Beoordelingen over American Hotel Amsterdam 4-sterren

Leidsekade 97, Amsterdam Centrum, 1017 PN Amsterdam, Nederland

#140 van de 450 hotels in Amsterdam

Meer tonen- er opent een dialoogvenster

Resultaat 1 – 75

• Beoordeeld op: 13 november 2018

Goede locatie, comfortable bed, maar verder geen luxe.

Kamer 601 was nog niet gerenoveerd (oubollig). Stoffige glazen in de kamer. Lobby van het hotel ondermaats.

Goede locatie. Ruime kamer. Zeer comfortabel bed.

• Beoordeeld op: 11 november 2018

goede verlenging na een goed concert
    • Classic Tweepersoonskamer

Bedenk wel: midden in het uitgaanscentrum, dus er kan tot 's avonds laat geluid van buiten af zijn. (viel bij ons rond 01.00u stil, en dat was op een vrijdag)

Prachtige locatie, prachtig pand. klantvriendelijk en makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Ideaal gelegen voor een avondje uit in de schouwburg of in een poppodium.

• Beoordeeld op: 10 november 2018

Veel lawaai, Werken in kamers verdiep erboven en van s...
    • Classic Tweepersoonskamer

Veel lawaai, Werken in kamers verdiep erboven en van s ochtends vroeg al veel lawaai. Poetsvrouw kwam meermaals op deur kloppen ( voor 10u) om kamer te verlaten. Stond om de hoek te wachten toen we kamer verlieten... Kamer niet echt heel proper, spinnenwebben boven bed

• Beoordeeld op: 9 november 2018

Mooie beleving maar voor teveel geld

- De nachtkastjes zijn erg klein. Als je telefoon en je bril er op liggen is het vol. Voor een glas drinken en een boek is geen plek. - De badkamer. Douchen in het bad en de kraan in het bad. Deze zit op een onhandige plaats. Als je het bad wilt vullen moet je om erbij te kunnen in het bad staan. - Het ontvangst bij de receptie mag wel wat enthousiaster. We kregen geen " wees welkom in ons mooie hotel" gevoel. - Al met al teveel geld voor wat je krijgt.

De allure van het hotel. Prachtige ambiance. Ontzettend aardige mannen achter de bar in het restaurant.

• Beoordeeld op: 30 oktober 2018

Hotel was heel goed, wij hadden een deluxe kamer op het...

Ontbijtbuffet was open tot 10u30, toen wij tegen 10u10u werd het het buffet niet meer aangevuld, basis ontbijtproducten zoals confituur en croissant zouden toch bijgevuld mogen worden, was net iets te duur vond lk.

Hotel was heel goed, wij hadden een deluxe kamer op het eerste verdiep, prachtig en ruime kamer, maar heel slechte geluidsisolatie, het lawaai van buiten was niet hoorbaar wel van binnen in het gebouw. Dit was niet zo aangenaam s ochtends wanneer je beetje wou uitslapen.

• Beoordeeld op: 27 oktober 2018

Perfect verpozen op loopafstand Paradiso
    • Classic Tweepersoonskamer

Hotel wordt gerenoveerd en waarschijnlijk hadden we nog 1 van de laatste oude kamers. Wel een grote en schone kamer. De bouwlift stond precies voor ons raam, maar tijdens ons korte verblijf geen last van gehad.

Ideale locatie aan het Leidseplein. Prachtig gebouw met grandeur en historie. Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 11 oktober 2018

Geweldig hotel!
    • Classic Tweepersoonskamer

Geweldig hotel! Personeel een dikke 10! Super kamer, goede voorzieningen, heerlijk ontbijt ( in een prachtige zaal) en een gezellige bar! Top genoten!

• Beoordeeld op: 8 oktober 2018

Prima kamer

Koffieapparaat stuk geen flesje water op de kamer .geen wc borstel in badkamer geen douche kapje.

Het diner en ontbijt waren geweldig.Kamer verder prima.

Hotel heeft een fijne centrale ligging.
    • Classic Tweepersoonskamer

Geluid van de gang komt erg de kamer in. Personeel in de ontbijtzaal was vriendelijk, maar ziet door de verschillende soorten gasten ( a la carte/ buffet / binnenlopende gasten) niet als je wat wilt vragen.

Hotel heeft een fijne centrale ligging. Kamers zijn mooi, Badkamer heel mooi en een heerlijk bed!!!

Rustige kamer gevraagd, maar krijgen er dan 1 op de derde...
    • Classic Tweepersoonskamer

Rustige kamer gevraagd, maar krijgen er dan 1 op de derde verdieping boven de trams, super gehorig tot laat in de avond en vroeg in de ochtend. Ik uitte bij de receptie al mijn twijfels, maar de 2 medewerkers gaven aan dat op de 3de verdieping het geluid later binnenkomt. Dramatisch...

Heel goede ligging, vriendelijk personeel en lekker...
    • Classic Tweepersoonskamer

Jammer dat er geen gratis water beschikbaar was op de kamer. Minibar was ook helemaal leeg..

Heel goede ligging, vriendelijk personeel en lekker restaurant

Beetje duur
    • Classic Tweepersoonskamer

Kapotte Nespresso machine in de kamer, geluid van kamer boven / de gang hoorbaar, ontbijtbuffet (veel te duur voor wat het inhield).

Het grote comfortabele bed en de toplocatie

Prettig
    • Classic Tweepersoonskamer

Geweldige locatie. Op de kamer was het muisstil en lekker koel. Je kunt bij het ontbijt ook al la carte eten zodat je niet voor een compleet ontbijt hoeft te betalen. Heel slim.

Bed was heel goed lage is fantastisch
    • Classic Tweepersoonskamer

Ik ken het Hotel van vroeger nu een beetje vergane glorie Portiers kijken alleen naar het drinkgeld zijn niet goed met hun gasten bezig waardoor weinig drinkgeld ! Is een circel.

Bed was heel goed lage is fantastisch

De ligging en het gebouw zijn erg mooi.
    • Classic Tweepersoonskamer

Van binnen is het oud en oubollig. De kamer was erg klein en ook het bed mag in deze tijd geen tweepersoons bed meer heten - echt te klein! €22,50 voor het ontbijt via booking.com is echt absurd. Overal in de buurt van het hotel kun je voor minder dam de helft prima ontbijten.

De ligging en het gebouw zijn erg mooi.

Heerlijk, goed, prachtig

Het ontbijt,

Het hotel staat in een mooi uitvals hoek. Leidseplein. Vondelpark. DeLaMar theater. Rijksmuseum. Centrum goed te bereiken. Kortom ideaal. Hotel van binnen is mooi, schoon en netjes. Kamer die wij hadden, mooi en modern. Personeel aardig, vriendelijk en behulpzaam. Het is een oud gebouw met veel historie, wat mooi is, zijn de foto’s, van het verleden. Mooi opgezet. Wat een min puntje is, is het ontbijt, tegenover de prijsverhouding karig. Maar okay mag de pret niet drukken. Ben tevreden

Heel erg teleurstellend en veel te duur .
    • Classic Tweepersoonskamer

Alles viel tegen Het bed was heerlijk,maar te groot voor de kamer. zodat ik overal zijdelings langs moest. en de koffer in de weg stond.Het bad te hoog. Oudere mensen kunnen niet baden. De douche is ook in het bad. Dus je moet altijd in het bad klimmen. Voor ontbijt op de kamer moet je een papier inleveren bij de receptie....dit zag ik te laat dus moest ik mij weer aankleden om dit te doen.....De kamer was smiddags om 16 uur nog niet schoongemaakt en het bed niet opgemaakt!!

ik bestelde ontbijt op de kamer. Van alles ontbrak en het brood was oud.Geen lepeltje bij het ei. Geen koffie room.ik klaagde en 10 min. later kwam de roomservice met een kannetje koffie en room.......

Goede lokatie maar met een beetje "vergane glorie"

Ondanks we de "hoofdprijs" betaald hebben voor het hotel á +/- €300 per nacht was het ontbijt niet inbegrepen. Ontvangst bij receptie was slecht en leek meer op een ontvangst die thuis hoort in een Hostel. Ondanks de upgrade naar een superior kamer geen extra's zoals bijvoorbeeld pantoffels of een flesje water. Kortom slechte Prijs Kwaliteit verhouding.

Goede Locatie; vriendelijk personeel bij de Bar

Goed hotel maar daar betaal je dan ook voor
    • Classic Tweepersoonskamer

Beetje kleine kamer die lastig op temperatuur te krijgen was, snel te warm en koud

Erg centraal gelegen hotel zonder dat je in de nacht wakker ligt van het lawaai. Goede service en zeer goed ontbijtbuffet

Al met al een topverblijf gehad.

Ontbijt is wat magertjes, en de douche had iets ruimer gemogen, in verhouding met de ruime grootte van de slaapkamers

Ruime grote moderne kamers, heerlijk bed.

Teleurstelling deal van Booking.com
    • Classic Tweepersoonskamer

Wij hadden dit geboekt met een deal van Booking.com. daardoor zijn wij op de bovendste verdieping geplaatst. Dit was kleiner dan de andere verdiepingen van het hotel en zonder uitzicht. Ik vind dat men van te voren moet aangeven dat dit het gevolg is van een boeking met een deal. Dan had ik dit niet gekozen.

5,5
    Achteraf kamertje met oude met witte spaanplaat afgetimmerde lift.... helaas voor ons vergane glor
    • Classic Tweepersoonskamer

Ze kregen een achteraf kamertje op zolder met n piepkleine badkamer en dat voor de betaalde prijs van € 310 !! Tijdens lunch in restaurant Americain werd eerst mijn glas rose vergeten en bij de overigens zeer karige tonijnsalade werd geen brood geserveerd.... heb hierom zelf moeten vragen!

Statig hotel en prachtig restaurant, geen aanrader!

Had in de reviews al gelezen dat bediening in restaurant matig zou zijn , maar dat klopt helaas ook. De allure die het restaurant heeft wordt niet gehaald bij het, meeste, personeel! Verder is er een kussen service in het hotel om een goed kussen uit te zoeken, maar deze service gaat niet verder dan de receptie. Verder is het gebouw best gehorig, toiletgebruik op andere verdieping is goed te horen. Prijs/ kwaliteit was onvoldoende.

De ligging en entourage van hotel en restaurant zijn prachyig!

• Beoordeeld op: 7 april 2018

• Classic Tweepersoonskamer

Relatief kleine kamer en geen heel vriendelijk personeel Het ontbijt en de kamer waren ok maar ook niet meer dan dat. Voor die prijs mag het toch wel net dat ietsje meer zijn

De locatie is perfect

• Beoordeeld op: 25 maart 2018

Prima verblijf gezien het doel, een theaterbezoek in het delaMar
    • Classic Tweepersoonskamer

Had om 2 eenpersoonsbedden gevraagd bij boeking (3 maanden eerder al), waren dus niet beschikbaar. Matras kan beter, te zacht naar mijn mening en de grond in de hotelkamer bij het bed is niet vlak maar hobbelig, rare gewaarwording bij het uit bed stappen

Locatie is perfect, de kamer mooi groot en badkamer ook prima

Mooi hotel op prachtige lokatie
    • Classic Tweepersoonskamer

Hygiene: vieze sokken van voorganger in de kast, met galve doos donuts en de douche. Douchekop in bad ongandig. Kleine kop op verkeerde plek, erg hoge instap.

Bed, locatie, restaurant, ontbijtmogelijkheden

• Beoordeeld op: 16 maart 2018

Korte vakantie, hotel beviel prima vanwege de ligging.
    • Classic Tweepersoonskamer

Als negatieve opmerking melden wij dat de mededeling (bv. over het tijdelijk afsluiten van het water) ALLEEN maar in het Engels was. Wij zijn toch in Nederland; trots op ons land en daar hoort onze taal ook bij. Dus Engels mag maar daarnaast zeker ook mededelingen in het Nederlands.

Geen gebruik gemaakt van het ontbijt. Prima kamer maar de badkamer is aan de kleine kant, toilet veel te laag en het bad veel te hoog.

vriendelijk personeel
    • Classic Tweepersoonskamer

Wij hadden een kamer met een deur (wel gesloten natuurlijk)tussen twee kamers waardoor er meer geluidsoverlast is als je er geen rekening mee houdt, wat bij ons dus het geval was door een heel spraakzame mevrouw die het nodig vond ons tot een stuk in de nacht wakker te houden, maar de receptie van het hotel deed voor ons perfect wat nodig was, waarvoor onze dank!

Het ontbijt was voldoende in het mooie Restaurant van het Hotel!

Zakenuitstapje
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer erg klein evenals de badkamer. Ontbijt was ronduit slecht. Begrijp niet na zoveel slechte reviews dat hier niets mee wordt gedaan

Locatie was top

Hotel was top!
    • Classic Tweepersoonskamer

Bar American vlak ernaast is een schande qua bediening én prijzen. Jammer, want de locatie zelf is wel heel mooi. Wegblijven! Er zijn veel leukere bars in de buurt, waar het personeel wél geschoold is en waar je normale prijzen betaalt voor een drankje.

Hotel was top!

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Onvoldoende
    • Classic Tweepersoonskamer

Ons terras was niet overdekt, waardoor we er geen gebruik van konden maken omdat het regende, dit koste 30€ per nacht extra, onze vrienden hadden wel een overdekt terras, wat dus niet eerlijk is tegenover ons en we wel evenveel hebben moeten betalen. De hostess aan de receptie bij aankomst was niet vriendelijk, noch proffesioneel.

• Beoordeeld op: 9 maart 2018

Prima hotel, waardeloos ontbijt.

Ontbijt is slecht. Er zijn zoveel reviews over het slechte ontbijt en toch verandert dit niet? De Matahari suite had lage ramen wat het naar buiten kijken moeilijk maakte. Was een tegenvaller.

Locatie is perfect en hotel is prachtig. Bed was heel goed! Het tweepersoonsbad in de Matahari suite was een verrassing.

Mooie kamer met een leuk balkonnetje met uitzicht op het...
    • Classic Tweepersoonskamer

Mooie kamer met een leuk balkonnetje met uitzicht op het Leidseplein. Vriendelijk personeel. Zeker een aanrader , ik kom zeker nog een keer terug !

Mooi hotel. Rampzalig ontbijt
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijt is ronduit triestig . Een KLEIN stukje brood en kwart sneetje rozijnebrood en een croissant. Een eitje wordt geserveerd op een oneetbare manier. De bediening loopt mank . Tafels worden pas afgeruimd als er geen plaats meer is ! . Plaats een buffet en enkele koffie apparaten zoals het in IEDER hotel met standing past. Het personeel in het café loopt heen en weer zonder iemand te bedienen . Bierviltjes zouden ook wel praktisch zijn.

De ligging van het hotel is prima . Mooie kamer met alle comfort .

Kleine maar schone kamer, vriendelijk personeel, bar slecht ontbijt.
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijt was erg slecht. Voor 14,50 een bedroevend plateautje met een croissant, een halve krentenboterham en een minuscuul bruin broodje. Maak daar gewoon een buffet van! Ook werd er geadverteerd met verse jus. Die kwam dus gewoon uit een pak!!

Feestelijke verrassing op sjiek
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamers prima, ontbijt wat we ervan verwachtten en het personeel erg hulpvaardig. Het bijbehorende restaurant is een prima plek om 's avonds wat te drinken

• Beoordeeld op: 7 februari 2018

• Classic Tweepersoonskamer

Restaurant, personeel gestrest, karig ontbijt, slechte service, veel vieze tafels. Uitzicht Badkamer kon likje verf gebruiken Gehorige kamer

De kamer was mooi minibar en koffie/thee op kamer Mooie hal Prachtige locatie

• Beoordeeld op: 6 februari 2018

Dichtbij de theaters en een klassiek verblijf.
    • Classic Tweepersoonskamer

Toch bijzonder om in het beroemde Americain te overnachten. De kamer was prima, leuk dat er een Nespresso apparaat met koffie stond. De ligging is uitstekend, vlakbij de belangrijkste theaters en musea.

• Beoordeeld op: 6 februari 2018

Een pretentieus hotel zonder allure, maar wel op een centrale plek
    • Classic Tweepersoonskamer

Het hotel is pretentieus, ze houden vast aan wat t ooit was, alleen de allure is verdwenen. De medewerkers zijn stijf en arrogant. De lobby en de gangen zijn armoedig en aan verbouwing toe.

De kamer was top, lekker ruim, bedden lagen heerlijk, beddengoed fijn. Ook de lucht was goed, niet te koud, warm, droog, etc. De locatie is perfect. Het restaurant is prachtig.

De locatie is echt super!
    • Classic Tweepersoonskamer

De locatie is echt super! Midden in het centrum, dus je kunt overal zo naartoe gaan. En om de hoek van het theater waar wij naartoe gingen. Ook een goede service! Wij kregen een kamer op de entresol doe uitkeek op een airco unit, precies voor het raam. Na gebeld te hebben kregen wij een andere kamer met uitzicht op de stadhouderskade. Echt top!

• Beoordeeld op: 4 februari 2018

diner was heerlijk, de kamers geweldig.
    • Classic Tweepersoonskamer

diner was heerlijk, de kamers geweldig. De stijl van het oude gebouw met moderne faciliteiten. Kortom top. Parkeren krijg je korting op. Je zit direct in het centrum. Vriendelijk personeel. Kamer heeft goeie afmetingen met een heerlijk bad.

• Beoordeeld op: 27 januari 2018

De hotelkamer.
    • Classic Tweepersoonskamer

De ventilatieroostertjes konden niet dicht, waardoor uitgaanslawaai, zelfs op onze vijfde, hoogste verdieping. De bodem van het ligbad was niet 100% helderwit. De lift rook een beetje muf. Wachttijd bij de receptie. Pinda’s uit de minibar smaakten oud. Maar het zijn kleine dingen, meer de laatste verbeterpuntjes. Café Americain: trage bediening; de ingrediënten voor mijn cocktail (“Warm Hug”) bleken op, zodat het nóg langer duurde eer ik een drankje had. Americain is wél erg mooi geworden/gebleven. Al met al nog steeds een aanrader.

De hotelkamer. Erg mooi, comfortabel, romantisch, mooie badkamer, prima koffie thee & minibar, alles werkt en is keurig netjes, uitzicht op het Leidseplein. Echt een hele fijne kamer op een fijne plek.

Super kamers en ligging aan Leidseplein!
    • Classic Tweepersoonskamer

Nieuwe concept met roomservice. Ontbijt viel tegen, heel weinig en er staat weiniger op als vroeger.

Super ligging en kamer met balkon met mooi uitzicht. Casino ligt tegenover. Tram voor de deur, zodat je binnen een paar minuten overal in Amsterdam bent.super

• Beoordeeld op: 19 januari 2018

Fijne locatie.
    • Classic Tweepersoonskamer

Net geheel verbouwd maar kozijnen, badkamermeubel en bad kennelijk niet en dat maakt het geheel wat slordig. Evenals de badkamer producten waaronder wc papier.

Fijne locatie. Zeer vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 16 januari 2018

Oké
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijt was erg karig en er was geen eigen keuze in het ontbijt. In de badkamer was het bad geel uitgeslagen.

De locatie, de entree en de prachtige brasserie

Slechte verlichting op de kamers
    • Classic Tweepersoonskamer

Te lang moeten wachten voor de lunch Meer als een uur.

Ontbijt goed maar niet inclusief te duur Als je zoon dure prijs hebt betaald voor een nacht.

• Beoordeeld op: 12 januari 2018

Ligging in centrum op loopafstand van winkels, restaurants,...
    • Classic Tweepersoonskamer

Erg kleine, ietwat gedateerde kamer en badkamer. Ook hier helaas zoals tegenwoordig in veel hotels: onderlakens met plastic onderlaag met als gevolg dat je gaat transpireren en dat het plastic "kraakt" als je je beweegt. Personeel bij zowel ontbijt als diner super vriendelijk maar inefficient. Bij standaard ontbijt staat vermeld "verse sinaasappelsap". Beide ochtenden was er echter geen jus d'orange (!!??!!). Bij diner was de "medium" bestelde ossenhaas helaas te lang gebakken en daardoor uitgedroogd.

Ligging in centrum op loopafstand van winkels, restaurants, cafés, belangrijkste musea, rondvaartboten enz. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

Zoals de vorige keren heel goed!

Het ontbijt. De formule is veranderd van een zeer goed buffet naar een plateau met 1 pistolet, croissant, 1 sneetje kaas, wat worst en hardgekookt ei en een beetje confituur. Daarbij kan u mits betaling gerechten bijnemen zoals eieren, zalm, yoghurt, vers fruit enz.... Het liep ook niet gesmeerd, we hebben heel lang moeten wachten. Er is nog veel werk aan.

De vriendelijkheid van het personeel aan de receptie, die veel moeite doet om u verblijf aangenaam te maken.

Een prachtig hotel op een prachtige locatie met de allure van weleer.
    • Classic Tweepersoonskamer

Ik vind het ontbijt goed van kwaliteit, maar jammer dat dit niet in buffetvorm is. Voor 17,50 per persoon vind ik het ontbijt een beetje karig. De allure van Americain vraagt om een rijkelijk gevuld buffet. Wat me ook opvalt is dat het placeren op een bijzondere manier gebeurt. Het ene stel wordt in de ene hoek van het restaurant geplaatst, het andere stel in een geheel andere hoek. Het geeft je als gast de indruk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de mensen die er verblijven. Maar wellicht is er een geheel andere reden voor.

Het hotel als geheel, het restaurant met haar oude allure. De heerlijke bedden. De ligging van het Americain is top!

Alles ademt sfeer en klasse.

Menu in het restaurant wat karig. Wel hoge kwaliteit. Geen vegetarisch, wel maakte de kok op verzoek meteen een vegetarisch hoofdgerecht.

Alles ademt sfeer en klasse. Heerlijk bed. Prachtige grote kamer met balkon. Fluisterstille airco, geweldig !

Ligging zeer goed , aanbod ontbijt terleurstellend
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijt was een grote terleurstelling , geen keuze en zeer beperkt ,met bijbetaling was de mogelijkheden te beperkt en te duur ,gezien de boeking overnachting met ontbijt . ( geen lopend buffet) Geen koffiekeuzes , bedorven koffiemelk .( geen exuses hiervoor) te eenvoudig .

De ligging , metro verbinding .

Niet voor herhaling vatbaar, nochtans 3 jaar geleden prima kamer : uitzicht gracht en ontbijtbuffet
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer 017 op entresol lag naast airco-installatie, geluid ondraaglijk en weinig nachtrust. Na klacht kregen we kamer 610 voor de volgende nacht. Negatief op beide kamers : badkamer mini,mini (?prijs/kwaliteit)

Receptie vriendelijk en behulpzaam Ontbijt : nieuwe formule(sinds december 2017) ieder zijn plateau : zeer beperkte porties en elke dag hetzelfde . Gevolg : dienden extra's bij te bestellen mits betaling. Personeel wel behulpzaam,maar bediening liep fout(opleiding personeel!!)

Een verblijf dat sterk negatief is beinvloed door de slechte ontbijt ervaring.
    • Classic Tweepersoonskamer

De hygiene met name van de badkamer (met schimmel rondom het bad etc.) zou je niet verwachten voor een hotel van deze status. Verder was het ontbijt ver beneden wat je zou mogen verwachten. Men heeft een nieuw concept ingevoerd waarbij onaangekondigd het ontbijt buffet is vervangen door een door het hotel vastgesteld treetje met daarop 1 plakje kaas, twee schijfjes onooglijke worst, een kwakje aardbeienjam een halve boterham van krentenbrood een brokje bruinbrood en 1 croissant. Je hebt als klant geen enkele kans om een ontbijt te nuttigen naar eigen smaak of hoeveelheid. Je krijgt het gevoel dat je wordt aangezien voor een dier dat zijn etensbak voorgeschoteld krijgt, zonder ook maar enige inbreng te kunnen hebben. Er is nog wel de mogelijkheid om tegen meerkosten 5 items bij te bestellen, waarbij door het hotel lichtelijk cynisch wordt opgemerkt dat dit kan als service tegen gereduceerde prijs; bijvoorbeeld Euro 5,- voor een bakje yoghurt is naar mijn idee een disproportioneel hoge prijs! Een gastronomisch ontbijtbuffet bij een hotel van dit caliber is normaal niet hoger dan Euro 25,-p.p Daarbij komt dat het personeel in de ontbijtzaal duidelijk is gericht op clienteel van buitenaf; zodra je je etensbak voorgeschoteld hebt gekregen is het qua aandacht afgelopen. Heel jammer, dit heeft een negatief gevoel over ons verblijf in het American achter gelaten

De lokatie zo dicht bij het centrum is fantastisch. Verder is de architectuur van het gebouw in het algemeen en het restaurant in het bijzonder een grote bonus.

Mooi hotel en vriendelijk personeel, met ne de conciërge!
    • Classic Tweepersoonskamer

Zit een verschil in de standaard kamers. Vorig jaar sliepen we in een prachtige grote kamer. Dit jaar viel het tegen, een stuk kleiner en dezelfde prijs.

Mooi hotel en vriendelijk personeel, met ne de conciërge! Onze complimenten!

• Beoordeeld op: 29 december 2017

Plek prachtig, ontbijtservice waardeloos slecht.
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijt viel zwaar tegen. Allereerst was mijn ontbijtreservering niet goed doorgekomen. Ten tweede, er was geen ontbijtbuffet, maar je werd bediend. En van de bediening klopte helemaal niets. Lang moeten wachten, div. keren moeten vragen om service, oudje broodjes, karig ontbijt. Veel is hier te verbeteren. Erg jammer om zo af te moeten sluiten.

De entourage van dit statige Jugendstill hotel is geweldig. De kamer stijlvol ingericht.

Beste ligging van de stad!
    • Classic Tweepersoonskamer

Via roomservice ontbijt op kamer, viel tegen heel erg weinig, 1 heel klein mini broodje , halve snee brood met rozijnen en een croissant, 1 plakje kaas, 2 kleine ronde ossenworst ter grootte van een twee euro stuk, 1 eetlepel jam eennglas jus d orange en een koffie. Ze hebben de kaart verandert ook in restaurant, het is er niet beter op geworden!

Ligging aan Leidseplein en tram voor de deur, dus alles goed bereikbaar. Voldoende restaurants in de buurt en casino tegenover!

Heerlijk!
    • Classic Tweepersoonskamer

"Standaard" ontbijt-tray was enigszins karig. Komt wellicht door nieuw doorgevoerd systeem; er stond meer servies op dan ontbijt. Mooi servies, dat dan weer wel.

Locatie, pand en kamers zijn geweldig. Personeel uiterst bekwaam en vriendelijk.

ondanks verdwenen chic van weleer een mooi hotel op een mooie locatie
    • Classic Tweepersoonskamer

door nieuw concept in restaurant en bar hebben wij de bediening als chaotisch ervaren. de klassieke stijl en elegantie van weleer is compleet teniet gedaan en veranderd in cafésfeer.

hotelkamer en locatie

leuk voor een keer, maar niet voor herhaling.
    • Classic Tweepersoonskamer

Wij vonden de kamer wat gedateerd, ontbijt hebben wij niet genomen omdat het een standaard ontbijt is, in een hotel willen wij graag zelf kiezen aan een lopend buffet wat wij willen ontbijten.

we hadden een heerlijk bed!

Voldoende
    • Classic Tweepersoonskamer

Ontbijt in nieuwe vorm met een standaard plate, extra gerechten bijbestellen. Dwz, extra kosten. Prijs/kwaliteit valt erg tegen.

Locatie prima, midden op het leidse plein. Kamers zijn netjes, badkamer nieuw.

• Beoordeeld op: 22 december 2017

Vergane glorie

Het hotel is een beetje “vergane glorie”. Onze kamer was bijvoorbeeld groot en mooi, maar bepaalde zaken zijn heel oud geworden. De douche was bijvoorbeeld heel onhandig en verouderd.

Wij hadden een mooie ruime kamer aan het water. Groot en mooi.

De kamers zijn klein beetje verouderd, maar zeker nog netjes...
    • Classic Tweepersoonskamer

Kies geen ontbijt, het is zeer duur voor het feit dat je 2 stukken brood & 1 croissant krijgt. Buffetvorm wordt niet meer gebruikt in dit hotel. Voor elke extra moet je bijbetalen. (Roerei: 2,80€, spek: 3,60€)

De kamers zijn klein beetje verouderd, maar zeker nog netjes en comfortabel. Het bed ligt zalig!

Perfecte locatie, oude kamers, kringloop meubels en een bar slechte service bij het ontbijt
    • Classic Tweepersoonskamer

Ontbijt was heel slecht. Ondanks dat er ontbijt bij de kamer zat, bleek dit alleen een basispaketje te zijn en moest de rest (zoals een eitje of yoghurt) er nog los bijbetaald worden om een fatsoenlijk ontbijt te kunnen krijgen. Verder duurde het meer dan 40 minuten voor de koffie kwam, die vervolgens op/koud was voor het mini voedselpakketje geserveerd werd. Beter om dan ergens in de stad te ontbijten. Erg oude kamers / inrichting en een ronkende ventilatiemachine buiten onder het raam die de hele nacht doorgaat. De mooi gerenoveerde kamer op de foto is niet te herkennen in de oude kringloop inrichting die er werkelijk in de kamers staat.

Hotel alleen mooi voor de locatie, de kamers staan totaal niet in verhouding tot de kosten.

Hotel was comfortabele, perfect ligging! Ontbijtservice was niet goed.
    • Classic Tweepersoonskamer

Ontbijt was ontzettend slecht geregeld. Nieuwe werkwijze waarmee je niet buffet krijgt maar standaard pakket. Eitjes etc. Moest je bijbetalen. Kan me voorstellen dat dit voor mensen onverwachte kosten zijn. Duurde erg lang ( waardoor veel gasten weggingen) personeel tegen elkaar en gasten chagrijnig omdat het te druk was. Wisten ook niet welk nummer bij welke tafel hoorde etc. Was gebrek aan management en kennis. Eten was wel goed maar tiussen pakket en bestelde eitjes zat een half uur. Inrichting beetje gedateerd

Kamers waren heel fijn comfortabel mensen bij receptie ook goed geholpen

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Was een teleurstelling door het ontbijt en dat gevoelging niet meer weg. Had spijt van mijn boeking.
    • Classic Tweepersoonskamer

Ontbijt is nieuw concept, werkte niet voor mij. Kon de andere twee ontbijten afzeggen dan kreeg ik geld terug. Door de wijziging ws de kamer prijs veranderd want kreeg bar weinig terug of het ontbijt was daadwerkelijk maar zo weinig waard. Hoorde steeds water lopen door afvoerbuizen.

Locatie, ambiance

• Beoordeeld op: 16 december 2017

Hotelfaciliteiten uitstekend.Ontbijt niet tevredenstellend(organisatie)
    • Classic Tweepersoonskamer

Het ontbijtrestaurant was slechts één dag open na renovatie.Er was een nieuw ontbijtconcept geintroduceerd dat ons niet kon bekoren.De basis was een soort mini ontbijtje,waarbij je allerlei extra's kon bestellen,genaamd " The Amsterdam platter" . Geen buffet waar je je wensen extra kan invullen,maar steeds weer xtra bestellen,met de daaraan verbonden wachttijd. Voor ons was dit weer terug naar de jaren zestig van de vorige eeuw, terwijl juist het American café misschien weer teveel was gemoderniseerd,overigens wel smaakvol.

Kamers waren klein maar modern ingericht.De verlichting was op energiezuinig geinstalleerd maar in dit geval wel erg spaarzaam. Er waren koffie-en theefaciliteiten en de Wifi werkte goed

• Beoordeeld op: 16 december 2017

Bij mijn kamer zat een balkon met een erg leuk uitzicht op...
    • Classic Tweepersoonskamer

Het personeel bij de receptie was erg vriendelijk, het personeel bij de hotelbar vond ik persoonlijk minder.

Bij mijn kamer zat een balkon met een erg leuk uitzicht op het Leidscheplein, ik had een kamer nodig voor 1 nacht om een concert te bezoeken in Paradiso en daar was dit hotel qua locatie perfect voor.

Personeel wassen zeer behulpzaam en vriendelijk. Voor dit bedrag zijn er modernere kamers met meer.
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamers waren gehorig inrichting van de kamer is aan renovatie. Kamer is klein Veel loze onbenutte ruimte in de badkamer die groot is tov de kamer.

Locatie en de vriendelijkheid van het personeel.

Het was leuk!
    • Classic Tweepersoonskamer

Aanbod van het ontbijt. Lege schalen toen wij kwamen, niet veel keuze aan broodjes, te weinig gevarieerd, hoge toeristenbelasting p.p., uitzicht vanuit kamer niet ideaal (522).

De omgeving. Alles was te voet te bereiken. Top!!

• Beoordeeld op: 10 december 2017

Prima locatie, verder gedateerd hotel
    • Classic Tweepersoonskamer

Kamer was donker, redelijk gedateerd. Badkamer was al redelijk oud. Bedden verder prima. Veel opstapjes naar de kamer. Geen aanrader voor mensen die slecht ter been zijn. Het restaurant wordt nu gerenoveerd, daardoor bevindt de ontbijtzaal in een kelder. Niet echt representatief voor de prijs.

De locatie was echt perfect. Je loopt zo het winkelgebied in of naar de schitterende musea, zoals het Rijks, het Van Gogh of Stedelijk.

• Beoordeeld op: 9 december 2017

geweldige locatie in Amsterdam

Helaas was het beroemde Grand café in renovatie ( en juist daarvoor kwamen wij om in dit hotel te ontbijten en te slapen). Dat was zeker jammer en wanneer we dit van te voren hadden geweten , hadden wij onze trip uitgesteld.( maar ja wie had ons dit nu moeten melden?) Bij mijn melding heeft de manager mijn teleurstelling heel goed opgelost en daarvoor krijgt Hotel American alle lof!

De kamer op de 6e etage was uitstekend, mooi gelegen met en geweldig uitzicht. Prima bedden en hoofdkussens. Verlichting kan beter; weinig sfeervol. Aandachtspuntje.

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Geweldig!
    • Classic Tweepersoonskamer

Jammer, dat wij van tevoren niet wisten dat het restaurant gerenoveerd werd.

Ontbijt was heerlijk, behalve dat het brood al drie kwartier voor sluiting op was. Kamer was geweldig!

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Fijn dat we een slaapplek hadden, het hotel was helaas echt een tegenvaller.
    • Classic Tweepersoonskamer

De kamer leek absoluut niet op de plaatjes op booking.com; de kamer was erg klein en gedateerd. Onder andere een oud versleten bad, een balkon met wiebeltegels. Daarnaast hadden we een 2-pers. bed gevraagd en kregen we 2 losse bedden. Toen we moe maar voldaan van de leuke dag ons 's avonds op bed lieten vallen, kwam de plaat onder het matras mee omhoog. We hadden ook voor hotel American gekozen vanwege het inpandige restaurant met fantastische art deco inrichting, ook omdat ik met mijn kind was leek me dat wel zo fijn en veilig. Helaas was dit tijdelijk dicht, terwijl het op Booking.com wel als faciliteit genoemd staat.

De nostalgische sfeer in het hotel is prachtig. Ook de plek, vanuit het Leidscheplein zijn alle plekken in Amsterdam goed bereikbaar! We hadden een kamer met uitzicht op het Leidsche plein, dat was fantastisch! Het balkon was alleen niet zo gezellig.

flink aan de prijs voor wat je krijgt.
    • Classic Tweepersoonskamer

Geen info vooraf over verbouwing/sluiting Grand Cafe, wat een belangrijk deel van de charme van Americain is. Met die info hadden we niet geboekt.

Lokatie prima

• Beoordeeld op: 25 november 2017

Tof hotel voor de juiste prijs.
    • Classic Tweepersoonskamer

Prijs kwaliteit van dit hotel was niet oké. Ik heb voor mijn kamer dik 270€ moeten neerleggen op een zaterdag avond, terwijl deze kamer de dag later (een zondag) op Booking staat geprijsd aan 125€. 125€ is echter wel een eerlijke prijs! Ramen zijn niet winddicht!

Tof hotel voor de juiste prijs.

Resultaat 1 – 75

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van American Hotel Amsterdam