Beoordelingen over Castelo Santa Catarina

Rua de Santa Catarina, 1347, União de Freguesias do Centro, 4000-457 Porto, Portugal

#65 van de 198 B&B's en herbergen in Porto

Super! Aardige eigenaar die ons zijn familiekapel heeft laten zien. Zeker voor herhaling vatbaar.

We hadden een kamer met 3 bedden: het derde bed was te klein en piepte en kraakte: matras op de grond gelegd. De andere 2 bedden waren uitstekende box-springs.

De locatie was geweldig: in een kasteeltje midden in Porto, een grote tuin, geen verkeerslawaai, oase van rust.

Heerlijk hotel

geen

Wij sliepen in een vrij nieuwe kamer. De kamer was heel ruim en de bedden waren comfortabel. Maar het beste aan onze kamer was toch wel de badkamer. Mooi ingericht met een geweldige regendouche. Het ontbijt was zeker voldoende en er was genoeg keuze maar wat het het zo speciaal maakte was toch de eetzaal in de toren van de castello. En als laatste wil nog wel vermelden dat er ligzetels werden gezet in de tuin bij goed weer maar dat er ook een paraplu klaar stond aan de deur bij slecht weer.

Top! Aanrader!
    • Driepersoonskamer met tuin

Harde bedden. Een eindje lopen uit het centrum, maar als je goed ter been bent is dit geen probleem

Uniek verblijf. Mooi kasteeltje met tuin. Kamer was schoon en voorzien van koffie/thee/douche producten. Lekker ontbijt en goede service.

Royale badkamer
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Verder gelegen van centrum dan verwacht. Kasteel stond in de steigers tijdens ons verblijf. N.m.m. had hier best een kleine (prijs)compensatie tegenover mogen staan.

Royale badkamer

• Beoordeeld op: 8 maart 2018

Mooie badkamer, prima bed.

Op kamer geen frigo noch kluisje. Airco maakt te veel lawaai. De restauratiewerken aan het kasteelken waren een afknapper. We kozen voor iets typisch, wat ter plaatse verborgen werd door ... stellingen en werkdoeken.

Mooie badkamer, prima bed. De stijl van de eetplaats in het kasteelken. Heeft wel iets charmants.

• Beoordeeld op: 16 november 2017

Heel goed.
    • Royal Suite

Ontbijt is echt zeer uitgebreid en lekker; jammer dat dan de jus d'orange niet vers/echt is. Daar zou ik niet op bezuinigen.

De royal suite is een schitterende kamer van 35 m2 waarin je je echt in de oude tijd waant. Prachtig ingericht met bewerkte meubels en beschilderde plafonds. Balkonnetje hoort bij de stijl, maar kun je niet zitten, dus is niet per se een reden om de kamer te boeken. Heerlijk, uitgebreid ontbijt.

• Beoordeeld op: 7 november 2017

Ik zou er zo terugkeren !!
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Wifi installatie is aan vervanging toe .

Prachtige accommodatie in een antiek kader , maar met moderne kamers en bedden . Perfekt ontbijt, rustige ligging , en toch makkelijk naar het oude centrum met (goedkope) taxi en/of metro. Manager- eigenaar vertelt U graag het verhaal van zijn kasteel , kapel etc. en mag daar best trots op zijn . 100 % aan te bevelen hotel

Heerlijk kasteeltje in romantische tuin.
    • Familiesuite (4 Volwassenen)

De wandeling naar het centrum is wat lang (heen naar beneden minder erg dan terug naar boven)! De buurt is wat vervallen.

Tweede keer dat we er waren! Een aanrader! Mooi kasteeltje in charmante tuin! Het ontbijt is super in een prachtige ruimte. Goede gelegenheid om te parkeren. De eigenaar is zeer vriendelijk en uitermate behulpzaam! We hadden de familiekamer met eigen buitenplaatsje met loungezitje!

• Beoordeeld op: 13 oktober 2017

Dit was ons eerste verblijf van onze rondreis en je komt even tot rust bij een klein kasteel.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

De ruime kamers die buiten het kasteel op het terrein staan sprak ons zeer aan. Ontbijt in het kasteel heeft ook iets aparts. Vlakbij de metro. Anders is het wel even een aardige wandeling naar het oude gedeelte.

• Beoordeeld op: 13 oktober 2017

Nogal teleurstellend.
    • Familiesuite (4 Volwassenen)

De family suite die ik boekte was die naam niet waardig. Veel te hokkerig en benepen. Geen bar om even wat te drinken. Erg gericht op buiten zitten in nogal kitscherige entourage. Ruim half uur lopen naar het centrum als je lekker doorloopt.

Vriendelijk en behulpzaam personeel

Fantastisch hotel en zeker aan te raden.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Spijtig dat de parking betalend is geworden. Dit was een echt pluspunt.10min wandelen van het centrum.

Het hotel was een verademing van de stad. Een echt kunstwerk en rustig. Heerlijk ontbijt en vriendelijke mensen. Alle comfort aanwezig waaronder een heerlijke douche en bed.

Prachtige locatie
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Bij aankomst geen mogelijkheid om onze koffers te stallen. Kamer was nog niet klaar. Wij moesten onze zware koffers weer naar beneden in de auto brengen en in de middag weer naar boven.

Het oude mooie Castelo met de moderne kamers.

Geweldige verblijf op loopafstand van oude stad
    • Tweepersoonskamer - Tuin

de entourage, als oud kasteeltje midden in woonwijk loopafstand van de belangrijkste winkelstraat in het oude centrum (15-20 min) fantastisch uitgebreid en verzorgd ontbijt

Super!
    • Tweepersoonskamer - Tuin

In de buurt zijn weinig restaurants. Maar het nemen van een taxi kost niet te veel.

Ideaal gelegen wanneer je met de auto komt. Heel mooi kasteel met prachtige tuin. Ook de moderne aanbouw was mooi geïntegreerd. Zeer ruime kamer aangepast voor mensen met een handicap. Huiskat was geweldig. Lekker en uitgebreid ontbijt.

Authentieke mooie & rustige locatie, wel wat minder centraal gelegen.
    • Romantische Suite

Toch wel wat verder lopen naar het oude centrum, Douro, zo'n half uur bergafwaarts.

Schitterende accommodatie: het kasteel zelf is authentiek en de tuin is prachtig.

bijzondere plek en goed qua prijs kwaliteit
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Ligt beetje afgelegen. En niet alle kamers hebben charme.

Bijzonder hotel. Wij hadden de royal kamer. Erg sfeervol maar slecht bed. De moderne kamers hebben niet veel charme.

Goede locatie als je met de auto (met gps!) bent.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Geen mogelijkheid om iets te eten. We kwamen aan rond 11hr in de morgen maar waren al te laat om het morgenmaal van de volgende dag rond 0500hr ( vroeg vertrek) te reserveren... Toch volle pot te betalen... Geen water op de kamer... Een half uurtje stappen tot historisch centrum. Kamers zijn ruim maar zonder enige charme. Geven een ingesloten gevoel... Zeker gps nodig van locatie tot luchthaven!

Vrij goede locatie waar je je auto zonder zorgen kunt achterlaten. Mooie tuin.

Het ontbijt was uitstekend, en de stagiaire heel vriendelijk...
    • Grand Suite

Door het niet goed lezen van de kleine lettertjes kwamen we op de vierde verdieping terecht zonder lift in wat men een suite noemde maar wat een kleine kamer met klein bed en een nutteloze voorkamer bleek te zijn. Gelukkig was het niet warm, zodat dat geen probleem was. Tegenvallen deed vooral het baliepersoneel, dat er een kennelijk genoegen in schiep te benadrukken dat ik e.e.a niet goed gelezen had en geen enkele moeite deed een oplossing te zoeken.

Het ontbijt was uitstekend, en de stagiaire heel vriendelijk en behulpzaam.

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Mooie, maar zeer drukke stad.

De ligging om het hotel te voet vanuit het centrum te bereiken.

Het ontbijt was heerlijk.de kamers mooi, alleen de kamers in het kasteel waren nipt van grootte.

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Rustig en charmant verblijf in een authentiek kasteeltje op wandelafstand van het stadscentrum.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

Wij waren verwittigd dat onze kamer enkel bereikbaar was met de trappen en dat er geen lift was. Dus hierover hebben we geen klachten vermits de eigenaar het vooraf liet weten. Voor mensen die citytrip doen is dat zeker geen probleem. Er zijn andere kamers die wel met de lift bereikt kunnen worden.

ontbijt was lekker en voldoende met vooral zoete huisgemaakte specialiteiten. Het gebouw is een oud kasteeltje met tuin er rond en de inrichting is authentiek. Mooie houten vloeren, meubelen aangepast aan de stijl van de woning, balkonnetje aan de kamer... en rustig gelegen in het centrum van de stad.

• Beoordeeld op: 3 mei 2017

Heerlijke locatie, rustig gelegen en toch dichtbij centrum.

Weet ik eigenlijk niet.

Wat een super locatie, we zaten dan wel niet in het kasteel zelf, maar ontbeten hier wel en hadden een supermoderne, ruime, goed geïsoleerde tuinkamer. Ook lekker dat je in de tuin zitjes had aan de voet van het Castello, het was hier goed toeven. Ontbijt was gevarieerd en lekker. Receptie personeel was deskundig en gaf goede informatie.

• Beoordeeld op: 24 december 2016

Mooie, schone kamers, veel antiek, goede sfeer en locatie, maar gehorig
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

Het is zeer gehorig! We hadden kamer 108 en die is beneden naast de receptie, dus je hoort alles. Kamer 107 idem dito. Dus vraag om een kamer op de bovenste verdiepingen, of neem goede white noise mee. Geen twin beds in het kasteel gedeelte, wel in het nieuwe gedeelte. Wat echt niet kon was dat een keuken personeelslid zo verkouden was, ze liep te hoesten, niezen en te snotteren, zonder haar handen te wassen ging ze aan de slag met eten, borden en bestek! Was super rustig toen wij er waren, dus geen enkel excuus dat al het personeel nodig was voor de drukte.

Prachtig gebouw en kamers, heel schoon, ruime, mooie badkamer. Eetzaal is een feestje. Buiten zijn er leuke zitjes. Wifi werkte goed, centrale verwarming, lekkere bedden, en een waterkoker op de kamer met thee en koffie. Ontbijt was goed, en mn de hele ambiance er omheen maakte het erg leuk. Locatie is goed, je kunt gratis parkeren, maar er zijn maar een paar plaatsen. Receptie was vriendelijk.

• Beoordeeld op: 31 oktober 2016

Positief over ligging (loopafstand centrum, vlakbij metro),...

vriendelijkheid receptie-personeel

Positief over ligging (loopafstand centrum, vlakbij metro), rustiek uiterlijk, parkeermogelijkheid, heerlijk ontbijt

• Beoordeeld op: 29 september 2016

Bijzonder en een prachtige ontbijtkamer. Heel sfeervol
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Het was een mooie locatie dicht bij de stad en voor 4,50 bracht de taxi ons 's avonds laat terug naar het hotel. Lekkere ligstoelen op het gras voor onze kamer. Kortom een deale plek om Porto te bezoeken. En ook nog een overheerlijk ontbijt.

• Beoordeeld op: 22 september 2016

Een top verblijf op een bijzondere plaats!
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Een erg leuke locatie als uitvalsbasis voor een bezoek aan Porto. Vanaf het hotel loop je in 15 minuten naar het centrum van Porto. We werden verrast door deze oase van rust in de stad. Een rustieke locatie met veel oude accenten en een erg mooie aangelegde tuin. Het ontbijt was voortreffelijk en compleet. De kamers zijn ruim. De boxspringbedden zijn prima en het sanitair ziet er perfect uit. Wij vonden het een topper.

• Beoordeeld op: 13 september 2016

Goed gelegen hotel om Porto te bezoeken, op wandelafstand van winkelstraat en metro.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Er was geen bar maar met een simpele vraag aan de receptie werden de drankjes naar de kamer of terras gebracht.

Mooie ruime kamer, heel rustig. Het ontbijt was super. De ontbijtruimte was super qua decor, echt een kasteel.

• Beoordeeld op: 17 augustus 2016

Een droom :-)
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Beetje arme straat maar daar moet men over kunnen zien was wel veilig !

Zalig hotel ! Supermooi! Heerlijk ontbijt! Vriendelijk personeel ! Prima kamers ! Heerlijk ontbijt!

• Beoordeeld op: 2 augustus 2016

Prima dagen in Porto.
    • Royal Suite

De ligging was enerzijds goed, nl. aan een weg zo uit het centrum vandaan, het laatste stukje was echter een beetje haveloos.

Het ontbijt was prima verzorgd. Het hotel zelf is een curiositeit. Een kasteeltje, maar nog niet zo heel oud. Door en voor een artiest bedacht. De inrichting is dan ook rijk gedecoreerd en bijzonder fraai. Prima parkeergelegenheid. Heerlijk ook om even in de tuin te kunnen zitten.

matras bed was té hard

mooie locatie goed ontbijt

Prachtige architectuur, enorme tuinen ruimtelijkheid,...
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Prachtige architectuur, enorme tuinen ruimtelijkheid, uitzicht, badkamer en kamer zo mooi! Geweldig pntbijt in salon.

Geen woorden genoeg om dit paradijs te beschrijven

Buurt niet mooi

Alles was er mooi tot indrukwekkend. Onze kamer was fantastisch, het ontbijt in het kasteel was heerlijk

ontbijt was heel goed.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

de buurt viel wat tegen. prachtig hotel maar in een wat armoedige buurt. ver van centrum

ontbijt was heel goed. mooie kamer

Prachtig hotel. Goede prijs-kwaliteit. Logement in nieuwbouw aan te raden.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

Hebben in het kasteel gelogeerd op 3de verdieping. Geen lift !

Super ontbijt, nette kamers

Het ontbijt, het onthaal en de tuin.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

Het ontbijt, het onthaal en de tuin.

Een prachtige hotel waar je tot rust kon komen.
    • Superior Suite

Het was koud in de eetzaal en smorgens ook in de kamer.

Een prachtige hotel waar je tot rust kon komen.

• Beoordeeld op: 8 februari 2018

goed ontbijt.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

dat ik beter van te voren zou weten dat ik 10 euro voor parkeren moest betalen Beter groter vermelden!

goed ontbijt. aardige mensen

Heel speciaal en romantisch hotel
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Matrassen bed was behoorlijk hard

Mooie ruime kamer, met geweldige regendouche. En heel goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 3 december 2017

unieke locatie, heel rustig gelegen, goed bereikbaar via...
    • Tweepersoonskamer - Tuin

unieke locatie, heel rustig gelegen, goed bereikbaar via openbaar vervoer centrum te voet bereikbaar

Atmosfeer en hoe het er uitziet

Voortreffelijk!

Alles prima.

• Beoordeeld op: 7 oktober 2017

Redelijk maar wel een bijzondere accomodatie
    • Grand Suite

Dat we een kamer hadden helemaal boven zonder lift 101 traptrede

Goed bed, en mooie badkamer toilet

• Beoordeeld op: 27 september 2017

Het hotel was een oase van rust tijdens een hectische trip.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

De buurt waar het hotel zich bevindt.

Heerlijk ontbijt in prachtige eetzaal.Fijne slaapkamer en badkamer.Vriendelijk personeel.

Een oase in Porto
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

De ambiance, de gehele sfeer in en rondom het kleine paleis, alles heel verzorgd en prachtig geconserveerd. Een oase in Porto.

• Beoordeeld op: 23 september 2017

Aangenaam
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

De afwezigheid van een lift

Heerlijk ontbijt

• Beoordeeld op: 23 september 2017

Geslaagd

Ruimte in de kamer

Ontbijt +locatie

• Beoordeeld op: 15 september 2017

Perfecte locatie voor een verblijf in Porto
    • Familiesuite (4 Volwassenen)

Geweldige locatie en ambiance. Prachtige kamers, luxe ingericht. Koffie- en theezetfaciliteiten op de kamer. Uitstekend ontbijt. Aardig personeel.

Goede ligging, zeer vriendelijk personeel, charmant hotel

De muziek s' avonds

Goede ligging, zeer vriendelijk personeel en uitgebreid ontbijt

prima locatie

prima locatie

• Beoordeeld op: 2 september 2017

Heerlijke ,mooie plek ,prima faciliteiten.

Alles ok!'

Vorstelijk ontbijt in een prachtige ruimte als in een kasteel!

• Beoordeeld op: 30 augustus 2017

Juweeltje op loopafstand van het centrum van Porto.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

De ligging is super. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Goed ontbijt.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Geweldig hotel!
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Prachtige locatie, geweldige kamers en heerlijk ontbijt! Vriendelijk personeel met veel informatie om de stad Porto te ontdekken.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Verrassend goed hotel, goede ligging en gastvrij personeel.
    • Royal Suite

De kamers waren heel goed. Het ontbijt was prima, veel keus en goede kwaliteit

Handig als je met de auto bent en toch niet ver van het centrum

niet gemakkelijk te vinden

Niet ver van het centrum van Porto en parking op het terrein. Ontbijt in toren. Rustig.

Ideaal gelegen om Porto te bezoeken.
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Alles perfect in orde, vriendelijk, behulpzaam. Ontbijt zeer uitgebreid qua keuze. Aanrader!!

Goede prijs kwaliteit verhouding

De sfeer en interieur

Heerlijk verblijf, met een prachtige tuin
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Accomodatie was ruim en een heel mooi complex

Aanrader!

De vaste douche was te laag gemonteerd voor iemand groter dan 1.85

Heel goed bed en geweldig ontbijt.

het hotel zelf

het hotel zelf

Geen bar

Kamer, ontbijt

• Beoordeeld op: 14 juli 2017

uitgebreid ontbijt, nostalgische / prachtige vertrekken,

uitgebreid ontbijt, nostalgische / prachtige vertrekken,

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

goede locatie om Porto te bezichtigen
    • Tweepersoonskamer - Tuin

de straat waar het gelegen was

het gebouw

• Beoordeeld op: 2 juli 2017

Uistekende locatie voor een bezoek in Porto
    • Tweepersoonskamer - Tuin

Een huiskat overal aanwezig tot in de keuken van het ontbijt toe

Logies in een prachtig domeintje.

• Beoordeeld op: 5 mei 2017

Prachtige plek, aardig personeel. Ver lopen naar centrum, berg af, berg op.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

Uitleg miste op de website van het hotel hoe er te komen met openbaar vervoer, dichtstbijzijnde metrostation etc.

De ambiance.

• Beoordeeld op: 3 mei 2017

een aanrader

Niets eigenlijk

Prachtig kasteelke; heel gezellig; vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 25 april 2017

Super kasteel
    • Familiesuite (4 Volwassenen)

Personeel is vriendelijk maar spreekt niet altijd voldoende Engels.

De service van het hotel. Prima ontbijt en koffie en thee op de kamer.

• Beoordeeld op: 9 april 2017

Prima hotel in karakteristiek gebouw op een eigen terreintje
    • Romantische Suite

WiFi bleef een beetje gehannes met inloggen. Als het dan werkte was het prima

Ruime slaapkamer met badkamer en uitgebreid ontbijt

Er leuk kasteel hotel, zeer goed onderhouden,
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

De lokatie is een enigzins verpauperde buurt, maar metro station Marques is vlakbij

Er leuk kasteel hotel, zeer goed onderhouden, prima ontbijt

• Beoordeeld op: 31 maart 2017

Goede ligging met parking.
    • Tweepersoonskamer - Kasteel

Kleine kamer en oubollige badkamer.

Goede ligging met parking.Prachtig antiek interieur.Geweldig ontbijt!!

• Beoordeeld op: 25 maart 2017

Het ontbreken van een lift

Het ontbreken van een lift

• Beoordeeld op: 24 maart 2017

Prima lokatie voor een korte citytrip
    • Superior Suite

Heerlijk ontbijt en rustige omgeving

• Beoordeeld op: 18 maart 2017

geluk met weer
    • Familiesuite (4 Volwassenen)

luidruchtige airco buiten op terras

tuin

Mooie locatie

Goedkoop matrasje

Mooie locatie

• Beoordeeld op: 15 januari 2017

Fantastische locatie en na een korte wandeling loop je zo de stad in.
    • Royal Suite

De directe omgeving van het hotel. Geen aantrekkelijke buurt, maar het hotel zelf maakt alles goed.

De inrichting is ver over de top en adembenemend.

• Beoordeeld op: 5 december 2016

Een mooi en uniek plekje , midden de stad !
    • Tweepersoonskamer - Tuin

De kamers waren zeer ruim, ook de badkamer was super groot. zeer uitgebreid en lekker ontbijt !