Beoordelingen over I Portici Hotel Bologna 4-sterren

Via Indipendenza 69, 40121 Bologna, Italië

#10 van de 93 hotels in Bologna

Bijzondere stad waar we een paar heel prettige dagen hebben doorgebracht

Geluid van de installaties van het hotel. Personeel van het pizzarestaurant op de tweede verdieping was weinig attent en bijzonder inefficiënt.

Mooie grote kamer, mooi gebouw dicht bij het centrum. Prima bed. Prettige ontbijtbar die zeer betaalbaar was.

Ik was supertevreden en blijf zeer enthousiast.

Qua ontbijt is het eenvoudig. Je kan koffie zetten en er zijn voorverpakte croissants, maar dat is het. Eigenlijk zou dit eerder 'Bed without Breakfast' zijn. Dat stoorde mij niet, maar als je uitgaat van een uitgebreid gezellig ontbijt, moet je toch iets anders boeken.

De kamers liggen in een uniek gebouw en, gezien ik er als enige een kamer had, was het bijzonder rustig. De mensen die deze plek uitbaten (ze zijn er niet de hele tijd) zijn supervriendelijk en behulpzaam. Qua prijs-kwaliteit is dit een aanrader. Ligt uitstekend. Ruimte zat. Rust. Proper. En verzorgd.

Ondanks zeer klein en oncomfortabel bed goed hotel.

We hadden een standaardkamer geboekt en nee niet de kleine lettertjes gelezen.. De kamer had een lit jumeaux 140 smal! Niet comfortabel. Zeker niet van deze tijd en voor zo'n mooi hotel NOT DONE! Helaas zat het hotel volgeboekt en konden we geen andere kamer meer krijgen. Zeer rumoerig, kamer naast de bar en aan de straatkant

Hygiene

• Beoordeeld op: 7 april 2018

Een goed hotel in een fijne stad!

De kamer is wat klein. In de badkamer is geen shampoo, doucheschuim en bodymilk, enkel in dispensers of tegen betaling. Het personeel bij de receptie is wat onpersoonlijk en groet gasten die komen en gaan niet.

Het hotel ligt in een gezellige winkelstraat. De kamer is klein en comfortabel, aan de achterkant van het hotel, aan het park. Het ontbijt is uitgebreid en de service bij het ontbijt uitstekend.

• Beoordeeld op: 7 maart 2018

Uitstekende keuze voor een citytrip

Elegant hotel op een geweldige locatie in het centrum van Bologna. Ruime en moderne kamer en een zalige regendouche in de badkamer. Ook het ontbijt was super: wordt opgediend in het hoofdrestaurant, een voormalige theaterzaal. Allemaal verse producten. Het restaurant zelf (met een Michelinster) was jammer genoeg gesloten op de dagen dat wij er waren, maar we hebben ook in de bistro uitstekend gegeten. Kortom, een aanrader!

Tamelijk veel lawaai 's nachts komende van het 4e...

Tamelijk veel lawaai 's nachts komende van het 4e verdiep... Niet zo een goeie isolatie. Wanneer we dit bij uitcheck signaleerden, kregen we weinig respons van de receptie. Niettegenstaande heel goed hotel voor de rest en fantastisch restaurant!

Retour

Het ontbijt is nogal uitgekleed en stelt weinig voor. Betere alternatieven in de omgeving. De kamers zijn ruim maar nogal minimalistisch ingericht. De badkamer is acceptabel maar slecht verlicht en de douche is klein.

Het hotel ligt direct buiten "zona traffico limitado" en dat bespaart administratieve rompslomp behalve als je net te ver door rijdt. Ligging op korte afstand centrum en station eenvoudig te bereiken.

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

We hadden geboekt via booking en dan kreeg ik oproep met de...

We hadden geboekt via booking en dan kreeg ik oproep met de melding dat er problemen worden met elektriciteit en ze ons in ander hotel gingen onderbrengen, hebben we uiteindelijk niet moeten doen , was al laat en we zijn kiet bereidt om in eender welk hotel de nacht door te brengen

Bologna is een stad om verliefd op te worden, maar Hotel I Portici hoeft voor ons niet meer.
    • Superior Kamer met 2 Aparte Bedden

Ontvangst gereserveerd, bijna afstandelijk. Prijs/kwaliteits verhouding slecht. Voor 265 euro per overnachting waren onze verwachtingen hoger dan normaal. Kamer erg klein, gehorig en donker. Er is een kapstok met kleerhangers, maar geen (lade)kast.

Prima locatie, schone kamer

uitstekend

Verlichting in de badkamer kan wat beter.

Prachtig sfeervol hotel op centrale locatie. Parking bij het hotel. Kamers zeer sfeervol. Mooi balcon met zicht op het park. 's-avonds brand er een nachtkaarsje als je terugkomt op de kamer. Heel attend.

Fijn hotel vlakbij station.

Een punt van aandacht is de gladde vloeren in de douchecellen. Je kan makkelijk uitglijden daar.

Fijn hotel vlakbij station. Verder een prachtig interieur en heel aardig personeel.

Als je van een HEERLIJK ontbijt houdt moet je hier zijn.

Parkeren is vrij duur met 25 euro per nacht gewoon op het parkeerterrein van het hotel.

Het ontbijt is ronduit geweldig. Al veel gereisd maar dit wat zeker het allerbest. Het bistro restaurant is ook erg goed met heel goede wijnen.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Mooi gebouw, maar hartelijkheid ontbreekt

Wij hadden twee kamers: de ene was ronduit klein (geen kasten en je kan nauwelijks rond het (smalle) bed lopen), en voor de andere kregen we meteen een upgrade. Dat was een ramp, ook al zag de kamer er op het eerste gezicht prachtig uit. Het raam kwam uit in een keldergat, en dat voor een suite! Bovendien hadden we drie dagen lang problemen met een veel te koude airco, die enkel vanaf de receptie kon geregeld worden. Wat ons in dit hotel het meeste stoorde, was de ongeïnteresseerde, koele houding van het personeel. Er waren één of twee uitzonderingen, maar de meerderheid loopt er bij als echte zuurpruimen. Op dat vlak is er hier nog veel werk aan de winkel.

Zeer centrale ligging, in het stadscentrum. Mooi gebouw ook, dat ondanks de historische waarde modern aandoet, met een zeer luchtige receptie.

Prima hotel, gelegen in hoofd winkelstraat, dicht bij het...

Prima hotel, gelegen in hoofd winkelstraat, dicht bij het historisch centrum. Makkelijk met de auto voor de deur parkeren en de auto wordt tegen een vergoeding van € 25,00 per dag weggezet op een parkeerplaats naast het hotel

Heel mooie, ruime kamer, lekker koel want buiten was het...

ontbijt is uitgebreid maar het blijft Italiaans. Bijv. geen peper en zout op de tafel, maar alleen bij het buffet; veel zoetigheid en minder keuze in brood enz.

Heel mooie, ruime kamer, lekker koel want buiten was het bloedheet. Zeer goede service op elk vlak: hulp bij reserveren restaurants, hulp met de bagage en het parkeren van de auto, in de bar enz. Heel mooi gebouw. Jammer dat het sterrenrestaurant in augustus gesloten was, maar ik heb wel fijn ontbeten in het restaurant, een oude theaterzaal. Dit hotel verdient echt wel vijf sterren, op elk vlak maakt het die standaarden waar.

Genieten

Bed had iets breder gemogen. Was 1.40 of 1.50 denk ik.

Hoewel de kamer niet heel groot was, gaf de enorme hoogte toch een heel ruimtelijk effect. Het was een extreem hete dag in bologna, maar door de prima airco sliepen we heerlijk.

Goed ontbijt, mooie kamer, verzorgd, vriendelijk personeel...

enkel erg jammer dat er problemen waren met de Wifi-connectie

Goed ontbijt, mooie kamer, verzorgd, vriendelijk personeel aan onthaal, mooi terras aan het park

Goede locatie maar kille bedoeling

Veel bureaucratische rompslomp met inchecken .Stricte Sluitingstijden van bar en restaurant ! Twee minuten nadat de bar dicht was kon er geen consumptie worden geserveerd . Bij de lunch in het bistrorestaurant idem dito. Geen vriendelijke ontvangst. Kale kamers . Geen zwembad.

• Beoordeeld op: 17 mei 2017

Te duur voor de kwaliteit.

Klein smal bed, vielen 's nachts uit bed. Tevens een kamer naast de bar waardoor het voor 01.30 niet stil was. Parkeerkosten €25 per nacht terwijl op de straat parkeren een paar euro is. Opzich niet erg maar de parkeerplaats is niet afgesloten of bewaakt. Personeel is niet vriendelijk en komen arrogant over alsof ze beter zijn.

De locatie was goed, in het centrum naast het park en alles op loofafstand.

• Beoordeeld op: 6 januari 2017

correct

lawaai op de kamers dat van buiten kwam en van aanpalende kamers : van baby's , spelende stellen die je hun hoogtepunten live kon meemaken en douchende buren in de vroege ochtend om 5.30 hr. Kortom geluidsisolatie is een punt om niet meer te gaan

ligging en netheid

• Beoordeeld op: 7 december 2016

Ruime en schone kamers.

Onze kamer was erg gehorig, we hoorden de buren praten.

Ruime en schone kamers. Zeer goede ligging in de hoofdstraat van Bologna, ook vlakbij het station. Zeker een aanrader!

• Beoordeeld op: 1 november 2016

Wij hadden een kleine kamer, maar prijs/kwaliteit was...

Wij hadden een kleine kamer, maar prijs/kwaliteit was top! Leuke attentie: een glaasje prosecco/wijn bij aankomst. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

• Beoordeeld op: 17 oktober 2016

Ideaal voor een korte citytrip.

Geen fitnessfaciliteiten. Iets te warm op de kamer. Slapen met open raam was geen optie (hadden kamer aan straatkant).

Ligging; ruime keuze in ontbijt; vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

Perfecte locatie voor bezoek Bologna

Helaas was het michelin ster restaurant gesloten toen wij er waren, we hebben in het gewone restaurant van het hotel gegeten, de kaart was erg klein en dat kan maar helaas viel de kwaliteit/ smaak ook tegen, we hebben geen gebruik gemaakt van het ontbjjt daar we 20 euro wat prijzig vonden, we hebben er echter wel gegeten in een soort zelf service bij het hotel prima croissant etc voor een normale prijs.

Het hotel ligt cenfraal in hartje Bologna, alles op loop afstand, valet parking, mooie kamers, met een zeer ruime badkamer met heerlijke douche

• Beoordeeld op: 20 september 2016

Stijlvolle, centrale lokatie

Kleine kamer, niet volledig schoon, weinig ruimte om gezellig buiten te zitten etc behalve restaurant

Perfecte locatie, mooi restaurant, mooie ontbijtzaal

• Beoordeeld op: 1 september 2016

Een mooi hotel met vriendelijk personeel! Een aanrader!
    • Superior Kamer met 2 Aparte Bedden

Heerlijk ontbijt in een prachtige locatie.Heel vriendelijk personeel. Een leuke verassing was het bed dat klaargemaakt was om te slapen terwijl we van een heerlijk diner genoten in het hotel.

• Beoordeeld op: 31 augustus 2016

is tenslotte duurder uitgevallen dan verwacht wegens beperkingen 'Terrace' menu

minder goede kwaliteit 'Terrace' gerechten in verhouding tot de prijs (kleine hoeveelheden, geen 'contorni' op de kaart - ook niet door personeel gesuggereerd)

voorbeeldig onthaal mooie ruime kamer (update) groot aangenaam terras aan de bar zorgeloos auto laten parkeren

• Beoordeeld op: 30 augustus 2016

de kamer stonk zeer erg, toen we hier een opmerking over...

de kamer stonk zeer erg, toen we hier een opmerking over maakten werd 1 flesje water uit de minibar van de rekening afgehouden, terwijl we 2 nachten in de stank moesten slapen; onaanvaardbaar

• Beoordeeld op: 28 augustus 2016

Heerlijk. Gewoon heerlijk!

Helemaal niets!

Een mooi gebouw, rustige uitstraling, heerlijke bedden. Tegen de avond werd de kamer in gereedheid gebracht voor de nacht, heerlijk. Locatie is super, vlakbij station en een paar minuten wandelen van het historische centrum. Niet twijfelen, boeken!

• Beoordeeld op: 25 augustus 2016

Villa in het centrum.

De kamers zijn goed, maar niets bijzonders. De prijs was gelukkig flink verlaagd want voor de originele prijs had ik het wel heel duur gevonden

Uitstekend ontbijt in een bijzondere zaal met plafondschilderingen. Station en centrum prima te voet bereikbaar. Hulpvaardig personeel.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2016

Kamers prima, verzorging ook

ontbijt was erg duur, voor een eitje erbij moest je nog 6 euro extra betalen. Parkeren bij Hotel extreem duur 25,-euro per nacht.

Kamers prima, verzorging ook

• Beoordeeld op: 18 augustus 2016

Mooi van buiten, zeer matig van binnen

De kamer erg verouderd en de airco maakte een kabaal en ging om de haverklap aan/uit. Nadat we het hadden aangegeven zou iemand het probleem goedmaken maar helaas was het nog steeds hetzelfde.

• Beoordeeld op: 7 augustus 2016

Service onder de maat
    • Superior Kamer met 2 Aparte Bedden

Management onvriendelijk en niet flexibel, voor 3/4 uur de auto langer in garage wilde men betaling voor 1/2 dag, t.w. 12,50. Verder was veel op bij ontbijtbuffet, lang wachten voor bijvulling en niet genoeg plaatsen om te ontbijten waardoor wachtrij ontstond en sommigen ervoor kozen om elders te gaan ontbijten.Wifi op kamer werkte met vlagen niet. Jammer!

Kamer was ok

• Beoordeeld op: 6 augustus 2016

Prachtig hotel op een uitstekende locatie gelegen aan een park

's avonds bij terugkomst in hotel was onze kamer klaar gemaakt voor de nacht: kaarsje aan, slippers op kleedje naast ons bed, kaartje met personal message en chocolade op hoofdkussen en een kaartje op het nachtkastje met de weersverwachting voor de komende nacht.

Comfortkamer aan de voorzijde van het hotel .

Comfortkamer aan de voorzijde van het hotel . vrij vroeg al veel lawaai op de straat .

Parking

Fijne locatie niet ver van het centraal station en de...

Fijne locatie niet ver van het centraal station en de gezellige binnenstad van Bologna

Voor het bezoeken van de stad prima

De temperatuur was veel te hoog in het hotel

De locatie van het hotel

Prima hotel, uitstekend restaurant en bistro

Prima hotel, uitstekend restaurant en bistro

Schade aan auto door onbekenden op de parkeerplaats van het...

Schade aan auto door onbekenden op de parkeerplaats van het hotel

enigszins luidruchtig op de kamer en in de maand april mag de airco niet aan. behoorlijk warm op de kamer.

Nette kamers, en vriendelijk personeel

Heel mooi schoon hotel op een perfecte locatie om de stad te bezoeken.

• Beoordeeld op: 31 maart 2018

Super locatie en heel fijn hotel

De ligging was perfect en bij aankomst kregen we ook nog een upgrade naar een executive room!

• Beoordeeld op: 26 januari 2018

Fantastisch prachtig hotel met geschiedenis

Schone kamer mooie ligging

• Beoordeeld op: 23 november 2017

Was een top ervaring

Het gebouw

• Beoordeeld op: 15 september 2017

Rust en comfort

Weinig. Airco slaat vaak aan in de nacht, maar niet onoverkomelijk

Klantcontact en locatie

Geen ontbijt was geboekt vreemd terwijl ik dit altijd...

Geen ontbijt was geboekt vreemd terwijl ik dit altijd automatisch doe Was duur €15

Bruisend en welkom

Wifi had beter gekund.

Ontbijt was prima. Heerlijke verse koffie. Mooie badkamer. Parkeren voor de deur.

Een prachtig gelegen hotel dat voor al veel rust uitstraalt. Personeel staat continu voor je klaar. De centrale ligging maakte het helemaal af,

fijn hotel voor een steentrip

Personeel was niet super vriendelijk

Kamer was goed, ligging t.o.v. het centrum was prima

Prima ligging.

Kleine kamer met kei harde bedden.

Prima ligging. Aardig behulpzaam personeeel.

stijl en opzet van het hotel, bar, terras, parking

kamer was een beetje kaal,

stijl en opzet van het hotel, bar, terras, parking

Veel lawaai van de poetsdienst naast de kamer

Veel lawaai van de poetsdienst naast de kamer

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

De kamer ons toegewezen was beneden alle peil.

De kamer ons toegewezen was beneden alle peil. Een cel zonder raam en heel claustrofobisch.

• Beoordeeld op: 13 juli 2017

Iets duurder dan meeste hotels maar zo super in zijn geheel.

Ontbijt is super, kamers die we hadden waren ruim, super bed. Gewoon geweldige locatie met mooie bar op 2de verdiep. En ja laadpaal voor de auto.

over 2 jaar weer een bezoek aan dit hotel

Ontbijt kwam er nog als bedrag bij. vond het in verhouding kostbaar voor hetgeen werd aangeboden.

Kamers waren super, lekker stil hotel!

• Beoordeeld op: 23 mei 2017

Storend licht tijdens de nacht

Het licht aan ons raam s nachtd

De vriendelijkheid en de bediening

• Beoordeeld op: 10 mei 2017

Zeer goed hotel

Zeer goed hotel

• Beoordeeld op: 19 april 2017

Buffet ontbijt en personeel bij het buffet ontbijt

• Beoordeeld op: 17 april 2017

Uitstekend..0nthaal...service...restaurant

Niets..alles ok

Kamer OK

• Beoordeeld op: 2 maart 2017

toffe ervaring

Standaardkamer vrij klein.

Ligging, alles te voet vlot bereikbaar. Verse producten bij het ontbijt.

• Beoordeeld op: 19 februari 2017

Fijn hotel op goede plek in Bologna

Badkamer was erg klein. Hotel erg gehorig

Fijne locatie, goed restaurant

• Beoordeeld op: 15 februari 2017

Ligging is perfect, rand centrum.

Inregelen thermostaat kan beter, nu moeilijk te regelen

Ligging is perfect, rand centrum. mooie lounge en nette kamer

• Beoordeeld op: 13 januari 2017

Heel aangenaam verblijf in historisch kader

Badjas op de kamer

Prachtig restaurant, efficiënte garageservice, bar nog open tot na middernacht

• Beoordeeld op: 31 december 2016

Wij hebben genoten van alles!
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Heerlijk hotel; ideaal gelegen: dichtbij centraal station en centrum.

• Beoordeeld op: 28 december 2016

uitstekend qua prijs- kwaliteit

Manager nogal zakelijk in zijn communicatie

Gratis upgrade gekregen, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 13 december 2016

Schone schijn

Tocht. Bed klein. Bistro eten koud

Ontb

• Beoordeeld op: 2 november 2016

Correct voor zijn prijs.

Service aan het ontbijt kon vlotter en vriendelijker !!

De lokatie .

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

Prima hotel in centrum van Bologna

Geen kledingkast op de kamer

Zeer vriendelijk personeel en een toplocatie.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2016

Gevarieerd en uitgebreid ontbijt.

Gevarieerd en uitgebreid ontbijt. Heel vriendelijk en attent personeel! Nette en comfortabele kamer, ondanks straatzijde heel goede geluidsisolatie.

• Beoordeeld op: 28 september 2016

Toffe locatie voor ontbijt

Kleine beschadigingen in de kamer

Toffe locatie voor ontbijt

• Beoordeeld op: 17 september 2016

Kijk niet verder

Wat een prachtige locatie. Alles was tot in de puntjes geregeld.

• Beoordeeld op: 13 september 2016

Heerlijk verblijf midden in de stad!

Mooi hotel, prachtige ruime kamer, uitstekende bedden! Locatie super! Parkeergelegenheid!

• Beoordeeld op: 10 september 2016

schitterend

jammer geen plaats op het terras voor het avondeten

• Beoordeeld op: 1 september 2016

Comfort kamer,