Beoordelingen over Hotel Sol Algarve 2-sterren

Rua Infante D. Henrique N.º 52 Faro, 8000-363 Faro, Portugal

#18 van de 25 hotels in Faro

Door vroege terugvlucht in plaats van ontbijt een...

Door vroege terugvlucht in plaats van ontbijt een lunchpakket (gevraagd). Totaal ondermaats: 1 droog belegd broodje en 1 kinderfruitsapje. Personeel van supergeschoold en hoffelijk tot bot. Heel slecht werkend wifi.

goed gelegen hotelletje

Het lawaai tijdens mijn ontbijt door het zenuwachtige opruimen van personeel (maar ik snakte dan ook naar rust…)

De ligging is inderdaad perfect, vlakbij de oude stad, wandelwinkelstraatjes, en genoeg terrasjes. De kamers met balkon geven uit op een binnenkoer waar je kan ontbijten. Onthaal was vriendelijk. Ik vond kamer wel wat aan dure kant, het mag goedkoper.

Gezellig hotel, dichtbij het centrum.

Kamer was wat gehorig (s nachts herrie van dronken mensen in de straat) ondanks de dubbele beglazing, en de douche stond niet goed afgesteld en werd afwisselend koud en heel heet.

Gezellig hotel, dichtbij het centrum. Comfortabele bedden, schoon, en prima ontbijt. Behulpzame medewerkers.

• Beoordeeld op: 14 april 2018

De familiekamer was gelegen naast het terras.

De familiekamer was gelegen naast het terras. 's Nachts draaien de buitenunits van de airco's van de andere gasten. Deze hangen boven het terras. Het leek wel alsof wij naast een ijskast sliepen :-( Het internet was niet sterk genoeg tot in de kamer. Geen WIFI daar dus....

Hotel voor herhaling vatbaar. voor paar nachten in Faro goed te doen.

Zoals gezegd het ontbijt kan beter, met name de koffie. Voor extra's moet je bijbetalen. Tip- Betaal liever meer voor het ontbijt bij boeking dan steeds voor extra's te moeten bijbetalen.

Wij zijn op doorreis hier drie nachten geweest. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Ontbijt simpel en matig van kwaliteit. Wel bestaat de mogelijkheid om bijv. een vers geperste jus d'orange te bestellen voor € 2,00 euro per glas. Hotel ligt op loopafstand van centrum Faro.

Prima hotel voor een korte vakantie! Erg schoon en bijzonder vriendelijk personeel.

Het bed was erg hard. Het ontbijt was wel compleet maar wat eentonig en de gebruikte producten waren wat aan de goedkope kant.

de hygiene was uitzonderlijk. Evenals de vriendelijkheid van al het personeel. Ook de ligging van het hotel is erg goed. Op 500 m van bus- en treinstation en 500m van het centrum met alle eetgelegenheden.

redelijke kamer, niet erg groot maar schoon.

waarom we niet tevreden zijn: we werden bij inchecken gewaarschuwd de douche even te laten lopen, het duurde even voordat het door zonne-energie verwarmde water uit de kraan zou komen. s’Morgens na ruim 10 minuten de kraan te hebben lopen hebben we het opgegeven en de reis zonder douche voortgezet. Een misser!

redelijke kamer, niet erg groot maar schoon.

Leuk verblijf in centrum.

Wifi werkt slecht tot niet. Helaas is dit een veel voorkomend probleem bij hotels. Natuurlijk ga je niet voor wifi op vakantie, maar als gratis wifi wordt aangeboden heeft dit wel invloed op de keuze van het hotel. Als vervolgens blijkt dat wifi bijna niet werkt dan is dat niet correct naar de gasten maar ook niet eerlijk tegenover andere hotels. Volgens het hotelpersoneel was dit een gevolg van de volle bezetting van het hotel. Dit is echter een veel gebruikte en slechte smoes.

De ligging van het hotel in het centrum van Faro en nabij openbaar vervoer.

heerlijk

bedden zouden wel eens een nieuwe matras kunnen gebruiken, en de douche was nou ook niet super. Maar de Algarve heeft een tekort aan water, misschien had het ook daar mee te maken

Geweldig personeel!

Bijzonder aangenaam!

Hotel, kamers zijn eenvoudig, maar zeer schoon. Ontbijt (continental) was prima. Klein minpuntje was de douche die steeds van temperatuur wisselde en moeilijk daardoor te regelen was.

Kamer goed voor 1 of 2 overnachting(en)

Via booking-com was de prijs Euro 50,- (incl. Ontbijt), terwijl op locatie een prijs van Euro 45,- (incl. ontbijt) werd gevraagd.

Redelijk ontbijt. Wil je een uitgebreid ontbijt dan moet je bijbetalen.

Prima hotel voor maximum 2 nachten met bezoek aan Faro.

Het ontbijt kan wat meer variatie hebben (vers fruitsap, verse cake, variatie in brood, niet moeten bijbetalen voor spek, ei, ed) Goede parking, maar wel moeilijk bereikbaar (steil naar beneden en weinig plaats om te manoeuvreren) : liever op voorhand vermelden

Het ontbijt was op een héél aangename plaats, met een ontspannende sfeer (fontein, vissen, planten, rust, ...) Het hotel is heel goed gelegen en op wandelafstand van het centrum.

Prima locatie in het centrum van Faro.

Wat teleurstellend was dat ik via booking.com de kamer zonder bijkomende kosten kon verlengen naar 17:00 uur. Ik kreeg hiervan ook een bevestiging dat het hotel dit zonder probleem kon uitvoeren. Echter toen ik bij de receptie meldde dat ik gebruik wilde maken van deze verlenging kon het absoluut niet omdat het hotel was volgeboekt. Bagage kon ik wel zonder meerkosten wegzetten.

Het is een eenvoudige maar schone en nette kamer met airco. Het ontbijt is karig en extra’s zoals een kopje espresso of omelet etc. kun je tegen meerkosten bestellen.

Top locatie in leuke stad, met prima verblijf voor de prijs die je betaald

Het ontbijt is karig. De bedden zijn slecht.

De locatie is prima. Het personeel is zeer gastvrij. De prijs is prima voor hetgeen je krijgt. Er wordt elke schoongemaakt en de bedden worden elke dag opgemaakt, schone handdoeken, heel netjes

• Beoordeeld op: 21 september 2017

Prima verblijf voor een paar daagjes!

De badkamer was een beetje krapjes, en het water in de douche ging telkens van ijskoud naar heel erg warm water.

Het personeel heeft ons heel erg fijn geholpen met uitstapjes etcetera, en nam overal fijn de tijd voor.

Fijn hotel voor een nacht of 2

De kamer was echt erg klein waardoor het niet fijn was om er langer te zijn dan nodig. Een mini tv hing veels te hoog boven het bed waardoor ik het niet goed kon zien

Erg fijne douche en een zeer goed ontbijt

• Beoordeeld op: 18 juli 2017

Locatie, kamer had balkon, goed bed, gelegenheid om de was...

Ontbijtbuffet had niet zo veel keus, als je kamer verliet ging ook elektriciteit uit dus ook de airco en konden mobielen niet opgeladen worden.

Locatie, kamer had balkon, goed bed, gelegenheid om de was te laten doen

• Beoordeeld op: 21 juni 2017

Klein sober hotel op prima loopafstand van alles wat je in Faro wilt doen.

Kleine kamer. Je kon nauwelijks om het bed heen lopen. Ontbijt was niet uitgebreid.

De locatie was praktisch. Dichtbij het NS en Busstation. Op loop afstand van de haven en het centrum van de stad. Prima voor een paar dagen.

• Beoordeeld op: 13 juni 2017

De ligging van het hotel vlak bij trein en bus station en...

Het ontbijt was elke dag hetzelfde geen variatie voor een ei moest je zelfs extra betalen. Beleg was ook elke dag hetzelfde geen variatie kaas en jam en een soort vlees. DE kamers zijn gedateerd maar voor een paar nachten goed te doen. Het is wel heel erg gehorig.

De ligging van het hotel vlak bij trein en bus station en het centrum van Faro. Ook de binnenplaats is fijn om buiten te ontbijten en om in de avond nog een consumptie te nuttigen. Personeel is erg vriendelijk .

• Beoordeeld op: 10 juni 2017

Dit zou ook zeker 3 sterren verdienen.

Zonder airco best warm (begin juni 2017) en beetje benauwd. Gelukkig kun je balkondeur open doen. Stopcontact voor laden mobieltje was lastig bereikbaar achter het bed. Ook weinig stopcontacten, maar daarom neem ik tegenwoordig altijd een stekkerdoos mee.

Schoon, badkamer(uitrusting), ligging/bereikbaarheid.

Prima hotel voor een kort verblijf!

Kleine kamers (maar had wel charme), dus weinig ruimte voor bijv. 2 grote koffers. Daarnaast was het erg gehorig door de dunne muren en ondanks de dubbele ramen.

De locatie was uitstekend en de kamers hadden alles: tv, föhn en goede wifi.

• Beoordeeld op: 13 mei 2017

Aangenaam verblijf in gezellig,sfeervol hotel in hartje Faro.

Enkel een ijskastje op de kamer ontbrak nog

Verzorgd ontbijt op de patio.Kamer was heel proper met een vrij nieuwe badkamer en leuk balkonnetje met uitzicht op de stad.Het personeel was heel vriendelijk en hulpvaardig met informatie en tips allerhande.

• Beoordeeld op: 20 februari 2017

vriendelijk personeel dat uitstekend engels spreekt.

we hadden graag standaard een gekookt eitje bij het ontbijt gezien. we hebben het niet gevraagd, maar voor een gebakken eitje moest je betalen :(

vriendelijk personeel dat uitstekend engels spreekt. en goede bedden met heerlijke kussens

• Beoordeeld op: 18 februari 2017

Prima prijs/kwaliteit

Wij wilden een auto huren en zij namen contact op met een bedr8uf hiervoor. Laten zagen we in het hotel folders van een ander bedrijf met veel lagere tarieven.

Wij wilden een kamer met balkon en dit was geen probleem.

• Beoordeeld op: 10 januari 2017

prima verblijf.

De matrassen liggen niet optimaal maar voor een weekje is dat de doen.. Warm water als je wilt douchen laat vaak te wensen over. Wij hadden op de bovenste verdieping daar last van.

Ontbijt goed. Lokatie prima midden in het centrum dichtbij bus en trein. Personeel heel vriendelijk en een lekker zonnig balkonnetje.

• Beoordeeld op: 23 november 2016

dichtbij centrum, goed voor 1 nacht

haartjes op de vloer en in douche van andere mensen geen verwarming op de kamer en geen extra dekens - in de novembermaand is het echt koud

dichtbij centrum leuk terras goeie wifi verbinding lekker basic ontbijt vriendelijke receptionisten

• Beoordeeld op: 19 november 2016

voldoende

De kamer was in het echt veeeel kleiner dan op de foto. Was even schrikken.

De locatie is top. Heel centraal en het personeel was vriendelijk en behulpzaam. De kamer was in het echt wel veel kleiner dan het op de foto lijkt.

• Beoordeeld op: 23 oktober 2016

Straatlawaai.

Wij sliepen aan de voorkant van het hotel en dat bleek een vrij drukke doorgaande weg te zijn. Dus wil je er slapen zorg dat je een kamer hebt die niet aan de voorkant ligt.

Gewoon oké kamer. Zeker voor een nachtje. Zeer vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 10 oktober 2016

Heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

Veel lawaai van de andere hotelgasten owv de dunne muren.

Heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Basic ontbijt en kamer maar voor de prijs was dit wel in orde.

• Beoordeeld op: 25 september 2016

Goede kwaliteit prijs verhouding

Kamer lag aan drukke weg, 2 x 2 dubbelglas maakte dat je daar niets van hoorde. Hotel ligt tegen het centrum aan haast t.o. het busstation. Goede aankomst en uitvalbasis.

• Beoordeeld op: 4 september 2016

Centrum van alles

Bedden vonden wij aan de harde kant, maar dat ie een persoonlijke smaak!

Vanuit dit hotel was ik in 5 min op t treinstation en in 5 min midden in t centrum! Heel vriendelijk personeel!

• Beoordeeld op: 18 augustus 2016

Prima, voor een doorreis

De sleutelbos is erg onhandig met het licht en de kluis. De douche werkte niet goed. Op vrijdag was er nog heel vriendelijk personeel, maar de vriendelijkheid was de rest van het weekend weg.

De dubbele deur in de kamer was goed en het zorgde voor rust.

• Beoordeeld op: 28 juli 2016

Bezoek aan kleindochter die in Faro vakantiewerk doet in een hostel.Reis door zuidportugaal voor cultuur en natuur

Wat te duur, geen luxe hotel, wat krappe kamers, geen bidet waar we na 16 jaar in spanje erg aan gewend zijn

Lokatie, vlak bij het centrum. Binnenplaats. Heerlijke bedden.

• Beoordeeld op: 25 juli 2016

De locatie was interessant om van daaruit de stad te verkennen en dichtbij een strand.

De locatie was interessant om van daaruit de stad te verkennen. Het hotel lag kort aan aan bus- en treinstation, eenvoudig om je naar het strand te begeven. Of andere plaatsen te bezoeken.

• Beoordeeld op: 23 juli 2016

Goedkoop in de negatieve zin

Het ontbijt was pover, slechte koffie (voor goeie koffie moet je bijbetalen) fruitsap is suikerwater met een kleurtje, alles is duidelijk het goedkoopste van het goedkoopste. Prijs te hoog voor wat het is.

Locatie, niet ver van centrum en vlakbij station

Het was de derde keer dat ik Hoetel Sol Algarve verbleef. En ik hoop zeker nog terug te komen ;-)

Rustig gelegen in het centrum van de stad. Station op wandelafstand. Ook niet ver van de luchthaven.

Uitstekende lokatie om Faro te ontdekken

De lokatie

Heel dicht bij het centrum en de haven.

Heel dicht bij het centrum en de haven.

Goed gesitueerd vlakbij centrum Faro

Goed gesitueerd vlakbij centrum Faro

Ik ben geen goede slaper, vandaar dat t voor mij wat te...

Ik ben geen goede slaper, vandaar dat t voor mij wat te gehorig was. Maar als je daar geen last van hebt, is een prima plek!

goed opeen mooie lokatie

Ontbijt was goed, tegen een piep kleine meerprijs kon je verse jus en gebakken eieren krijgen! Wifi op de kamer was goed. rustige kamer.

• Beoordeeld op: 22 maart 2018

naar tevredenheid.

Een kamer aan straat kant, met ongelooflijk veel lawaai.

dicht bij het centrum.

• Beoordeeld op: 16 maart 2018

valse start

misschien mooie lokatie in de zomer, in winter/voorjaar niet handig

helaas niets

okee

ontbijt was prima maar heel basic .

standaard hotel, prima voor een nacht

• Beoordeeld op: 23 februari 2018

De schone en frisse kamers

Ik heb geen minpunten

De schone en frisse kamers

Vriendelijk personeel.

Kleine kamers en een eenvoudig ontbijtbuffet

Vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 28 januari 2018

Ontbijt was goed.

De kamer erg klein. Wel rustig.

Ontbijt was goed.

• Beoordeeld op: 19 januari 2018

Onpersoonlijk

• Beoordeeld op: 17 januari 2018

mijn familie wond in Faro

helemaal niks !!!!!!! alles was super geregeld !!!!!!!

de goede service, vriendelijk personeel eten was super goed en veel keuze

• Beoordeeld op: 14 januari 2018

Volgende keer weer

Koffie bij ontbijt: niet te drinken

Prima kamer keurige badkamer met föhn en douchespul en zeep voldoende handdoeken

Heerlijk rustige kamer

Mager ontbijt

Heerlijk rustige kamer

Broodjes waren wat aan de droge kant

Kamer was schoon en netjes Personeel heel vriendelijk en behulpzaam

Ontbijt voor Portugese begrippen mager

Ontbijt voor Portugese begrippen mager

Voloende

Smal twee persoons bed.

De ligging en prijs/kwaliteit verhouding

prima tweester hotel

• Beoordeeld op: 8 oktober 2017

Plezierig

Sober ontbijt

• Beoordeeld op: 4 oktober 2017

Ligging prima, hygiene en ruimte kon beter.

Te krappe kamer., veel straatherrie, douche wisselend koud/warm

Binnentuin voor ontbijt

Een prettig verblijf voor een nachtje

Vriendelijk personeel, goed ontbijt (ook buiten) en kamers voor de twee sterren compleet en prettig met een functionerende airco.

Voor 1 nacht voldoende

Het ontbijt werd o.a. Buiten geserveerd; was rommelig en niet schoon buiten

Een nachtje vóór mijn campingverblijf overnacht en prima ontvangen!

Meer broodkeuze en ik mistte gebakken/geklutst/gekookt eitje...

Het ontbijt was prima, maar weinig keuze in brood e.d.

Mooie kamer, erg rustig, dicht bij het centrum

Het zwembad is een beetje klein en de ligstoelen zijn schaars

Mooie kamer, erg rustig, dicht bij het centrum

Top vakantie!

Eenvoudig ontbijt, maar voor de prijs prima

Zeer vriendelijk personeel. Schone kamers

Lawaai van binnenplaats en andere kamers

Prima voor een of twee nachten. Doorganghotelletje

Eentonig ontbijt. Zeer kleine kamer. Temperatuur douche moeilijk te regelen

Dichtbij centrum. Efficiente receptie

Waardeloos

Slechte Hygiene, kapotte douche, minuscule badkamer, kapotte airco, algehele lelijkheid.

Lokatie

Lokatie

Leuk hotel dicht bij het centrum

Geen waterkoker in de kamer

Erg vriendelijk personeel Prima kamer Goed ontbijt Erg goede locatie

Leuk stadshotel, goed gelegen,...

Leuk stadshotel, goed gelegen, vriendelijkereceptiemedewerkers.

• Beoordeeld op: 16 juni 2017

voor 3nachtjes oke

onbijt

kamers

• Beoordeeld op: 16 juni 2017

Ligging, parkeren

Lift defect, gesleep met koffer naar boven

Ligging, parkeren

heel vriendelijk personeel

gehorigheid van de kamers

heel vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 24 mei 2017

Zeer teleurgesteld

Erg kleine kamer, slechte matrassen, slecht werkende airco, beestjes in bed en karig ontbijt.

Goed voor kort verblijf.

Schoon