Beoordelingen over Il Piccolo Mondo

Rue de Hamm, 216, 1713 Luxemburg, Luxemburg

#47 van de 71 hotels in Luxemburg

Goed uitgerust weer naar huis

Er vliegen zo af en toe vliegtuigen laag over, daar kwamen we bij aankomst direct achter, echter heb je hier 's nachts geen last van en overdag ga je activiteiten ondernemen ;)

Fijn personeel, schoon, gewoon een simpel ontbijt maar je kan je best vol eten, goed restaurant!!

Aan de rand van stad Luxemburg een luidruchtige, sobere, maar redelijk voordelige plek
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De kamer was wat sober, maar dat deerde mij niet. Wat ik vooral jammer vond was het vele lawaai van langsrijdend verkeer en nog meer lawaai van laag overvliegende vliegtuigen. Desondanks heb ik toch aardig geslapen. Ook jammer vond ik de beperkte parkeermogelijkheden. We hebben zodoende er nog een parkeerboete aan over gehouden.

De uitvalswegen waren oke. Het ontbijt was sober, maar goed. We hebben daar ook gedineerd. Het eten smaakte goed. Vlot in en uitchecken. Kort maar krachtige uitleg van het personeel betreffende de dingen die je moet weten.

Kamer geboekt voor 3 personen geen bedje voor kindje!

Kamer geboekt voor 3 personen geen bedje voor kindje! De warmte op de kamer 30 graden en enorm lawaai van de vliegers vlakbij de luchthaven van Luxemburg.

Centrale plek (10 min van centrum met auto) maar niet echt uitgerust op de wiebelige matrassen

Betaald parkeren van 8 - 18 uur a 1 euro per uur. De nacht stonden we dus wel gratis maar we moesten vroeg uit bed om de parkeermeter te activeren. De kamer was aan de drukke weg en gedateerd. Geen airco en de vloerverwarming leek aan te staan want de vloertegels waren warm of het waren warme buizen onder de vloer. Het is een hele warme nacht dus het raam moest open staan met vliegtuigen die heel laag overkwamen. Het matras was op zich goed, alleen je voelde het hele matras schudden als degene naast je bewoog. Hierdoor slecht geslapen. Meeste personeel kon geen engels spreken.

Locatie was makkelijk te bereiken. Het avondeten was prima! Heerlijke pizza voor een mooie prijs. Fijn ook een Engelse kaart. Het ontbijt was goed maar erg simpel, weinig keus.

Was schoon

Inchecken pas om 17:30, wij waren er eerder, lieten ons ook nog een tijdje zitten terwijl het personeel ging eten Geen apart bed voor kind, wel aangegeven

Was schoon Paar nederlandse tv zenders Vrouw in het reataurant was wel vriendelijk

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

Vriendelijk personeel.

De vliegtuigen stijgen recht boven het hotel op. Er is geen lift. De kamer is niet volledig donker, ondanks het rolluik.

Vriendelijk personeel. We mochten wat vroeger ontbijten voor de ironman wedstrijd. De fiets mocht op de kamer.

Als plek om te overnachten is dit hotel OK, méér mag je niet verwachten.
    • Standaard Eenpersoonskamer

*Bij aankomst zelf op zoek moeten gaan naar aanwezige personeel om in te checken... (?!) *Ontbijt: het aanwezige 'boordassortiment' was niet aangevuld op het moment dat we gingen ontbijten!! (dit werd wél quasi direct in orde gebracht door aanwezige personeel). *Het hotel ligt in het verlengde van de start-/landingsbaan van Luxemburg-Airport. Laatste vlucht vertrok omstreeks 23:50 én de eerste alweer om 06:00 (klokslag). Je bent dan ook meteen wakker!! *De kamers gelegen aan de achterzijde hebben géén fraai uitzicht (liggen compleet ingesloten).

Il Piccolo Mondo is op zich een verzorgd, doch bijzonder 'basic' hotel, gelegen nét buiten het centrum. Je gaat er om te overnachten, zonder méér. Géén toeters én bellen. Correcte service, nette kamer én een correct ontbijt, zonder meer. Hotel <-> centrum is vlot bereikbaar d.m.v. frequent busverkeer met halte quasi voor de deur. Met de wagen onderwerg? Opgelet, alle parkeerplaatsen zijn overdag betalend!! Géén eigen hotelparking voorzien... +Pluspunt: het Italiaans restaurant, gelegen op het GVL heeft een prima keuken/lekkere gerechten. De bediening is er best OK!!

Een ontspannen verblijf in Luxemburg
    • Standaard Eenpersoonskamer

Het was een heel goed hotel, vooral volgens prijs/kwaliteitsverhouding. Het personeel was heel vriendelijk. Een gezellig ontbijt. Het is een aanrader!

perfect voor de enkele nacht die ik er moest doorbrengen en zal er met plezier weer terug gaan

Toiletbril zat los

de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel, alles zeer netjes onderhouden, gezellige ontbijtruimte. Ontbijt alles supervers, zeer goede koffie

• Beoordeeld op: 1 februari 2018

de kamers waren heerlijk schoon, en goed te doen voor 3...
    • Standaard Eenpersoonskamer

de kamers waren heerlijk schoon, en goed te doen voor 3 nachten. het ontbijt was overheerlijk, en het personeel heel vriendelijk, het enige nadeel, geen parkeerplaats bij het hotel, maar een paar 100 meter verderop konden we de auto alle dagen gelukkig gratis parkeren op een openbare parkeerplaats. Ik zou zeker terug gaan naar deze accomodatie

• Beoordeeld op: 8 november 2017

Enorm waardeloos als je op doorreis bent.

De locatie, parkeren is allemaal voor vergunninghouders terwijl er op booking.com zelf staat dat hier parkeergelegenheid is.. ook zit het hotel vlak naast een vliegveld dus voor een goede nachtrust raad ik iedereen dit hotel af. Verder vond ik het personeel opdringerig. Na meerdere malen aangeven rustig te willen eten hoef ik niet tot vier keer toe een supersmerige limoncello borrel aanbevolen te krijgen. Nee is nee. Verder heb ik een halve hernia aan de bedden over gehouden en vond ik de kamers enorm onhygiënisch.

Ontbijt was goed, verder heb ik geen positieve punten. Je bent ook redelijk snel de stad uit

het was goed
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Er is veel te veel javel gebruikt bij het kuisen van de badkamer. De geur was zo indringend dat we het venster moesten openzetten. en moeten dichtdoen wegens lawaai van overvliegende vliegtuigen;

De kamer en het ontbijt waren zeer goed

personeel heel vriendelijk - eten in het restaurant was...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

enorm luidruchtig hotel - drukke straat qua verkeer. Aan de overkant van het hotel is een bushalte, waardoor voortdurend bussen passeren tot in de late uurtjes. Het hotel ligt in de nabijheid van de luchthaven en het hotel ligt in het verlengde van de landingsbaan, waardoor je om de haverklap vliegtuigen hoort opstijgen wat de nachtrust kan verstoren. Er is ook geen lift.

personeel heel vriendelijk - eten in het restaurant was uitstekend - de kamers waren heel netjes

Ontbijt is prima er wordt continue verse koffie per kopje...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De bedden hebben hun beste tijd gehad en zijn in ieder geval in de kamer welke wij hadden hard aan vervanging toe. Verder is de ligging niet echt ideaal, Pal in de aanvliegroute van het vliegveld. Nu is Luxemburg niet heel druk maar de toestellen komen wel heel laag over.

Ontbijt is prima er wordt continue verse koffie per kopje voor je gezet via de koffiemachine in het reaturantdeel ook Cappuccino kun je gewoon krijgen.

Niet boeken (vliegtuig overlast)

Aan een druk kruispunt. Het ergste: laag vliegende vliegtuigen (ca. 2 per uur tot middernacht) met een enorm kabaal! Dit en de drukte van de busstop en het overige verkeer zorgden voor een nacht waarin we amper hebben geslapen.

Ontbijt was prima, kamer goed schoon, goedkoop.

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

Ontbijt was erg goed.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Vliegtuigen die over vlogen. Buiten kon je ze goed horen. Binnen geen last van gehad.

Ontbijt was erg goed. Omgeving mooi! Zeer vriendelijk personeel. Het restaurant waarboven je slaapt maakt goede pizza's, lekkere dunne bodem met mooie ingrediënten erop.

Goed hotel met aardig personeel.

De inchecktijd was pas om 17:30. Dit is niet heel handig als je 's middags aankomt en nergens anders heen kan.

We konden onze kamer, na even wachten voor de deur, 2,5 uur voor de inchecktijd al in en het personeel sprak meerdere talen.

• Beoordeeld op: 17 juni 2017

Let heel goed op bij het restaurant, je wordt op hoge kosten gejasgd
    • Standaard Driepersoonskamer

Er is ons tenonrechte een dessert op de rekening gezet van €21.00 terwijl de " Roemeense mevrouw " ons na de pizza zou verrassen

Eigenlijk niets

• Beoordeeld op: 8 juni 2017

Om Luxemburg stad te bezoeken is het een fijn hotel tegen een betaalbare prijs
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Tijdens ons verblijf van 3 nachten zijn overdag op de kamers de verwarmingselementen vervangen, dat doe je naar mijn mening als er geen gasten op de kamer zijn.

Het ontbijt was eenvoudig maar wel lekker

Prima hotel, vriendelijk personeel, uitstekend restaurant, maar wel lawaai van vliegtuigen.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Hotel is op aanvliegroute vliegveld, met enige regelmaat komen er grote passagiersvliegtuigen op max 100 m hoogte over het hotel op weg naar landingsbaan. Dit maakt serieus lawaai.

Restaurant was uitstekend

Goed genoeg voor een tussenstop.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Geen lift maar dat wisten we al. Met raam open is wel gehorig door verkeer.

Op ons verzoek hebben ze een baby bed geplaatst, tevens snelle respons op ons verzoek. Hartelijke bediening en ontbijt was prima te doen.

• Beoordeeld op: 1 februari 2017

Vriendelijke ontvangst.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Beperkte keuze van ontbijt (zelfs geen gewoon brood). Slechts één café in de buurt. Kamer straatzijde: enorm lawaai van auto's en vliegtuigen.

Vriendelijke ontvangst. Zeer goed restaurant van het hotel. Bushalte rechtover hotel.

• Beoordeeld op: 21 januari 2017

Ontbijt en vriendelijkheid personeel, onmiddellijk warm...
    • Standaard Eenpersoonskamer

Televisie weinig zenders, maar niet van belang

Ontbijt en vriendelijkheid personeel, onmiddellijk warm water in douche, openingsuren en bereikbaarheid vlak bij autostrade goed, 's avonds parkeren in de buurt geen probleem

• Beoordeeld op: 1 november 2016

Prima verblijf voor een nachtje in Luxemburg Stad.

De kamer had waarschijnlijk een leuker uiterlijk gehad als er een vloerbedekking zou liggen in tegenstelling tot een tegelvloer. Het bed was een beetje kort en ik ben 1,85. Er zullen ook wel eens langere mensen op bezoek komen. Daarnaast waren de kussens wat dun/slap.

Het ontbijt was goed en er was genoeg voor alle gasten. De bediening en de mensen waren vriendelijk, zowel bij ontvangst als in de morgen.

• Beoordeeld op: 18 oktober 2016

De vriendelijkheid, lekker restaurant, netheid in restaurant...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Geen lift, miste een bad, geen extra stopcontact aan bed, tv kon niet met bakje bediend worden, bedden stonden apart wist dat niet, koele kamer, een schilderij aan de muur zou veel maken, niets in de buurt om iets te doen, zeer kleine kamer

De vriendelijkheid, lekker restaurant, netheid in restaurant, ontbijt kon beter, weinig keus, maar genoeg

• Beoordeeld op: 14 september 2018

Dichtbij en toch echt buitenland!

Vliegtuiglawaai 's avonds.

Goedkoop parkeren om de hoek en binnen 10 minuten in het centrum met de bus.

Heel goed

Keurig schoon en leuk personeel

Bar slecht
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ik zou er niet nog een keer heen willen.

Eenvoudig
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De kwaliteit van de kamers, zijn wel aan een nieuw likje verf toe.

Het restaurant was erg goed! Vriendelijk personeel.

Combinatie hotel restaurant
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De ligging wel oké als uitvalsbasis. Maar vrij veel lawaai: landende vliegtuigen, vrij veel verkeer en klokkentoren

Combinatie hotel restaurant

Erg warm Langs drukke straat

Ontbijt Bedden

Het italiaans restaurant onder het hotel
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Aanvliegroute was precies boven hotel Slechte matras

Het italiaans restaurant onder het hotel Bus stopt to het hotel

Het was een fijn verblijf voor een week
    • Standaard Eenpersoonskamer

Geen parkeerplaats om de auto lang te zetten.

Kamer was eenvoudig maar goed, ontbijt was redelijk.

• Beoordeeld op: 21 april 2018

Ok

Afgelegen

Vriendelijk

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

Eenvoudig hotel.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Een kapstok op de kamer, koelkastje en koffie en thee voorziening. Er is geen eigen parkeerplaats.

Het restaurant is erg goed.

Goed tot zeer goed.
    • Standaard Eenpersoonskamer

Mooi sfeervol en ruim. Verschillende ruimtes voor grote en ook voor intieme gezelschappen.

Centraal in breda en mooie locatie aan de gracht.

The restaurant

The restaurant

• Beoordeeld op: 3 februari 2018

was ok

Gehorige kamers

Totaal plaatje en bonus was Italiaans restaurant in het hotel.

vriendelijk

kamers

vriendelijk

geen gratis parking
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

geen gratis parking verplicht om auto te parkeren op straat met van 9 tot 18 uur verplichte betaling van 1 euro per uur, max drie uur parkeertijd...

• Beoordeeld op: 29 november 2017

De koffie
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Lawaai vliegtuigen , straat.

De koffie WiFi

Perfect

Goed ontbijt. Vriendelijk en gastvrij personeel. Heerlijk diner.

• Beoordeeld op: 27 oktober 2017

Eenvoudig maar goed.
    • Standaard Driepersoonskamer

Het lag onder vliegroute. Sober maar schoon hotel. Bijna geen vliegtuigen gelukkig. Weinig parkeer gelegenheid.

Lekkere pizza en ontbijt.

Basic maar proper Hotel vriendelijk personeel, lekker ontbijt, kort bij centrum

Basic maar proper Hotel vriendelijk personeel, lekker ontbijt, kort bij centrum

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

lawaai

Zeer veel verkeerslawaai en herrie van vliegtuigen

• Beoordeeld op: 5 oktober 2017

Een uitstekende overnachtingsplek voor een bezoek aan Trier
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Prima personeel, goede eetgelegenheid, goed bereikbaar.

Vriendelijkheid van het personeel.

Het ontbijt mocht iets uitgebreider zijn. De kamers zijn nogal klein. Druk verkeer in de buurt.

Vriendelijkheid van het personeel.

??

Personeel

lift

geen ontbijt, verantwoordelijke niet komen opdagen

prima verblijf voor 1 nacht
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kon bij aankomst niet inchecken was niemand aanwezig moesten een uur wachten

Het buiten teras

Veel geluid can buiten

Veel geluid can buiten

doen baar voor die prijs
    • Standaard Eenpersoonskamer

kamers waren vuil het stonk en veel lawaai

ontbijt was goed

Voor ons was het verder prima, daar wij er overdag toch niet waren.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Het vreselijke kabaal van de vliegtuigen. Ze vlogen zeker tot 24.00 uur. Het was de landingsroute.

Het ontbijt was gemiddeld.

prima prijs-kwaliteit verhouding, vriendelijk personeel

niet van toepassing

vriendelijk en hartelijk personeel

goede prijs kwaliteitsverhouding!
    • Standaard Eenpersoonskamer

goede prijs kwaliteitsverhouding!! Gunstig gelegen Vriendelijke personeel!

• Beoordeeld op: 8 april 2017

Prima hotel en goed restaurant

Hartelijk personeel

• Beoordeeld op: 31 maart 2017

Heel vriendelijk en attent personeel

Heel vriendelijk en attent personeel

• Beoordeeld op: 3 februari 2017

zeer goede prijs- kwaliteitverhouding

Wat lawaaihinder

• Beoordeeld op: 31 januari 2017

Het ontbijt heel simpel geen eieren of iets extra broodjes...

Het ontbijt heel simpel geen eieren of iets extra broodjes geen nieuwe lauwe melk

• Beoordeeld op: 10 november 2016

Schone kamer

Bedlengte te kort

Schone kamer Goed restaurant Vriendelijke staf

• Beoordeeld op: 10 november 2016

Heel proper
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ont bij t had beter gekund

Heel proper

• Beoordeeld op: 28 oktober 2016

Heerlijke maaltijden en heel vriendelijk personeel !

dicht bij vliegveld, veel lawaai

Heerlijke maaltijden en heel vriendelijk personeel !

• Beoordeeld op: 16 oktober 2016

Vriendelijk personeel en goede locatie.

Om 9uur nog meer keuze qua brood

Was weinig keuze. Meeste was al op, wel vriendelijk dat ze nog extra broodjes afbakte. Moesten wel even wachten.

• Beoordeeld op: 12 oktober 2016

Zeer aangenaam
    • Standaard Eenpersoonskamer

Kamers zijn aan vernieuwing toe

Zeer aangenaam ontvangst door het personeel, zeer vriendelijke mensen en hulpzaam. Goed gegeten in het restaurant.

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

Erg simpel hotel.

Erg simpel hotel. Maar als je geen luxe nodig hebt prima. Bus stopt elk kwartier voor de deur en met tien minuten in centrum

• Beoordeeld op: 24 september 2016

Dicht bij de mooie stad en bij Patton

Beetje lastig te vinden.

Lekker restaurant, rustige kamer, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 19 september 2016

Leuk

Kamers waren echt klein en de inrichting viel echt tegen.

Ontbijt was lekker en personeel was vriendelijk

• Beoordeeld op: 19 september 2016

Slaapkamer te klein voor de prijs die je betaal

Te kleine kamers voor de prijs die je betaal

het personeel was zeer vriendelijk .

• Beoordeeld op: 22 mei 2016

Het hotel zat boven een Italiaans restaurant.

Het had niet beter gekund. Want het gebouw is tegen een helling gebouwd. Maar het is een hele klim vanaf het parkeerterrein naar onze kamer op de tweede verdieping. (Helaas geen lift). En de foto staat op z'n zij.

Het hotel zat boven een Italiaans restaurant. Bij het ontbijt werd uitstekende Italiaanse cappuccino geserveerd. En de avond hebben we er geweldig gegeten.

• Beoordeeld op: 12 mei 2016

Personeel was zeer vriendelijk!

Kamer was zeer klein en simpel. Wel goed schoon. Voor de prijs van € 60 en de locatie kun je niet meer verwachten. Wat evt. wel beter kan is iets meer zeep / shampoo en een extra handdoek.

Personeel was zeer vriendelijk! Ontbijt, simpel maar heel goed (verse broodjes, heerlijke cappuccino!) Precies wat ik op dat moment nodig had.

• Beoordeeld op: 24 april 2016

Kamer is schoon, personeel erg vriendelijk!

Je moet inchecken in het bijbehorende restaurant, dit was voor ons onduidelijk.

Kamer is schoon, personeel erg vriendelijk! Ontbijt is niet erg uitgebreid maar wel lekker. Bed lag ook goed.

• Beoordeeld op: 29 maart 2016

Vriendelijk personeel,gratis WiFi, maar dit is alles.

Vriendelijk personeel,gratis WiFi, maar dit is alles. spijt gehad, dat gekozen voor ontbijt ipv sterren (voor zelfde prijs kosten we 4* zonder ontbijt hadden)

• Beoordeeld op: 15 maart 2016

Italiaans restaurant onder kamers is goed.

Ligt pal onder landingsbaan luchthaven. Gelukkig geen echte overlast tijdens ons verblijf.

Italiaans restaurant onder kamers is goed. Lekker eten en vriendelijke mensen.

• Beoordeeld op: 19 november 2015

Goede ligging tov het centrum,erg rustige omgeving.

Kamers waren matig gemeubileerd,badkamer was basic maar afdoende.

Goede ligging tov het centrum,erg rustige omgeving. Een goede prijs kwaliteit verhouding. Aardig personeel en een uitstekend restaurant. Ontbijt inbegrepen was voldoende keuze.

• Beoordeeld op: 24 augustus 2015

Het restaurant onder het hotel.

Boven onze kamer bevond zich een soort zolderkamer met een piepende en krakende houten vloer. Degene die daar verbleef, was beide dagen om vijf uur 's morgens al op en liep veelvuldig heen en weer. Wij werden er wakker van en hebben nauwelijks nog geslapen. Ook maakte het doorspoelen van het toilet op de kamer naast de onze buitensporig veel lawaai!

Het restaurant onder het hotel.

Er zijn ook 32 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Il Piccolo Mondo