Beoordelingen over Royal Station Hotel- Part of the Cairn Collection 3-sterren

Neville Street, Newcastle upon Tyne, NE1 5DH, Verenigd Koninkrijk

#24 van de 76 hotels in Newcastle upon Tyne

Leuke kamers en lobby maar een veel te klein ontbijtzaal.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Lange rij voor de ontbijtzaal, buffet was heel erg krap, constant herrie van bestek en servies maakte een gesprek bijna onmogelijk.

Locatie is schitterend, personeel zijn vriendelijk

Een ontspannen verblijf in een mooi en traditioneel hotel.

'S morgens wilde me vrouw douchen.... alleen koud water (avond ervoor was dit niet het geval) Later werd dit door de technische dienst verholpen.

De aankomst in het hotel was erg goed, vriendelijk personeel en een mooie uitstraling. Je kan als je vroeg bent aangekomen tijdelijk je bagage stallen zodat je de stad kan verkennen. Typisch Engels ontbijt is erg smakelijk en zeker een aanrader.

Locatie: naast het centraal station.

Erg warm en benauwd op de kamer zelfs als je het raam open zet, kamerpas werkte tot tweemaal toe niet, receptionist bij de spa waar we in de avond naartoe gingen weet niet wat service is en negeerde ons volkomen. Kortom ik adviseer mijn vrienden dit hotel niet te boeken.

Locatie: naast het centraal station.

Prachtig hotel op goede locatie voor doorreis.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Ontzettend warm in de kamer (terwijl de hittegolf al lang achter de rug was). Kamer op bovenste verdieping donker en niet koel te krijgen (klein raam). Heel veel lawaai vanuit het centrum. Sirenes, harde stemmen en muziek.

Fijne kamer met badkamer. Prima ontbijt. Leuk dat je er kon zwemmen en in de sauna kon. Alles netjes en schoon. Echt prachtige hal en trappen en eetzaal. Vriendelijk personeel. Fijn dat we onze koffers in een kluis achter konden laten na het verlaten van de kamer, zodat we nog even de stad in konden. Goede locatie, bijna naast treinstation en metro. Dichtbij het centrum. Veel eetgelegenheden in allerlei prijsklassen. Wandelen langs de rivier aanrader.

goed voor doorreis, maar geen airco!!
    • Kleine Tweepersoonskamer

De kamer was snikheet, geen airco. Uiteindelijk heb ik een bijbel tussen het schuifraam gezet voor n klein beetje frisse lucht, want het raam bleef anders niet open.

De locatie is perfect als je op doorreis bent.

Comfortabel en lekker vlakbij het treinstation.

Ach, één klein minpuntje maar. Eén van de obers bij het avondeten (aan zijn tongval te horen vermoedelijk niet zelf uit Groot-Brittannië afkomstig) stelde zich niet erg flexibel op toen ik hem vroeg of de rekening voor de maaltijd op de kamer-rekening gezet kon worden, zodat ik die de volgende ochtend, bij het uitchecken, kon voldoen samen met de overige uitgaven. Nee, dat kon niet was zijn antwoord, om redenen die voor mij vooralsnog onduidelijk zijn gebleven. Nou ja, dan de maaltijd maar contant afrekenen want ik wilde van zoveel mogelijk contant Engels geld af vóórdat die munten/bankbiljetten bij een volgend verblijf in het VK ongeldig zouden blijken (daar hebben die Engelsen namelijk een handje van, telkens weer andere bankbiljetten of munten ongeldig verklaren, je zou er bijna gek van worden!). Who cares? Ik vond de man eigenlijk niet echt geschikt voor het vak van ober; hij had een hoge, dwingende, schelle stem die, als je hem niet kon zien, gemakkelijk voor een vrouwenstem gehouden kon worden. Daarentegen was zijn collega de volgende ochtend bij het ontbijt een toonbeeld van voorkomendheid; uitermate beleefd. Toen ik hem vroeg of ik mijn bidons kon bijvullen, vulde hij die aan de tap en deed er zelfs nog ijsklontjes bij ook! Top!

De locatie, vlakbij het treinstation.

Comfortabel en lekker vlakbij de trein.

De gordijnen hadden wel wat schoner gekund. Ook de muur vlakbij de gordijnen was niet echt schoon.

comfortabele kamer, ligging vlakbij treinstation. Je kunt bij wijze van spreken zó vanuit het hotel in de trein stappen, wat een uitkomst is als je met de trein naar Aberdeen reist.

• Beoordeeld op: 7 juni 2018

voldoet aan het doel.
    • Kleine Tweepersoonskamer

De routebeschrijving voor een hotel in de binnenstad, naast het hoofdstation moet beter. Veel eenrichtingverkeer dus verkeer borden en links rijden!

we hebben uitsluitend overnacht om van hier uit de Ferry naar Ymuiden te nemen. Ligt in de binnenstad op loopafstand van de winkels.

Uitstekend centraal gelegen hotel

Fantastische ligging in het gebouw naast het centraal station en daarmee uitstekende uitvalsbasis. Alles is prima te lopen (ook verschillende uitgaansgelegenheden). Het hotel is oud maar dat heeft zeker zijn charme. De kamers waren prima van maat en schoon. Met de ramen dicht hoor je de treinen nagenoeg niet. Leuk is dat er 2 paar oordopjes liggen in het nachtkastje!

Heerlijk verzorgd

X

Heerlijke locatie, in het centrum naast het station. Erg handig voor citytrip en doorreis. Heerlijke oude grandeur en zeer klantvriendelijk personeel.

goed geen aanmerkingen

tijd van het ontbijt in het weekend graag uurtje langer tot 11 uur

meerder keren gebruik gemaakt van het hotel als het niet goed was dan was dat niet gebeurd

• Beoordeeld op: 19 november 2017

Mooi hotel in het centrum van de stad

Mooi hotel, prachtige trappen en kroonluchters. We hadden een kamer op de 4e verdieping, aan de achterkant. Die verdieping is minder groots als de rest van het hotel, maar de kamer was geriefelijk. We hebben geen gebruik gemaakt van zwembad en gym, dus dat kan ik niet beoordelen. Ontbijt is heerlijk. We hebben geparkeerd in Graingertown multi-story parking, dat is 5 minuten lopen. 6 pond per dag, na 17 uur gratis. Let op dat je alleen kunt betalen met munten. Het hotel ligt in het centrum van de stad.

• Beoordeeld op: 9 november 2017

Hotel dat de Britse glorietijd in ere houdt. Echt een belevenis.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Het is wat gehorig zo nu en dan. En de klimaatregeling kan beter, maar dat is met enkel glas en klassieke schuiframen ook niet eenvoudig.

Fantastische hotel. Oude Britse grandeur met de mooist lobby en trappenhuis die ik in lange tijd gezien heb. Super behulpzaam en vriendelijk personeel. Mooie, ruime kamers. Perfecte locatie midden in de stad.

Goede douche en prima bed

Inrichting van de kamer is erg gedateerd. Ramen met uitzetijzers en gebogen tralie ervoor, kromgetrokken deuren die niet goed sluiten. Het hele hotel mag wel eens een goed upgrade krijgen.

Goede douche en prima bed

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

goed centraal gelegen hotel.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Geen aircondition en het raam bleef niet openstaan,met de hulp van de bijbel! onder het raam geschoven hadden we frisse lucht.Avonden en nachten op de straat buiten erg luidruchtig tot 4 uur smorgens vroeg.

De kamer die wij aangewezen kregen bij aankomst had een heel klein bed dat erg krap zou zijn,maar toen ik bij de receptie ging klagen daarover ondanks dat het hotel vol was er een kamer voor ons gevonden met meer ruimte en een groter bed.Super .

• Beoordeeld op: 20 september 2017

Genieten!

geen idee

De kamer was fantastisch, prettig bed, mooie tv, goede stoelen, ruime badkamer. Met uitzicht op de perrons zoals het bij een stationshotel hoort...En...het geluid dus ook van de af-en aanrijdende treinen.

• Beoordeeld op: 14 september 2017

Prachtig hotel en prima service, zeer aan te bevelen!

Warme ontvangst, prima service! Prachtig ingericht klassiek Engels hotel, mooie kamers en badkamers, mooie en heerlijke eetgelegenheid, prijs-kwaliteit in verhouding, vriendelijke en behulpzaam personeel, fijn zwembad, jaccuzie en fitness inbegrepen, mooie locatie, vlakbij op loopafstand centraal station en centrum van New Castel. Je voelt je als prins en prinses in dit hotel!

• Beoordeeld op: 29 juni 2017

Pal naast het treinstation, een uitkomst!
    • Kleine Tweepersoonskamer

Ik heb er twee nachten doorgebracht, van 6 op 7 juni en van 27 op 28 juni. Toen ik (op de heenreis) de kamer toegewezen kreeg voor de eerste nacht (kamer 122) bleek er een monteur aan het werk te zijn om een storing in een stopcontact te proberen te verhelpen (wat uiteindelijk niet lukte). Daarover was mij door de receptioniste niets meegedeeld, dus ja, ik was wel een beetje verrast. Op de terugreis kreeg ik kamer 316 toegewezen, op zich ook een heel acceptabele kamer, alleen: in de badkamer bleek de groen-gele elektrische bedrading bij het fonteintje en bij de toiletpot niet te zijn weggewerkt, wat mij de indruk gaf dat er door de afdeling onderhoud maar half werk is geleverd.

De ligging pal bij het treinstation van Newcastle, een uitkomst als je met de trein verder wil reizen naar (bijvoorbeeld) Aberdeen, maar dat niet op dezelfde dag wil doen als wanneer de veerboot uit IJmuiden in Newcastle aankomt. Dat scheelt een hoop stress, want het is een kilometer of 15 fietsen vanaf de aanlegplaats van de veerboot (in North Shields) naar het treinstation. En verder: De mooie inrichting van het hotel, de ruime keus in maaltijden en de mooie ruime kamer.

Geluidsoverlast

Op de begane grond was een soort van nachtclub, waar tot ver na middernacht keiharde muziek werd gedraaid, die mijn kamer (op de vierde verdieping!) deed trillen. Ik vond het bijna oplichterij om geld te vragen voor deze hotelkamer, want slapen was er niet bij!

Lekker ruime kamer

• Beoordeeld op: 26 april 2017

Mooi oud hotel op perfecte locatie

De kamer was prachtig. Het hotel vonden wij wat gedateerd en rook wat muf. Hier en daar riep hygiene wat vraagtekens op. Het is een prachtig oud gebouw maar in de hal ligt bijvoorbeeld een groezelig tapijt over een prachtige marmeren vloer. Al mrt al is het een prachtig hotel maar misten we wat sfeer buiten de kamer. De kamer was uitstekend: groot, ruim opgezet, comfortabel en schoon op 1 stoel na. Het hotel staat voor het station maar daar heb je absoluut geen last van met de ramen dicht. Wij ook niet met de ramen open, maar dan hoor je af en toe een trein en wat verkeer. De locatie is PERFECT in Newcastle: het winkelcentrum, eetgelegenheden, het station en het uitgaansgebied zijn allemaal op loopafstand.

Aanrader!

Isolatie gang-kamer, voor mij niet erg belangrijk, omdat ik heel diep slaap, maar ik kan me voorstellen, dat anderen hier problemen mee hebben. Je hoort iedereen voorbij komen.

Het gebouw is geweldig, Victoriaans... Wel oud, maar ontzettend sfeervol. Heel mooi! Het ligt geweldig, vlak naast het Central Station en het winkelgebied. Geluid van de gangen dringt door tot aan de kamer, verder geen overlast van andere kamers.

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Heel erg genoten van een nacht in dit hotel.

Hoeveelheid parkeerplaatsen was aan de magere kant.

Heel erg genoten van een nacht in dit hotel. Een geweldige ligging en een fijne kamer die compleet en mooi was ingericht. Aanrader!

• Beoordeeld op: 6 november 2016

Het verblijf in Royal Station Hotel voelde als thuis.

Dat het zwembad na 21.00 gesloten was, maar dat is ook wel weer begrijpelijk.

Ruime, luxe kamer, ook de eenpersoons. Prima badkamer. Goed ontbijt. Prettige plekken om te zitten in het restaurant, verdeeld over verschillende ruimtes.

• Beoordeeld op: 22 oktober 2016

In een woord uitstekend.

Jammer dat in ons gedeelte van het hotel geen lift was, dit ivm onze koffers. Toch - niet op ons verzoek - elke dag schone handdoeken.Vanwege het milieu verzocht het hotel juist om langer dan 1 dag met handdoeken te doen.

Verzorging in hotel, koelkastfacaliteiten, mooie grote kamer, prima bedden

• Beoordeeld op: 21 september 2018

er is een feestzaal op dezelfde verdieping als de kamers...

er is een feestzaal op dezelfde verdieping als de kamers waardoor er 's nachts veel lawaai ontstaat

Entree van het hotel

Geluidsdichtheid van de kamer, kamer is gedateerd, hoteldesk was rommelig

Entree van het hotel

Goede locatie maar wel in verval

Geluidsoverlast Personeel tijdens ontbijt en receptie Geen airco Versleten vloerbedekking met vlekken

Locatie in centrum

Het overtrof onze verwachtingen

Ik valt niets op aan te merken. Alles was positief.

De kamers waren ruim en heel comfortabel Het ontbijtbuffet was heerlijk en er was heel veel keus.

De kamers zijn veel te warm in de zomer - geen airco

De kamers zijn veel te warm in de zomer - geen airco

1 nacht verbleven daarna verder reizen en zeer tevreden
    • Kleine Tweepersoonskamer

Service heel goed, ligging geweldig, mooi hotel

De mooie ruime kamer en de centrale ligging in het centrum...

Is nogal gehorig, gelukkig was het na 12 uur stil.

De mooie ruime kamer en de centrale ligging in het centrum en de eigen parkeerplaats.

Mooie centrale plek, prachtig interieur en vriendelijk en hulpvaardig personeel.

Welness center could have an update.

Aangenaam
    • Kleine Tweepersoonskamer

De ruimte in de kamer ,temperatuur in de kamer en van de douche slecht regelbaar

De Stad

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

Voor de prijs prima hotel.

Voor de prijs prima hotel. Heel aardig personeel. Beetje vergane glorie.

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

Jaarlijks bezoek aan dit hotel

Douchen in badkuip

Prachtig hotel

• Beoordeeld op: 10 januari 2018

geweldige stedentrip

prachtig hotel, leuke stad voor een stedentrip, genieten daarna in de spa

Mooi hotel op een goede locatie

Het geluid van een feest, dat stopte wel om 23.30

• Beoordeeld op: 15 december 2017

personeel top

Locatie en ambiance

Locatie en ambiance

het was een aangenaam verblijf, op een prima lokatie, waarbij de prijs-kwaliteitverhouding in vergel
    • Kleine Tweepersoonskamer

ventilatie van de kamer (raam kon niet open)

het ontbijt was prima

Grote kamer

Rumoerig ivm uitgaanspubliek

Grote kamer

straatrumoer

kamer aan de achterzijde gevraagd i.v.m straat herrie feestvierders dus niet gekregen

ontbijt goed ligging kamer erg beroerd in geval van overlast

• Beoordeeld op: 22 februari 2017

Geen frissue lucht op de kamer.

Geen frissue lucht op de kamer. Gesloten ramen, geen airco

• Beoordeeld op: 10 februari 2017

Mooi hotel op een prima locatie

Locatie uitstekend. Klassieke uitstraling en warm aangekleed.

• Beoordeeld op: 5 februari 2017

als de gelegenheid zich voor doet kom ik hier zeker weer

eigenlijk niets

fijne ruime kamer , een geweldig ontbijtbuffet met ruime keuze en een mooie centrale ligging

• Beoordeeld op: 29 december 2016

Heerlijk hotel
    • Kleine Tweepersoonskamer

Kamer was warm maar met ramen openzetten verholpen.

Heerlijk hotel, super centraal gelegen. Mooi oud gebouw maar kamers prima opgeknapt en luxieus.

prettig verblijf

goede kamer schoon goed ontbijt vriendelijk personeel goede centrale ligging

• Beoordeeld op: 8 mei 2016

Prachtige entree, ideale ligging.

Jammer dat je via buiten naar het zwembad moest, en het gedoe om eindelijk bij het water te kopen (trappen en eindeloze gangetjes en deuren).

Prachtige entree, ideale ligging. Geen probleem om bagage achter te laten, erg vriendelijk.

• Beoordeeld op: 4 juli 2015

Perfecte ligging bij het station van Newcastle (het ligt bij...

Ik was 's ochtends bij het ontbijt nog nauwelijks wakker, maar werd bij het betreden van het restaurant zo ongeveer besprongen door een wat al te enthousiaste serveerster, die mij meteen het hemd van het lijf vroeg (of het ontbijt te laste van de hotelkamer moest komen, of het een Engels dan wel een Continentaal ontbijt moest zijn; ik wist eerlijk gezegd niet wat nu precies het verschil was, kreeg nauwelijks de tijd om mijn gedachten te ordenen, en moest een handtekening onder een papiertje zetten).

Perfecte ligging bij het station van Newcastle (het ligt bij wijze van spreken ónder de stationsoverkapping); een uitkomst wanneer je, zoals in mijn geval, met de trein uit Aberdeen aankomt en de veerboot vanuit Newcastle terug naar IJmuiden moet nemen, maar dat nog niet dezelfde dag wil doen. Prachtige inrichting, met twee enorme kroonluchters in de foyer. Zeer hulpvaardig personeel, dat je helpt je bagage naar je kamer te brengen.Mijn fiets kon ik zonder problemen veilig stallen in de ruimte waar zich ook andere bagage bevond. Een uiterst hulpvaardige hotelbediende nam mij dat werk uit handen. Mooie, grote kamer (kamernummer 104), die je deze keer gelukkig niet via een doolhof van gangetjes, trapjes en klapdeurtjes hoefde te bereiken (in tegenstelling tot vorig jaar, toen ik ook in dit hotel verbleef en toen kamer 227 had). Goed eten in het inpandige restaurant.

• Beoordeeld op: 27 juni 2015

Vanuit het hotel loop je zo de binnenstad in.

We hadden twee kamers geboekt. De één persoonskamer bleek groter dan de wel heel erg kleine twee persoons kamer.

Vanuit het hotel loop je zo de binnenstad in. Het oude gebouw heeft zijn charme.

• Beoordeeld op: 27 mei 2015

de steak was zeer smakelijk in het restaurant.

Het is lastig met kinderwagen telkens de trappen op te gaan. 2 aan voorkant hotel en 1 boven, bij aankomst kregen we al te horen dat het niet mogelijk was een beter toegankelijke kamer te krijgen. Jammer. Daarnaast veel (luidruchtige) vrijgezellenfeesten in hotel

de steak was zeer smakelijk in het restaurant. Verouderde maar bruikbare fitness

• Beoordeeld op: 28 maart 2015

Mooi pand, tegen Centraal Station aan (naam klopt helemaal),...

Voor de hand liggend in het centrum, maar wie een kamer aan de straatkant krijgt (achterzijde pand grenst aan spoorperrons) kan zich mogelijk itrriteren aan straatlawaai. De ramen sluiten echter goed.

Mooi pand, tegen Centraal Station aan (naam klopt helemaal), imposante entree, daarna stadaard. Erg vriendelijke mensen, typisch trouwens voor de Geordies (halverwege Schotland, waar zo'n beetje de hartelijkste mensen van het eiland wonen). Prima bedden, schoon (handdoeken misschien niet "optical white", maar hotel doet z'n eigen was en kraanwater uit Newcastle komt uit de zee en is gechloreerd, dat maakt hagelwit een stuk lastiger) en voor deze prijsklasse is de hele outillage gemiddeld goed onderhouden. WiFi werkt prima, met standaard bandbreedte (paar honderd Mb/s; capaciteit tot 2Gb/s moet men los bijkopen). Ik kwam vanaf Schiphol en minstens elke 10 minuten gaat er een metrotrein van Newcastle Airport naar het centrum (reistijd 25 min), met halte Central Station 50 meter van de hotelingang. Het busstation met lokale en regionale bussen is zo'n 500 meter verwijderd, bij het grote Eldon Square winkelcentrum. En daar vlakbij is ook het St. James Park voetbalstadion van Newcastle United met er tegenover de fankroeg The Strawberry.

• Beoordeeld op: 17 mei 2016

De gastvrijheid, vriendelijkheid van het personeel en vooral...

Gehorig vanuit buiten.

De gastvrijheid, vriendelijkheid van het personeel en vooral hoe mooi het hotel eruit ziet.

• Beoordeeld op: 3 mei 2016

In het centrum en bij het centraal station

Geen verwarming in douche

In het centrum en bij het centraal station

• Beoordeeld op: 22 april 2016

Prima voor weekendje alles goed te doen op loopafstand

Onrustig ontbijtzaal en het ontbijt op zich zelf ook

Prima voor weekendje alles goed te doen op loopafstand

• Beoordeeld op: 29 december 2015

Fantastische kamer, prachtig hotel, mooie locatie in t...

Niks!

Fantastische kamer, prachtig hotel, mooie locatie in t centrum.

• Beoordeeld op: 29 augustus 2015

Voorkant hotel is in weekend erg lawaaierig ivm uitgaand...

Voorkant hotel is in weekend erg lawaaierig ivm uitgaand publiek tot midden in de nacht.

• Beoordeeld op: 11 maart 2015

Vriendelijk personeel !

de kamer/douche had iets beter schoon gemaakt kunnen worden

Vriendelijk personeel !

Er zijn ook 23 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.