Beoordelingen over Borgo Valle Rita

Contrada Girifalco, 74013 Ginosa, Italië

#2 van de 7 hotels in Ginosa

Het resort zelf.
    • Villa met 2 Slaapkamers (4 Volwassenen)

Het resort zelf.... zeer mooie omgeving , prachtig buitenzwembad met verbluffend uitzicht op de vallei....restaurant is prima. Uitermate behulpzaam personeel !!! Airco in slaapkamers was top.

• Beoordeeld op: 31 augustus 2018

Heerlijk rustig vertoeven...

De hartelijkheid van een b&b ontbreekt. Is eerder een hotel. Het personeel is koel en bediening in restaurant is niet goed, ook geen uitleg over omgeving tijdens inchecken. Er zijn fietsen te huur om omgeving te verkennen maar onmogelijk want afdalingen met kiezels die alleen met mountainbike te doen zijn. ‘S avonds laat lawaai van machines die op het veld werken....

Heel mooie kamers, prachtige uitzichten aan het zwembad, ook mogelijkheid om er te lunchen en te dineren

Ontspannen plek
    • Villa met 2 Slaapkamers (4 Volwassenen)

Niets. Houd er rekening mee dat het wat afgelegen ligt.

Fijne locatie, kleinschalig, een aanrader! Het ontbijt is gevarieerd en compleet met vers fruit. Het restaurant heeft een kleine kaart voor lunch en dinner. Het zwembad ligt op een mooie plek. Verder gebruik gemaakt van de tennisbaan, pingpongtafel, mountainbikes en paard gereden (€25 p/u). Kinderen waren dol op de hond Rita. Ons huisje (“Girasol”) was schoon en ideaal voor ons gezin met 3 slaapkamers. Vriendelijk personeel. Tip: bezoek einde dag Matera en dolfijnen spotten vanaf Taranto (Jonian Dolphin Conservation).

Het ontbijt was erg goed ( zeker voor Italiaanse begrippen .
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

De kamer die wij hadden had niet een echte mooie patio , dat was jammer. Er zijn er wel met een mooie patio mss aangeven bij reservatie ... het zwembad kan wel een kleine opknapbeurt gebruiken . De omgeving is wat desolaat. Matera is wel goed te rijden en een mooie rit, als je op zoek bent naar mooie Italiaanse dorpjes in de omgeving is dit een mindere plek.

Het ontbijt was erg goed ( zeker voor Italiaanse begrippen ..) , ook het restaurant hebben wij als zeer goed ervaren. Heel vriendelijke en behulpzame mensen.

Het ontbijt was super zo ook het restaurant en de...
    • Studio (2 Volwassenen)

Het ontbijt was super zo ook het restaurant en de accommodatie. In de omgeving zijn geen andere restaurants waardoor je aangewezen bent op het restaurant bij de accomodatie.

Geweldige plek, een aanrader, perfect prijs/kwaliteit
    • Studio (2 Volwassenen)

Hier moet ik echt over nadenken. Kon eigenlijk niets bedenken.

Prachtige accomodaties, mooie rustige ligging in bergachtig landschap. Het zwembad was super, erg mooi gelegen. De kamers waren erg compleet, het ontbijt was uitstekend, verse producten. Heerlijk buiten zitten. Het diner was ook uitstekend. Je kon gratis gebruik maken de fietsen. Diverse activiteiten kunnen geboekt worden. Echt een aanrader.

landelijk en zeer goede voorzieningen zoals zwembad, goed restaurant en mogelijkheid tot paardrijden
    • Villa met 2 Slaapkamers (4 Volwassenen)

Het huisje was 'kaal' opgeleverd, dwz geen basisspullen in de keuken zoals koffie, thee of olie

Ons huisje bleek op een prachtig landgoed te staan met fantastische voorzieningen

• Beoordeeld op: 19 april 2018

Mooie locatie prima naar ons zin gehad jammer van het diner.
    • Studio (2 Volwassenen)

het diner vonden wij niet best. drie keer de zelfde groente in een week soort zeewier. Een keer rauw lamsvlees. Prijs kwaliteit verhouding niet goed.

het ontbijt was prima

• Beoordeeld op: 19 november 2017

terrein met citroenbomen, olijfgaard en zwembad.
    • Studio (2 Volwassenen)

Er is niet zoveel te doen dichtbij de accomodatie, pas vanaf 20 min rijden. Auto handig.

terrein met citroenbomen, olijfgaard en zwembad. Restaurant was erg goed. Zowel het ontbijt als diner. Mooie, verzorgde en schone kamers.

Luxe en rust op een fantastische locatie voor een goede prijs
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

Dat we na vier nachten alweer weg gingen...;-)

De luxe en rust van het landgoed in combinatie met het voortreffelijke restaurant (ster waardig), maakte dit verblijf voor ons, voor relatief weinig geld, het hoogtepunt van onze vakantie. Wij komen zeker terug op deze fantastische locatie.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

Gezellig vertoeven in mooie country resort!
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

Spijtig genoeg was er niets bijzonders te zien 15 km rond het resort. Het landschap was een tegenvaller. Gelukkig hadden we een huurauto om mooiere plekken te ontdekken zoals Lecce, Punta di Prosciutto, Alberobello of Locorotondo. Ook jammer dat we niet konden zwemmen met onze kleine spruit omdat het zwembadwater erg koud was.

Borgo Valle Rita is een prachtig domein waar je mooie wandelingen in kan maken met mooie uitzichten. Er is een adembenemend zwembad, wel jammer dat het koud water is. Je kan zeer lekker eten in het restaurant voor lunch en diner. Simpele gerechten met uitstekende smaken. Er is een ruim appartement voorzien met kitchenette waar je zelf ook iets kunt klaarmaken. Elke dag wordt het appartement gepoetst. Het is er gezellig vertoeven in Borgo Valle Rita. Tip om lekker te eten: Villa 58 en La Giara, beiden in Ginosa.

Had nog een dag langer moeten boeken op dit resort
    • Studio (2 Volwassenen)

Te weinig privacy op eigen terrasje bij de superior kamers

Prachtig landgoed omringd door fruit en wijngaarden Heel veel eigen biologische producten Heerlijk rustig. Mooi zwembad met bar en super uitzicht over vallei Prima restaurant en heerlijk ontbijt Goede plek voor uitstapjes in binnenland en kust

In een woord GEWELDIG!
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

In een woord GEWELDIG! De locatie is sereen, schoon alles klopt. Wij (2 volwassenen en 2 kinderen van 7 en 3 jaar) hebben heerlijk genoten van onze vakantie. Het eten is heerlijk, paardrijden is een aanrader en hier kom je tot rust! Een auto is een must maar dat geldt voor de meeste verblijven in Italië. Er zijn vanaf Borge Valle Rita genoeg mooie steden en dorpen om te bezoeken. Wij komen graag een keer terug!

Heerlijk!!
    • Villa met 2 Slaapkamers (4 Volwassenen)

De eenpersoonsbedden waren erg hard

Wij hadden een ruime villa, welke keurig schoon was. Deze ligt helemaal afgelegen maar is per auto en fiets goed te bereiken. Het is een prachtig landgoed met een heerlijk zwembad. Het ontbijt, lunch en diner is voortreffelijk!! Met ingrediënten van het landgoed.

Een fantastische plek om te relaxen in een prachtige omgeving
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

Toen we aan kwamen kregen we een gratis up-grade.. een fantastisch appartement met 2 balkons en een ruimte..wow!! Het ontbijt is echt super! alles heel vers en veel verschillende dingen. Het zwembad is niet heel groot, maar groot genoeg om een dag te relaxen en het uitzicht is prachtig. Echt een hele relaxte plek.. De drukte kan je opzoeken maar daar moet je wel een stukje voor rijden. We hebben er echt genoten!

Prachtige Masseria met een geweldig restaurant
    • Villa met 2 Slaapkamers (4 Volwassenen)

Eten in restaurant is geweldig, maar voor Zuid-Italie wat aan de prijs.

We verbleven in prachtige villa, vlak bij restaurant en zwembad. Heerlijk ontbijt met alles vers van de eigen boerderij. Heerlijk diner gehad in restaurant op het landgoed.

Wij zijn net terug van een fantastisch vakantie bij Borgo...
    • Villa met 2 Slaapkamers (4 Volwassenen)

helemaal niets viel tegen..

Wij zijn net terug van een fantastisch vakantie bij Borgo Valle Rita... alles was super.. accommodatie, zwembad, omgeving en staf... zelfs de 2 honden waren onderdeel uit van onze vakantie... vakantie honden...

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

Heerlijk verblijf
    • Studio (2 Volwassenen)

Mooie accommodatie.wifi alleen in de algemene gebouwdelen. Dus niet op de kamer. Goed verzorgd. Maar wij hadden heel veel vliegen op de kamer Ontbijt is erg uitgebreid. En het restaurant is erg goed. Er was een zwembad met stoelen en parasols. En sportfaciliteiten. Zoals tennis. En er is een manege

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

Rustige omgeving met een gigantisch hinterland.
    • Studio (2 Volwassenen)

Prijs/kwaliteit had ik toch iets meer verwacht. Bij het onthaal kregen we karige informatie en daardoor hebben we een aantal mogelijkheden niet kunnen benutten. Het is "agriturismo" maar voor mij is de hoevegebeurtenissen en het hotelgebeuren volledig gescheiden wat mogelijk valse verwachtingen kan scheppen.

Rustige omgeving met een gigantisch hinterland. Lekker ontbijt. Fantastisch diner: lekker, prachtig gepresenteerd. Heel fijn zwembad. Deze accommodatie raad ik aan voor "gesettelde koppels" die rust en lekker eten als belangrijk vooropstellen.

• Beoordeeld op: 19 mei 2017

Geweldig ontbijt, goed diner, prachtig complex, mooie kamers...
    • Studio (2 Volwassenen)

WiFi was slecht, alleen bij receptie en in restaurant, niet in en om appartement.

Geweldig ontbijt, goed diner, prachtig complex, mooie kamers met keukefaciliteiten, fantastisch zwembad: alles heel stijlvol!

• Beoordeeld op: 14 mei 2017

Zeer aanbevolen
    • Studio (2 Volwassenen)

Cosmeticaspiegel in de badkamer.

We kregen een gratis upgrade zodat we een kamer hadden met terras. Ontvangst was zeer goed. Kamer en badkamer zeer ruim en proper. Mooie attentie : verse aardbeien op de kamer. Genoeg handdoeken en toiletproducten in de badkamer. Uitgebreid ontbijt met bediening aan de tafel voor koffie en vers gemaakte ei-gerechten. Info over de streek. Zeer goed zwembad maar minder geschikt voor kleine kinderen. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Mogelijkheid om te dineren (prijzen zijn matig 4-gangen menu 35 euro). Verblijf begin mei was 46€ per nacht voor logies plus ontbijt voor 2 personen.

• Beoordeeld op: 12 mei 2017

De jongeman van de receptie heeft alles er aan gedaan om ons...
    • Studio (2 Volwassenen)

De jongeman van de receptie heeft alles er aan gedaan om ons naar onze accomodatie te begeleiden gezien het feit dat we verdwaald waren. Hij heeft ons tenslotte midden in de nacht met de auto opgehaald!! Zeer vriendelijke ontvangst, ook door hond Rita zelf. Erg vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 14 november 2016

Prachtige agriturismo, leuke appartementen (voorzien van...
    • Studio (2 Volwassenen)

Heel smalle badkamer, met piepkleine douche (moeilijk om erin te komen als je wat voller bent). Smalle bedjes.

Prachtige agriturismo, leuke appartementen (voorzien van alle gemakken). Heel vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 17 oktober 2016

Heerlijk relaxen in klein paradijs
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

Normale kamer heeft alleen wifi bij de receptie = ouderwets. Beetje veel irritante vliegen. Eten restaurant viel erg tegen (en duur), ontbijt is wel top.

Mooie kamers, mooie omgeving (wandelen!), heerlijk zwembad. En zelfs een hondenhater als ik vind Rita (de huishond) een schat.

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

Fijne plek!!
    • Studio (2 Volwassenen)

We logeerden in de luxe slaapkamers, fijn dichtbij alles, maar extreem gehorig.... En: de locatie is goed te vinden vanaf de ss580, maar vanaf de andere kant blijf je maar dolen ...

GEWELDIG ontbijt, zoet en hartig, zeer uitgebreid. Goed restaurant, heerlijk gegeten! Heerlijke wijn ook! Zwembad lekker, met een mooi uitzicht. Locatie ligt afgelegen, daarom fijn dat je er kan eten. Geschikte uitvalsbasis voor bv Matera, maar een dagje Lummelen kan je er ook goed.

• Beoordeeld op: 2 oktober 2016

Prachtige, rustige locatie om te genieten van zon, fantastisch eten en heerlijke lokale wijnen
    • Studio (2 Volwassenen)

Wij zaten in de studio, die wat klein en donker oogt bij de entree. Wel een grote slaapkamer, door de kleine ramen blijft het tijdens de warme zomermaanden wel lekker koel in de studio.

Value for money! Heerlijk rustig en prachtig gelegen, ondanks een vrij kleine kaart fantastisch gegeten bij het restaurant, erg vriendelijk en behulpzaam personeel en een fijn (en schoon!) zwembad. Wij waren voor het eerst op vakantie met onze dochter van 5 maanden en hebben enorm genoten. Erg fijne mix van mensen: stellen, gezinnen, kleine kinderen, etc!

• Beoordeeld op: 30 september 2016

Een goede hotel overnachting

De persoonlijke aandacht is minimaal, het wordt gerund als een hotel waarbij de aandacht die je bij een agriturismo zou mogen verwachten verloren gaat.

Ontbijt en diner zijn erg goed

De heerlijke relaxte sfeer, prachtige tuin en zwembad
    • Studio (2 Volwassenen)

Op deze heerlijke avcomedatie valt absoluut niets aan te merken

De heerlijke relaxte sfeer, prachtige tuin en zwembad

Fantastisch ontbijt met producten van het eigen land

Fantastisch ontbijt met producten van het eigen land

De rust.
    • Studio (2 Volwassenen)

De locatie. Het complex lag wel erg afgelegen, maar was wel goed te vinden door de vele borden.

De rust.

aangenaam verblijf tussen de oranjebloesems, ver van de druikte
    • Studio (2 Volwassenen)

De hond des huizes blaft s'nachts

de locatie en het kader

Ontbijt was heerlijk, mooie omgeving, vriendelijk personeel.
    • Studio (2 Volwassenen)

Ontbijt was heerlijk, mooie omgeving, vriendelijk personeel. Lieve hond Rita!

Kamer, heel goed en aangenaam restaurant.
    • Studio (2 Volwassenen)

Kamer, heel goed en aangenaam restaurant. Prijs/ kwaliteit zeer goed

• Beoordeeld op: 23 september 2017

De rust en de omgeving.

De rust en de omgeving.

• Beoordeeld op: 22 september 2017

insecten in de kamer

goed ontbijt en restaurant maar helaas wel regelmatig insecten zoals torren in de kamer

• Beoordeeld op: 21 september 2017

Ruimte, stilte, ontbijt.
    • Studio (2 Volwassenen)

Omgeving vonden wij wat tegenvallen.

Ruimte, stilte, ontbijt. Mooi schoon complex ,een paradijsje!!

Heerlijke locatie, veel groen, lekker restaurant, prima...

Heerlijke locatie, veel groen, lekker restaurant, prima ontbijt, fijn zwembad, grote kamers.

Geen tegenvallers

Uitstekend ontbijt en fantastische keuken/restaurant

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

De grote kamer, een prachtig uitzicht, de rust en stilte.

niets!

De grote kamer, een prachtig uitzicht, de rust en stilte....

• Beoordeeld op: 25 mei 2017

Het appartement, zwembad,gratis fietsen en tennisbaan en...
    • Appartement met 1 Slaapkamer (3 Volwassenen)

De bediening in het restaurant Geen wifi in het appartement

Het appartement, zwembad,gratis fietsen en tennisbaan en lekker eten

• Beoordeeld op: 30 oktober 2016

Zeer mooie en rustige omgeving. Prachtig domein

Rita de mascottehond

• Beoordeeld op: 27 september 2016

prima verblijf

koude kamers

Locatie prima

• Beoordeeld op: 22 oktober 2015

Prachtig zwembad met super mooi uitzicht, fietsen gratis...

Prachtig zwembad met super mooi uitzicht, fietsen gratis beschikbaar om een rondje over het landgoed te rijden, personeel heel aardig en de hond Rita is super lief en maakt het verblijf nog leuker!

• Beoordeeld op: 6 oktober 2015

Heerlijke locatie!

Jammer dat de aanwezige bar geen enkele dag open was.

Heerlijke locatie! Midden tussen de sinaasappelbomen. Heel mooi aangelegd gastengedeelte, prachtig zwembad. Goed restaurant al was het voor ons misschien iets te culinair. Vriendelijk personeel en Rita de hond is een attractie op zich.

• Beoordeeld op: 20 juli 2015

Mooie locatie.

een keer per 3 dagen schoonmaak ipv iedere dag zoals in brochure. We hadden apartement angelino. Dit lag helemaal achteraf en was alleen met de auto zeer moeizaam te bereiken over wegen met diepe kuilen. Met de fiets of lopend was deze tocht onmogelijk. De kraan in de badkamer maakte een schel piepgeluid iedere keer wanneer we deze gebruikten. De badkraan drupte de hele nacht.

Mooie locatie.

• Beoordeeld op: 7 juni 2015

Deze agriturismo is eigenlijk een grote Azienda, met...

Beperkte kaart in restaurant.

Deze agriturismo is eigenlijk een grote Azienda, met verschillende sinaasappelgaarden, wijngaarden, olijfbomen en een manege. Gelegen in de heuvels van Ginosa op een enorm terrein. De eigenaars wonen in een kasteel van de Noormannen, verder is een prachtig zwembad , een tennisterrein, mountainbikeroutes en fietsen natuurlijk. Wandelpaden, een restaurant, een bar en zelfs een kleine kapel. Dit alles wordt perfect onderhouden door een klein legertjes aan personeel. Overal op het domein vind je wegwijzers, want het is niet altijd evident om de weg terug te vinden. De meeste appartementen bevinden in het bebouwde deel van het domein, dicht bij het restaurant en zwembad. Maar er zijn ook een aantal afgelegen appartementen (huizen) die zich in de sinaasappelgaarden bevinden, ver weg van het restaurant. Als je in Valle Rita een rustige afgelegen liggen vraagt, dan krijg je die ook. Wij hadden appartement Alloro dichtbij de receptie, met een ruime slaapkamer, keukentje en badkamer. Het ontbijt wordt geserveerd in het restaurant, de broodkeuze was heel beperkt, de koffie en cappuccino zijn lekker. Het restaurant heeft ook een beperkte kaart voor de lunch en diner, de gerechten waren goed, zonder meer. De wijnen van het domein waren zeer goed, de bediening professioneel en behulpzaam. Prijs kwaliteit, is Valle Rita een topper.

• Beoordeeld op: 15 april 2015

Vooral het restaurant en bijhorende bediening zullen ons bij...

Nogal afgelegen, maar je kan een leuken fietstocht maken op het gigantische domein (gratis fietsen ter beschikking)

Vooral het restaurant en bijhorende bediening zullen ons bij blijven. Super vriendelijk personeel. We zijn daar zeer goed ontvangen. Is zeker een aanrader, zeker in de vakantie. Ontbijt is sober italiaans, maar zo hebben wij het graag.

• Beoordeeld op: 25 mei 2016

Zeer verzorgd en zeer lekker ontbijt.

Zeer verzorgd en zeer lekker ontbijt. Mooie wandeling mogelijk op het domein zelf. Zwembad, mooi uitzicht, rustig.

• Beoordeeld op: 18 mei 2016

Geweldige locatie, goed ontbijt

Zwembad is onverwarmd en daarom in mei nog koud.

Geweldige locatie, goed ontbijt

• Beoordeeld op: 17 mei 2016

heerlijk ontbijt.

dat zou ik niet weten.

heerlijk ontbijt. Schone kamers. Mooi zwembad op een mooie boerderij

• Beoordeeld op: 6 mei 2016

Hele mooie plek - kleine villa midden op een wijngaard en...

Hele mooie plek - kleine villa midden op een wijngaard en tussen de sinaasappelbomen.

• Beoordeeld op: 3 mei 2016

Super ontbijt, tennisbaan, mooi zwembad, goed gelegen

Super ontbijt, tennisbaan, mooi zwembad, goed gelegen

• Beoordeeld op: 27 juli 2015

Rust, ruimte, zwembad, restaurant, personeel

Bereikbaarheid accommodatie via schacht begaanbare weg (1km)

Rust, ruimte, zwembad, restaurant, personeel

• Beoordeeld op: 24 juli 2015

Ons fijn appartement en het restaurant met de geweldige ober...

Ons fijn appartement en het restaurant met de geweldige ober Andrea!De vriendelijke staf . Niet te vergeten het heerlijke zwembad.

• Beoordeeld op: 15 juli 2015

Mooie locatie, lekker eten.

Mooie locatie, lekker eten.

• Beoordeeld op: 21 juni 2015

Het hele bedrojf, prachtig zwembad, fantastisch restaurant,...

Het hele bedrojf, prachtig zwembad, fantastisch restaurant, goed personeel.

• Beoordeeld op: 11 juni 2015

ruime kamers met voldoende bergruimte in de kasten

de afgelegen ligging van borgo valle rita

ruime kamers met voldoende bergruimte in de kasten

• Beoordeeld op: 16 mei 2015

De rust, de mensen en het eten en natuurlijk Rita de hond

De rust, de mensen en het eten en natuurlijk Rita de hond

• Beoordeeld op: 3 mei 2015

avondeten en ligging en domein

Om 6.30 het gras afdoen voor de slaapkamer

avondeten en ligging en domein

Er zijn ook 18 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Borgo Valle Rita