Beoordelingen over Villa Soleil 3-sterren

Via della Cartiera 13/15, 10010 Colleretto Giacosa, Italië

#1 van de 2 hotels in Colleretto Giacosa

6,2

Een topper voor iemand die rust en klasse wenst te combineren!

Fantastische ontvangst - super vriendelijk. Kamer was een wauw effect: groot, net, verzorgd, gewoon af. Leuk om in het openluchtzwembad te kunnen vertoeven. Zeer rustige omgeving.

T zou heel mooi kunnen zijn.

Gedurende ons verblijf van 2 nachten was t erg rustig. Toch kregen we de kleinste kamer. Het zwembad werd van t slot gehaald voor ons, maar was niet schoongemaakt. De ontbijtkamer was nog versierd met kerstballen aan de lamp, de planten stonden er zielig bij en n dikke laag stof op de koelkast. Het onbijt op zich geen opmerking over, alleen dat delen in de zon stonden waar de termometer die er hangt 37,8 graden aan gaf😳 De slaapkamer was op zich netjes maar in de rand van de douche toch schimmelvorming. Het restaurant was op donderdag en vrijdagavond niet open voor ons. De kok moest elders een buffet verzorgen. Na 21.00 kon je niet meer met je auto met de pas het terrein op. Het personeel was dan niet meer aanwezig. Hierdoor hebben we ons niet aan de regel gehouden dat je geen eigen producten mag gebruiken, we konden niet bij de bar bestellen. Het zou n heel mooi complex - vakantieverblijf kunnen zijn. Het ligt mooi en t gebouw en tuin straalt iets sfeervols uit. Nu lijkt de aandacht meer naar feesten en partijen uit te gaan. Wij hebben voor minder geld mooiere verblijven gehad.

Bij het vertrek kregen we n flesje barberawijn mee.

niet geweldig

Ontbijt ! Airco !

Het ontbijt was zeer basic . Kan veel beter. Charcuterie werd niet aangevuld .Kamers waren goed maar airco vonden we niet optimaal werken. Is niet leuk dat je het iedere keer moet gaan vragen . Veel verwisseling van personeel

3,5
    Bijzonder klantonvriendelijk.

Bijzonder klantonvriendelijk. Wij hadden bij het hotel geboekt van 19 augustus tot en met 21 augustus. Bij het hotel aangekomen op 19 augustus bleek er niemand aanwezig. Herhaaldelijk aanbellen leidde tot geen reactie. Telefonisch bleek een antwoordapparaat te zijn ingeschakeld. Het hotel bleek leeg. Richting booking.com had het hotel kennelijk laten weten, dat het hotel overboekt was en ons dus niet kon ontvangen. Regelrecht in strijd met de waarheid dus, nu het hotel volledig leeg was. Wij gaan hier nooit meer naar toe. Zie ook de andere negatieve beoordelingen van dit hotel.

Nooit meer ! Het verblijf was een complete mislukking!

We hadden reeds een mooie vakantie achter de rug tot we Villa Soleil kwamen … Het hotel probeert zich te meten aan sterrenhotels of hotels met een hogere standaard, maar komt niet in de verste buurt. De foto’s tonen een mooie illusie, de werkelijkheid is echter anders. Een verblijf voor hotelgasten bestaat, uit een veelheid van regels en plichten, maar geen rechten. Ik geef hieronder een overzicht. 1) Ik had een aantal dagen voordien een mail gestuurd dat we normaal op de geboekte dag tussen 13 en 14 uur zouden aankomen. We kwamen aan rond 14.00 uur. De receptie was gesloten, de kamer was niet klaar en er werd ons vriendelijk gevraagd om na 16 uur terug te komen (Op dat moment waren slechts vier kamers verhuurd...). De receptie is niet toegankelijk van 13 uur tot 16 uur. Uitchecken kan enkel tussen 8 uur en 10 uur. Inchecken kan pas vanaf 16 uur. 2) We hadden een familiekamer geboekt met een tweepersoonsbed en voor de kinderen twee éénpersoonsbedden. De standaard van een éénpersoonsbed voor kinderen in een familiekamer bestaat blijkbaar uit smalle campingbedjes met een zeer dunne matras. De dekens waren bovendien niet proper. 3) We hadden dit hotel speciaal geboekt omwille van het mooie kader en het zwembad voor de kinderen. We hadden met andere woorden dit hotel nooit geboekt indien er geen zwembad was of dit zwembad niet toegankelijk was. Het zwembad was op de eerste dag niet toegankelijk. Het zwembad is in normale omstandigheden trouwens enkel toegankelijk van 9 – 13 uur en van 16 – 19 uur (d.w.z. dat het zwembad niet toegankelijk is op het moment dat het hotel gasten in het restaurant kan hebben en tijdens feesten; en het hotel heeft nogal wat feesten…) Het meubilair rond het zwembad was in slechte staat. (3 kapotte ligstoelen en 1 kapotte parasol waren aanwezig) Vermits ik via een aantal reviews was te weten gekomen dat het zwembad reeds in de maand juli niet toegankelijk was, vroeg ik bij het ontbijt naar de stand van zaken met betrekking tot het zwembad.

• Beoordeeld op: 19 juli 2017

Tussenstop Toscane

Waren een uurtje te vroeg, wat moeilijk te berekenen valt over zo n grote afstand. En mochten er niet in. Bij binnenkomst, heel slordige indruk in de receptie, geen uitleg, heel mooi gebouw moesten ze het onderhouden, tuin onverzorgd, spinnenwebben in de kamer, ik had al tot 2 x toe mail gestuurd met vraag voor reservatie restaurant, kwam geen enkele reactie op. Restaurant bleek gesloten ( nochtans op website stond open. Ontbijt was ook maar matig. Het geheel gaf ons een slechte indruk. Ons zien ze niet terug.

De ligging. De pizza bij de buren. Afgesloten parking.

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

Slecht, barslecht, wij komen nooit terug!!

Ons verblijf waar we veel van verwacht hadden viel tegen van bij de start. We kwamen aan om kwart voor vier, maar men kon ons niet ontvangen (check in pas vanaf 16u! Ok, dan maar terug. Om 18u lukte het wel. Jammer dat de 2 kamers elk aan een uiteinde van het hotel lagen ( hoewel het duidelijk was bij de boeking dat we reizen met onze kids van 16 en 14...). De kamers waren ok, maar niet proper ( stof, dode vliegen in de airco, ...). Het ontbijt viel helemaal tegen. In een veel te warme ruimte stond de kaas en het vlees te zweten, een 2de kop koffie kon je krijgen, als je iemand vond ten minste, koekjes die er lagen waren maanden over datum en echt muf, het brood zo hard als een been, kortom weinig positieve punten! Tot slot was het personeel niet echt vriendelijk en het zwembad de eerste dag niet toegankelijk (omdat ze de sleutel van het hekje niet vonden???). Wij keren er nooit meer weer, ik zou zeggen, maak een andere keuze!!!

• Beoordeeld op: 7 juli 2017

Prettig, rustig verblijf.

Telefoon kan sneller opgenomen worden. Men spreekt nauwelijks tot gebrekkig Engels.

Heerlijk rustige kamer. Zwembad dichtbij. Personeel doet zijn best.

De vriendelijkheid van het personeel en de schitterende...

De vriendelijkheid van het personeel en de schitterende kamer.

Kamer, balkon, park, vriendelijk
    • Superior Tweepersoonskamer met Balkon

Zwembad niet klaar, huwelijk tot laat in de nacht. Eten niet geweldig

Kamer, balkon, park, vriendelijk

• Beoordeeld op: 20 september 2017

sfeervol gebouw. Uitstekend gegeten

sfeervol gebouw. Uitstekend gegeten

Mooi gebouw en kamer

Onpersoonlijke, gebrekkige service. Matig ontbijt, smerig zwembad

Mooi gebouw en kamer

• Beoordeeld op: 4 juli 2017

Mooie locatie en kamer, geen aandacht personeel
    • Superior Tweepersoonskamer met Balkon

Aandacht personeel, vaak afwezig, te laat voor ontbijt, je werd aan je lot overgelaten.

De Kamer, groot en handig ingedeeld

• Beoordeeld op: 14 juli 2015

De airco op de kamer was een meevaller(buiten 37 gr.

Bij aankomst hadden de pech dat het hotel privé was afgehuurd voor een bruiloft. We kregen een kamer op de 5de verdieping maar er was geen lift. Onze koffer naar boven sleuren kostte veel zweet en puffen. De volgende dag opnieuw! Wegens de bruiloft konden we niet eten in het hotel. We moesten 10km verder rijden naar het dichtstbijgelegen dorpje.

De airco op de kamer was een meevaller(buiten 37 gr.) Ook het comfort van de WiFi was fijn.

• Beoordeeld op: 9 juli 2015

Mooie bewaking.

Dorpje had niets te bieden. Klein zwembad, terwijl het op de folder foto groot lijkt. Waardeloze wijnproeverij.

Mooie bewaking. Uitmuntende gerant / chef.

• Beoordeeld op: 11 mei 2015

fijne kamer met buiten een lekker zitje.

We hebben slechts eenmaal gegeten in het restaurant. Kwaliteit uitstekend maar de porties waren o.i. veel te klein. Tip Het restaurantje om de hoek. Fantastisch!!!

fijne kamer met buiten een lekker zitje.

• Beoordeeld op: 28 februari 2016

Charmant hotel

Charmant hotel

• Beoordeeld op: 28 juli 2015

Mooie locatie.

De handdoeken werden niet verschoond.

Mooie locatie.