Beoordelingen over l'Auberge Damhotel 3-sterren

Keizersgracht 1, 1135 AZ Edam, Nederland

#3 van de 5 hotels in Edam

Heel goed!
    • Bruidssuite

Geluidsoverlast.. Als er s'avonds s'nachts een feest wordt gegeven is het nogal luidruchtig op de gang..

De romantische uitstraling van de kamer sprak ons enorm aan.

Geweldig knus hotel!
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Als ik iets moet bedenken is het dat de kamers wat gehorig zijn. Normaal geen probleem maar onze buren hebben tot diep in de nacht tv gekeken, waarvan wij hebben kunnen meegenieten.

Geweldig hotel, bijzondere kamers met een eigen sfeer. Heerlijk eten en ontbijt en vriendelijk personeel. Wij waren nu voor een kort verblijf maar komen graag nog eens terug!

Zeer aangenaam. Leuke sfeer
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Kamers zijn wat klein. Wij hadden een heel zacht bed. Schoonmoeder heel hard bed. Maar prima voor ons verblijf van 1 nacht

Heel vriendelijk personeel. Prima eten en een zeer uitgebreid ontbijt.

Geweldig!!!!
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Il zou niet kunnen noemend. Alles was perfect

Het geweldig mooie kamer super vriendelijk personel het eten was ook super. Kortom 10+ . Wuj gan zekker nog een keer terug.

We hebben genoten en zullen dit hotel zeker weer boeken als dit mogelijk is en aanbevelen .
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Kamer die we geboekt hadden was enig zins wel krap .

Het diner en ontbijt waren zeer goed ,we hebben genoten .top Het Hotel met groot terras ligt op een unieke locatie in het centrum van Edam om hierop te zitten in het zonnetje met koffie of een biertje en de omgeving te aanschouwen is al een feest . We moesten even bijkomen van een zeer vervelende mededeling eerder deze week hebben het even aan de kant kunnen zetten door het verblijf en bezoeken aan de omgeving .

Fijn en goed verzorgd hotel met zeer vriendelijk personeel
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Koffie thee faciliteiten op de kamer. Slecht licht in de badkamer waardoor het erg donker leek.

Vriendelijk en zeer behulpzaam personeel en een nette luxe kamer. Goed bed en kussens

Leuk hotel, aanrader!
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Geweldige locatie in centrum Edam, mooi pittoresk plekje. Parkeren gratis voor de deur. Leuk oud herenhuis, kamers waren klein maar fijn. Grappige indeling en design. Super stil en rustig geslapen. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Eten in het restaurant is een aanrader!

Leuk hotel met heerlijk eten
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Een wat kleine kamer hard matras, niet echt toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn. Parkeren met blauwe schijf

Vriendelijk personeel heerlijk eten en goed ontbijt

Onze kamer was klein en druk, vooral door bombastisch,...
    • Tweepersoonskamer- achterkant

Onze kamer was klein en druk, vooral door bombastisch, overbodig en veel te groot meubilair. Kasteelmeubels in een gebouw dat niet veel meer is dan een gewone Hollandse herberg, het doet vreemd aan... en maakt vooral de kamer oncomfortabel. Amper plaats om je bagage te stockeren, en een veel te kleine kast om spullen in op te bergen. De verwarming werkte onvoldoende, wat met enkele ramen best vervelend is. In de badkamer werkte de verwarming gewoonweg niet, wellicht omdat de aansluiting onderaan doorroest was - de sporen waren duidelijk te zien. Door al dat gedoe met marmer en krullende tafels hing de TV bijna tegen het plafond... Best vervelend zijn ook de reukstokjes die her en der in de kamer staan. Zulk geconcentreerd parfum dat je er de slaap niet door kunt vatten. Ook niet fijn: je kunt geen drankje mee op de kamer nemen - verboden, tenzij water of (per uitzondering!) een glas witte wijn. Je zou de spullen ('het antiek') wel eens kunnen beschadigen. Ten eerste zegt dat veel over het vertrouwen van de hoteluitbater in zijn gasten. Ten tweede hebben wij dat in ons lange reizigerbestaan nog nooit in een ander hotel meegemaakt. Het liet het personeel allemaal koud. Ook ergerlijk: de luide ketelmuziek bij het ontbijt is totaal ongepast. Gelukkig merkte één van de personeelsleden het op en maakte ze er haar collega attent op. De kers op de taart qua ergerlijkheid en slordigheid kwam op het eind: of we nog even de rekening wilden voldoen... terwijl we ze al vooraf en digitaal hadden betaald - en zelfs niet weinig, althans voor de gebrekkige dienstverlening! Zelfs na een telefoontje naar een (duidelijk niet ter plaatse aanwezige) verantwoordelijke, werden we nog eens aangemaand om dat toch maar eens te bewijzen, dat we betaald hadden. Het lef! Zelfs de administratie bleek niet in orde. Gelukkig hadden we onze bankgegevens bij! Niks verontschuldigingen. Dit is allemaal maar vanzelfsprekend. Het is vooral dit soort arrogantie die ons tegen de borst stuit.

prachtig om in Edam te verblijven en ook in het hotel
    • Bruidssuite

verlichting deed het niet in de badkamer toen wij aankwamen. dit zou nog wel gemaakt worden, wisten niet wanneer. mijn man heeft het toen zelf gemaakt. wat kleine dingen in de badkamer, afzuiging deed het niet en putje was verstopt

de locatie is prachtig, de kamer was heerlijk, lekker bed, goed ontbijt, aardig personeel

Goed en tevreden.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Het ontbijt was af ,en brengen het eten aan tafel ( top ) en de bediening was goed ,leuke eetplaats gezellig om te zitten en te genieten , kamers vonden wij iets minder maar proper en de ligging in edam juist in het centrum had toch iets,EDAM is niet groot en weinig winkels maar toch leuk om daar te wandelen en volendam ligt kortbij maar als ik mag kiezen dan heeft hoorn mijn hart gestolen daar zijn veel winkels veel bruine kroegje s en een mooie kade (super) onze volgende trip is terug naar hoorn veel meer te zien dan in volendam ( zeker weten ) en iets minder toeristen . groetje s jean en brigitte .

Een super locatie voor een verblijf in een schitterend stadje.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Een ventilator en een waterkoker in de kamer zou het verblijf nóg aangenamer maken. De verlichting bij de wastafel in de badkamer vonden wij niet optimaal.

Restaurant en hotel zijn leuk ingericht met veel antiek, heerlijk (in de koelere avonduren verwarmd) terras.

Kort maar fijn
    • Tweepersoonskamer- achterkant

Babybedje was niet erg comfortabel, matras mistte waardoor wij de extra deken van ons bed eronder hebben gelegd. Verder is de kamer wat aan de donkere kant, maar verder van alle gemakken voorzien.

Ontbijt was heerlijk en uitgebreid, gedineerd in het restaurant, ook heerlijk. Alleen geen lift in het hotel waardoor de kinderwagen in de auto moest blijven, kamers zijn op de bovenverdieping. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam met verwarmen van flesjes en eten voor de kleine.

Donkere kamers
    • Tweepersoonskamer - zijkant

De kamers zijn donker, klein en volgestouwd met te grote meubels waardoor je het idee had in een pakhuis te zitten. De bedden waren vol gestapeld met stoffige, harige kussen en sprei die je nergens kwijt kon. Na melding is ons een andere kamer aan geboden, maar die was niet veel beter. Wij zullen daar zeker niet nog een keer overnachten.

Het eten was goed, wij hebben daarvan genoten. Borrelhapje en voorgerecht kwamen nagenoeg tegelijk. Dat is jammer! Personeel is uitstekend daar is niets op aan te merken.

Tegenvallende bruidssuite
    • Bruidssuite

de kamer was erg bombastisch uitgerust en heel erg stoffig door een overdaad aan kussens, dekens en beelden waardoor ik voortdurend moest niezen. Om het raam te openen hadden we een paraplu nodig. De verlichting was te beperkt, de kamer was erg duister. De badkamer was wel dik in orde.

De vriendelijkheid van het personeel

Sfeervol hotel met goed ontbijt.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

De 'zolderkamer' was wat krap door de vele meubels. Er lagen enorm veel, voor ons overbodige, kussens op bed. Verder hing de kroonluchter aan het lage plafond, vlak boven het bed. Tot slot was de indringende geur van geurstokjes erg hinderlijk lang aanwezig.

Prima ontbijt. Personeel zeer servicegericht. Goede bedden. Mooie badkamer.

toch tegenvallend door waardeloze ontbijt
    • Tweepersoonskamer- achterkant

het ontbijt was verschrikkelijk slecht! Geen buffet, geen keuze, slechts een koud gekookt eitje, wat jam en kaas. Totaal niet in verhouding met de overige faciliteiten van het hotel. Dit was een zware domper.

prachtige lokatie, zeer romantische bruidssuite en geweldig terras

Fijn verblijf in een gezellig L'Auberge
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Geen lift. En hoewel de bediening zeer vriendelijk was, lieten ze nog wel her en der wat steekjes vallen. ( Bij de hoofdmaaltijd zou een andere wijn geserveerd worden, maar daar werd helemaal niet meer om gevraagd, terwijl de desbetreffende ober meerdere malen langs onze tafel liep, maar blijkbaar schoot het hem niet meer te binnen. En zo waren er nog wat meer "dingetjes"). Ook straalde de gastvrouw ( als het de gastvrouw was) niet veel warmte of vriendelijkheid uit. Ontbijt dame was trouwens wel heel allert en attent!

Heerlijk ruime badkamer. Goed ( avond) eten en ook het ontbijt was prima.

• Beoordeeld op: 27 januari 2017

Centrale locatie
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Geen foyer om wat te chillen voor en na Meubilering kamer 7 en 11 wat oubollig zelfs bombastisch Ontbijt kan meer en betere keus geven bv eggs and bacon

Centrale locatie Schitterende gastronomie

• Beoordeeld op: 3 januari 2017

Op de Dam, maar dan rustig.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Het ontbijt op de eerste dag viel tegen. Maar ja, het was 1 januari en het - jonge - personeel was zo vroeg nog niet helemaal gemotiveerd. De volgende dag was het prima.

Wat een sfeer, wat een inrichting! Heel apart, heel bijzonder. En ook nog een voortreffelijk diner.

• Beoordeeld op: 8 december 2016

Teleurstellend
    • Bruidssuite

De kamer was redelijk klein en stond bomvol ( bruidssuite ). Het ontbijt was niet in buffetvorm waardoor de keuze erg beperkt was.

Het personeel was super vriendelijk en heel relax zodat er een rustige sfeer hing.

• Beoordeeld op: 15 november 2016

Sfeervol hotel/restaurant in Edam
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Het ontbijt was niet bijzonder.

Mooie locatie midden in Edam. Gezellige bar waar je ook kunt eten en een uitstekend restaurant. Leuke kamers, apart (romantisch) ingericht echter met gemiddeld comfort. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

• Beoordeeld op: 7 november 2016

Op vele punten helaas tekort gekomen...
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Personeel in de bediening was helaas niet echt oplettend, moest tot 2 keer toe ZELF naar de bar lopen omdat niemand ons opmerkte omdat we iets wilde bestellen en vragen, jammer. Geef even aan dat het vlees dat bij gerecht hoort vrijwel rauw wordt geserveerd, dan had het bord niet terug gehoeven. Bij nieuw drinken werd een ander glas opnieuw ingeschonken waardoor je met 2 halve glazen drinken èn een halfvol flesje voor je bord zit, typisch. Maar ergste was uiteindelijk de uiterst harde muziek welke van de kroeg van beneden afkwam terwijl je daar zelf zakelijk bent en dus je slaap echt nodig hebt. Balen.

Prachtige locatie en met zorg ingericht

• Beoordeeld op: 16 oktober 2016

Uniek hotel op idyllische plek
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Mmm, niks, eerder een tip. Spiegel verlichting in de badkamer, want opmaken is niet echt handig en leg wat nieuwere tijdschriften op de kamer, deze waren uit 2013 :)

Gezellig hotel, leuke kamer, prachtige badkamer (mix van oud en modern), prima bed. Erg aardig personeel.

• Beoordeeld op: 19 september 2016

Klassiek hotel in het centrum
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Beetje wonderlijk als gevraagd wordt of we hopelijk de volgende ochtend niet al te vroeg willen ontbijten, omdat de bediening dan wel erg vroeg op moet om alles voor te bereiden.

Prima locatie, in het midden van Edam. 'Klassiek' ingerichte kamer, beetje aan de krappe kant.

• Beoordeeld op: 6 september 2016

Authentieke hotelkamer
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Dimmers in de kamer als in de douche hebben kuren. Ik weet niet of dit in alle kamers het geval is.

Zeer vriendelijk personeel. Kamers zijn ingericht alsof je weer terug bent in de 18e eeuw. Erg vermakelijk.

• Beoordeeld op: 29 augustus 2016

Zeker een aanrader , ook als uitvalsbasis om naburige dorpen en steden te bezichtigen !!!
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Er lag nogal wat stof op de kastjes in de kamer, dus het poetsen zou iets beter mogen.

Zeer mooie accommodatie , in een pittoresk dorp. Het ontbijt was uitgebreid en lekker.Ook het restaurant was zeer goed , lekker gegeten.En vooral supervriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 22 augustus 2016

Het waren drie heerlijke dagen.
    • Bruidssuite

Het personeel moet nog een cursus hostmanship volgen. In deze ambiance verwachten wij meer van het personeel.

De kamer was fantastisch. Ook het ontbijt was goed.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2016

Prettig verblijf in nostalgisch hotelkamer.
    • Tweepersoonskamer- achterkant

Kamer aan de kleine kant, smal bed. In de badkamer ontbrak de mogelijkheid om handdoeken op te hangen. Wifi redelijk snel in slaapkamer. Ontvangst en hulp van personeel minimaal. We stonden er lang en werden genegeerd door personeel, voordat we pas aangesproken werden. De prijs van de kamer is redelijk hoog, maar wel passend voor de regio.

Prachtig hotel in centrum van Edam gelegen. Nostalgische kamer met veel oog voor detail ingericht. Ontbijt in de vorm van een etagiaire op de eigen tafel.

• Beoordeeld op: 9 augustus 2016

Super romantisch
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

De Cupido kamer was echt een romantische verrassing, mooie inrichting en een super groot bad. Prachtige locatie verder. Heerlijk gegeten die avond in het a la carte restaurant

Een aanrader

Prachtige locatie

Restaurant was goed
    • Tweepersoonskamer- achterkant

Zolderkamer was klein, de kroonluchter hing ongeveer 1 meter boven het bed.

Restaurant was goed

Perfecte locatie midden in het mooie plaatsje Edam

Het matras van het bed is aardig versleten en doorgezakt

In het restaurant heerlijk gegeten

prachtige locatie, centraal in Edam.
    • Tweepersoonskamer- achterkant

prachtige locatie, centraal in Edam. Mooie zeer sfeervolle kamer. Je waant je in het Edam van rond 1900

Kamer 3 is erg klein

Vriendelijk personeel, goed diner en ontbijt

Goede lokatie.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Goede lokatie. Gezellig café.

Het ontbijt was top

Goed eten, vriendelijk en sprookjesachtig

Mooi ingericht

• Tweepersoonskamer - zijkant

De ligging midden in het centrum

Gewoon doen !!

Geen dingen die tegenvielen

Heerlijk uitgebreid ontbijt en luxe kamer

• Beoordeeld op: 4 oktober 2017

Gezellig verblijf

omvang bed, douche

gezelligheid kamer, ontbijt

Aanrader
    • Tweepersoonskamer- achterkant

Douche echt te laag voor echtgenoot.

Mooie lokatie. Prachtig pand. Fijn ontbijtje

Uitstekend verblijf en restaurant was Michelin ster waardig

Alles was ok

Ontbijt en kamer waren goed volgens prijs

Heerlijk en gezellig hotel waar ik zeker weer naar toe ga als ik in Edam ben.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Mooie kamers echter het 2 persoons bed is wat smal. Dit is echt het enige minpuntje.

Super gastvrij hotel. Super goede locatie.

Kamer was redelijk

Kamer was redelijk

Het matras was hard en bed erg laag

Het matras was hard en bed erg laag

Goed ontbijt, Goede kaart voor Diner.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Goed ontbijt, Goede kaart voor Diner. Gezellig hotel met sfeervol terras.

prima voor 1 of meer dagen Edam

-geen fietsenstalling

-centraal gelegen locatie, aardig personeel

Aangenaam en gastvrij verpozen
    • Bruidssuite

De stijl van de kamer vonden we wat te protserig . In de badkamer was er geen plaats voor de toilettas, jammer

* Kamer was erg klein en erg donker;
    • Tweepersoonskamer - zijkant

* Kamer was erg klein en erg donker; * Bijna 10 minuten moten wachten op het ontbijt

• Beoordeeld op: 4 mei 2017

prima naar ons zin gehad.

ontbijt

de gastvrijheid

De kamers waren goed
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Het ontbijt viel echt tegen het personeel kwam ook niet vragen of het voldoende was

De kamers waren goed de bedden ook de badkamer schoon

• Beoordeeld op: 13 januari 2017

Prettig verblijf in een knus hotel.
    • Bruidssuite

Jammer dat er voor het bad niet aan badschuim was gedacht.

Sfeervolle kamer (bruidssuite); ontbijt was goed.

Prima verblijf.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Een heerlijk bed. En een goed ontbijt.

De kamers zijn comfortabel en we hebben allemaal heerlijk...

Er viel niets tegen

De kamers zijn comfortabel en we hebben allemaal heerlijk geslapen

De bedden waren het enige minpuntje.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

De bedden waren het enige minpuntje.

• Beoordeeld op: 24 november 2016

geweldig
    • Bruidssuite

Het was een zeer aangenaam verblijf op een prachtige locatie, geweldige keuken en service, het personeel uiterst behulpzaam.

• Beoordeeld op: 15 november 2016

Leuke authentieke hotel. Rustig en relax.

Alles was goed :)

Heel leuk hotel, authentiek.

• Beoordeeld op: 17 oktober 2016

Geweldige, sfeervolle kamers en een prima, aan tafel...
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Geweldige, sfeervolle kamers en een prima, aan tafel geserveerd ontbijt. Uitstekend!

• Beoordeeld op: 3 oktober 2016

Fantastische bedden.
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Fantastische bedden. Goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 26 september 2016

4 voor kamer
    • Tweepersoonskamer - zijkant

Kamer leek op de grote van klerenkast, dus veel te klein. Grote ergenis waren de vlekken op de muren

• Beoordeeld op: 25 september 2016

wordt beter voorgesteld dan is
    • Tweepersoonskamer - zijkant

lawaaierig, zwak ontbijt, moeilijk bed

ligging in Edam en mooi terras

• Beoordeeld op: 12 september 2016

Aardig hotel met goede service.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

Maak iets meer van het ontbijt en biedt plaatselijke producten. Bijv.edammer kaas

• Beoordeeld op: 7 september 2016

goed hotel,met een leuke gezellige sfeer.

kleine kamer

mooi hotel. nette kamer/badkamer vlakbij volendam

• Beoordeeld op: 6 september 2016

Restaurant was prima

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

In orde

Zie boven

Ontbijt was magertjes. Mooie kamer, goede badkamer. Veel te kleine tv.

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

De bedden waren zeer comfortabel, de mensen heel vriendelijk.
    • Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden - Voorzijde

De trap naar boven is stijl met smalle treden.

De bedden waren zeer comfortabel, de mensen heel vriendelijk.

• Beoordeeld op: 17 mei 2016

Bijzonder gastvrij en behulpzaam ontvangen in een heel...

Kwaliteit van de bedden/matrassen is in meerdere kamers niet in orde (waar wij met het gezelschap verbleven) en dat is jammer want verder is het hotel super.

Bijzonder gastvrij en behulpzaam ontvangen in een heel gezellige ambiance met heerlijk eten.

• Beoordeeld op: 10 april 2016

Mooie en rustige ligging in het centrum van Edam.

Het is soms een beetje opletten waar je je wagen achterlaat ( blauwe zone /niet blauwe zone) ,maar het valt eindelijk wel best mee.

Mooie en rustige ligging in het centrum van Edam. Supervriendelijk personeel en de kwaliteit van de maaltijden zowel in de brasserie en het restaurant -gedeelte is van een heel hoog niveau.

• Beoordeeld op: 27 maart 2016

Mooie sfeervolle kamers ingericht met unieke materialen, ook...

Kamers compact maar dit wordt prima gecompenseerd door de inrichting.

Mooie sfeervolle kamers ingericht met unieke materialen, ook brasserie en restaurant met smaak ingericht en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 13 februari 2016

de sfeer in het hotel en het heerlijke eten

ik zou de voorkeur geven aan een ontbijtbuffet.. of een ontbijt a'la carte... het is kwalitatief wel een goed ontbijt alleen een kwestie van persoonlijke smaak... ik houd niet zo van brood en ook niet van vruchtenyoghurt en dan wordt de keus erg klein...

de sfeer in het hotel en het heerlijke eten

• Beoordeeld op: 27 december 2015

Het is een uniek en klein hotel, waardoor de ambiance...

In de badkamer bleek de houder voor de douchekop niet goed vast te zitten en ook niet vast te zetten. De stop in de wasbak was niet af te sluiten en de WC-bril was kapot. Het was verder wel schoon en met Bulgari amenities oogde het wel luxe.

Het is een uniek en klein hotel, waardoor de ambiance bijzonder is. De kamer was leuk ingericht met een marmeren beeld.

• Beoordeeld op: 17 november 2015

De overal romantische sfeer in het hotel is super.

De overal romantische sfeer in het hotel is super. Het persooneel was erg vriendelijk. Daarnaast nog eens een uitgebreid ontbijtbuffet opgediend in een etalage gebracht aan tafel. Wij vonden het helemaal super!

Er zijn ook 25 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.