Beoordelingen over Best Western Hotel Le Schoenenbourg 3-sterren

2A, rue de la piscine, 68340 Riquewihr, Frankrijk

#19 van de 39 hotels in Riquewihr

Mooie ligging aan de rand van Riquewihr, met parking.

De airco was lawaaierig om te slapen. Het ontbijt was twee dagen na elkaar totaal hetzelfde. Wat we niet vonden kunnen was dat de roereieren niet vers smaakten, maar van poeder gemaakt leken.

Mooie ligging aan de rand van Riquewihr, met parking. Alles is aanwezig, binnen en buitenzwembad waren bij warm weer heerlijk.

Een heerlijk hotel in het sfeervolle Riquewihr met ideaal weer!

Een vers gebakken eitje met spek mag wel in de prijs van €14. Een eitje zelf koken is wat onhandig. Ze vallen regelmatig van het houdertje. Misschien vrije toegang tot het binnenzwembad.

De ligging is super. Parking en fietsenstalling waren prima. De kamer was heel gezellig en netjes. Het ontbijt is lekker. Het hele hotel is heel verzorgd. We komen terug!

De ligging vlak bij het pittoreske stadje.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Er waren werken aan het hotel aan de gang. Niks ergs maar dat zorgde vooral 's morgens voor wat geluidsoverlast. Het hotel had ons daar op voorhand wel over mogen informeren.

De ligging vlak bij het pittoreske stadje.

Het ontbijt was goed de kamers te warm airco voldeed niet

Wat dieren betreft klopt niet ze mogen gratis binnen OK ze mogen niet alleen op de kamer blijven OK maar je kan ze niet meenemen voor ontbijt je kan ze toch niet in een warme wagen achter laten . Toch is er meer als één plaats dat je kan ontbijten (we hadden het weer mee en zijn gaan buiten eten .)

Het ontbijt was goed de kamers te warm airco voldeed niet

Prima hotel op prachtlocatie.

Wij zijn niet enthousiast over de verbouwing aan de buitenkant maar dat is een kwestie van smaak.

Prima hotel op prachtlocatie. Fijn zwembad. Het is aan de prijs maar dat is het zeker waard.

Zijn tevreden over ons verblijf daar

Bij het nemen van een douche kwam het water zo van onder de glazen deur gelopen en badkamer echt zéér klein !!

Het ontbijt was lekker , propere en mooie kamer Hotel op korte loopafstand van centrum

mooie tussenstop op onze vakantie in Zwitserland (kunnen ook ik dorpje gaan eten)

weet niets

lekker ontbijtbuffet spijtig dat we te laat zijn aangekomen, daarom hebben we niet kunnen genieten van de sauna (die is nieuw, vorig jaar nog niet)

• Beoordeeld op: 24 december 2017

Geweldig gelegen hotel, ook voor uitstapjes in de omgeving.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ondanks verzoek voor glutenvrij ontbijt ontbrak glutenvrij brood wat tegenwoordig overal gemakkelijk te krijgen is.

Het hotel is centraal gelegen nabij het gezellige centrum, met voldoende parkeergelegenheid. Prima kamer en mooie ontbijtruimte. Zeer verzorgd ontbijtbuffet.

voor ons echt en aanrader !!!
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

eigenlijk viel er niets tegen , alleen bij de reservatie wisten wij niet of ontbijt inbegrepen was. Alhoewel voor die prijs is dat niet mogelijk.

De nieuwe accom., was in orde, het ontbijt ruim en zeer lekker met kwaliteitsprodukten (kaas ijvb). Zeer gunstige ligging bij een zeer drukke toeristentoeloop. Zo dicht bijdrukte maar toch heel rustig gelegen.

• Beoordeeld op: 12 oktober 2017

Het was uitstekend
    • Prestige Tweepersoonskamer

Alles was perfect. Ontbijt prima! Bedden heerlijk. Receptie sprak meerdere talen. Ze gaven goede informatie over de omgeving.De kamer was smetteloos schoon. Heerlijk koffie en thee op de kamer. Goed gevulde koelkast.

Geweldig weekend gehad in de elzas

geen opmerkingen

Het onbijt was geweldig, genoeg keus en uitstekend personeel. De kamer en sanitair waren netjes. Het bed was voorzien van een goede matras.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2017

Nette kamers en niets aan te merken op het verblijf.

Nette kamers en niets aan te merken op het verblijf. Eten in "L'Originel" naast de deur is een echte belevenis. Voor mij persoonlijk het beste restaurant van Riquewihr!

Zeer goede ligging & zeer vriendelijk hotelpersoneel.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Soms zwakke WiFi. Avondeten (restaurant) niet beschikbaar.

Verzorgd ontbijt met zeer vriendelijk personeel. Geen restaurantservice in hotel. Veel restaurants op wandelafstand in het centrum van Riquewihr. Bouwen momenteel aan indoor zwembad. Het mooie buitenzwembad was geen optie door slechte weersomstandigheden !

Voorbeeld van eenvoudig keten-hotel.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Het op navraag receptie bevestigen van de reservering via Booking.com leverde de kleinste kamer in de gang op. Het inpandige trappenhuis voor de bovengelegen verdieping leverde bovendien geluidoverlast. Ontbijt is met €13 aan de hoge kant.

Prachtig gelegen dichtbij oude stad Riquewihr. Parkeren op eigen terrein.

Een aanrader

De parkeerplaatsen zijn momenteel nog beperkt; een deel van het hotel is nog in aanbouw

De kamer is eerder klein maar heel comfortabel, netjes en verzorgd ingericht, ook koffie en thee met koekje aanwezig, papieren zakboekjes ... Het hotel is nieuw en salon en ontbijtruimte zijn ruim en modern ingericht. Het ontbijt is klasse. Het is zeer rustig gelegen en toch heel dicht bij het centrum. Er is geen restaurant in het hotel, maar er zijn gelegenheden voldoende in Riquewihr op wandelafstand

We hebben genoten van het hotel en de ligging was ideaal vlak bij het wijndorp Riquewihr.

Het water van het buitenzwembad had wel iets warmer gemogen.

Het hotel lag aan de rand van het dorp en hierdoor was alles dichtbij , zoals winkels , restaurants openbaar vervoer en ook veel wijnhuizen met mooie wijnvelden.

Prijs - kwaliteit niet Ok

We hadden 3 dagen een comfort kamer geboekt, die was niet meer beschikbaar en we hebben moeten bijbetalen voor een andere kamer ! Daarbij rook het enorm naar sigarettenrook op de kamer !

De netheid van de inkom en van het ontbijtbuffet !

Leuk hotel, centraal gelegen , mooi zwembad mooie kamer
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

de hijskraan, de verlichting is absoluut niet gezellig veel de wit licht.........nodigt niet uit om te gaan zitten

De kamer was mooi en groot met hoog plafond, de 2e kamer (het toilet was stuk) was modern ingericht .Jammer dat er wel een hijskraan stond omdat het hotel aan het uitbreiden is.

Duur hotel, voor wat het aanbied ! Beetje overroepen voor 161 euro de nacht kan men beter vinden !

We hadden 3 nachten geboekt, 1e en 3e nacht een Comfort kamer aan 119 euro de nacht en de 2e nacht noodgedwongen een Superior kamer moeten boeken aan 134 euro de nacht omdat er geen Comfort kamer beschikbaar was. Daar aangekomen moesten we voor de 3 nachten een Superior kamer nemen en zelf nog de opleg van 15 euro de nacht betalen. Dus 134 euro + 27 euro voor het ontbijt komt op 161 euro per nacht voor kamer en ontbijt. Vind ik heel prijzig voor wat het is. Buitenzwembad is ook niet verwarmd en het water is rond de 20 graden, wat toch wel heel koud aanvoelt. Conclusie, hotel wat overroepen !

Hotel is net en proper, ontbijt goed prijs/kwaliteit voor 13,5 euro per persoon, alles aanwezig maar niets speciaal !

Qua ligging, comfort en bediening uitstekend hotel. Excellent om de Elzas te verkennen.

De airco was niet in orde. Vermoedelijk draaide alleen de ventilator en was de thermostaat defect. Het hotel bouwt 12 kamers bij... 's morgens 7u dan ook zeer veel lawaai van werklieden en machines. Dit is gelukkig maar tijdelijk.

Ontbijt was VOLLEDIG, van alles wat gewenst voldoende aanwezig; het personeel vulde correct alles bij. De kamer wat ruim, netjes, badkamer royaal.

Fijn, centraal gelegen hotel

Centraal gelegen hotel, uitgebreid ontbijt, propere kamers. De gloednieuwe spa was nog niet beschikbaar, ondanks het feit dat die al aangekondigd was op de site, maar als compensatie kregen we drie dagen gratis ontbijt voor twee personen. De directeur was uiterst charmant en behulpzaam en gaf zelfs een rondleiding in de nog niet geopende spa. Die wordt super, met onder meer een sauna, een hammam en een binnenzwembad. Aanbevolen!

zeer goede ligging om de Elzas te verkennen en aangenaam om te verblijven.

de toiletten die toegankelijk zijn voor iedereen op verdieping -1 moeten beter gecontroleerd worden.

de netheid, de vriendelijkheid, kwalitatief ontbijtbuffet, uitstekende ligging. gewoonweg aangenaam om te verblijven.

• Beoordeeld op: 7 november 2016

Zeer aangenaam hotel en uitstekende ligging!
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Vriendelijk personeel , kamer was netjes en het bed was goed . Ontbijt was in orde , voor ieder wat wils . Dicht bij het centrum en gratis parking . Goede wifi verbinding.

• Beoordeeld op: 5 november 2016

Het echte Elzasgevoel
    • Prestige Tweepersoonskamer

Op nog geen vijf minuten lopen van het centrum ligt hotel Schoenenbourg. Vanuit de kamer heb je een mooi uitzicht over het authentieke dorp en de wijngaarden. Er is voldoende parkeerruimte. De gerenoveerde kamer is ruim, comfortabel en voorzien van een bad. Het ontbijt is heerlijk en uitgebreid. Het personeel is attent en professioneel. Ieder najaar verblijven wij een paar dagen op deze locatie om te genieten van deze prachtige omgeving.

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

Riquewihr is een attractie met zijn sfeer en schilderachtige gebouwen
    • Superior Tweepersoonskamer - Derde Verdieping

We hadden een ruime zolderkamer en namen een verdieping trap sjouwen met koffers voor lief. Prachtig uitzicht uit kamer. Prima ontbijt en probleemloos parkeren. De entree naar de oude stad is op steenworp afstand.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

Ideale locatie op wandelafstand van centrum.

Raam in badkamer / toilet kon niet open. Douche zeer glad = slipgevaar.

Ideale locatie op wandelafstand van centrum. Goede uitvalsbasis om omgeving te verkennen.

• Beoordeeld op: 17 september 2016

Prima hotel en voor herhaling vatbaar.

Ontbijtbroodjes niet krokant. Geen mogelijkheid tot dineren in hotel.

Vriendelijke Service. Ligging en zwembad. Ruime parkeermogelijkheden. Nette en comfortabele kamers.

• Beoordeeld op: 15 september 2016

Perfecte ligging en goed hotel om Riquewihr te bezoeken.

Kleine kamer , voor de rest perfect hotel om Riquewihr te bezoeken, perfecte ligging.

ontbijt heerlijk. Kamers wat ouderwets en klein , zonder terras maar misschien onze fout-boeking . Terras aan de ingang van het hotel was perfect zo konden we vôôr het slapen gaan nog iets nuttigen.

• Beoordeeld op: 2 september 2016

Hotel voldeed aan verwachtingen.
    • Superior Tweepersoonskamer - Derde Verdieping

Toegankelijkheid van 3de verdieping enkel via smalle draaitrap... vrij moeilijk met zware bagage.

Goed onderhouden kamers met voortreffelijke bedden. Veilige parking en rustige omgeving. Gevarieerd ontbijt.

• Beoordeeld op: 31 augustus 2016

Rustige ligging tussen de wijnvelden aan de rand van het mooie dorpje Riquewihr. Wij hadden warm weer en hebben van het mooie zwembad genoten. Gastvrij en vriendelijke mensen spreken goed Engels. Voldoende parkeergelegenheid op terrein van hotel.

• Beoordeeld op: 28 augustus 2016

Goed middenklashotel, centraal gelegen
    • Comfort Plus Suite

Wij hadden de suite. 175 EUR vonden wij veel te duur: geen balkon, sober ingericht, bed te smal en te kort, gladde douche, kwaliteit beddengoed,.. De standaardkamers zullen prijs/kwaliteit beter zijn. Verder overal vast tapijt. Dit vinden wij onhygiënisch, ook al leek alles netjes. Temeer daar er ook gasten waren met toch vrij grote honden...

Vooral de gunstige ligging, rustig en vlakbij het centrum van Riquewihr. Eveneens groot pluspunt: de gratis buitenparking (garage 10 EUR) en het zwembad (alhoewel water veel te koud). Ontbijt: gewoon OK voor de prijs. Vriendelijk en behulpzaam personeel Alles netjes (minpunt vast tapijt met harig karpet) Hadden wij een gewone kamer genomen, had de score hoger geweest.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Altijd weer heerlijk om hier te zijn!

Wij komen al jaren in dit hotel! Het is altijd weer fantastisch! Heerlijk om daar te relaxen. Het ontbijt is super! De kamers zijn altijd brandschoon!

• Beoordeeld op: 7 augustus 2016

Zeer positief.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De douche liep niet zo goed weg maar ik heb zelf het samen gefakte haar wat uitgehaald en het was al veel beter. Dit kan nu eenmaal gebeuren hé.

Het is een prachtig hotel aan de rand van Riquewhir. Zeker voor herhaling vatbar.

• Beoordeeld op: 31 juli 2016

Aangenaam verblijf op toplocatie;

Restaurant dat los staat van het hotel nogal duur. Geen aanbod voor een snelle hap. Keuze genoeg in het dorp zelf om te eten.

Ruime kamer, uitstekend en gevarieerd ontbijt, vriendelijk personeel, toplocatie.

Ligging,zwembad
    • Prestige Tweepersoonskamer

Kleine kamer, airco erg maakte veel lawaai!

Ligging,zwembad

Ideaal voor een kort verblijf in Riquewihr.

Prima locatie, direct naast het centrum van Riquewihr. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Prachtig gelegen hotel met vriendelijk personeel en lekker...

niks eigenlijk

Prachtig gelegen hotel met vriendelijk personeel en lekker ontbijt. Goede Wifi

wij boeken deze nog wel eens een keer.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

mooie kamer, zalig zwembad, ligging dicht bij centrumwi

• Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Schitterende locatie op de rand van het centrum. Buitenzwembad wel aan overkant. Binnen schitterende miniwelness.

Ontbijt was prima.

Ontbijt was prima. Prijs / kwaliteit uitstekend

uitstekend hotel, goed ontbijt, heerlijke dagen gehad

de locatie

om nog eens een keer terug te doen

de omgeving

Vanwege Bookings boeking een slechte kamer!!!!!
    • Superior Tweepersoonskamer - Derde Verdieping

Waarschijnlijk vanwege Bookings boeking de slechtste kamer van het huis. Derde verdieping zonder lift!!!!

Ontbijt was goed plaats was goed

goede prijs/kwaliteit
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

ontbijt was prima; de ligging t.o.v. centrum van Riquewihr was uitstekend (incl gratis parkeermogelijheid)

Te kort.

De locatie en daarnaast, ALLES.

vrendelijke ontvangst, excellent morgenmaal

vrendelijke ontvangst, excellent morgenmaal

• Beoordeeld op: 28 maart 2018

prima overnachtingshotel

Goed overnachtingsadres met goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 22 februari 2018

Een aanrader.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Prima ontbijt. Heel nette kamers. Één van beide diende wel nog gerenoveerd te worden.

Uitstekend kwaliteit prijs .

Uitstekend kwaliteit prijs . Vriendelijke ontvangst

• Beoordeeld op: 27 januari 2018

ligging

openingsuren zwembad en wellness te laat toekomen en te vroeg vertrokken in voormiddag

ligging

Super goed he..

Geen

De vriendelijkheid..goede bediening. Goede kamers..

Het was heel warm op de kamer.

Het ontbijt was zeer lekker en uitgebreid. De restaurants zijn kortbij in de omgeving.

• Beoordeeld op: 1 november 2017

Schitterende tussenstop

Ontbijt Parking garage Onthaal

Zeer aangenaam verblijf
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Geen terras aan de kamer

Nieuw, proper, grote kamers, mooie bar en ontbijtruimte, uitgebreid ontbijt

Gemakkelijk, eenvoudig, maar simpelweg goed!

Eigenlijk niets.

Locatie is top, rustig, gevarieerd ontbijt, goede prijs/kwaliteit verhouding.

• Beoordeeld op: 25 oktober 2017

het verblijf was exelent

Eigenlijk niets

Het ontbijt was heerlijk. De badkamer wat aan de kleine kant.

• Beoordeeld op: 15 oktober 2017

De bedden zijn aan vervanging toe

Het ontbijt was heerlijk de kamer schoon

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

ontbijt en ontvangst heel goed, probleem snel opgelost met...

ontbijt en ontvangst heel goed, probleem snel opgelost met verwarming

Het ontbijt was goed maar er moest apart voor betaald worden.

Het ontbijt was goed maar er moest apart voor betaald worden. De prijs van de kamer was prijs/kwaliteit gezien al redelijk hoog.

Goede slaapgelegenheid die echter het gemiddelde van de VdValk niet haalt.

Sfeer. Waarom geen wijn drinken bij het zwembad?

Locatie, bed en natte cel.

• Beoordeeld op: 23 september 2017

heerlijk ontbijt , goede ligging , heel rustig

er zijn werken bezig

heerlijk ontbijt , goede ligging , heel rustig

uitstekend personeel

uitstekend personeel

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Prima voor verblijf in Riquewihr

Nette kamer en badkamer, vlotte check-in, verzorgd en lekker uitgebreid ontbijt. Rustig gelegen.

Prachtig om daar te verblijven
    • Superior Tweepersoonskamer - Derde Verdieping

Op loopafstand van het prachtige gezellige stadje Riquewihr, mooi gelegen aan de Elzas wijnroute. Geweldig ontbijt, goede bedden.

Dit was een herlijke vakantie in een mooi hotel en een super omgeving

Binnen zwembad was nog niet klaar

Mooi Hotel met ruime kamer en balkon en een buiten zwembad. Vriendelijk personeel

Goede ligging
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Een meerprijs van 100 euro exclusief ontbijt voor één kind onder 12 jaar is wel prijzig.

De ligging is uitstekend!

Werken

Werken

Best vertoeven

Kleine kamer/badkamer. Het hotel is aan het verbouwen.

De ligging van het hotel nabij Riquewihr. Het zwembad is prima.

Bijzonder kleine kamer met piepklein badkamertje zonder...

Bijzonder kleine kamer met piepklein badkamertje zonder enige privacy. Met bijbetaling omgeboekt naar grotere maar gedateerde kamer.

Goed tot zeer goed hotel als uitvalbasis voor verkennen van de Elzas
    • Superior Tweepersoonskamer - Derde Verdieping

Ruime, hygiënische kamer met veel comfort

Leuk centraal gelegen hotel

-niets

-Heel goed ontbijt -Leuk zwembad -heel centraal gelegen -goede airco - vriendelijk personeel

Rustig gelegen en het ontbijt was lekker.

Rustig gelegen en het ontbijt was lekker.

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

De bar!

De bar!

• Beoordeeld op: 20 december 2016

Dit hotel bied een zeer goede kwaliteit voor de gevraagde prijs en uitstekend gelegen

Lekker en uitgebreid ontbijt met producten van goede kwaliteit. Ruime parking en eventueel garage tegen meerprijs.

• Beoordeeld op: 7 november 2016

Het was een leuk bevredigend verblijf

Douchekapje afwezig

Het hotel algemeen