Beoordelingen over Pension B&B het Smidsvuur

Sylspaed 27-29, 8711 EB Workum, Nederland

#2 van de 11 hotels in Workum

Gebaseerd op 366 beoordelingen over deze B&B

Wij hebben het uitstekend naar ons zin gehad.

Ik zou niet weten wat mij tijdens ons verblijf is tegen gevalen. Het zijn twee mensen met hart voor hun zaak.

De prijs was voor dit verblijf heel rieeel,prima Onderkomen. Heel prettig dat er geen allerlei extra kosten bij komen. Ik kan het iedereen aanraden.

• Beoordeeld op: 7 juni 2018

Het was echt top.

Eigenlijk niets. Het enige dat ik miste, was duidelijke informatie van booking.com dat er contant bij de accommodatie moest worden afgerekend.

De prijs-.kwaliteitverhouding, het ontbijtbuffet en de service (informatie) waren uitstekend. Niets dan lof. Zeer aan te bevelen.

lokatie
    • Kleine Tweepersoonskamer

het is meer een Hostel principe dan een B&B,ontbijt moet je extra bestellen, daarvoor heb je wel gemeenschappelijke keuken maar toch goed verblijf. doordat kamer van houten wanden zijn hoor je de ander gasten/deuren/kasten heel duidelijk

lokatie

We hebben Het Smidsvuur aangedaan tijdens onze fietstocht...

We hebben Het Smidsvuur aangedaan tijdens onze fietstocht langs het IJsselmeer (Zuiderzeeroute, aanrader!) Als fietser heb je dan 's ochtends sterk behoefte aan een riant ontbijt. Dat was ook zo!

Heb het echt fantastisch gehad.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Alles was perfect, ben vaak in hotels te gast geweest en vaak viel dit tegen, voor de verandering eens een BenB of pension geboekt en ik moet zeggen het heeft mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen, hygiëne tiptop, ontvangst heel erg hartelijk, ik had zelf een verkeerde kamer geboekt, en een andere kamer was geen enkel probleem, zonder ook maar iets bij te betalen, Elly en Martin heel erg bedankt.

Zeker voor herhaling vatbaar.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Kort weg. Hier hebben de eigenaren van de BenB het uitstekend voor elkaar. No nonsens. What you see is what you get. En als je iets niet ziet dan kun je dat ook nog krijgen :-) Niets is te veel. TOP Motoren op de plaats was geen probleem. Een vrije grotere kamer werd spontaan aangeboden voor de prijs van de geboekte kleinere. Vr Gr Willem en Theo

Jeugdherberg niveau. Goedkoop en functioneel.
    • Kleine Eenpersoonskamer

Bij de boeking waren 5 kleine eenpersoonskamers beschikbaar met stad of waterkant uitzicht voor 23 euro/nacht. Het bleek een tweepersoons kleine kamer te zijn met een raam op 2 meter zonder uitzicht. Ik voelde me een beetje weggemoffeld in een berging. Ik kan me niet voorstellen dat alle andere 4 kamers dezelfde uitstraling teleurstellende hadden. Waarom ik? Oplossing: Tekst van de website aanpassen zodat een betere match tussen aanbod ontstaat en wat je krijgt.

Bed en CV verwarming.

Perfect!

Hartelijke, aardige ontvangst. Centrale locatie. Slaapkamer aan het water. Fietsen parkeren op terrein. Leuk naar de kinderen toe. Als bonus een boottocht cadeau gekregen.

Prima voor herhaling !

Alleen het hele slechte weer ,maar daar kan niemand iets aan doen!

Goede ontvangst,ruime zit gelegenheid . Eigenaar denkt mee! Alle faciliteiten waren aanwezig voor eten klaar te maken.

Relaxed

Het weer

Ongelofelijk gastvrije ontvangst en verzorging, uitstekende uitvalsbasis voor trips in de omgeving of het karaktervolle Workum zelf bezoeken met zijn uitstekende restaurants. Martin & Elly, nogmaals dank.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

Top familie weekend gehad! We komen vast en zeker een keertje terug.

De reservering moet cash worden afgerekend.

Gastvrij ontvangst, prima kamer en een super ontbijt buffet. Locatie aan het water, waar je de hele dag zou kunnen blijven om je hengel uit te gooien. Een plek waar je helemaal tot jezelf kunt komen.

Het ontbijt was uitgebreid en zorgzaam, je kon
    • Kleine Tweepersoonskamer

Helemaal niets viel mij tegen het was gewoon prima

Het ontbijt was uitgebreid en zorgzaam, je kon een gebakken ei bestellen of omelet net zo jij wilde ze waren heel gastvrij. Er werd ook gevraagd of je het naar je zin had en of je lekker geslapen had. In overleg was er veel mogelijk.

Buitengewone extra service
    • Kleine Eenpersoonskamer

Gehorigheid 's nachts als mensen naar de wc gaan maar dit had meer met de andere gasten te maken dan met het pension. Deuren werden nogal hard open en dicht gedaan.

Ontzettende aardige mensen. Ik was mijn speciale kussen (voor rugklachten) daar vergeten. Ze hebben dit direct na mijn vertrek gemeld en boden zelfs aan om het kussen bij mij langs te komen brengen! Vanwege de afstand zijn ze diezelfde dag nog naar het postkantoor gegaan om het kussen op te sturen. Wat een service! Nogmaals dank. De matrassen, badkamer en het ontbijt waren ook super. Zeker voor deze prijs.

het ontbijt was uitstekend vriendelijke bediening alles naar...
    • Kleine Tweepersoonskamer

de kamer ,er was verteld een kleine kamer, maar dit sloeg alles . we moesten over elkaar heen kruipen om in bed te gaan en er was zelfs geen plaats voor een stoel.

het ontbijt was uitstekend vriendelijke bediening alles naar wens

Redelijk
    • Kleine Eenpersoonskamer

De eigenaresse was bij ontvangst nogal kortaf en voor mijn gevoel werd het er niet beter op toen ik geen ontbijt bestelde voor de volgende ochtend. Even lezen in bed voor het slapen gaan was vanwege de ongelukkige plaatsing van het "schemerlampje" onmogelijk! Kamer 11 was een zeer klein dakkamertje met minimale uitrusting. Heel klein wastafeltje. Gemeenschappelijke doucheruimte.

Ik kwam alleen om te slapen. Geen ontbijt genomen. 's Morgens werd mij door de partner (een joviale Amsterdammer) van de eigenaresse toch een lekkere kop koffie aangeboden met een heerlijke snee krentenbrood. Klasse!!!

Flitsbezoek aan Friesland
    • Kleine Tweepersoonskamer

Lekker ontbijt live cooking, eitjes op verzoek gemaakt. Leuk terras aan het water. Wij hadden de hele kleine twee-persoonskamer en die was dan ook heel klein.... lekkere bedden. Veel lawaai door regen op zonnepanelen op het schuine dak. Toilet en douche op de gang, even wennen, maar geen probleem, alles keurig schoon en netjes. Badjassen op de kamers om "gekleed" naar de douche te lopen. Workum is leuk plaatsje. Centrum ligt op 10 minuutjes lopen. Gezellig plein met terrassen en restaurantjes. Prijs kwaliteit prima in orde.

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

Geweldig pension met persoonlijke aandacht!
    • Kleine Tweepersoonskamer

Alleen parkeergelegenheid was wat lastig, maar wel steeds op loopafstand (2min.). Er was wel een mogelijkheid een parkeerkaart te lenen mocht er echt geen ruimte meer zijn maar dat was niet nodig.

Gezellige sfeer, goede ontvangst, meedenken met uitzoeken kamer, niet moeilijk doen ;) zelfs korting gekregen. Gebruik van grote goed uitgeruste keuken, heerlijk zelf ontbijt / eten klaar maken, (goed ontbijt tegen betaling ook mogelijk), leuk terras aan het water + andere gezamenlijke ruimten maakt het erg gezellig voor ontmoeting. We kregen ook goede info over omgeving, kaarten, uitleg, hulp bij vinden van leuke dingen. Fietsen te huur, wel eenvoudige leenfietsen.

• Beoordeeld op: 12 juli 2017

Mooie locatie maar geen 2e keer.

Kamer had geen daglicht en geen ventilatie. 's Nachts de deur open moeten zetten voor wat frisse lucht. Als iemand doucht gaat op jouw kamer de wastafel borrelen waardoor je heel vroeg wakker kan worden.

Goed om nog eens terug te komen.

Door de eenvoudige bouw, zijn de kamers wat minder goed geïsoleerd. Dus aan de buren vragen om niet hard te praten enz.

Ontbijt was heerlijk. Vriendelijk en actieve bediening. Prachtige omgeving voor fietstochten naar gezellige dorpen

GASTVRIJE VERBLIJF

geen

Gastheer is zeer gastvriendelijk. Hij is een van de sponsoren van Sailwise waar ik als vrijwilliger 4 dagen mee zou gaan helpen. Hij is heel enthousiast hierover. Het voelde meteen als thuiskomen. Ik had een 1 persoonse slaapkamer die voldoende ruimte voor 1 of 2 nachten is. Het ontbijt was super uitgebreid.

Super lieve mensen, echt behulpzaam!
    • Kleine Eenpersoonskamer

De kamer was beetje klein (wel opgeschreven dat die klein is) en met de warmte was het beetje te benauwd.

Super lieve mensen, echt behulpzaam! Geweldig dorpje dichtbij de strand. Hele mooie omgeving!

• Beoordeeld op: 26 mei 2017

B&en waar je zelf kan koken!

Gehorige kamer Toilet en douche op gang

Konden niet ontbijten om 6 uur ivm evenement Kregen lunchpakket mee Probeerde het ons naar de zin te maken-> gastvrij Kon gekookt worden

• Beoordeeld op: 22 april 2017

Zeker voor herhaling vatbaar!
    • Kleine Tweepersoonskamer

De wanden tussen de kamers zijn erg dun, maar ze hebben oordopjes liggen indien hier last van wordt ondervonden.

De locatie is perfect, super leuke mensen, erg schoon, leuke inrichting en gezellige atmosfeer.

• Beoordeeld op: 22 april 2017

• Kleine Tweepersoonskamer

Dat we weer verder gingen😂

Goed welkom met borrel en wat lekkers. We kwamen na 100 km fietsen aan en dit was heerlijk. Heel gastvrij en kamers goed verzorgt ondanks sanitair op de gang, geen probleem

Een hartelijk welkom en goede verblijfstips

Als de sauna water vraagt is de waterdruk voor de douches erg laag. Komt bijna nooit voor. Verder alles perfect!

De hartelijke ontvangst in liefdevol verbouwde accomodatie. Perfect!

De vrijheid die je hebt door gebruik te kunnen maken van de...
    • Kleine Eenpersoonskamer

Jammer van de sauna, buiten het seizoen heb je als single wat meer medegebruikers nodig om het betaalbaar te houden(18,00 per uur). Gelukkig kon ik bij de sauna in Makkum terecht voor een brood nodig relax avondje.

De vrijheid die je hebt door gebruik te kunnen maken van de algemene keuken en huiskamer. Als je wilt ook enige aanspraak door kontakt met mede gebruikers.

• Beoordeeld op: 19 maart 2017

Leuke goed verzorgde kamers! Hartelijke ontvangst en een prima ontbijt! De toiletten en douches zijn brandschoon. Een overvloed aan badhanddoeken en zelfs een heerlijke badjas! Kortom een aanrader!

• Beoordeeld op: 12 maart 2017

Een eenmalige belevenis.
    • Kleine Tweepersoonskamer

Het was meer een groepsaccomodatie voor jongeren dan een bed and breakfest zoals we die gewend zijn.

De bedden waren goed. Ontvangst goed en het ontbijt ook prima verzorgd.

• Beoordeeld op: 29 oktober 2016

Erg gehorig en geen sfeer, dus geen B&B.

één bruine boterham p.p. ze wilde nog wel halen bij de bakker, als we meer bruin brood wilden eten.. Tijdens ons ontbijt (half 10) liep ze al met de schoonmaakartikelen door de eetkamer.. De kamers waren heel erg gehorig , ik kon de meneer naast ons lettelijk verstaan. Het is geen b&b . Meer een goedkoop pension. Ik heb nog nooit geklaagd waar we sliepen.

• Beoordeeld op: 17 september 2016

goed en we willen volgend jaar terugkomen

wij hadden iets gekocht en in de koelkast gezet dit is door andere gast[en] opgemaakt

de kamers waren netjes en schoon het ontbijt was ook goed de ligging is heel mooi aan het water

• Beoordeeld op: 5 september 2016

Unieke prijs - kwaliteit verhouding. Ik kom zeker nog eens terug
    • Kleine Eenpersoonskamer

Erg aardig dat ik kosteloos een wat grotere kamer kreeg omdat deze een bureau had. Zeer nette kamers. Relaxed terras. Fijn dat er een mogelijkheid is om voedsel koel op te slaan en zelf te koken. Prettige nette douches. Lekker ontbijt en keurig op tijd.

• Beoordeeld op: 1 september 2016

Goed verzorgde op mooie locatie bed en breakfast.
    • Kleine Eenpersoonskamer

Parkeren is best lastig vlakbij. De badkamer boven heedt de wc bij in de badkamer dit is onhandig als iemand staat te douchen en je moet naar de wc.

De b en b ligt erg mooi en heeft een goede prijs.

• Beoordeeld op: 28 augustus 2016

Perfect
    • Kleine Eenpersoonskamer

Niks aan doen is prima zo.

Martin en Elly zijn eigenaar met een echt hart voor de zaak,alles perfect voor mekaar het ontbreekt je aan niks,ontbijt,bed en accomodatie helemaal top,hier voel je je thuis en kom je echt tot rust,volgend jaar zeker weer !!!!

• Beoordeeld op: 28 augustus 2016

Overnachting pension het smidsvuur

Geen aanmerkingen

Eenvoudig maar heel schoon. Zeer vriendelijk echtpaar die je een welkom gevoel geven en alles doen om het de gasten naar de zin te maken.

• Beoordeeld op: 27 augustus 2016

ik kon daar heerlijk tot rust komen in een mooie omgeving
    • Kleine Eenpersoonskamer

sobere inrichting van de kamer , bijvoorbeeld geen stoel of nachtkastje bij het bed

De vrijheid die je hebt om eigen eten te drinken daar te bereiden , de sfeer van de bb.

• Beoordeeld op: 4 augustus 2016

Elfstedentocht gefietst, dus 1 nachtje gebleven
    • Kleine Tweepersoonskamer

Prima locatie, kamers zijn klein maar voor 1 persoon prima te doen, Schone badkamers op de gang, badjas op de kamer, uitstekend ontbijt en heel gezellige ontvangst, eigen wastafel op de kamer, terras aan het water

• Beoordeeld op: 1 augustus 2016

Leuke b&b voor uitstapjes rond Workum .

In de ruimte waar ontbijt geserveerd wordt woont de familie zelf ook. Er werd gerookt toen we in de avond aankwamen. In de ochtend bij het ontbijt was daar overigens weinig van te ruiken.

Schone kamer en (gedeeld) sanitair. Er is een uitgebreid uitgeruste keuken om zelf te koken en evt ontbijt te maken, ontbijt van de b&b zelf is heerlijk en uitgebreid. Vriendelijke eigenaren.

• Beoordeeld op: 31 juli 2016

beetje geslapen.
    • Kleine Tweepersoonskamer

de kamer, een gehorig hokje en dat voor ontbijt erbij 58 euro. zon kamer is eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt.

de gastvrijheid van de man en de vrouw

• Beoordeeld op: 25 juli 2016

Tevreden!!
    • Kleine Tweepersoonskamer

Het was erg warm in onze kamer (kamer 13) (Waarschijnlijk door houten isolatie)

Wij waren erg tevreden over alles, service was heel goed, aardig personeel, heel gastvrij ook. Rustgevend.

Top verblijf bij Ellie & Martin, echt een aanrader!!

Fantastische locatie aan het water, fijne & snelle, vriendelijke & top service, alles op loopafstand

Super schoon!
    • Kleine Eenpersoonskamer

Super schoon! Top locatie😀lekker ontbijt en heel gastvrij👍

Aardige mensen

Bed was te klein

Aardige mensen

• Beoordeeld op: 15 juni 2018

ligging, gastvrijheid

ligging, gastvrijheid

Alles was prima verzorgd, een erg vriendelijke ontvangst,...
    • Kleine Tweepersoonskamer

Alles was prima verzorgd, een erg vriendelijke ontvangst, een heerlijk ontbijt en dat alles voor echt weinig geld. Een visitekaartje voor Friesland!

Prima onderkomen, leuk met een eigen zitje aan het water.
    • Kleine Eenpersoonskamer

De ligging aan het water.

Heerlijke plek

Goede sfeer, ontbijt en faciliteiten

Prima verzorgd
    • Kleine Tweepersoonskamer

Het ontbijt was niet inclusief de prijs. Dat hadden we verwacht bij een Bed en Brackfast

Prima persoonlijke zorg

Schoon, comfortabel en goedkoop

Geen bijzondere zaken.

Gezellige inrichting wat contacten met andere gasten stimuleert.

Gehorig

Prima plek om te verblijven
    • Kleine Eenpersoonskamer

Dat ik bij binnenkomst iets rook van sigarettenlucht. Daar schrok ik van. Gelukkig verder niet echt hinder van gehad.

Rustige sfeer, aardige mensen

Heerlijk verblijf en Workum is een leuk stadje.

Eigenlijk niets

De kamer lag aan het water, prachtig

• Beoordeeld op: 14 april 2018

Aanrader om voor een kort verblijf hier heen te gaan

Beetje gehorig.

Schoon, netjes, goed ontbijt, lieve gezellige en behulpzame eigenaren.

Goede accommodatie in leuk dorpje

TV was een erg kleine monitor

Vriendelijke gastheer en prima pension

Fijne b en b
    • Kleine Tweepersoonskamer

Alles beviel heel goed. Er is niets op aan te merken.

Ontvangst en gezelligheid

Comfortabel en gezellig

Het ontvangst van de eigenaren was fantastisch!

• Beoordeeld op: 14 oktober 2017

Het ontbijt was heel goed en heerlijk. Ook de kamers waren uitstekend.

Prijs

eenvoudige maar zeer schone locatie en een heerlijk ontbijt

kleine kamers

kleine kamers

Prettig verblijf

Kamer was beneden met uitzicht op het water, 2 in en uitgangen, door terras makkelijk contact met andere vakantiegangers, gastvrije eigenaren.

Helemaal geweldig.
    • Kleine Tweepersoonskamer

De eigenaars waren super vriendelijk en heel gastvrij.

Kom er wel terug maar niet voor hoogseizoen prijzen.

Vindt de prijs best hoog voor de kamer. Hoogseizoen, maar dan toch.

Goede bedden, lekker ontbijt
    • Kleine Tweepersoonskamer

Schone kamer en een uitgebreid ontbijt. Leuke plek om nog eens naar toe te gaan.weiniggoed

• Kleine Tweepersoonskamer

De krakende bedden, ook erg gehorig

Het was erg gehorig

Het was erg gehorig

Gezellige ontvangst, Martin en Ellen waren er voor me.
    • Kleine Eenpersoonskamer

Gezellige ontvangst, Martin en Ellen waren er voor me. Ik voelde me super verzorgd en welkom.

Mooie kamer aan het water

Mooie kamer aan het water

De gastheer was erg vriendelijk en attent
    • Kleine Tweepersoonskamer

Het was bekend maar eigen toilet geniet onze voorkeur

De gastheer was erg vriendelijk en attent

Eigenlijk niets

Geen gebruik gemaakt van ontbijt maar alles zag er keurig en netjes uit.

Heerlijk !

Gehorig is het enige puntje maar er waren oordoppen !

Prima kwaliteit prijsverhouding!

goede service in keuken alles aanwezig

goede service in keuken alles aanwezig

• Beoordeeld op: 8 juli 2017

Slaapkamer had geen raam naar buiten

Slaapkamer had geen raam naar buiten

• Beoordeeld op: 4 juli 2017

prima kamer voor een kort verblijf.
    • Kleine Tweepersoonskamer

niets, we hadden niet meer verwacht.

de goede bedden en de schone kamer

• Beoordeeld op: 28 juni 2017

Prima B&B voor wanneer je op doorreis bent met de fiets.

Niks.

De ligging en de gastvrijheid.

• Beoordeeld op: 8 juni 2017

Goede overnachting gehad

Alles was prima

Goed bed en lekker ontbijt