Maine-et-Loire Geverifieerde vakantiewoningbeoordelingen door echte gasten

• Maison d'Hôtes La Chouanniere Beoordelingsscore: 8,3

“authentiek kamers, zeer schoon en in de sfeervolle stijl van de omgeving. Geen last van andere gasten. Prachtig zwembad met zoutwater. Het ontbijt is heerlijk met elke dag een andere specialiteit als extra.”

• Qualys-Hotel Saumur Le Londres Beoordelingsscore: 7,1

“De centrale ligging van het hotel met een prima parkeerplaats”

• ibis Styles Saumur Gare Centre Beoordelingsscore: 8,8

“Handige locatie bij het station (niet heel dicht bij het centrum). Heel groot bed, comfortabel. Prima ontvangst en service. Berging voor de fietsen. Standaardontbijt (geen eiereren). Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.”

• Hostellerie Bon Pasteur Beoordelingsscore: 9,2

“Dit schreef ik op Facebook. Angers stond al een tijdje op onze lijst en nu zitten we dus in een soort van klooster alwaar ze enkele kamers verhuren, net buiten het centrum...maar nog steeds met zicht op de kathedraal Saint-Maurice. Booking.com kwam met de Hostellerie Bon Pasteur. We hebben de plek gekozen vanwege de ligging en het karakter van het pand met omliggende prachtige tuinen. Angers is een oude (vesting) stad die in de tijd van de Romeinen is gebouwd. Ik was er ooit langs gereden toen we vanuit Zuid Frankrijk naar Honfleur aan de kust reden. We reden destijds met mijn oude Peugeot 304 cabrio door het Loiredal en het enige wat mij nog bijstaat waren de wijnranken, zonnebloemen en prachtige witte kastelen. Diana had er als 18 jarige tuindersdochter stage gelopen en had de behoefte om het weer eens te bezoeken. We vonden zelfs haar kamer in de studentenwijk. Angers is een beetje het Willemstad of Naarden van Frankrijk. Zeg maar een soort van kasteel/vestingstad. In het boek huivering van Bernard Minier (absolute lees tip als je genoten hebt van silence of the lambs ) beschreef hij de omgeving en de karakteristieke witte tufsteen kastelen zoals in de Loire en de iets lager gelegen richting Pyreneeën. Die witte kastelen met hoge torens en landhuizen zagen we nu ook weer opdoemen. Vroeger woonden hier de Koningen en adel en ze staan volgens mij ook op de lijst van Unesco. We zijn ook nog naar het wijnhuis Veuve Amiot nabij Saumur gereden.”

• “Hotel met gezellige uitstraling en vriendelijk personeel. De kamers zijn netjes en schoon. Bij het ontbijt is voldoende keus. Zo nodig, spreekt het personeel ook Engels. Het verwarmde zwembad was heerlijk, zelfs nog op een zonnige dag in september. Om het zwembad staan voldoende ligbedden waar je vrij gebruik van kan maken. Tegen betaling zijn er ook meerdere spa-faciliteiten beschikbaar. Vanuit het hotel heb je een prachig uitzicht op onder andere het kasteel van Saumur.”

• Hotel Le Progres Beoordelingsscore: 8,3

“De locatie. De parkeerplaats in een parkeergarage (à € 7,5 per dag)”

• “prijs / kwaliteit is prima, de ligging is uitstekend in een rustige omgeving”

• Château De Noirieux Beoordelingsscore: 8,3

“het ontbijt was in orde maar te duur. was redelijk klassiek. ook voor zakenverblijf is 7u30 te laat om te kunnen ontbijten”

• Sohotel Beoordelingsscore: 8,3

“Prima kamers met een goede ligging vlak in het centrum met goede parkeergelegenheid. Kamers zijn strak en schoon in een leuk kleinschalig hotel met zeer vriendelijke staf.”

• Fontevraud L'Hôtel Beoordelingsscore: 8,3

“Fraai design-hotel op ontzettend mooie en rustgevende plek. Vriendelijk en behulpzaam personeel. De mogelijkheid om 's avonds door de abdij te kunnen dwalen, maakt een verblijf in dit hotel al totaal de moeite waard, een unieke ervaring. Het ontbijt was qua keuze beperkt, maar van uitstekende kwaliteit. Het restaurant ziet er bijzonder fraai uit. Vergeet niet vantevoren te reserveren; wij hadden dat niet gedaan en beide avonden was er helaas geen plek. Gelukkig zit er een goed restaurant in het dorp.”

De 30 beste vakantiewoningen in: Maine-et-Loire

gebaseerd op 7.280 vakantiewoningbeoordelingen op Booking.com