Beoordelingen over Hotel Monastero Del Lavello 3-sterren

Via Padri Serviti 1, 23801 Calolziocorte, Italië

#6 van de 8 hotels in Calolziocorte

Een unieke ervaring, een aanrader voor wie eens wat anders wil!

niets. Tenzij: heel veel 'zanzare' (muggen), maar daar treft het hotel geen enkel fout. Is gewoon eigen aan de Italiaanse warmte en de ligging vlakbij water. Je kan dus best een goede anti-muggenspray meenemen.

Het hotel is een oud klooster en je voelt de historie in elke hoek en kant. Voor wie openstaat voor een 'ander soort hotel'gevoel en niet op zoek is naar de allergrootste luxe is dit een 'hemelse' bestemming. De uitbaters en personeel zijn vriendelijk en attent. Zo stond er bv. al een eet- en waterbakje voor ons hondje stond klaar tegen onze aankomst. En kleine anekdote: bovenop het melkschuim van onze cappuccino werd een 'hondje' getekend. Er werden ook schaaltjes met bonbons geplaatst in de bibliotheek. We kregen ook goede tips voor bezienswaardigheden in de ruime omgeving en hoe er best te geraken. Allemaal kleine, fijne attenties die maken dat je je erg welkom voelt! Enig (klein) nadeel is dat er weinig andere talen dan Italiaans gesproken wordt, maar iedereen doet zijn best om alles goed uit te leggen en hun vriendelijkheid en hulpvaardigheid compenseert dit kleine nadeel. We hadden een 2 persoonskamer geboekt met terras en kregen een kamer met TWEE badkamers en TWEE terrassen (1 binnenterras, met airco en 1 bemeubeld buitenterras onder de wandelgalerij van het klooster). Elke dag werden nieuwe handdoeken gebracht en lakens om de 3 dagen ververst. De vloer (laminaat en tegels) hadden we liever een keertje meer gereinigd zien worden. Verder was alles onberispelijk. Koffie, waterkoker, kopjes, water en glazen stond op de kamer. Zeer goede bedden (2 eenpersoonsbedden, tegen elkaar geplaatst). Vanop het met een mooi loungesalon gemeubileerde balkon in de buitengalerij hadden we een prachtig uitzicht op de bergen en wijde omgeving. Er is een ruime private parking met persoonlijke badge. Dit maakt dat je wagen veilig kan parkeren binnen het afgesloten domein. Wifi is aanwezig maar niet overal even sterk te ontvangen (best in de bar en in de bibliotheek). Het ontbijt was verzorgd en lekker en er werd rekening gehouden met speciale voorkeuren en wensen.

het ontbijt werd niet door het hotel zelf verzorgd.

openstellingstijden receptie

het ontbijt werd niet door het hotel zelf verzorgd. het ontbijt en de vriendelijkheid van de uitbaatster was uitstekend.

• Beoordeeld op: 16 september 2017

Mooie rustige locatie in een mooie omgeving

Jammer dat de uitbater geen engels sprak

Het was een mooie locatie en een prima en schone kamer. Sober ontbijt.

Op het moment dat wij er waren : renovatie

• Beoordeeld op: 11 augustus 2015

Kamers waren proper, mooi en airco was zeer welkom.

Het personeel kan enkel Italiaans, zeer vervelend! Ontbijt heel summier en elke dat hetzelfde, niet voor een lang verblijf dus.

Kamers waren proper, mooi en airco was zeer welkom.

• Beoordeeld op: 26 oktober 2015

Midden in noord Italie, weinig toerisme, heerlijk relaxed.

Taal kan een probleempje zijn, maar één persoon sprak Engels

Midden in noord Italie, weinig toerisme, heerlijk relaxed.

• Beoordeeld op: 8 september 2015

LUXE KAMER PRACHTLOCATIE

LUXE KAMER PRACHTLOCATIE PARKING VOOR MOTOS UITSTEKEND RESTAURANT TEGENOVER MONASTERO

• Beoordeeld op: 31 augustus 2015

de grote kamer