Beoordelingen over Hotel Sorriso 2-sterren

Via Colombo 22, 30126 Venetië-Lido, Italië

#14 van de 36 hotels in Venetië-Lido

Ideaal gelegen voor Venetie bezoek

De oudere dame aan de receptie is niet gastvrij en gaf ons het gevoel dat ze haar job niet graag doet en/of een grondige hekel heeft aan buitenlandse toeristen. Ook een no go was haar grote jachthond die bij de ingang ligt en gasten aanblaft. Persoonlijk zijn we hondenliefhebbers, maar het geeft een slechte indruk en voor mensen met angst voor honden zou het een reden zijn om rechtsomkeer te maken. Bij het inchecken heeft ze, zonder ook maar te glimlachen, onze pasgegevens genoteerd, en dat was het dan. Geen enkele informatie over busverbinding, omgeving of openingstijden voor het ontbijt. Op de vraag of er een supermarkt in de buurt was, wees ze bruusk op een copie op de balie, met een beschrijving. Bij het uitchecken was ze ook erg chaotisch, we moesten onze passen opnieuw laten zien, en - hoewel mijn visa gegevens bekend zijn bij het hotel - moest ik alsnog met mijn kaart betalen. Haar excuus was een probleem met de computer de dag ervoor waardoor alle gegevens verloren waren. We boeken veel via booking.com en hadden zoiets nog niet meegemaakt, bij de andere hotels die we bezochten verliep dit alles probleemloos en werden de kosten automatisch afgeboekt van mijn rekening. Dit gaf een slecht gevoel, want ik had op dat moment geen toegang tot mijn bankgegevens, om te checken of de boeking niet twee keer was afgeschreven. Na thuiskomst direct gecontroleerd, en gelukkig was dit niet het geval. Maar door het onprofesionele zenuwachtige optreden van deze dame wel even een ongenaam gevoel gehad.

We hebben bewust voor een hotel gekozen dat wat rustiger gelegen is. Dit hotel bood precies wat we zochten. Het is heel makkelijk te bereiken vanaf Venetie, met vaporettas ('waterbus') die practisch iedere 15 minuten naar Lido de Venetie varen (op zich al een leuke manier te reizen) en de verbindingsbus (lijn A/B/C) vertrekt iedere 10-15 minuten en stopt juist om de hoek (7 haltes, ongeveer 5 minuten). De prijzen in en rondom Venetie voor hotels zijn redelijk hoog, maar we zijn er van overtuigd dat dit hotel qua prijs/kwaliteit ver boven veel andere hotel ligt. Het staat aangeschreven als 2 sterren, maar we vonden de faciliteit meer waard. De kamer is ruim, we hadden een balkon met zeezicht (helaas door de vele muggen op het eiland konden we niet op het balkon zitten, maar dit is niet de schuld van het hotel), prima werkende air conditioning en wifi. De bedden waren erg comfortabel, en de badkamer modern, met heerlijk ligbad, fohn en bidet. Ontbijt was ook prima in orde, met brood, croissants, gekookte eieren, kaas en ham, heerlijke verse koffie, thee, melk, fruitsap (machine, iets te zoet) cereals, yogurt en fruit. We kunnen dit hotel zeker aanraden, lekker rustig na een hectische dag sight seeing in Venetie of de andere eilanden (verbinding met Burano is ook prima). De onvriendelijke receptioniste gewoon links laten liggen, het is haar probleem dat ze haar baan niet graag doet en we laten onze vakantie hier ook niet door verpesten.

Verblijven op het Lido is top!
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

Het ontbijt was beperkt. De afstand tot de aanlegplaats van de boten was veel verder dan verwacht. De sfeer in de ontbijtzaal was kil.

De cappuccino die men kon krijgen was goed en het personeel was zeer vriendelijk. De ligging heeft ervoor gezorgd dat we het zandstrand van Venetië hebben ontdekt en verderop de rotsen die het eiland beschermen. We hebben daar een paar mooie wandelingen in de natuur gemaakt; een andere kijk op Venetië. Zoals steeds namen we een abonnement op het openbaar vervoer voor de dagen dat we verbleven; zalig vrij eender welke boot nemen kriskras door de lagune en de Venetiaanse kanalen.

Een aanrader

Het ontbijt was zeer basic.

Vriendelijke en zeer behulpzame mensen. Proper hotel en rustig ligging. Vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. Je kan naar het strand (5min) gaan en de autobus stopt achter de hoek en brengt je in enkele minuten tot aan de waterbus.

• Beoordeeld op: 25 oktober 2017

makkelijke en aangename verbinding met centrum Venetië via...

Gezelligheid van de ontbijtruimte.

makkelijke en aangename verbinding met centrum Venetië via bus en vaporetto, geeft ontspannend gevoel. Hotel was zeer proper.

Zeer comfortabel hotel, schone en ruime kamer met badkamer,...
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

Misschien wat gezelliger inrichting in de kamer, iets aan de muur. Was nu nogal sober.

Zeer comfortabel hotel, schone en ruime kamer met badkamer, rustige omgeving, uitzicht op straat met zee.

Hotel Sorisso is prima uitvalsbasis voor een bezoek aan de Bienale
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

In de kamer ontbreken haakjes om iets op te hangen en het is moeilijk om je badkleding te drogen te hangen. Dat laatste is zeker niet ok wanneer het hotel dicht bij een strand ligt.

De locatie is voor een bezoek aan Venetie perfect; met het openbaar vervoer zo in de stad Venetie. Het hotel is eenvoudig maar bedden, hygiene en service zijn goed.

• Beoordeeld op: 16 juni 2017

Super locatie en aan te raden hotel, zeker voor korte termijn!
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

Wij houden van een stevig ontbijt en dat hebben we een beetje gemist, alsook de lokale producten - typische Italiaanse smaken . Wat meer sfeer in de kamer creëren voor langer verblijf, ( wij bleven een week) , zou een pluspunt zijn. Nu zijn de muren leeg . De verlichting in de slaapkamers is alles spaarlampen en dat geeft geen sfeer - wel stevig licht. We hebben op een week tijd één keer zeepjes gekregen- dat was te weinig - voor de rest zeer hygiënisch en net - geweldig !

De ligging is fantastisch - je kan 'avonds naar het strand of naar het stadje of je blijft gewoon in Venetië hangen. De kamers zijn sober ingericht én zeer net. De hotelhouders zijn zeer gedienstig en vriendelijk ! super ... Leuk dat er aan aanbod is voor fietsen om zo het eiland verder te verkennen. We zouden er zeker terug gaan !

Hotel biedt alles wat je nodig hebt en goeie locatie voor strandvakantie en bezoekje Venetië!

weinig op aan te merken

2 leuke kamers, basic maar prijs kwaliteit zeker ok

Zeer vriendelijk personeel.

Het ontbijt was heel karrig. Weinig keus.

Zeer vriendelijk personeel.

Ligging van het hotel!
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

Ligging van het hotel! Behulpzaam personeel, eenvoudig maar goed ontbijt!

Proper , geen luxe

Beetje muziek op de achtergrond in ontbijt ruimte , was er nogal kil

• Beoordeeld op: 10 oktober 2017

De prijs
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

De ligging/ uitzicht vanuit kamer. We kregen niet de kamer in het bijgebouw zoals bij de boeking beloofd

De prijs

• Beoordeeld op: 6 oktober 2017

Alles was schoon, aardig personeel

Hard bed, gedateerd hotel, zeer matig ontbijt.

Alles was schoon, aardig personeel

• Beoordeeld op: 23 september 2017

ontbijt voldoende, superproper hotelletje vlakbij lagune ,...
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

ontbijt voldoende, superproper hotelletje vlakbij lagune , venetie gemakkelijk te bereiken , ben hier al vaker geweest en het is altijd oke

Heerlijk schone koele kamer, vriendelijke mensen
    • Tweepersoonskamer - Strandarrangement

Heerlijk schone koele kamer, vriendelijke mensen

• Beoordeeld op: 14 juni 2017

verblijf was aangenaam en vriendelijk .
    • Economy Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Bijgebouw

het ontbijt was te zoet , weinig keuze uit broodsoorten

de boekenkast

Gewoon doen

Inloggen op wifi, eenmaal ingelogd was de wifi perfect

De vriendelijkheid van het personeel en het goede/kwaliteits bed

• Beoordeeld op: 2 november 2016

Het hotel is voor die prijs veel te duur.

Het hotel is voor die prijs veel te duur. Het ontbijt, de kamers en de faciliteiten (geen) deden me denken dat ik te veel had betaald.

• Beoordeeld op: 2 november 2015

De kamer was ruim, schoon, aangenaam en luxueus.

Dat er 's avonds/'s nachts niemand was, gaf een onveilig gevoel. Het ontbijt was matig, maar voor de prijs wel goed.

De kamer was ruim, schoon, aangenaam en luxueus. Het bed was goed. Het hotel was rustig.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2015

we kregen een upgrade kamer met zicht op de lagune...

we hadden twee aparte bedden zeer goeie matras alleen wat te smal

we kregen een upgrade kamer met zicht op de lagune vriendelijke ontvangst ,gemoedelijk

• Beoordeeld op: 20 september 2015

De locatie, de rust op het eiland is heerlijk na een dag...

De locatie, de rust op het eiland is heerlijk na een dag Venetië. Bus om de hoek om naar de boten te gaan Bij het benzinestation in de hoofdstraat zit een goed restaurant( met ook een heerlijke pizza) met een geweldige jonge ober. Dit restaurant veel beter dan Caribe!

• Beoordeeld op: 25 augustus 2015

Leuk om een keer Venetie te bezoeken vanuit een hotel op het...

Overal muggen, maar ja, dat is nou eenmaal een probleem van de Venetiaanse lagune aan het eind van de zomer.

Leuk om een keer Venetie te bezoeken vanuit een hotel op het Lido, waar je middenin het gewone Italiaanse leven zit. Een weekpas voor het openbaar vervoer maakte de trip helemaal compleet: strand, cultuur, lekker eten.

• Beoordeeld op: 30 juli 2015

Prima hotel voor 2 sterren accommodatie.

De bedjes/strandstoelen zitten niet in de hotelprijs, kosten 20 euro per keer (2 stoelen, 1 parasol). Staat niet bij de omschrijving vermeld (is trouwens bij veel hotels daar, dat het niet inbegrepen is). Geen douchestang, dus je zit in bad te douchen. Is niet erg, maar na een paar dagen ben je dat wel zat.

Prima hotel voor 2 sterren accommodatie. Ruime kamers en goed sanitair, alles goed schoongemaakt. Wifi was goed, vriendelijk personeel, goede ligging vlakbij bushalte en strand. De matrassen waren aan de harde kant, ontbijt is eenvoudig.

• Beoordeeld op: 29 juli 2015

Zo dichtbij het strand en de rust op het eiland na een dagje...

Zo dichtbij het strand en de rust op het eiland na een dagje Venetie is hemels. De boottocht naar Venetie geeft u een zeergoed zicht op de lagune want Venetie is meer dan het eiland zelf... De locolatie is super !

• Beoordeeld op: 25 juli 2015

De ligging is goed.

Bij de incheck kamers niet op tijd klaar. In 1 kamer zaten een hoop fruitvliegjes en een paar muggen. Hebben zich verontschuldigd. Geen mini bar op de kamer. Er is tot 22 uur iemand aanwezig en kan je bij de balie drinken kopen.

De ligging is goed. Er stopt vlak bij een bus die je vervoerd naar de waterbus. Goede airco en prima ontbijt.

• Beoordeeld op: 17 april 2016

rust en hygiene.

weinig keuze bij ontbijt. s ochends om 730 bij uitchecken geen personeel bij de balie.

rust en hygiene.

• Beoordeeld op: 27 oktober 2015

de kwaliteit van de lokatie

de kwaliteit van het ontbijt

de kwaliteit van de lokatie

• Beoordeeld op: 18 oktober 2015

Rustige, goed bereikbare plek

Onbijt

Rustige, goed bereikbare plek

• Beoordeeld op: 8 oktober 2015

prima locatie op het lido, 50 m van zee

geen douche alleen bad, erg mager ontbijt

prima locatie op het lido, 50 m van zee

• Beoordeeld op: 16 augustus 2015

Ontbijt, wel erg matig

Ontbijt, wel erg matig

• Beoordeeld op: 4 augustus 2015

Rustige ligging.

Douche is erg klein.

Rustige ligging. Ruime kamer, dicht bij het strand.

• Beoordeeld op: 29 juli 2015

De locatie, de kamer en ontbijt.

De locatie, de kamer en ontbijt.

• Beoordeeld op: 9 juli 2015

ruimte van de kamer en balkon

jammer, geen koelkastje en lange spiegel

ruimte van de kamer en balkon

• Beoordeeld op: 16 juni 2015