Beoordelingen over Dryades & Orion Hotel 2-sterren

Emmanouil Benaki 105 & Aneksartisias 7, Athene, 11473, Griekenland

#57 van de 295 hotels in Athene

Uitzicht op de Akropolis, op loopafstand van de metro.
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 1 Tweepersoonsbed of 2 Aparte Bedden - Uitzicht op Acropolis

Het hotel ligt iets uit het centrum, op loopafstand van (metrostation) Omonia (wel een steile klim aan het eind!) in een wijk met hele smalle straatjes (kijk uit met de auto!). Het ziet er wat vervallen uit allemaal, niet in de laatste plaats door de enorme hoeveelheid graffiti. Het hotel is prima, schone kamers, prima airco, kluisje en koelkastje en sommige kamers hebben een balkon met uitzicht op de Akropolis. Ontbijt op het dakterras van het hotel Orion, waar ook de receptie is. Ook daar prachtig uitzicht op de hele stad en de Akropolis. Op zaterdagochtend is er in de straat onder het hotel een uitgebreide groente en vlees/vis markt, zeker de moeite waard om overheen te lopen. In de straat van het hotel zijn ook wat restaurants waar je prima kunt eten en een stuk minder toeristisch dan op de Plaka. Wij hebben een late check-out geregeld, maar je kunt ook je bagage in het hotel achterlaten. In de straatjes naar het hotel toe zijn ook supermarkten, waar je eventueel vulling voor je koelkast kunt kopen.

Voor enkele nachten een prima hotel.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Het kan daar niet beter gemaakt worden ,maar de bereikbaarheid met de auto en parkeren is minder

Voor enkele nachten een prima hotel. goede kamers/bedden. Goed ontbijt op het dakterras met mooi uitzicht. Voor een langere periode (een week of meer)zou ik een hotel zoeken met grotere kamer

Goede uitvalsbasis van een stedentrip waarin je tussen de locals verblijft.

Geen

We hebben leuke dagen in Athene gehad, dit was een goede uitvalsbasis voor onze stedentrip. Bij aankomst werden hartelijk ontvangen en werd ons een upgrade aangeboden waar we heel blij mee waren. De kamer was goed schoon en werd schoon gehouden. In de wijk van het hotel zijn veel leuke goede en gezellige restaurants te vinden.

Super vriendelijk personeel en mooie pas gerenoveerde kamers...
    • Budget Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Brutale duiven die bij korte afwezigheid aan eettafel direct zich toegeef deden aan je ontbijt. Daar kan de hotel leiding slechts weinig aan doen buiten alleen maar regelmatig wegjagen. Of een kat rond laten lopen....

Super vriendelijk personeel en mooie pas gerenoveerde kamers met prima bedden. Leuk ontbijtterras op het dak. Goed ontbijt en lekkere koffie.

Prima! Genoten van de stad!
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Er was wel wat herrie van de straat te horen snachts. Met de ramen dicht en door het hotel geleverde oordopjes wel goed te doen.

De kamer was keurig. Het ontbijt goed verzorgd en het dakterras met uitzicht op de Akropolis top!

Prachtig hotel voor een onvoorstelbaar lage prijs.
    • Budget Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Het hotel ligt niet in de buurt van een metrostation en lopend is het een redelijke klim. Desalniettemin is dit het beste hotel van ons verblijf in Griekenland.

De kamer was ontzettend schoon en modern. Het personeel was erg vriendelijk. Het hotel beschikt over een prachtig dakterras dat vrij toegankelijk is voor gasten en waar je gratis koffie en thee kunt krijgen.

Prima hotel voor bezoek aan Athene.
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Geluid in late avond en nacht. Hotel kan daar niets aan doen, de omgeving is nu eenmaal zo.

Goed hotel, zonder poespas. Omgeving is wat luidruchtig. Hotel niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.

Prettig verblijf in alternatieve wijk
    • Budget Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Lopen naar het centrum is goed te doen, terug even klimmen. Met de auto lastig manoeuvreren. Wijk is veilig maar zeer alternatief/verloederd afhankelijk van hoe je ernaar kijkt

Nette hoge rustige kamer met balkon en eigen badkamer. Eet- en drinkgelegenheden vlakbij. Markt in de straat op zaterdag.

Leuke plek in een hippe buurt. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Eet bij Ama Laxei! ;-)
    • Vijfpersoonskamer

De buurt was wat rumoerig (maar de oordopjes lagen klaar ;-) ) maar misschien hadden wij daar wat meer last van omdat wij de volgende ochtend om 4u op moesten...

Een hotel in een hippe buurt met een ontzettend aardige dame (en haar vader) die zeer behulpzaam was met het regelen van allerlei dingen. Wij zaten in een familiekamer van 5. De buurt is echt bijzonder, beetje anarchistisch (zo vertelde ons onze fietsgids) en 's avonds een beetje om je heen kijken, maar ook hip en levendig. We aten bij Ama Laxei, een aanrader van het hotel, echt een fantastische plek.

Zeer aangenaam verblijf met het gezin in de familiekamer
    • Familiekamer met Uitzicht op de Akropolis

Vijf rustige nachten behalve de laatste zaterdagnacht..... Punkmuziek klonk vanaf de nabijgelegen trappen de hele nacht luid door tot in de kamer. Wij hebben om 3.30u het hotel verlaten om onze vlucht tijdig te halen. Het feestje was toen blijkbaar nog niet gedaan....

Super uitzicht aan de ontbijttafel op het dakterras! Vriendelijke personeel. Aangename , ruime familiekamer (voor ons vijven) met mooi balkon met weeral dat prachtige zicht op de Akropolis en Athene

De douche was erg krap.

Heerlijk vers ontbijt iedere ochtend met een prachtig uitzicht over Athene! Personeel erg vriendelijk en een prima kamer. Basic maar alles wat je nodig hebt voor een stedentrip.

Ik was niet zo tevreden van de kamer die ik toegewezen kreeg...
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Ontbijt was in orde, alles aanwezig maar basic.

Ik was niet zo tevreden van de kamer die ik toegewezen kreeg, voldeed absoluut niet aan de verwachtingen. Maar zonder probleem kreeg ik een andere kamer in het aanpalende hotel Orion, heel behulpzaam! Werkelijk fantastisch uitzicht van op het dakterras dat we 's avonds helemaal alleen voor ons hadden!

• Beoordeeld op: 13 juli 2017

Prima verblijf, ik zou er een volgende keer zo weer voor kiezen!
    • Standaard Driepersoonskamer

Het sanitair was niet op alle kamers even comfortabel, maar wel voldoende.

Een kleinschalig, gezellig hotel met zeer vriendelijk personeel. Het ontbijt op het dakterras in het naastgelegen hotel was perfect. De locatie op zich goed, al ligt het in de wijk Exarchion, de 'anarchistenwijk' en is dit niet de mooiste wijk van Athene. Ondanks de rellen die er regelmatig plaatsvonden, ook toen wij er waren, maar waar wij niets van gemerkt hebben, omdat we 's avonds ergens anders waren, toch een prima locatie. Schone kamers, prima sanitair en prijs-kwaliteit verhouding prima.

• Beoordeeld op: 29 juni 2017

Prettig verblijf
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

We hadden graag tijdens ons verblijf nog een keer schone handdoeken gekregen.

Allereerst werden we ontzettend vriendelijk ontvangen. Toen we onze kamer toegewezen gekregen hadden bleek ook nog dat we niet alleen een mooie kamer met een perfect uitzicht kregen, maar ook dat alles heel netjes en schoon was. Top dus!

• Beoordeeld op: 11 januari 2017

Comfortabel hotel met fantastisch uitzicht op de stad en de Akropolis, tegen een redelijke prijs.
    • Standaard Familiekamer

De hoge trappen naar het hotel vielen soms wat zwaar (maar daar staat natuurlijk het mooie uitzicht over de stad tegenover).

Heel sympathiek en behulpzaam personeel, fantastisch uitzicht op de Akropolis, gezellige buurt op wandelafstand van het centrum. Ruime gezinskamer voor een heel redelijke prijs.

• Beoordeeld op: 23 september 2016

Super leuke locatie!
    • Budget Driepersoonskamer

- zeer slechte douche. Werkte amper en vloer werd erg nat omdat douchegordijn kapot was

Super leuke locatie! Wel een kwartier lopen naar het centrum, maar als je wat meer wilt meekrijgen van het 'echte' Athene en niet in het toeristische gedeelte wilt zitten dan is deze buurt zeker een aanrader. Alles ziet er op het eerste gezicht wat achterstallig en droevig uit, maar volop leuke barretjes en restaurants in de avond.

• Beoordeeld op: 6 september 2016

Goed hotel, van de omgeving moet je houden.
    • Standaard Driepersoonskamer

Wat krappe kamer, zeker voor drie personen. Hotel biedt verder geen faciliteiten, in omgeving voldoende vertier: volop restaurants en cafe's. Klein balkon, maar hangt mogelijk van kamer af. Geen openbaar vervoer 'voor de deur'.

Goed, rustig gelegen hotel in aparte, wel sfeervolle wijk. Zo op het oog bewoond door 'alternatievelingen', kan me voorstellen dat niet iedereen dat aanspreekt. Wijk maakt soms desolate indruk, zonder dat je jezelf niet op je gemak voelt. Centrum van Athene ligt op loopafstand. Mooie badkamer, die blijkbaar net is gerenoveerd. Prima ontbijt dat wordt geserveerd op dakterras van hotel. Redelijke prijs-kwaliteitverhouding. Hartelijke ontvangst, hulpvaardig personeel. Airco aanwezig, hotel ligt redelijk beschut.

Prima accommodatie
    • Budget Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Mooie ligging van het hotel, prachtig uitzicht vanaf het dakterras! Nette en schone kamer.

regelijk goed voor enkele dagen

geluiden van buiten -park omgeving

ontbijt uitzicht vanuit restaurant

heerlijk ontbijt

heerlijk ontbijt

Prima locatie voor stedentrip!

Niet van toepassing

Een mooi locatie, heel vriendelijk en behulpzaam personeel

Leuk

Vriendelijkheid personeel

• Beoordeeld op: 22 augustus 2016

Zeer prettig!
    • Budget Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Hele goeie plek in een leuke gedeelte van Athene. De kamer was klein maar heel goed ingedeeld, waardoor je daar geen last van had

• Beoordeeld op: 10 augustus 2016

Heerlijk ontbijt op dakterras van ernaast gelegen hotel met...
    • Standaard Tweepersoonskamer - 1 of 2 Bedden

Heerlijk ontbijt op dakterras van ernaast gelegen hotel met uitzicht op het Parthenon

• Beoordeeld op: 4 augustus 2016

Schone, ruime familiekamer in een heel interessant deel van...
    • Familiekamer met Uitzicht op de Akropolis

Schone, ruime familiekamer in een heel interessant deel van de stad.

• Beoordeeld op: 25 april 2016

Goed ontbijt met schitterend zicht op acropolis vanop...

Nu nog even in verbouwingen, maar die moeten midden mei helemaal afgerond zijn. Dan alles helemaal nieuw.

Goed ontbijt met schitterend zicht op acropolis vanop buitenterras. Rustig en toch dichtbij toffe cafés en restaurants. Centrum stad op 'stevige wandeling'- afstand.

• Beoordeeld op: 13 oktober 2015

Het personeel van het hotel is oprecht ontzettend aardig en...

Het personeel van het hotel is oprecht ontzettend aardig en betrokken bij het wel en wee van de gasten. Ze doen er alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. Het ontbijt is heerlijk. Kamers heel schoon en prettig.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2015

Wij vonden de locatie in deze wijk erg gezellig.

Bed was wat klein.

Wij vonden de locatie in deze wijk erg gezellig. Leuke barretjes en een super leuk en goed restaurant (met grote tuin, de Grieken stonden er te wachten op een plaatsje). We hadden kamer met eigen opgang en buitenzitje. Bakker om de hoek. Eigen koelkast en waterkoker .

• Beoordeeld op: 16 juli 2015

Door de onzekerheid ivm Grexit had ik vooraf een email...

enige minpunten was de buurt, niet heel mooi (veel graffiti) maar wel echt Grieks en wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld

Door de onzekerheid ivm Grexit had ik vooraf een email gestuurd naar het hotel. Hier kreeg ik direct een helder antwoord op. hotel staf was zeer behulpzaam en vriendelijk. Wij hadden familiekamer met uitzicht op acropolis. kamer was volledig en smaakvol gerenoveerd. uitzicht was ook echt uitzicht.

• Beoordeeld op: 3 juni 2015

Dryades hotel ligt in een rustige straat op een heuvel aan...

Dryades hotel ligt in een rustige straat op een heuvel aan de Noord-oost kant van het centrum, op loopafstand van metrostation Omonia. Het is alleen wel een kilometer bergop. Het hotelpersoneel vertelde dat de wijk inmiddels een soort links-autonome vrijplaats is, en dat is te zien aan de enorme hoeveelheid graffiti op de muren. Maar eigenlijk is het een mooie en rustige wijk. Het hotel zelf is prima, met vriendelijk personeel. Het ontbijt, voor wat euro's extra op het dak van het hotel ernaast, is een aanrader. Wij komen zeker nog eens terug!

• Beoordeeld op: 30 april 2015

Aardige ontvangst.

Aardige ontvangst. Kamers mooi, schoon en een goed bed. Uitgebreid ontbijt op dakterras met uitzicht op de Akropolis. Ligt aan het park in 'jonge' buurt. Leuke locale eettentjes, levendig, veel graffiti, 30 minuten lopen van de Akropolis.

• Beoordeeld op: 1 maart 2015

Wij hadden een mooie grote kamer, personeel erg vriendelijk,...

geen

Wij hadden een mooie grote kamer, personeel erg vriendelijk, wifi is goed en je loop zo de meest prachtige wijk van Athene in.Althans als je van ateliers, bars, live-muziek en veel goede grafiti houdt.

• Beoordeeld op: 26 januari 2015

Dryades was in verbouwing, dus ik verbleef in het...

Alles was ok

Dryades was in verbouwing, dus ik verbleef in het zusterhotel, orion hotel op 25 meter afstand. Prima ligging in het centrum en aan het park. Dakterras, niet duur, vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 26 mei 2016

Goede kamer, goede ligging, je kan alles te voet doen.

Goede kamer, goede ligging, je kan alles te voet doen. Leuke restaurants in de buurt. Staff was super vriendelijk en behulpzaam

• Beoordeeld op: 27 augustus 2015

ontbijt op dakterras met uitziicht op Acropolis

Kamer op begane grond rook erg naar mottenballen.

ontbijt op dakterras met uitziicht op Acropolis

• Beoordeeld op: 13 augustus 2015

Rustige kamer.

Chaotisch hotel, ligging op heuvel.

Rustige kamer.

Locatie ver van metro

Oplossing voor een door mij,dubbele, boeking

• Beoordeeld op: 5 mei 2015

Keurig hotel met gastvrij personeel

ontbyt ,wel mooie lokatie maar lauwe koffie en oud brood

Keurig hotel met gastvrij personeel

Er zijn ook 12 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.