Beoordelingen over Hotel Schimmelpenninck Huys 3-sterren

Oosterstraat 53, 9711 NR Groningen, Nederland

#18 van de 23 hotels in Groningen

1e nacht veel lawaai van de airco na een enkele opmerking hierover direct een andere kamer gekregen. Fijne oplossing zonder dat wij er op aandrongen.

heerlijk ontbijt en in het centrum van Groningen

Binnentuin en ligging

Met je gezin gaan en dan een uur langer blijven dan 11uur kost je serieus geld. Niet praktisch als je een baby hebt. Parkeergarage lastig vindbaar.

Binnentuin en ligging

Tegenvaller

We hadden een erg lawaaige kamer aan de straatkant, waardoor we slechts 3 uur hebben geslapen. Daarnaast hadden we een tweepersoonskamer met een tweepersoonsbed gereserveerd, maar we kregen twee eenpersoonsbedden (die ook als eenpersoonsbedden waren opgemaakt). Omdat we bij aankomst alleen de koffer hadden gebracht, kwamen we hier pas achter toen we tegen middernacht in het hotel terugkwamen. Een andere kamer was geen optie meer.

Het hotel ligt erg centraal in de stad en heeft een leuke binnentuin. De kamer was heel schoon.

De locatie is prachtig, mensen vriendelijk, ontbijt prima,...

Geen airco, beetje vergane glorie, klantgerichtheid van bediening.

De locatie is prachtig, mensen vriendelijk, ontbijt prima, terras achter prima plekkie voor een borrel

Een teleurstelling

Hoewel wij een luxekamer hadden geboekt hadden wij ontzettend hinder van straatlawaai. Twee nachten telkens geen oog toegedaan tot 4 uur 's ochtends vanwege brallende studenten. Tot middernacht kwam daar het lawaai bovenop van het terras van het hotel zelf.

De ligging van het hotel is uitstekend en de parkeergarage op honderd meter van het hotel is een absolute plus. Heel grote kamer.

Ge omgeving, midden in het centrum van Groningen.
    • Economy Eenpersoonskamer

Kruip door sluip door naar kamer (104)

Ge omgeving, midden in het centrum van Groningen. Als je van klassiek, authentiek hotel houdt is dit hotel aanrader

Aanrader voor een ieder die in hartje Groningen wil verblijven.

De dame bij het inchecken snapte het allemaal niet zo goed, sprak ook niet goed Nederlands, alles was erg onduidelijk.

Mooie kamer, heerlijk bed, schone badkamer. Voldoende keuze bij het ontbijt. Hotel ligt midden in het centrum, ideaal!

Voldoende verblijf, maar met kanttekening

Het met een smalle trap te bereiken slaapgedeelte van de kamer bevond zich in de nok van het hotel: dus meebuigen om aan de andere kant van het bed te komen. Het kleine zitgedeelte bevond zich eronder en bood weinig...

Mooi centraal in Groningen. Goede parkeervoorziening: de reservering en kosten waard! Geen geluidshinder, ondanks ligging in het centrum.

Je waant je als Napoleon met de daarbij behorende voors-en-tegens

Je merkt wel aan alles dat het een oud pand is. Hier en daar kan nog wat meer aandacht aan geschonken worden. Voorbeeld; de tv op de kamer was bijna net zo oud als het pand zelf. Niet vereist om daar een plat scherm neer te zetten maar dit zijn wel de details die het een moderne touch geven. Ook zaten er lekkage plekken op het plafond waarschijnlijk van een oude lekkage. Oud pand uiteraard, maar hier mag wel een likje verf over heen. Verder nostalgisch door de goud gekleurde kranen in de badkamer. Even wennen zonder thermostaat, heeft wel iets vind ik. Het was erg warm, daarom lekker de ramen open. Je moet dan wel rekening houden met veel duiven geluid.

De ligging en de ambiance van het hotel is perfect! Op steenworp van De Grote Markt, talloze kroegjes en restaurants en leuke uitjes. Het ontbijt is heerlijk en het pand is prachtig in geheel oude stijl. Leuk personeel, vriendelijk en behulpzaam. Ik was samen met een vriend met name voor het uitgaansgebied (Groningen is een super leuke studentenstad), maar het hotel is ook perfect voor stellen of families. Als je piano kunt spelen staat er nog een mooie goed gestemde in de ontbijtzaal. Verder heeft het hotel een erg gezellige leuke wijnkelder die tot laat open is.

Prima hotel en een fijne kamer, maar ontbijt ergens anders

Het ontbijt was voor €16,95 p.p. wel wat aan de karige kant. Er was helaas niet zoveel keuze.

Prachtige deluxe kamer op de tweede verdieping. Veel ruimte en een fantastische jacuzzi in de kamer. Bedden sliepen heerlijk en er was een goed gevulde minibar aanwezig.

De kamer, ontbijt vriendelijkheid
    • Suite

Wij hadden een suite. De tv stond op een kastje wat lager was dan de tafel, hierdoor konden we vanuit bed de tv niet goed zien. We hebben de tafel verschoven.

De kamer, ontbijt vriendelijkheid

Oud maar charmant hotel

Parkeergarage met code werkt vaak niet - voor 18.50 € /nacht kan/mag dit beter/moderner. Op kamer was geen raam te openen, dus frisse lucht afwezig. En na nemen van douche of bad => luchtvochtigheid en al je kleding = 98 % vochtig = nat bij openen volgende hotellocatie...

Locatie tov centrum, binnen-tuin-terras, geen broodjes bij ontbijt, maar zelf gebakken verschillende broden. Hotel met klasse en traditie

Prima verblijf, mooie ruimtes, handige lokatie midden in de stad.

Ontvangst (Garage? hebt u niet geboekt. Anders parkeren? alleen verweg) en verdere service bij de Receptie kan klantvriendelijker en flexibeler (meerdere mensen tegelijk helpen, vooral als iemand alleen maar een sleutel wil afgeven of terugvragen) TV kijken op de kamer viel wat tegen, met een klein beeldje op nog een ouderwetse beeldbuis-TV... Leek wel een museumstuk. Relatief kleine douche, minder geschikt voor lange mensen

Heerlijk ontbijt, vers brood, ruime keus. In mooie ruimte of zelfs buiten (gezellige binnenplaats). Mooie, ruime kamer. Prima bed

Goed verblijf in een sfeervol hotel!

Jammergenoeg lag de kamer naast een studentenhuis waar ze een feestje tot 00.30 uur in de nacht hadden en veel geluid via de buitenmuren kaatste door het enkele glas van de hotelkamer. Enerzijds hoort dit bij een studentenstad, anderzijds doet dit afbreuk aan het hotel/de kamer omdat het voor overlast zorgde. Personeel was vriendelijk om dit probleem te verhelpen en bood ons een kamer een paar meter verder aan waar het geluid minder zou zijn. Uiteindelijk geen gebruik gemaakt van het aanbod, omdat we nog even geduld hadden qua overlast. Echter zou dubbel glas misschien een uitkomst zijn voor deze kamer, het lijkt me dat dit niet iets was wat eenmalig gebeurd. Her en der kan het hotel wel wat opknapwerk van het hout gebruiken aan de trappen.

De sfeer van het gebouw en de vriendelijkheid van het personeel. Ook was het ontbijt erg goed met ruime keuze en verse producten. Tevens ruime keuze que koffie, welke ook nog eens erg lekker was! Ligging van het hotel was supercentraal!

Foto's zijn mooier dan werkelijkheid.

Dronken mensen die de hele nacht buiten aan het praten waren. Zonder reservering konden we niet meer in de Brasserie eten.

Brood en koffie waren prima!

Super locatie, aardig mensen maar beetje shabby hotel en veel geluidsoverlast.

Hotel was erg verouderd en niet goed onderhouden. Er was veel geluidsoverlast (machines/airco/?) waardoor wij erg slecht hebben geslapen.

locatie en ontbijt

Perfecte ligging

De kamer viel erg tegen. Klein donker hol zonder enig uitzicht naar buiten Opgewaardeerd naar deluxe kamer

De ligging is perfect. Heerlijke binnen plaats en mooi monumentaal pand.

Gezellig hotel waar je je snel thuis voelt.

Heel jammer dat er s'nachts zoveel lawaai is. Maar niet te vermijden in een studentenstad denk ik.

Heel gezellig hotel. Vanuit het hotel ben je zo in het centrum. Het personeel is heel behulpzaam en vriendelijk. Er is een gezellige binnentuin om te borrelen. Ook hebben we er heerlijk gegeten.

Drama.

Kamer op zich prima, maar had de hele dag in de zon gestaan. Snikheet. Wel ventilator, maar met lawaai. Raam aan de straatkant, die niet heel lawaaiig was, maar net genoeg om er niet van in slaap te vallen. Superzachte matras waarvan de uiteinden opklappen wanneer je in het midden gaat zitten (mijn 80 kg). Matras dichtbij lichtknop. Als je je omdraait gaat het licht aan. Kortom: geen oog dichtgedaan. Schimmelpenninckhuys bij eerdere keren prima! Maar kamer nr.40 is een drama bij dit weertype (buiten 28 graden).

We hebben genoten van ons verblijf in Groningen, zeker ook door dit hotel!

Het ontbreken van airco was met die hitte gisteren erg vervelend, vooral 's nachts!

De sfeer! Een oud mooi huis, met marmeren gangen, klassiek meubilair, mooie badkamer etc., absoluut niet kil modern!

Super personeel, mooie grote kamers alleen jammer dat het gedateerd is

Onderhoud

Ontbijt was heerlijk wesp weinig keuze. Veel achterstallig onderhoud. Oude tv slecht ontvangst. Krappe douche met gordijn dat tegen je aanpakt en kieren tussen de tegels.

In ontbijtruimte vloog duif, personeel gaf aan dat ze deze niet weg kregen. In binnentuin vlogen veel duiven, gingen op tafels zitten en aten van borden die er nog stonden. Ook lagen er nog menig peukjes van bruiloft van avond er voor en veel bladeren op de grond. Jong personeel, die veel onderonsjes hadden. Leiding ontbreekt. Gehele pand kan wel opknappertje gebruiken en likje verf. Trappen naar kamers waren moeilijk begaanbaar. Bij uitchecken en tijdelijk achter laten van koffers moesten we personeel erop attent maken dat koffers voor het pakken stonden. Mogelijkheid in weekend voor ontbijten was tot 11 uur, maar na 930 uur was al veel leeg/op en werd niet meer aangevuld.

Ontbijt heerlijk, karakteristiek pand, in centrum

Logeren bij Schimmelpenninck is als thuiskomen

Er is geen airco, dus je moet veel in bad. Laat dat nou net één van de vele pretttige kanten van dit hotel zijn!

Het personeel was weer alleraardigst en hielp me om een prachtige, rustige kamer met uitgebreid bad te krijgen. En 's ochtends , na een superfeestelijke nacht op de Kroeg, nog net op tijd voor het overheerlijke ontbijt.

Prima.

De kamer was wat aan de krappe kant voor 2 personen, en helaas waren het 2 losse bedden waar een kier tussen bleef bestaan ondanks goed tegen elkaar aanduwen. De kamer is ook erg gehorig, en had helaas geen airco (wel ventilator). Na een zonnige dag in mei voelde de kamer als een sauna (ondanks geen direct zonlicht in de kamer) en koelde deze maar zeer langzaam af met ventilator en open raam.

Fantastische locatie, mooi en sfeervol hotel, zeer behulpzaam en keurig personeel.

Was gezellig maar comfort kan beter

Geen roomboter bij het ontbijt en geen croissants, voor de rest zeer karig ontbijt. Betalen voor heet water? zonder thee?

De tuin. Het wisselen van kamer

Prima kamer voor 1 nachtje Groningen!

Prima kamer alleen het plaatsen van een douchegordijn niet meer van deze tijd, waait steeds tegen je lichaam aan, niet fijn. tip: plaats een glazen deur! Leuk barok ingericht maar onze kamer was wat gedateerd. Investering in goede bedden zou niet verkeerd zijn. 1 persoonsdekbed was voor mijn partner te klein, hij is 1.80 Al met al had ik de inrichting wat exclusiever verwacht.

Prachtig oud pand met leuke binnentuin, en ontbijt klein maar kwalitateit perfect. Roerei en gebakken eitjes vers gemaakt! Supervers brood van de bakker. Fruit, yogurt, zalm, kaas, verse sap! Alles voor een heerlijk ontbijt! Gezellige sfeer in het hotel. Pachtige ruimtes (bar, brasserie, wijnkelder)

Locatie was prima in het centrum.

Vensterbanken waren er vuil. Bij het uitchecken werd mij te verstaan gegeven om de kamer af te rekenen. Bij de reservering was de kamer al betaald. Heel vervelend om hiermee geconfronteerd te worden met een rij wachtenden achter mij. Na enig heen en weer gepraat en de reserveringsformulieren opgeduikeld te hebben mochten we het pand verlaten. Zorg er voor dat je je administratie op orde hebt!

Locatie was prima in het centrum.

Ontbijt prima.

Deze kamer (52) heeft n douche waarvan hetfouchegordijn nietgoed sloot. De badkamer wordt dan heel nat

Ontbijt prima. Sfeer van het hotel is geweldig. Prachtige tuin waar je kan ontbijten

Aangenaam, sfeervol verblijf.

Ik had een föhn verwacht op de kamer! De jacuzzi mag een grote schoonmaak hebben.

Heel mooi hotel met gezellige restaurants en bar en een tuin. Midden in de stad gelegen. Het bed lag heerlijk, nooit zo'n goed matras in een hotel gehad. Mijn vragen vooraf over het parkeren zijn uitgebreid beantwoord.

Groningen leuke vriendelijke stad.

Eigenlijk als wel. Kamer 47 zeer slecht afgewerkt. Sanitair voor mensen met Reuma zeer slecht te bedienen. Het is echt op. Een douchegordijn is uit het tijd van de Romeinen en dus niet van nu. Één bron van bacterie. Deze kamer zou eigenlijk niet meer verhuurt mogen worden. En dient op zeer korte termijn gerenoveerd te worden.

Het ontbijt. En de ligging van het Hotel. Lekker midden in de stad

Kamer en ligging OK, personeel maakt niet waar wat je verwachten mag. Niet gastvrij.

Ik het niet waarderen dat zelfs als je daar die dag op locatie werkt voor iets langer parkeren meer dan 50% van het parkeer tarief moet bijbetalen. Het werd me goed duidelijk gemaakt dat een aan 2 kanten gebakken eitje teveel gevraagd was en uiteindelijk wordt een reeds eerder 1-zijdig gebakken ei opnieuw opgewarmd.

Ligging van het hotel is goed, accommodatie is sfeervol en gezellig. Mooi binnenhof. Kamer netjes en volgens beschrijving.

Zodra je slaapt met ogen dicht is het ok. Gelukkig was personeel vriendelijk.
    • Suite

Kamer was ontzettend outdated. Op eerste zicht ziet het er mooi uit, maar in realiteit een paar jaar te laat zaken vernieuwd. Stoelen in kamer vielen bijna uit elkaar. Bad is versleten. Ook zijn de kamer faciliteiten niet van deze tijd. Geen muziek te spelen. TV met locale ziggo pakket. Geen films, geen airplay oid. Ouderwetse (en versleten) minibar. Welkom in 1990s interor design... Werd aangeprezen als mooiste kamer, als bruidssuite. Gelukkig waren we niet op honeymoon want dan waren we diep ongelukkig geweest. Als je de gordijnen open doet kijk je op studenten huis terrassen met kratten bier.

Locatie in binnenstad, prima ontbijt en leuk persooneel.

Gastvriendelijkheid, meedenken

Rolstoel ongeschikt hotel. Dit wist ik niet, dacht dat anno 2018 rolstoel toegangkelijkheid verplicht was bij wet. Kamer 27 is zeeer deprimerend.

Gastvriendelijkheid, meedenken

Gezellig
    • Suite

De kamer was heel mooi, en het bad was geweldig. Het bed sliep ook heel erg lekker. Het personeel was ook erg vriendelijk, ik was wat vergeten in het hotel en ze waren heel vriendelijk om dat naar mijn huis op te sturen.

Bijzonder hotel
    • Suite

Jammer genoeg rook het in de badkamer naar etensluchten (b.v. gebraden vlees). Dat was het enige minpuntje.

Prima verblijf. Prachtige, ruime suite met bubbelbad voor twee personen. Het eten was heerlijk.

Fijn en hartelijk verblijf.

De kamer was op de bovenste etage. Het hotel heeft geen lift. De trappen waren stijl met kleine traptreden. Het hotel is moeilijk bereikbaar met de auto.

De kamer en badkamer waren erg ruim van opzet. Super👍

Ga hier niet heen!

We kregen een kamer met zicht op een blinde muur(op 2 m afstand) en het enige raam dat open kon, zat naast een keukenafzuigsysteem(friteslucht). Ook zat er een barst in de toiletbril. Na ons beklag kregen we een andere kamer, heel klein aan gehorige straat, waardoor we slecht sliepen. De douchetemperatuur was praktisch niet in te stellen:óf heet of koud. Alles in het hotel is aan een opknap-en schoonmaakbeurt toe.Van de kamer tot het ontbijtrestaurant. Zonde, want het is mooi ouderwets, als het onderhouden en schoon was geweest, was er niks aan de hand geweest.(behalve dan het uitzicht op de blinde muur, dat is alleen geschikt als je alleen wil slapen denk ik)

I.p.v.

I.p.v. de bestelde en bevestigde luxe kamer met tweepersoons jacuzzi werd ons een totaal andere kamer toegewezen. Vies, afbladerende verf, antieke beeldbuis TV, eenpersoonsbad en douche met een douchegordijntje wat zo lekker tegen je aanplakt. Op de klacht werd tijdens het verblijf gereageerd dat dit een boeking.com luxe kamer was? Dit werd later door de General Manager ontkent: ik heb volgens haar gekregen wat ik besteld had een luxe kamer voor net geen €150,- per nacht (zonder toeristenbelasting en parkeergeld). In ieder geval een hotel waar de foto's op de site prachtig zijn, maar in ons geval absoluut niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Eens maar nooit meer!

Slechte service en duidelijk gedateerd hotel.

Hotel is duidelijk over de top, geheel zag er onverzorgd en niet schoon uit. Personeel stond bijna constant met rugwaarts klanten met elkaar te praten. Totaal geen uitleg over wat waar was. Kamer was bloedheet stond ventilator warme lucht te verplaatsen. Moest sNachts aanblijven om de temperatuur enigszins in toom te houden, maar maakte veel lawaai wat nachtrust niet ten goede kwam. Uitzicht op muur, weinig frisse lucht in kamer. Zelfs koude water was warm.

Dicht bij het centrum

Zeer slechte bedden

Zeer slechte bedden Een of andere machine slaat iedere 5 minuten aan waardoor je niet kunt slapen Op de kamer staat een ventilator tegen de warmte, op de gang staan de radiatoren roodgloeiend. Je moet dus wel met de ramen open slapen.

Handige centrale plek met goede parkeervoorziening. Mooie kamer.

Enige was dat op de avond van onze overnachting er een feest was. De overlast ' s nachts viel wonderwaar mee er werd goed voor gezorgd dat de feestgasten niet naar buiten gingen na 23 uur, wat de geluidsoverlast beperkte. Wel heel jammer vonden we dat we geen drankje in de binnentuin mochten drinken ivm de opbouw van het feest, terwijl het hotel had aangegeven dat dat wel mogelijk zou zijn tot 19.30 uur. Dat was dus niet het geval. Daarnaast waren de bedden aan de zachte kant.

Het is een prettige plek.

Genoten vanaf het moment dat we binnen waren, echt een aanrader!!

Er was geen verse jus d'orange bij het ontbijt, voor €16,50 mag je dat wel verwachten

De kamer was zo ontzettend mooi! Verder gastvrij en vriendelijk personeel.

Sfeervol middenin het centrum

Goede plek in het centrum, leuke sfeer van het historische gebouw, gezellige sfeervolle patio om te zitten, drinken of te eten. Vriendelijk behulpzaam personeel.

Goede ligging met een ruime kamer

Kamer is zeer moeilijk te bereiken en zeker niet wanneer je valiezen moet dragen!! Er is ook geen lift. Enkel moeilijke trappen. De binnentuin (wordt in één woord geschreven en niet in twee zoals op jullie bord buiten) lag er onverzorgd bij. In de kamer kon je geen venster openen en de afzuiging in de badkamer werkte niet.

Goede ligging met een ruime kamer

Fijne en sfeervolle kamer, ook erg rustig.

Er is geen lift, en de trappen zijn extreem stijl en smal. Mijn kamer was op de bovenste verdieping en het was best gevaarlijk met grote koffer de trappen op en af te gaan. Bij het uitchecken was er niemand bij de receptie aanwezig en stond ik te wachten, ook alle kamersleutels hingen daardoor onbewaakt, slordig!

Fijne en sfeervolle kamer, ook erg rustig. Het terras op de binnenplaats is ook een groot pluspunt!

Personeel was heel vriendelijk, ontbijt prima en kamer ruim...

Je kunt zien dat het ooit een mooi hotel is geweest, het is gewoon verwaarloosd. Heel jammer.

Personeel was heel vriendelijk, ontbijt prima en kamer ruim en licht!

Tegenvaller voor reiziger alleen
    • Economy Eenpersoonskamer

De eenpersoonskamer kan echt niet; te klein, geen comfort, verf bladdert af, kalk op kraan/douchekop, douche is niet in te regelen etc. Ik weet natuurlijk dat je normaal geen eenpersoonskamer moet boeken, maar dacht dat voor 100 euro per nacht dit bij dit hotel anders zou zijn.

Goed ontbijt, hotel ligt mooi centraal in Groningen.

Al met al hebben we het toch heel fijn gehad ondanks de locatie van de kamer.

Wij hadden een hondje mee en kregen een kamer daarom toegewezen (33) met marmeren vloer. Kamer was prima alleen er was nauwelijks daglicht. We konden niet eens zien of de zon scheen of niet. Het uitzicht was een muur en een brandtrap. Het hotel mag wel een keer een opfrisbeurt krijgen. Veel achterstallig onderhoud!

Het ontbijt was uitstekend. Behalve dat het uitzicht nul was vonden we de kamer zelf prima. De ligging van het hotel in het centrum was ideaal. De binnentuin kon je gezellig zitten en ook 's avonds leuke zitjes binnen.

Vooral de locatie was heel goed.
    • Suite

De suite hadden we groter verwacht en de douche vonden we niet fijn op de kamer. Ook vonden we het jammer dat we niet echt tegemoet kwamen in sommige dingen. Zoals de roomservice dat we 8x naar beneden moeten lopen om het eten goed op te halen.

Vooral de locatie was heel goed.

Zonder verbetering zouden wij er nooit meer naar toe gaan, jammer want het is mooi statig pand.

Het is absoluut een zeer slecht onderhouden, hotel & kamers & eetruimte, absoluut kwa hygiene ver onder de maat, gewoon vies te noemen, overal dikke lagen met stof, waskranen die bijna niet te openen of goed dicht te draaien zijn, zo kan ik nog wel even doorgaan !!

Het eten, ontbijt en diner was goed, zeer goed !

Leuke stad Groningen maar dit hotel nooit meer. Aan de receptie waren ze erg vriendelijk.

De kamer. Trap naar boven viel tegen. Slechte verlichting. Lamp kapot. Badkamer redelijk. Schoonmaak kan beter. Slaapkamer oud en vuil. Gescheurde gordijnen , vieze muren. Matras van bed erg smerig. Zou ik mijn hond nog niet op laten slapen. Als je op de zij ging liggen rolde je uit bed. Lag een te groot topmatras over de vieze matras waardoor de boel ging schuiven. Voor de prijs die wij betaald hebben was het erg slecht. Het is een oud gebouw maar erg verwaarloosd.

Ontbijt goed. Standaard.

Genoten super ligging lekker ontbijt wel wat gedateerd en achterstallig onderhoud.
    • Suite

Kamers wat gedateerd en achterstallig onderhoud. Wil prima maar dat is wel jammer. Jacuzzi heerlijk!! alleen de dopjes raken allemaal los en drijven in het bad.

Ruime kamer en grote jacuzzi. En de ligging is echt perfect!! Heerlijk ontbijt. Vriendelijk en behulpzaam personeel! Heerlijk weekend weg gehad! In de suite met uitzicht op binnentuin terras.

Jacuzzi is geweldig!
    • Suite

Zeer oude tv paste bij het interieur. Raam ging lastig open. Gat in badjas en kapot kussen, maar zo een drama was dat niet.

Jacuzzi is geweldig! Antieke style is erg leuk en anders! Zeer grote kamers en mooi hoog plafond (suite) Ligging perfect, binnen 5 min op grote markt. Schone kamer:)

Ok!!!
    • Suite

Mooi behang aan de muren in de suite zou deze iets warmer van sfeer maken. Kwam nu nogal kil over.

Ontbijt was geweldig uitgebreid en heel lekker. Mooie, gezellige ontbijtruimte. Personeel in de keuken heel vriendelijk. Goede ligging!! Ruime kamer.

de locatie en prijs-kwaliteitverhouding.

Gek dat de deur niet van binnenuit dicht kan met een haakje oid. Zo kan het personeel met een sleutel elk moment binnen komen en het was niet duidelijk wanneer ze bijvoorbeeld zouden komen voor de schoonmaak. Want er was ook geen bordje voor aan de deur om aan te geven dat ze niet welkom waren.

de locatie en prijs-kwaliteitverhouding.

• Beoordeeld op: 28 maart 2018

• Suite

Tip voor het hotel. De ramen op de eerste etage zijn schuiframen en kunnen niet ‘afgesloten’ worden aangrenzend het balkon wat langs alle kamers loopt. ik kan mij voorstellen dat dit uitlokt tot inbraak : vanaf buiten schuif je ze heel gemakkelijk open. Verder niets aan te merken, prima hotel ontzettend vriendelijk personeel en heerlijk ontbijt op bed.

Suites groot, enorme jacuzzi, erg sfeervol & goede ligging tov het centrum, prima bedden en uitmuntend vriendelijk personeel. Zeer geschikt voor kleine honden.

Redelijk verblijf pluspunt charme en centrum, ontbijt matig en niet hele schone kamers

Bij de boeking stond life cooking ontbijt buffet, dit was erg sumier en duur voor wat je kreeg. Er stond gewoon 1 jongen achter het brood en dat was het 'life cooking' dus. De kamer was vies en erg basic.

De locatie in het centrum en de oude sfeer van het hotel

• Beoordeeld op: 24 maart 2018

Service gericht

Kamers (gordijnen, nachtlampjes) wat gedateerd / stoffig echter hoort wel bij de charme van dit historische pand

Service uitstekend, zeer vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

zie hierboven

de gebruiksaanwijzing bij de jacuzzi sloeg nergens op. Gevolg geen jacuzzi niet te gebruiken en zelfs douchen was onaangenaam.Dan te heet, dan weer ijskoud. Gevolg: niet gebruikt

receptie vriendelijk

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

prima hotel op goede locatie.

De locatie van het hotel was prima en hoe het hotel was opgebouwd met de verschillende gebouwen en binnentuin. in de zomer zal het er nog beter uitzien denk ik.

Verrassende en authentieke accommodatie op een superplek!

Bij daglicht bleek dat het hotel hier en daar een kwastje verf verdient. Het is er bijzonder genoeg voor. Toegang tot de parkeergarage vraagt enige gewenning. Prijs voor het ontbijtbuffet ligt iets boven verwachting. Kamer waar ik verbleef slecht toegankelijk voor mensen die moeilijk ter been zijn.

Fraaie monumentale behuizing. Prachtige kamer van alle gemakken voorzien. Uitstekende ligging hartje centrum Groningen. Parkeergarage om de hoek. Ruim voorzien ontbijtbuffet. Behulpzaam en correcte ontvangst en checkout door de hotelmedewerkers.

Fijn hotel in hartje groningen
    • Suite

Misschien lag het aan 'Waze' of 'Google maps' want we hebben behoorlijk wat moeite gehad om de parkeergarage te vinden. Eenmaal gevonden was het wel ideaal, nog geen minuut lopen v.a het hotel.

Mooie ruime suite, vriendelijk personeel (we hadden ons vergist in de ontbijt tijd op vrijdag en waren dus net te laat, dat was geen probleem en mochten nog een ontbijtje pakken). Ook een gezellige bar beneden met een vriendelijke gezellige ober. Top 'weekend' gehad.

De eenpersoonskamer die ik had was erg koud.
    • Economy Eenpersoonskamer

De eenpersoonskamer die ik had was erg koud. Toen ik om een extra dekbed had gevraagd kreeg ik dat direct. En toen iemand die kwam brengen ontdekten ze dat de verwarming het niet deed. Nog geen vijf minuten later kreeg ik een andere kamer, hielpen ze me verhuizen. Dat was een tweepersoonskamer. Helemaal goed.

Gastvrij
    • Economy Eenpersoonskamer

De locatie is geweldig. Hotel heeft prima faciliteiten m.b.t. eten en drinken en personeel is zeer vriendelijk. De kamers zijn zoals verwacht in een ouder pand midden in een stad, steile trappen, houten deuren, eenvoudig sleutelslot enz. De kamer was schoon. In de nacht was het er rustig terwijl je toch midden in de stad zit. Raam kan open (heerlijk fris). Bedden zijn van goede kwaliteit. Prijs/ kwaliteit is zeer gunstig. Ideale plek als je wat anders zoekt dan een 'zakelijk saai' hotel van een keten. Leuke sfeer.

Perfect verblijf voor d
    • Suite

De kamerdeur valt slecht in het slot, de enige manier om de deur in het kozijn te houden was het slot er op draaien, ook de smart-tv kon geen verbinding maken met internet waardoor we geen eigen muziek of iets aan konde zetten.

De locatie was perfect. je moet er wel van houden dat het leeft op straat, ook savonds. De suite was netjes en ideaal voor een romantisch en ontspannen overnachting.

• Beoordeeld op: 13 maart 2018

Geweldige locatie, alleen voor deze prijs zou je wel een beter onderhouden kamer verwachten.
    • Suite

Onderhoud aan de kamer (gescheurde voegen, kitranden etc) Matras was erg slecht, zeer ver doorgezakt.

Locatie is super, midden in het centrum. Parkeergelegenheid dichtbij is goed geregeld (wel vrij prijzig). Ontbijt was uitstekend, ruime keuze en goede kwaliteit.

Een gezellig, warm hotel, perfect gesitueerd in het centrum met erg vriendelijk personeel!

De eerste nacht hadden we een kamer aan de straatkant, wat helaas een enorme geluidsoverlast gaf ' s nachts. Na aanvraag kregen we de volgende nacht een heerlijk rustige kamer aangeboden aan de binnenplaats gesitueerd.

De gezellige sfeer en inrichting beviel het meest. Tevens waren we zeer tevreden over het personeel wat bijzonder vriendelijk was.

• Beoordeeld op: 8 maart 2018

Was in 1963 een keurig hotel.
    • Economy Eenpersoonskamer

Geluid was bizar slecht: zowel van straat als vanuit trappenhuis de hele nacht herrie. Gordijnen zijn flinterdun, wat niet helpt als de straatverlichting aan is. Lampen stuk, slot op kamerdeur kon alleen met moeite dicht, stopcontacten werkten deels niet, schimmel in douche, vloerbedekking is op, meubilair ook. Tja. Heeft een enorme renovatie/investering nodig om de 21e eeuw ingesleept te worden.

Locatie, locatie, locatie. Snelle check-in. Redelijk bed.

• Beoordeeld op: 8 maart 2018

Heel prettig verblijf gehad hier.

Heel prettig verblijf gehad hier. Wat mij het meest beviel was dat het personeel zo vriendelijk was om mijn vergeten koptelefoontjes gratis terug te sturen. Top!

We hebben een heerlijk weekend gehad.

We hebben een heerlijk weekend gehad. Wel rumoerige buren maar dat werd, na onze klacht, heel goed opgepakt. Hulde aan het personeel. Het hotel kan wat onderhoud gebruiken maar daar zit ook veel charme in. Het ontbijt is prima en voor ieder wat wils.

Had er meer van verwacht

Onze kamer was erg out-dated en was nodig toe aan een opknapbeurt. De kranen in de badkamer lekten en de kamer zelf was toe aan een opknapbeurt. Onze kamer grenste aan de straat aan de achterkant waardoor wij 's nachts regelmatig wakker werden.

Het ontbijt bij het Schimmelpenninckhuis is goed en de sfeer van het hotel is erg aangenaam. De locatie is ronduit fantastisch voor alles wat je in de binnenstad van Groningen wilt doen. De kamer was schoon en netjes.

Super leuk!

Er waren een paar kleine dingen die niet goed werkten in de badkamer, maar dat hebben we netjes gemeld en ik weet zeker dat ze dit gaan verbeteren.

Zeer vriendelijk personeel, kamer was schoon en het ontbijt was super: ruime variatie en voldoende van alles. Leuke nostalgische locatie midden in de stad.

• Beoordeeld op: 22 februari 2018

Dramatisch hotel

Slechte kamer stonk naar rook, peuken lagen op het balkon, niet stof gezogen. Onbeschofte behandeling door dame aan desk met slecht Nederlands taalgebruik.

• Beoordeeld op: 21 februari 2018

Gezellig hotel maar kamer niet geweldig
    • Economy Eenpersoonskamer

wel een heel smal eenpersoonsbed. Ik werd op zondagochtend om 6 uur wakker doordat iemand ging douchen op die tijd en de afvoer letterlijk langs mijn hoofd leek te liggen. Een dun dekbed en geen extra dekbed in de kast. Had ik blijkbaar om kunnen vragen (was midden in de nacht).

locatie en sfeer in het hotel

• Beoordeeld op: 10 februari 2018

Niet voor herhaling vatbaar
    • Economy Eenpersoonskamer

De eenpersoonskamer was bijzonder klein en erg koud. In de lobby was er niemand om mijn bestelling op te nemen. Het ontbijt dat ik apart moest afrekenen was voor het betaalde bedrag erg duur. Ik vind het een karig gebeuren voor de 80,- die ik heb afgerekend.

De receptioniste was erg welwillend. De locatie is prima (heel dichtbij het station)

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Hotel Schimmelpenninck Huys