Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

• Gratis WiFi

8,7

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 75

• Recenserades: 4 december 2018

7,9
    Sov bara en natt men hade kunnat tänka mig att bo här även vid längre vistelse.
    • Vistelsen var 1 natt

I just mitt rum hördes hissarna. Tänkte beställa roomservice men ingen svarade när jag ringde. Efter fjärde försöket gav jag upp.

Bodde en natt i enkelrum. Rummet var rymligt. Lite annorlunda att handfatet stod i den stora hallen utanför badrummet men det störde inte mig som reste själv. Bra läge nära Centralstationen. Finns både pub och restaurang i anslutning till hotellet men även i närområdet.

• Recenserades: 23 november 2018

8,3
    Mycket fina hotellrum och trevlig personal!
    • Dubbelrum Deluxe med bubbelbad
    • Inlämnad på mobil

Vi bokade juniorsviten och det stod att det skulle finnas bastu på bookings hemsida, men när vi kom dit fanns ingen bastu.

Mycket fina hotellrum och trevlig personal!

• Recenserades: 22 november 2018

7,5
    Jättebra läge, nära till både centrum och tågstation.
    • Inlämnad på mobil

Väldigt liten toalett på enkelrummen, och lite större utbud på frukosten hade varit önskvärt. Fanns inte heller täckning för wi-fi på våning 2.

Jättebra läge, nära till både centrum och tågstation. Bekväm säng och fint rum! Trevlig personal och kvalitén på frukosten var riktigt bra även när man åt den närmare 10.

• Recenserades: 20 november 2018

Härligt skönt !
    • Inlämnad på mobil

Äggröran kunde ha varit krämigare och med grädde och ost i !!! De ä super gott...

Skön säng ! Mycket härlig att ha sex i !!! Mycket god frukost med goda bacon och perfekt kokta ägg !!!

• Recenserades: 19 november 2018

Njaaa..
    • Inlämnad på mobil

Frukosten var inte särskilt bra jämfört med andra hotell i umeå.. det behöver definitivt steppas upp. Golvet i duschen skulle behöva bytas ut, inte så jättefräsht.. halvdåligt wi-fi

Väldigt trevlig personal! Sköna sängar!

• Recenserades: 18 november 2018

9,2
    Modern smakfull stil, bra utrustat rum.
    • Inlämnad på mobil

Några förbättringsmöjligheter: mobilladdning vid sängen, kalla badrumsgolv, trist med två enkelsängar, för låg toalettstol för rörelsehindrad.

Modern smakfull stil, bra utrustat rum. Fin frukost, trevlig personal. Trivdes mycket bra

• Recenserades: 12 november 2018

7,1
    Sköna sängar och god frukost centralt i Umeå.
    • Vistelsen var 1 natt

Väldigt lyhört både ut i korridoren och ut mot gatan. Vatten läckte ut på golvet när man fyllde badkaret/duschade. Ingen parkering fanns för bilen.

Centralt läge, bra frukost sköna sängar. trevligt med kaffe/te på rummet och de små förpackningarna med tandborste m.m. Väldigt trevlig städerska.

• Recenserades: 7 november 2018

Mycket trevligt hotell med fin design.
    • Inlämnad på mobil

Lite mer av frukostbuffen. Rummet mot gatan gav mycket bilbuller ( fredagnatt)

Bra restaurang med mycket trevlig personal, bra bemötande. Trevlig pub i anslutning till hotellet.sköna sängar.

• Recenserades: 3 november 2018

Mycket bra hotell
    • Reser med vänner
    • Inlämnad på mobil

Det blev lite väl intimt med en toalett bakom en tunn frostad glasdörr med springor lite överallt, en vanlig dörr hade vart lite trevligare :)

Fina rum, god frukost och bra centralt läge

• Recenserades: 3 november 2018

Perfekt läge nära station, Norrlandsoperan, och centrum.
    • Inlämnad på mobil

Vårt rum låg mot gatan med något stötande trafik.

Perfekt läge nära station, Norrlandsoperan, och centrum. Jättebra frukost ( fanns t.o.m grapefruktjuice).Väldigt serviceminded personal. Bor självklart där om jag skall till Umeå någon mer gång och rekommenderar hotellet till mina vänner.

• Recenserades: 29 oktober 2018

5,0
    Det blev helt ok, men var absolut inte hotellets förtjänst.
    • Vistelsen var 3 nätter

Städningen var dålig och uteblev helt andra dagen. Inte bra eftersom jag är dammallergiker

Frukosten var tämligen simpel, kallt kaffe och apelsinjuice gick inte att få trots serveringens försök

• Recenserades: 29 oktober 2018

7,1
    Trevlig personal och ett bra centralt boende i stan.
    • Vistelsen var 2 nätter

Mycket störande aktivitet på gatan nedanför mina fönster i rum 228. Dragspel och mycket sjungande och stojande till ca kl 03. Kaljinka, kaljinka ……………….

Bra frukost. Mycket bra läge. Bra funktion på hissar. Alltid trevligt bemötande i receptionen under mina två dygn på hotellet.

• Recenserades: 8 oktober 2018

Tillfälligt avbrott
    • Vistelsen var 2 nätter

Gardinerna som hängde i rummet var inte så hemskt rena.. Och jag stördes ganska mycket av trafiken utanför vilket jag aldrig har gjort förut när jag har bott här.

Det finns bra med sittplatser på frukosten. Nästan all personal är väldigt serviceinriktade. Frukosten är gudomlig och sängarna hur sköna som helst. Har bott här flera gånger.. Bara plus

• Recenserades: 4 oktober 2018

8,3
    Den trevliga personalen och de sköna sängarna var ett stor...
    • Vistelsen var 2 nätter

Lite bökigt vid fukostbuffén, annars var frukosten god. Men heltäckningsmattan på rummet tycker jag ska bort!

Den trevliga personalen och de sköna sängarna var ett stor plus .

• Recenserades: 30 september 2018

7,9
    Nöjd och kommer gärna igen.
    • Vistelsen var 3 nätter
    • Inlämnad på mobil

Att hotellet inte följer sin egen miljöpolicy. Man gör gästen uppmärksam på att hänga upp handduken, ifall man inte vill att den ska bytas, trots detta byttes alla upphängda handdukar varje dag.

Frukosten var god och borden städades snabbt. Stördes inte av ljud från andra rum.

• Recenserades: 9 september 2018

Bodde i en av sviterna.
    • Dubbelrum Deluxe med bubbelbad
    • Inlämnad på mobil

Att det är stora vägarbeten utanför som gör det lite bökigt att ta sig fram till hotellet med bil just nu. Samt att garaget inte sitter ihop med hotellet utan ligger på baksidan av hotellet och man får köra runt kvarteret för att parkera. Men det är väll mest Umeå kommuns fel med deras bil fientliga attityd och inte något som hotellet ska klandrad för

Bodde i en av sviterna. Kan inte klaga på något. Sköna sängar gott om plats. Fantastiskt badrum med dusch, bubbelbad och bastu. En skön lädersoffa att sitta och titta på TV. Kan varmt rekommendera detta boende om man bara vill kunna slappa på rummet.

• Recenserades: 27 augusti 2018

Bra centralt läge.
    • Med sällskapsdjur
    • Vistelsen var 1 natt

Handfat i hallen dvs inte i utrymmet med toalett och dusch. Igen förbindelse mellan Hotell och garaget. Man fick gå runt halva kvarteret för at komma in i garaget.

Bra centralt läge. Mycket trevliga och serviceinriktade damer i receptionen.

• Recenserades: 27 augusti 2018

När vistelsen överträffar dina förväntingar.
    • Vistelsen var 1 natt

De fans inget som behövdes ändras på.. därför blir det inget att säga något negativt om.

Allt var till vår fördel. Bra bemötande, toppen fint hotellrum, rent och fint, tyst och lugnt, skön säng. Rent och fint i badrummet, Toppen personal och frukosten var helt vi vår smak och det fans något för alla. Gott, fint och trevlig miljö.

• Recenserades: 21 augusti 2018

Fräscht och fint hotell.
    • Inlämnad på mobil

Tvättstället ute i hallen inne på rummet. Dusch och toa tillsammans där jag tycker att tvättstället oxå ska vara. Det fanns ingen garderob att hänga kläderna i. Ingen AC på rummet. Och just denna sommar som var otroligt varmt. Så var det olidligt hett på rummet till natten. Fanns en bordsfläkt.

Fräscht och fint hotell. Nära in till centrum. Trevlig personal

• Recenserades: 21 augusti 2018

Ett mycket trevligt hotell med bra läge.
    • Vistelsen var 1 natt

Ett mycket trevligt hotell med bra läge. Trevligt bemötande av alla. Fantastisk frukost där allt var väldigt fräscht. Jättesköna sängar. Kan rekommendera detta hotell

• Recenserades: 18 augusti 2018

7,5
    Bra läge,gångavstånd till det mesta. Trevlig personal,spec.i receptionen.Trevlig,fin stad.
    • Vistelsen var 2 nätter

Man borde informerat om grävarbetena alldeles utanför hotellet och placerat nya gäster i rum mot innergården. Kommunen valde att stänga av vattnet 22:00 - 6:00 vår första natt, för att göra grävarbeten på natten. Detta kan inte hotellet lastas för, men blev väldigt jobbigt.

Nära till allt från hotellet. Inga störande ljud från övriga gäster. Bra frukost.

• Recenserades: 17 augusti 2018

Ett mycket trevligt hotell med toppenläge.
    • Inlämnad på mobil

I vårt rum luktade det lite rök, men det var ju säkert gästerna innan som inte skött sig. Sedan var det varmt på rummet. Men vad har inte varit varmt denna sommar? (2018)

Ett mycket trevligt hotell med toppenläge. Mycket fina rum!

• Recenserades: 14 augusti 2018

Överraskande positiv upplevelse!
    • Inlämnad på mobil

Trodde det slulle va knepigt med handfatet utanför toaletten, men det var kanon!

Fräsht och modernt! Nära tåg och service. Ingen frukostmänniska, men kaffe & croissant var 👌🏽!

• Recenserades: 12 augusti 2018

4,6
    Nära till centrum
    • Inlämnad på mobil

Fick ett rum precis ovanför puben. Fredag, Lördag, ingen chans att kunna få sova innan 02.00. Ingen perfekt kombo om man har barn med sig.

Nära till centrum

• Recenserades: 6 augusti 2018

6,7
    Vi fick checka in innan kl 15, och blev positivt överraskade...
    • Inlämnad på mobil

Fönstret var uppe i vårt hotellrum, och gick inte att stänga. Vi fick mitt i natten börja fixa det eftersom utanför var det så mycket oljud, senare fick vi fönstret stängt men inte fick det oljudet att försvinna. Man kunde höra oljudet trots öronproppar.

Vi fick checka in innan kl 15, och blev positivt överraskade över det. Frukosten var bra.

• Recenserades: 4 augusti 2018

Nästa gäng som vi kommer till Umeå vill vi bo här, beroende på läget och den trevliga personalen.
    • Vistelsen var 1 natt

Temperaturen i rummet var alldeles för hög, men får vara ett resultat av den höga utetemperaturen.

Rummets inredning som var ovanlig och spännande. Utmärkt frukost. Hotellet har ett centralt läge som tilltalade oss.

Vi är nöjda!
    • Vistelsen var 1 natt

Det var varmaste perioden av sommaren och rummet var extremt varmt, det fanns dock en fläkt men hjälpte inte helt. Fast värmen kan ni ju förstås inte rå för. Barnen hade nog önskat pannkakor till frukost, hittade inga såna.

Vi kom med ett litet barn som sov i vår säng och då fick vi ett lite större rum vilket uppskattas oerhört mycket, är det så ni tänker då garanterar jag att vi kommer fler och fler och fler gånger....tack för god service för en liten familj!

7,1
    Sköna sängar och centralt läge.
    • Inlämnad på mobil

Ingen AC och fönster som bara kunde öppnas en liten bit gjorde rummet alltför varmt, trots en fläkt på skrivbordet. Det gick inte att sova.

Sköna sängar och centralt läge.

Okej för en natt
    • 2 rum
    • Vistelsen var 1 natt

Väldigt litet rum för två personer. Tvättfatet stod i hallen. En av årets varmaste dagar och rummet likaså. Ingen A/C. Receptionen hävdade att "inget hotell i Umeå har A/C". Får se om det håller i en granskning... Trasig toalettring som for åt alla håll. Helt ok frukost men trångt om saligheten – särskilt för mamma med rollator.

Centralt läge, bra wifi, sköna sängar, bra frukost

• Recenserades: 27 juli 2018

Kort men trevlig.
    • Inlämnad på mobil

Lite tråkigt utbud på frukosten. Väldigt mjuk säng, hade önskat hårdare. Dåligt med utrymme för toalettartiklar på toaletten.

Lagom storlek på rummet och fräsch toalett.

• Recenserades: 26 juli 2018

7,5
    Bra beliggenhet, trevlig personal. Ingen airconditionering.
    • Inlämnad på mobil

Varmt rum utan air conditionering. Tvättställ ute i rummet, inte inne på badet. Detta tilltalade inte oss.

Trevlig personal, bra beliggenhet, bra frukost.

• Recenserades: 24 juli 2018

Trevligt hotell, utan ventilation
    • Vistelsen var 1 natt

Att det inte fanns ventilation eller annan kyla, typ ac på rummet. Det var tur att vi inte hade hunden med som planerat, då hade vi varit tvungna att åka därifrån.

Det var för dålig ventilation, alldeles för varmt på rummet trots att det fanns en extra liten fläkt, det gick inte att sova.

• Recenserades: 22 juli 2018

7,5
    Boendet var bra, bra frukost, bra läge.
    • Inlämnad på mobil

Eftersom det var värmebölja hade det behövts air-condition på rummet samt i matsalen. Det var olidligt på rummet, tacksam om ni sätter in på rummen. Jättesvårt att sova, man badade i svett.

Boendet var bra, bra frukost, bra läge.

• Recenserades: 17 juli 2018

Utmärkt läge.
    • Inlämnad på mobil

Den äldre damen i receptionen var mycket ovänlig mot oss när vi kom till hotellet. Alla dricksglas i vårt rum hade söndriga kanter, kunde ej användas. Det var även svårt att ta sig till hotellrummet, eftersom städerskan av någon anledning hade blockerat vår dörr med saker fast det gott fanns utrymme att ha sakerna bredvid dörren.

Utmärkt läge. Frukosten var superbra. Bra sängar.

• Recenserades: 15 juli 2018

9,2
    Jag tyckte om sängen, frukosten och badrummet.
    • Inlämnad på mobil

Det var för varmt i rummet och det fanns ingen luftkonditionering utan man kunde bara öppna fönstret och lägga igång en fläkt, vilket inte hjälpte så mycket.

Jag tyckte om sängen, frukosten och badrummet.

• Recenserades: 15 juli 2018

5,8
    Mycket centralt beläget hotell, trevlig personal och en...
    • Inlämnad på mobil

Fruktansvärt varmt på rummet (ingen ac eller duglig ventilation) och hundar som skällde i längre perioder.

Mycket centralt beläget hotell, trevlig personal och en mycket bra frukost.

• Recenserades: 29 juni 2018

Det centrala läget
    • Inlämnad på mobil

Duschrummet var för litet så handfatet fanns utanför och det var en stor glipa i duschdörrarna så att det blev fullt med vatten vid toalettstolen.

Det centrala läget

• Recenserades: 28 juni 2018

Examensfirande
    • Inlämnad på mobil

Vi fick vänta på vårt rum trots att vi angav att vi skulle anlända en viss tid Vi fick duscha i gymmet utan handdukar en miss från receptionen vi hade nog erhållit handdukar om vi bara sagt till men vi kom ihåg det för sent.

Vänlig o hjälpsam personal Bra frukost

• Recenserades: 24 juni 2018

9,2
    Nära till stan och det var sköna sängar.
    • Inlämnad på mobil

Dåligt utbud på frukosten. Resturangen hade sommarstängt och det fick vi inte veta före vi kom så romservice fanns inte.

Nära till stan och det var sköna sängar. Rummen var välstädade. Bastun gick att få riktigt varm om man ville det.

• Recenserades: 28 maj 2018

7,1
    Frukosten aptitlig, inte överdådig men precis vad man...
    • Vistelsen var 1 natt

Vårt rum var på första våningen just ovanför puben där det fanns liten uteterrass. Hade varit OK att lyssna till de allt högljuddare gästerna om man själv varit överförfriskad. Det var helt begripligt att folk njöt av den ljumma kvällen, men för den som vill sova är det säkert bra att be om rum högre upp eller åt annat håll.

Frukosten aptitlig, inte överdådig men precis vad man behöver, smoothien får extra pluspoäng!

Bodde här Maj 2018

• Recenserades: 11 maj 2018

Sängen var jätteskön!
    • Inlämnad på mobil

Det kändes lite märkligt med handfatet i hallen och inte inne på toaletten. Frukosten lite i enklaste laget.

Sängen var jätteskön! Personalen trevlig.

Bodde här Maj 2018

• Recenserades: 16 april 2018

8,3
    Det var en bra upplevelse helhetsmässigt
    • Inlämnad på mobil

Frukosten kunde haft större utbud. Hade varken pannkakor, våfflor eller gröt. Maten i restaurangen var sådär, vegetariska hamburgaren var med stor sannolikhet halvfabrikat.

Att det fanns badkar på rummet

Bodde här April 2018

• Recenserades: 24 mars 2018

6,7
    Bra service men undermåligt rum för pengarna. Ojämn upplevelse.
    • Vistelsen var 6 nätter
    • Inlämnad på mobil

Sängarna, först Queen bed, sen fick vi byta till annat rum med två enkelsängar som var 80 cm. Inte alls bra. Dessutom fanns i nya rummet inte samma fina badrum och ingen garderob.

Bra service när jag behövde den.

Bodde här Mars 2018

• Recenserades: 15 mars 2018

Perfekt läge, när vi kör mellan Uppsala och Gällivare och...
    • Inlämnad på mobil

Toalettsitsen lös - dåligt underhåll? Handfatet snyggt och elegant - men blir fort smutsigt! Har design gått före funktion?

Perfekt läge, när vi kör mellan Uppsala och Gällivare och tillbaka igen.

Bodde här Mars 2018

• Recenserades: 22 februari 2018

Jag har bott här förr och hotellet är toppen!
    • Vistelsen var 1 natt

Enda är väl isf parkering, men har hittat plats rätt snabbt på gatan ändå.

Jag har bott här förr och hotellet är toppen! Supertrevlig hjälpsam personal, rummen är super fräscha, står en välkommen ramlösa på skrivbordet när man kommer som är en fin gest. finns minibar, kaffekokare och till och med hantlar på rummet. sängarna är supersköna!!! Åt så himla god mat i deras restaurang också med super service! Kommer absolut tillbaka!

Bodde här Februari 2018

• Recenserades: 18 februari 2018

7,1
    Ett litet och nätt rum, med det enklaste som behövs. Kanske lite dyrt, men som avvägs med annat.
    • Vistelsen var 1 natt

Det var inte slutet vid dörren mellan toaletten och resten av rummet. Handfatet var utanför badrummet, inte innanför. Internet var inte alls bra - kunde inte göra mycket på den. Rummets ventilation lät lite för mycket, och gick inte att ändra.

Det fanns hantlar på rummet, vilket gjorde att man kunde träna på sitt rum. TV var välplacerad. Det bjöds på te, kaffe, och vatten i rummet. Fönstret gick att öppna för extra vädring. Det var tyst i huset, och hörde inga andra människor. Fanns ett skrivbord för business.

• Recenserades: 12 februari 2018

Frukosten var god och personalen på hotellet Var trevliga 👍🏽😄
    • Inlämnad på mobil

Det var badrummet som sänkte hela hotellvistelsen. Glasdörr med glipa ut. Funkade för oss men ingen tanke på integritet osv. Ni skriver att en designer gjort detta, ja. Men om dem flesta inte tycker det är bra kanske ni ska tänka om och göra det bättre. Sen duschen. Det blev som vatten i hela badrummet då vi duschade. Va liksom ingen tätning ut mot toalettens håll. Handfat i hall var udda. Men nu ha vi iaf besökt hotel aveny en gång så vi vet hur det är.

Frukosten var god och personalen på hotellet Var trevliga 👍🏽😄

Bodde här Februari 2018

• Recenserades: 25 januari 2018

Jobbresa
    • Inlämnad på mobil

Nedlegade sängar och lite sliten finish på rummet. Idiotiskt med handfatet placerat i rummet utanför toalett och dush.

Ligger centralt och har dom faciliteter som jag behövde

• Recenserades: 17 januari 2018

6,7
    Hotellet var i stort sett bra men vissa saker bör ses över.
    • Inlämnad på mobil

Den utlovade parkeringsplatsen var så liten att min bil inte rymmdes där, kunde ha varit mindre antal platser och större istället så vore problemet löst. En del saker på rummet borde och ha setts över såsom att värmen var justerad på 15 grader när vi kom så rummet var kallt att vistas i och så hängde tvn så pass snett på väggen att den var lite tråkig att se på.

Sköna sängar och bra frukost.

• Recenserades: 5 januari 2018

Badkaret och regnduschen var något utöver det vanliga
    • Inlämnad på mobil

Det fanns ingen handtvål på toan vilket ledde till att vi fick använda shampoo och duschcreme istället. Nycklarna till rummen fungerade dåligt och information om nyckel till gym gavs aldrig. Vi kom in genom första dörren där det stod gym men blev sen inlåsta kring polarkliniken och fältcom samt kom inte in i gymmet. Det ledde till att vi till slut fick gå ut genom en larmad dörr runt hela hotellet utomhus i bara linne.

Badkaret och regnduschen var något utöver det vanliga

• Recenserades: 4 januari 2018

Vi väljer Hotel Aveny -varje gång vi rese till Umeå.
    • Vistelsen var 1 natt

Närheten till vår favorit restauran- Köksbaren(bara över gatan) .Gångavstånd till shopping och andra uteställen. Och sist men inte minst UNDERBAR FRUKOST som har ALLT!!!

• Recenserades: 31 december 2017

2,9
    trevlig shopping o nöjesresa
    • Vistelsen var 2 nätter

dålig läslampa ovanför sängen.kunde varit lite större o bättre ljus.ljuset kom inte dirrekt på texten i boken å det vart ansträngande för ögonen.sen på frukosten måste ni börja ha laktosprodukter av märket valio speciellt citron youghurt.

trevligt rum.hyffsat centralt.bra frukost.

• Recenserades: 22 december 2017

värt att boka en eller flera gånger till
    • Vistelsen var 1 natt

Lite litet rum men helt ok. Sängarna var till belåtenhet. Rent snyggt. Frukost bra , allt gott och ok. Personalen var trevliga och på bra humör, så som det skall vara

• Recenserades: 13 december 2017

9,6
    Överlag fin service, god mat, trevligt bemötande!
    • Vistelsen var 7 nätter

Utcheckningen visade ingen förståelse av vårt behov att lämna rummet en timme senare än ordinarie 12.00.

Allt var toppen förutom en "stelbent" utcheckning

• Recenserades: 7 december 2017

8,3
    Ett hotell med bra läge, som vi bott på flera gånger.
    • Vistelsen var 1 natt

Att man inte kunde se på hemsidan eller på annat sätt få information om att restaurangen var abonnerad den kvällen vi var där.

Läget är bra och det är ett trevligt hotell.

• Recenserades: 7 december 2017

8,3
    Skön säng, god frukost, utmärkt läge.
    • Reser med vänner
    • Inlämnad på mobil

Ogillade lösningen med handfat utanför toaletten. Gillade inte heller att det var en glasdörr till toan (om än frostad) med fri ljudpassage. Alltså bristande känsla för integritet.

Skön säng, god frukost, utmärkt läge. Inga ljud från grannrummen eller korridoren. Uppskattade också kylskåp och vattenkokare på rummet.

• Recenserades: 4 december 2017

Frukosten o läget!
    • Inlämnad på mobil

Handfatet ute i rummet :( o kranens placering i handfatet gjorde att man inte kunde tvätta sig utan att det kom vatten över hela bänken där man ställt grejor

Frukosten o läget!

• Recenserades: 29 november 2017

Jag återkommer gärna <3
    • Vistelsen var 2 nätter

Båten anlände 23:30 till Holmsund hamn från Vasa Finland söndag 19.11.2017 och inget ställe var öppet när vi anlände till Centrum med bussen fråm hamnen. Så vi blev överlyckliga att han som arbetade den natten hade möjlighet att ge oss två semlor med pålägg. Det var mycket vänlig betjäning. Fortsätt med detta! Detta uppskattades mycket av oss! MVH Jaana Saari och Anita Lindholm från rum nr.509. Ps; Och som bonusberöm ger jag er att jag fick min önskan uppfylld att vi fick rummet så högt upp som möjligt. (Tummen upp även för det)

• Recenserades: 19 november 2017

En trevlig weekend. Återkommer gärna
    • Inlämnad på mobil

Lite konstigt att handfatet inte är placerat inne på toan, utan ute i hallen.

Sköna sängar. Utmärkt Frukost i lugn miljö. Vi åt en utsökt 3 rätters Middag på hotellet och personal var trevlig och service inriktad. Vi återkommer gärna.

• Recenserades: 15 november 2017

4,2
    Helt ok frukost med bra utbud.
    • Inlämnad på mobil

Handfatet var i entrén istället för toaletten... Dåligt ljudisolerat. Hissen hördes hela natten och väckte både mig och min fru. Ljud utifrån hördes väldigt tydligt.

Helt ok frukost med bra utbud.

• Recenserades: 12 november 2017

4,2
    Frukosten
    • Inlämnad på mobil

Sängen- gamla strips under madrassen, i sängen hade någon kisst så det var en stor gul fläck över hela madrassen! Inte trevligt!! Dusch dörrarna o duschen var så högt tryck att man blötte ner toalett stol o ut i hallen.

Frukosten

• Recenserades: 9 november 2017

5,8
    Okej.
    • Inlämnad på mobil

Något brunt på lakanet som såg ut som gammalt bajs. Det förstörde mycket. Ingen riktig dörr in till toan heller, glasdörr med glipa mellan golv och dörr. Hur tänkte man då undrar man.. Synd att hotellgästerna inte prioriteras vad gäller restaurangen i anknytning till hotellet.

Sköna sängar, trevligt med en gratis loka på rummet. Annorlunda med hantlar, kul grej.

• Recenserades: 6 november 2017

Oerhört god service!
    • Inlämnad på mobil

Toaletten var helt oisolerad, med en stor öppning nedtill. Inte särskilt mysigt när man bor två i rummet. Handfat i hallen var inte heller bekvämt.

Oerhört god service! Fick tillgång till rum väldigt tidigt då vi kom med ett tidigt tåg.

• Recenserades: 6 november 2017

9,2
    Helt Ok. Vid fler besök kommer vi gärna åter.
    • Vistelsen var 4 nätter

Dåligt med otäta dörrar på duschen , vatten över hela golvet när man använde den.

Lite ovant med att handfat var utanför toa & dusch, men i övrigt helt Ok.

• Recenserades: 4 november 2017

7,9
    Älskar Umeå som stad, ren och fin. Sen toppas det av att hotellet var så bra! Kommer tillbaka 👍😉
    • Inlämnad på mobil

Saknade en garderob för att hänga upp kläderna i.

Jättefräsch frukost och sköna sängar. Läget på hotellet är perfekt, nära till allt såsom järnvägsstation 👍. Perfekt för mig som inte kunde utnyttja hotellets varmgarage. Trevlig och imötesgående personal.

• Recenserades: 3 november 2017

Mycket bra läge,
    • Inlämnad på mobil

Brandövningen skulle önskas att den var mer välkoordinerad. Blev otydligt då städpersonal ej va med på övningen o sa att det "bara "var övning.

Mycket bra läge, Bra frukost. Barnen på 10 och 12 var mycket nöjda . Sängarna mycket bekväma. Wi-fi väl fungerande då lätt att koppla upp sig .

• Recenserades: 2 november 2017

6,3
    Toppen bra läge om man vill bo centralt! väldigt positivt överraskad av frukost.
    • Vistelsen var 2 nätter

hittade en nässpray under sängen....

minus poäng för bland annat badrummet. att ha tvättfat utanför badrummet är kanske innovativt, men minst sagt opraktiskt

• Recenserades: 31 oktober 2017

8,3
    Helt OK hotellvistelse, men saknade det där lilla extra.
    • Vistelsen var 2 nätter

Dåligt planerad placering av frukostbuffén, trångt att möta gäster om man t ex bara ville fylla på med ett glas juice. Jag gillade inte att handfatet var placerat utanför dusch/toalettutrymmet, men det kanske bara kändes ovant för mig. Vi ville ta en öl i baren lördag kväll, men ingen verkade ha tid att servera oss så vi gick vidare till ett annat ställe.

Trevligt bemötande vid ankomst, och vi hade turen att få tillgång till rummet redan kl 10, det uppskattades verkligen! Toppenläge, med närhet till centrum, och även lätt att bli upplockad precis utanför hotellet. God frukost (väldigt god äggröra!), sköna sängar och dusch. Kul/udda hotellinredning m hantlar!

• Recenserades: 30 oktober 2017

6,7
    Sängarna vad sköna och läget var utmärkt!
    • Inlämnad på mobil

Glas dörrarna till toaletterna, kändes inte privat att sitta på toaletten. Lyhört i byggnaden, man hörde musiken upp till vårat rum när det spelades i puben. Luktade rök i hissen. Dåligt urval till frukost.

Sängarna vad sköna och läget var utmärkt!

• Recenserades: 20 oktober 2017

Prisvärt hotell
    • Inlämnad på mobil

Det centrala läget passade oss perfekt då vi besökte operan. Rummet var genomtänkt vid renoveringen, det var även jätte sköna sängar. Frukosten var jätte bra.

• Recenserades: 17 oktober 2017

8,3
    Vi kommer ihåg vår vistelse i Umeå med glädje.
    • Vistelsen var 1 natt

Mycket bra bemötande av receptionen. Vi kunde lämna bilen i garaget några extra timmar utan några problem. Service! Frukosten var också mycket bra. Läget på hotellet kan inte vara bättre- nära till allt.

• Recenserades: 12 oktober 2017

7,1
    Fina rum, roligt med lite udda materialval.
    • Vistelsen var 1 natt

Det luktar svett i rummet, vet inte om det är mattan men det känns inte fräscht. Hantlarna på rummet triggar till träning men hur är det tänkt att man ska kunna använda CD-skivan? Returpapper på toaletterna får aldrig högt poäng av mig...

Fina rum, roligt med lite udda materialval. Nära city, nära ICA-butiken. Bra gym. Bra frukost!

• Recenserades: 8 oktober 2017

Vi kom sent på kvällen och lämnade tidigt på morgonen, sov...
    • Vistelsen var 1 natt

Vi kom sent på kvällen och lämnade tidigt på morgonen, sov bra i bekväma sängar och blev purrade kl 5.30 enl. överenskommelse, fick jättegod frukostsmörgås med till tågresan. En ny upplevelse i detta fina rum var att handfatet var placerat utanför dusch och toalett. Det fanns ett kylskåp med varor att köpa om man ville och en vattenkokare, choklad, kaffe och tepåsar. man behövde inte svälta om man kom sent.

• Recenserades: 18 september 2017

God val
    • Inlämnad på mobil

Det var för tråkig frukost! Dessutom passar inte frukosttiden bra med jobbet. Rummets läge vid gatan gjorde att det blev mindre tyst på kvällarna.

Väldigt service inriktad personal och trevlig bemötande

• Recenserades: 4 september 2017

OK
    • Vistelsen var 2 nätter

Extrasängen var extremt obekväm. Ribbotten - varenda ribba och ojämnhet - kändes genom madrassen. Valde istället att lägga madrasssen på golvet och sova där.

Lite kul med hantlar på rummet.

Visar 1 – 75

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!
Bläddra i fotoalbumet för Hotel Aveny

Gäster har även recenserat dessa boenden: