Beoordelingen over Grande Hotel de Paris 3-sterren

Rua da Fábrica, 27/29, União de Freguesias do Centro, 4050-247 Porto, Portugal

#114 van de 157 hotels in Porto

Perfecte locatie

De badkamer is dringend aan vernieuwing toe. De bedden waren niet hygienisch. Wij hadden maar 1 airco voor 1familiekamer met afzonderlijk 2 kamers

Buiten het gekrijs van de meeuwen was het 's nachts rustig slapen!

Sfeervol oud hotel met matige faciliteiten

- kamer was echt veel te klein naar moderne maatstaven - kamers hebben geen airco, daardoor te warm - ontbijt was pover, werd niet aangevuld en was zonder een eitje - slot van de kamerdeur was kapot, pas na aandringen werd dit gerepareerd

Sfeer van het hotel

Beautiful atmosphere, but never sleep on the streetside in the weekends

De eerste kamer die we kregen had een lekkende badkamer en twee bedden in plaats van het bestelde tweepersoonsbed. We konden de volgende nacht overgeplaatst worden naar een kamer die heel comfortabel was. De geluidsoverlast aan de straatzijde op zaterdag was dusdanig dat we geen oog dicht gedaan hebben.

Het is een prachtig oud hotel en heeft een mooie stille tuin , waarin je heerlijk kunt ontbijten of savond kun't borrelen.

De locatie is prima, evenals de klassieke uitstraling die...

De hygiëne was erbarmelijk. Verder waren er verbouwingswerkzaamheden gaande in kamers naast de onze, waardoor geluidsoverlast en vooral veel rotzooi op de gang (en een vaak ontoegankelijke lift).

De locatie is prima, evenals de klassieke uitstraling die dit hotel heeft.

Goede locatie, erg gedateerd

Kamer klein. Ontbijt niet geweldig. Broodjes uit de oven, koffie niet lekker. Weinig te eten, deels door personeelsgebrek.

Oudste hotel in Porto. De locatie was geweldig. Kamer en badkamer klein maar schoon. Geen herrie; sliepen aan de achterkant. Goed bed. Personeel heel vriendelijk. Mooie tuin.

Uitstekend verblijf, goede prijs-kwaliteit verhouding.

Geen klein koelkastje op de kamer.

Absoluut rekening gehouden met onze wens voor een rustige kamer,zelf nog keus kunnen maken tussen een kamer met of zonder balkon, cq tussen 2 éénpersoon-of dubbelbed. Super vriendelijk personeel, prima ontbijt in een prachtig oude ontbijtzaal. Leuke tuin met diverse zitjes waar je met een lekker koel biertje kunt relaxen als je terug komt van je dag sightseeing. Alles centraal te belopen.

• Beoordeeld op: 26 april 2018

niet voor herhaling vatbaar.

De kamers aan de voorkant waren zeer klein. het geluid van de straat was oorverdovend en verhinderde dat je goed kon slapen. Met goed fatsoen kun je hier geen gasten in huisvesten.

Leuk ingericht hotel.

Mooi oud gebouw.

Door een geannuleerde vlucht kwamen we helaas een dag later aan, dit hadden we het hotel op de aankomstdag laten weten. Dat we die gemiste nacht alsnog moesten betalen is begrijpelijk, maar dan vind ik het niet kunnen dat er alleen nog kamers aan de voorkant beschikbaar zijn ("because you arrive a day later") terwijl we bij boeking nadrukkelijk om een kamer aan de achterkant gevraagd hadden! Karig ontbijt.

Mooi oud gebouw.

Zeer aan te bevelen als u van sfeer houdt midden in de binnenstad

Mooie tuin voor buiten ontbijten met sinaasappel- en citroenbomen. Het weer had beter gekund (warmer), maar daar kan het Hotel niet veel aan doen.

De atmosfeer in dit, oudste, hotel van Porto was geweldig. Met name de 3 monumentale trappenhuizen naast elkaar waren indrukwekkend. Het ontbijt was prima verzorgd in een sfeervolle oude eetzaal, vol met antiek en zelf gebakken lekkernijen. De ontbijttijd tot 12 uur een grote luxe. Zeer goed gelegen.

• Beoordeeld op: 6 februari 2018

Locatie van het hotel is prima, maar het hotel is zo gehorig dat we bijna niet geslapen hebben.

Kleine kamer, heel erg warm in de kamer en we konden de temperatuur niet aanpassen. We hadden een kamer aan de straatkant en we hebben 2 nachten niet geslapen doordat het zo ontzettend gehorig was.

Locatie is prima

• Beoordeeld op: 26 november 2017

Niet meer zoals vroeger

wij waren hier voor de derde keer,vroeger was dit een super hotel,het is in mei overgenomen door andere eigenaars,ontbijt was veel minder,zelfs bestek en tas stond niet op je tafel,vroeger groot buffet nu kleine tafel,alles verspreid over de eetzaal,vroeger waren er ook eitjes,fruitsla,quiche,wentelteefjes,enz.....De sinaasappelen moet je zelf persen.De kamer was niet heel proper schimmel in de badkamer,gaten in de muur achter het bed,1 bed had een achterwand andere niet,2 e dag geen nieuwe zeepjes.Jammer het was vroeger zo een goed hotel.

De ligging is perfect,dichtbij alles

• Beoordeeld op: 22 november 2017

Top locatie, prima hotel!

Jammer dat er twee losse bedden stonden i.p.v. een tweepersoonsbed

Locatie was echt top! Personeel was vriendelijk en kamers waren prima. Heerlijke douche!

• Beoordeeld op: 15 november 2017

Mooi en stijlvol hotel uit de bel epoque tijd.

We waren er 5 nachten. De verwarming werkte niet (kapot) Gelukkig kregen we een aparte radiator en konden we het gezellig maken.

De stijl van het hotel en de locatie beviel me het meest.

• Beoordeeld op: 7 november 2017

Uitstekende locatie van het hotel.

Ontbijt was basic. Er was onderbezetting van personeel. Tafels konden niet tijdig worden opgeruimd, buffet kon niet worden aangevuld,... Kamer zijn sterk verouderd. Badkamer is dringend aan renovatie toe.

Uitstekende locatie van het hotel. Personeel is zeer vriendelijk.

Dat het erg pitoresk was, leuke ambiance.

Het ontbijt was prima als het er stond en je kon zitten. Het was het een chaos. Vaak waren er geen tafels en stoelen vrij, of stond er nog de ontbijtboel op van de vorige mensen. Geregeld was er iets op, koffie, broodjes, jam ed. Er was maar 1 persoon die alles moest doen, en dat lukt vaak niet. Erg jammer.

Dat het erg pitoresk was, leuke ambiance.

Sfeervol, authentiek en levendig!

Onze kamer was zeer klein en je kon je spullen ook niet kwijt in de kast. De kamer gaf uit op een zeer lawaaierige straat omdat het daar een uitgaansbuurt is met veel cafe's en restaurants. Geen airco en raam open was ook geen optie vanwege het lawaai. Bij boeken dus vermelden: rustige kamer aub!

Heel authentiek en sfeervol oud hotel, goed verzorgd en heel centraal gelegen. Is blijkbaar het oudste hotel van Porto. Bijzonder ontbijt concept waarbij we zelf de sinaasappels moesten persen en alles zelf verzamelen incl. bestek, borden etc...Echte selfservice dus! Echt niets mis mee.

Porto is mooi maar kies wel voor het juiste hotel

Het hotel is hard aan renovatie toe. De kamers zijn afdpende voor 1 of 2 nachten. Heb je een kamer aan fe voorkant dan hoef je niet te rekenen op een goede nachtrust. De straat is een ddorgaande route voor mensen die van het nachtleven houden. Het ontbijt is summier. Een eitje hehoort niet tot de mogelijkheden. Voor ons geen tweede keer in dit hotel.

Het restaurant aan de overkant van de straat. Een pas begonnen ondermeming. De mensen achter de receptie waren van goede wil maar waren met handen gebonden.

Mooi oud hotel

Heel veel herrie op straat tot vroeg in de ochtend geschreeuw. Dus ramen en luiken dicht en daardoor benauwde kamer.

Mooi hotel in sfeer jaren 20. Ontbijt goed in een prachtige zaal en in de tuin met oude bomen.

Prima hotel midden in centrum.

Parkeerfaciliteiten

Mooi hotel midden in het centrum. Slecht te vinden via de navigatie. Uteindelijk de navigatie via booking.com app aangezet en hotel gevonden. Midden in centrum. Geen parkeergelegenheid. In een zijstraat auto geparkeerd om in eerste instantie in te checken, Daarna auto in dichtbij gelegen parkeergarage geparkeerd (circa 5 minuten lopen). Qua bereik en comfort qua in en uitladen dus geen pluspunten. Ontvangst was erg hartelijk. Veel tips over bezienswaardigheden gekregen. Familiekamer voor 4 personen geboekt. In de ene kamer was airco aanwezig (en geen deur). Vervolgens een halletje met aangrenzende kamer zonder airco of raam. Wel met deur. Bleek qua ventilatie prima mee te vallen. Badkamer prima. Goede locatie om vervolgens Porto te bezichtigen. Doordat het midden in de stad ligt zit je ook op loopafstand van alle bezienswaardigheden.

• Beoordeeld op: 19 augustus 2017

Mooi oud hotel maar wel uitgewoond met name de badkamer (oud...

Mooi oud hotel maar wel uitgewoond met name de badkamer (oud sanaitair en schimmel). In de nacht veel straat geluiden aan de voorzijde. Locatie goed. Geen goede prijs en kwaliteit verhouding.

Prachtig hotel, de oude stijl is bewaard gebleven.

Prachtig hotel, de oude stijl is bewaard gebleven. Fijn dat er een tuin is waar je kunt ontbijten of wat kunt lezen. We sliepen achter en hadden geen last van lawaai. Ligt fijn in het centrum. Zeker voor herhaling vatbaar.

Te oud, te veel lawaai, te gehorig.

Te oud, te veel lawaai, te gehorig. Als de buurman door de kamer liep, bewogen wij mee, de vloer lag los, geen isolatie. Het hotel straalt nostalgie uit, dat is mooi, maar voldoet niet aan de huidige normen.

basic hotel in centrum porto

Dit is een oud hotel zonder isolatie , dus lawaaihinder heb je zeker ofwel van de straat ofwel van de meeuwen . Veel te kleine kamer en veel te klein bed . De lift werkt niet en wordt ook niet hersteld , niet leuk als je op de 3 de verdieping slaapt . Ontbijt is zeer basic . De parking in de buurt is zeer duur . Ik zou dit hotel aan niemand aanraden tenzij je bovenvermelde leuk vind natuurlijk.

de ligging is ideaal , niet ver van alle bezienswaardigheden die je te voet kan doen vanuit hotel .

• Beoordeeld op: 1 juni 2017

Nog een authentiek hotel, wellicht wat gedateerd, maar...

Ontbijt was wat magertjes.

Nog een authentiek hotel, wellicht wat gedateerd, maar daardoor eigenlijk prachtig. En op een fantastische locatie, dichtbij alle bezienswaardigheden (5 - 10 minuten lopen).

Heerlijk hotel maar pas op!

De kamer aan de voorzijde. Wij zouden dit hotel beslist weer boeken maar een kamer aan de voorzijde weigeren!! Wij hebben 2 nachten in het weekend bijna niet geslapen door de tot in de vroege ochtend van het stappen terugkerende jongeren met teveel drank op.

Mooi hotel met prachtige ontbijtzaal! Lekker ontbijt. Je waant je in een museum!

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Je waan je even in een andere zuidelijke wereld !

In weekend is er erg veel lawaai op straat, vanwege de kroegen in de buurt.

Geweldige lokatie om Porto te verkennen. Het oudste hotel van Porto, maar wel schoon en netjes. Heel vriendelijk personeel, die je overal mee wil helpen. En een prima ontbijt.

Uitsekende locatie tegen prima prijs

Logeren in een hotel - oudste van Porto- dat nog de oude grandeur van vroeger ademt, alles prima verzorgt, goede bedden, fraai restaurant, mooie tuin om bij goed weer te ontbijten, zeer uitgebreid internationaal ontbijt. Gunstig gelegen t.o.v van bezienswaardigheden in de stad.

• Beoordeeld op: 25 april 2017

Oudste hotel van Porto

In weekend veel herrie van uitgaansleven tot zeker 4 uur in de nacht waardoor je met een kamer aan de straatkant slechts slaapt. Ook kamer 108 onacceptabel klein.

Ontbijt eenvoudig maar prima. Locatie centraal.

• Beoordeeld op: 28 februari 2017

Prijs kwaliteit verhouding is goed.ik zou er, in het voorjaar, zeker opnieuw boeken.

Sanitair was schoon, maar klein en wat moeilijk binnen te komen

Het ontbijt was uitstekend. De koffie daarin integen erg slecht. Thee bracht uitkomst en er waren voldoende smaakjes. Elke dag schone handdoeken.

• Beoordeeld op: 16 januari 2017

Sfeervol 'klassiek' en centraal gelegen hotel

Relatief veel geluidsoverlast bij de kamers aan de straatzijde (uitgaanspubliek). Het personeel varieert in vriendelijkheid.

Uiterst sfeervol en klassiek 'ouderwets' hotel in de positieve zin van het woord. Prachtige trappenhuizen, leuke inrichting, prima kamers en uitgebreid ontbijt. Bovendien: uiterst centraal gelegen (en dichtbij metro naar de luchthaven.

• Beoordeeld op: 11 januari 2017

Prachtig sfeervol hotel op een zeer centrale locatie, dicht...

Prachtig sfeervol hotel op een zeer centrale locatie, dicht bij de metro. Personeel was zeer hulpvaardig. Het uitzicht vanaf de kamer (aan de achterkant) was super. Ik zou zeggen...een aanrader!!!

• Beoordeeld op: 30 oktober 2016

Ontdek Porto in 4 dagen

Kamers waren gehorig zowel voor burengeluid als straatgeluiden.

Ontbijt is zeer ruim gesorteerd en buitengewoon goed! Locatie is prima. Lekker centraal en dicht bij gezellige restaurants en bezienswaardigheden.

• Beoordeeld op: 4 oktober 2018

Het hotel voldoet niet meer aan de normen van deze tijd.

ontbijt matig, kleine kamers, met kleine bedden. piepkleine badkamer, geen airco, stikte van de muggen.

de locatie

• Beoordeeld op: 2 oktober 2018

prima locatie, direct in het Centrum. Goede prijs-kwaliteitverhouding

Geluid, zowel van buiten als van binnenuit smalle bedden

De ligging. De klassieke inrichting

• Beoordeeld op: 30 augustus 2018

Aangenaam verblijf in Porto

Veel nachtlawaai in de straat

Ligging, hotel en personeel

Erg vriendelijk personeel

Erg vriendelijk personeel

Porto is mooi en het hotel is een aanrader voor wie houdt van de stijlvolle sfeer van weleer !

Het interieur is prachtig ! Zalige nostalgie !

Prima locatie, rustig gelegen binnentuin en vriendelijk...

Prima locatie, rustig gelegen binnentuin en vriendelijk personeel.

Prima voor een stedentrip echtervoor mensen die minder goed ter been zijn. Veel steile straten .

Een ietwat kleine kamer

Prima ontbijt, geen overdaad, wel verse sapjes

Heerlijk ontbijt miste wel eitje en iets hartigs

Heerlijk ontbijt miste wel eitje en iets hartigs

Heb al betere hotels gehad

Lawaai van buiten

Centraal gelegen

Oud hotel met veel straatlawaai nachts

Centraal gelegen

• Beoordeeld op: 16 maart 2018

Hotel met enorm veel karakter op een centrum locatie

Wifi op de kamer was enorm zwak. Ontbijt kon uitgebreider, maar was zeker niet verkeerd

Hotel met enorm veel karakter op een centrum locatie

Aangenaam

Kamer hygiëne niet super 1 stopcontact aan bed Bed is best hard Koffie was op dag 3 koud Kamer was koud

Ontbijt goed

• Beoordeeld op: 31 januari 2018

Beperkt maar wel heel lekker ontbijt !

Beperkt maar wel heel lekker ontbijt !

• Beoordeeld op: 23 november 2017

Het ontbijt was sober

ontbijt

Het ontbijt was sober

prima hotel voor een stedentrip midden in het centrum

de lokatie

• Beoordeeld op: 18 november 2017

Top hotel op toplocatie in het oude centrum van Oporto,...

Top hotel op toplocatie in het oude centrum van Oporto, alles is makkelijk bereikbaar vanuit het hotel te voet...

prima hotel op een goede lokatie voor een stedentripje Porto

wij hebben geen gebruik gemaakt van het ontbijt, maar wat we ervan gezien hebben was dit nogal karig

lokatie is prima voor een stedentripje

• Beoordeeld op: 4 november 2017

Centrale ligging belangrijke troef. Vriendelijk personeel

Kamer redelijk klein. Ontbijt matig

nachtgeluiden aan de straatzijde zijn hinderlijk (rumoerig...

nachtgeluiden aan de straatzijde zijn hinderlijk (rumoerig uitgaanspubliek)

• Beoordeeld op: 23 september 2017

de inrichting van de kamers is gedateerd

de inrichting van de kamers is gedateerd

lekker nabij het oude deel van de stad. alles op loopafstand. aanrader pak de fiets naar het strand

Goed ontbijt, miste een eitje. kamer aan de voorzijde lawaaiig, aan de achterzijde prima. balkonnetje.

• Beoordeeld op: 14 september 2017

De ligging van het hotel en de sfeer.

Het ontbijt.

De ligging van het hotel en de sfeer.

Het uitzicht over de stad.

Geen ei bij het ontbijt.

Het uitzicht over de stad.

Het ontbijt was goed.

Het rumoer aan de straatkant was erg hard s'nachts.In juli kun je de raam niet dicht maken, want er is geen airco.

Het ontbijt was goed.

Karakter en architectuur van het hotel

Zicht vanuit de kamer

Karakter en architectuur van het hotel

Goede locatie, schoon hotel.

Goede locatie, schoon hotel.

• Beoordeeld op: 2 juni 2017

wel aan te raden, ligt lekker centraal

kamer was redelijk klein , geen airco,en maar 1 stoel

voorzieningen goed

• Beoordeeld op: 23 mei 2017

Het personeel was behulpzaam.

De kamers aan de voorzijde zijn erg rumoerig. De inrichting was gedateerd.

Het personeel was behulpzaam. Ontbijt prima.

Hotel met karakter

Erg veel lawaai op straat van zaterdagnacht tot de volgende ochtend vroeg door uitgaande jeugd.

De oude details van het hotel

• Beoordeeld op: 26 april 2017

Geweldig ! Balipersoneel erg proffesioneel .

Jammer dat er geen restaurant is in deze prachtige locatie

Geweldig ontbijt. Personeel erg aardig en behulpzaam

• Beoordeeld op: 16 april 2017

Het centrum prima bereikbaar

De receptionist. De te kleine douche was 60x 60. En de nachtelijke herrie.

De omgeving, het ontbijt

• Beoordeeld op: 7 maart 2017

Het ontbijt was heel erg lekker, het hotel is erg leuk...

De kamer was erg klein, en vooral het bed was te klein.

Het ontbijt was heel erg lekker, het hotel is erg leuk ingericht.

• Beoordeeld op: 4 maart 2017

Dit hotel is een beleving.

Het ontbijt was geweldig.

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

Geweldig!

Het interieur van dit hotel was geweldig. Het hotel stamde uit de 19e eeuw en dat was eraan af te zien. Je waande je in een museum

• Beoordeeld op: 29 januari 2017

zeer gedateerd hotel in centrum met veel nachtrumoer.

Heel veel nachtlawaai van café bezoekers tot 5 uur in de ochtend. Kleine kamers. Gehavend sanitair.

Ontbijt en vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 6 december 2016

leuk retro hotel

eigenlijk niets

het lekkere ontbijt, heel uitgebreid, zorgzame bediening

• Beoordeeld op: 15 november 2016

ideale uitvalbasis om de stad te verkennen

centrale locatie, verzorgde kamers met nodige comfort, uitgebreid ontbijt, vriendelijk en behulpzaam personeel

• Beoordeeld op: 31 oktober 2016

Centrale ligging , onze kamer aan de achterzijde was rustig met uitzicht op de torre dos Clerigos!

Prima verzorgde maar wat oubollige sfeer (waar wij wel van houden!), volop ruimte en alles schoon, uitstekend ontbijt. Heel aardig personeel.

• Beoordeeld op: 2 maart 2016

Ligging, personeel, ontbijt goed

Geen uitzicht aan achterkant, slechts afbraakpanden . Badkamer stonk naar rioollucht, na klagen alleen bleekwater toegepast, klacht niet verholpen.

Ligging, personeel, ontbijt goed

• Beoordeeld op: 20 februari 2016

De ligging van het hotel is heel centraal.

De gehorigheid. Doch dit heeft meer met de opvoeding van de kinderen van de gasten te maken dan met het hotel!

De ligging van het hotel is heel centraal. Het ontbijt is super

• Beoordeeld op: 14 januari 2016

Sfeer van het hotel is gezellig, nostalgisch.

De entree aan de schuin lopende straat heeft aan één kant een hoge opstap bij de deur. Voor mensen in een rolstoel is het een lastige toegang. Bij de lift moet je ook eerst een aantal traptreden op om er te komen.

Sfeer van het hotel is gezellig, nostalgisch. Het wordt prima schoongehouden. De locatie in Porto is geweldig, midden in het centrum bij openbaar vervoer en eetgelegenheden. Het personeel is behulpzaam en vriendelijk. Het ontbijtbuffet is uitstekend, ook vers fruit. Ondanks de centrale ligging was er in onze kamer geen verkeerslawaai.

• Beoordeeld op: 19 november 2015

Geweldig ontbijt, veel karakter in het gebouw, tuintje,...

Kamer aan achterkant is rustig maar heeft nauwelijks uitzicht. Aan voorkant onrustiger vanwege club even verderop

Geweldig ontbijt, veel karakter in het gebouw, tuintje, goede WiFi, uitstekende locatie

• Beoordeeld op: 15 november 2015

De poetsdame bleef volhouden om iedere dag de chauffage...

De poetsdame bleef volhouden om iedere dag de chauffage terug aan te leggen waardoor het elke keer opnieuw snikheet was op de kamer. Gelukkig konden we een raam openzetten om de nodige koelte binnen te laten.

Er zijn ook 18 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.