Beoordelingen over Hotel de Wereld 4-sterren

5 Mei Plein 1, 6703 CD Wageningen, Nederland

#5 van de 13 hotels in Wageningen

Een adres om terug te keren!
    • Grote Tweepersoonskamer

Uitstekend verblijf, prima uitvalsbasis voor bezoeken aan diverse musea in het land. Zeer geslaagd was ook het dineren in de onlangs geopende Brasserie Le Monde, mede dankzij een uitstekende gastvrouw Emi!

• Grote Tweepersoonskamer

Op een bloedhete avond, om 21.00 uur op vrijdagavond, konden we geen gebruik meer maken van het terras. We hadden twee losse bedden gevraagd en we kregen een tweepersoons gedekt bed. Dat werd wel hersteld maar kregen vervolgen een enorm dik tweepersoons dekbed per persoon. Het was er enorm warm. De ramen konden open maar buiten was het een enorme herrie. Dit werd afgedaan met, het is een studentenstad hè. De douche sloot niet goed af, waardoor de halve badkamer nat was. Ontbijt was prima, maar niet bijzonder. We mochten wel buiten eten. Bij vertrek ons beklag gedaan naar hier werd nauwelijks op gereageerd! Voor ons geen hotel de Wereld meer!

Mooi hotel. Je krijgt waar voor je geld. Wel rekening houden met minder rustige locatie.
    • Grote Tweepersoonskamer

Er is geen airco op de kamer, hierdoor was het erg warm 's nachts. Het raam openen is een slechte optie vanwege de geluiden van het uitgaansleven. Het ontbijt is goed maar aan de prijzige kant voor wat je krijgt.

De kamer was prachtig ingericht en heel ruim. De bedden waren heel goed en groot. De badkamer is schoon en mooi.

Heerlijk weekend gehad.
    • Grote Tweepersoonskamer

Het ontbijt was een klasse apart (uitgeserveerd ipv buffet, uitstekend zachtgekookt eitje, heerlijke koffie). De kamer ruim, het bed heerlijk, de inrichting ietwat gedateerd zoals dat hoort bij een historische locatie als deze.

Prima hotel voor een weekeinde weg in eigen land
    • Suite

Er is in deze kamer een TV, maar daar kan je niet vanuit het bed naar kijken. Bij het uitchecken bleek dat een bekende opmerking; er wordt aan gewerkt.

We hadden de foodvalley suite, en alles is zeer ruim. Lekkere bedden, lekkere douche (aparte doucheknop!). Het hotel ligt 'down town' Wageningen, en alles zit op loop afstand.

Genoten!
    • Grote Tweepersoonskamer

Grote ruime kamer met een heerlijke boxspring. Vreselijk vriendelijk personeel! Na telefonisch contact voor aankomst is onze logies/ontbijt omgezet in half pension en hebben wij mogen genieten van een fantastisch diner bij O Mundo!

• Beoordeeld op: 11 oktober 2017

Het was heerlijk.
    • Grote Tweepersoonskamer

Er lag een laag stof op de minibar. Jammer dat men geen aandacht heeft geschonken aan de trap naar de 1e verdieping. Die had mooier gekund. Past niet echt bij de rest van het hotel.

Hele ruime kamer. Goede koffie en thee faciliteiten. Zeer net personeel. Mooi hotel met historie.

• Beoordeeld op: 23 september 2017

Ondanks lawaai van studenten een heel prettig verblijf
    • Grote Tweepersoonskamer

Ondanks de voorzetramen waren de schreeuwende studenten buiten helaas nog wel tot diep in de nacht goed hoorbaar...beetje risico van in het centrum van een studentenstad zitten denk ik. De volgende keer vraag ik een kamer wat hoger aan de achterkant. Het ontbijt was op zich prima (vers brood, verse jus, gesneden fruit en goede koffie) maar ik vind het toch fijner om het zelf uit te kunnen kiezen. Nu werden er vleeswaren en kaas gebracht die ik niet eet. En een veel te zacht eitje :) Ik miste bij de counter 'natuurlijke' ongezoete muesli. Maar dat je nog echt bediend wordt aan het ontbijt (in de mooie capitulatiezaal!) is natuurlijk wel een vorm van, inmiddels, uitgestorven luxe.

Ik kreeg een mooie zeer ruime kamer met idem badkamer. In de kamer een goed koffieapparaatje, altijd fijn. Bedden prima. Wifi ook. Ik was (heel dom) mijn tandenborstel vergeten maar na 1 belletje met de receptie werd mij direct een tandenborstel en tubetje tandpasta gebracht: geweldige service om 0.30u 's nachts! Sowieso erg vriendelijk personeel.

Prima voor een nacht. s winters als er geen raam open hoeft perfect.
    • Grote Tweepersoonskamer

Geen echte verfrissing in de kamer daarom nogal warm. Raam open kan maar we verbleven er op vrijdagavond dus veel lawasi op straat

Ligging centraal en historidch pand

Heerlijk gegeten en geslapen. Kortom een Bourgondisch weekend gehad.
    • Grote Tweepersoonskamer

Uitzicht van de kamer. Was op zolderverdieping en keken op appartementen aan de overkant. Bij ontbijt hard gekookt ei gevraagd. Dit duurde ruim 20 minuten, hetgeen wij erg lang vonden.

Voortreffelijke keuken! Professionele en nette ontvangst. Prachtige en ruime kamer en badkamer. Zeer attente bediening in restaurant.

Comfortabel en centraal gelegen
    • Grote Tweepersoonskamer

De receptie bevindt zich op een vreemde plek bij de keuken. Niet makkelijk te vinden.

Het hotel zelf ligt geheel centraal en daarom hadden we het voor onze buitenlandse vrienden uitgekozen. De kamer was groot en had een goede ligging.

Heel fijn gehad
    • Grote Tweepersoonskamer

Airco op de kamers zou fijn zijn!

Combinatie restaurant en hotel is geweldig! Echt een heerlijke tijd gehad, prima kamer, goed ontbijt en eten bij O'Mundo is voor herhaling vatbaar!

Tophotel in centrum van Wageningen.
    • Grote Tweepersoonskamer

Jammer dat er geen airconditioning op de kamer was.

Het fantastische ontbijt dat aan tafel werd uitgeserveerd en het zeer gastvrije personeel. Ook is het heerlijk dat je vanuit hotel direct in het centrum van Wageningen bent.

Zeer ruime kamer met comfortabel zitje.
    • Grote Tweepersoonskamer

Kamer ietwat gehorig. Kranen wat lastig/ onduidelijk te bedienen. Ontbijt niet gebruikt, was erg prijzig.

Zeer ruime kamer met comfortabel zitje. Koffie apparaat op kamer. Prima ligging in centrum Wageningen.

• Beoordeeld op: 7 juli 2017

Prima accomodatie
    • Grote Tweepersoonskamer

Meer haakjes, handdoek-rekjes e.d. in de badkamer zodat je daar iets kunt ophangen of neerleggen.

De ruime kamer, ruime badkamer, parkeergelegenheid en het ontbijt.

Verbetering voor nog betere beoordeling
    • Grote Tweepersoonskamer

Matras was te zacht. Kamer was niet gecheckt of alle lichtbronnen werken. 2 lampen kapot. Tip: geen ontbijtbuffet, de gast op de hoogte brengen wat ze vh ontbijt kunnen verwachten,wij hebben dit zelf moeten vragen. Afwijken ivm dieet of allergie vooraf doorgeven. Uitleg douchekoppen,erg onhandig. 1e keer liep het water over de drempel.

Locatie en kleinschaligheid van de accommodatie, ruime kamer. Vrij parkeren in het centrum. In het centrum en toch rustig gelegen. Het was wel even wennen dat de incheckbalie bij een open keuken is.

6,0
    Wat mij opviel is dat de noodverlichting voor en deel defect...
    • Grote Tweepersoonskamer

Wat mij opviel is dat de noodverlichting voor en deel defect was de vloerbedekking in de gangen was vies met vlekken en de gangen waren sober aangekleed ik had er veel meer van verwacht

Teleurstellend hotel met historische betekenis.
    • Grote Tweepersoonskamer

De kamer is onafgewerkt en ernstig verouderd. Er staat een ventilator tegen de hitte, er is erg veel lawaai van anderen in de kamer te horen. (o.a. vertrekkend personeel, wij sliepen aan de achterzijde), de lampen waren deels defect in de kamer, de douche is niet echt schoon (zwart gekleurde kit) en de bediening van de douche is levensgevaarlijk. Er zit namelijk geen temperatuur begrenzer op de douche en het warme water is zeker 70 graden C.

De historische locatie en vlak bij het centrum

• Beoordeeld op: 14 mei 2017

Gastvrij hotel, goede prijs/kwaliteit verhouding
    • Grote Tweepersoonskamer

Beetje rumoer van de straat buiten; de raamisolatie zou wat beter kunnen. Matras ook wat zacht.

Zeer vriendelijk personeel, ruime kamer, prima sanitair, uitstekend ontbijt. Dat alles op een historische lokatie en in centrum Wageningen. We komen graag terug en dan eten we ook in El Mundo.

• Beoordeeld op: 6 mei 2017

Bezoek Dodenherdenking en Bevrijdingsfeesten
    • Grote Tweepersoonskamer

Tsja, als je dan echt wat moet noemen: sneeuw op de tv-kanalen die volstrekt willekeurig door elkaar liepen.

Perfect zicht op de 4 mei-herdenking en 5 mei-viering. Geweldig service ondanks de enorme drukte, top ontbijt.

• Beoordeeld op: 25 april 2017

Prettig en goed verzorgde accomodatie
    • Grote Tweepersoonskamer

Er waren geen zaken die ons tegen vielen. Het was perfect!

Heerlijk ontbijt, vriendelijke bediening, prachtige, ruime, mooi en comfortabele ingerichte kamer.

Zeer goed verblijf!
    • Grote Tweepersoonskamer

Onze kamer was op de 2e verdieping, en daar is maar een klein raampje. Dus weinig uitzicht.

Kamers zijn zeer ruim, ontbijt was geweldig en heel uitgebreid. Personeel was zeer vriendelijk en gastvrij.

• Beoordeeld op: 23 maart 2017

Locatie/historie van het hotel en de parkeermogelijkheid...
    • Grote Tweepersoonskamer

Locatie van de kamer naast het trappenhuis en de deuren daar naartoe, die geven nogal wat geluidsoverlast met de keuken daaronder.

Locatie/historie van het hotel en de parkeermogelijkheid, kamer mooi en schoon.

• Beoordeeld op: 26 februari 2017

Mijn vrouw vond het geweldig

Ontbijt (€17,50) niet inbegrepen en was ook niet vermeld. Zonwering in de kamer kon niet omhoog, we zaten in het halfdonker.

Leuk arrangement met diner in het sterrenrestaurant (4, 5 of 7 gangen)

• Beoordeeld op: 13 februari 2017

Geweldig, voor herhaling vatbaar !

nvt

De kamers waren ruim en schoon. Het personeel uiterst beleefd en vriendelijk. Gaven je echt een warm welkom! Het ontbijt maar ook het diner in het restaurant waren super !

• Beoordeeld op: 17 januari 2017

Niet altijd perfect, maar blijft de moeite waard
    • Grote Tweepersoonskamer

Het vuilbakje was niet geleegd en bevatte nog het afval van de vorige gaste... Het restaurant sluit op zondagavond en er is geen mogelijkheid om iets te nuttigen behalve de chips uit de minibar...

Het ontbijt aan tafel geserveerd en de vriendelijke ontvangst en bediening

• Beoordeeld op: 25 december 2016

Mooi karaktervol hotel met zeer sympathiek personeel.
    • Grote Tweepersoonskamer

Kunstwerken in de hotelkamer waren niet onze smaak en voegden niet echt iets toe.

Bijzonder fijne ambiance in de fraaie ontbijtruimte waar ons een lekker ontbijt werd geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 24 december 2016

Top locatie in centrum Wageningen
    • Grote Tweepersoonskamer

Selectief gestofzuigd Was erg koud op de kamer, leek alsof een airco erg hard aan stond. Met daarbij dunne dekbedden. Op de andere 2 kamers was dit niet het geval

Fijne ruime kamers, luxe gevoel en geweldige ligging in het centrum van Wageningen.

• Beoordeeld op: 12 november 2016

ik ben ervaren internt'l zaken reiziger, personeel is...
    • Grote Tweepersoonskamer

veel te klei tveetje lawaaierig brallende studentjes

ik ben ervaren internt'l zaken reiziger, personeel is echt Top! grote kamers, ik zat wel op de 2e verdieping

• Beoordeeld op: 4 november 2016

Hotel 'De Wereld' in Wageningen, 'vreedzaam' hotel op centrale, historische plek. Ruime kamers!
    • Grote Tweepersoonskamer

De buitendeur was van buitenaf helaas niet open te krijgen. De sleutel omdraaien kostte de grootste moeite en dan nog ging de deur niet open. We hebben dit direct gemeld, maar het was uiteraard zeer vervelend om om 02.00u niet naar binnen te kunnen en ouders die al wel binnen waren te moeten wakker bellen om van binnenuit de deur op te doen. Enige compensatie voor dit ongemak hadden we wel verwacht, maar helaas niet meer ontvangen dan een 'sorry'....

De kamers waren zeer ruim en geriefelijk. De gang naar de kamers was met een schuin plafond omdat het de bovenste verdieping, onder schuin dak was.

• Beoordeeld op: 23 september 2016

voldoende voor datgene waar wij voor kwamen.
    • Grote Tweepersoonskamer

De receptie naast het buffet van de keuken niet geheel pp zn plaats. Aantal zaken op de kamer gedateerd en in een suite hoort een kingsize bed of gelijkwaardig.

Het ontbijt was prima.

• Beoordeeld op: 27 augustus 2016

We hadden er meer van verwacht .
    • Grote Tweepersoonskamer

In de kamer vind je niets terug van de historie van het gebouw. Hier en daar wat dingen kapot ziet er niet dan wat rommelig uit. Bij ons op de kamer lagen ,volgens het personeel fiets kaarten.....dit bleken aanvlieg routes te zijn voor het vliegveld in Innsbruck !!

• Beoordeeld op: 8 augustus 2016

De locatie in het centrum en het uitstekende restaurant.
    • Grote Tweepersoonskamer

Wi-Fi werkte totaal niet op de kamer. Onacceptabel.

De locatie in het centrum en het uitstekende restaurant. Heerlijk ontbijt en, indien gewenst, geserveerd op de kamer. Goed personeel.

• Beoordeeld op: 7 augustus 2016

historisch logement op uitstekende locatie
    • Grote Tweepersoonskamer

ontbijt was standaard en wat kariger dan verwacht. de selectie kaas/vlees op een bord op tafel heeft weinig toegevoegde waarde in vergelijking met een (uitgebreider) ontbijtbuffet. +punt: goede koffie en verse jus d'orange

lokatie en parkeergelegenheid. uitstekend startpunt voor cultuur (het Depot bv) in Wageningen op loopafstand en in de regio

• Beoordeeld op: 5 augustus 2016

Het restaurant is TOP, het hotel OK
    • Grote Tweepersoonskamer

WIFI in de kamer 215 werkte niet; de stoel in de kamer was onstabiel (gebroken las); de kamer kan een opfrisbeurt gebruiken

Restaurant O'Mundo van het hotel is de omweg waard; steeds een plezier om hier te dineren; gratis parking is een plus; hotel is OK, maar ...

• Beoordeeld op: 4 augustus 2016

Redelijk hotel
    • Grote Tweepersoonskamer

Nadruk van het hotel ligt op het restaurant, die is van top kwaliteit. Kamers blijven daar een beetje bij achter. Erg kleine tv. Matige kussens (en geen extra kussens beschikbaar)

Wageningen is leuk. Aardig en hulpvaardig personeel. Goede parkeergelegenheid. Prima kamer.

Schitterende kamer er zeer vriendelijk en behulpzaam...

Geen opmerking

Schitterende kamer er zeer vriendelijk en behulpzaam personeel en direct in de buurt van restaurants en cafés.

Mooie ruime stijlvolle kamer, uitstekend ontbijt,...
    • Grote Tweepersoonskamer

Mooie ruime stijlvolle kamer, uitstekend ontbijt, vriendelijk personeel.

Geweldig ontbijt en bijzonder vriendelijke medewerkers.
    • Grote Tweepersoonskamer

Het sanitair was een gedateerd.

Geweldig ontbijt en bijzonder vriendelijke medewerkers. De beste locatie om 4en 5 mei mee te maken. Prima bed.

Zondags is dit hotel een zielloos en verlaten adres waar je geen mens tegen komt.
    • Grote Tweepersoonskamer

Booking.com informeerde me NIET dat het restaurant zondags is gesloten.

Gerenommeerd hotel met historische uitstraling.

Ruime kamer en grote badkamer

Ruime kamer en grote badkamer

Geweldige accomodatie, mooi gelegen, stijlvol.
    • Grote Tweepersoonskamer

Geweldige accomodatie, mooi gelegen, stijlvol.

Diner was prima;
    • Grote Tweepersoonskamer

Tv op de kamer was gedateerd

Diner was prima; kamer zeer ruim

• Beoordeeld op: 2 februari 2018

Gezellig personeel in een mooie sfeervolle omgeving.
    • Grote Tweepersoonskamer

Kan zeggen dat er niets ons is tegen gevallen

Prachtige gezellige kamers. Alleen iets gehorig t.a.v. de bovenburen.

• Beoordeeld op: 14 januari 2018

• Grote Tweepersoonskamer

Ik had om Kingsize bed gevraagd. Kreeg twee 'losse' bedden.

Fantastic
    • Grote Tweepersoonskamer

Zeer vriendelijk personeel en mooie kamers

• Beoordeeld op: 6 december 2017

Zeer ruime fraaie kamer

• Beoordeeld op: 10 oktober 2017

Ruime kamer en badkamer.
    • Grote Tweepersoonskamer

Hotelkamer is wat gedateerd aan het raken gezien de prijs kwaliteit verhouding...

Ruime kamer en badkamer. Lekker ontbijt!

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

Heerlijke kamer, super ontbijt.
    • Grote Tweepersoonskamer

Beetje lawaai aan de straatzijde op maandagavond. Receptie zag er rommelig uit.

Ruime kamers, mooie badkamer.

Leuke korte avond gehad.
    • Grote Tweepersoonskamer

Kamer was gedateerd en wat oud. Bed erg zacht.

Het enorme verleden van het hotel en de vriendelijkheid van het personeel. Was top!

goed geslapen
    • Grote Tweepersoonskamer

kamer had een zakelijke, wat kille uitstraling

Bedden waren goed; kamer en badkamer enorme afmeting

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

Een aanrader!
    • Grote Tweepersoonskamer

Goed verzorgd ontbijt! Er werd erg fijn rekening gehouden met mijn ingewikkelde dieetwensen. We voelden ons echt welkom

Ruime, lichte kamer.
    • Grote Tweepersoonskamer

Persoonlijk verkies ik een ontbijtbuffet.

Ruime, lichte kamer.

Prettig, rustige omgeving, vriendelijk personeel
    • Grote Tweepersoonskamer

Ontbijt zou best "inclusief" mogen zijn.....😒

Ruime, schone kamer

heerlijk
    • Grote Tweepersoonskamer

mooie kamer, geweldig ontbijt, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

Kwaliteit diner en bediening in het restaurant ;
    • Grote Tweepersoonskamer

Kwaliteit diner en bediening in het restaurant ;Super ! Kamer gedateerd, vooral de douche is aan aanpassing aan 2017 toe !

Restaurant incl bediening helemaal top

Restaurant incl bediening helemaal top

Restaurant was top.
    • Grote Tweepersoonskamer

Kamers zijn goed, groot, schoon maar sober.

Restaurant was top.

Prachtige centrale ligging met mooie kamers die wel wat te warm waren vanwege het ontbreken van AC.
    • Grote Tweepersoonskamer

Erg warm. Geen airco in het hotel. Gehorig. Vrij beperkt ontbijt.

Mooie kamers. Vriendelijk personeel.

Prachtige kamer

Prachtige kamer Ontbijt goed

Goed hotel, mooie locatie
    • Grote Tweepersoonskamer

Het bed. Was te zacht en matras was doorgezakt

De locatie, mooie ruime kamer met grote badkamer

ontbijt was was erg goed= aanrader

geeb airco

ontbijt was was erg goed= aanrader

Zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers!
    • Grote Tweepersoonskamer

Zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers!

We hebben heerlijk gedineerd.
    • Grote Tweepersoonskamer

We hebben heerlijk gedineerd.

Prima hotel.
    • Grote Tweepersoonskamer

Sobere kamer. Veel beschadigd en verouderd.

Mooie locatie en vriendelijk personeel. Het ontbijt was voortreffelijk.

• Beoordeeld op: 9 juni 2017

Heerlijk ontbijt!

Heerlijk ontbijt!

bed, personeel

• Beoordeeld op: 2 juni 2017

Veeeel te warm
    • Grote Tweepersoonskamer

De kamer was veel te warm, de badkamer vol kalk en bediening van de kraan kapot,

Locatie en parkeer voorzieningen

verjaardag
    • Grote Tweepersoonskamer

s`nachts geen personeel te bekennen

heerlijk ontbijt en zeer ruime kamers

• Beoordeeld op: 23 mei 2017

Heel fijn dat onze fietsen binnen zijn gezet, het was...
    • Grote Tweepersoonskamer

Heel fijn dat onze fietsen binnen zijn gezet, het was regenachtig

• Grote Tweepersoonskamer

Kamer was goed, lekker ontbijt en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 14 mei 2017

alles was perfect omgeving /eten /bediening/kamer

alles was perfect omgeving /eten /bediening/kamer

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Overstijgt mijn verwachtingen
    • Grote Tweepersoonskamer

Vindingrijkheid keuken menukeuze van het eten en vriendelijkheid personeel

Aanrader

Gb