Beoordelingen over Hotel de Gulden Leeuw 3-sterren

Merk 2, 8711 CL Workum, Nederland

#6 van de 11 hotels in Workum

Dat er s nachts continu een wasmachine aan het draaien is. En gezien dat het hotel redelijk gehorig is komt dat je nachtrust niet ten goede.

Ik heb een redelijk verblijf gehad in dit hotel. ;Maar ik zal het niet snel weer een kamer boeken hi

Het ontbijt was redelijk, erg weinig keus. Heel veel smalle trapjes lopen met de bagage, naar de bovenste verdieping.

De kamer zag er netjes uit en was goed ingericht. Het eten in het restaurant was goed.

• Beoordeeld op: 9 september 2018

goed ontbijt, schone kamer, over het algemeen vriendelijk...

De kamer lag tegen een afvoepijp. Deze maakte erg veel lawaai. Het is een oud hotel met de bijbehorende mankementen. Ik zou dit hotel niet aanbevelen bij anderen

goed ontbijt, schone kamer, over het algemeen vriendelijk personeel

Helemaal tevreden!

Ontbijt was uitstekend. De service met betrekking tot de kamer was prima zoals het neerzetten van koffie/thee en flesje water. In de badkamer waren extra's aanwezig zoals bijvoorbeeld een vergrotende spiegel.

Maar we hebben een heeeeeel fijn verblijf gehad en zeker voor herhaling vatbaar

Het hotel kon hier NIETS aan doen maar het waterleidingbedrijf had besloten om de waterdruk zo laag te zetten dat er s,avonds geen druppel uit de kraan kwam.de eigenaren hadden er zelf ook veel last van veel apparaten weigerden zon waterleiding bedrijf had beter een andere oplossing kunnen bedenken

Heerlijk ontbijt en zeer uitgebreid.ook het diner was echt super . Wat ook lekker was de airco op de kamer omdatde buiten temperaturen 30 of hoger waren 👍ook leuke omgeving om een wandeling te maken. Kamer en badkamer waren ook heerlijk schoon en een heerlijke boxspring dus goed geslapen

Alle moeite die de eigenaren deden om het probleem met de waterleiding druk op te lossen. Zij konden er niets aan doen dat Vitens de druk wel erg had verlaagd. De coulance bij het afrekenen hebben we zeer gewasrdeert. We komen zeker nog een keer terug

Goed hotel, leuke locatie.

Vanwege de verlaagde waterdruk hadden we pas vanaf 22.30u water, konden dus ook niet douchen en het toilet gebruiken. We hebben uit het restaurant een fles water gehaald en moesten hier 6 euro voor betalen! We begrijpen dat dit onvoorziene omstandigheden zijn, maar vinden ook dat je als service naar je gasten hier iets anders mee om moet gaan. Ook werd er bij het uitchecken niet gevraagd of alles naar wens was geweest, dit was gezien de omstandigheden wel op z'n plaats geweest.

Personeel was over het algemeen vriendelijk, het ontbijt was goed, genoeg keus qua brood en beleg en vers fruit. Nette kamer, bedden waren prima.

Het was fijn, goed en gezellig.

Dat er geen lift was.

Het ontbijt was heel goed, vooral het fruit, zoals verse bramen, kersen,mango,ananas wat je nog na kon eten, was geweldig. En ivm de zomerse temperaturen was het heerlijke om airco op de kamer te hebben.

Kamer was heel comfortabel met airconditioning.

Kamer was heel comfortabel met airconditioning. Heel fijn na een dag fietsen bij 30+ graden. Verder heeft het hotel een aparte afgesloten fietsenstalling. Ontbijt is uitstekend. Ideale overnachtingsplek op de Zuiderzeeroute.

prima met uitzondering van de waterproblemen.

we hadden een kamer boven in het hotel en de waterdruk was (daardoor?)beperkt. Na verlaging waterdruk door het waterschap vanwege het droge weer kwam er helemaal geen water meer uit de kraan.

kamer was ruim, schoon, prima bedden en badkamer

• Beoordeeld op: 20 juni 2018

Gedateerd hotel, met beetje nukkig personeel. Behoeft flinke make-over!

Wat een ouderwets hotel. Het grenen meubilair en de bruine vloerbedekking! Gordijnen die moeizaam dichtgaan. Personeel niet echt uitnodigend.

De locatie.

Een prachtige uitvalsbasis om van hieruit de zuidwesthoek van Friesland te bezoeken.

Eenvoudige kamers met wel een opvallend ruime badkamer. Het hotel ligt in het hart van het (mooie) stadje en heeft een heel uitstekend restaurant. Het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam.

Tv was verouderd. Afstandsbediening werkte niet optimaal. Ontvangst mocht ook wat vriendelijker.

Prima kamer, ruim en schoon. Goede bedden en van alle benodigdheden voorzien. Het is hotel en restaurant dus je kunt er ook dineren. Verder leuke locatie. Prima uitgebreid ontbijt

fijn weekend gehad in een mooie omgeving

er viel niks tegen, we misten alleen een koelkastje op de kamer. maar in het restaurant was genoeg te drinken.

ontbijt was super voor elkaar, alles goed vers. kamer was eenvoudig maar goed schoon en netjes. ruim genoeg. 1 nadeel was een beetjes steile trap, niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.

• Beoordeeld op: 27 april 2018

Een heerlijk verblijf dat onze verwachtingen heeft overtroffen!

Alles was voor ons TOP!

Wij hebben (12 man) een fantastisch verblijf gehad! Wat ons het allermeest beviel was het personeel! Allen even aardig, behulpzaam, flexibel en vriendelijk. Natuurlijk zijn ook de locatie en het monumentale pand prachtig! Het hotel heeft verder een super-gezellig terras. De kamers zijn heel netjes, niet overdreven luxe. Heel goede prijs-kwaliteitverhouding. Wij komen zeker terug!

Prima verblijf gezien de bijzondere leeftijd van het gebouw.

N.v.t.

Midden in centrum van Workum. Op loop afstand van Jopie Huisman museum. Goede uitvalbasis om erop uit te trekken met de fiets. Verder ontbijt prima verzorgt , voor ons genoeg keuze.

De TV is erg klein: te klein als je vanuit je bed wilt kijken. In de badkamer was de WC wat krap geplaatst.

We hebben 's avonds heerlijk gegeten. De kamer was lekker ruim, en we hebben prima geslapen. Onze kamer zag uit op het marktplein, dus midden in het centrum.

Voldeed aan mijn behoefte

zie boven plus dat de trap erg steil was (lastig met bagage) en er nog wat kleine trappetjes waren.

Goede kamer, prima bedden, goede badkamer. Het was alleen erg koud toen ik aankwam en ik wist aanvankelijk niet hoe de kachel te bedienen. Verder maakten de plastic baniervlaggen van de Klameare vanwege de stevige wind een naar geluid. Het raam kon dus niet open voor frisse lucht. Gelukkig was de afzuiging in de badkamer voldoende.

We zijn erg tevreden.

De steilte van de trap naar de kamers.

Het diner was prima, seniorenporties behoren tot de mogelijkheden. Het Jopie Huisman museum om de hoek. Het ontbijt was prima. Bijzonder vriendelijke uitbaters. De man nam de moeite om ons naar het station te brengen bij gebrek aan een taxi in Workom.

• Beoordeeld op: 30 november 2017

Gastvrijheid

Jammer dat er geen ontbijt was op woensdagochtend. Wel was hier netjes over gebeld en lagen er riante ontbijtpakketen op ons te wachten. Maar het is toch ook wel lekker als je in de vroege ochtend een goede bak koffie kan krijgen.

Gastvrijheid

Meer dan uitstekend

Ik had Booking.com een mail gestuurd dat een van de 6 gereserveerde plaatsen helaas was komen te vervallen i.v.m ziekenhuis opname. Bij De Gulden Leeuw was daar niets van bekend maar er werd geen probleem van gemaakt en er werd zonder morren 1 persoon in mindering gebracht.

Alles was prima voor elkaar, ontbijt en diner uitstekend, kamers schoon en erg netjes en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader wat mij betreft.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

volgende keer niet meer logeren in Workum

geen plek in restaurant beschikbaar, we moesten elders gaan dineren om 22 uur werd er geen digestiefje geschonken, maar om 23 uur zaten er nog wel mensen op het terras

ruime kamer en badkamer

Moderne badkamer en goede locatie

Trap naar kamer niet geschikt voor ouderen. Slechte WiFi verbinding. Afstandsbediening TV werkte niet en kon niet verholpen worden. Ontbijt was erg basic.

Moderne badkamer en goede locatie

Vriendelijk hotel in een leuk stadje

Kamers zijn wat gehorig, zowel van andere kamers als van buiten (plein met enkele terrasjes).

Vriendelijk personeel en een goed ontbijt in een leuk stadje. Kamers zijn netjes.

• Beoordeeld op: 19 juli 2017

Dikke Aanrader

parkeren niet dichtbij mogelijk, voor minder validen is de opgang naar de kamers niet geschikt, heb daar zelf geen last van. Op de kamer kan het terras voor het hotel lawaaiig zijn

Vriendelijk personeel, airco op kamer, staat van onderhoud goed, netjes, mooie locatie, goed ontbijt en prijs kwaliteitsverhouding diner is goed.

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

Buitengewoon verrassend

De wifi verbinding was aanwezig maar werkte niet goed,men kon geen internet verbinding tot stand brengen. Maar de open Wifi verbinding van het restaurant op het plein en de openbare bibliotheek konden toch een goede verbinding garanderen.

Het ontbijt en het eten van het restaurant was heel goed verzorgd,als visliefhebber kom je niets te kort. Ook het geweldige terras voor het hotel is echt genieten midden in het historische Workum. De eigenaren en hun personeel zijn gastvrije, vriendelijke hard werkende mensen en maken je verblijf extra aangenaam.

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

heerlijk

ontbijt ,personeel etc....was gewoon top!! Wij hadden verenkussens en waren die van ons zelf vergeten, mijn man is daar allergisch voor.. ..dus word er bij de eigenaresse thuis een kussen opgehaald van de logeerkamer!! Hoe bedoel je service :)

• Beoordeeld op: 24 juni 2017

Op het ontbijt na fanstastisch

Het ontbijt viel tegen, is van 8-9:30 uur. Wij kwamen om 8:30, het beleg was niet afgedekt, kaas en beleg al droog en opgekruld door de warmte, en....... veel vliegen erop! We hebben alleen afgesloten beleg, smeerkaas, jam ed gebruikt. Dat was erg jammer.

De kamer was fantastisch, heerlijke bedden, airco, schone ruime badkamer. Groot terras voor het hotel, heel vriendelijk personeel, overdekte afgesloten fietsstalling.

Ik moest beide ochtenden rond zes uur de deur uit en kreeg...

Mijn boeking was om de een of andere reden niet doorgekomen, gelukkig hadden ze nog een kamer, anders hadden we toch wel een probleempje gehad...

Ik moest beide ochtenden rond zes uur de deur uit en kreeg een geweldig ontbijt/lunchpakket mee, fantastisch! Het personeel was enorm behulpzaam en toegankelijk.

• Beoordeeld op: 10 juni 2017

Vriendelijk eenvoudig Hollands hotel

Inrichting kamer wat rommelig qua stijlen. Matige kwaliteit muziek installatie in restaurant zodat ik me stoorde aan de muziek.

Vriendelijk personeel. Heerlijk bed. Cappuccino bij onrbijt. Leuk gelegen aan pittoresk pleintje.

• Beoordeeld op: 7 juni 2017

redelijk-goed

Kamer was erg krap en geen bad wat ik eigenlijk wel verwacht op een kamer. Ik vroeg mezelf ook af wat als hier brand uitbreekt met de smalle trapjes en gangetjes.

ontbijt heb ik niet mee kunnen maken omdat wij weer vroeg weg moesten ivm start volgende etappe maar ze hadden wel een lunch pakket gemaakt wat ruim voldoende was.

Prima verblijf.

Er was de eerste dag kennelijk een storing met de waterleiding. Hier kon het hotel en personeel waarschijnlijk niets aan doen. Maar het werd ons niet gemeld. Onduidelijkheid over betaling die vooraf was gedaan via booking.

De accommodatie is gelegen in het centrum van het prachtige stadje Workum. Wij werden op de hoogte gehouden van gewijzigde parkeervoorziening in verband met markt en ons werd een bepaald uitstapje aangeraden. Het personeel was tijdens deze zeer drukke dagen attent naar de hotelgasten toe. Prima fietsenstalling.

• Beoordeeld op: 10 maart 2017

Zeer onpersoonlijk. Was volgens mij helemaal alleen in het hotel, en toch werd ik niet echt aangesproken.

Het ontbijt was lekker en meer dan genoeg. Had wel graag bv. een fruitsapje erbij gehad. Nu was er enkel koffie of thee.

• Beoordeeld op: 28 december 2016

Hele kleine en erg gehorige kamer. Het was netjes, maar de plafonds waren duidelijk al een hele tijd over het hoofd gezien (stofnetten boven het bed). De afstandbediening van de tv deed het niet. Het ei bij het ontbijt was naar mijn smaak te zachtgekookt. Dat was een voordeel voor mijn vrouw die er ineens 2 had omdat zij wel houdt van eieren die nog wat snotterig zijn, maar ik vond het ontbijt tegenvallen. (lekker maar karig, klein kannetje koffie, alles stond al op tafel en braafjes van alles 2 stuks) Het zou prettig geweest zijn als er nog even iemand was komen vragen of er nog iets nodig was. Het was ook niet zo dat het druk was, dus het had prima gekund.

Dat we er even uit waren met zijn tweeën.

• Beoordeeld op: 30 oktober 2016

Prettige plek om te slapen en te eten in een prachtig Fries plaatsje!

Grote kamer, alles gewoon netjes schoon en goed verzorgd. Lekkere bedden. Erg goed ontbijt met een warm eitje en verse vleeswaren, veel soorten brood. Verse jus had het naar een nog hoger niveau getild!

• Beoordeeld op: 29 oktober 2016

Workum, een geweldige locatie in Zuid-West Friesland.

Jammer dat we niet vantevoren te horen hadden gekregen dat het bijbehorende restaurant gesloten was. Wel advies waar we dan wel terrecht konden voor een diner.

Geweldig ontbijt, persoonlijke wensen worden zo mogelijk vervuld. Fijne douche producten aanwezig, prettige kamertemperatuur, fijn beddengoed, schoon.

Aanrader

Stofzuigen van de hal om 07.00hr is misschien wat vroeg.

Gastvrij,verzorgd en schoon, ruime kamer. 's nachts geen geluidsoverlast van buiten. Gezellige bar en vriendelijke eigenaren. De diverse gereedschappen en dagelijkse gebruiksvoorwerpen uit het verleden in het restaurant zijn alleen al een bezichtiging waard!

Prima kamer en prima ontbijt, maar die trap...

Het hotel heeft geen lift, de kamers zijn uitsluitend te bereiken via een hoge zeer steile trap.

Het hotel was over het geheel genomen prima.

zeer aangenaam

de steile trap was voor een van ons een soms moeilijk te nemen hindernis

zeer vriendelijk personeel

prima ontvangst, extra service was geen probleem.

prima ontvangst, extra service was geen probleem. Fijne ruimte en een goed ontbijt

prima en voor herhaling vatbaar

net

sfeer hotel en directe omgeving.

Uitmuntend!

Geweldig hotel. Mooie locatie. Geweldig ontbijt.

goed voor een overnachting

net en gezellig hotel in Workum

Uitstekend bevallen

Helaas geen lift aanwezig. Het is een oud hotel met een steile trap.

Uitstekende locatie, prima kamers. Diners en ontbijt prima verzorgd.

Gemoedelijke mensen, schone en mooie kamers, prima lokatie.

Het steile trapje naar de kamers

Gemoedelijke mensen, schone en mooie kamers, prima lokatie.

Goede ligging, vriendelijke en attente ontvangst.

Goede ligging, vriendelijke en attente ontvangst. We komen hier zeker terug als we ooit de Elfstedentocht gaan fietsen!

Het hotel ziet er gedateerd uit.

Het hotel ziet er gedateerd uit. Maar het is schoon en het eten is goed. Leuk een kamer in oude stijl in het cetrum van workum.

kamers moeilijk toegankelijk,,,,,,,veel vliegen in restaurant

kamers moeilijk toegankelijk,,,,,,,veel vliegen in restaurant

Prima uitgebteid ontbijt.

Alle trappen naar kamer 8, na vele fietskilometers.

Prima uitgebteid ontbijt.

Goed hotel voor een redelijke prima

Airco in de kamer. De ligging van onze kamer, met een gezellig uitzicht op het terras.

Kort maar uiterst gerieflijk.

Ligging,airco op de kamer,vriendelijkheid personeel.

Gezellig en goed hotel

Lawaai op het plein kan goed hoorbaar zijn

Lekkere bedden en ruime kamer

Uitstekend en gezellig hotel

Hartelijke ontvangst.Uitstekend ontbijt. Heel proper. Heel goede prijs/kwaliteitverhouding

Een aanrader !!!

Niet kunnen douchen wegens beperking van water door de hitte !!!!!

Ontbijt was super. Kamer was ruim! Goede locatie !!

Goed hotel aan gezellig plein.

We kunnen niets bedenken.

Goede bedden, airco op de kamer (buitentemperatuur was 37 gr.), prima ontbijt en vriendelijk personeel.

Het is een prima hotel

De trap naar boven is erg steil

Het ontbijt was prima en meer dan genoeg keuze

Sfeervol hotel in Workum

NIets

Sfeervol hotel in het centrum van Workum; mooi terras op het dorpsplein; naast het museum van Jopie Huisman

Goed gelegen hotel met ruime kamers

Kamer gaf uit op een binnenkoertje waar heel de nacht een ronkend lawaai te horen was.

Veel keuze bij het ontbijtbuffet

Locatie in centrum

Een wat steile trap op

Locatie in centrum

Heerlijk genoten

Heerlijk ontbijt. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Eten in het restaurant een aanrader.

We hebben erg genoten

De Koffer naar boven slepen.

De vriendelijkheid. Erg gastvrij .

kamer prima, ontbijt uitstekend evenals het diner en zeker...

airco kon wat makkelijker.

kamer prima, ontbijt uitstekend evenals het diner en zeker niet te duur!

Vriendelijke,gemoedelijke bediening .

Beetje gehorig

Vriendelijke,gemoedelijke bediening .

Goed bed goed eten

De tussendeur ging met klap dicht als er iemand door ging vanwege dranger

Kamers groot genoeg, fietsenstalling en een goed ontbijt

geweldig.

niets.

Heerlijk ontbijt. Geweldige kamers, Uitermate vriendelijk en behulpzaam en betrokken personeel.

Het terras in de zon.

Locatie is uitstekend.

Het terras in de zon. Mooi gelegen tussen historische gebouwen.

Fijn airco in de kamerj

Fijn airco in de kamerj

Zelfs onze motor kon binnen worden gezet.

Waterstraal van de douche zou wat beter kunnen.

Zelfs onze motor kon binnen worden gezet.

heerlijk

Prima hotel. Niks op aan te merken. Geweldige locatie op het centrale plein.

Vriendelijke ontspanning

De stijle trap

• Beoordeeld op: 26 mei 2018

Goed adres.

Uitstekend en erg uitgebreid ontbijt.

Alles tip top in orde !

Niets aan te merken. Prima hotel, aardig personeel. Lekker eten. Kortom perfect !

Steile trap

Ligging, vriendelijk personeel, goed eten

Een overnachting, maar het gevoel alsof we een lange vakantie hebben gehad...

Het ontbijt was geweldig, heel uitgebreid. Het welkom was heel warm, ontzettend goed personeel, heerlijke bedden. Ruime kamers en douche!

De kamers waren uitstekend.

De kamers waren uitstekend. Er was geen lift en de trap was erg smal en stijl. Het ontbijt was (te) sober. Personeel heel vriendelijk