Beoordelingen over Villa Rina

Via Nazionale 9, 84011 Amalfi, Italië

#8 van de 29 hotels in Amalfi

• Beoordeeld op: 26 april 2017

Een fantastisch Hotel met veel persoonlijke aandacht
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee

Wat ons betreft had er bij het diner iets meer tijd tussen de gangen mogen zitten.

Rina is een geweldige gastvrouw die heel veel aandacht geeft aan haar gasten. Ze spreekt goed Engels en doet er alles aan om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Rina heeft het talent om zonder dat het haar moeite lijkt te kosten, alles op rolletjes te laten lopen. Alles gaat heel soepel en relaxed. Wij waren eigenlijk van plan maar één avond te dineren, maar het eten was zo verrukkelijk dat we er elke avond hebben gegeten. Er verschenen elke avond weer nieuwe gerechten op tafel en alles was even verfijnd en lekker! Dit is een verblijf waar we heel warme gevoelens aan over hebben gehouden en dat we niet snel zullen vergeten!

• Beoordeeld op: 17 november 2016

Droom locatie met fabelachtig uitzicht op Amalfi
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op Zee

Amalfikust is steil, en met dit mooie uitzicht zit je ook hoog op de kust. Een smalle trap leidt vanaf de weg (bij een hotel) steil omhoog. Voor mensen die slecht ter been zijn niet te doen, voor anderen prima te doen met af en toe genieten van het uitzicht. Vanaf Amalfi zelf gaat een breed pad geleidelijker omhoog, laatste stukje is steil door de boomgaard. Hier zagen we ook ezels bouwmaterialen vervoeren. Bagagevervoer is via Rina te regelen, boven de 10kg zeker aan te raden. We hadden voor de eerste avond een diner op het terras besteld maar die boodschap had ze niet gezien. Toch kregen we een vijfgangen menu, service! Alleen de kwaliteit was niet wat anderen beschreven en ze rekende voor deze simpele hapjes toch 30,-E pp. Ook haar eigen wijn was die avond onvoldoende. Bel dus van tevoren zodat je (hopelijk) kwaliteit krijgt op deze bijzondere plek.

Hoe gaaf is het om in een citroenen boomgaard bij je ontbijt of vanaf je balkon uit te kijken over de Amalfikust en de bootjes bij Amalfi te zien aankomen en afvaren? Of de zon zien opkomen boven deze betoverende kust? Rina is een zeer vriendelijke eigenaresse die je verblijf en je activiteiten optimaal wil ondersteunen, samen met haar vriendelijke kamermeisje. Uitgebreid ontbijt met uitgeperst citroensap, goddelijke mozzarella met tomaten, scrumbled eggs en goede koffie zoveel als je wilt. Ruime kamers met eigen badkamer en balkon. Goede bedden en elke dag schoonmaak. Amalfi vonden wij het leukste plaatsje aan de kust met veel mogelijkheden zoals wandelen naar de watervallen, busreisjes of boottochten langs de kust en uitstekende restaurants. Ook het watermolenmuseum was erg interessant, hoe maakten ze eeuwenlang papier en hoe kwam in 1740 daar een Nederlandse machine de productie 4x sneller maken?

voldeed aan de verwachtingen

hygiene

uitzicht

• Beoordeeld op: 21 mei 2016

ontbijt was in orde - zeer nette kamers

de weg ernaar toe leidt langs vele trappen. Best te doen maar niet bereikbaar voor personen die slecht te been zijn

ontbijt was in orde - zeer nette kamers met spectaculair zicht op zee - de uitbaatster hielp ons met het zoeken van wandelingen

• Beoordeeld op: 14 augustus 2015

Een lokatie met uitstekend uitzicht over Amalfi kust en...

Veel trappen moeten lopen om bij lokatie te komen maar nadeel weegt niet op tegen prachtig verblijf!

Een lokatie met uitstekend uitzicht over Amalfi kust en gastvrouw heel vriendelijk en die uitstekend Italiaans kookt als je dat wilt!