Beoordelingen over Mercure Lille Centre Vieux Lille 4-sterren

27 rue des Tours, 59000 Lille, Frankrijk

#27 van de 53 hotels in Lille

Uitstekende plek
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Mooie, ruime kamers met geluiddichte ramen en verduisterende gordijnen voor een goede nachtrust. Leuk straatje met veel eetgelegenheden en barretjes om de hoek en het centrum op loopafstand. Uitstekende plek!

• Beoordeeld op: 6 september 2018

Lille is een leuke stad, de ligging van het hotel midden in het oude centrum is perfect.
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

De kamerprijs is best wel hoog, je verwacht dan niet dat de internet verbinding en snelheid matig is. Het hotel weet dat men tekort schiet en de internetverbinding veel beter kan want men biedt een snelle internetverbinding aan tegen een extra prijs per uur. In deze prijsklasse MOET goed en snel werkend internet inbegrepen zijn. Vermoedelijk was het waterslot op de afvoer niet in orde want op de toilet hing een enorme putlucht.

Het ontbijt en de kamer waren beide prima, gebaseerd op prijs kwaliteit vind ik de prijs te hoog voor wat je krijgt. De ligging midden in het oude centrum van Lille is perfect.

Top locatie met een hele prima kamer voor een gezin. Twee etages, 2 tv's 2 tweepersoonsbedden etc.
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

Hele mooie kamer voor 3 (of 4) personen, 2 verdiepingen. 2 grote tweepersoonsbedden en ook op elke etage een TV. Erg schoon allemaal en een heel goed ontbijt. Echt midden in het centrum. Leuke straat met restaurantjes echt om de hoek. Tevens parkeergarage onder het hotel wat ook een groot pluspunt is. Vriendelijk personeel!

Goed hotel voor bezoek aan mooie stad.
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

We hadden een familiekamer. Tweepersoonsbed was prima. Bedbank was té doorgezakt om erop te slapen. We hebben het matras op de grond gelegd.

Mooie inrichting en prima locatie. Om de hoek leuke restaurants om te lunchen of te dineren. Alles lekker op loopafstand.

fantastis

de kamer was luxueus, comfortabel bed en super grote douche. wat niet zo belangrijk is en toch.. ze hadden een tv programma waar ze enkel films gaven die in het Engels waren wel zonder ondertiteling. ontbijt was heerlijk.

Ligging in de oude stad vlak bij restaurants.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Winterdekbedden in de zomer Roken toegestaan in ruimte die in open verbinding staat met ontbijtruimte. Garage niet bereikbaar omdat de weg afgesloten is (voetgangersgebied)

Ligging in de oude stad vlak bij restaurants.

Op zich voor herhaling vatbaar.

Van het meubel waar zich de koelkast en safe in bevindt bleek bij aankomst de deur, scheef weggezakt, volkomen uit de scharnieren te hangen. Na mijn melding hiervan, werd er niet bijzonder alert en klantvriendelijk op gereageerd. Er is verder ook niets aan gedaan... Daarnaast vonden wij het ontbijt op zich prima, maar erg ongeorganiseerd.

De kamer was prima, ook de badkamer en de garage is ook fijn.

Onvoldoende personeel, zitplaatsen en borden en bestek bij...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Onvoldoende personeel, zitplaatsen en borden en bestek bij het ontbijt. Ook veel te weinig of geen keuze bij ontbijt alles was op !! Ook als hotel voor 80 of 90 % bezet is moet iedereen normaal kunnen ontbijten!

De ligging was ideaal
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De bedden waren rampzalig, toplaag om volledig versleten matrassen te camoufleren, die niet op hun plaats bleven, nog nooit zo slecht geslapen !!!

De ligging was ideaal

Het uitgebreide ontbijt, de locatie, de ondergrondse...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Opletten dat u niet 2 x betaalt voor de parkeergarage, men durft dit bij het uitchecken nog eens vragen. Closet werkte niet naar behoren, toiletpapier was er ook nauwelijks, toch spijtig voor Mercure

Het uitgebreide ontbijt, de locatie, de ondergrondse parkeergarage

• Beoordeeld op: 6 februari 2018

Let op: Foto's bedriegen en slecht hygiëne!!!

Heel slecht! De kamers waren veelste klein en slecht onderhouden. Er hing een vieze verf geur. Slecht hygiëne, vieze bedden, badkamer etc!! Let op: De foto's komen niet overeen met werkelijkheid.

Aanrader voor een korte citytrip met al de nodige faciliteiten.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Goede locatie vlakbij een heel gezellige straat met veel toffe restaurants. Op wandelafstand van het centrum. Lekker uitgebreid ontbijt. De ondergrondse parking van het hotel is zeker een pluspunt .

prima verblijf maar niet bijzonder

Receptiepersoneel sprak amper Engels. Buitengewoon chaotisch ontbijtbuffet - Logistiek moet verbeteren! Kamers zijn zeer krap. Geen kapstok in kamer om snel een jas op te hangen. Douchekop was stuk.

Location, Location, Location

• Beoordeeld op: 8 november 2017

Super goed verblijf gehad tijdens ons weekendje Lille. Gezien de locatie tevens een aanrader!

De kosten voor de parkeergarage vind ik overbodig, parkeren had wat mij betreft bij de kamer inbegrepen moeten zitten. Verder echt geen klachten gehad!

De locatie van het hotel is echt goed, midden in het oude centrum van Lille, vlakbij de leukste en gezelligste straatjes en winkels. Alles is prima aan te lopen. De kamer is niet groot, maar wel van alle gemakken voorzien. Wij hadden onze kamer op de derde verdieping met een kleine dakkapel. Prima geslapen, fantastische grote inloopdouche en gewoon een prima badkamer. Het ontbijt was ook erg goed, heerlijke koffie(variaties), appelsap, jus d'orange, melk en ruime keuze in broodjes, muesli, kwark, croissantjes, gekookte eieren en bacon / worst met scrumbled eggs. De "ontbijtzaal" is ontzettend netjes en mooi ingericht, ruim en altijd plaats. De medewerkers zijn stuk voor stuk ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De auto hebben we in de parkeergarage gezet; kosten zijn wel € 15,- per dag!

niets eigenlijk

het kamer waar wij hadden gekregen was op een zolder en heel klein , zonde voor mijn geld want op de foto zag het anders uit .dit is de derde keer dat ik genep ben door jullie .

niets eigenlijk

Er was niet gestoft onder het bed. Dit zagen we toen we weer vertrokken en de kamer controleerde op spullen die we vergeten waren in te pakken.

De kamer was op het eerst oog schoon.

hotel in drukke uitgangsbuurt, dichtbij bezienswaardigheden
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

-erg veel nachtlawaai tot in de vroege uurtjes door feestvierders in de rue du Gand -airco werkt niet optimaal : je kan deze niet regelen. De temperatuurmeting is niet correct waardoor de airco uren achter elkaar ijskoude lucht blijft blazen. Wanneer je de airco afzet, wordt het heel warm in de kamer. Wanneer je de ramen open zet, hoor je het nachtlawaai. -het waterkokertje kan slechts minieme hoeveelheden water verwarmen -we betaalden voor de ondergrondse parking 15 euro/nacht, alhoewel op de website en in onze reserveringsbevestiging 12 euro/nacht vermeld stond.

-heel vriendelijk personeel -zeer uitgebreid ontbijt met o.a. mousseline theezakjes van "le palais du thé" -de kamer : zitgedeelte met TV beneden, slaapgedeelte met TV en badkamer boven -koffie- en theefaciliteiten op de kamer -ruime bergkasten -ijskastje dat je zelf kan vullen -ondergrondse parkeerplaats -locatie hotel vlak bij centrum, dicht bij bezienswaardigheden, winkeltjes, restaurantjes van zeer goede kwaliteit

• Beoordeeld op: 28 juni 2017

Fantastisch hotel en ga er binnen een maand weer naartoe met mijn man om daar alles te laten zien.!

De rookmelder is erg gevoelig. Wij hadden schijnbaar te heet gedoucht en het rook alarm ging af?? Het personeel zei al dat ze erg gevoelig zijn ;-).

De locatie is perfect! In het oude gedeelte, heel veel leuke, gezellige en oude straatjes en gebouwen. Super vriendelijke mensen en omgeving. Ik heb genoten samen met mijn dochter.

De locatie.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De matrassen waren niet goed (meer). Eén matras was zelfs scheef waardoor mijn man uit bed viel in zijn slaap. De tv had een slechte ontvangst. Er zat niets in de minibar en de koelkast bij de receptie had alleen Belgisch bier. Er komen toch internationale gasten. Meer uitleg bij het ontbijt,er stond een eierkoker zonder gebruiksaanwijzing. De tweede dag was het roerei aangebakken en had een korst.

De locatie. De kluis op de kamer. De vriendelijke bediening bij het ontbijt.

Fijn hotel, goed betaalbaar, perfecte ligging en bereikbaarheid!
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Er blijft een rare geur hangen in en om het hotel. Dit ligt aan de riolering in Lille. Klein minpuntje:(

Ligging hotel is perfect in het oude centrum van Lille. Ontbijt is heerlijk! Parkeren onder het hotel is zo fijn.

• Beoordeeld op: 14 april 2017

• Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Zeer kleine kamer, vreemde muffe geur in kamer en gang, algemene afgeleefde indruk, ongezeliige ontbijthoek, zeer slechte prijs-kwaliteitverhouding,

• Beoordeeld op: 24 maart 2017

Goed ontbijt en ideale ligging t.

De weg naar hotel was al een aantal dagen opengebroken (eenrichtingsverkeer). Hotel zeer slechts bereikbaar (tegen eenrichtingsverkeer inrijden), was niet gecommuniceerd met ons. Badkamer was wel heel erg klein.

Goed ontbijt en ideale ligging t.o.v. oude centrum.

• Beoordeeld op: 21 februari 2017

Prima hotel in een leuke buurt !
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kamer beetje onpraktisch ingericht, daardoor wat krap.

Goede bedden, dekbedden erg warm. Vriendelijk personeel. Prima badkamer. Rustige kamer, geen buren of andere geluiden gehoord. Hotel ligt in leuke buurt met veel restaurants. Parkeergarage onder het hotel erg fijn en tegen een redelijke prijs. Kwaliteit ontbijt prima, had iets uitgebreider kunnen zijn voor die prijs.

• Beoordeeld op: 30 januari 2017

Super!
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ontbijt. Voor 17 euro verwacht je echte broodjes, wat tomaat/komkommer, echte croisants (geen mini's), vers uitgeperst sinaasappelsap en meer granen bij de yogurt.

Ligging van het hotel

• Beoordeeld op: 16 januari 2017

Comfortable hotel op toplocatie.

Kamer nogal gehorig en vooral geluidshinder van airco/verwarming ook als deze uitgeschakeld was.

Goede ontvangst en prima garage. Zeer goede ligging. Op zich kleine kamers maar goede inrichting, ruime badkamer en alles zo goed als nieuw. Zeer comfortabel bed.

• Beoordeeld op: 30 december 2016

Locatie en eigen parking
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Eerste kamer rook verschrikkelijk naar riool tweede kamer heel klein en geen ontvangst voor tv Roerei bij ontbijt leek wel uit een pakje te komen

Locatie en eigen parking

• Beoordeeld op: 30 december 2016

Goede locatie maar stinkende badkamer en defecte verwarming
    • Maisonnette Familiekamer (3 Volwassenen)

De badkamer stonk heel erg naar riool. We hebben twee keer gereclameerd maar er werd niets aangedaan. Een andere familiekamer werd ook niet aangeboden. Op de tweede dag bleek ook de verwarming niet meer te werken. Het werd erg koud in de kamer.

• Beoordeeld op: 28 december 2016

Slaapcomfort liet te wensen over.

Slaapcomfort liet te wensen over. Geen rustige kamer zoals gevraagd maar veel overlast door constante lawaai en gezoem van airco buiten. Dit in combinatie met een zeer harde matras zorgde voor een slechte nachtrust!

• Beoordeeld op: 5 december 2016

de locatie ideaal om rijsel te verkennen

had meer keuze verwacht aan het ontbijt, ook waren het aantal zitplaatsen niet voldoende voor de bezetting van het hotel

de locatie ideaal om rijsel te verkennen net hotel, ideaal met de bijhorende parking aan het hotel goed ontbijt, kon wel iets uitgebreider gelet op de prijs van het ontbijt

• Beoordeeld op: 21 november 2016

centrale locatie, ideaal om te shoppen en lekker te eten
    • Maisonnette Familiekamer (3 Volwassenen)

het ontbijt was op maandag maar tot 10u ipv tot 11u en hiervan waren we niet op de hoogte. Alles was op toen wij eraan kwamen. Personeel was niet heel vriendelijk.

de ligging van het hotel was super

• Beoordeeld op: 17 oktober 2016

Rustige kamer

meisje aan receptie, eerst een kamer die we niet gereserveerd hadden en daarna gaf ze ons kamer die nog in gebruik was. Niet vriendelijk. Ontbijt heel basic.

Rustige kamer

• Beoordeeld op: 26 september 2016

onpraktisch design
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

De kamer was te klein en onpraktisch ingericht. Geen nachtkastje aan de raamkant, handsfree douchen onmogelijk, één stoel, nl. vreemde zware draaistoel, die meteen weer terugdraaide, geen plaats voor de koffers, geen afzetruimte tegen de muur. Alles design, maar onpraktisch

Het personeel

Leuke weekend gehad in Lille, volgende keer ander hotel !!

Prijs/kwaliteit viel erg tegeb en receptie personeel onvriendelijk! En spreekt weinig tot geen Engels !

Ligging was top !

• Beoordeeld op: 1 september 2018

Comfortabel hotel.

de airco, het was 38 o op het moment dat wij in Lille waren.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

net hotel
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

kan ik niet zeggen voor een nacht

net hotel

heerlijk ontbijt, fijne kamer, heel jong en vriendelijk...
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

heerlijk ontbijt, fijne kamer, heel jong en vriendelijk personeel.

Kleinere kamer

Ondergronse Garage,de Kamer, het ontbijt met coffie.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

S'morgens wel lawaai van de Camions bij laden en lossen.

Ondergronse Garage,de Kamer, het ontbijt met coffie.

Rustige kamer.
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

15 euro parkeergeld , we kwamen zondagavond aan en gingen maandag om 7.00 weer weg.

Rustige kamer.

Standaard keten-hotel op goede locatie

Erg kleine badkamer Matig ontbijt

Prima locatie dicht bij het centrum Parkeerplaats onder het hotel Ruime kamer

Gied

Het ontbijt mag wat uitgebreider

De kamers waren comfortabel

heerlijk verblijf
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

Lastig om te vinden, voor de deur geen parkeergelegenheid.

De kamer was erg gezellig ingericht, met een inpandige trap..!

Gezellig verblijf

Een te kleine kamer.

Rustige ligging

Heerlijk verblijf in fijn hotel in een prachtige stad

Prima ontbijt

Mooi hotel op een top locatie in de oude wijk Vieux Lille!

Locatie was uitstekend

Super, maar best prijzig
    • Maisonnette Familiekamer (3 Volwassenen)

WiFi is onhandig, onveilig en je moet je e-mail adres afgeven. Niet fijn.

De ligging is super.

zeer goed en zeker voor herhaling vatbaar

het aanbod was zeer ok, ik vond echter de omelet echt slecht, papperig en koud! niet smakelijk! Dit is natuurlijk een zeer persoonlijke opmerking.

veel nachtlawaai en slecht zetelbed

veel nachtlawaai en slecht zetelbed

Ideaal voor een stadsbezoek.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De kamer is vrij klein. Er is geen lounge bar.

De locatie in het oude centrum van lille.

Ideaal hotel om oude stad te bezoeken

ligging en interieur

Ligging was goed.

Ontbijt, kamer, parking, hygiene,

Ligging was goed. Snel in het centrum.

• Beoordeeld op: 11 januari 2018

Een aangenaam verblijf
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ontbijt zeer uitgebreid en heel lekker.

De kamers zijn comfortabel maar echt klein

De kamers zijn comfortabel maar echt klein

Geslaagd
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Tapijt op kamer en heel kleine liften

Apart toilet gescheiden van badkamer

Tamelijk goed

Hygiene en tapijt vuil zowel id kamer en de hal en trappen

Onhandig om boven te slapen, wc beneden, bed te klein voor 2

• Beoordeeld op: 10 december 2017

Gescheiden slaapgedeeltes

Gescheiden slaapgedeeltes

• Beoordeeld op: 10 december 2017

Zeer veel lawaai

Zeer veel lawaai

• Beoordeeld op: 19 november 2017

Hotel ligt centraal in mooie historische buurt,
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Slechte bedden, zeer kleine kamer

Centrale ligging

• Beoordeeld op: 16 november 2017

Comfort

• Beoordeeld op: 8 november 2017

matig

Omvang kamer

Ontbijt was goed. Kamer veel te klein.

Indeling familiekamer.

Ontbijt uitstekend.

Bed vrij smal.

Ontbijt uitstekend. Geweldige ligging.

de matras was ronduit slecht te noemen.
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

de matras was ronduit slecht te noemen. Personeel onvriendelijk. Spijtig we zijn geen klagers maar we verwachten meer van een Hotel Mercure.

Geen idee, dit hotel was ineens niet beschikbaar

Geen idee, dit hotel was ineens niet beschikbaar

Super.

Zo dicht bij Belgie ,en geen enkele vlaamse zender op TV

Goed hotel,vriendelijk personeel.

Tof dat de 3 geboekte kamers vlakbij elkaar lagen zoals verzocht.

Lift mankeert, grond wc achter deur was niet gereinigd, lag nog toiletpapier van vorige klant

De locatie, parkeergelegenheid

• Beoordeeld op: 20 augustus 2017

De ligging nabij de stad.

Uitzicht

De ligging nabij de stad.

Zeer goede parkeergelegenheid in de garage onder het hotel.

Uitzicht uit de kamer viel tegen.

Zeer goede parkeergelegenheid in de garage onder het hotel. En prachtige locatie, midden in het centrum.

Goed hotel. Dicht bij centrum. Kamer (duplex) erg geschikt voor gezin.
    • Maisonnette/Duplex Familiekamer (2 Volwassenen)

De communicatie over de betaling van de accomodatie.

De kamer was zeer geschikt voor ons gezelschap (ouders en kind van 14).

Heerlijk in centrum n parkeren onder hotel

Dat parkeren was betaald, vind eigenlijk dat het er voor die prijs wel gratis bij had gemogen.

Heerlijk in centrum n parkeren onder hotel

ligging

ligging

Goede locatie in oude Lille.
    • Maisonnette Familiekamer (3 Volwassenen)

Familiekamer met veel kastruimte. Vriendelijk personeel. Ontbijt was goed.

• Beoordeeld op: 19 juli 2017

Hotel met centrale ligging

Kamer nogal klein, te weinig kastruimte

Nette kamers, mooie badkamer, lekker ontbijt