Beoordelingen over Hotel Villa Rosa 3-sterren

Via Giovanni Prati 1, Trastevere, 00152 Rome, Italië

#619 van de 921 hotels in Rome

Als uitvalsbasis een ok hotel door de ligging naast station Trastevere.

Ontbijt was nogal basic en had ik liever als optie willen boeken, maar dat was niet mogelijk. Douchecabine was vrij klein en de douchekop was moeilijk verstelbaar door een breuk in de houder.

Personeel was vriendelijk en behulpzaam. En het hotel heeft een terras buiten waar je rustig kon zitten (wel aan drukke weg, maar dat hoort er een beetje bij in Rome).

Tripje Rome

In onze kamer waren geen rollen, was heel lawaaierig door het verkeer.

Gezellig terras. Gezellig buiten ontbeten. Lekkere koffie! Airco zeer goed! Vriendelijk personeel!

• Beoordeeld op: 26 mei 2018

Plek van hotel is perfect
    • Economy Tweepersoonskamer

Doucheputje liep niet goed, overstroming van douchecabine Niet goed schoongemaakt Wc knoppen stuk (melding gemaakt en is wel verholpen)

Plek van hotel is perfect

- Airco op kamer was stuk en druppelde op mijn hoofd, werd...

- Airco op kamer was stuk en druppelde op mijn hoofd, werd gerepareerd zonder excuses aan te bieden. - Voor de raam van onze kamer op het terras werden alle karren met vuile was vezameld> geen mooi zicht. - ontbijt eerder aan de sobere kant. - niet zo'n hartelijk personeel. sommige wel.

Vriendelijk ontvangst aan de receptie

Van een drie sterren hotel verwacht je meer dan erg verouderde kamer, plinten waren half overgeschilderd, er zaten gaten in het plafond, een erg onhygienische badkamer met zichtbare schimmelplekken, en een geurtje dat uit de lavabo kwam waar je je tanden poetst....Een hard oud deken in plaats van een donsdeken. Ontbijt viel ook erg tegen in tegenstelling van wat we op fotos zagen. Bij aankomst ontbijt. Tafels zeer onhygiënisch, werd niet verschoont voor de volgende gast. De rolluik bleef hangen, geen beweging in te krijgen. Hels lawaai van de drukke straat die er naast ligt ondanks dubbele beglazing. Zonder oordoppen kan je hier niet slapen. Prijs kwaliteit absoluut een tegenvaller.. Kortom; geen aanrader.

Vriendelijk ontvangst aan de receptie

Een perfect hotel voor een paar dagen of een week Rome

Eigenlijk niets! We hebben wel een tip: als je een taxi nodig hebt om 4 uur ‘s middags zeg dan niet four o’clock maar 1600 hrs (wij werden dus wakker gebeld om 03.57 uur...).

Het is een prima hotel. De bedden zijn prima. Het ontbijt zeer uitgebreid en het personeel heek vriendelijk.

• Beoordeeld op: 21 april 2018

Geen speciale klachten
    • Economy Tweepersoonskamer

Wij hadden een tweepersoonsbed in een éénpersoonskamer met het bed tegen de muur geschoven. Iemand moest telkens over de andere persoon of via voeteneinde in bed geraken. Hotel is aan opknapbeurt toe.

Ontbijt prima. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

Fijn hotel voor prima prijs op goede locatie.

Kamer is aan de krappe kant, maar voor een stedentrip naar Rome heb je niet meer ruimte nodig.

Prima locatie, met de tram in 10 min op Pza Venezia. Goed ontbijt, voldoende keuze. Kamer en badkamer schoon, iedere dag schone handdoeken. De wijk Trastevere is erg gezellig, houdt op zaterdag en zondag wel rekening met wachtrijen voor de populaire restaurantjes!

• Beoordeeld op: 9 januari 2018

We vonden het een leuke hotel, met vriendelijke medewerkers. Ontbijt was ook goed met diversiteit.

Er was geluidsoverlast van de andere bezoekers.

Het Hotel is makkelijk te bereiken via Fuimicino airport met de trein. Er is een rechtstreekse verbinding in de nabij gelegen treinstation Trastevere. Er is ook tramhalte dichtbij het hotel, met tram 3 kan je naar de Colluseum en tram 8 stopt bij Piaza Venezia. Dus het centrum is makkelijk te bereiken.

Alleen de ligging is prima.
    • Economy Tweepersoonskamer

De kamer was super klein. De indeling was slecht. Het stonk er naar sigarettenrook. Het was super gehorig, je hoorde andere gasten naar toilet gaan, je hoorde continu al het verkeer voorbij komen. Ik had genius early check in en dit kon niet gerealiseerd worden. Het ontbijt was matig.

De ligging ten opzichte van het openbaar vervoer. Er was een tram, trein en bus station in de buurt.

• Beoordeeld op: 10 november 2017

Prettig
    • Economy Tweepersoonskamer

Ietwat kleine kamer. Kwam omdat wij op de hoogste verdieping zaten en daar het gebouw iets smaller was. Onze vrienden hadden een ruime kamer.

Heerlijke locatie met een goed ontbijt. Niet in de drukte van de stad maar die drukte was wel makkelijk en snel te bereiken met het openbaar vervoer.

super!

Ontbijt erg eenvoudig. Hangjongeren op trap naar hotel, zeker in de avonduren kan dat afschrikken.

de ligging, je bent zo in centrum met tram 8 en dicht bij wijk travestere en treinstation naar vliegveld

• Beoordeeld op: 5 oktober 2017

Rome, de stad voor bezienswaardigheden mits men goed ter been is.

Het ontbijt was niet noemenswaardig en elke dag hetzelfde. Wat variatie zal deze accommodatie zeker ten goede komen.

De ligging t.o.v. station, tramlijnen waren goed en met een weekkaart - bruikbaar voor al het vervoer in de stad - prima. Daardoor zijn aansluiting op metro en bussen gegarandeerd en locaties van bezienswaardigheden goed bereikbaar.

Goede kwaliteit prijs verhouding

Slaapkamer was ietwat muf. Behang vies. Een verfje zou een kleine moeite zijn.

Zeervriendelijk personeel.Goed ontbijtbuffet.elke dag schoonmaakservice. Directe buurt niet gezellig, maar vlakbij hotel goed openbaar vervoer.

Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.

de kamer, beetje verouderd, is aan vernieuwing toe. Ook veel problemen met douche, airco. Maar telkens werd het opgelost.

Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. De locatie lag zeer goed, centrum heel goed bereikbaar alsook restaurants

Vriendelijke, behulpzame staff.
    • Economy Tweepersoonskamer

Kleine douche, niet veel plaats om badkamerspullen een plaats te geven. Vlakbij tram en trein. Bussen stoppen vlakbij hotel. Geen metrostation in de buurt

Vriendelijke, behulpzame staff. Prijzen om iets te drinken in de bar zijn ok, ontbijt was in orde , verschillende koffie-mogelijkheden, ontbijtkoeken, broodjes. Geen yoghurt of gesneden fruit.

• Beoordeeld op: 2 juni 2017

het hotel is oké als je het alleen gebruikt om te slapen verder geen faciliteiten .
    • Economy Tweepersoonskamer

ontbijt was eentonig ook geen eitje bij het ontbijt toen wij hier om vroegen kon het wel geregeld worden echter de eieren waren er pas na drie dagen en toen werd er een prijs gevraagd van 5 euro op voor 2 eitjes vonden wij wat aan de prijzige kant.het terras was wat armoedig en vuil gebruikte glazen kopjes ed bleef soms de hele dag staan.we hebben ons ook enorm geërgerd aan de vrouwelijke manager die elke morgen met opgeheven hoofd door de ontbijtruimte liep zonder iemand te begroeten niet erg gastvriendelijk het overige personeel was zeer aardig en vriendelijk.

• Beoordeeld op: 23 mei 2017

5 daagde stedentrip Rome met vrienden

De kamer was een beetje gedateerd. Wij waren samen met vrienden. Onze ruimte buiten was gedeeld, dus dat was wel leuk. Alleen jammer dat er wel een lamp hing maar er geen lichtknopje te vinden was. Wij hadden een kamer op de derde verdieping. We hadden een een kamer met gesloten tussendeur. Deze kamers zijn ontzettend gehorig. Een kuchje van de buren of toiletgang was duidelijk te horen. De airco op onze kamer leefde een eigen leven. Hij deed het vaak niet en sloeg dan ineens na 20 minuten met veel kabaal aan. Wel doorgegeven, maar daar werd niets mee gedaan. De wc-pot stond los op de grond. Staan in de douche kon niet door het schuine dak. Het ontbijt is te doen. Wij zijn beter gewend. Taaie smakeloze broodjes. Precies zoals op de foto staat krijg je. Geen ei-tomaat etc gezien. Wel iedere dag croissantjes wat het dan weer wat goed maakte. Bij de bar beneden stond tijdens ons verblijf bijna nooit personeel. Ze lieten je na vragen om wat te bestellen meerdere malen ruim 10 minuten wachten.

De locatie was perfect. Er was binnen een paar minuten lopen een trein/ bus station. De tram naar het centrum stopte daarvoor. Binnen een kwartier hartje Rome vanuit het hotel. Iedere dag schone handdoeken.

• Beoordeeld op: 18 oktober 2016

Aanrader

Te ver om naar het centrum te lopen. Wel een zeer goede tramverbinding op 5 min lopen van het hotel.

Zeer vriendelijk personeel. Bij aankomst kregen we een plattegrond van de stad en duidelijke uitleg hoe we overal konden komen. De kamers waren erg schoon en het ontbijt was prima.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2016

Aanrader voor citytrip

Harde bedden en kleine kamers. Ene bed was iets langer dan het andere en door kleine kamer hierdoor weinig ruimte.

Eenvoudig maar goed ontbijt. Prima ligging nabij treinstation Tratevere en tramlijn 8 naar restaurantjes en Piazza Venetië.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2016

Goed hotel met aardig en behulpzaam personeel

Hotel ligt wat uit centrum, maar tram 8 naar stadshart stopt vlakbij. Noordelijk deel van Trastevere is trouwens ook erg gezellig met veel restaurants.

Vriendelijk & behulpzaam personeel. goed hotel voor redelijke prijs.

Rome, geweldige stad zou er zo weer heen willen. Maar dan wel bij een beter hotel

Hotel was smerig, het eten smaakte net naar braaksel. Had helaas wel wat meer verwacht.

De stad. Hotel viel helaas vies tegen.

De bedden

Het geluid wat van de straat hoorbaar is

De bedden

Te zeer tevreden met dit hotel

Kamer te klein

Goede locatie voor ons, goeie restaurants in de buurt maar je moet ze zelf zoeken, zeer lekker én niet duur.

Matige maar praktische accomodatie

Gehorig, kamer gesplits met buren door deur i.p.v.muur

Ligging. Goede verbinding met tram en trein.

Het hotel is oké!
    • Economy Tweepersoonskamer

Het hotel is oké! Wij hadden wel een hele kleine kamer.. het hotel is niet in de stad maar wel zeer goed te bereiken met het openbaar vervoer.

• Beoordeeld op: 29 maart 2018

Prima prijs/kwaliteitverhouding

Prima prijs/kwaliteitverhouding

Vriendelijk personeel, goede, iets harde bedden en dichtbij...

Wat vergane glorie.

Vriendelijk personeel, goede, iets harde bedden en dichtbij openbaar vervoer. Prima prijs/kwaliteit verhouding.

• Beoordeeld op: 30 juni 2017

Vriendelijk personeel, goede bereikbaarheid met tram en...

Vriendelijk personeel, goede bereikbaarheid met tram en trein! Superlokatie!

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

Geen superhotel. Maar erg vriendelijk en een prima prijs/kwaliteits verhouding

Prima prijs kwaliteitsverhouding. Goed bereik vanaf Rome/Fiumicino. Goede verbinding met centrum Rome

Het ontbijt was zeer matig , de broodjes waren oud en de vleesearen waren uitgedroogd . Er was 5 dagen hetzelfde ontbijt geserveerd

Heel gehorig, wel aardig personeel
    • Economy Tweepersoonskamer

Gehorig, hele smalle douche, geen strijkijzer, kamer naast schoonmaakkamer, geen kamer aan de straatkant nemen

Personeel, locatie

• Beoordeeld op: 1 januari 2017

kwaliteit van de bedden

kwaliteit van de bedden

• Beoordeeld op: 13 november 2016

Voor een lang weekend, oke👍🏻
    • Economy Tweepersoonskamer

De aanwezigheid van een studentengroep

Schoon en goed ontbijt

• Beoordeeld op: 7 november 2016

Prima hotel, vriendelijk personeel, goed bereikbaar, mooie, schone kamers

Niet

De rust van de dependance en het ontbijt en het comfort van de kamer en de bejegening van het personeel was prima

• Beoordeeld op: 17 oktober 2016

Prima hotel, zeer behulpzaam en vriendelijk personeel

Kamer in bijgebouw

Prima kamer Redelijk ontbijt Zeer vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 29 mei 2016

Kamer schoon, goed bed en warme douche.

Het lawaai viel enorm tegen. Kamer aan de straat kant waar de tram 8 om de 5 min reed tot savonds laat 😳. Ontbijt eentonig, geen grote keuze.

Kamer schoon, goed bed en warme douche. Vriendelijk behulpzaam personeel. Vanaf vliegveld fiumincio maar 30 min naar station Stratevere. Hotel 5 min lopen 😀 en de tram 8 daar tussenin die om de 5 min naar het centrum reed. Dus goede ligging.

• Beoordeeld op: 29 mei 2016

Lekker dichtbij treinstation/tram- en busopstap.

Geen komkommer, tomaat of ei aanwezig bij 't ontbijt. Voor de rest wel oké. Geen koelkastje daar aanwezig op de kamer helaas.

Lekker dichtbij treinstation/tram- en busopstap. In de gezellige wijk Trastevere. Schone kamer ook.

• Beoordeeld op: 19 april 2016

Goed ontbijt;

Aanvankelijk hadden we een zeer gehorige kamer met een tussendeur naar een andere kamer. Op verzoek kregen we een rustige kamer aangeboden.

Goed ontbijt; vriendelijk personeel; vijf minuten lopen naar Stazione Trastevere en de tramhalte (lijn 8, in 20 minuten naar Piazza Venezia)

• Beoordeeld op: 6 april 2016

Glutenvrij dieet? Geen probleem, het personeel heeft...

Er wordt niet duidelijk van tevoren aangegeven dat er in Rome een bepaalde belasting is voor accommodaties (al staat er iets op de toonbank). Voor *** is dat 4 euro p.p. per nacht. Je moet hier wel contant betalen, dus let op dat je genoeg bij je hebt als je gaat uitchecken!

Glutenvrij dieet? Geen probleem, het personeel heeft geschikt voedsel als je het vraagt. Verder heel aardig personeel: bij het tijdelijk verlaten van het hotel lever je je sleutel in en bij het weer ophalen hoef je niet het kamernummer door te geven aangezien ze je gewoon herkennen.

• Beoordeeld op: 27 maart 2016

Het personeel was ontzettend vriendelijk, hebben ons veel...

De lift was klein, en langzaam. En soms hing er een vreemd luchtje in de badkamer, die overigens keurig netjes en schoon was. Kleine douche naar Nederlandse maatstaven, maar voor de Italianen juist groot.

Het personeel was ontzettend vriendelijk, hebben ons veel informatie gegeven over hoe naar het centrum te komen, en wat waar te vinden was. Er was altijd iemand aanwezig om antwoord op onze vragen te geven, en ze waren altijd goed gehumeurd. We hadden een heerlijk, ruime kamer met veel licht en een raam dat makkelijk te openen was. Het ontbijtbuffet was uitstekend, brood, fruit, yoghurt met cornflakes, alles was er en werd op tijd aangevuld. Heerlijke zoete en hartige ontbijt ingrediënten, en een fijne, ruime eetzaal.

• Beoordeeld op: 15 november 2015

Het personeel was erg vriendelijke en het ontbijt uitstekend...

De kamers waren gedateerd maar schoon. De douchecabine aan de kleine kant maar verder alles schoon en netjes

Het personeel was erg vriendelijke en het ontbijt uitstekend voor die prijs

• Beoordeeld op: 27 september 2015

vriendelijk personeel, ook erg behulpzaam en attent

Erg lawaaierige kamer i.v.m ligging aan drukke weg. Oordoppen waren geen overbodige luxe. Airco werkte niet echt nar behoren en maakte veel kabaal.

vriendelijk personeel, ook erg behulpzaam en attent

• Beoordeeld op: 5 mei 2015

Gratis Wifi

Airco aanwezig maar stuk Toillet was kapot maar werd inorde gebracht na 2 dagen ( doorspoelen ging enkel door de deksel af te zetten en zelf aan de pomp te trekken)

Gratis Wifi

• Beoordeeld op: 28 mei 2016

Lokatie is prima

Kamer is klein en ontbijt karig. Veel verkeersgeluid

Lokatie is prima

• Beoordeeld op: 8 mei 2016

Mooie ruime kamer met balkon met zicht op zee.

Mooie ruime kamer met balkon met zicht op zee.

• Beoordeeld op: 24 april 2016

Ontbijt was goed , kamer beetje klein .

Ontbijt was goed , kamer beetje klein ...

• Beoordeeld op: 20 april 2016

Goed ontbijt met heerlijk zoete broodjes, kamers prima en...

Zeer drukke straat met veel geluiden

Goed ontbijt met heerlijk zoete broodjes, kamers prima en lokatie is prima.

• Beoordeeld op: 17 april 2016

Het hotel ligt op loopafstand van tram en trein.

Het hotel ligt op loopafstand van tram en trein. Het centrum is makkelijk en snel bereikbaar.

• Beoordeeld op: 12 april 2016

Personeel was vriendelijk

Ontbijt viel tegen

Personeel was vriendelijk

• Beoordeeld op: 8 november 2015

Het vriendelijke personeel

Het bed

Het vriendelijke personeel

Er zijn ook 16 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Hotel Villa Rosa