Beoordelingen over Riad Palais Calipau

14 Derb ben Zina, Kasbah, 40000 Marrakech, Marokko

#99 van de 153 B&B's en herbergen in Marrakech

Marrakesch aanrader maar niet in kasbah, oude stad is alleen om even te zien, nieuwe stad is mooi

Armzalig ontbijt, personeel spreekt gedeeltelijk wel engels maar sommige helemaal niet. S’nachts moet je buiten de deur wachten tot dat de receptie wakker wordt. Er is geen sleutel van de buiten deur

Autenticiteit van het hotel.

• Beoordeeld op: 23 januari 2017

Sfeervol Riad met perfecte ligging!
    • Superior Suite

We hadden een superieur suite geboekt, welke volgens de beschrijving een open haard, zithoek en walk in closet had. Daarbij ook badjassen. Eenmaal daar kregen we kamer 10 en niets van de beschrijving was aanwezig. We hadden een redelijk kleine kamer met een smal bed en de standaard kamers die we later zagen waren zelfs groter. We hadden de indruk dat we dus niet de gereserveerde kamer kregen, maar dat die aan reserveringen met 3 personen waren gegeven met extra bed. Volgens de manager was dit niet zo. Moesten ook twee keer om de badjassen vragen, die waren echt nodig want de verwarming op de kamer werkte niet! ( 21 t/m 28 December) Kregen uiteindelijk een klein electrisch kacheltje wat bijna geen warmte gaf en niet in staat was om kamer en badkamer te verwarmen. Laatste dag van hele week verblijf deed de verwarming het plotseling wel op de kamer. Bij het betalen liep het rommelig. Prijs via booking.com in Euro €750 en toeristenbelasting daarbij €35. Totaal dus €785. Er werd gevraagd of we in Euro of Marokaanse Dirham wilden betalen. We zeiden in Euro. Visa betaalautomaat werd in Euro ingevoerd, maar werd verbroken door storing. Nogmaals ingevoerd en eenmaal op vliegveld zagen we dat dit in MD 8635 was in plaats van Euro. Bij afschrijving bij Visa bleek dit €838, nu weten dat koers van invloed kan zijn, maar dit verschil was wel erg groot! Toen we verhaal wilden haalden bij de eigenaar vanuit Nederland werd het wel op de koers gegooid. Tevens zei men nu dat je met Visa helemaal niet in Euro kan betalen bij hun, alleen contant kun je in Euro betalen. Samen met het gevoel dat we niet de juiste kamer hebben gekregen ( maar wel extra betaald) hebben we er dus wel een beetje een naar gevoel aan over gehouden.

Sfeervol en mooi Riad, met klein zwembad in het midden binnen. Prachtig dakterras met mooi uitzicht. Het Riad ligt prachtig centraal in de stad.( een 10) Dat was echt super! Alles op prima loop afstand. Het ontbijt was eenvoudig, maar wel vers en enige variatie elke dag. De verse jus d' orange en munt thee was heerlijk. Prima brood, cake, zoete broodjes, vers fruit en pannenkoeken elke dag. Ook melk en ceraels. Helaas geen yoghurt. Tegen betaling ook eieren en omelette te bestellen. De ober bij het ontbijt, die ook nachtportier was, was enorm vriendelijk en een warm welkom elke ochtend en avond. De dames van de schoonmaak ook erg vriendelijk, alleen een stofzuiger nog nooit van gehoord, dus erg vieze vloerkleden op de kamer. We hadden een apart bad en douche, dat was erg fijn! Toilet achter gordijn is niet erg prettig voor geluid en geur, gezien badkamer open verbinding heft met slaapkamer. We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar door de negatieve zaken wel de waardering omlaag gehaald.

Oase van rust midden in een chaotische stad

Slechte wifi

Goede ligging in veilige buurt, heel aardig personeel, schitterende riad, privacy!

Mooie ruimte!
    • Familiesuite

Bij het ontbijt hadden wat meer gezonde keuzes mogen zijn.

Mooie ruimte! Heerlijk dakterras. Ruime kamers die goed schoon waren.

Geweldig behulpzame staff, prachtig hotel en de kamers waren...
    • Deluxe Driepersoonskamer

Het ontbijt had iets gezonder en uitgebreider gekund.

Geweldig behulpzame staff, prachtig hotel en de kamers waren ontzettend schoon.

• Beoordeeld op: 14 maart 2018

Ontbijt was goed, aardig personeel

Kamer, lekkages, muffe lucht, doorgezakt bed.

Ontbijt was goed, aardig personeel

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Gastvrijheid.
    • Familiesuite

Gastvrijheid. Persoonlijke service.

• Beoordeeld op: 5 oktober 2017

Ontbijt was niet bijzonder.
    • Superior Suite

Ontbijt was niet bijzonder. Weinig keus.

De kamers waren ontzettend mooi.
    • Superior Suite

De kamers waren ontzettend mooi. Het is echt een perfect hotel. De drukte van de stad laat je helemaa achter je, zodra je het hotel instapt.

• Beoordeeld op: 26 mei 2016

Het personeel was zeer vriendelijk met name Selma en Abdou!

Het ontbijt was matig voor de prijs wat je betaald. Het is niet vijf sterren waard, misschien handig om dit uit te breiden.

Het personeel was zeer vriendelijk met name Selma en Abdou! Riad was heel mooi ingericht een belevenis van 1001 nachten. Verder was het dinner ook uitstekend! De lekkerste couscous in Marrakech hebben wij in de Riad gegeten. Hiernaast mogelijkheden om excursies te boeken, last minute nog excursie geregeld naar Palmerie. Goed geholpen!

• Beoordeeld op: 26 april 2016

Prachtige sfeer in de riad.

Het ontbijt had wel wat uitgebreider gekund. Er is alleen maar zoet te nuttigen. Daarnaast is het gebouw erg gehorig.

Prachtige sfeer in de riad. Mooie en schone kamers.

• Beoordeeld op: 27 oktober 2015

De zeer charmante ober/nachtconcierge die we hadden...

Vocht/schimmelplekken in de douche, lekkende lavabo, te kort gordijn in douche, weinig privacy in badkamer (hebben zelf een gordijn voorzien)

De zeer charmante ober/nachtconcierge die we hadden tijdens de stroompanne.

• Beoordeeld op: 14 februari 2016

Gezellige riad in de oude stad.

De kamer was een beetje donker en redelijk koud (februari!).

Gezellige riad in de oude stad. Vriendelijk personeel altijd bereid om te helpen.

• Beoordeeld op: 3 december 2015

Goede verzorging en gastvrij

Badkamer schimmel en stucwerk bladert en verstopte wastafel

Goede verzorging en gastvrij

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Riad Palais Calipau