Beoordelingen over Casa de Estoi

#2 van de 7 hotels in Estói

9,8

• Beoordeeld op: 20 april 2018

Parel van een herenhuis

Enige kleine minpuntje: onze kamer lag vooraan aan de straatkant, en daar hadden we 's ochtends wel wat lawaaihinder van het verkeer dat zich door de smalle straatjes wurmt op weg naar Faro.

Prachtig authentiek gebouw. De zeer hartelijke verwelkoming startte met een drankje en een rondleiding doorheen het gebouw. 'This is not a museum, please feel as if it were your home'. Je mag ronstruinen tussen het antieke meubilair, in de kelder drankjes nemen van de honesty bar, poolbiljart spelen,... Allemaal zeer relaxed en mooi. Op een paar 100m ligt ook het prachtige palacio; een heel andere prijsklasse, maar ook als je er niet verblijft mag je daar even gaan rondkijken.

• Beoordeeld op: 30 maart 2018

Heerlijk ontbijt, Catharina was uiterst vriendelijk en...

Heerlijk ontbijt, Catharina was uiterst vriendelijk en attent. Zeer vriendelijk en warm onthaalt. Fijne korte rondleiding van het huis met de geschiedenis.

Fantastisch , een klein paleisje alles was van de stichter zelf nog aanwezig, zelfs de koets.

De kamer was wat gehorig voor verkeer maar de tweede avond kreeg ik een kamer aan de achterkant . Geweldig !

Het is een juweel in de kroon. De service was onvoorstelbaar, heb ik zelden meegemaakt. ALLES bij het ontbijt en MEER ! Zeer vriendelijke Hostess , ging tot over de lijn. IK kan het daar alleen maar aanbevelen. Ga zeker terug.

• Beoordeeld op: 1 december 2017

Uniek logeren in een historisch herenhuis op het kerkplein.

De koffie bij het ontbijt was niet voldoende warm. Het TV toestel op de kamer dateert van de vorige generatie en mag wel vervangen worden.

Dit historisch pand is een uniek logeer adres. Catharina, de dame die de uitbating verzorgd, is super vriendelijk en staat klaar om je op al wenken te bedienen. S'morgens staat een zeer uitgebreid ontbijt buffet voor je klaar. Je bent hier op 15 rijden van de luchthaven van Faro en het paleis van Estoi is op 5 min wandelen. Een paar lokale, goedkope en leuke eetgelegenheden op 5 min wandelen.

• Beoordeeld op: 15 november 2017

Prima voor een kort verblijf. Gelegenheid om ergens te eten is minimaal.

We werden geattendeerd op een goed restaurant in het plaatsje maar er werd verzuimd te vertellen dat er gereserveerd moest worden.

Het huis, de inrichting, vriendelijke ontvangst. Zwembad met ligstoelen, hoewel we er door de temperatuur geen gebruik van konden maken.

• Beoordeeld op: 23 september 2017

Ondanks ambiance en personeel viel het verblijf wat tegen
    • Suite

De ligging aan een drukke straat geeft veel geluidsoverlast en het zwembad is een vergrote badkuip. Tevens zijn de ligbedden veel te hard. Jammer.

Het personeel is zeer gastvrij en tot helpen bereid. Van de ambiance van het huis raak je onder de indruk.

een openbaring

Het ontbijt was heerlijk en de kamers zeer origineel de ontvangst was uitstekend, met een rondleiding in het hotel en uitleg over de vroegere bewoners. Slechts 7 kamers, dus kleinschalig. Fijne mensen

Een charmant verblijf met een familiegeschiedenis en een klein, verfrissend zwembad.
    • Suite

Zeer warme ontvangst door de gastvrouw. Zij gaf ons de tip om te gaan dineren in het eenvoudig restaurantje 15 meter verderop in de straat. Er was geen echte menukaart, maar we hadden de keuze tussen kip of vis. Met vier personen hebben we nog geen 40 euro betaald voor lekkere verse vis met frietjes (incl. wijn). Dit was het echte Portugal!

Zeer gevarieerd ontbijt met enorm aanbod vers fruit!

Zwembad is eerder een "afkoelingskuip", gezien de oppervlakte van de binnenplaats is een groter zwembad ook niet echt mogelijk. Frigo op de kamer was niet zo proper achtergelaten.

Zeer gevarieerd ontbijt met enorm aanbod vers fruit! De 'gastvrouw' doet er alles aan om het haar gasten naar de zin te maken. Statig en koel herenhuis met ook vele faciliteiten binnen: schaakhoek, TV-kamer, bar in de kelder, biljarttafel ... Op wandelafstand van poussada

Weg van de drukte in een mooie casa met hartelijke ontvangst !

Uitgebreid ontbijt, alles aanwezig. Zeer hartelijke ontvangst door Catarina en ze helpt je met elke vraag, o.a. waar te gaan eten of wat te doen in de buurt... Elke dag een glimlach en een praatje bij het ontbijt. Geen hotel-gevoel, eerder pension. Heel mooie casa in een dorpje weg van de toeristische drukte. Zeker auto nodig, want er is geen openbaar vervoer.

aangenaam, huiselijk en bovendien een goede ligging om de omgeving te bezoeken

het antieken, krakende bed : tekort voor mijn man; voor mij was de matras aan vervanging toe

heerlijk ontbijt met lokale gerechten; heel vriendelijk onthaal ; je komt er "thuis"

Heel aardig, maar kan beter.

We arriveerden er vanaf het vliegveld op een zondagavond om 9 uur en hadden nog niet gegeten. Het bleek dat de drie restaurantjes in het plaatsje allemaal dicht waren en het hotel zelf was niet bij machte ook maar iets aan voedsel te produceren. Zelfs geen chips uit een zakje. Het werd dus zonder eten naar bed. We hadden geen zin meer om weer terug te rijden naar Faro. Men vergat ons helaas te wijzen op de aanwezigheid van een Pousada in hetzelfde plaatsje met een open restaurant. Een gemiste kans, jammer.

Authentieke accommodatie, mooi en statig oud patriciërs huis. Zeer rustige omgeving in een plaatsje waar absoluut niets te doen was. Werden ontvangen met een drankje. Goed ontbijt; aardig personeel.

• Beoordeeld op: 23 juni 2017

Perfect verblijf in prachtig herenhuis

Antieke bedden waren groot genoeg maar een moderner bed slaapt toch beter !

Prachtig herenhuis met de originele meubels , warm en bijna familiale ontvangst , mooie ligging centraal in rustig dorp , goed ontbijt . Voor die prijs excellent !!

• Beoordeeld op: 14 juni 2017

Aanrader bij een bezoek aan Faro.

Zeer vriendelijke ontvangst door Catharina. Mooie grote kamer. Zeer lekker ontbijt,vers geperst fruitsap,zelf gemaakte appelsiencake, veel vers fruit... Voldoende handdoeken aan het zwembad, klein maar lekker verfrissend. Fles water op de kamer. Inde bar kun je jezelf bedienen en gewoon noteren! Leuke snackbar op het pleintje tegenover het hotel.

Heerlijk om uw vakantie aan de Algarve te beginnen.

Eigenlijk niets, we zouden er zo weer naar toe gaan.

Omdat onze vlucht pas in de avonduren arriveerde hadden we deze locatie uitgekozen. Slechts 10 km. van Faro . Een geweldige ontvangst. Katharina vertelde ons de hele geschiedenis van dit historische pand. Omdat we drie nachten verbleven kregen we een ruime kamer. Op loopafstand waren er drie restaurants waaronder een hele lokale. We hebben genoten van het heerlijke ontbijt. De schone lakens en de prima badkamer. Estoi is een klein plaatsje ,maar ligt dicht bij de snelweg en je bent zo overal in de Algarve via deze weg.

• Beoordeeld op: 22 maart 2017

prijs kwaliteit ...top

kamers zijn beetje klein en gedateerd, maar best ok

heerlijk ontbijt, fantastische huisvrouw....zeer behulpzaam , vriendelijk , ideale uitvalsbasis voor fietser zoals ik !!

• Beoordeeld op: 26 februari 2017

Prachtig oud huis in het centrum(pje) van Estoi, tegenover...

Kamer met een double bed gereserveerd maar helaas kregen we 2 losse bedden. Wel met heerlijke matrassen.

Prachtig oud huis in het centrum(pje) van Estoi, tegenover de kerk, aan een pleintje. Oorspronkelijk woonde er een rijke familie. Mooie met antiek ingerichte kamers. Meerdere restaurants op loopafstand.

• Beoordeeld op: 14 februari 2017

Heel mooi hotel in oude stadsvilla met zeer enthousiast personeel.

In Estoi zelf is niet heel veel te doen.

Heel mooi hotel in oude stadsvilla. Rondleiding gekregen, bijzonder aardige en enthousiaste dame die ons ontving. Heerlijk ontbijt!

Gastvrouw

Bed

Gastvrouw

• Beoordeeld op: 25 november 2017

Een aanrader!!!

Niets, alles was perfekt

voor een weekeind prima, maar voor een langer verblijf niet eerste keus
    • Suite

niets, het was precies wat we verwachtten.

de vriendelijkheid en zorgzaamheid van de gastvrouw.

Fantastisch plekje

Geen. Voor mensen die moeilijk te been zijn, kan de toegang wel moeilijk zijn.

Leuke ontvangst, fijne kamer, overnachten in een uniek historisch pand

Fijn hotel, saaie plaats

Je wil in Estoi niet dood gevonden worden.

Gastvrijheid in hotel. Goed ontbijt. Goede kamer. Goede eetgelegeheid vlak bij (gelukkig)

• Beoordeeld op: 17 april 2017

Het authentieke karakter van deze B&B is prachtig.

Veel lawaai langs de straatzijde en keiharde bedden.

Het authentieke karakter van deze B&B is prachtig.

• Beoordeeld op: 29 september 2016

geweldig mooi huis maar veel lawaai van auto

lawaai door weg direct aan huis, geen privacy bij ontbijt.

het karakter van het huis, koelte sfeer en indeling

• Beoordeeld op: 27 september 2016

Goed en eenvoudig ontbijt

Badkamer was fel verouderd

Goed en eenvoudig ontbijt

• Beoordeeld op: 4 september 2016

Heerlijk!

Douche was lastig op te hangen.

Hotel in een oud familiehuis. Prima ontbijt. Zeer vriendelijke gastvrouw. Airco op de kamer.

• Beoordeeld op: 21 juli 2016

Zeer aan te bevelen...super bb met locaal restaurant op 100 m

Super gastvrouw...

• Beoordeeld op: 1 mei 2016

We schrokken als we voor de ingangsdeur stonden.

We schrokken als we voor de ingangsdeur stonden... Echter eens geopend was het een openbaring. Heerlijk sfeer ook mede door de enthousiaste medewerkster. Het ontbijt is fantastisch met vers fruit lekkere huisgemaakte cake enz. Ruime parkeergelegenheid op 50m van het hotel. Een aanrader.

• Beoordeeld op: 18 september 2015

Uitstekende service, supervriendelijk en hulpvaardig...

Onze matras kon wel wat beter.

Uitstekende service, supervriendelijk en hulpvaardig personeel. Kleiner hotelletje waar je je onmiddellijk thuis voelt. Lekker ontbijt met allemaal verse producten. Prachtige binnenhuisinrichting (salons, kamers, enz..). Rust van een klein dorp maar goede uitvalsbasis naar drukkere centra (Faro, Olhao, Tavira, enz..)

• Beoordeeld op: 27 juni 2015

Wij kregen de suite aan de prijs van een gewone kamer en...

WiFi werkte niet

Wij kregen de suite aan de prijs van een gewone kamer en ontbijt inbegrepen voor de totale prijs van 72 euro. Daarenboven was het ontbijt fantastisch

• Beoordeeld op: 24 mei 2015

De ontvangst

De inrichting is authentiek, maar een moderne boxspring om op te slapen heeft toch mijn voorkeur

De ontvangst De sfeer van het oude statige huis Het ontbijt Het thuisgevoel

• Beoordeeld op: 28 mei 2016

Mooi huis, goed ontbijt, vriendelijk personeel

Mooi huis, goed ontbijt, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 10 november 2015

De gastvrijheid en de kleinschaligheid.

De gastvrijheid en de kleinschaligheid.

• Beoordeeld op: 31 oktober 2015

de inrichting, de eigenaars / gastvrijheid / ontbijt

de inrichting, de eigenaars / gastvrijheid / ontbijt

• Beoordeeld op: 20 september 2015

ontvangst was persoonlijk, rondleiding door de casa, mooi...

wat lawaaiierig van de straat

ontvangst was persoonlijk, rondleiding door de casa, mooi zwembadje op de binnenplaats, leuke eet suggestie

• Beoordeeld op: 8 september 2015

Service was ongekend.

Service was ongekend. De beheerder is warm, ontzettend vriendelijk en behulpzaam

• Beoordeeld op: 22 juni 2015

Het was een heerlijke thuisbasis na een ontdekking in het...

Het was een heerlijke thuisbasis na een ontdekking in het binnenland en de kust van de Algarve.

• Beoordeeld op: 23 april 2015

Het totaal concept.

Het totaal concept. Het huis, het personeel, het zwembad, het ontbijt. Een echte mediterrane sfeer!!!

• Beoordeeld op: 25 maart 2015

Ontbijt: super