Beoordelingen over De Halve Maan 2-sterren

Hoofdstraat 254, 1611 AN Bovenkarspel, Nederland

#3 van de 3 hotels in Bovenkarspel

5,5

Prijs kwaliteit verhouding kwam niet overeen!

De achterstallige staat van onderhoud. De gehele inrichting was erger dan gedateerd. Waarom voor die prijs geen update naar deze tijd. TV en al het meubilair van voor de oorlog en daarnaast ZEER kleine bedompte kamers. Jammer. Foto bijgevoegd ter illustratie.

Het personeel was vriendelijk

Verblijf was goed, personeel was erg vriendelijk

Het is wel een simpel hotel, je moet geen luxe verwachten.

Personeel was erg aardig, we moesten pas om 16 uur inchecken. Maar waren daar al om 12:30 ivm personeels feest in de buurt en mochten gewoon inchecken TOP!!

Gelukkig alleen om 1 nacht te slapen ivm een feestje in de buurt

Alles viel tegen. Het is oud, muf, vreselijk gehorig en we hebben nog nooit zo'n slecht ontbijt gehad in een Nederlands hotel. Fabrieksbrood, vleeswaren vd supermarkt. Zelfs de koffie was heel slecht. Minder keuze dan hier kan bijna niet.

Niets. Het meest positieve was dat het redelijk schoon was.

Wij hebben met ons vijven genoten. Moeder met 4 volwassen dochters.

Eigenlijk niets.

Ontbijt was prima, 3 soorten brood, beschuit, krentenbrood en cake, yoghurt met cornflakes of muesli, kaas, 2 soorten worst, verschillende soorten beleg, boter, gekookt eitje. Koffie en/of thee. Geen buffet.

Oubollig hotel. Zelfs de eigenaar was oud

Het is erg oud hotel. Het ruikt naar vroeger zelfs. Interieur ook. De kamer was erg sober. Oude zeer kleine tv met alleen ned 1.2.3. Wc naast bed met schuif deurtje ertussen.

Matrassen waren oké

Teveel betaald voor zeer gedateerd hotel met karig ontbijt, slechte bedden en aftandse badkamer

Erg gedateerd hotel, zeker geen 3* waard. Slechte bedden, zeer verouderde badkamer met douche naast het bad op de vloer zonder douchegordijn, erg karig ontbijt, geen broodjes en/of croissants, alleen boterhammen, weinig beleg, weinig andere keuzemogelijkheden, geen fruit, erg gehorig allemaal, geen kastruimte, geen koelkast en overjarige tv met een naar hoog geluid.

Het was oké, voor die prijs

De badkamer was oud en niet heel fris. Ook de slaapkamer was heel stoffig en 1 bed (3 pers. kamer) was hard en krakerig.

Ontbijt was oké en netjes verzorgd

• Beoordeeld op: 4 november 2017

Voor het doel prima.

Kitrandjes en voegen zouden een keer schoongemaakt kunnen worden.

Gewoon een prima kamer gezien de prijs. Ruimte genoeg, bedden goed en netjes schoongemaakt. Douche eens niet in het bad. Ontbijt eenvoudig, maar netjes aan tafel gebracht.

Goede prijs kwaliteit verhouding

Niks was perfect

Het ontbijt was heerlijk en de kamer ruim en schoon. Mij beviel de lekkere frisse geur van een schone kamer als je binnen komt. Heel vriendelijk en gastvrij personeel. Top!!

Goed verblijf voor de reden waarvoor wij er waren.

De stoelen op de kamer en de plaats van de (kleine) t.v. Je moet erg omhoog kijken en dat is erg pijnlijk voor de nek.

Het ontbijt was prima en de het personeel heel vriendelijk.

Prima stek voor een nachtje overblijven na gezinsuitje.

Niets, sympathieke uitbater!

Voor een nachtje overblijven na een gezinsuitje een prima betaalbare stek. Nette kamer, badkamer voldoende, bedden goed genoeg, ontbijt met ruime sortering. Voor de prijs mag je natuurlijk geen yoghurt, vers geperst sinaasappelsap ed verwachten. Maar het moet gezegd worden: de koffie was uitstekend!! Nootje: onder de rook van het Zuiderzeemuseum, waar we ons uitje met groot plezier een dagje verlengd hebben!! Wat een verrassing toe!!!

Slechtste,stink,oude hotel van Nederland

Hele kamer,alles stonk was vier en gedateerd. Bedden waren stuk,kramen vies,spiegel onder tand pasta vlekken. Uurtje later uit checken omdat we een rot nacht gehad hadden wegens veel herrie in het hotel was onmogelijk! Bagger en dat voor 77.-

Buitenaan zicht.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2017

Eenvoudig hotel geen overbodige luxe wel schoon en ontbijt...

Eenvoudig hotel geen overbodige luxe wel schoon en ontbijt en diner goed verzorgt. Vriendelijk personeel een locatie voor kort verblijf voor langere vakantie mogen de kamers wat ruimer zijn. Voor herhaling vatbaar voor midweek of weekend trip. Gerry en Sjef

Teleurstelling

Hotel gebouwd in de zestiger jaren maar nooit gerenoveerd. Ook meubels, badkamerinrichting, etc totaal verouderd. Een mini tv tje hing hoog aan de muur, Ik kreeg nekkrampen daardoor, het schermpje maar iets groter dan mijn IPad.

Alles in het kamertje was erg schoon.

De Halve Maan is goedkoop hotel voor mensen die moeten overnachten voor werk/hobby.

Bij binnenkomst, sleutel gekregen, informatie op de balie en op naar de kamer. Kleine lift. Geen 'welkom in ons hotel'. Kamers zéér gedateerd, écht nog de jaren '70 (of nog eerder). Rook er erg muf. Geen verduisterde gordijnen. 2 stop contacten wat onder elkaar zit (totaal dus 4) Kamer was érg gehorig (praten, hoesten, wc doortrekken, tv).

T ontbijt was simpel maar goed. Vers brood, beschuit, cake. Cornflakes, jus d'orange, melk. Onbeperkt thee/koffie/melk/fristi. Wil niet afzeikerig over komen, maar zo'n hotel hadden wij nog nooit meegemaakt. Bediening zéér aardige man. Bedden lagen lekker, maar mijn kussen leek (zoals m'n kids t zeiden) op een steen. Géén beweging in te krijgen, maar volgende ochtend geen last van nek. Schone kamer. Douche was fijn, goede stralen. Geen kalkaanslag te zien totdat je je handen had gewassen/ gedoucht had.Dit hotel raadt ik mensen aan die voor hun werk/hobby ergens moeten overnachten. Écht goedkoop! Zou niet nog een x de Halve Maan boeken, maar de omgeving erom heen was t waard!

De kamer viel tegen, het personeel maakt alles goed!

Slechte bedden, 1 van onze bedden had een houten plaat op de spiraalbodem, en zakte nog door. De tv, erg klein en hing boven het hoofdeinde van het bed. Vanuit bed dus niet naar te kijken! De douchekop zat vol kalk.

Bar en bediening

Waren blij dat we naar huis konden, verblijf niet geschikt voor lange periode.

Douche kon niet gesteld worden en was loeiheet,dit opgemerkt maar er werd niets mee gedaan. Bedden veel te zacht Gedateerd hotel.

Fietsen konden luxe gestald worden

Verduisterings gordijnen

Het was goed verblijf , hebben heerlijke dagen gehad. De keuken is erg goed. Vriendelijk personeel ,persoonlijke aandacht. Evert en Henny

Slechte ervaringen

Alles is erg oud, het ruikt muf, erg warm in de kamers. De douche kon alleen erg heet. Het ontbijt was minimaal. Veelste duur voor dat geld. Er werd ook niet gevraagd of alles naar wens was geweest.

De omgeving

• Beoordeeld op: 4 juli 2017

Interieur was heel oud.

Interieur was heel oud. Kamer rook muf en handdoeken die ik zelf al had weggegooid. Personeel was vriendelijk maar niet servicegericht. Brood kwam van de supermarkt en de koffie durfde we niet te proberen.

Goede uitvalsbasis voor fietstochten

Onze kamer was gelegen aan de hoofdstraat. Met het raam open (geen airco aanwezig) gaf dat gedurende de nacht veel hinder door verkeerslawaai. Niet alle kamers zijn 'traploos' met de lift te bereiken, iets wat in de informatie wel gesuggereerd wordt.

Vriendelijk personeel. Mogelijkheid om onze fietsen binnen te stallen. Prima ontbijt. Nette kamer met eigen badkamer.

Prima plaats om te overnachten.

schemerlamp, of een ,,peertje draaien in de bed ombouw"zou prettig zijn.

Zeer vriendelijk personeel,goed ontbijt,het ontbrak eigenlijk aan niets. Goede prijs kwaliteit verhouding !

• Beoordeeld op: 17 juni 2017

Vriendelijk en schoon. Geschikt voor kort verblijf. Komen wel terug!

De kamers waren klein,gedateerd en mede door de warmte vd dag benauwend.

De Halve Maan is er gastvrij! Het lunchpakket werd naar wens samengesteld. Perfect, nog niet eerder meegemaakt.

Het Hotel is zeer centraal gelegen om de omgeving te bezoeken. Prijs kwalitijd zeer goed

De menukaart misschien iets uitgebreider er was niet zoveel keuze.

Het ontbijt was uitgebreid, alsook het diner s'avonds was heel lekker mooi opgediend en meer dan voldoende

Betaalbaar, maar heeel basic

Bedden vrij kort en smal. We hadden 2 kamers en van beiden deed de afstandsbediening van een zeer oud model miniTV het niet. Bij een kamer opgelost. Ontbijt simpel, maar voldoende

Het was betaalbaar.

Voor slapen goed genoeg

Hotel is gedateerd, zag er oud uit en kamer 12 was aan de kleine kant. Ontbijt was simpel Het rook er ook oud. Bedden liggen redelijk. Voor een kort uitvalsverblijf is het te doen, maar niet meer dan dat.

Ontbijt was simpel maar goed.

Prijs kwaliteit klopt, prima hotel voor een nacht!

Hotel en kamers beetje ouderwets en oud. Voor deze prijs klopt het wel. Wel gehorig in het hotel.

Vriendelijk personeel, ontbijt was prima en voldoende, prima bedden. Lokatie is heel goed.

Gemiste kans

Zeer minimalistische kamer en zeer zuinig ontbijt, waarbij je enkel een snee brood kreeg met keuze uit maar 2 soorten vlees beleg. Voor €72 vonden wij het erg beneden de maat. Zullen niet teruggaan en het ook niet aan anderen aanbevelen.

De rustige omgeving

• Beoordeeld op: 13 mei 2017

Goedkoop: en dat krijg je ook niet veel comfort.

Het ontbijt was vrij standaard: het ergst was de GELUIDSOVERLAST op zaterdagavond... en dat ik NIET verwacht in zo'n klein afgelegen dorp. continu jongeren, op de terugweg (diep in de nacht!)dronken en ruzieënd onder mijn raam aan de voorkant, vreselijk. Ga nooit als hier kermis is!

Goed hotel voor een overnachting om daar e omgeving te verkennen.

De inrichting van de kamers had wat moderner kunnen zijn, maar de prijs was er ook naar. Dus we waren tevreden.

De kamer was eenvoudig, maar voldoende voor 1 nacht. Het ontbijt was goed. Het hotel voldeed aan onze behoefte.

• Beoordeeld op: 17 april 2017

Tegen gevallen

Kleine,donkere, oude kamers. Muffe geur. Niet geschikt voor de hond vanwege de steile trap. Het hotel ligt op een doorgangsweg voor de jeugd die op zaterdag uitgaat. Heel veel lawaai 's nachts

Het ontbijt was redelijk

• Beoordeeld op: 30 september 2016

Mochten wij weer in deze streek zijn, boek ik weer bij Hotel 'de halve maan"

Kamer 31 , erg luidruchtig qua verkeer en trappenhuis. Hoewel er veel scholieren waren , werd er meteen ingegrepen als deze te luidruchtig werden. Bravo

Diner en Ontbijt waren zeer goed, leuke bar, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel gratis parkeer ruimte voor en naast het Hotel

• Beoordeeld op: 20 september 2016

Aardige mensen.

Was erg warm. Snachts veel lawaai op straat Kamers jaren 70 look

Aardige mensen. Lekker ontbijtje. Goede bedden.Vlakbij Enkhuizen erg leuke restaurantjes en winkels daar.

• Beoordeeld op: 8 september 2016

Gezellig dagje weg.

Het hotel mag wel worden aangepast aan deze tijd. Zorg bijvoorbeeld voor een airco op de kamers en modern meubilair.

De klantvriendelijkheid en een prima keuken, valt niets van te zeggen. Prijs / kwaliteit was goed.

• Beoordeeld op: 7 september 2016

nooit meer zo een verjaardag vieren! !

De kamers zeer gedateerd,de tv zeer klein ....voor toch grote kamer!Het Ontbijt...in deze tijd,alles afgepast...geen buffet (oh ja met melk,yoghurt,sap!!)Heel jammer!!

Onze kleinzoon vond het leuk....wat wij gelukkig erg fijn vonden,we waren er voor zijn verjaardag!(hij vertelde dit eigenlijk direct bij aankomst..wer niet geluisterd )wij waren zeer verrast..stap terug in de tijd!!

• Beoordeeld op: 6 september 2016

Jammer dat er weinig of geen uitleg was, over hoe alles hier reilt en zeilt.

De bedden kraakten enorm..... Bij alleen al bewegen van een arm/been kraakte het. Hierdoor heb ik weinig tot niet slapen. Ook de douche, werkte eerst niet. Het was een douche met gebruiks uitleg, welke we niet gehad hebben. Er is, zo wie zo, weinig uitleg gegeven, hoe alles hier aan toe ging. Jammer.

Het ontbijt was prima verzorgd

• Beoordeeld op: 30 augustus 2016

Teleurstellend.

DE ontvangst.was matig.We moesten direkt bij aan komst afrekenen.Bedden in zeer zeer zeer SLECHTE staat.In 1 woord SCHANDALIG.Dit was eens maar nooit meer.

Het ontbijt was zeer matig Geen goedemorgen.

• Beoordeeld op: 29 augustus 2016

Nooit meer terug

Alles gedateerd, kamer zo klein dat je de stoelen die naast het bed in een hoekje waren gepropt niet eens kon gebruiken.

Het ontbijt was eenvoudig maar voldoende

• Beoordeeld op: 25 augustus 2016

Ontbijt was goed en uitgebreid.

Omdat het geen lopend buffet was, moesten we 15 min wachten voor we brood kregen, dat gaf in eerste instantie niet maar die 15 min had ik niet ingepland. De bediening was wel super en er was genoeg voor onze veel etende groep!

Ontbijt was goed en uitgebreid. Douche was lekker warm

• Beoordeeld op: 22 augustus 2016

Lekker, even 4 dagjes weg geweest.

Het sanitair was allemaal nog donkerbruin en beige, wel wat oud bollig. Maar eigenlijk maakt ons dat ook niks uit. Het was schoon en je kon je heerlijk douchen.

Het ontbijt was degelijk, maar wel goed en voldoende. De bedden sliepen heerlijk. Wel een warme kamer, maar het was ook 30 graden en wij zaten aan de zonkant. Gastvrije eigenaren.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Vier dagen genoten van het mooie Noord Holland

Wij hadden niets te klagen

Ontbijt keurig op dienblaadjes en gekookt eitje Goede parkeer voorziening Op 2km v Enkhuizen Eenvoudig hotel maar wat we nodig hadden was aanwezig Smorgens na ontbijt krantje aanwezig

• Beoordeeld op: 9 augustus 2016

Fatsoenlijk geslapen in een oubollig hotel

Inrichting hotel, kamer en badkamer ergens uit de jaren 70 en totaal niet meer van deze tijd.De douche kende slechts 1 stand, te heet en gebrekkige internet verbinding en dito TV. Daarnaast wordt het tijd om eens te beginnen met een ontbijtbuffet. Kortom, het hotel is toe aan een complete renovatie.

Ruime kamer, voldoende parkeergelegenheid.

Het is iets ouder hotel , maar wel erg schone kamer ,en iedere dag schone handdoeken

De tv , veel te klein , kon niet goed lezen . En de plank boven het bed .

Ontbijt t

Geen goed veblijf want alles is te oud , de accommodatie moet gerenoveerd worden ,de douches zij.

Er moet een totaal verandering komen in de accommodatie :vloer,bedden kraken, douche, gordijnen alles wat ze daar hebben is niet van deze tijd.

Ruime kamer, gratis parkeren om de hoek, gastvrij.

Alles een beetje gedateerd en geen shampoo en douchegel.

Ruime kamer, gratis parkeren om de hoek, gastvrij.

Treinstation en fietsverhuur.

Treinstation en fietsverhuur.

De ligging was mooi en centraal.

Kleine kamer, toilet rook niet fris en ontbijt viel tegen.

De ligging was mooi en centraal.

Locatie was goed

Locatie was goed

• Beoordeeld op: 7 juni 2018

Drama

Alles. Wat een oud jaren 40 hotel

Het enige goede was de koffie. Maar helaas geen latte verkrijgbaar Voor de rest niets positiefs

Wat een teleurstelling!

De kamers en het ontbijt

Vertrek

We kwamen alleen om te slapen en daarvoor was het hotel prima.

Het ontbijt.

De accommodatie was schoon en goed bereikbaar maar ontzettend gedateerd. Je ging echt 25 jaar terug in de tijd.

Simpel maar goed vriendelijke mensen

Eenvoudig saai ontbijt

Bediening zeer vriendelijk nette kamers schoon

Heel vriendelijk onthaald .

De tv werkte heel slecht. Slecht beeld

Twee dagen motor gereden

Alles wel

Prima overnachting, een beetje gedateerd!!!

Eenvoudig maar goed voor de prijs

Goede prijs/kwalteitsverhouding.

Kamers zijn ok maar e.e.a. Raakt gedateerd.

Het s,avonds samen met de stamgasten voetballen kijken. En het gratis parkeren bij de lokatie.

Noodzakelijk

De uitrusting van de kamer was buitengewoon uit de tijd.

Het geheel was matig.

uitstekend

beetje gedateerd

bijna alles

Goed hotel maar de bedden zijn een zware tegenvaller. Al de rest is in orde.

De bedden. Die mogen toch wel verbeterd worden.

Zeer vriendelijke ontvangst, lekker ontbijt, ook het restaurant was dik in orde.

De locatie is prima, maar een oud hotel met weinig moderne voorzieningen

Het bed Grote van de kamer Ouderwets Klein

Goed ontvangst, lekker ontbijt, gezellige bar

nvt

Het is een beetje oude hotel. Bedden waren niet echt comfortabel. Kamers waren aan de oude kant en te klein

nvt

Ten opzichte van de prijs voldeed dit voldoende aan de verwachting.

De kamers zijn erg gedateerd. Gelukkig wel schoon.

Naar de totale kosten was het ontbijt prima verzorgd

Eenvoudig hotel met net en vriendelijk personeel.

Keuze bij het ontbijt buffet erg beperkt.

Eenvoudig hotel met net en vriendelijk personeel.

Erg gedateerd

Erg gedateerd

Ouwbollig, service matig tot goed

Slechte douche, de gangen roken muf en een beetje naar schimmel.

• Beoordeeld op: 2 februari 2018

Eigenlijk was alles slecht en vooral de bedden schandalig

Alles de douche

Eigenlijk was alles slecht en vooral de bedden schandalig

Personeel was erg vriendelijk.

Hele kleine kamer, ontbijt was zeer beperkt. Avondeten matig. Hele kleine tv en de afstansbediening deed het niet goed.

Personeel was erg vriendelijk.

Vriendelijkheid

Geen nadelen

Vriendelijkheid

erg gedateerd

erg gedateerd

eenvoudig

kamer sober ouderwets Ontbijt karig Geen groente bij diner

Diner wel goed, miste alleen de groente!

een nacht is voldoende voor goed slapen en voldoende ontbijt, maar te ouderwetse inrichting met vrie

Ouderwetse Kamer ,onopgemaakt bed was dichtgetrokken, kregen wel direkt andere ouderwetse kamer qua tv, gordijnen, badkamer

Klantvriendelijke heren

Heel erg slecht, 2e nacht niet gebleven, maar wel moeten betalen.

Gehorig, slechte bedden, gerafelde handdoeken en een muffe geur.