Beoordelingen over Hotel Villa del Bosco 4-sterren

Via del Bosco 62, 95125 Catania, Italië

#43 van de 56 hotels in Catania

Toplocatie voor bezoek aan Catania

schoonmaak van de badkamer

Hotel ligt op een rustige locatie net buiten de drukke stad. Indien je met auto komt, deze kun je parkeren op terrein van hotel. Het is een prima hotel voor paar nachten, bedden zijn prima. Vind wel dat schoonmaak badkamer te wensen over liet. Personeel is heel hulpvaardig en voorzien je van vele handige tips voor bezoek stad en omgeving. Ontbijt was zeer uitgebreid met vooral Siciliaanse zoete heerlijkheden. Indien je andere koffie wilt (er staat standaard een kan koffie bij het buffet), vraag hiernaar en men maakt het voor je. Ontbijt wordt op 2e etage gereserveerd waar je een schitterend uitzicht over de stad hebt.

Super vakantie, dit hotel voelt als thuiskomen en we gaan volgend jaar zeker terug!

Dit hotel krijgt van ons een 10 met een griffel! Supervriendelijk en behulpzaam personeel. Heerlijk rustig, goede voorzieningen kortom een aanrader!

Het personeel was heel aardig en attent.

Onze kamer was iets minder mooi dan op de foto maar prima

Het personeel was heel aardig en attent. Het hotel ligt ver buiten het centrum maar door de shuttle service is dit geen probleem. Het ontbijt is luxe en uitgebreid.

Mooi hotel maar te duur voor wat je krijgt.

Parkeren kost extra. Personeel is overdreven correct. Alles kan bij dit hotel als je maar betaalt.

Veel keuze bij het ontbijt. Mooi uitzicht vanaf de plek waar je ontbijtte.

Prima, maar had er meer van verwacht

omdat wij laat in het seizoen, of denk ik, niet in het seizoen zijn gegaan, ontbrak het aan een shuttlebusje, wifi, busje naar het strand en op de laatste ochtend, hadden wij zelfs het laatste broodje.

het uitzicht van de ontbijtzaal was echt geweldig

Voor herhaling vatbaar.

Het ontbijt was prima, maar dineren is geen aanrader. Pittige prijs en slechte kwaliteit. Deze mening deelden wij met meerdere gasten die op hetzelfde moment in het hotel verbleven.

Fantastisch personeel, niks was hun teveel om er voor te zorgen dat je je als gast thuis voelt in hè hotel.

• Beoordeeld op: 22 september 2017

Het hotel ansich is van oudere grandeur, kamers zijn een...

Het hotel ansich is van oudere grandeur, kamers zijn een beetje aan de donkere kant, voordeel is wel dat er een zwembadje aanwezig is bij een hotel midden in een buitenwijk van de stad. Het nadeel is dat jij niets te voet kan doen, afstand naar de oude binnenstad veel te ver lopen, over hun prive strandje maar te zwijgen. Bedienend personeel is vriendelijk , maar receptie is arrogant en niet behulpzaam, je moet van anders gasten vernemen dat zij een prive-strandje voor hun gasten hebben, terwijl je aan de receptie vraagt als er überhaupt een strand is. De consumptie prijzen varieren naar prijs wie er bedient, voor precies hetzelfde rondje zit meer dan 4 euro verschil. Catania is als uitvalsbasis om naar de Etna te gaan geen aanrader.

Heel goed ontbijt, rustige ligging, heel vriendelijk...

luchthavenshuttle besteld en is niet komen opdagen; we kregen een "betere" kamer als compensatie ,maar daar konden we de kluis niet gebruiken en dat kon pas de volgende ochtend gemaakt worden. We konden echter ook niet meer terug naar onze oorspronkelijke kamer?? Zwembad kan maar heel beperkt 's ochtends en 's avonds gebruikt worden ; zodra er mensen aan tafel zitten boven het terras aan het zwembad mag je er niet meer in en 's ochtends is het pas laat open. De parasol en ligstoelen zijn te betalen aan het strand (10 euro) ; dat staat als gratis aangeduid op de site. bagagedepot als je uitgecheckt bent is gewoon je koffers een beetje opzij in de receptie zetten en daar blijft alles de hele dag staan. Het Engels van het personeel laat te wensen over..Ikzelf paste net onder de douche, (1.75m) mijn man kon er onmogelijk onder (1.92m).

Heel goed ontbijt, rustige ligging, heel vriendelijk personeel, ondanks de opmerkingen hierboven zeer aangenaam verblijf.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

Personeel super vriendelijk, maar niet ok qua prijs - kwaliteit.

Ontbijt was alle dagen hetzelfde. Verschillende keren waren er geen eieren te verkrijgen dat het toestel stuk was. Ook de airco was een keer kapot in de ontbijtzaal. De uren van het ontbijt zouden tot 11.00u moeten zijn. Om 10.00u was er al bijna niets meer. Veel te veel xoetigheden voor het ontbijt, maar personeel super vriendelijk. De regeling met het strand is zeer slecht. Je mag dan wel gratis op het strand mar je ligt er als sándwiches naast elkaar. Er zijn ook amnper zetels te verkrijgen want die zijn allemaal door de Italianen afgehuurd voor de ganse zomer. Was een echte tegenvaller. Veel te weinig stoelen aan het zwembad voor het aantal gasten. Het zwembad ook veel te klein. Veel manquementen in de kamer, maar nogmaals het personeel doet echt zijn best. Het is hier eerder een probleem bij de directie die willen besparen.

Het personeel was super vriendelijk en deden hun best om het zo aangenaam mogelijk te maken voor de gasten. Transferts naar de stad vanuit het hotel waren ook goed.

zeer fijn en mooi verblijf

Dit heeft niks met hotel te maken, maar het strand waar je naar gebracht wordt is ontzettend druk en lig je direct naast je buurman op een bedje zonder parasol weg te bakken (overigens moet je voor het bedje betalen, de informatie op booking dat het gratis is, klopt niet). Maar als je iets verder loopt kom je op een openbaar strand waar veel meer ruimte is. Een ander ding om rekening mee te houden als je kinderen hebt, is dat het restaurant om 20:00 uur open gaat.

Het hotel is ontzettend mooi met een chique uitstraling, heel sfeervol! Het ontbijt was erg lekker (zeker voor Italiaanse begrippen). We hebben 1x in het restaurant gegeten en dat was ook heel lekker. De kamers zijn mooi en van alle gemakken voorzien. Daarnaast is het lekker dat het hotel over een zwembad beschikt om af en toe een verkoelende duik te kunnen nemen. Het personeel is ontzettend aardig en behulpzaam. Vooral ober Giuseppe en de chauffeur van de shuttlebus verdienen een dikke pluim! Zeer vriendelijke mensen! Het hotel biedt een gratis shuttle naar het strand en de stad, wat erg handig is. Kortom: een aanrader!

Prima basis voor verkennen van Sicilië maar zorg zelf voor vervoer.

Ontbijtvoorzieningen niet in verhouding met aantal gasten waardoor lange wachttijden, niet afgeruimde tafels, leeg buffet. Idem voor zwembad, snel erg vol. Geen interessante restaurants/bars in directe omgeving van hotel. Je bent daardoor afhankelijk van shuttlebus of huurauto. Let op bij huurauto: hotel heeft een vast adres maar kwaliteit auto's is "tweede hands".

Goed en vriendelijk personeel, zowel receptie als bediening en huishoudelijke dienst. Restaurant (voor avondeten) was goed. Nette kamers.

Super leuk ingericht schoon hotel

Afstand van prive strand is erg ver en het ontbreken van een leuk restaurantje in de directe omgeving van het hotel.

Heerlijk , schoon , mooi hotel met goed ontbijtbuffet.

• Beoordeeld op: 13 juli 2017

prachtige verblijplaats naar een vlucht uit Milaan.

De keuze van het avondeten; geen wijn in karaf (enkel uitsluitend in flessen: maar zeer goede kwaliteit.

het ontbijt, de gezelligheid, het authentieke van de b&b buiten kunnen eten bij aangename temperaturen. de vriendelijkheid van het personeel en de gedienstigheid. de Victoriaanse stijl van het gebouw; de vlotheid bij de check-in en de check-out.

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

Goede locatie maar voor de prijs hadden we meer verwacht

Het hotel ligt buiten het centrum van Catania en de aanbevolen shuttleservice naar het centrum was niet praktisch. Je kon pas voor de volgende dag reserveren voor de shuttleservice naar het centrum. Het avond personeel bij de bar was niet attent. Druk bezig met eigen smartphone. Moesten zelf onze drankjes halen toen we buiten op het terras zaten. Eerste ochtend was het reuze druk bij het ontbijt en er werd onvoldoende aangevuld.

Prima kamers en een mooie klassieke inrichting Alles schoon en netjes Bij receptie en ontbijt attent personeel met aandacht voor ons als gasten.

Geweldig verblijf gehad !

Bij aankomst waren we een half uur te vroeg voor het inchecken en was onze kamer nog niet klaar( met excuses van het personeel maar dat vonden wij niet nodig want wij waren te vroeg), we zijn toen alvast naar het strand gegaan en later teruggekomen, onze bagage was alvast naar de kamer gebracht en tot onze grote verbazing werden we geupgrate naar de presidential suite. Helemaal top geregeld !

• Beoordeeld op: 4 juli 2017

Mooi hotel, goed ontbijt, aardig personeel

Het hotel ligt erg afgelegen, 's avonds is niets in de buurt geopend. Het restaurant vh hotel is in de kelder wat niet echt aantrekkelijk is op een mooie zomeravond. Het centrum is te ver om te lopen, (ov is zeer onregelmatig) en het busje van het hotel stopt al om 18:00 uur met rijden. Hetzelfde busje brengt je naar het strand voor 40,- . De strandstoelen& parasol zijn in het weekend en feestdagen niet bij de voucher van het hotel inbegrepen.

Mooi hotel, goed ontbijt, aardig personeel

• Beoordeeld op: 21 juni 2017

Beetje oud hotel maar wel met voldoende sfeer! Personeel is zeer gastvrij!

Weinig.

Eten was prima en shuttlebus naar centrum ook. Wij kregen 'n upgrade naar een suite maar het oude gedeelte van het hotel vonden wij eigenlijk leuker. Verder prima gastvrijheid door personeel. Hotel ligt redelijk ver van centrum en heeft geen restaurants in onmiddellijke omgeving van hotel, alleen in hotel zit restaurant. Is wel beperking, je bent dus gebonden aan hotel of je moet met taxi heen en weer naar centrum, lopen is iets te ver.

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

Prima uitvalsbasis om de Oostkust van Sicilië te verkennen.

Weinig restaurants. Niet in de directe omgeving van het hotel maar ook niet in het centrum.

Prima uitvalsbasis om de oostkust van Sicilië te verkennen. Uitstekend hotel. Zeer vriendelijk en gastvrij. Wij houden niet van de drukte van de grote stad dus daarom maar paar nachten om zowel de noordoost als de zuidoostkust te verkennen. Dagje strand was ook heerlijk. Als VIP's op entree en bedjes en parasol op kosten van het hotel. Auto is wel handig maar ook goede busverbinding.

Prachtig hotel, maar afgelegen

De locatie van de accommodatie is best wel een eind uit het centrum. Dat is op zich niet erg, maar het is een eind lopen, vooral terug is het flink berg op. Wanneer je een auto hebt is dat prima, maar zonder is het ofwel ver lopen (50 min), ofwel moet je met de taxi. Overdag heeft Villa del Bosco een top gratis pendelbus service overigens, het is dus vooral wat onhandig als je 's avonds in het centrum wilt eten. Het zwembad is echt heel erg koud, dat is jammer. Even een verfrissende duik nemen is er niet bij. Het ontbijt vond ik erg matig voor de kwaliteit van het hotel. Er was vaak om half 9 al van alles op, zoals vers fruit, muesli of volkoren brood. Ook was het ontbijt personeel drukker met kletsen met aanwezige Italiaanse gasten en elkaar, dan met opruimen, vragen of gasten koffie wilden of vriendelijk zijn.

De kwaliteit en service van het receptie en bar personeel laat niets te wensen over. Vriendelijk en service gericht! Het zwembad is mooi, en erbij relaxen is fijn. De kamers zijn prima!

• Beoordeeld op: 4 oktober 2016

Het restaurant en ontbijt waren goed.

Bij onze aankomst kregen wij te horen dat we na de tweede nacht naar een ander hotel moesten verhuizen. Wij hadden geboekt op de foto om in het oud gedeelte, dat prachtig was, te overnachten en werden aan de andere ondergebracht in het modern gedeelte; wij mistte de charme van het hotel. Ook stond er vermeld op de site dat er wellness maar die hebben we niet gevonden!

Het restaurant en ontbijt waren goed.

We hebben een geweldigd tijd gehad!

Airco

Service

Super vriendelijk en behulpzaam personeel!

Super vriendelijk en behulpzaam personeel! Prima kamer, goede locatie.

Ontbijtbuffet was heerlijk en genoeg keuze, en ook onze...

Ontbijtbuffet was heerlijk en genoeg keuze, en ook onze kamer was naar wens.

Fantastische stadlocatie met gratis strand en stad taxiservice
    • Junior Suite - Split-Level

Geen tegenvallen

Zeer vriendelijk en gastvrij personeel

Ideaal voor een bezoek aan de Etna

Het hotel ligt ver van het centrum. Er is wel een pendelbus maar deze is vlug volzet.

Ideaal voor een bezoek aan de Etna

Lekker ontbijt.

Ligging. Een zeer klein zwembad. Geen eigen terras

Lekker ontbijt.

Keurig maar wat ouder hotel

Geen balkon of ruimte om buiten te zitten. Geen uitzicht.

Zeer schoon en kraakhelder beddengoed. Keurig personeel.

Prijs oké

Mooie kamer.

• Beoordeeld op: 22 juni 2017

Heel mooi hotel

De bedden

Heerlijk hotel hele lieve mensen

• Beoordeeld op: 18 mei 2017

fantastisch!!

supervriendelijk en behulpzaam personeel, mooie kamer en badkamer, heel rustig. Lekker en uitgebreid ontbijt!

• Beoordeeld op: 11 oktober 2016

parkeren.

Goed hotel in zijn prijs klasse.

• Beoordeeld op: 25 mei 2016

Mooi oud gebouw.

Slecht te bereiken. Parkeren bij hotel slecht. Lang wachten voordat je je auto had. Slechte WiFi ontvangst op de kamer. Ontbijt bij drukte te weinig voorraad. Medewerkers bij het ontbijt doen wel erg hun best .

Mooi oud gebouw. Deed denken aan vroegere tijden.

• Beoordeeld op: 4 mei 2016

De kamer was prima en redelijk stil zo net buiten de stad

Enorm eind vd stad om te lopen en bussen reden niet goed en genoeg. Zeker 's avonds niet.

De kamer was prima en redelijk stil zo net buiten de stad

• Beoordeeld op: 16 november 2015

Zeer goede faciliteiten.

Personeel kan soms stijf overkomen. Vooral het oud personeel. Ligt een beetje ver uit het centrum, maar goed te lopen. Er is OV, maar heb er geen gebruik van gemaakt.

Zeer goede faciliteiten. Voor de prijs erg goed.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2015

Shuttleservice naar strand

Klein zwembad Minimaal terras(service) om iets te drinken Douchecabine schuur in vloer en een loshangende deur Heel traag werkend WIFI

Shuttleservice naar strand

• Beoordeeld op: 18 juli 2015

Mooie oude villa met modern comfort en prettige zwembad.

Diner in restaurant viel wat tegen vanwege een "gecremeerde" tonijn (een minuutje minder lang grillen had deze begrafenis voorkomen

Mooie oude villa met modern comfort en prettige zwembad. Als wandelaars ook nog op goede loopafstand van centrum, waardoor we de prima busverbinding niet nodig hadden. Parkeren is prettig geregeld.

• Beoordeeld op: 25 juni 2015

Vriendelijke ontvangst, behulpzame mensen, keurig hotel.

Met het eenrichtingsverkeer een beetje lastig te vinden, maar er is wel uit te komen.

Vriendelijke ontvangst, behulpzame mensen, keurig hotel. Verder een prima restaurant. Kortom: goed

• Beoordeeld op: 2 juni 2015

Aardig personeel, mooi landhuis.

Niet centraal. Met name laatste meters moeilijk te vinden door eenrichtingsverkeer.

Aardig personeel, mooi landhuis. Inclusief entree strand (lido capannine)

• Beoordeeld op: 9 mei 2016

Fantastische kamers, helemaal in oude stijl ingericht.

Fantastische kamers, helemaal in oude stijl ingericht. Goed bed. Daarnaast erg aardige mensen. De ligging is wat minder.

• Beoordeeld op: 30 oktober 2015

Het restaurant is niet zo goed

Het restaurant is niet zo goed

• Beoordeeld op: 29 oktober 2015

Het hotel is een oase in de stad.

Het hotel is een oase in de stad.

• Beoordeeld op: 6 oktober 2015

De uitstraling van het hotel is erg mooi te noemen

Ver van het centrun en restaurant is duur en eten matig

De uitstraling van het hotel is erg mooi te noemen

• Beoordeeld op: 3 oktober 2015

Vriendelijk personeel.

Vriendelijk personeel. Uitgebreid ontbijt, goed restaurant.

• Beoordeeld op: 4 augustus 2015

Locatie in centrum van mooi dorp

Locatie in centrum van mooi dorp Prima voor verkenning van Etna en de omliggende dorpen. Een "geheim tip" op Sicilië

• Beoordeeld op: 1 juni 2015

Erg vriendelijk personeel, gaf goede adviezen.

Badkamer beetje onhandig ingedeeld

Erg vriendelijk personeel, gaf goede adviezen.

• Beoordeeld op: 31 mei 2015

Rust in het hotel.

Ontbijt kon iets meer variatie hebben. Had meer op een goede espresso gerekend.

Rust in het hotel.

• Beoordeeld op: 29 maart 2015

Prijs-prestatieverhouding, dichtbij luchthaven, goed...

Prijs-prestatieverhouding, dichtbij luchthaven, goed restaurant.

Er zijn ook 18 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Hotel Villa del Bosco