Beoordelingen over Mayaland Hotel & Bungalows 5-sterren

Avenida Principal 1, 97751 Chichén-Itzá, Mexico

#2 van de 8 hotels in Chichén-Itzá

9,7

De locatie is echt perfect.
    • Standaard Kamer

Ontbijtservice op de kamer werkte niet echt. Maarja als dat alles is...

De locatie is echt perfect. Je loopt binnen 1 minuut op het terrein van de ruïnes. Ze hadden voor ons een gids geregeld die ons alles vertelden over de maya’s en de ruïnes. Eten in het restaurant was goed. Wij hadden ook nog een mooie upgrade gekregen omdat we op huwelijksreis waren.

Ideale verblijfsplaats voor een bezoek aan Chichén Itza!

Het dinner was matig.

Mooie bungalows in prachtige setting, heel dicht bij de Maya-site met private ingang (ideaal om voor de massa - en voor de grote hitte - de site te bezoeken). Heel vriendelijk personeel! Lekker en uitgebreid ontbijtbuffet.

Perfecte locatie met eigen ingang naar Chichen Itza.
    • Superior Kamer

Perfecte locatie met eigen ingang naar Chichen Itza. Vriendelijk en hulpvaardig personeel. Fraaie park achtige tuin. 3 mooie zwembaden. Heerlijk eten.

Ongelofelijk!
    • Superior Kamer - Uitzicht op Maya-Sterrenwacht

Houd er rekening mee dat Mayaland geen lift heeft en je dus iedere keer de trappen op moet.

Wakker worden en in bad met zicht op de Maya sterrenwacht. Een bezoek aan Mayaland zal echt de beste verwachtingen overtreffen!

• Beoordeeld op: 25 mei 2018

Ideale locatie, prachtige kamers en perfecte service!
    • Superior Kamer

Een deel van het domein was minder onderhouden, maar dat is verwaarloosbaar.

We vonden ons verblijf in de heel ruime, mooie en nette kamer een echte aanrader. Mooi uitzicht vanop het balkon. Heel vriendelijk personeel en lekker eten. Daarnaast uiteraard ook een toplocatie net naast Chichén Itza.

• Superior Kamer

Het enige minpuntje wat ik kan bedenken zijn de toetjes in het a la carte restaurant. Het hoofdgerecht was heerlijk, maar de toetjes waren zonde van het geld.

Ik had een vreselijk toeristisch hotel verwacht, maar het hotel was prachtig gelegen en had een hele authentieke koloniale sfeer. Het overtrof werkelijk al m'n verwachtingen. Het uitzicht is geweldig, de kamers zijn ruim, je bent zo in Chichen Itza. Kortom...geweldig!

• Standaard Kamer

De sfeer die het oude gebouw uitstraalt en het toch hedendaagse comfort ervan. De heerlijke tuin. Én de locatie ! Je loopt zo het terrein van Chitchen Itza op !

Super! verwachtingen overtroffen.
    • Superior Kamer

Kaartjes kun je pas op de dag dat je chichen itza bezoekt kopen. Zou mooi zijn als dit al eerder kan.

Ik had een mega commerciele accommodatie verwacht gezien de directe ligging naast Chichen Itza. Het was ook commercieel maar op een goede manier. Het was een geoliede machine van gastheren en vrouwen. Top ervaring!

Heerlijk verblijf in prachtige locatie

Geen negatieve punten

Heerlijk buffet als ontbijt en kamers waren prima. Aangezien we met onze kinderen + kleinkinderen reisden hadden we 2aangrenzende kamers die via een tussendeur met elkaar verbonden waren.

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Prachtig hotel/resort, uitermate vriendelijke mensen,...
    • Superior Kamer

Er is geen lift in het prachtige hotel dus voor mensen die slecht ter been zijn wel iets om rekening mee te houden. Het hoofdgebouw telt nl 3 verdiepingen.

Prachtig hotel/resort, uitermate vriendelijke mensen, heerlijk eten ‘s avonds met live muziek, alles schoon, grote kamer met heerlijke bedden. Direct aan de (zij)ingang van de Maya Tempels van Chichen Itza. Het hotel verzorgde zelfs een Nederlands sprekende gids. Echt een tophotel op een toplocatie!

• Beoordeeld op: 27 januari 2018

Gewoon erg mooi hotel met prachtige tuin.
    • Superior Kamer

WiFi op de kamer had nauwelijks signaal.

Gewoon erg mooi hotel met prachtige tuin. Als enige minpunt kan ik noemen dat de WiFi op de kamer erg slecht (nauwelijks aanwezig) was. Fantastische Margaritha’s in de tequileria.

• Beoordeeld op: 16 december 2017

Heerlijk. Prachtige locatie!!
    • Standaard Kamer

Geen wifi op de kamer. Omdat we op dat moment echt enkele uren toegang NODIG hadden tot het internet konden we niet genieten van het heerlijke terras aan onze kamer. Spijtig dat een aantal fonteinen niet werkten en de terassen rond het zwembad niet zo goed onderhouden werden. Daar is wel wat werk.

Het onbijt was heerlijk met super verse, heerlijke broodjes. Het hotel zorgde ook voor een Nederlandstalige gids om de ruines te bezoeken. De ligging van het hotel temidden een tropische tuin en met directe toegang tot de archeologische site vonden wij ook top!

Heel mooi hotel in prachtig onderhouden tuin
    • Standaard Kamer

Prachtig hotel in een wondermooie tuin. Wij hadden een kamer boven het restaurant met een zeer groot terras. Het personeel loopt zich het vuur uit zijn schoenen om het je naar je zin te maken. In het restaurant zijn ze wel heel sterk gefocust op hun fooi maar dat moet je maar negeren. Je hebt keuze uit 3 zwembaden. Het zwembad beneden in de tuin is zalig! Heel mooi gelegen en je ligt er altijd rustig. De directe toegang tot de tempels is zeker een grote plus. Je kan er 's ochtends om 8u ineens heen en dan ben je de drukte voor. Wij hebben een gids gereserveerd via het hotel en die was echt heel goed. Leuk aan Mayaland is ook dat alle personeel maya zijn. Wij hebben een paar mensen gesproken die er meer dan 20 jaar werkten! Ik zou hier zeker opnieuw boeken...

Locatie was top vlakbij Chitzen Itza.
    • Standaard Kamer

De informatie op booking.com. In de reserveringsbevestiging stond dat de prijs inclusief tax is maar ter plekke moest ik nog tax betalen.

Locatie was top vlakbij Chitzen Itza. Kamer prima, wifi goed. Helaas nogal heel groot hotel en daardoor wat onpersoonlijk.

Uitstekend hotel voor bezoek Chichen Itza
    • Superior Kamer

Kamers zijn nogal gehorig. Douche beperkt warm water.

Perfecte ligging tov Chichen Itza. Mooi aangelegd. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. We konden via hotel prive rondleiding Chichen Itza regelen voor MXN 900. Hotel heeft goed restaurant voor diner (niet goedkoop). Perfecte gelegenheid voor lunchbuffet; zeer uitgebreid MXN 300. Kamer beschikt over mooi groot bad.

Goede ligging en heerlijk hotel
    • Standaard Kamer

Fantastische ligging t.o.v. Chichen Itza, Hotel direct aan de achter ingang gelegen. Prachtig mooie kamer en badkamer met mooi ruim bad. Genoeg handdoeken en we kregen direct ook zwembadbadlakens. Heerlijk zwembad met genoeg bedden/parasols gelegen in een prachtige tuin, waar je ook nog even lekker een wandeling kan maken. Ook heel fijn dat hier de wifi erg goed is (want dat is nogal wisselend in Mexico) Restaurant serveert prima gerechten, wel wat aan de hoge kant qua prijs. Receptie regelt gids voor Chichen Itza. Wij hadden het geluk om met Renee (een Nederlandse) het park in te gaan. Dat is erg interessant. Zij vertelde veel en onze kinderen (11 en 14) hebben er veel van geleerd. Echt een aanrader!

• Beoordeeld op: 1 juni 2017

Bedankt voor de mooie dagen in dit mooie locatie en overaal...
    • Standaard Kamer

Bedankt voor de mooie dagen in dit mooie locatie en overaal naar Luis en de rest van de mensen van de restaurant, zij hebben een lekker en leuke verrasing gemaakt voor ons wanneer was ik ziek , heel lief!!!

• Beoordeeld op: 16 mei 2017

Super locatie voor bezoek aan Chichen Itza.
    • Superior Kamer

Parking is wat afgelegen en niet bewaakt. Check in wat traag en zonder veel uitleg over de accommodatie en de toegang tot de archeologische site.

Hotel gelegen op het terrein van Chichen-Itza. Ruime kamer en badkamer. Groot bad met uitzicht op de archeologische site. Super! Lekker ontbijt. Zwembad met mooie tuin. Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 29 april 2017

Indrukwekkend oud koloniaalste sfeer.
    • Standaard Kamer

Ik heb persoonlijk snel last van muggenbeten en dat is jammer. Verder vind ik de prijzen aan de hoge kant.

Het resort ligt in een bosrijke omgeving wat de sfeer ten goede komt. Het resort doet koloniaals aan en heeft een prachtige afmosfeer.

Geweldige locatie en prachtige tuin
    • Standaard Kamer

Eigenlijk niets. Maar als ik toch iets moet noemen dan zou WiFi bij zwembad wel handig zijn.

Geweldige locatie; pal naast chichen itza. Vanuit het hotel zie je het observatorium zelfs liggen. En je kunt vanuit een aparte ingang naar chichen itza. Ga meteen om 8u zodat je voor alle drukte alles rustig kunt bekijken. De tuin van het hotel met de drie zwembaden is prachtig. Kamers zijn ruim en netjes. Hebben ons verblijf hier met een dagje verlengd omdat we het zo fijn vinden hier.

• Beoordeeld op: 21 april 2017

Goed hotel dat letterlijk op Chichen Itza ligt

Eigenlijk niets.

Onze kamer in het hoofdgebouw was erg mooi en keek uit op de tuin en richting mayasite. De. Maaltijden in het a la carte restaurant waren erg goed en de zwembaden heerlijk. De zij entree ligt letterlijk in de tuin en vandaar ben binnen 10. Minuten bij de tempels enz.

• Beoordeeld op: 16 april 2017

Prima locatie om Chitzen Itza te bezoeken

Bedden nogal aan de kleine kant voor 2 personen

zeer mooie kamer, goed gelegen, leuk wakker worden door de vele vogelgeluiden. Goede assistentie aan receptie voor online boeken lichtshow

• Beoordeeld op: 26 maart 2017

Mooie omgeving maar de accommodatie is doorgeslagen in het geld verdienen
    • Standaard Kamer

Het complex is veel omvangrijker dan je op basis van de advertentie op internet denkt. Het fungeert meteen als tussenstop voor busexcursies. De commercie druipt er vanaf en dat is erg jammer. Grote groepen stoppen voor het uitgebreide lunchbuffet. Er lopen dansers en muzikanten rond om de bezoekers te vermaken. Of je nu wilt of niet. En bij de uitgang kun je niet om de mensen met fooienpotten heen. Het eten en drinken is in verhouding te duur. De kamerprijs op booking.com was in dollars. Het hotel rekent deze prijs om via een eigen koers waardoor we uiteindelijk 10 euro meer betaalden dan volgens de officiele wisselkoers. Voelt niet echt lekker. De bungalows zien er leuk uit maar doordat er weinig daglicht binnenkomt is het een muffe, vochtige ruimte.

Het hotel is fantastisch gelegen op loopafstand van de entree van Chichen Itza. We hebben genoten van het a la carte ontbijt. De tuinen zijn mooi aangelegd en het personeel is vriendelijk maar erg commercieel ingesteld. Overal wordt overduidelijk geschooid om een fooi. En een fles water in de hotelwinkel kost het tienvoudige van in de supermarkt.

• Beoordeeld op: 18 maart 2017

De beste uitvalsbasis om Chichen Itza te bezoeken
    • Standaard Kamer

Het personeel aast heel de dag op fooien voor vanalles en nog wat. En de badkamer had iets properder gemogen.

Behalve de ligging, vlak naast de Chichen Itza site, met uitzicht erop en met een aparte toegang, ver van de rijen toeristen, is het hoteldomein zelf ook al een bezoek waard, vooral voor vogelspotters!

• Beoordeeld op: 1 maart 2017

beste hotel met beste ligging in Chitzen Itza
    • Superior Kamer

Voorkeur voor ontbijtbuffet, liefst geen bediening aan tafel s'morgens : hiermee verlies je teveel tijd gezien je best zo vroeg mogelijk aan de inkom van Chitzen Itza bent om de grote toeristenstroom voor te zijn (en wat meestal ook de reden is voor een overnachting in Chitzen Itza). Ontbijtfbuffet is niet elke dag voorzien

Prachtige bungalow, mooi en rustig gelegen in het groen, verschillende kleine zwembaden, vriendelijk onthaal aan de receptie. Eigen inkom van het hotel voor Chitzen Itza is een absoluut voordeel, hiermee vermijd je lang aanschuiven bij de hoofdingang van de site.

• Beoordeeld op: 22 februari 2017

Vooral de locatie is perfect.
    • Bungalow

Incheckprocedure, bungalow niet klaar ondanks toezegging. Natuurlijk geen groot probleem. Gehele hotel en tuinen zijn rookvrij.

Mooie bungalow, wel gehorig. Loopafstand naar Chichen Itza site. Restaurants prima.

• Bungalow

WiFi is niet overal aanwezig. Beetje saaie eetkaart. Er ligt bijv geen mes om een vrucht te schillen

Prachtige locatie goede bungalow beetje ouderwets

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Oase van rust op wandelafstand van Chichen-Itza
    • Standaard Kamer

Eigen ingang tot de archeologische site van Chichen-Itza. Restaurant top, zowel voor diner als ontbijt. Mooie tuin en zwembad. Heel rustig.

• Beoordeeld op: 28 maart 2018

Sfeer van hotel en personeel
    • Superior Kamer

Beetje warmer water bij douchen

Sfeer van hotel en personeel

Prachtig hotel gelegen in een groen park !

Niets, we hadden beter 2 nachten verbleven ipv 1

De ligging en de uitzicht was fenominaal. Eigen ingang naar de site ! Verdient een extra ster !

• Beoordeeld op: 23 februari 2018

Prachtig hotel en tuin met prive entree tot de ruines

Iets gehorig

De ligging en de tuin

Schitterend hotel en omgeving.
    • Standaard Kamer

Prima lodge (gratis upgrade). Mooiaangelegd park met veel faciliteiten naast de ingang van chichen Itza.

Super verblijf op geweldige locatie.

Het was wel erg prijzig

Het was allemaal geweldig

• Beoordeeld op: 8 april 2017

Kamer,ontbijt,ligging,restaurant

Kamer,ontbijt,ligging,restaurant

Uitzicht op Maya sterrenwacht vanuit kamer

Uitzicht op Maya sterrenwacht vanuit kamer Uitstekende ligging

• Beoordeeld op: 12 maart 2017

Magisch

Slechte tv ontvangst

Ligging en tuin met groot zwembad. Kamer met zicht op ruine

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

Geweldige sfeer en hele vriendelijke mensen.

Trappen op.

Geweldige sfeer en hele vriendelijke mensen. Heerlijk gegeten. Prachtige tuin.

• Beoordeeld op: 2 februari 2017

Super ruime mooie kamer

Super ruime mooie kamer

• Beoordeeld op: 27 januari 2017

Ligging, kamers

Ligging, kamers

• Beoordeeld op: 8 januari 2017

Centrale uitvalsbasis naar Chitzen Itza, goede balans tussen...
    • Bungalow

Centrale uitvalsbasis naar Chitzen Itza, goede balans tussen inspanning en ontspanning

• Beoordeeld op: 19 april 2015

De (gratis) light show Noches de Kukulkan in Chichen Iza is...

De bar sluit om 11 uur en het is jammer dat het hotel/restaurant geen programma in combinatie met deze light show aanbiedt. De show duurt tot ongeveer 21.30 uur.

De (gratis) light show Noches de Kukulkan in Chichen Iza is indrukwekkend en een goede reden om dit nabijgelegen hotel te boeken.

• Beoordeeld op: 16 april 2015

Locatie en koloniale sfeer

Luxekamer betaald maar bij aankomst bleek bubbelbad niet te werken, douche stuk en wc zorgde voor natte vloer... Reparatie tijdens onze aanwezigheid en zelfs geen compensatie ... Laconiek lachje...

Locatie en koloniale sfeer

• Beoordeeld op: 26 februari 2015

Mooie tuin.

Alleen dicht bij de receptie wifi. Voorlichting wat betreft beschikbare kamers slecht. Boek nooit de Pavarotti suite. Smakeloos en zeer "overpriced".

Mooie tuin. Vlakbij archeaologisch park.

• Beoordeeld op: 2 februari 2015

- De ligging van het hotel

- De ligging van het hotel - Het park waarin het hotel zelf ligt - De directe (eigen) toegang tot Chitzen Itza - De vriendelijkheid van het personeel

• Beoordeeld op: 3 januari 2015

Bijzonder mooi resort in historische omgeving

Klein maar storend detail: een fles drinkwater is alleen te koop voor een belachelijk hoge prijs, dit in tegenstelling tot alle andere hotels die we nu hebben bezocht waar het water gewoon gratis wordt neergezet. Gezien de hoge hotelprijs is dit echt een verkeerde bezuiniging, vooral omdat er in de verre omtrek geen winkels zijn waar je water kunt kopen.

Bijzonder mooi resort in historische omgeving

• Beoordeeld op: 7 mei 2016

Perfecte locatie;

Perfecte locatie; eigen entree Archeological Site; goed restaurant

• Beoordeeld op: 22 april 2016

Locatie ideaal

Het zelf invullen van de tip/fooi door personeel.

Locatie ideaal

• Beoordeeld op: 25 maart 2016

de kamers en de service waren geweldig

alles was goed

de kamers en de service waren geweldig

• Beoordeeld op: 27 december 2015

• Beoordeeld op: 14 september 2015

Prachtig hotel, mooie tuinen met zwembaden

Het ontbijt en diner is zeer duur

Prachtig hotel, mooie tuinen met zwembaden

• Beoordeeld op: 25 augustus 2015

De receptie is heel behulpzaam!

Er was niet altijd warm water.

De receptie is heel behulpzaam! Hotel is perfect gelegen, het is zeker een aanrader!

Er zijn ook 14 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Mayaland Hotel & Bungalows