Beoordelingen over Riad Alwane

39 Derb Chbouk,Bab Khemisse, Medina, 40000 Marrakech, Marokko

#587 van de 855 hotels in Marrakech

5,1

• Beoordeeld op: 23 augustus 2018

Mooie en rustige riad in een hels stukje van de stad

Er wordt op Booking.com aangegeven dat parkeren bij de accommodatie mogelijk is, echter de parkeergelegenheid is wel op een geheel andere locatie dan de riad zelf en het is geen parkeergelegenheid specifiek voor de riad, het is gewoon een parkeerplek aan de weg! (dus eigenlijk geen parkeergelegenheid, want wij werden vervolgens aan het einde van ons verblijf in Marrakech door een "parkeerwacht" op een niet zo vriendelijke manier om geld gevraagd voor het feit dat onze auto daar geparkeerd stond). Doordat we deze informatie niet eerder hadden hebben wij wel wat moeite gehad om met de auto de juiste locatie te vinden, rijden met de auto door de smalle straatjes richting de riad is namelijk echt niet aan te raden en ook echt niet te doen (de riad is simpelweg niet met de auto te bereiken). Hier had ik graag eerder informatie over gehad, dat had ons wat stress bespaard aan het begin van onze vakantie. Daarnaast bevind de riad zich wel in een hels stukje van de stad.

Het ontbijt en de accommodatie/kamer zelf waren top! Riad is erg mooi en rustig. Vriendelijk personeel (geen Engels sprekend helaas, dus communicatie verliep af en toe wat stroef maar ze deden hun best). De prijs-kwaliteit verhouding is ook super. Binnen 15 a 20 minuten lopen zit je bij de meeste bezienswaardigheden binnen het centrum. Wel waan je je in een compleet andere wereld zodra je de riad uitloopt, de riad zit namelijk achter een grote muur/deur en daar heerst enorm veel rust maar zodra je de riad uitloopt bevind je je meteen in de chaos van de stad.

Mooie Riad en kamers, maar te ver van het centrum.
    • Suite

De ligging is niet ideaal, het is wel in de medina, maar niet echt op loopafstand van het centrum (plein Jmaa el Fna). 's Avonds niet veilig om in de wijk waar de Riad ligt rond te lopen, taxi's kunnen het niet goed vinden en je moet wat autoloze steegjes door. Geen verwarming op de kamer, redelijk koud in december.

De suite was erg mooi met een prachtige badkamer en bad. Ontbijt was prima. De Riad is erg mooi.

• Beoordeeld op: 13 januari 2017

het geld niet waard

Buiten is het zeer donker daardoor durfde ik mijn dochter en haar vriendin savonds niet alleen te laten lopen buiten, omdat er ook veel hang jongeren zijn in de buurt. De schoonmakers maakte onze kamers niet goed schoon ze maakte de bedden niet schoon, een keer heb ik bewust een nootje op de grond laten liggen en die lag er nog steeds na dat de poetsvrouw geweest was. Voor dat geld dat ik betaald heb was dat mijn geld niet waarde. En de douchekop kon je er niet af halen erg onhAndijk.

De rust de mannen die er werkten hadden respect eniet behulpzaam. Het ontbijt was ook voldoende.

Heerlijk verblijf, fijn om de drukte te kunnen ontvluchten in deze Riad

Geen

Service van personeel. Vriendelijk en behulpzaam

Riad Alwane

Locatie was in het noorden van het centrum. Met de auto niet te komen. Moeilijk te vinden.

Accommodatie zag er goed uit

Gastvrij

Leuke riad met erg behulpzame eigenaar. De locatie is wat minder maar wel goed te doen

Mooie riad en prima kamer. Ontbijt is goed geregeld.

Goede slaapplek meer niet en minder ook niet

De afstand naar de madina is heel ver teven net met auto bereikbaar

Personeel zeer aardig en deden wat ze kunnen

• Beoordeeld op: 25 januari 2018

rust na alle drukte in de stad

koffie

de rust, geen opdringerig gedoe, aan uw vragen wordt beantwoord,

• Beoordeeld op: 13 maart 2016

Ontbijt was goed, de kamer was prachtig , erg mooi ingericht...

Ontbijt was goed, de kamer was prachtig , erg mooi ingericht in stijl, verhouding prijs -kwaliteit is super. Erg rustig, mooi dakterras. Veel luxe voor relatief weinig geld.

• Beoordeeld op: 8 maart 2016

Fijn ontvangst, een oase van rust in de drukke straatjes van...

De locatie is niet ver van het centrum maar ligt wel in een wat armere wijk. Het is zo'n 20 minuten lopen naar de souks en het plein. Ontbijt was niet bijzonder, veel zoetigheden, geen fruit, zuivel of hartig. Echt Marrokaans waarschijnlijk. Kamers erg gehorig!

Fijn ontvangst, een oase van rust in de drukke straatjes van de medina. Eigenaar erg aardig en behulpzaam!

• Beoordeeld op: 23 februari 2016

Er is niet echt iets wat beter had gekund.

In zijn eenvoud en kleinschaligheid een fantastisch hotelletje. Smaakvol in stijl en aankleding. Mensen zijn super vriendelijk en behulpzaam. Ontbijt simpel, maar altijd vers, lekker en voldoende. Prijs-kwaliteitsverhouding daarom dik in de plus! Waar wel rekening mee gehouden moet worden is de afstand naar het "centrum", daar bedoel ik mee het Grote Plein, Jamaa El Afna. Wij vonden het trouwens eigenlijk wel super leuk om te struinen en dolen door de vele en drukke steegjes met handnijverheid, winkeltjes en wat dies meer zij. Ook handig om te weten is, dat het hotel niet te bereiken is met de taxi/auto, dus dat je enkele honderden meters moet lopen naar en van het Hotel. WEL moet gezegd, dat we de eerste keren netjes begeleid werden van de dichtstbijzijnde taxi-stand naar het Hotel en v.v. Het blijft echter oppassen, dat je niet een verkeerd weggetje in duikt, wat wel weer nieuwe verrassingen kan opleveren! Jochies, die in de gaten hebben, dat je aan het dwalen bent, willen je graag de weg wijzen.......voor een kleine vergoeding (1 à 2 €, nooit méér geven, al vragen ze soms het vijf- of tienvoudige!). Ook heel duidelijk aangeven, als je er niet van gediend bent en wilt blijven dwalen :). Ook niet schrikken van de talloze brommertjes, die je links, rechts, van voren en vanachter voorbij schieten. Is eerst wel ff wennen, later verbaas je je alleen maar, dat het allemaal goed gaat. Je moet het een beetje over je heen laten komen en dan is een weekje Marrakech een zeer verrassende, leuke belevenis.

• Beoordeeld op: 27 januari 2015

Het personeel is ontzettend vriendelijk en staan altijd voor...

De locatie is vrij noordelijk binnen de medina in een redelijk arme wijk.

Het personeel is ontzettend vriendelijk en staan altijd voor je klaar. Fijn dakterras en erg warme sfeer.

• Beoordeeld op: 12 mei 2016

Heerlijke douche

Bevindt zich in een achterwijk, geen prettige buurt Personeel spreekt geen Engels Locatie slecht te vinden

Heerlijke douche Vriendelijk personeel