Beoordelingen over Inntel Hotels Amsterdam Centre 4-sterren

Nieuwezijdskolk 19, Amsterdam Centrum, 1012 PV Amsterdam, Nederland

#143 van de 410 hotels in Amsterdam

Schandalige prijs extra om je auto kwijt te kunnen

Geen parkeergelegenheid, of toch deze van de Q park waar ze een overeenkomst mee hebben. Bij het uitchecken bleek deze 38€ per dag extra te kosten!!! Dus 76 € extra parkingkost bovenop de toch al stevige kamerprijs! Ronduit schandalig. En ook niet gemeld bij het inchecken!

Ligging in het centrum van Amsterdam. Zeer propere kamers

ik vond het een uitstekend verblijf

n.v.t.

Ik had een mooie ruime kamer. Het ontbijt was uitstekend Een mooie locatie in het centrum vriendelijk en behulpzaam personeel Roken niet toegestaan

Het ontbijt was uitstekend, maar ja alles kan nog beter als...
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

De mogelijkheid om iets te drinken in de bar zijn beperkt.

Het ontbijt was uitstekend, maar ja alles kan nog beter als de verwachtingen zeer hoog zijn.

• Beoordeeld op: 26 mei 2018

De locatie was top!
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Tegenwoordig zijn er veel hotels met een super mooie badkamer, stortdouche en dat soort dingen. Is geen must maar altijd wel super fijn als ze het hebben en dat had dit hotel niet.

De locatie was top! Ontbijt was super! Groot hotel, professioneel, goede ontvangst

Zeer duur voor hetgeen je krijgt!
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Het verblijf in dit hotel is zeer duur en strookt niet met de foto's die je te zien krijgt tijdens de boeking. Zeer oude kamers, uitzicht is ook vreselijk. En alsof dat nog niet genoeg is , s'morgens vanaf 6.30u heel veel lawaai. Het ontbijt is ook maar zeer basic en beperkt. Als u iets later komt voor het ontbijt is er niet alles meer aanwezig.

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Meer van verwacht
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Geen ontbijtbuffet omdat ze de ganse tweede verdieping aan het renoveren waren . Veel lawaai en enkel mini ontbijt in de lobby mogelijk . Hotel is wel goed centraal gelegen

Een goede propere kamer

Midden in centrum, prima kamer maar jammer dat er verbouwd werd
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Er werd verbouwd, maar niet duidelijk bij reserveren en ook niet uitgelegd bij inchecken. Hakken begon om 7 uur 's morgens.

Prima kamer, uitstekende ligging

• Beoordeeld op: 7 april 2018

Uitstekend!
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Ontbijt.. €7,50 voor wat croissants, en wat confituur. Voor dat geld had ik een uitgebreider ontbijt verwacht. Bovendien moesten we ook constant wachten om verse croissants. Voor de rest een prima hotel!

Goede locatie,maar daarmee is alles gezegd.

Er waren werken en er was dus geen ontbijtruimte,er waren enkel croissants,fruitsap en koffie(waar nog 15€ voor werd gevraagd!)in de lobby.Niet gezellig en koud.Dit werd ons niet gemeld bij booking.Aangezien we niet tevreden waren moesten we die 15€ niet betalen.

De ligging vlak in het centrum bij alle bezienswaardigheden.

De geluidsoverlast door de stormachtige wind 's nachts door een dekzeil over een vebouwingsklus. Er lagen wel oordopjes op onze nachtkastjes.

Hygiëne zeer goed. Kamer en bed ook, evenals het prima ontbijt.

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

oord van rust te midden van een levendige buurt

rustige kamer, oordopjes op het nachttafeltje, zacht bed met voldoende kussens, vriendelijke ontvangst, vlot in- en uitchecken, op korte wandelafstand van Amsterdam-Centraal en het openbaar vervoer, info ivm de mogelijke hinder van de renovatiewerken van het hotel

Niet voor huisdieren

Wij hadden onze hond mee. We hadden op voorhand bij het hotel geinformeerd om te horen of er geen probleem was. Enkel moesten enkel 20€ betalen per nacht omdat ze extra moeten kuisen (wat ik begreep). Bij aankomst was het minder fijn. Als eerste hadden ze geen kamer voor ons voorzien, ten tweede waren er voorwaarden verbonden aan de aanwezigheid van onze hond. Hij mocht niet alleen op de kamer verblijven wat voor ons wel een GROOT probleem was aangezien we op voorhand het Anne Frank huis geboekt hadden. wanneer wij 's avobds wouden gaan eten kon onze hond er niet blijven, tijdens het ontbijtbuffet mocht onze hond niet binnen, wat wij ook begrepen, we konden wel een tafeltje op de gang krijgen want ook dan mocht inze hond niet even op de kamer blijven... We hebben tijdens het avondeten en geplande reeds geboekte activiteiten, met pijn in het hart onze hond moeten achterlaten in de auto. Ze konden dit ons op voorhand, toen we belden, meegedeeld hebben. Ze noemen zichzelf een huisdiervriendelijk hotel, helaas hebben wij dit zo niet ervaren.

Hotel was minder maar Amsterdam op zich en de restaurantjes hebben heel veel goed gemaakt.

Prijs/kwaliteit, weinig comfort, kleine kamers, kleine badkamers, slechte isolatie. Ontbijtruimte ongezellig. Ongezellige bar. Duur, voor 1 persoon zoveel betalen als voor 2 personen.

Vriendelijk personeel, niet meer dan dat. Ligging hotel.

Het personeel is super vriendelijk.

Ik vond het jammer dat bij binnenkomst de kamer heel warm was. Dit vind niet iedereen prettig. Hierdoor hong er een droge lucht, die bijna niet uit de kamer ging. Ook vond ik het tegenvallen dat er niets is verteld over de verbouwing. Mijn kamer zat daar precies aan vast. Misschien een tip om de mannen pas om 10 uur te laten beginnen met werken zodat mensen wel kunnen uitslapen.

Het personeel is super vriendelijk. Bij check in had ik meteen een welkoms gevoel, dit is wel prettig als je alleen bent. De kamer was ruim en zag er top uit. De bar/ lounge was heel comfortabel met een super vriendelijk man!

Gelukkig maar 1 dag

Uitzicht kamer en dat het raam open zou kunnen

Ontbijt was degelijk doch inbegrepen bij de boeking bij aankomst blijkbaar niet volgens de balie en nogmaals betaald

Prima,top!

Poetsen en aanvullen kan beter.Jammer dat de gevulde koelkast er niet meer is, omdat er mensen zijn die de gebruikte spullen, niet betalen als ze uitchecken. Goed opgelost door iets te bestellen, op je kamer afgeleverd wordt!Pluim!

Heerlijk ontbijt, mooie kamer, fantastisch gelegen. Je springt bijna vanuit je kamer op de Dam(grapje), kortom overal dichtbij! Dit is voor ons altijd het hotel dat we boeken als we naar Amsterdam gaan!

• Beoordeeld op: 20 januari 2018

ideale ligging .
    • Executive Tweepersoonskamer met 2 Bedden

we hadden gevraagd om een rustige kamer maar er was nogal veel rumoer door bouwactiviteiten in de buurt maar ook rumoer van schreeuwers op straat.

ideale ligging . prima bed en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 17 december 2017

Jammer, gemiste kans.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Werkzaamheden in het hotel hadden mogen aangekondigd worden tijdens de boeking. Een kleine compensatie in de vorm van oordopjes (voor 1 persoon terwijl we geboekt hebben voor 2) en zuurtjes zorgen voor weinig soelaas. Zwakke verlichting in de ontbijtzaal maakte niet meteen een spetterend begin van de dag. Een voucher met stevige korting voor een volgende overnachting na het voltooien van de werken hadden we leuker gevonden. Nu betaalden we het volle pond terwijl we niet hebben kunnen genieten van het volledige plaatje. Jammer.

Personeel was super vriendelijk en zeer gedienstig

• Beoordeeld op: 7 december 2017

Prijs-kwaliteit verhouding niet reëel.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Prijs-kwaliteit ,met name het ontbijt 2 gezinsleden hebben alleen een kopje thee en koffie genomen maar moeten vervolgens na overleg toch het ontbijt afrekenen van €18,-

• Beoordeeld op: 30 november 2017

Een uitstekend 4 sterren hotel in hartje Amsterdam
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

De ramen waren wat slecht geïsoleerd, waardoor dat je soms wat last had van nachtlawaai op straat. Er mochten iets meer stopcontacten aanwezig zijn. En wat legplanken in de kleerkast zou geen overbodige luxe zijn.

De kamers waren ruim en uitstekend, mooie en moderne kamer en badkamer. De boxpring was van hele goede qwaliteit. Alle nutsvoorzieningen waren aanwezig. Televisie met 100 zenders, goed wiffi in heel het hotel. Douchekop met drie standen, waarvan massage stand. Minibar, een mooie bar in het hotel met moderne open haard. De mogelijkheid om je bagage achter te laten bij de receptie en dit gratis. Het personeel waas heel behulpzaam en vriendelijk.

• Beoordeeld op: 14 november 2017

S,morgens om 7 uur gingen ze werken ik denk verbouwing of zo...
    • Executive Tweepersoonskamer

S,morgens om 7 uur gingen ze werken ik denk verbouwing of zo stond rechtop in bed, Was effen schrikken.Hadden ze beter kunnen vertellen was een minpuntje.De rest was uitstekend

• Beoordeeld op: 4 november 2017

Toplocatie, echter geen 4 sterren waardig.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Prijs-kwaliteitsverhouding viel tegen. Van een viersterren-hotel en een prijs van 225 euro per overnachting verwacht ik meer. Standaard kamer en badkamer, stof op nachtlampen en in badkamer, matte spiegel in badkamer, doorspoelknop toilet moeilijk te bedienen (bijna defect vermoed ik). Standaard ontbijt, niet meer, niet minder. Ik zou dit eerder als een 3-sterrenhotel beoordelen. Vier jaar geleden nochtans zeer goede ervaring met Inntel Zaandam. Geen wekker nodig 😕, om 7u 's morgens al gewekt door werkmannen die aan de buitengevel va het hotel bezig waren.

Perfecte ligging kort bij centraal station en centrum van Amsterdam.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2017

leuk verblijf gehad, maar schade aan de wagen is een domper op onze vreugde.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Natuurlijk kan het hotel daar niks aan doen, maar mijn voertuig werd aangereden in de ondergrondse parking, camera bewaking zegt men, maar dit klopt niet, ik blijf zitten met de kosten. Toch een dure parking om dan in de kosten te vallen met schade, echt jammer !!

Alles was meer dan in orde, en zeer vriendelijke bediening

Zeer goed bevallen op kleine dingen na, maar ligging is subliem
    • Executive Tweepersoonskamer

Verlichting in kamer kan beter. Ook weinig daglicht in de kamer. kleine badkamer, eenvoudig maar het kan. Hoge op en uitstap in het bad en om de douche te bereiken.

Lekker en uitgebreid ontbijt. De uitmuntende ligging alles vlakbij en op wandelafstand Zeer vriendelijk personeel. alles zeer proper; Het gebruik van kamerkaartsleutel om de lift te gebruiken vanop het gelijkvloers naar verdiepingen is perfect om iedereen die er niets te maken heeft , geen toegang te geven tot de verdiepingen.

Hotel was ideaal voor een citytrip.
    • Stad Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Verrassingspakket

We hadden uitzicht op andere onverzorgde gebouwen. Thermostaatkraan van douche werkte niet goed: water was ofwel te heet of te koud.

Het ontbijt was heel goed en verzorgd. Kamer was proper, maar redelijk klein. Ligging uitstekend om Amsterdam te bezichtigen. Dichtbij het openbaar vervoer: de tram is een ideaal vervoermiddel om uitstapjes te doen.

Geslaagd !

De matras was te zacht. Te weinig vers fruit bij het nochtans uitgebreid ontbijt.

Prima ontvangst aan de receptie. Perfecte ligging voor citytrip. Mooie en nette kamer.

Uitstekend hotel
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

De wifi-verbinding is niet beveiligd (er is geen wachtwoord vereist).

Comfortabel, proper hotel in het centrum van de stad, op wandelafstand van de Dam en het Centraal Station. Uitgebreid en lekker ontbijtbuffet. Goede beveiliging met elektronische kaart, ook de toegang tot het sanitair in de lobby en de lift naar de verdiepingen is beveiligd.

Fantastisch!
    • Executive Tweepersoonskamer

De prijs van snacks en drank in het hotel waren wat aan de dure kant.

Superlekker ontbijt, zeer gevarieerd. Kamers proper met groot bed. Aangenaam verblijf gehad!

Te duur

Kamer was veel te duur. Hygiene bleek niet optimaal met nog wat vuile badkamer en niet fris ruikende kamer. De kamer leek op sommige vlakken ook verouderd. Het ontbijt was niet wat we verwachtten. Weinig fruit. Beperkte keuze. Zeker voor de prijs die we betaalden.

Centraal gelegen. Vriendelijk personeel.

prijs/kwaliteit kan beter

Intell Rotterdam zijn de kamer veel groter en meer service, hadden dit ook verwacht maar de kamers waren klein, zeker de badkamer

gelegen in het centrum, vriendelijk personeel

super !
    • Business Tweepersoonskamer

heerlijk ontbijt, zelfs glas bubbels kon je zelf naar believen nemen, vers fruitsap kon je zelf bijpersen ook nog en het zacht gekookte ei was een écht met lopende gele dooier wat meestal ondervinden wij, in andere hotels zo geafficheerd staan maar niet met lopende dooier zijn. super groot bed met goeie kwaliteit donsdeken, mooie lobbybar met haard én een nespressomachine ook hier

Ik had verwittigd dat mijn partner mindervalide was en wij een blindgeleide hond hadden. Onze kamer bevatte 2 trappen en dat was zeer gevaarlijk. Daar had men rekening kunnen mee houden. Voor de rest alles oke.

Overheerlijk ontbijt, vriendelijk personeel, prettig verblijf.

• Beoordeeld op: 6 april 2017

Standaard Nederlands hotel
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Prijs van het ontbijt: € 19,- p/p. Gezien de al erg hoge kamerprijzen (wij betaalden € 169,- per nacht) vind ik dat absurd.

Standaardkamer in een standaard Nederlands (zakelijk) hotel. Valt verder weinig over te zeggen.

• Beoordeeld op: 23 maart 2017

De klantvriendelijkheid van het personeel was uitstekend.

De schilderijen/foto's van kinderen/families/enz. die boven de bedden hangen geven een raar/oncomfortabele gevoel. Het zappen van de TV ging ook heel langzaam.

De klantvriendelijkheid van het personeel was uitstekend. Vaak zijn het de kleine details die een groot verschil kunnen maken.

• Beoordeeld op: 13 maart 2017

Perfecte ligging, goed personeel, matige prijs-/kwaliteit verhouding.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Er was gedoe met de betaling, de douche werkte niet naar behoren en ik vond de kwaliteit van het ontbijt matig voor de prijs (matige koffie, fruit uit blik, geen bijzonder uitgebreid assortiment).

Geweldige ligging en het personeel is uitsluitend vriendelijk, vrolijk en behulpzaam. Extra complimenten voor Souad bij het ontbijt: we waren de laatste gasten maar ze ontving ons met een brede lach en maakte een vriendelijk praatje.

• Beoordeeld op: 7 maart 2017

Prima hotel in het stadscentrum
    • Executive Tweepersoonskamer

Kamer behoorlijk warm, ondanks open raam.

Fijn hotel, alles zoals verwacht. Ik had een kamer in het 'stille' gebouw en die was inderdaad heerlijk stil, terwijl het hotel toch middenin de stad ligt. Top. Ook fijn dat het raam open kan.

• Beoordeeld op: 27 januari 2017

Prima hotel op een toplocatie!
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

De badkamer is niet helemaal meer van deze tijd, dat verwacht je niet in een hotel op dit (prijs)niveau.

Opvallend vriendelijke en professionele ontvangst aan de hotelreceptie, bij aankomst en bij vertrek. Kamer keurig in orde, goed bed! Met 's nachts raam open geslapen en toch geen geluidsoverlast vanuit de binnenstad. En de down-town locatie van het Inntel is echt super !

• Beoordeeld op: 21 januari 2017

Inntel Amsterdam
    • Executive Tweepersoonskamer

Klein minpuntje was de matras (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Volgende keer nemen we 2 aparte bedden ipv 1 groot

Heerlijk ontbijt, vriendelijk personeel, mooie kamer, zalige regendouche. Vorig jaar ook hier geweest & volgend jaar weer terug. Top hotel!

• Beoordeeld op: 10 januari 2017

Hele nacht wakker gelegen door het lawaai van een...

Hele nacht wakker gelegen door het lawaai van een afzuigsysteem in de kamer + 's morgens om 6u gewekt door de geur van saucissen die over heel de kamer verspreid was. Zeker zijn prijs niet waard voor al deze ongemakken!

• Beoordeeld op: 6 januari 2017

Uitstekende uitvalsbasis voor een bezoekje aan Amsterdam
    • Stad Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Verrassingspakket

Hotel is heel goed gelegen (niet ver van het station), het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam, de kamer is netjes, het ontbijt is verzorgd en uitstekende WiFi.

• Beoordeeld op: 28 december 2016

Super tevreden.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Verwarming/ airco is electrisch. Deze tikte zo af en toe. Verder geen opmerkingen

Hotel is prachtig in het centrum gelegen. Winkelstraat in de buurt. Rondom goede eet- en drinkgelegenheden. Parkeer garage onder het Hotel Kamers keurig en alles is aanwezig. Goed ontbijt en mooie ontbijtruimte.

• Beoordeeld op: 11 december 2016

Compleet stadshotel met optimale ligging in centrum
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Uitstekend vwb ligging ! Modern stadshotel met zeer vriendelijk, nederlands (!) personeel. Kamers voldoende ingericht: voorzien van hetgeen noodzakelijk is. Vooral de kunstzinnige aanpak vd algemene ruimtes zoals de gangen, is heel bijzonder: alsof je door een amsterdams straatje loopt met een 'straatstenen' vloerbedekking compleet met 'putjes'.

• Beoordeeld op: 26 oktober 2016

De bedden lagen goed en de temperatuur op de kamer.

In mijn kamer lag een vies t-shirt van de vorige bezoeker.

De bedden lagen goed en de temperatuur op de kamer. Het was ook een stil hotel ondanks dat het midden in het centrum ligt

• Beoordeeld op: 20 september 2018

Heel goed, rustige kamer.

Hotelprijzen zijn in Nederland zeer hoog !

Vers geperst sinaasappelsap bij het ontbijt : heerlijk! Wel een must voor mij !

Wij hebben een heerlijk verblijf in Amsterdam gehad.

De kamers zijn klein.

Prima hotel op perfecte locatie in hartje stad! Heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet. Personeel erg correct en vriendelijk.

zeer tevreden

Wegenwerken

Ontbijt - heel ruime kamer
    • Business Tweepersoonskamer

Ontbijt - heel ruime kamer

Zeer aan te bevelen
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Rustig, groot modern hotel midden in het centrum en op loopafstand van CS en tramhaltes, met vriendelijk goed personeel en zeer schone kamer!

• Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Dat er een achterbouw is waardoor je twee keer van lift miet veranderen

Zeer goed hotel op prachtige plek
    • Tweepersoonskamer met Spabad

ligging is top! Mooie kamers, heel vriendelijk personeel

goed en centraal gelegen hotel
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Goed gelegen hotel . Vriendelijk personeel . Propere kamer en een heerlijk ontbijt .

De locatie, nieuwe kamer
    • Junior Suite met Sauna

Kamer met jacuzzi genomen en werkte niet geen verse koeken bij het ontbijt, spijtig dat de kamer zo donker is

De locatie, nieuwe kamer

Heerlijke ligging !
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Heerlijke ligging !Goed en uitgebreid ontbijt. Vriendelijk personeel.

• Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Nette kamer met airco en een prima ontbijt. Hotel ligt vlak bij Amsterdam CS en tegenover een parkeergarage.

Uitgangsbasis nachtje amsterdam

Hotel prima , goede ligging , vriendelijk personeel , uitgebreid ontbijt

Vriendelijk onthaal -prima ontbijt - goede lokatie

Goede prijs/kwaliteit verhouding.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

De grootte van de kamer. Erg gehorig.

Zeer vriendelijke mensen, heerlijk en uitgebreid ontbijt,...
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Zeer vriendelijke mensen, heerlijk en uitgebreid ontbijt, ideale ligging!

Alles was prima verder

Mist een rekje voor douchespullen te plaatsen

Alles was prima verder

Aardig personeel

Aardig personeel

Locatie is top
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Prijs kwaliteit is niet in verhouding

Locatie is top Medewerkers zijn weg vriendelijk

• Beoordeeld op: 8 maart 2018

geslaagd

geen opmerkingen

onthaal ok

Vriendelijk personeel Nette, mooie en ruime kamer Goed ontbijt Goed en rustig gelegen Badkamer is ruim genoeg

Aanrader voor Amsterdam

Renovatie werkzaamheden

Bijzonder vriendelijke receptie en goede ligging dichtbij het centraal station

• Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

er werd verbouwd tijdens ons verblijf

De ligging van het hotel

Mooie verzorgde kamer, uitgebreid en lekker ontbijt.
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Mooie verzorgde kamer, uitgebreid en lekker ontbijt. Zeer goede locatie, vlakbij centrum en parking.

Leuk hotel

Keek uit op witte muur en ontbijtruimte in herstellingswerken waardoor het wat somber / donker oogde.

Leuke kamer, ruime badkamer.

• Beoordeeld op: 12 januari 2018

Bouwvakkers begonnen 8.00 al te boren terwijl er 9.00 was aangegeven. Beetje jammer . Was ook niet bekend dat er verbouwd werd.

• Beoordeeld op: 10 januari 2018

Mooi ontbijt

Mooi ontbijt

Er is geen fitness aanwezig hetgeen je voor een 4sterren...
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

Er is geen fitness aanwezig hetgeen je voor een 4sterren hotel mag verwachten.

Goede bedden, uitgebreid ontbijt en uitstekende lokatie
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

voor die prijs mocht het ontbijt en mini bar in de prijs inbegrepen zijn !

Goede bedden, uitgebreid ontbijt en uitstekende lokatie

heerlijk hotel, Goede lokatie!
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

goed ontbijt, lekkere bedden.

top lokatie
    • Deluxe Tweepersoonskamer - 2 Aparte Bedden

super ligging in het centrum

• Beoordeeld op: 23 december 2017