Beoordelingen over Bitter en Zoet 3-sterren

Hospitaallaan 16, 9341 AH Veenhuizen, Nederland

#1 van de 3 hotels in Veenhuizen

Goed.

Bij uitchecken bestelden wij nog een kopje koffie, het verzoek was om dit apart af te rekenen bij de bediening. Wat ons betreft had dit als "goodbye and see you again" service aangeboden mogen worden.

Locatie en prima biologisch ontbijt.

Een heerlijk weekendje weg op een prachtige plek!

De plek is fantastisch, heerlijk rustig midden in 't groen. Het hotel is sfeervol, 't personeel erg vriendelijk, 't onbijt is heerlijk en op het ruime terras is het goed toeven. Voor herhaling vatbaar!

Een van onze betere hotelervaringen, wij keren graag nog eens terug

Als je slecht te been bent boek je best een kamer op het gelijkvloers wegens de nogal steile trap (geen lift aanwezig)

Zeer aangenaam hotel gelegen op een uitzonderlijke locatie. Erg vriendelijk personeel en bovenal een heel goede kok die schitterende gerechten serveert. Dit is geen doorsnee hotel maar wel eentje met veel eigenheid en charme.

Geweldig, een aanrader.

Niets. Prachtig dat dit erfgoed op deze manier hergebruikt wordt.

Heerlijk zelf gebakken brood. Genoeg keus voor ons. Je hoeft niet zo veel keus te hebben zodat je niet meer weet wat je moet kiezen. Kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bitter en Zoet is een comfortabel hotel met bijzondere...

Wellicht dat de kamers een modernere tv mogen. De tv's zijn klein en gedateerd.

Bitter en Zoet is een comfortabel hotel met bijzondere kamers en een erg goed restaurant, gelegen in een pittoreske omgeving.

rustgevend

Het ontbijt was heerlijk uitgebreid en uiterst vriendelijk personeel. De badkamer heel ruim en gerenoveerd maar in oude stijl. Waardoor de sfeer van de bijzondere plek echt goed overkomt. Ik verbleef er een paar dagen alleen en heb genoten van de rust en het heerlijke eten en de omgeving.

Een aanrader die van oude glorie houdt

Avondeten geweldig en veel variatie betreffende bijpassende wijnen Ontbijt ruim accomodatie ruim voldoende lekker met ouderwetse badkamer en spoelbak

Goede keuken, heel lekker gegeten: de risotto met Friesche...
    • Appartement (2 Volwassenen)

Het restaurant is wel ietwat prijzig.

Goede keuken, heel lekker gegeten: de risotto met Friesche granen is top. Ook het ontbijt is uitgebreid en lekker. Het appartement in het oude hospitaal is indrukwekkend monumentaal. De vele natuur in de ruimte omgeving: dat is gewoon genieten.

Historische context van de panden.

Een lange bijna verticale trap naar kamer 9 is vragen om ernstige ongelukken. 25 minuten wachten op de eerste consumptie in het restaurant duidt op te weinig personeel.

Historische context van de panden.

Het was een heerlijk ontspannen en gemoedelijk weekend!
    • Appartement (4 Volwassenen)

De koffie mag wel wat beter.

Heerlijk ontbijt, vriendelijk personeel en de locatie is prachtig! Wat een rust! Vogels die fluiten, rondscharrelende kippen. Een gemoedelijke sfeer waar je makkelijk tot rust komt en erg geniet.

Mooie streek om te fietsen, zeker als het zonnetje van de partij is

Geen lift, met bagage sleuren naar 2de verdiep, op minder gemakkelijke trap viel tegen.

Praktische hulp bij het uitstippelen van de fietstochten. Lekker ontbijt met verse producten in een gezellige ruimte. Mooie ligging

Geweldige locatie met goede service.

De kamer was super! Het enige minpuntje was dat we een kamer beneden hadden en het wel boven ons gehorig was met lopen e.d. Komen graag een keer terug maar dan een kamer boven.

Speciaal voor ons begonnen ze eerder met het ontbijt top! De kamer is erg fraai! Heerlijk bed en enorme badkamer.

Geweldig mooie locatie en al met al zeker een verblijf waard.
    • Appartement (4 Volwassenen)

Afwezigheid douchegordijn en ontbreken van een paar normale zitstoelen. Één personeelslid is niet zo op "westerlingen". Hij duldde geen kritiek op het kaasplankje (4 van de 5 stukken waren prima, de laatste was ronduit afschuwelijk). Het lag aan ons. Buiten werden we lek gestoken door de muggen en zijn daarom binnen gaan zitten. Ik hoor dezelfde persoon tegen zijn collega zeggen, mij tegelijkertijd aankijkende, dat we niet zo kinderachtig moesten doen.

Weldadig
    • Appartement (2 Volwassenen)

Wellicht handig om een kapstok in het begin van het appartement in de hal te plaatsen en een kast met ophangmogelijkheid in het appartement zelf.

Wij hadden een hele ruime kamer met een werkelijk fantastisch groot raam op het zuiden met uitzicht op de moestuin. Echt geweldig.

Mooie locatie en omgeving met interessante geschiedenis.

Geen föhn op de kamer. Verder alles prima

Mooie locatie en omgeving met interessante geschiedenis. Heerlijk ontbijt en diner met mooie biologische producten. Vriendelijk kundig personeel. Heerlijk verblijf.

Top hotel met een top restaurant.

Het diner in het restaurant was heel verrassend, de kok weet bekende smaken op een hele nieuwe manier te bereiden en te presenteren. Het was heerlijk. De mensen van het hotel, de bediening, iedereen is vriendelijk en professioneel. We komen graag in Bitter en Zoet. De stilte van de omgeving, de smaakvolle inrichting, de aandacht voor duurzaamheid, het doet ons goed. Top hotel met een top restaurant.

Wij verheugen ons nu al op een volgend verblijf.

Een waterkoker en een koffiezetapparaat op de kamer zouden een goede aanvulling zijn.

De kamer en badkamer waren -bijna- perfect. De stilte was enorm rustgevend. Het ontbijt was zo compleet en overheerlijk.

TOP! Gevangenismuseum is een aanrader!!

Meer licht in de kamer, geen koffie- en thee mogelijkeheden; privacy in het toilet: zonder de rolgordijnen te moeten sluiten...

Het ontbijt was heerlijk al mis ik wel een toaster😉, de kamer zelf blijkt echter zéér moeilijk benaderbaar middels de vele trappen en geeft weinig tot geen licht op de kamer zelf en o zo jammer dat je niet even zelf een kopje koffie/ thee kunt maken...bijvangst zijn de vele nestelende mussen in het dak...geeft veel reuring gedurende de nacht 🌟.....🙃....

Heerlijk uitgerust en gegeten
    • Appartement (4 Volwassenen)

Slechts een paar kleine dingen. In de familiekamer stond geen commode voor de baby, maar toen we dit als tip meegaven, werd diezelfde dag nog een commode gebracht! Geen magnetron, dat is wel handig voor opwarmen flesje. Het zou geweldig zijn als de bovenverdieping een traprekje gehad zou hebben, dan zouden de kinderen daar veilig hebben kunnen slapen. Zoals ik al zei een paar kleine dingen, de rest was heel fijn!

Zeer ruime familiekamer, zeer vriendelijk personeel, heerlijk gegeten in restaurant met gerechten met een gewaagde smaakcombinatie, denk dat t nog fijner was geweest als we bij zonnig weer van t terras hadden kunnen genieten! Mooie natuur om te wandelen!

Fijn verblijf in een prachtige wandel en fiets omgeving
    • Appartement (4 Volwassenen)

Wij hadden een appartement wat fijn was voor ons kindje die zijn eigen boven verdieping had, maar er was geen bank om even lekker tv op te kijken. Alleen wat houten stoelen. Het restaurant en dus ook de mogelijkheid om na het diner nog wat drinken, sluit om 21 uur. Is wat vroeg.

Kamer was ruim maar redelijk basic ingericht. Prachtige hoge ramen en mooi uitzicht op het bos. Ontbijt was heerlijk! Het restaurant is goed maar niet perse op kinderen gericht.

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

het ontbijt was prima.

Geen tekortkoming maar ik had we een Engels ontbijt verwacht.

het ontbijt was prima. de diners waren geweldig Prijs kwaliteitsverhouding uitstekend smaakvolle ambiance en ontwerp van de ruimtes

• Beoordeeld op: 17 maart 2018

Fijn verblijf in een rustige omgeving.

De nieuwe dinerkaart was erg beperkt met o.i. te ingewikkelde gerechten met teveel ingredienten. Voorheen was er meer keus met goede gerechten en eerlijke producten. Ook was er nog geen wijnkaart en een beschikbare wijn uit Oostenrijk kostte b.v. 40 euro. Dit past o.i. niet bij Bitter & Zoet. Jammer.

Ruime kamer beneden met een enorme badkamer, fijne bedden en een heerlijk ontbijt. Leuke omgeving om te wandelen of fietsen en dichtbij Assen.

Prettig verblijf in een mooie omgeving waar je niets tekort komt.

Op zich niets. De TV's op de kamers zijn overigens wel gedateerd. Die zijn aan vervanging toe.

Bitter en Zoet is gelegen in een mooie, schilderachtige omgeving, vlakbij het Gevangenismuseum en de Maallust Brouwerij. Naast ruime kamers heb je er de beschikking over een uitstekend restaurant. Ik kom er graag als ik zaken in de buurt heb.

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

Mooie lokatie voor een hotel, met smaak verbouwd tot goed en...

Mooie lokatie voor een hotel, met smaak verbouwd tot goed en sfeervol hotel. Goede kok en fijne service in het restaurant. Prima ontbijt. Ook sauna ruimte is ruim en keurig verzorgd.

• Beoordeeld op: 20 februari 2018

Relaxed

alles oké, behalve het feit dat wij fietsen huurden van 12.30 uur tot 16.30 uur (per 4 uur). Als we later terug zouden zijn moesten we extra betalen. Wie huurt er nog om 16.30 uur, in februari, een fiets, ha...ha..ha.....We waren overigens mooi op tijd terug.

Goed ontbijt, de rust in het restaurant en hotel waren uitstekend.

Erg aardig personeel, prachtige en bijzondere omgeving,...

Het restaurant is niet goedkoop, de kwaliteit is er wel naar, maar een simpel broodje op de kaart zou leuk zijn.

Erg aardig personeel, prachtige en bijzondere omgeving, lekker eten en drinken.

• Beoordeeld op: 8 februari 2018

Prachtervaring, tweede maal in drie jaar

Ook NRC Handelsblad en Trouw iin het ochtend aanbod stoppen

De architectuur, het groen, de creatieve keuken, de wandel-en fietsmogelijkheden, de historiek van de plek, de koepelkerk en het verenigingsgebouw, allemaal troeven die aanzetten tot nieuw bezoek, fc

• Beoordeeld op: 8 februari 2018

Mooie, rustgevende omgeving

Badkamer is geschikt voor mindervaliden, maar is niet zo luxe. Douchegordijntje, koude vloer.

Wat een rust! Prachtige en bijzondere omgeving, middenin de vroegere kolonie Veenhuizen. Op loopafstand van het gevangenismuseum.

• Beoordeeld op: 30 januari 2018

Goed verblijf, oude details in hotel zijn leuk, maar heeft...

kastruimte was niet afgesloten.

Goed verblijf, oude details in hotel zijn leuk, maar heeft daardoor ook zijn beperking. Goed ontbijt, vriendelijk personeel.

geschiedenis beleven vanuit een comfortabel verblijf

Lastig voor ouderen zijn de steile hoge trappen naar de tweede verdieping, voor hen zijn alleen de kamers op de begane grond geschikt. bedden waren beetje aan zachte kant en het was vrij warm in de kamers.

Veenhuizen is een prachtig dorp, een en al geschiedenis maar naar hedendaagse normen opgeknapt. De locatie van Bitter en Zoet is perfect, het gebouw mooi gerestaureerd, goed restaurant met heerlijke gerechten, lokale producten en biologisch, ontbijt idem, comfortabele kamers

Heerlijk ontspannen en genieten bij Bitter en Zoet!

Mooie locatie; goed verzorgd en veel historie. Heerlijk biologisch restaurant in het hotel! Verse biologische producten ook bij het ontbijt. Personeel allemaal super aardig en behulpzaam. Kortom een aanrader!!

• Beoordeeld op: 17 januari 2018

kamer viel tegen
    • Appartement (2 Volwassenen)

de kamer; een grote kamer in het hospitaal erg sober ingericht, kleine tv in grote kamer en smalle bedden, niet te koppelen sanitair erg eenvoudig

diner was prima ontbijt goed

prima voor een overnachting met uitgebreid ontbijtbuffet

voor ons was deze kamer en badkamer prima, anderen kunnen deze te klein vinden

voor de 3e x in dit hotel, nu kamer 5, 2e etage is bovenste, heerlijk rustig, schoon, goed bed, grote badlakens, goede verwarming, service personeel, uitgebreid ontbijtbuffet 8.00 - 10.00 op zaterdag, ruime verlichte parkeerplaats, 's avonds beneden nog wat drinken in alle rust, mooi natuurgebied Fochtelooer-veen is vlakbij

Iets meer inspelen op oud en nieuw, zet lekkere oliebollen neer. En ik mis koffie en thee op de kamer.

2e keer dat we er waren en kregen een gratis upgrade!

Prettig maar niet feestelijk.

Waren 50 jaar getrouwd,was bekend. Maar geen leuke attentie. Jammer. Keuze was verrassingsdiner. Was weinig verrassing aan, gewoon van de kaart.

Rustige ligging,goed ontbijt,vriendelijke bediening.

prima verblijfplaats

alles prima. zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Locatie is uniek en dus de kamers ook. Restaurant is erg goed en keukenpersoneel denkt mee als je speciale wensen hebt (ivm handicap). Sfeer is rustig en vriendelijk. Ruime parkeergelegenheid. Uitstekend verblijf voor een korte vakantie. Tip: lees vooraf wat over Veenhuizen en de historie, maakt het verblijf nog leuker.

• Beoordeeld op: 17 december 2017

prachtig hotel.

Kamers zijn wat gehorig, omdat er plavuizen liggen. De dames op hakken hoor je best. In kamer 2 is de hele dag door een geluidje hoorbaar (iedere seconde); lijkt alsof er geheid wordt (maar dat was niet het geval). Het restaurant is niet voor doorsnee-eters; bijzondere kaart, weinig keuze, kleine hoeveelheid. Ik zou even de menukaart online bekijken, voordat je eraan vast zit dat je in het restaurant moet eten omdat je geen alternatief bedacht hebt.

Personeel had speciaal voor mij een staantafeltje ingericht om staand te kunnen ontbijten.

• Beoordeeld op: 12 december 2017

Lokatie is heel bijzonder.

Lange wachttijd tot het (avond)eten klaar was in het restaurant.

Lokatie is heel bijzonder. Heerlijke bedden Zeer vriendelijk personeel. Leuke details zoals de handgemaakte zeep Heerlijk ontbijt met uitermate vriendelijke bediening

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Restaurant werkt zoveel mogelijk met streekproducten.

op de charmante zolderkamer loopt een balk waar je gemakkelijk je hoofd aan stoot.

Restaurant werkt zoveel mogelijk met streekproducten. Ontbijt is weliswaar in buffetvorm maar er is een eigen pot thee, echte thee.

• Beoordeeld op: 6 december 2017

Een duurzaam hotel naar ons hart, met veel groen, rust, geschiedenis en vriendelijke mensen.
    • Appartement (4 Volwassenen)

Wij vonden het ontbijt wat beperkt qua keuzeaanbod voor wie geen brood wil/kan eten. Het aanbod in het restaurant leek ons te veel restaurant en te weinig brasserie. Eenvoudige kwalitatieve (organische) maaltijden die wat minder kosten zou voor onze kinderen interessanter zijn. Daarom hebben we elders gegeten.

Het appartement was piekfijn in orde, met een prachtig zicht op de tuin en de groene omgeving. De bedden liggen zeer comfortabel. We kregen een warm onthaal en de mensen aan de balie en in het restaurant waren zeer vriendelijk. De gebouwen en omgeving zijn groen en historisch bijzonder waardevol. Het plannetje met wandelroutes werkte goed. De wandelroutes zijn ook goed aangeduid. Het natuurgebied in de buurt is fantastisch wandelgebied. De keuze voor organisch en duurzaam in elk aspect is zeer overtuigend en goed uitgewerkt. De nieuwe bestemming die de historische gebouwen hebben gekregen klopt helemaal met de geschiedenis en de betekenis. De moestuin en kruidentuin, de 100-jarige hortensia's, de uitgelichte historische notenboom: het plaatje klopt helemaal. Extra pluspunt is de zorg en aandacht voor wie minder valide is (toegankelijkheid, verpleegkundige..).

• Beoordeeld op: 23 november 2017

De rust, sfeervol ingericht, historisch pand met modern...

's-Avonds bij aankomst WIFI verbindingsproblemen, maar nadat e.e.a. bij de receptie was doorgegeven, is het accuraat hersteld en opgelost naar tevredenheid.

De rust, sfeervol ingericht, historisch pand met modern aanpassingen zoals unieke verbindingen tussen de verschillende panden en restaurant, ontbijt met o.a. special vers gebakken brood etc. Leuke vogel schilderijtjes & vriendelijk personeel!

• Beoordeeld op: 22 november 2017

Hotel prima !
    • Appartement (4 Volwassenen)

Het restaurant en dan ten aanzien van het diner ‘s avonds : erg lang wachten voordat we ons eten kregen. Prijs -kwaliteitsverhouding is niet oké. Te duur en niet bijzonder. Jammer. Monopolie positie binnen Veenhuizen maakt dat je de prijs kunt opschroeven .. Bediening verder oké. Ook het ontbijt was prima.

De familiekamer was prachtig. Smaakvol ingericht, zeer ruim en schoon.

Sfeervol hotel, geen super de luxe kamer, maar wel heerlijk...

Een zitje op de kamer. Mogelijkheid om koffie of thee te zetten op de kamer of directe nabijheid hiervan.

Sfeervol hotel, geen super de luxe kamer, maar wel heerlijk bed en dito ontbijt. Behulpzaam en vriendelijk personeel. Hotel in een bijzondere historische, rustige omgeving.

Ga je naar Veenhuizen, dan is een verblijf bij Bitter en Zoet een must!

Wij verbleven in de voormalige kamer van de Geneesheer Directeur. Een prachtige kamer, ruime douche en badgelegenheid met heerlijke zeepjes, en een heerlijk bed!! En heb je de tijd, blijf dineren.....verrukkelijk!!!

Uitstekend verblijf in een sfeervol complex. We komen zeker nog eens terug.

Als ik dan echt iets moet noemen heb ik graag echte vers geperste jus bij het ontbijt.

Ruime kamers met alle noodzakelijke faciliteiten. Heel veel licht door de schitterende hoge ramen. Verder de overvloed aan home made producten van brood tot likeur, van de zeep tot de pepermunt!

• Beoordeeld op: 14 november 2017

Gemiddeld hotel in mooi pand met goede service.

Hele kleine flatscreen op de kamer. Na douchen erg natte badkamervloer. Kamer mist een waterkoker/minibar. Dinerkaart restaurant mist een eenvoudig gerecht bijv. schnitzel of saté. Wil je ergens anders eten moet je met de auto en eigenlijk ook naar een andere plaats. Norg is vlakbij en erg gezellig.

De grote badkamer met heerlijk bad en het verstelbare bed op de ruime deluxe kamer 1. Super vriendelijke medewerkers. Heerlijke verse theesoorten. Mooi ingericht pand. Schoon!!

Uitstekend!

De leeslampen bij het bed waren prima, maar de schemerlamp bij de stoel was te 'schemerig' om goed te lezen.

Het ontbijt is prima! Het personeel is vriendelijk. De badkamer is groot. De kamer is ruim en ouderwets hoog. Fijn dat er een leestafel is met kranten (en tijdschriften en boeken). De omgeving is UNIEK!

Prijs/kwaliteit was niet in balans
    • Appartement (4 Volwassenen)

Boiler niet berekent op 4 personen,stoelen erg beschadigd zelfs een gat in 1 vd zijkanten,jammer dat er geen mogelijkheid tot afvalscheiding in de appartementen aanwezig was

Ontbijt was prima,kamers schoon .Personeel vriendelijk.

Paar dagen heerlijk vertoeven in een interessante omgeving.

Personeel zeer vriendelijk. Uitstekend ontbijt. Alle avonden heerlijk gegeten. Interessante omgeving. Ter plekke twee boeken aangeschaft over de geschiedenis van deze unieke locatie.

• Beoordeeld op: 28 oktober 2017

Bij toeval op deze prachtig lokatie in Veenhuizen terecht gekomen.

Wij slapen graag op een 2 persoonsmatras in plaats van 2 losse bedden naast elkaar geschoven, dit is uiteraard persoonlijke voorkeur.

De accomodatie is echt prachtig en heel bijzonder door de 3 aaneengeschakelde huizen, omgeving lijkt erg leuk om te verkennen, hier hadden wij helaas geen mogelijkheid toe. Wij verbleven in kamer 10 in Bitter en Zoet voorzien van ruim bad met heerlijke handgemaakte zeepjes. We kwamen aan niet heel lang voor de sluitingstijd van de keuken, maar zijn bijzonder hartelijk ontvangen en hebben enorm genoten van een heerlijke maaltijd en raden bezoekers dan ook zeker een diner in het restaurant ter plekke aan, ook de wijnen die ons geserveerd zijn waren bijzonder goed. Top ontbijt, de rokerige thee is een aanrader!

• Beoordeeld op: 27 oktober 2017

Aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van Veenhuizen!

Overnachting en ontbijt uitstekend .Wij zochten een overnachting in Veenhuizen. Dat was prima gelukt.En zeker op deze locatie.Van hieruit de rode wandelroute gelopen die ons voerde langs alle gebouwen die beschreven waren in het boek Hollands Siberië van Harriet Meester.

Rust en ruimte in een apart museumdorp

We waren er maar voor één overnachting.... en het weer werkte wat minder mee, gelukkig wel wat zon.

Prima kamer op de begane grond. Goed sanitair en goede bedden. Hotel is mooi verbouwd hospitaal met behoud van originele zaken zoals 'n antiek (niet meer in gebruik) aanrecht in de kamer met oude broodtrommel voor opbergen toiletrollen en slippers. Uitstekend ontbijt met veel lokale producten zoals kaas, vleeswaren, brood, eieren en melkproducten. Prima personeel serveerde ook prima koffie (gewoon 'n kannetje vol) . En de rust rond het hotel doet 'n randstedeling erg goed ! Ook goede uitstapjes in Veenhuizen w.o. het gevangenismuseum, de brouwerij en inloop atlier Coco Maria met regelmatig muziek. tuin en ook in de omtrek.

Unieke idyllische plek
    • Appartement (4 Volwassenen)

Heerlijke kamer, prachtige omgeving, prettig personeel, ontbijt was heerlijk, vers en divers. ' S avonds ook gedineerd in het restaurant, heerlijke kaart, prettige bediening.

de historische omgeving maakt het verblijf de moeite waard.

Geen thee of koffievoorziening op de kamer of op centraal punt, om 21.00 was het restaurant dicht dan is er niets meer te verkrijgen. Personeel is vriendelijk maar een gevoel van klant is koning krijg je niet, beetje zakelijk en afgepast.

Het gebouw is prachtig!

Ontbijt heerlijk. Kamer mooi. Zeepjes heerlijk. Lounge aangenaam. Personeel proactief en vriendelijk Entourage mooi en interessant. Alles was toegewijd. Staat geloof ik ook op de gevel.

• Beoordeeld op: 11 oktober 2017

Vriendelijk personeel.

Maandag was verder alles dicht: horeca en museum

Vriendelijk personeel. Goed eten. Er werd rekening gehouden met glutenallergie. Bijzondere historische locatie.

Heerlijk hotel en mooie omgeving
    • Appartement (4 Volwassenen)

Ontbijt is heerlijk. Daarbij ook gebruik gemaakt van de heerlijke welness assortiment. Wij hadden een appartement gehuurd, welke erg ruim en hygiënisch was.

Toplocatie. origineel, avontuurlijk en luxe.

Unieke locatie in voormalige strafkolonie Veenhuizen, op loopafstand van prachtige Fochteloërveen Geweldige kamer met uitstekende bedden in voormalige apotheek van het hospitaal. Prima ontbijt op basis van verse streekproducten. Uitstekend gedineerd met heerlijke wijnen. Topweekend op toplocatie

buiten de slecht gelegen kamer en slecht glutenvrij brood, is dit hotel wel prima !!!

Kamer op zolderverdieping met zeer smalle steile draaitrap. Op voorhand glutenvrij dieet aangevraagd, er was geen fatsoenlijk brood. Bij het diner was er wel prima glutenvrij menu, maar kaart was heel beperkt.

Mooie omgeving, mooi hotel, vriendelijk personeel

Een ruime en authentieke kamer in een mooie rustige omgeving.

We hadden een kamer voor gehandicapten, waarbij voor de badkamer minder comfortabel was. Bovendien op de begane grond vlakbij het restaurant. Daardoor nogal wat geluidoverlast. Dit hadden we bij het inchecken graag willen horen, zodat we alsnog voor een andere kamer hadden kunnen kiezen. De kamer van onze medereizigers op de 1e etage was overigens prima.

Een ruime en authentieke kamer in een mooie rustige omgeving. Heel vriendelijk personeel bij de receptie.

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Comfortabel verblijf in gastvrij hotel
    • Appartement (2 Volwassenen)

Hartelijke ontvangst. Prachtig ruim appartement in het voormalige hospitaal. Prima bedden, propere badkamer. Voortreffelijk ontbijt. Hotel ligt centraal in Veenhuizen, een intrigerende omgeving waar veel te ontdekken valt. Een regelrechte aanrader!

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Verrassend hotel dat onderdeel is van een omgeving vol...

Veel trappen lopen om bij de kamer te komen. Maar ik heb er begrip voor dat dit inherent is aan de geschiedenis van het hotel.

Verrassend hotel dat onderdeel is van een omgeving vol waardevolle en leerzame geschiedenis. Bovendien is er volop natuur in de omgeving.

Een boeiende ervaring.

De TV had groter gemogen met meer zenders en een koelkastje op de kamer zou ook fijn zijn. Afgezien daarvan gewoon een top hotel.

Het ontbijt was top, in die zin alles wat op tafel komt is biologisch, gemaakt in de streek en super vers. Brood wordt op locatie zelf iedere morgen vers gebakken. Goeie koffie (Peeze) en een keur aan theesoorten. Vrijwel alle groenten en kruiden zijn van eigen kweek. Het Bed een volledig elektrisch verstelbare boxspring was ook niet verkeerd.

Bitter en Zoet, een vette 10!!

Op het terrein van de voormalige Maatschappij van Weldadigheid in het Drentse Veenhuizen bevindt zich al ruim 8 jaar het hotel/restaurant Bitter en Zoet. De voormalige woningen van de geneesheer- directeur, (Toewijding) de apotheker(Bitter en Zoet) en het huis van de apotheek zelf(Plichtgevoel) zijn aan de achterkant magnifiek met elkaar verbonden tot een geheel waar zich de receptie, een salon en de eetzaal bevinden, met prachtig uitzicht op het omliggende groen. De slaapkamers bevinden zich aan de voorkant van de voornoemde huizen en zijn zo veel mogelijk in oude stijl gelaten; een stijlvolle inrichting, een heerlijk bed en een krachtige douche, gehuisvest in de voormalige entree van de apotheek, gecombineerd met de kenmerkende stilte van het platte land vormen tezamen een volmaakt geheel! 'S'avonds genoten van een verrassende 'haute cuisine' waarbij de frambozen pannacotta met meringue, chocolade crème en aardbeien ijs voor mijn vrouw en mij het lekkerste dessert ever was!! Hulde aan chef-kok Dortmond! Het geheel werd door mijn vrouw afgesloten met een koffie en een Baileys, en voor mij een koffie met een voortreffelijke 15 jaar oude Springbank malt-whiskey! Na een voorspoedige nachtrust en nauwelijks bekomen van al het heerlijks van de avond voorafgaande, werden wij opnieuw verrast door een zeer gevarieerd ontbijt, vrijwel alles biologisch, huisgemaakt en supervers! Het personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam en afgezien van het exclusieve diner was ons verblijf heel betaalbaar. Tot slot valt er in de omgeving het nodige te bezichtigen en te doen, zoals het gevangenismuseum, het Fochtloërveen maar bovenal een bezoek aan de nabijgelegen Maallustbrouwerij, waar een lunch vergezeld van een Maallust-tripel iedereen aan te bevelen valt; niet voor niets de lekkerste tripel van het noorden!! Vergeet echter ook niet daar de plaatselijk gemaakte kaas te proeven, zoals de Bio-oud en de Torba Casa; verrukkelijk!!

Prachtige locatie midden in de voormalige kolonie Veenhuizen en dicht bij het Gevangenismuseum

De föhn moest bij de receptie gehaald worden. Midden in de nacht werd er gejaagd en werden schoten gehoord. Kamers zijn gehorig.

Het was een simpel, maar heerlijk ontbijt met gerechten uit de streek. De kamer was in de nok van het pand, maar was redelijk groot en netjes. Op de badkamer lagen 3 stukjes zelfgemaakte zeep met een uitleg erbij, heel lekker. Het hotel ademde de sfeer van vroeger en er was een knappe combinatie gemaakt van het oude gebouw met de moderne faciliteiten.

Heerlijk, fantastische voorstelling van het Pauperparadijs

Ontbijt zou iets uitgebreider kunnen, en de porties van het eten iets ruimer.

Prachtig locatie, restauruant veel glas, alsof je buiten zit , heerlijk eten, biologisch.

Zeer vriendelijk, flexibel en meedenkend personeel,...

Dineren in restaurant viel tegen. Geen echte aanrader. Daarnaast stond prijs/kwaliteit niet in verhouding.

Zeer vriendelijk, flexibel en meedenkend personeel, fantastische lokatie, in en om hotel veel te doen/zien, goede sfeer, goed ontbijt. Eigenlijk beviel alles!

Het was een feestje

Zowel ontbijt als diner waren uitstekend verzorgd. De kamer is ruim, licht en schoon. De service was uitstekend en personeel vriendelijk en behulpzaam. De locatie is mooi en vlakbij het doel waarvoor we kwamen (Het theaterstuk Het Pauperparadijs).

Volgoende voor een nacht. Zou aan langer verblijf hogere eisen stellen,

Los van hotel hebben wij diner geboekt. Vrij duur voor wat je kreeg. Ontbijt voldoende keuze. Wij houden niet zo van ongesneden brood. Iedereen snijdt eigen brood en niet iedereen gebruikt daarbij de doek op het brood. Onhygiënisch.

Geen opvallende dingen

Perfect voor één of meer nachten in een bijzondere omgeving.
    • Appartement (4 Volwassenen)

Kussen en dekbed nogal synthetisch, maar toch lekker geslapen. Douche zonder gordijn waardoor alles behoorlijk nat wordt, maar er staat een trekker.

Heel vriendelijke ontvangst. Prachtige, rustige omgeving. Gezellige lounge met lekkere wijn en heerlijke biertjes uit Veenhuizen zelf. Loopafstand vanaf de voorstelling Pauperparadijs en Gevangenismuseum. Bijzondere geschiedenis van de omgeving. Ga na het Gevangenismuseum vooral ook naar de begraafplaats bij Veenhuizen.

reden boeking was Toneelstuk Het Pauperparadijs, voor 1 nacht was dit hotel een goede keus

kamer 12: slecht bed met plastic onderlegger, kapotte vitrage, verstopte wc, geen waterglas maar plastic bekertje

kamer 12: begane grond, goed ontbijt, goed diner

Vriendelijk personeel, prachtig uitzicht maar de kamer was niet sfeervol.
    • Appartement (2 Volwassenen)

Er zou zoveel meer van deze kamer gemaakt kunnen worden. De kamer was kaal, bijna ziekenhuisachtig en niet sfeervol. Hoewel de bedden naast elkaar waren neergezet was het geen echt tweepersoonsbed aangezien de matrassen telkens uit elkaar schoven.

De kamer was erg groot evenals de ramen en het uitzicht op de tuin en de sterrenhemel was prachtig.

Een heerlijke overnachting na het Pauperparadijs!

Het douchegordijn is onprettig en onhandig.

Het ontbijt was erg lekker en uitgebreid; je kunt uit diverse cereals kiezen bijvoorbeeld. Er is vers brood van eigen bakkerij. Het is heerlijk rustig in Veenhuizen in een mooie omgeving, waar je goed kunt wandelen.

Sfeer- en smaakvol hotel

Niets, behalve dat het wat warm was in de kamer (ventilator?)

De algehele sfeer in het hotel, de hartelijkheid van het personeel en de inrichting van de kamers (smaakvol en passend bij sfeer van Veenhuizen). Riante badkamer met heerlijk bad in kamer 4. Ook het eten in het restaurant en de vriendelijk bediening vonden we zeer aangenaam!

Een zeer bijzonder (mooi) hotel.

We moesten 2 steile trappen op. Dit is niet geschikt voor mensen die dat niet kunnen. Zij kunnen om een benedenkamer vragen.

De vormgeving van het hele gebouw, de grootte van onze kamer, vriendelijk personeel. Geweldig!

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Bitter en Zoet