2. Hotelbeoordelingen Marokko
  3. Hotelbeoordelingen: Marrakesh-Safi (ma)
  4. Hotelbeoordelingen Marrakesh
  5. Beoordelingen van Dar Alif

Beoordelingen over Dar Alif

17 Derb El Kheir Hay salam, Mellah, 40000 Marrakesh, Marokko

#191 van de 1.133 hotels in Marrakesh

• Beoordeeld op: 11 april 2024

Gastvrijheid ten top!
    • Driepersoonskamer

Er viel niets tegen. Voor mij mocht het onbijt misschien met meer hartige zaken dan zoet, maar dat zijn persoonlijke smaken en we moeten de plaatselijke keuken eten.

De vriendelijke ontvangst met de tips wat betreft de plaatselijke gebruiken, de zaken te bezoeken alsook de goeie restaurants. Na een eerder verblijf in een andere Riad waren wij ben hen volledig gerustgesteld en op ons gemak!

• Beoordeeld op: 12 februari 2024

• Deluxe Tweepersoonskamer

Fantastisch verblijf in een heel mooie riad die met smaak is ingericht middenin de medina. Een oase van rust; Personeel is zeer vriendelijk en ze leggen je allemaal in de watten. Je voelt je direct thuis. Khadya, chef kitchen, is een top dame en maakt superlekker avondmalen. Ook Hubert is een topkerel, hij verzorgt de ontbijten, is tevens de nachtwaker die je telkens vriendelijk ontvangt na een avond stappen en hij begeleidt je van/naar taxi. De eigenares Isabelle heeft je veel tips en info. Een echte aanrader om deze riad te kiezen.

• Beoordeeld op: 6 januari 2024

Super verblijf met heel gastvrij en vriendelijk personeel!
    • Deluxe Tweepersoonskamer

De locatie was top, maar door de omgeving moest ik even wennen aan slapen. Dit went echter snel! Verder kan ik eigenlijk geen nadelen opnoemen.

Hele fijne accommodatie met super attent en liefdevol personeel. Ze ontvangen je echt alsof je in hun huis bent en zorgen voor je als hun eigen familie. De kamer was goed en werd iedere dag schoongemaakt en voorzien van schone handdoeken. De kok, Khadija, is een zeer lieve vrouw die met veel plezier de lekkerste maaltijden voor je bereid. Er is altijd eten in overvloed, ook tijdens het ontbijt kom je niets te kort. In de avond is er ook altijd iemand aanwezig die de deur voor je open doet, Hubert is een lieve en rustige man. Prettig om altijd een aanspreekpunt te hebben voor het geval er iets is. Daarnaast kunnen eigenaren Isabelle en Philip je geweldig adviseren over de mooie plekken die je kan bezoeken, de beste restaurants en de mooiste excursies. De ligging is ideaal dichtbij het plein des Ferblantiers en op 10 minuten loopafstand van het grote plein, Jeema el Fna. De accommodatie ligt verstopt in een steegje, maar eenmaal binnen gestapt waan je je in een klein paradijsje. Al met al een serieuze aanrader om te verblijven tijdens je bezoek aan Marrakech.

• Beoordeeld op: 31 juli 2023

Heerlijke Riad
    • Deluxe Tweepersoonskamer

De kinderen vonden het zwembad te klein, maar dat wisten we vooraf. Het zwembad in heerlijk as zijnde dompelbadje.

De gastvrijheid van de hele staff van Dar Alif was geweldig. Isabelle, Aicha en Hubert ontzorgen alle gasten 24/7. Het ontbijt op het dakterras is heerlijk, de lunches die gemaakt werden bij onze aankomst idem. Overdag struinen door Marrakech, de rust in de Riad vinden. En in de avond op advies van Isabelle heerlijk eten bij een van de prachtige rooftop restaurants. Daarna weer in de Riad heerlijk koel de dag afsluiten boven op het dakterras.

• Beoordeeld op: 16 juli 2023

Helemaal niets!

De warme en zorgzame begeleiding van het personeel, met name van Khadija, Uber en Mohammed. De locatie was top en de Dar Alif was 1000 en een Nachten. Ontbijt en diner op het dakterras was fantastisch. Als je ergens naartoe wilde: Khadija regelde de taxichauffeurs en deze waren geweldig: vriendelijk en zorgzaam en wisten overal de weg.

• Beoordeeld op: 22 mei 2023

prima
    • Driepersoonskamer

we hebben 1 keer een kwartier voor een gesloten deur gestaan maar verder prima riad.

lekker rustig hotel net buiten de drukke medina

• Beoordeeld op: 19 mei 2023

• Deluxe Tweepersoonskamer

Personeel was erg behulpzaam. Khadija en Uber stonden altijd voor ons klaar. We hebben genoten van het ontbijt. Het is zeker een aanrader!

• Beoordeeld op: 30 april 2023

Heerlijk rustige plek in de drukke stad
    • Deluxe Tweepersoonskamer

De douchekop spoot alle kanten op. Daarnaast was het ontbijt elke dag min of meer hetzelfde (maar wel lekker en erg netjes verzorgd).

De riad ligt op een erg goede plek aan de rand van de medina. Vanuit hier kun je gemakkelijk (lopend) alle bezienswaardigheden van de stad bereiken. De riad is een heerlijk rustige plek in vergelijking met alle drukte van de stad en is erg netjes verzorgd. Het personeel is vriendelijk en wil je met alles helpen. De kamer was ruim en schoon. Het bed sliep prima en er was keus uit verschillende hoofdkussens. Verder is het fijn dat de riad een klein zwembadje heeft waar je heerlijk kunt afkoelen (wel erg koud water). De transfer van het vliegveld naar de riad was goed geregeld.

• Beoordeeld op: 7 april 2023

super accomodatie!

niks

prachtige Riad, heel sfeervol

• Beoordeeld op: 23 februari 2023

• Deluxe Tweepersoonskamer

Het ontbijt was ok, maar vooral zoet. Geen kazen of ander beleg of andere opties. Het was vaak ook wat hetzelfde. De douche spoot alle richtingen uit, eens kalk verwijderen kan helpen. :-)

De riad is zeer goed gelegen, in een rustig gedeelte van de Medina. Alles is vlot bereikbaar. De buurt is zeer veilig De kamers zijn comfortabel en de bedden zijn zeer goed. Het personeel was supervriendelijk en attent. Bedankt Kadija voor het lekkere eten. Philippe en Isabelle gaven nuttige tips en waren steeds bereid om te helpen, maar we werden wel steeds doorverwezen naar de tourist hotspots. Soms te weinig authentiek. Maar de riad zouden we zeker aanbevelen!

• Beoordeeld op: 13 december 2022

• Deluxe Tweepersoonskamer

De douchekop spoot in alle richtingen, behalve naar beneden.

Mooie nette riad. Vriendelijke ontvangst. Behulpzaam personeel. Goed en rustig gelegen. Monumentale badkamer. Tips voor bezienswaardigheden in de directe omgeving. Goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 11 november 2022

Goede locatie op loopafstand van het plein en toch net wat rustiger dan midden in het centrum.
    • Deluxe Tweepersoonskamer

Taxiservice was 5x duurder dan op straat en als je wilt pinnen, dan moet je extra betalen.

Prima locatie, net buiten de bizarre drukte van het centrum. Het plein is goed aan te lopen. Personeel was erg vriendelijk en het ontbijt fantastisch met elke dag de mogelijkheid voor een omelet.

• Beoordeeld op: 31 oktober 2022

heerlijke riad met hoog 1001 gehalte en zeer vriendelijk personeel
    • Deluxe Tweepersoonskamer

vriendelijkheid van het personeel en de ambience van de riad

• Beoordeeld op: 2 oktober 2022

• Driepersoonskamer

Het personeel was erg behulpzaam en vriendelijk

• Beoordeeld op: 29 april 2022

Sprookjesachtig
    • Deluxe Tweepersoonskamer

We voelden ons ontzettend welkom door het personeel. We kregen hulp, uitleg en alles werd voor ons geregeld. Dankjewel aan Rachid en Khalid voor de topservice, Isabelle voor de communicatie, Philip voor de uitleg en Khadija voor de heerlijke maaltijd!!! Deze mooie, schone en rustgevende Riad is een echte aanrader.

• Beoordeeld op: 10 februari 2023

Sfeervolle, vriendelijke en nette Riad met een matig ontbijt.
    • Deluxe Tweepersoonskamer

Ontbijt geen keuze, en eentonig. Wel vers elke dag. Philippe de host kwam soms opdringerig over en was precies niet blij wanneer wij vertelde dat wij alles reeds geregeld hadden. Hij deed dit waarschijnlijk wel met goeie bedoeling, maar kon verkeerd over komen. De taxi die ze regelden van en naar luchthaven was wel correct.

Verblijf zelf was netjes en verzorgd. Niets aan te merken op het vriendelijke personeel. Khadija super vriendelijk in de keuken, helpt absoluut waar nodig. Ibrahim van de security stond ook altijd klaar bij vragen of problemen.

• Beoordeeld op: 19 mei 2022

Geen warme welkom.
    • Driepersoonskamer

Investeer in goede personeel, eerste kennismaking is de sleutel van succes.

• Beoordeeld op: 12 maart 2023

• Beoordeeld op: 16 oktober 2022