Beoordelingen over Metropole Hotel by Semarah 4-sterren

Aspazijas bulvāris 36/38 , Riga, LV-1050, Letland

#29 van de 153 hotels in Riga

• Beoordeeld op: 23 augustus 2018

De locatie, heel dichtbij het oude centrum en ook bij het...
    • Classic Tweepersoonskamer

Hotel is gedateerd maar dat heeft ook zijn charmes, het is n.l. een oud gebouw uit begin 1900 (is me verteld). Ruime badkamer inclusief bad. Jammer van de schimmelplekken bij de kit randen. Mijn kamer keek uit op de straat, waar je de trams kan horen, maar dat went (en oordopjes helpen).

De locatie, heel dichtbij het oude centrum en ook bij het openbaar vervoer (zoals bus 22, die brengt je voor 2 euro naar het vliegveld in 30 minuten). Ruime kamers, (gevulde) minibar, comfortabele bedden. Vriendelijk personeel. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Goed, efficiënt hotel

De airco was niet erg goed te fine tunen en de ramen wil je niet openzetten omdat er een tram voor het hotel langs rijdt. Dit was de enige, kleine, kanttekening.

Locatie is erg goed, op loopafstand van de oude stad, trein en busstation. Het hotel is goed georganiseerd, vriendelijk frontdesk, goed ontbijt met kwalitatief goed producten. Wij kregen een gratis upgrade, dus een heel ruime kamer. Bij het vertrek voor de ontbijt openingstijden, werd er een ontbijtpakket aangeboden

• Beoordeeld op: 27 april 2018

• Classic Tweepersoonskamer

Verkeersgeluiden in de ochtend ( met name t.g.v. trams en autobanden over de ongelijke oude klinkerstraten). Advies: gemakkelijk lopende schoenen i.v.m. de veelvuldige klinkerstraten (wel erg mooi).

Ontbijt was uitgebreid en prima. Personeel was vriendelijk en erg behulpzaam. Bereikbaarheid van het centrum en bezienswaardigheden was op loopafstand. Prima en goedkoop openbaar vervoer.

ideaal voor een citytrip en een paar uitstappen met openbaar vervoer
    • Classic Tweepersoonskamer

personeel bij het ontbijt reageerde niet accuraat om ontbrekende zaken aan te vullen het Engels van veel personeel was ondermaats Wifi heel matig we kregen een kamer met een heeeel slechte zachte matras - we kregen na klacht een andere kamer toegewezen zooi met de TV-zenders (meerdere werkten gewoon niet) - ook geen enkele sportzender

goeie locatie t.o.v. openbaar vervoer (zowel trein als bus !) dicht bij de meeste attracties en bezienswaardigheden goed en uitgebreid ontbijt oud en sfeervol gebouw, maar toch prima ingerichte kamers

• Beoordeeld op: 19 mei 2017

prima locatie voor stedentrip
    • Classic Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kleine badruimte-moeten dochen in klein badkuip,wel scherm ervoor om spatwater op vloer te voorkomen,echter hoge tot zeer hoge opstap om in bad te staan/komen

Goed ontbijt-locatie goed ,in the Old Town, alles binnen loopafstand in de Old Town te bereiken. Schone kamers met elke dag schoon linnen.Goede bedden Ligging hotel goed, prima te bereiken met bus vanaf airport en v.v.Bus stop vlakbij hotel

• Beoordeeld op: 26 oktober 2016

goed hotel op uitstekende locatie.

ontbijt slechts redelijk te noemen, bv. geen 'omelette' service. Opletten waar je voor moet betalen (bv water) dat staat niet altijd duidelijk aangegeven

ruime kamer op leuke locatie nabij station, central market, old town.

• Beoordeeld op: 11 oktober 2016

grote aangename kamer , fantatisch bed.

drukke tramlijn kan storend zijn als je zoals wij aan de straatkant verblijft maar ons stoorde het nauwelijks. ontbijtruimte is niet zo groot en het kan er druk zijn als er veel gasten in het hotel zijn

grote aangename kamer , fantatisch bed. grote douche , zeer vriendelijk personeel incl. onderhoudspersoneel service 2x daags. dit hotel is ons in ieder geval zeer goed bevallen.

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Aangenaam verblijf in mooi hotel

Uitstekend restaurant, geluidsdichte kamers,

Hotel ligt op uitstekende locatie met nette ruime kamers.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Hotel ligt op uitstekende locatie met nette ruime kamers.

• Beoordeeld op: 13 december 2017

Wij kwamen vrij laat aan het ontbijt en ze ruimden zodanig...
    • Classic Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wij kwamen vrij laat aan het ontbijt en ze ruimden zodanig snel af dat we daar geen goed gevoel meer bij hadden .

Prima ontbijt

Prima ontbijt

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

Goed ontbijt
    • Classic Tweepersoonskamer

Straatlawai.beloofde pick up airport was er niet!

Goed ontbijt

• Beoordeeld op: 6 juli 2017

Goede locatie !
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De stoelen zaten te laag voor een diner.

Ontbijt was gewoon goed. Kamer voldoende ruim. Uiterst gunstige ligging !

• Beoordeeld op: 28 juni 2017

Heerlijk verblijf in een mooi hotel!
    • Classic Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Zeer vriendelijk personeel, complete kamer met heerlijk bed en douche. Prima ontbijt!

• Beoordeeld op: 25 februari 2017

leuk e plesirige

ontbijt prima

• Beoordeeld op: 13 oktober 2016

• Classic Tweepersoonskamer

We hadden twee nachten geboekt, maar hadden beide dagen geen warm water, wat al voor onze aankomst bij het hotel bekend was.

• Beoordeeld op: 23 september 2016

Dit hotel is geen vier sterren waard.
    • Classic Tweepersoonskamer

Eenpersoonskamer klein, badkamer niet proper, alles is aan hernieuwing toe.

• Beoordeeld op: 3 mei 2016

Het ontbijt was fantastisch .

Nogal wat lawaai van de drukke baan

Het ontbijt was fantastisch . Heel goede ligging. Dicht bij station en het oude centrum . Heel vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 7 januari 2016

Een fijne kamer.

Ik had graag een bad gewild. Cappucino was slecht en de ontbijt koffie was ook niet echt lekker. Ook bij het ontbijt smaakte de kaas als plastiek.

Een fijne kamer. Goede locatie. Leuke relaxte stad. Er werd goed voor de kamer gezorgd. Receptie was goed. De meisjes bij het ontbijt en receptie waren vriendelijk.

• Beoordeeld op: 10 december 2015

Goed gelegen hotel met een goede locatie.

De verwarming en airco zijn apart te bedienen. Badkamer een beetje verouderd.

Goed gelegen hotel met een goede locatie. Vriendelijk aan de receptie. Heel behulpzaam personeel. Ontbijt ,bar ,eten heel goed.

• Beoordeeld op: 3 december 2015

Suite 313 was zeer ruim, ontbijt goed.

Enige minpunt is dat de koffie niet lekker was, maar dit is onze mening.

Suite 313 was zeer ruim, ontbijt goed. Ligging perfect aan de rand van het oude centrum.

• Beoordeeld op: 19 september 2015

Ontbijt, mooie kamer, vlak bij oude centrum en parken, opera...

Kamers redelijk gehorig. Op dag 2 's avonds (tot 06u 's morgens) geen warm water.

Ontbijt, mooie kamer, vlak bij oude centrum en parken, opera, ...

• Beoordeeld op: 20 augustus 2015

Heerlijk ontbijtbuffet.

Aan de straatkant geluidsoverlast van het ochtendverkeer en aan binnenkoer zoemende machine o.d. Dit zijn de enige minpuntjes.

Heerlijk ontbijtbuffet.. Bar ( dranken ) aan democratische prijzen. Zeer vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 18 augustus 2015

Mooie kamers.

Business tweepersoonskamer voldeed niet aan de beschrijving en was heel klein.( k 420 ) Spijtig dat net de personen die de 5 kamers boekten deze kamer kregen.

Mooie kamers. Goed ontbijt. Goede prijs-kwaliteit. Vriendelijk personeel. Goede ligging. Wegens overboeking kregen de medereizigers een mooiere en ruimere kamer dan voorzien. (5 businesskamers voor 2 personen geboekt.) Heel fijn voor de medereizigers.

• Beoordeeld op: 15 augustus 2015

Ligging perfect, vlak bij bus naar de luchthaven, station en...

Te weinig opbergruimte in kamer, geen airco, enkel ventilator. Gelukkig kon het raam open voor de nodige verluchting.

Ligging perfect, vlak bij bus naar de luchthaven, station en centrum. Mooi hotel met prima ontbijt. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding bij vroeg boeken. Restaurant goed, maar geen topper

• Beoordeeld op: 23 juli 2015

Uitstekende ligging om de stad te bezoeken, dichtbij op...

Uitstekende ligging om de stad te bezoeken, dichtbij op loopafstand en toch geen rumoerige "tenten" in de buurt van het hotel. Zéér toffe aangename stad. Mooie architectuur. Vriendelijke mensen. Vorlijke stad

• Beoordeeld op: 23 juli 2015

Zalig bed, proper hotel en uitstekende locatie!

Het ontbijt viel wat tegen...natuurlijk is het een kwestie van gewoonte. Er waren wel wat brood-achtigen maar het was niet wauw. Wel vis en groentjes maar 's morgens pas ik daar toch voor.

Zalig bed, proper hotel en uitstekende locatie!

• Beoordeeld op: 9 juli 2015

Uitstekende ligging voor het bezoek aan de Oude Stad,...

Smal bed voor2 personen, veel lawaai van het passerend tramverkeer wanneer je met een raam open wil slapen

Uitstekende ligging voor het bezoek aan de Oude Stad, uitgebreid ontbijtbuffet

• Beoordeeld op: 23 juni 2015

De locatie en de rust in het gebouw.

Dat het personeel niet uitzichzelf de avond van te voren het early breakfast hadden gemeld, terwijl ze wisten dat we vroeg ( 6 uur) moesten vertrekken.

De locatie en de rust in het gebouw.

• Beoordeeld op: 16 juni 2015

Comfortabele kamer, prima bed, goede douche en gratis wifi.

Ondanks dat we ruim vijf maanden van tevoren hadden geboekt was het hotel voor de eerste nacht overboekt en werden we in een ander hotel geplaatst (Monika). Dit was ook een prima hotel en de transfer etc was geregeld door Semarah. De eerste ochtend waren we vrij laat bij het ontbijt en was niet alles meer aangevuld. Dat zou niet moeten bij een vier sterren hotel. de tweede ochtend was het prima. Lekker en uitgebreid.

Comfortabele kamer, prima bed, goede douche en gratis wifi. Het is erg centraal gelegen. Aan de ene kant van het hotel zit je gelijk in het oude centrum aan de andere zijde hoef je slechts de straat over te steken om op een grote markt uit te komen

• Beoordeeld op: 8 juni 2015

Slaapcomfort

Ontbijtruimte eerder klein bemeten voor het aantal gasten

Slaapcomfort Mooie, ruime kamer en badkamer Slapen aan achterkant is heel stil; kamers vooraan hebben last van lawaai trams Gemakkelijke verbinding met luchthaven (bus 22) Centrale ligging

• Beoordeeld op: 21 mei 2015

Aangename stad, lekker eten vriendelijke mensen

Kleine kamer (standaard), maar wij hadden er geen last van hadden weinig bagage,kamers aan de straatkant zijn lawaaierig,wij kregen mits aanvraag kamer achterkant en dit was oke!

Aangename stad, lekker eten vriendelijke mensen

• Beoordeeld op: 14 mei 2015

Dichtbij het centrum.

Veel lawaai van tram en drukke weg. Overboeking, waardoor we 1 nacht naar ander hotel moesten. Alles werd wel in orde gebracht hiervoor (gratis taxi, reservering hotel,...), maar we waren blijkbaar niet de enige die moesten verhuizen (nog zo'n 2 families die op ons vliegtuig zaten). Daar aangekomen (Tallink hotel) was het een zeer goed hotel (ook zeker aan te raden), maar het lag wel een km of 2 van het oud centrum. We moesten ook de tweede dag bellen naar het hotel om te zien of er plaats was... Het ontbijt is van 7 tot 11, maar op weekdagen werd het niet meer aangevuld na 10 uur. Vrij kleine badkamer (met stortbad).

Dichtbij het centrum. Zeer vriendelijk personeel. Als je lekker Lets wil eten is het zeker aan te raden eens in het restaurant aan het hotel te eten. Prijs is ok, maar zeer lekker.

• Beoordeeld op: 5 mei 2015

De ligging van het hotel is fantastisch, op wandelafstand...

Niets, maar....Bij aankomst kregen wij de melding dat er een overboeking was en wij een kamer kregen in een ander hotel, een eind verderop gelegen en verder van het centrum. Na een korte discussie met de receptionist en de melding dat er geen betaling ging volgen ( onze boeking dateerde van 6 maanden geleden en blijkbaar vond men het niet nodig om ons te contacteren in verband met de overboeking ) , hadden we enkele minuten later onze sleutel tot een businesskamer, zonder meerkost.

De ligging van het hotel is fantastisch, op wandelafstand van het centrum van Riga, restaurants en bars. Vriendelijk personeel en supergoed ontbijt. De ideale uitvalsbasis voor een bezoek aan Riga.

• Beoordeeld op: 11 maart 2015

Goede kamer (business room)

Aan hotel geen tegenvallers Tip; zorg voor een slotje of een andere moeilijkheidsgraad voor je tas. Tijdens ons bezoek aan de central markt, is mijn rugtas opengemaakt, gelukkig geen waardevolle spullen aanwezig. Let dus goed op zakkenrollers!!!!!

Goede kamer (business room) Perfecte ligging Ontbijt erg goed Vriendelijk/attent personeel Schoon

• Beoordeeld op: 3 maart 2015

vriendelijk personeel;

kamer geen 4 sterren waard; lawaaierig (tram) en gordijnen niet lichtdicht, kwaliteit bad/matras onvoldoende; kleine kamer

vriendelijk personeel; zeer goed en uitgebreid ontbijt

• Beoordeeld op: 2 maart 2015

Ruime kamer, het uitgebreide ontbijt, mooi hotel!

Als we dan een 'min' puntje zouden moeten noemen, dan zeggen we de douche was niet (wam genoeg) in te stellen..

Ruime kamer, het uitgebreide ontbijt, mooi hotel!

• Beoordeeld op: 11 april 2016

restaurant

• Beoordeeld op: 27 oktober 2015

Ligging in het centrum, alles is op loop afstand.

Ligging in het centrum, alles is op loop afstand. Het ontbijt is perfect.

• Beoordeeld op: 6 oktober 2015

Ligging,super vriendelijk, heel proper,uitgebreid ontbijt, prima bed,sanitair heel netjes een echte aanrader dit hotel!

• Beoordeeld op: 1 oktober 2015

Buitengewoon aardige ontvangst bij de hotel receptie.

Buitengewoon aardige ontvangst bij de hotel receptie. Zeer behulpzaam. Goed ontbijt. Ligging van het hotel is perfect!

• Beoordeeld op: 15 september 2015

Goede plek vlakbij old town.

Goede plek vlakbij old town.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2015

De totaliteit van het aanbod

we hadden liever een airco ipv van ventilator gehad

De totaliteit van het aanbod

• Beoordeeld op: 12 augustus 2015

Ligt prima in het centrum alles is in loopafstand te...

Ligt prima in het centrum alles is in loopafstand te bereiken. We hadden ook door vroege beoeking ene prima prijs.

• Beoordeeld op: 10 augustus 2015

Het ontbijt is geweldig!

Het ontbijt is geweldig!

• Beoordeeld op: 3 augustus 2015

Fijne plaats, tegen hartje centrum aan.

Fijne plaats, tegen hartje centrum aan. Fijne kamer, lekker bed. Heerlijk ontbijt.

• Beoordeeld op: 25 juli 2015

centrale ligging, uitstekende WIFI, vriendelijkheid en...

kamers aan de buitenkant hebben geluidslast van de tram

centrale ligging, uitstekende WIFI, vriendelijkheid en behulpzaamheid van personeel

• Beoordeeld op: 20 juli 2015

Vriendelijkheid personeel.

Vriendelijkheid personeel.

• Beoordeeld op: 18 juli 2015

Location.

Location. Friendly and helpful staff.

• Beoordeeld op: 12 juli 2015

Ligging en goed ontbijt

Kamers aan de voorzijde erg gehorig. Het was net of de tram je kamer in reed en dat al heel erg vroeg.

Ligging en goed ontbijt

• Beoordeeld op: 7 juli 2015

de kamer

het eten in het hotel

de kamer

• Beoordeeld op: 25 juni 2015

mooie grote kamer, Prima ontbijt Aardig personeel bij het...

wat arrogant baliepersoneel

mooie grote kamer, Prima ontbijt Aardig personeel bij het ontbijt

• Beoordeeld op: 16 juni 2015

Kamers geen airco Veel lawaai van de trams

• Beoordeeld op: 15 juni 2015

Centrale ligging, luxe suite

Centrale ligging, luxe suite

• Beoordeeld op: 8 juni 2015

Ligging van het hotel, ruime kamer

Kamer aan straat zijde, vrij veel lawaai van de tram .

Ligging van het hotel, ruime kamer

• Beoordeeld op: 31 mei 2015

Kortbij centrum.

Trein tram bus en auto allemaal voor het hotel is iets te veel gedoe.

Kortbij centrum.

• Beoordeeld op: 21 mei 2015

Buiten heel druk

• Beoordeeld op: 17 mei 2015

Lekker ontbijt en aangename kamers.

Lekker ontbijt en aangename kamers.

• Beoordeeld op: 16 mei 2015

Goede ligging, vriendelijk personeel, lekker restaurant

Goede ligging, vriendelijk personeel, lekker restaurant

• Beoordeeld op: 19 april 2015

Bar slechts open tot 23u.

Bar slechts open tot 23u. Wij kwamen meestal dan pas terug uit de stad, iets nog drinken was dan niet meer mogelijk.

• Beoordeeld op: 11 april 2015

Prijs kwaliteit

Prijs kwaliteit

• Beoordeeld op: 18 februari 2015

schoon en goede locatie

schoon en goede locatie

• Beoordeeld op: 8 februari 2015

beschikbaarheid van 1 persoonskamer tegen laag tarief

parket lamellen bij raam los (vanwege ingevallen regen?)

beschikbaarheid van 1 persoonskamer tegen laag tarief

• Beoordeeld op: 8 februari 2015