Beoordelingen over Hotel & Restaurant De Fortuna 3-sterren

Spuistraat 3, 1135 AV Edam, Nederland

#2 van de 5 hotels in Edam

Aanrader voor rustig verblijf in typisch Edammer huis.
    • Tweepersoonskamer met Douche

De kuipzeteltjes op de kamer zijn zwaar en nemen veel ruimte in. Jammer dat de wastafel in de kamer is en niet in de doucheruimte.

Het zeer gezellige, rustig, verblijf in mooie huisjes met veel schattige driehoekjes omgeven door mooie tuin en waterlopen. Vriendelijk personeel en zeer lekker eten.

Hotel Fortuna is altijd een beetje thuiskomen.
    • Junior Suite met Uitzicht op de Gracht

De kamers zijn klein, maar dat is inherent aan het concept van oude huisjes die omgebouwd werden tot een hotel.

De schitterende ligging langs een kanaaltje en toch zeer centraal in Edam. Charmante gebouwen die veel sfeer oproepen.

Fantastisch zo aan het water maar we hadden ook het weer mee natuurlijk

De warmte op de kamer nu was het nog geen eens 30 gr

De ligging was heel mooi zo aan het water Je verwacht een hotel maar het waren 2 aparte huizen achter in de tuin en daar hadden we een kamer boven . Fantastisch

heel rustgevend ,genoten van de stilte en natuur ,mooi fietsomgeving.
    • Tweepersoonskamer met Douche

de bedden zakte in ,geen overdekte fietsenstalling is jammer bij minder goed weer.

ontbijt was goed ,rustige omgeving , in de buurt mogelijkheid tot fietsverhuur.

Prachtige historische locatie.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Bij boekingsbevestiging de parkeerinfo meesturen want wel beschouwd kun je er niet de hele dag gratis parkeren.

Prachtige historische locatie. Vriendelijk personeel. Parkeren op ca 100 meter afstand (Baanstraat), blauwe zone van 9:00 tot 18:00 uur, max 4 uur. Beetje creatief zijn en je kunt bijna de hele dag parkeren.

Fantatisch verblijf in een pittoresk dorp in een nostalgisch hotelletje.
    • Tweepersoonskamer met Bad

We vonden de kamer en de badkamer erg klein. We hadden kamer 40. Maar misschien zijn er ook grotere kamers. Maar voor 2 nachten vonden wij dit geen probleem.

Het hotel was erg mooi, nostalgisch. We vonden het een erg gezellig hotel. Heel mooi ingericht. Het terras was mooi gelegen aan het water waar af en toe een bootje langs kwam. Het eten was ook erg goed. Voor ons was de ligging ook super. Edam is best een mooi stadje. We hebben het hotel gekozen om vandaar naar Schiphol te gaan. Bus naar Amsterdam centraal en trein naar Schiphol.

Ontbijt was goed, en de ligging van het hotel mooi.
    • Tweepersoonskamer met Douche

De grootte van de kamer. Was te krap. Bed stond tegen de verwarming geschoven, en bij het zitje moest je goochelen om beide redelijk te kunnen gaan zitten. Er stond een hele grote kast in de kamer, en dit had eigenlijk opgelost moeten worden... Bijv. door schuifdeuren onder de schuine wand te maken, en dat als kast te gebruiken. Scheelt aanzienlijk in de ruimte dan. Dit, de ruimte op de kamer, en in/uitstappen van bed, eigenlijk enige minpunten.

Ontbijt was goed, en de ligging van het hotel mooi. Ook de auto kon je dichtbij kwijt.

Hoewel maar kort, een prima verblijf gehad in dit hotel
    • Tweepersoonskamer met Douche

Op de kamer die wij hadden was de wasbak iets wat onhandig gepositioneerd. Niet erg, iets onhandig

Het diner op de avond van aankomst in het hotel was heel goed, net als het ontbijt de volgende ochtend. de kamers zijn ondergebracht in een paar huisjes op het erf van het hotel wat recht doet aan het historische karakter van de binnenstad van Edam waar het middenin ligt.

Prima om te verblijven

nvt

Prima locatie met vriendelijk personeel. Prettige eigenaar met belangstelling voor zijn gasten. Ontbijt en diner prima verzorgd. Kamer netjes en schoon. Fijn verblijf gehad.

Prachtig omgeving , veel te kleine en niet comfortabel kamers, zeer veel geluidoverlast van de buren
    • Tweepersoonskamer met Bad

De kamers zijn klein en erg ouderwets, bijna geen licht, niet handig als je 's avonds nog moet werken. Bed is ook erg klein (2x 1 persoons bed). Met vriestemperaturen 's nachts had ik een mooie glijbaan = uitgang naar trap en trap, niemand die dacht om daaraan iets te doen.

Restaurant is absoluut top, ontbijt is zoals overal.

Leuke plek om Edam en omgeving te verkennen!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Niks viel tegen. Verwacht geen enorm uitgebreid ontbijt of luxe kamer, maar een knusse kamer, met een standaard maar prima ontbijt op een mooie plek! Het restaurant is ouderwets en sfeervol. Wij hebben er zelf niet gegeten. Het afzuigsysteem in de badkamer was minder; alles was beslagen.

Mooie locatie, leuk uitzicht vanaf de kamers, knusse kamer. Het raam van de kamer kon open (vinden wij altijd prettig).

Gastvrij en vriendelijk.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Prima ontbijt. Wij vinden het wel fijn als er ook wat salade bij het ontbijt aanwezig is zoals komkommer en tomaten. Dat was er niet en is wellicht een mooie aanvulling.

Gastvrij en vriendelijk. Mooie locatie en pand.

Pitoresk hotel, prijs technish iets te duur
    • Tweepersoonskamer met Douche

Erg kleine douche en ook slecht. Prijs kwaliteit niet erg in evenwicht. Snap dat je misschien betaald voor de locatie. Maar confor was erg slecht. Personeel super vriendelijk.

Locatie edam

leuk, alléén spijtig van de niet comfortabele kamer !
    • Tweepersoonskamer met Douche

De hygiene ! kamer vol spinnen en stof ! en bed zeer oncomfortabel ! zeer kleine kamers ! douche niet proper !

De omgeving het restaurant was zeer lekker ! ontbijt top!

afspraak netjes nagekomen zeker bij het ontbijt om 6.45 ipv. 07.30.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Een parkeerplaats om in en uit te checken voor het hotel nu eerst een paar honderd meter gelopen, dat was niet op het moment niet erg omdat het droog was bij regen zal het zeer hinderlijk geweest zijn.

Diner was zeer goed en personeel vriendelijk.

Leuke locatie en slaapkamer met eigen buitenterras om 's...
    • Tweepersoonskamer met Douche

Badkamer beetje aan de kleine kant. Matras mag iets steviger.

Leuke locatie en slaapkamer met eigen buitenterras om 's ochtends in het zonnetje te lezen.

Heerlijk geslapen lekker geborreld in het centrum
    • Tweepersoonskamer met Douche

Niets. het was prima. Zouden er zo weer logeren.

Het is een prachtig oud pand aan het randje van het centrum.Wij waren per motor dus dat was voor ons ideaal. 's avonds naar de Kaasmarkt . En lekker gegeten. Het hotel heeft wel een steile trap naar onze kamer maar gelukkig zijn wij nog goed ter been. Als je dus wat minder mobiel bent dan zou ik dat doorgeven want er zijn ook kamers zonder de steile trap.

Sfeervol en gastvrij hotel op mooie locatie.
    • Tweepersoonskamer met Bad

De kamer is wat gehorig. We konden de bovenburen naar toilet horen gaan en praten.

Zeer vriendelijk personeel. Reageerde meteen adequaat toen ze zagen dat mijn partner met krukken loopt en boden een kamer op de begane grond aan. Mooie locatie midden in centrum van Edam. Gezellig terras aan het water.

voor herhaling vatbaar

Kamer een beetje gedateerd, de bedsprei mocht al eens gewassen worden.

Geweldige locatie aan het water. mooie tuin. Gezellige ouderwetse inrichting zonder kneuterig te worden Lekker eten waarbij er een ruime menukeuze mogelijk was.

Hotel Fortuna is echt een aanrader!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Hotel Fortuna is echt een aanrader! Geweldig hotel, ziet er super leuk uit en super verzorgd. Ligt heel leuk langs een riviertje. Ontbijt was ruim goed. Wij gaan er zeker nog eens terug!

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

zeer plezierig.

Registratie extra hotelkosten.

Ik hou van arbeiderswoningen en hier laat men goed zie hoe vroeger geleefde werd. kamers achterin hebben het mooiste uitzicht, kamers bij de keuken is zeer geschikt voor mensen die vroeg op pas willen. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel. goede service en wil graag verbeteren. Geschiedenis in het hotel goed van de wand is te lezen(leuk interieur).

Gemoedelijk!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Ontbijt was redelijk. Wat meer keuzes in kaas zou wenselijk zijn. Beter bijvullen. Leuk systeem dat je zelf eieren mag koken, maar dit was niet voor iedereen duidelijk. Misschien bordje met beschrijving erbij?!

Locatie, ambiance, kamer... prima!

• Beoordeeld op: 8 juni 2017

sommige kamers zijn niet groot, maar omdat het een oud pand is snappen we dat het soms niet anders kan

de locatie is mooi en de oude panden geven het extra sfeer

• Beoordeeld op: 12 april 2017

vriendelijke gastheren/vrouwen. en alles keurig verzorgd.
    • Tweepersoonskamer met Douche

ik moest buiten roken, maar ja, dat is de huidige trend. en ik miste de asperges in de asperge soep, maar hij was wel goed van smaak.

de ligging , midden in Edam en toch zo ruim/ prima

• Beoordeeld op: 5 maart 2017

Heerlijk verblijf in De Fortuna

Niets viel tegen.

Het hotel heeft een uitstekende locatie. Leuk gelegen en dicht bij het centrum. Heel gastvrij personeel. Het restaurant is prima en gezellig ingericht.

• Beoordeeld op: 5 maart 2017

De locatie was prima!
    • Tweepersoonskamer met Douche

Het ontbijt was wat basic. Jammer was dat.bv gekookte eieren koud of op als je om half 10 kwam ontbijten. De kamer was wat klein, stond ook erg vol!

De locatie was prima! Handig dat we de auto gratis konden parkeren en met de bus naar Amsterdam konden.

• Beoordeeld op: 9 december 2016

Mooie overnachting, heerlijk gegeten.
    • Junior Suite met Uitzicht op de Gracht

Het personeel was erg klantvriendelijk, maar niet omdat de manager het goede voorbeeld gaf. Integendeel.

Prachtige plek, gezellig interieur, heel goed restaurant.

• Beoordeeld op: 5 december 2016

Aangenaam, tof
    • Tweepersoonskamer met Douche

Geen suggesties te doen. Houden zoals het is.

Het ontbijt was goed, het eten in het restaurant was heel lekker. Het is een klein, knus en aangenaam hotelletje. Een aanrader!

Stijlvol

De bedden zijn een beetje doorgezakt. De kamer was vrij gehorig je kon goed horen wanneer de buren water gebruikte.

Prachtige locatie, het hotel is helemaal in de zelfde stijl als het hele dorp Edam. Gastvrij personeel, het totaalplaatje klopt

• Beoordeeld op: 30 september 2016

Ontbijt was goed.
    • Tweepersoonskamer met Bad

Er stond geen afval emmer op de badkamer/toilet S'avonds als de keuken dicht ging veel kabaal bij het opruimen van het afval ( containers )

Ontbijt was goed. Bediening in restaurant / terras heel erg beleeft.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

Ik kom nooit meer terug.
    • Tweepersoonskamer met Bad

Extreem kleine kamer en nog slechtere badkamer. Bijna alles is 40 jaar oud. Grondige renovatie is dringend vereist, zeker voor deze prijsklasse. Restaurant is geen hoogvlieger en je moet heel veel geduld hebben.

Voor toeristen waarschijnlijk mooie locatie. Niet voor mij.

• Beoordeeld op: 1 september 2016

bij gelegenheid zeker voor herhaling vatbaar.
    • Tweepersoonskamer met Bad

de kennis van de wijnen en de wijnselectie

Ligging, inrichting restaurant en terras . Alles had iets knus met een lichte niet overdreven hang naar romantiek.

• Beoordeeld op: 21 augustus 2016

Genoten !
    • Tweepersoonskamer met Douche

Wat een heerlijk brood bij het ontbijt. De locatie is ook helemaal super echt midden in de oude kern. Even lekker lopen naar de haven en de avondmarkt bezoeken.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2016

voor een nachtje is hotel ok, voor meerdere nachten is de kamer te klein.
    • Tweepersoonskamer met Douche

we hadden iets meer keuze in het ontbijt verwacht; een gebakken eitje, meerkeuze broodjes , .. ontbraken. gratis parkeren maar om het 1u30 minuten moest wagen verplaatst worden.

• Beoordeeld op: 1 augustus 2016

Goed hotel, leuke sfeer, top locatie
    • Tweepersoonskamer met Douche

Alles was prima in orde! Super leuk hotel in het centrum. Alleen de douchekop kon niet hangen dus moest gebruikt als handdouche. Dat is altijd even lastig. Maar verder alles top!

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

Charmant hotelletje op prima locatie
    • Tweepersoonskamer met Douche

Op onze kamer op de eerste verdieping was het nogal warm. Er konden wel raampjes open maar dat gaf niet veel verfrissing.

Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. 'S-avonds op het leuke terras aan het water heerlijk gegeten met prima wijnarrangement.

• Beoordeeld op: 26 juli 2016

Prima Hotel voor korte vakantie, top locatie.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Ontbijt was goed maar erg simpel. Erg warm op de kamers, geen airco. Prijs/ kwaliteit, vrij prijzig voor wat je krijgt....

Top locatie. Ontbijt simpel maar goed. Kamers erg warm/ benauwd. Kamer simpel, prima voor paar dagen.

• Beoordeeld op: 24 juli 2016

Het ontbijt was lekker, de de locatie, het restaurant en het...

Kleine kamers en zeer kleine badkamer. De kamer was proper gepoetst, maar rook niet fris (rioolgeur).

Het ontbijt was lekker, de de locatie, het restaurant en het terras waren sfeervol.

• Beoordeeld op: 23 juli 2016

Romantische kamer op een prachtige locatie in een sfeervol...
    • Tweepersoonskamer met Douche

Restaurant : uitstekend eten, maar ongelooflijk waardeloze bediening. Achteraf wel excuses en gratis drankje gekregen

Romantische kamer op een prachtige locatie in een sfeervol stadje

Erg prettig

Gastvrijheid

Een leuk en uniek hotel.
    • Tweepersoonskamer met Bad

Een leuk en uniek hotel. Heerlijk a la carte diner gehad en een goed ontbijt.

Aanrader!

De badkamer was wat klein en verouderd.

Gemoedelijke en ontspannen sfeer, de locatie is perfect en de bedden lagen heerlijk.

Tuin was prachtig, uitgebreid ontbijt, fijne bedden

Tuin was prachtig, uitgebreid ontbijt, fijne bedden

We hebben heerlijk geslapen en ontbeten.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Wat een prachtig en vredig plekje!

kon gewoon beter ! zeker voor die prijs ,vrouw nie vriendelijk de heer wel !
    • Tweepersoonskamer met Douche

badkamer nie pracktich en klein

koude koffie en weinig keuze ontbijt

Heerlijk hotel op prima locatie!!

Prima locatie, goede bedden, uitstekend ontbijt!

Ruimere douche

Diner

Het was prima!

de ligging

Een fijne plek om uit te rusten en te genieten

Gevulde minibar

Heerlijke bedden! Ontbijt op de kamer was mogelijk tegen schappelijke meerprijs.

• Beoordeeld op: 30 januari 2018

Heerlijke, rustige en romantisch plekje.

Geweldige plek met goede bedden en een prachtig uitzicht over de gracht.

• Tweepersoonskamer met Douche

goede locatie goed ontbijt en eten

• Beoordeeld op: 10 januari 2018

Heel fijn

Niks.

Gastvrij, top locatie, heerlijk ontbijt.

Lief stadje, mooi plekje, alles aanwezig, prima ontbijt,...
    • Tweepersoonskamer met Douche

Een beetje ouwbollige inrichting (of klassiek? 😃) en gehorige kamer.

Lief stadje, mooi plekje, alles aanwezig, prima ontbijt, fijne tuin.

Geweldige locatie en sfeervol

Vriendelijke personeel en gastvrij ontvangst.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Ontbijt zijn wij tevreden, kamer is uitstekend en het ontvangst is overweldigen. Wij gaan naar dit locatie terug.

Mooi authentiek hotel met zeer vriendelijk personeel.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Het bed was slecht en de stoelen op de kamer zaten niet comfortabel.

De locatie, de sfeer en de gastvrijheid.

Gezellig klein hotel in een mooie omgeving.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Wastafel op de kamer en kleine badkamer.

Het diner en ontbijt waren uitstekend!

Stopcontacten kunnen beter.
    • Tweepersoonskamer met Douche

Stopcontacten kunnen beter. Ik kon er geen vinden bij de waterkoker en had graag wat drankjes aangetroffen in de koelkast.

het schoonmaken van de ventilatie in de bad kamer

het schoonmaken van de ventilatie in de bad kamer

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

fantastische locatie, ludiek onderkomen in een tuinhuisje,...
    • Tweepersoonskamer met Douche

fantastische locatie, ludiek onderkomen in een tuinhuisje, superdeluxe, enorm gastvrij. Badkamer klein maar functioneel. Oerhollandse flair

Super verblijf

Oudere maar charmante kamers

Het personeel

locatie en ontbijt
    • Tweepersoonskamer met Douche

kamers waren de laatste beetje klein en ouderwets volgende keer de huisjes boeken kom zeker weer terug

locatie en ontbijt

In line with expectations
    • Tweepersoonskamer met Douche

Kamer was schoon, netjes onderhouden maar gedateerd qua inrichting. Zelfde voor de badkamer, was ook klein

Goed geslapen, en goed ontbijt gehad. Goed bevallen zeker aan te bevelen.

Kamer was erg klein.

Het ontbijt was goed verzorgd en smaakvol. De kamer was zeer schoon.

Super leuk weekend gehad
    • Tweepersoonskamer met Bad

Parkeren tijdens de kermis is niet mogelijk kan dan alleen buiten de stad

Heerlijk gegeten goede keuken geweldig personeel en goed ontbijt

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

Grotere kamer

Sfeer, omgeving, bediening, eten.

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

De kleine badkamer/toiletruimte

Het mooi terras

zeer vriendelijk onthaal en een buitengewone locatie
    • Tweepersoonskamer met Douche

iets te enge kamer en badkamer

zeer vriendelijk onthaal en een buitengewone locatie

heerlijk

Parkeren

Heerlijk rustig met uitzicht op het water

Super restaurant en super bediening

Badkamer