Beoordelingen over Hotel Graaf Bernstorff 4-sterren

Reeweg 1, 9166 PW Schiermonnikoog, Nederland

#4 van de 12 hotels in Schiermonnikoog

Plezierig
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Het bevreemde ons dat we als hotelgasten zelf de opde kamer gebruikte glazen ed moesten afwassen. Ik teken daarbij aan dat we de keuken met toebehoren buiten enig glawerk niet gebruikt hebben

Ontbijt was goed

slecht geslapen en geen ontbijt
    • Deluxe Suite

Als de Toxbar zich middels handhaving niet aan de sluitingstijden gaat houden , het ontbijt niet vanaf 6.30 uur wordt geserveerd gaat dit voor Bernstorff zeker vaste klanten kosten .

*De vroegste boot vertrekt vanaf Schiermonnikoog om 7.30 uur . Dat betekent dat er geen ontbijtmogelijkheid is , daar het ontbijt vanaf 8.00 uur wordt geserveerd. Wel werd de mogelijkheid geboden een pakketje mee te nemen . * Voorts moesten wij in het appartementen complex van Bernstorff verblijven i.p.v. in het hotel . Naar mijn bescheiden mening stond dat niet bij de reservering vermeld . *Doordat de naastgelegen TOXbar / cafe zich niets van sluitingstijden aantrekt hield het lawaai en geschreeuw tot 4.30 uur aan , hetgeen betekende dat je niet meer dan 4 uur kon slapen . Bovenstaand commentaar moet bij " Wat viel tegen " worden geplaatst.

Mooie nieuwe suite in de dependance.
    • Deluxe Suite

Ligging van de kamer aan de straatzijde naast de Tox-bar was erg lawaaiig en maakte slapen bijna onmogelijk. Het trappenhuis was ook erg gehorig en slecht geïsoleerd.

Mooie nieuwe suite in de dependance. Comfortabel en ruim.

volledig beantwoord aan onze verwachtingen.
    • Appartement met 1 Slaapkamer

we hadden een appartement. Dat was goed ingedeeld, er waren goede faciliteiten, we hebben er van genoten tijdens ons verblijf. Er was goede en voldoende informatie om de week door te brengen. De eilanders zijn gastvrij en behulpzaam.

Dit is een 3 sterren hotel
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

kamer: zeer onhandig ingedeeld bv. : waterkoker op plaats waar hij niet gebuikt kan worden. koelkastje/box op de grond en dat ding maakte veel lawaai , dus slecht geslapen , ( dus volgende nacht uitgezet) deur naar gang slecht toegankelijk wegens plaatsing meubilair. Bed op onhandige plaats , lamp bij bed kon je niet bij lezen. Badkamer met toilet vlak voor deuropening, zeer onhamdig!!

kamer : bij binnenkomst denk je : mooie grote kamer, met fijne zithoek. en goed bed,

• Beoordeeld op: 14 september 2018

Uitstekend hotel op prachtig eiland dat ook singles voor een redelijke prijs een mooie kamer biedt.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Eigenlijk niets. Dagelijks stofzuigen van de kamer is eigenlijk wel een must voor een hotel in de buurt van het strand.

Mooi hotel met prima ontbijt in het mooie restaurant. Ruim terras met vriendelijk personeel en uitzicht op het drukste kruispunt van Schiermonnikoog. Ander personeel kon wat vriendelijker zijn. Door de prijsstelling (behoorlijk verschil tussen 1 en 2 persoons boeking) had ik niet het idee dat je als single de hoofdprijs moet betalen.

• Beoordeeld op: 14 september 2018

prima locatie voor de oudere reiziger
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kamers zijn gedateerd en bij het ontbijt was er te weinig personeel waardoor de hele tijd zaken op waren. Bovendien was de gemiddelde leeftijd boven de 70 en het was er erg druk.

midden in het dorp met een mooi groot terras.

Grote kamer met 4 openslaande de ramen, een balcon en...
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Tot laat 's nachts was het rumoerig in hartje Schiermonnikoog (wij slapen met de ramen open)

Grote kamer met 4 openslaande de ramen, een balcon en geraniums! Het ontbijt was uitstekend.

• Beoordeeld op: 12 september 2018

Appartement Bernstorff: Van alle gemakken voorzien op Schier
    • Appartement met 1 Slaapkamer

Als we hadden geweten dat sommige appartementen op de 2de en 3de verdieping lagen, zonder lift, dan hadden we vooraf een verzoek gedaan voor een appartement op de BG of 1ste verdieping. Nu moesten we de kinderwagen elke keer omhoog tillen. Niet heel erg, wel goed om vooraf te checken.

Prima ruim appartement op de 2de verdieping. Opgeruimd, schoon en van de meeste gemakken voorzien. Bad, keuken en balkon waren voor ons de grootste pluspunten. En dat er een kinderbedje tegen meerprijs (10euro per nacht) aanwezig was.

• Beoordeeld op: 12 september 2018

Heerlijk uitgerust
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Vanaf 9.15 waren de scrambeld eggs op en het spek ook, dit werd helaas niet bijgevuld... dat vond ik wel jammer! Verder was het ontbijt prima!

Het ruime schone appartement

De kamer was oké.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Het ontbijt was minimaal. Waar is bijvoorbeeld het verse fruit gebleven? En waarom toch alles uit en in 'pakjes en zakjes'. Al die voorverpakte ellende. Niet goed. De sneetjes krentenbrood waren overduidelijk van de vorige dag. Brrr... Het diner was goed maar wel dusdanig dat we er maar een keer gedineerd hebben en daarna voor een ander restaurant hebben gekozen. De bediening was traag, ongeïnteresseerd en absoluut niet op hun taak berekend. Er werd slecht gecommuniceerd en het gros van het personeel zag er alles behalve netjes uit. Iemand die je aan tafel bedient, met afgekloven en vieze nagels, een ongewassen overhemd en vette haren is not done! Alles behalve een visitekaartje voor het absoluut in verval rakende Bernstorff.

De kamer was oké. Bedden ook goed maar hoofdkussen erg dik. Meubilair eigenlijk niet helemaal passend: van voor de opknapbeurt gemengd met quasi chic. Badkamer voorzien van zeepjes e.d. Idee leuk maar had liever 'frissere' handdoeken gehad.

• Appartement met 2 Slaapkamers

Ik had ivm 88 jarige vader verzoek gedaan voor de begane grond. Dit was niet bekend. Bovendien was het douchen in bad voor een 88 jarige niet handig.

Grootte en inrichting van appartement 34

Lokatie is uitstekend.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Met het raam open kregen we 's avonds en 's ochtend frituur/baklucht naar binnen. De uitlaat van de pijp eindigde naast ons raam. Niet wenselijk en makkelijk op te lossen.

Lokatie is uitstekend. Schone en ruime kamer.

Heerlijke eigen kamer met zon en in de verte zicht op zee
    • Deluxe Suite

Je moet over de weg circa 80 meter lopen, dat was nu niet erg, maar met slecht weer is het een ander verhaal. Daarna met een supertrage lift (medereiziger was ruim boven 80) naar tweede etage. Slot werkte niet goed, ging pas na ettelijke keren proberen open. Slaapkamerraam kon je alleen openen als je op bed ging staan (en ik ben 1.80m) en is ook vanaf galerij verder open te duwen

Ontbijt, kamerinrichting, douche, direct warm water, balkon op het zuiden, eigen keuken, centraal gelegen

• Beoordeeld op: 9 september 2018

Wij kwamen voor een speciaal evenement, Bernstorff ligt dan prettig centraal.
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Als de deur van de badkamer openstaat, kan de deur van een slaapkamer niet open. Misschien zou ht helpen om de scharnieren van de badkamer deur naar de andere kant te verplaatsen.

De slaapkamers Zijn vrij klein en er is weinig bergruimte in de ene. Wij wisten dat wel,want we zijn eerder in een appartement bij Bernstorff gewest

• Beoordeeld op: 6 september 2018

Redelijk
    • Deluxe Suite

Sliepen in de nieuwe dependance. Suites. Meer klein appartement.tv slecht beeld. Beloofde 2e tv slaapkamer was er niet. Kleine slaapkamer. Veel lawaai naastgelegen bar op zaterdagnacht. Daardoor slecht geslapen Geen verse jus d'orange bij ontbijt

Superschoon. Goed bed. Fijne badkamer. Vriendelijk personeel vooral de jongere generatie

• Beoordeeld op: 6 september 2018

Ontbijt was prima.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Badkamer. Douchen in t bad -, zeker voor de doelgroep oudere bezoeker, - is niet handig. Douchekop hing op kopse kant waardoor je in de "bolling" van t bad moest staan om water te vangen.

Ontbijt was prima. Personeel vriendelijk en behulpzaam.

We zaten in het nieuwe gebouw top locatie aan de voorkant...
    • Deluxe Suite

Jammer dat in de badkamer een douchegordijn zit het water loopt zo beetje naar de wastafel toe!!!

We zaten in het nieuwe gebouw top locatie aan de voorkant met balkon!!

Prima verblijf met iets meer sfeer zou voor dat bedrag wenselijk zijn
    • Deluxe Suite

Gezien de prijs per nacht toch wel tips Het plastic douchegordijjn valt echt uit de toon. Water loopt het andere gedeelte deels in maw niet praktisch Verder tip de verlichting zeer ongezellig misschien dimmers of andere sfeervollere lampen.

De ruimte was heerlijk lekker ruim

De kamer was ruim en de bedden waren goed.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wat ons tegenviel was dat er geen Wifi op de kamer was. dat vinden we vreemd voor een hotel dat best prijzig is. De douche in het bad met een douche gordijn is ook wel aan verbetering toe.

De kamer was ruim en de bedden waren goed. Het ontbijt was prima.

Mooi hotel, gastonvriendelijk personeel
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Douchen in bad is niet veilig voor iemand met handicap, na vragen om badstoeltje bleek dit ‘kwijt’. Er was maar 1 tandenpoetsbekertje. Gezeik omdat ik mn scootmobiel ergens onderdak wilde zetten, werd niet over meegedacht. Inchecken kon pas om 16 u maar uitchecken moest wel om 10:00

Ontbijt was prima, kamer was mooi, fijn bed, leuk balkon, schone kamer

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

Goed op het eiland,maar zeer slecht in het hotel
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Alles, uitzicht was belabberd op de opslag van het hotel en rokende personeelsleden. De kamer en badkamer was zeer ranzig, echt smerig, meubels waren gammel of zelfs stuk. De afvoer was met duktape aan elkaar geplakt.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

hotel niet voor herhaling vatbaar.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Kamer was oubollig ingericht, weinig (hang)kastruimte, in het bad zat zwarte schimmel. Geen goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ontbijt en avondeten waren goed.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

Heerlijk er even tussenuit.
    • Deluxe Suite

Doordat we verbleven in het nieuwe gedeelte, dient er een stuk gelopen te worden om bij het hotel/restaurant te komen. Het nieuwe gedeelte is te snel geopend, de puntjes op de i moeten nog afgewerkt worden. En heel groot minpunt, de televisie. Merk Salora, neem dan geen tv, zeer slecht beeld en geluid, dit doet enorm afbreuk aan de rest van de accomodatie.

Verbleven in het nieuwe gedeelte.

Niet 4* waardig
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Kamer niet erg comfortabel. We moesten door 2 deuren om bij onze kamer te komen. Geen kluisje op de kamer. Bedden waren goed. Gedateerde badkamer, klein, douche klein, glad, geen handgreep om vast te houden en niet erg schoon. We hebben de service en kwaliteit van een 4* hotel gemist. De maatstaaf op een eiland is blijkbaar lager dan op het vaste land. Wifi werkte niet goed. Dineren: voor iedere dag een ander menu, dus iedere week hetzelfde.... en als je niets kunt vinden mag je nog van de lunchkaart kiezen. Maaltijdsalade met kip gegeten, veel te koud, niet echt lekker. Helaas geen overdekte fietsenstalling maar wel een aparte plek waar fietsen staan, geen oplaadmogelijkheid. Voor de prijs hadden we meer verwacht.

Prima ligging van het hotel. Aardige behulpzame dame aan de receptie. Gezellig terras. Goed ontbijt.

Voldeed aan verwachtingen
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Het was wel leuk geweest als er bij aanvang al wat koffiecups / thee aanwezig was geweest.

Schoon en ruim appartement. Vriendelijk personeel. Centraal gelegen dus goede uitvalsbasis.

één slechte ervaring komt niet tussen mij en Schier.
    • Deluxe Suite

De eerste nacht kregen we een kamer in de dependance. Erg gehorig - je hoorde de buren praten, niezen. Ook het feest tot laat in de avond - na twaalven, bij Tox leek zich voor het appartement af te spelen. Toen ik op zoek ging naar de stofzuiger en een kastdeur opende bleek dit geen kast maar een toegangsdeur naar de buren. Buurvrouw ... Ik hier? De gehoopte verkwikkende ochtenddouche leidde tot een overstroming in de naastgelegen slaapkamer. De afwatering voldeed niet waardoor het water vrij de badkamer (5 cm hoger gelegen) en van daaruit de kamer in kon lopen. Personeel reageerde laconiek maar we kregen wel de gevraagde andere kamer.

Bernstorff is een begrip op Schiermonnikoog. Mooie entourage, fijn restaurant en terras. De locatie is prima, de sfeer doorgaans ook. Ik kom hier al twintig jaar maar deze - zo leek het - desinteresse was nieuw voor mij. Komt op ouwe Graaf!

Degelijk appartement
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Het personeel was niet altijd even vriendelijk. Als je iets vraagt kijken ze je niet aan of praten tegen een derde. Alsof we niet helemaal welkom waren of niet alles op een rijtje hadden. Kwam nogal nors/kleinerend over. Het viel op dat de hele jonge bedienende personeelsleden wél heel vriendelijk en open waren en één oudere man (de eigenaar?). Jammer, want in (klant)vriendelijkheid kan dit hotel zich nog onderscheiden, dat schort er n.l. nogal eens aan op dit eiland en dit zal wel met de matige concurrentie te maken hebben. En dan is de prijs/kwaliteit verhouding erg uit balans.

Het appartement is fijn. Ruim en schoon en op een mooie centrale plek op het eiland.

prachtig eiland, heerlijk gefietst en lekker gegeten,
    • Deluxe Suite

eerste dag deed de lift het niet maar was 's middags al verholpen, helaas lag het nieuwe ,prachtige appartementen complex , wel een stukje lopen van het hoofd gebouw, Sjouwen met de koffers. 's avonds lawaai van de Tox restaurant/dancing tot ver na 24.00uur, slaapkamer aan die kant helaas.

Het ontbijt was goed, wel veel mensen op dezelfde tijd .8-10.00uur

Relaxed.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Weet ik niet. Een hotel is altijd wel een beetje gehorig en in dit geval waren het de deuren van de buren (en die van onszelf) die nogal hard disch klapten, volgens ons is daar wel wat aan te doen.

Comfort en relaxte sfeer. Vriendelijk personeel. Bijzondere entourage en erg goede keuken voor een redelijke prijs.

• Beoordeeld op: 23 augustus 2018

Werd geboekt als kamer met balkon, frans balkon is niet...
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Werd geboekt als kamer met balkon, frans balkon is niet hetzefde ! De afzuiging fluit, s nachts vervelend. K12. 2x geprobeert te dineren, aan tafel 20 min gewacht op bestelling drankje, dus maar elders gedineerd, jammer. Verder goed en leuk hotel, op het terras , heel goed.

Ruime kamer
    • Appartement met 1 Slaapkamer

Personeel. Ontvangst aardig en zonder probleem ingecheckt. Echter om 1 minuut over 10 was alles al opgeruimd en personeel zei: U bent 1 minuut te laat.De kerkklok luidt ieder half uur.

Ruime kamer

Voor een paar dagen is dit prima.
    • Deluxe Suite

Suite deluxe is in een gebouw buiten het hotel 100m, op een ander adres, booking.com had dit duidelijker kunnen vermelden. Suite deluxe is klein appartement in nieuw gebouw, echter was bouwtechnisch nog niet helemaal gereed. Jammer dat het in het gebouw behoorlijk gehorig was tussen de hotel kamers.

Ontbijt is goed. Suite deluxe is een klein appartement in nieuw gebouw met aparte slaapkamer en klein keukenblok.

Aangenaam en gezellig verblijf
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Zeer warm op de kamers. Voor een 4 * hotel verwacht je toch een mini bar en airco op de kamer. Alsook in de badkamer bij de verzorgingsproducten zou een bodymilk en een douche kap bij kunnen. Shampoo was van slechte kwaliteit. De eerste nacht was er veel straatlawaai van een groep die blijkbaar laat op stap was geweest. Daardoor maar een paar uur kunnen slapen.

Hotel is in het centrum gelegen dicht bij alles wat men nodig heeft. Kamers zijn ruim genoeg en proper. Mooi buitenterras. Het ontbijt voldoet zeker. Ontbijtruimte is gezellig.

Ligging.
    • Deluxe Suite

Het kan allemaal wat vriendelijker, gastvrij zijn ze niet. Hoe makkelijk is een vriendelijk woord of aandacht aan de klant. Een simpele glimlach doet wonderen.😎

Ligging.

Een heerlijk verblijf in een uitstekend hotel met uiterst vriendelijke gastheren en -dames.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Jammer vind ik, dat ondanks dat het hotel met 4 sterren omschreven wordt de kamer niet was voorzien van airconditioning. Niet erg in koelere tijden, maar gezien het feit, dat we net een enorm warme periode achter de rug hadden niet echt verkwikkend.

Het ontbijt was van uitstekende kwaliteit; eigenlijk alles wat uit de keuken kwam was fantastisch. Het was ons derde bezoek aan het hotel en ik ben bang, dat we nog wel vaker gebruik zullen maken van het hotel en restaurant.

Sinds half juli is er een bijgebouw naast de toxbar.
    • Deluxe Suite

Sinds half juli is er een bijgebouw naast de toxbar. We hadden een deluxe suite geboekt in het hotel en niet een appartement in een bijgebouw. Sfeer versus nieuwbouw!

Nieuwbouw.
    • Deluxe Suite

Op de site booking.com wordt vermeld dat elke kamer beschikt over een eigen bad. Dat is niet het geval. Check daarom per type kamer welke faciliteiten er beschikbaar zijn.

Nieuwbouw. Zeer schoon.

Te duur voor de kwaliteit van het hotel.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Het hotel is erg gehorig vanwege de plavuizen vloeren. De kamer zat behoorlijk vol met spinneraggen en muggen en spinnetjes en ondanks het feit dat we lekker in de natuur zijn, vind ik dat een kamer van 180 EURO spinneragvrij behoort te zijn.

Het onbijt en de ontbijtzaal. Erg prettig vertoeven. Het terras is ook uitmuntend. Er hangt een gezellige sfeer.

• Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Dat we geen menu “a la carte” konden bestellen.

Door mijzelf een verkeerde datum gepland maar het omboeken ging soepel door een zeer aardige dame van het hotel die mij telefonisch heeft geholpen.

kamers waren ruim, bedden prima
    • Appartement met 2 Slaapkamers

de inchecktijd werd niet gehaald door het hotel, en er was geen melding van hoelaat je dan wel kon inchecken. Ook waren er in het appartement 2 wasblokjes voor de vaatwasser voor een verblijf van 4 dagen, dat is onhandig en ondermaats voor een huurbedrag van €600.

kamers waren ruim, bedden prima

• Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Wat me tegen viel was het tekort aan klantgerichtheid. Hotel was erg warm. En ook de kamer was heel warm. Mogelijkheid tot koeling was er niet. Raam open was vanwege geluid, geen optie. Gevolg, een slechte nachtrust. Als je gasten verwacht, check je de kamers. In deze situatie was er warmteoverlast en zorg je tijdig voor adequate koeling en ventilatie. In je hotel en in je kamers.

De locatie.

Beloofde luxe suite bleek een sfeerloos appartement in dependance
    • Deluxe Suite

Volgens de site van Booking.com hadden we een luxe suite op de hoofdlocatie in het sfeervolle hotel Graaf Bernstorff geboekt. Nergens op de boeking stond aangegeven dat dit een appartementje bleek te zijn in de weinig sfeervolle en kil ingerichte dependance verderop in de straat. Ik vind dit pure misleiding. Gelukkig hadden we maar voor 1 nacht geboekt.

De vriendelijkheid van het personeel en het ontbijt op de hoofdlocatie

Fijn verblijf, maar we misten de extra service en kwaliteit van een 4-sterrenhotel
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Vaak lang wachten in het restaurant; faciliteiten, service, aandacht en kwaliteit passen meer bij een 3-sterrenhotel; kamer was niet schoongemaakt toen wij om 19:30u arriveerden; bedden werden rommelig opgemaakt; appeltaart met spuitbusslagroom die je snel moest eten voordat die gesmolten was; wifi deed het met regelmaat niet.

Mooi pand, groot terras, ruime kamer met balkon, heerlijk bed, goed ontbijt, fijne locatie.

4,5
    teleurstellend, had drie jaar geleden een betere ervaring

zie boven

We liked the food in the hotel . Het hang en sluit werk was slecht. nieuwbouw in een rumoerige omgeving geen gevoel van een suite .de lift werkte een paar keer niet, de tox bar vlak ernaast is niet fijn al er gasten tot 2 uur en om 5 uur herrie maken Het hotel zelf, de ambiance is nog steeds uitstekend maar veel drukte voor de deur met bussen en vracht autoos die laden en lossen voor de Sparwinkel.

We hebben genoten.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Flexibiliteit bij het inchecken. We hadden de indruk dat 15.00 uur, ook echt 15.00 uur was, ongeacht of de kamer al dan niet al gereed was.

Goed hotel met voortreffelijke bedden en ruime kamer.

Locatie is erg goed.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Het is jammer dat het voor ons niet duidelijk was dat wij in een nieuw bijgebouw werden geplaatst in plaats van het hotel zelf. Het nieuwe bijgebouw is schoon maar heeft weinig karakter.

Locatie is erg goed. Mensen zijn erg vriendelijk.

Alles in de kamer aanwezig.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Er zijn een aantal dingen duidelijk verouderd. Douchen in bad met een plastic douchegordijn dat aan je benen plakt. Afgebladderde kamerdeur

Alles in de kamer aanwezig. Ruime kamer, prima bed

Appartement wordt als luxe suite verkocht.
    • Deluxe Suite

De kamer wordt als luxe suite verkocht. Het gaat hier echter om een appartement welke enkele honderden meters van het hotel verwijderd is. Douchen is een probleem, de douche vloer ligt hoger dan de rest van de vloer, waardoor het water naast je bed komt te staan. (een luxe suite zonder bad??) Dit kunnen "kinderziektes" zijn, omdat het appartementen complex hagelnieuw is, ik ga er dus vanuit dat dit probleem wel verholpen zal worden. 's avonds even op het terras zitten is bij warm weer niet mogelijk, tenzij je kletsnat wilt worden, de planten worden dan uren lang gesproeid. De "tuinman" wenst daar ook niets tegen te doen, maar vertrekt lachend met de mededeling dat hij rond 23.00 uur terug komt om de boel uit te zetten. Op de vraag hoe wij dan verder gebruik konden maken van het terras, was het antwoord "kan mij dat schelen, weet u wat die planten gekost hebben?" Het gaat hier oom een paar meter heg rond het terras, die volgens ons beter even handmatig gesproeid kunnen worden ipv 90% water te verbruiken aan terrastegels en andere gedeelten die helemaal niet gesproeid hoeven te worden.

Ontbijt is prima.

Weekendje Schiermonnikoog
    • Deluxe Suite

Er ontbraken een aantal essentiële dingen aan de inventaris. Eigenlijk hadden de appartementen nog niet in gebruik genomen moeten worden

Het nieuwe appartement in het gebouw op 100m afstand van het hotel was net geopend en ruim en leuk opgezet.

Ruime suite.
    • Deluxe Suite

Nieuw complex, wifi was nog niet voorhanden en kleine kinderziekten zoals kledinghaken in de badkamer nog niet aanwezig.

Ruime suite. Midden in het centrum. Gratis busvervoer.

Ruime kamer op een leuke locatie
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Friezen zijn stug en dat is hier ook het geval. We zijn gewend dat er meer interactie is tussen medewerkers en ons, maar zijn met de weinige woorden prima geholpen. Helaas was de bediening op het terras erg langzaam. Het was druk en er was maar één dame die zowel de bestellingen kon opnemen als moest afrekenen. Dat was te veel voor een persoon, waardoor je erg lang moest wachten.

Kamer upgrade gekregen, waardoor we een erg luxe en ruime kamer hadden.

Prima Hotel
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

het is altijd vreselijk als je moet douchen in een bad !!!!!!!!mijn Man heeft reuma en dan is het bijna niet te doen .levensgevaarlijk ……….Wij waren niet de enige met deze klacht

Gewoon een goed ontbijt ,prima kamer goede bedden en een prima ligging, vriendelijk personeel.

Het comfort van de kamer.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Het ontbijt had tot wat later gemogen. Tot 11 bijvoorbeeld. Je bent toch op vakantie en dan is het vervelend om elke dag de wekker te moeten zetten voor het ontbijt. Ook had het wel aardig geweest als er een mini-koelkastje in de kamer aanwezeig was geweest.

Het comfort van de kamer. Ruim en goed ingericht. Uitstekende bedden. We hebben goed geslapen

Niet geheel wat we geboekt hebben, echter met een andere mindset toch lekker geslapen
    • Deluxe Suite

De accomodatie is zo nieuw dat het nog niet klaar lijkt voor verhuur. Simpele dingen missen nog zoals een toiletborstel, haakje plus handdoekje etc. Onze kamer had zelfs nog geen definitieve voordeur waardoor deze niet goed sloot. Tevens slechts 1 kleine tussendeur naar onze onbekende buren welke je letterlijk hoorde praten. Tevens boekten wij een luxe voorziening in het hotel, ons inziens wordt onvoldoende duidelijk gemaakt dat het verblijf in een heel ander gebouw is en tevens het karakter heeft van een appartment ipv een luxe hotelkamer. Al met al een voorziening met potentie maar momenteel zeker kinderziektes zoals een lekkende douche.

Goede nieuwe bedden. Gloednieuwe accomodatie. Koel, ook in deze warme zomer. Mooie badkamer, jammer dat de douche lekte.

Goed adres op centrale locatie.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Jammer dat het fijne balkon boven de keuken en de afvalcontainers lag; onplezierige luchtjes. Spiegel achter het bed was schoon maar zag er niet zo uit.

Grote (luxe) kamer, prima bed, schoon, koffie en thee faciliteiten , groot balkon. Uitstekend ontbijt. Bagage mocht blijven staan tot aan overtocht.

Centrale ligging, mooi majestueus pand.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Inrichting van de kamer erg gedateerd. Geen hotelkoelkastje in kamer. Kamer zeker geen 4 sterren waard. Ontbijt goed, maar aanvankelijk geen roerei te krijgen. Werd eerst halverwege het ontbijt gecorrigeerd.

Centrale ligging, mooi majestueus pand. Goede bedden, ruime kamer.

We hebben een heerlijke ontspannen vakantie gehad.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

We hebben een heerlijke ontspannen vakantie gehad. Fijne frisse kamer. Het ontbijt was in tegenstelling tot sommige reviews goed! Hoe hoog leg je de lat?

Een heerlijk weekend op Schier daar kan ik weer even op teren.
    • Appartement met 1 Slaapkamer

ik had graag een appartement met een balkon gehad, dat viel deze keer tegen.

Het appartement was prima, leuke praktische inrichting en goede bedden. het ontbijt was prima en ja, ik kom zeker terug.

Hotel prima, bediening terras en vriendelijkheid personeel laat te wensen over.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Op het terras kan de bediening beter duurt veel te lang voor ze komen, en geen goedendag ook al lopen ze 10 keer langs je. Mag wel wat vriendelijker, jaren geleden er ook eens op terras gezeten. Zijn toen wegggelopen helaas is daar nog niks aan veranderd, hotel prima maar ga er niet weer op het tarras zitten.

Kamer was super schoon, compliment voor het kamer meisje. Goed ontbijt genoeg keuze , helaas vergeet het personeel om even goedemorgen te zeggen tegen de gasten ook al staan ze naast je. Maar verder niks op het hotel aan te merken.

De ruimte van de kamer en de aardige jongen die bediende in...
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Geen werkende wifi, veel lawaai s'nachts van café om de hoek, s' morgens lawaai van lossende vrachtwagen, piepende deuren, douchen in een bad met gordijn, zeer gedateerd, matig ontbijt , onverschillig hotelpersoneel die reageren op klachten : " ja dat weten we en ja dat is lastig.....". Los t op zou ik zeggen , want dat past bij een 4 sterren hotel.

De ruimte van de kamer en de aardige jongen die bediende in het restaurant en erg zijn best deed.

We vonden het een top weekend en het hotel was zeker een goede keuze!

Wifi op kamer had gekund, maar geen noodzaak.

Het hotel is midden in het centrum. Sfeer is levendig en bruisend, zonder dat het te druk is. Hotelkamers zijn erg schoon, ruim en prettig. Personeel is heel attent en behulpzaam. We vierden daar de verjaardag van 'oma'; het hotel was hiervan op de hoogte en had een klein cadeautje voor haar. LEUK!

Prima voor nachtje na t wadlopen
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Ik had t hotel geboekt en kreeg een appartement, zonder dat dit mij verteld was. De keuken ging om 20.00 dicht, op zaterdagavond. En deel van personeel kan wel cursus klantvriendelijk gebruiken.

T drankje op t terras, lokatie top

Mooie locatie op Schier
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Er was geen warm water in de badkamer. Sanitair is gedateerd en er is achterstallig onderhoud. Het ontbijtbuffet was om 10 uur al bijna op, weinig keus meer.

We kregen een appartement ipv een hotelkamer toegewezen. Dit was helemaal goed.

• Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

De mevrouw van de receptie, die de in- en de uit check verzorgde was niet erg enthousiast en uitnodigend. Er was sprake van een misverstand met het type kamer wat geboekt was. Volgens het hotel was er voor ons een eenpersoonskamer geboekt (voor een tweepersoonskamer zouden we € 50,-- meer moeten betalen) maar de bevestiging van booking.com sprak van een kamer met twee bedden. Gelukkig kon ik dat nakijken en hoefden we niet bij te betalen. We hebben een prachtig appartement tot onze beschikking gekregen dus prima opgelost. Wel lag er de hele dag + nacht een groot aantal zakken was voor de deur. Best gevaarlijk bij brand en niet heel erg netjes. Toen we dat meldden bij de uit check werd daar ook weer wat lauwtjes op gereageerd. Maar dat zijn kleine opmerkingen op een verder fantastisch verblijf!

De ligging, de kamer, het ontbijt, heerlijk en super tevreden!

Omgeving mooi, had meer van het hotel verwacht.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Inrichting gedateerd, geen wfi op kamers, geen minibar,onlogisch geplaatst nachtkastje,deze blokkeert de deur van de kast.

Centraal gelegen,eten is goed

Prima! Om aan te bevelen.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Het bestellen van een cappuccino of crème koffie bij het ontbijt wordt extra berekend, hoort niet bij het ontbijt. Dat is jammer.

Mooie grote lichte kamer, prima bed. Goed ontbijt. Rustig hotel, je hoort de andere gasten niet.

Prima hotel, personeel kan professioneler.
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Er liepen mieren in onze kamer, nr. 17. We konden de bron niet ontdekken, maar er moet iets zoets hebben gelegen. Ontvangst kan wat hartelijker en minder zakelijk. Je wilt toch wat warmer ontvangen worden na een wadlooptocht van 11 kilometer door het slijk en tegen de wind in. Ons diner in de Toxbar beviel ons minder: wat rumoerig. Daarom togen we naar Graaf Bernstorff voor een dessert en koffie. Wij namen plaats aan een gedekte tafel, maar de arrogante ober verzocht ons om aan een ongedekte tafel plaats te nemen. Erg ongastvrij! Wij zijn toen maar weggegaan en hebben het dessert in een ander restaurant genoten.

Prima locatie, middenin het dorp. Ruime, gezellige kamer. Goed ontbijt. Smaakvol ingerichte eetzaal.

• Beoordeeld op: 16 juni 2018

tevreden maar met de nodige reserves
    • Appartement met 1 Slaapkamer

appartement gedateerd, zo ook het restaurant. Aanbod; prijs-kwaliteit ontbijt in relatie tot € 12,50 en een gebakken eitje op bestelling kan niet is een misser. Voor een rol toiletpapier: 'De Spar'?!

prijs-kwaliteit verhouding dagmenu. Een heel goed samengesteld menu. Geen à la carte; begrijpelijk, gezien het hoogseizoen nog even op zich laat wachten. Chapeau

• Appartement met 2 Slaapkamers

De behandeling door het personeel, meer bepaald de manager. Jarenlang zijn we met een hondje gekomen en nu bleek dat het sinds dit jaar niet meer mocht. Uiteindelijk is het dier gedoogd maar met name de manager gaf ons een zeer onwelkom gevoel. Dat terwijl we vaste bezoekers waren, het zelf ook een vervelende zaak vonden en het graag netjes hadden opgelost en nooit waren gekomen als we het wel hadden geweten. Zonde en volkomen onnodig. Daarom zien ze ons ook zonder hond nooit meer terug.

De centrale ligging en het ruime appartement. En het eiland zelf. En dat je gratis met de bus van en naar de boot kunt.

ontbijt was heerlijk, alleen gaf personeel je niet een...
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

personeel aan de balie en later ook bij het ontbijt waren niet vriendelijk. Doordat uw hotel in het centrum is gelegen kunnen de gasten hinder ondervinden van lawaai buiten dat tot 4.00 uur in de morgen duurde.

ontbijt was heerlijk, alleen gaf personeel je niet een welkom gevoel.

• Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Eerder ontbijten kon niet. Ivm optreden wilden we graag vroeger ontbijten. S avonds was er geen drankje meer te krijgen toen we rond tien uur terug waren

Ruime kamer, we mochten half uurtje later uitchecken

Ons verblijf op schier met onze vrienden was top!
    • Appartement met 2 Slaapkamers

Het diner was niet goed Menukaart met herfst en wild items in de lente. De uitgeserveerde gerechten weerspiegelden niet wat op de kaart stond en daarbij waren 2 van de 3 gangen gewoon onsmakelijk te noemen . Wat een missers.

Terras en borrelkaart

Gezellige locatie midden in het dorp.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Prijs-kwaliteit niet in verhouding. Het ontbijt was zo, zo. Niet veel verse producten, geen broodrooster, Slappe koffie uit grote ketels. Voor €150,- p/nacht verwachtten wij meer.

Gezellige locatie midden in het dorp. Frans balkon is fijn

Super enthousiast !
    • Luxe-Kamer met 2 Aparte Bedden

Douche met gordijn en dezelfde ( gebruikte) handdoeken de tweede dag, slechts een futiliteit natuurlijk .

Ontbijt, kamer en restaurant was allemaal top 👍