Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

• Gratis WiFi

9,3

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 75

• Recenserades: 27 januari 2019

Riktigt fint hotell.
    • Reser med vänner
    • Juniorsvit Queen
    • Inlämnad på mobil

Riktigt fint hotell. Bra litet kök, skön säng, bra värme på rummet. Mycket välstädat. Trevlig personal och bra frukost i lugn miljö. Omsorgsfullt renoverat med mycket charmiga detaljer. Kommer gärna tillbaka!

• Recenserades: 20 januari 2019

Kanon läge!

Gillade allt!

Kanon läge! Super fint hotel med väldigt schyssta rum! Jättebra frukost! Väldigt trevlig personal! Rekommenderas varmt! Kommer garanterat återkomma!

• Recenserades: 7 januari 2019

Gillade allt.
    • Inlämnad på mobil

Gillade allt. Vårt favorithotell i Lund. Mycket fina och välstädade rum med pentry. Superbra frukost ingick. Trevlig och hjälpsam personal. Bra läge.

• Recenserades: 5 januari 2019

9,6
    Möjlighet att laga mat på rummet

Väldigt varmt på rummet Liten dusch Trångt frukost utrymme

Möjlighet att laga mat på rummet Takbjälkar/miljö Fräscht/rent Centralt/Super bra läge !

• Recenserades: 4 januari 2019

9,2
    Skön säng, bekvämt och charmigt rum, bad att få ett lugnt...
    • Inlämnad på mobil

Lite svårt att ställa in värmen i rummet. Korridoren i den gamla delen var lite jobbig, upp och ned, särskilt jobbig för mig som ser lite dåligt.

Skön säng, bekvämt och charmigt rum, bad att få ett lugnt rum och fick det, ett rum mot gården. Underbart tyst och sov bra. Mycket vänlig personal, perfekt läge, god frukost.

• Recenserades: 1 januari 2019

4,6
    Missnöjda med ändrade frukosttider, som vi fick först vid incheckning
    • Vistelsen var 1 natt

Hade vi blivit informerad vid bokningen, att frukost inte serverades den aktuella morgonen förrän mellan kl 09.00 - 12.00 hade vi valt ett annat hotell. Vi fick lämna hotellet utan, att ha ätit frukost

• Recenserades: 30 december 2018

Perfekt boende
    • Vistelsen var 4 nätter
    • Inlämnad på mobil

Det enda jag saknade var kanske en liten barhörna om man inte orkar gå ut på stan

Perfekt läge, super mysigt, fräscht, genomtänkt och rymligt rum . Skön säng med flera härliga kuddar. Pentry om du behöver fixa något enklare att äta . Passade mig perfekt

• Recenserades: 23 december 2018

Läget är fantastiskt.
    • Inlämnad på mobil

Läget är fantastiskt. Bra möjligheter till parkering precis vid hotellet och utmärkt avstånd till det mesta. Mysigt och välplanerat rum. Frukosten var trevlig och fräsch med många valmöjligheter. Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Hit kommer jag gärna igen!

• Recenserades: 20 december 2018

8,8
    väldigt familjärt och charmigt, bra välkomnande, mkt bra...
    • Vistelsen var 1 natt

väldigt familjärt och charmigt, bra välkomnande, mkt bra läge. Tyvärr ett lite för litet frukostområde så det blev snabbt trångt runt 8 men kvalitén på frukosten var det inget fel på, snarare tvärtom.

• Recenserades: 20 november 2018

Trevligt bemötande i mysig miljö
    • Vistelsen var 1 natt

Det gick inte att öpnna fönstrena i rummet, men ventilationen var bra så det var inget större problem.

sköna sängar, mysigt rum med ett litet pentry, jättegod nyttig varierad frukost och ett fint bemötande från alla i personalen. Jag rekommenderar detta boende å det varmaste.

• Recenserades: 19 november 2018

Oväntat hittade jag denna lilla pärla mitt i centrala Lund...
    • Inlämnad på mobil

Oväntat hittade jag denna lilla pärla mitt i centrala Lund när jag skulle ner en helg på festligheter. Ett hotell jag definitivt återkommer till nästa gång jag är i stan!

• Recenserades: 19 november 2018

8,3
    Prisvärt, bra rum och läge. God frukost.
    • Vistelsen var 2 nätter

Något trångt vid frukosten, men utbudet var bra och det tog aldrig slut. Det fanns även skyltar som talade om vilka tider som det var mer folk på.

Tyst rum, skön säng, ok badrum, dock lite varmt men det gick att öppna fönstret. Läget var helt ok, nära till affärer och bara 10-15 minuter till stationen i Lund.

• Recenserades: 12 november 2018

Centralt, fräscht och mysigt
    • Inlämnad på mobil

Ljusinsläpp från gatan på natten. Förstår det mysiga med små sidofönster. Men de gick inte att täcka för.

Mycket central läge vid Mårtenstorget. Fint renoverad. Mysigt och fräscht på samma gång

• Recenserades: 23 oktober 2018

Mycket fräscht, trevligt med gammal stil fast helt nytt.
    • Inlämnad på mobil

Frukosten var rätt så basal! Där fanns kylskåp men det var tomt, någon flaska mineralvatten hade inte skadat oavsett om det kostat att ta den.

Mycket fräscht, trevligt med gammal stil fast helt nytt. Trevlig personal som frågade och hjälpte till. Låg lättillgängligt till i bra område.

• Recenserades: 22 oktober 2018

Ånyo i Lund
    • Vistelsen var 1 natt

Det utmärkta intryck, som hotellet hade lämnat i våras, kunde den här gången tyvärr inte upprepas. Det anvisade rummet var visserligen rymligt, men mörkt. Hotellpersonalen kunde inte ordna med bords- eller läslampa. Då jag behövde arbeta på rummet, antog jag ett erbjudande på flytta till ett annat rum som hade lampa över bordet. Rummet var emellertid mindre och visade mot en bullrig innergård, så att hotellvistelsen inte var värd sitt pris. Värst är emellertid hotellets nya parkeringsarrangemang som administreras av Hojab Parkeringsservice i Solna, vilken bötesbelägger hotellgäster fast man erlagt sin parkeringsavgift hos receptionen. Receptionspersonalen var inte behjälplig att reda ut situationen. Vid nytt besök i Lund kommer detta hotell inte att vara mitt förstahandsval.

Sängarna på detta hotell är underbara.

• Recenserades: 19 oktober 2018

Mysigt och centralt!

Inget

Jättebra att det fanns pentry på rummet med kylskåp. Frukosten hade lite extra med olika kaffesorter och goda råvaror. Mysigt, trevligt och med ett fantastiskt bra centralt läge.

• Recenserades: 9 oktober 2018

Utmärkt!
    • Vistelsen var 3 nätter

Lite svårt att öppna fönstret. Och två sitter lite snett om man ligger i sängen och tittar. Men det spelar ingen roll.

Croissanterna väldigt goda Sängen utmärkt. Lite svårt att öppna fönstret

• Recenserades: 2 oktober 2018

9,2
    En skön minisemester för oss 80-plussare!
    • Vistelsen var 2 nätter

Sängarna var något för höga. Belysningstekniken försökte vi lära oss.

Vi uppskattade det goda bevarandet av de gamla sammanbyggda huskropparna, tillsammans med den nya moderna inredningen. Trevligt med det synliga tegelmurverket, som bidrar till den fina miljön. Anser murverksexperten med fru.

• Recenserades: 23 september 2018

Topp
    • Inlämnad på mobil

Rummet var varmt , lite livat på utsidan eftersom det var centralt . Nytt fräscht , bra med egen pentry, sängen 140cm lite för liten för 2 personer. Annars super mysigt ställe.

• Recenserades: 17 september 2018

Trevligt cityhotell med bästa läge.
    • Vistelsen var 1 natt

Duschen svämmade över när vi duschade (inget jätteproblem för oss) och just TV4 fungerade inte, brukar se Nyhetsmorgon och nyheter en stund.

Bra centralt hotell med rena och fräscha rum, vi hade ett stort familjerum med mycket välutrustat snyggt kök, behagligt färgsatt, till reducerat pris, 1245 kr, vilket då motsvarade förväntningarna väl. Hade dock inte bokat med pentry annars för en natt bara men extra plus nu. Rummet låg mot gatan och eftersom det var Kulturnatten så var det konserter på torget som hördes mycket väl till hotellet, dock var det tyst när vi kom tillbaka vid halv 12. Mittemot ligger ett nattöppet kebabställe där det blev lite liv i luckan vid tretiden. Jag sover alltid med öronproppar på hotell så därmed inga problem för mig. För att vara säker på tystnad, be om ett rum mot gården. Frukosten var jättebra med allt man kan önska av varm och kall mat, fräscht och trevligt.

• Recenserades: 4 september 2018

7,1
    Bra läge, trevliga rum, nära till det mesta.
    • Vistelsen var 1 natt

Röriga instruktioner gällande bilparkeringen som tog onödigt mycket tid i anspråk att hitta. Fick P-bot trots betald parkering, som hotellet dock tog hand om.

Bra säng, rent och prydligt. Bra kaffe och läge.

• Recenserades: 15 augusti 2018

9,6
    Ett dygn i Lunds centrum på ett mycket mycket trevligt hotell
    • Vistelsen var 1 natt

Det här var tredje gången vi bodde på hotellet och vistelsen blev lika skön och trevlig som tidigare. Absolut vårt favorit hotell i Lund (och vi har hunnit besöka de flesta i Lunds centrum under tiden vår dotter studerade där) !! Bra läge, fina rum, fantastik frukost.

Bodde här Augusti 2018

• Recenserades: 31 juli 2018

8,3
    Bra och trevligt boende mitt i Lund
    • Vistelsen var 1 natt

Frukostrummet var för litet för det antal personer som åt frukost. Personalen gjorde vad dom kunde för att skapa plats för oss men det var väldigt trångt. Balkongen hade utsikt mot parkeringsdäck.

Trevligt och hjälpsamt bemötande, bra läge mitt i stan. Bra med tvättmaskin som är gratis för gästerna! Perfekt för en familj som är ute på långresa att kunna fräscha upp kläderna.

• Recenserades: 27 juli 2018

Bra centralt hotell till bra pris.
    • Inlämnad på mobil

Vore bra om man skyltade bättre att det är ett Best Western hotell. Syntes knappast vilket gjorde att man körde förbi.

Trevlig och sakkunnig personal som gjorde incheckningen snabb. Tipdade även om bra restauranger i närheten. Bra rum som var stora och fräscha. Frukosten var kanonbra.

• Recenserades: 27 juli 2018

9,6
    Lyxigt känsla på semestern...
    • Inlämnad på mobil

Lite trist med bygget runt hotellet, men störde dock inte nattsömnen.

Härlig frukost! Bekväm transport till centrum med färjan belägen ett stenkasst från hotellet.

• Recenserades: 24 juli 2018

7,5
    Bra säng, bra luft-konditionering och tyst rum gav de bästa...
    • Vistelsen var 2 nätter

Frukostmatsalen var extremt trång och anstår inte ett hotell med fyrstjärniga ambitioner. När vi ville besöka buffe-bordet måste vi be kringsittande att resa sig för att kunna komma fram, klart otrivsamt. Rummet städades först kl. 15.15, och detta efter tillsägelse.

Bra säng, bra luft-konditionering och tyst rum gav de bästa förutsättningar för god sömn!

• Recenserades: 23 juli 2018

Sängarna och badrummet helt topp!
    • Inlämnad på mobil

Matsalen var trång och därför mindre trivsam. Inget ställe att sitta kvar pch njuta av en extra kopp kaffe, tyvärr.

Sängarna och badrummet helt topp! Det centrala läget också ett stort plus!

• Recenserades: 23 juli 2018

7,9
    Bra hotellrum, fräscht och välstädat.
    • Inlämnad på mobil

Trångt i frukostutrymmet och personal som inte gav ett trevligt intryck. En anställd gjorde miner när hon skulle städa av ett bord. Slarvigt skuren frukt. Inga skyltar så man visste vad det var för yoghurt eller i skålarna.

Bra hotellrum, fräscht och välstädat. Bra läge i stan.

Riktigt bra hotell!
    • Vistelsen var 1 natt

Mycket trevlig personal och god service. Trevligt läge. Nära till flera bra restauranger. Fint rum med mycket sköna sängar. Bra med egen parkering.

• Recenserades: 22 juli 2018

Mycket prisvärt boende mitt i centrala Lund
    • Inlämnad på mobil

Fick ett rum på baksidan med utsikt mot en stor bil parkering.

Fint rum med kök,laga enkel middag om man vill det. Sköna sängar med skön behaglig luftkonditionering då det var mycket varmt ute.

Varmt o skönt
    • Inlämnad på mobil

För smal säng/ när man bokar hotel så borde bredden stå i cm. Rummet hade varit bättre med 160 cm säng

Bra kaffe och en trevlig innergård som användes varje dag.

• Recenserades: 9 juli 2018

Centralt, modernt, praktiskt.
    • Vistelsen var 2 nätter

Frukostmatsalen var liten, det blir lite trångt där.

Bra rum men sängen var 140 bred, i smalaste laget för att räknas som dubbelrum. Det fanns pentry i rummet, bra för självhushåll. Nära till Coop. Bra hotell överlag med bra läge.

• Recenserades: 2 juli 2018

7,9
    bra boende med egen uteplats
    • Vistelsen var 2 nätter

Att avloppsledningarna inte var isolerade, vartenda toabesök ovanför rusade i vår vägg. Frukostpersonalen dag ett som hellre stod i mobilen än fyllde på. Dag två var två frukostvärdinnor, den yngre med ett helt annat driv.

Sköna sängar, trevligt med eget kök och uteplats. Trevlig receptions personal. Bra parkering, dock lite svårt hitta till hotellet

• Recenserades: 26 juni 2018

Bra läge mitt i stan.
    • Inlämnad på mobil

Om det ska vara nåt så är det täckena som var för tjocka för sommarvärmen...trots AC.

Bra läge mitt i stan. Trevlig personal och jättefina små lägenheter med allt man behöver.

• Recenserades: 20 juni 2018

8,8
    Trevligt hotel, perfekt läge, nära centrum, bra med eget...
    • Vistelsen var 2 nätter

Sängen lite tokig då bäddmadrassen inte låg kvar i sängen, halva bäddmadrassen hängde utanför sängen när jag vaknade. Fick heller inte AC att fungera, så det var väldigt varmt på rummet.

Trevligt hotel, perfekt läge, nära centrum, bra med eget litet kök på rummet

• Recenserades: 4 juni 2018

7,1
    Hotel för ensamkommande gäster utan bil.
    • Vistelsen var 2 nätter

Mycket störande ljud på morgonen både sopbil o leveranser båda dagarna. Oerhört litet rum för MYCKET pengar.Absolut INGA sittplatser vid frukosten. ingen information från hotel eller vaktbolag om p-plats.

Läget suveränt.

• Recenserades: 1 juni 2018

Bra frukost.
    • Inlämnad på mobil

Utsikt över en parkering. Inte roligt när man ska bo flera nätter. Fanns inte utrymme att be om det på webbokningen. Tråkig matsal utseendemässigt. Betalade nära 1600 per natt för ett enkelrum och förväntade mig mer.

Bra frukost. Riktigt trevlig och hjälpsam personal.

• Recenserades: 31 maj 2018

9,2
    Vi var nöjda med hotellet och kan tänka oss att bo där igen...
    • Vistelsen var 3 nätter

vi hade två rum. Ett rum var väl trångt. Det hade varit bra om man vid bokningen hade fått tydligare information om rummets storlek. Vi hade då försökt att direkt boka ett rymligare rum.

Vi var nöjda med hotellet och kan tänka oss att bo där igen vid nästa resa till Lund.

• Recenserades: 28 maj 2018

Sängen var urskön, sov som en stock.
    • Vistelsen var 1 natt

Hitta hotellet var inte så lätt!

Sängen var urskön, sov som en stock. En koltrast hanne underhöll oss med sin ljuvliga sång genom gårdsfönstret, mycket fin miljö och historisk bakgrund i dom 3 ihopbyggda fastigheterna som utgör hotellbyggnaden som renoverats till toppstandard, vår vistelse kunde inte blivit bättre,

• Recenserades: 26 maj 2018

8,3
    Vi skulle besöka Lundakarnevalen och ville ha ett rum nära...
    • Inlämnad på mobil

Priset var väl högt för ett dubbelrum, det var kanske karnevalshelgen som höjde priset?!

Vi skulle besöka Lundakarnevalen och ville ha ett rum nära området. Det fick vi och detta var ett bra hotel. Till och med ett litet pentry i vår lilla ”studio”. Tyst och bra trots det centrala läget, en luftkonditionering som fungerade och en hyfsad frukost.

• Recenserades: 23 maj 2018

Hotellrummet var utomordentligt praktiskt och väl genomtänkt...
    • Inlämnad på mobil

Hotellrummet var utomordentligt praktiskt och väl genomtänkt inrett. Bekväm säng. Mycket praktiskt parkeringsarrangemang. Väldigt lugnt läge i centrala Lund. Trevlig, effektiv receptionspersonal som kan sitt hotell och sin stad. Frukosten var bra, men inte över genomsnitt för svenska hotell av denna klass.

• Recenserades: 20 maj 2018

9,6
    Bor här när vi kommer till Lund nästa gång.
    • Vistelsen var 1 natt

Stort härligt rum med pentry, t o m diskmaskin, med stort badrum under takåsen. Sängen mycket bekväm, rent och snyggt. Frukosten innehöll allt vi önskade. Parkeringen i garaget lite dyr men på bekvämt håll.

• Recenserades: 16 maj 2018

9,6
    Bra förutom att rummet inte var det jag beställde. Rest. VED på Mårtenstorget rekommenderas.
    • Vistelsen var 1 natt

Hade bokat "Svit Deluxe med utsikt över staden" men fick utsikt över innergård och parkeringsplats. Mycket dålig beskrivning och det gjorde mig mycket missnöjd. Dubbelkolla med hotellet vilket rum som verkligen bokats. Inte så roligt att komma fram och få det beskedet och inte mycket att välja på då, bara att gilla läget vilket de såklart vet. För lite bord och stolar på innergården, flera med fågelskit vilket borde torkats bort innan man öppnar för sina gäster. En sak som retar mig på alla hotellrum är att tavlor ofta hänger snett. Ska det vara tavlor ska de hänga rakt eller iaf så nära rakt det går. Vi märker ändå att ni inte dammat i överkanten på ramen.

Rummet ganska välstädat och fräscht. Omsorgsfullt renoverat. Närheten till Mårtenstorget oslagbart. Utsikt över staden obefintlig men trevlig innergård där man kan äta sin frukost vilken var väldigt omfattande och väldigt god.

• Recenserades: 13 maj 2018

7,5
    "Familjesvit" kan inte vara dimensionerad efter 2 gäster men säljas in som fullgott för 3!
    • Familjesvit
    • Inlämnad på mobil

Vi bokade familjesvit för tre vuxna. Det framgick vid bokningen att det var ett boende för upp till fyra personer. Men det visade sig att det endast fanns två sängar. Och bäddsoffan var ersatt med en enkel hopfällbar och obekväm extrasäng. Där fanns det heller ingen lampa. Att den utlovade bäddsoffan inte fanns gjorde det svårt att sitta och umgås i "sviten". Detta var inte ett fullgott boende för tre personer. Jag påpekade detta på hotellet och hon sa att de fått samma synpunkt tidigare.

Dubbelsängen var skön.

• Recenserades: 12 maj 2018

9,6
    Trevlig frukost med det lilla extra!
    • Inlämnad på mobil

Trevlig frukost med det lilla extra! Utmärkt läge! Kul att hyra cyklar (50kr) och se mer av staden. Mycket sköna sängar. Uppskattade möjligheten att ta en kopp kaffe/kaka och sitta utomhus.

• Recenserades: 2 maj 2018

Trivdes fantastiskt bra och kommer definitivt komma tillbaka!
    • Inlämnad på mobil

Att det kostade pengar att hyra cykel. Det var ingen konstig summa men är van vid att det ingår, speciellt i en cykelstad som Lund.

Fantastiskt mysigt hotell med bra läge, trevlig personal, bra frukost och FANTASTISKT rum. Sängarna var perfekta och köket på rummet perfekt utrustade.

• Recenserades: 2 maj 2018

Härlig vistelse på ett mycket bra hotell!
    • Vistelsen var 1 natt

Rummet var rymligt, fräscht och trevligt. Sängarna sköna. Fint med köksavdelningen. Frukosten riktigt bra liksom frukostvärdarna som var alerta och snabba.

• Recenserades: 29 april 2018

6,7
    Fint hus, vistelsen var dock katastrof :/
    • Vistelsen var 1 natt

Stod utanför det mesta av natten, väcktes av brandlarmet och ingen jobbade i receptionen. All gäster lämnade hotellet hals över huvud och brandkåren kom. Stod utanför ett bra tag! Fick inget kvitto och ingen frukost, kändes snålt.

Fint rum, som en lägenhet. Väldigt märkligt golv i korridoren, huset var tydligen från 1700 - talet, och var allt utom jämt. Men charmigt.

Bodde här April 2018

• Recenserades: 1 april 2018

Sköna sängar.
    • Vistelsen var 1 natt

Sköna sängar. Pentry på rummet med stort kylskåp, visste inte det i förväg, så det var en bra överraskning. Bra frukost! Scrambled eggs på riktiga ägg (inte äggpulver), stora kaffekoppar, färsk frukt, goda croissanter.

• Recenserades: 22 mars 2018

Enkelt, städat, proffsigt.
    • Vistelsen var 1 natt

Fick en smutsig handduk på toaletten (en liten för golvet så inga problem eg). I övrigt var det riktigt fint städat.

Superbra att man kunde checka in sent via porttelefon trots att receptionen var stängd.

• Recenserades: 22 mars 2018

säng bra, frukost bra!
    • Vistelsen var 1 natt

Man marknadsför ett hotel i ett 1700-talshus. Vart tog 1700-talet vägen? Man har dekorerat bort all känsla med glittrande plast från jordens alla hörn.

säng bra, frukost bra!

• Recenserades: 20 mars 2018

9,2
    Att receptionisten kompenserade mig och gjorde sitt bästa...
    • Enkelrum
    • Inlämnad på mobil

Kunde inte dra ner värmen i rummet

Att receptionisten kompenserade mig och gjorde sitt bästa för att jag skulle bli nöjd. Och lyckades vända en missnöjd kund

• Recenserades: 18 mars 2018

Kan rekommenderas.
    • Vistelsen var 5 nätter

Önskar fler/mer grönsaker och frukt till frukost och möjlighet till färskpressad juice. Mer noggrann städning av ex badrumsväggar (rester av tidigare gäster...), hyllor och golv. Vaknade av wc-spolning från rummet ovanför. Saknade klocka/telefon nära sängen.

Trevligt bemötande och utmärkt läge i Lund. Bra frukost. Dagliga bäddningen mm ok.

• Recenserades: 18 mars 2018

8,8
    Utmärkt städning av rum och badrum .
    • Inlämnad på mobil

Trångt frukostrum . Inte riktigt den frukostbuffé som vi förväntar på hotell . Både hårdkokta och löskokta ägg borde erbjudas . Grova frukostbröd inte enbart vita frallor . Mer än 2 sorters yoghurt .leverpastej skulle stå på kylplatta , den såg inte aptitlig ut . Brukar alltid ta leverpastej men avstod pga ovanstående.

Utmärkt städning av rum och badrum . Gott kaffe .inga störande ljud från trafik .

• Recenserades: 8 mars 2018

9,2
    I stort sett mycket nöjd men frukosten behöver snäppas upp en nivå!
    • Vistelsen var 1 natt

Frukosten var inte lika bra som tidigare. Det som skulle ha varit varmt var kallt. Väldigt lite att välja på när det gäller pålägg.

Bra läge i Lund, nära till det mesta. Mycket trevlig och hjälpsam personal i receptionen.

• Recenserades: 20 februari 2018

Utmärkt hotell i centrala Lund
    • Vistelsen var 2 nätter

Det enda vi saknade var ett långt skohorn i rummet... Det lilla böjde sig, när vi använde det...!

Utmärkt hotell i centrala Lund! Sköna sängar - fantastisk frukost, där den krämiga äggröran och de små goda vitamin-shotsen var pricken över i, och en spännande byggnadshistoria. Nära till allt och bra parkering. Tvättlapp i duschen gav extra plus!

Bodde här Februari 2018

• Recenserades: 12 februari 2018

9,2
    Mycket nöjd, återvänder gärna.
    • Vistelsen var 1 natt

Rumsdörrens lås i behov av finjustering. Badrummets golvvärme var avslagen.

Interiörerna både i korridorer och rum var extra gemytliga, rummet rymligt och badrummet snyggt och funktionellt.

Bodde här Februari 2018

• Recenserades: 29 januari 2018

9,6
    Härlig helg i Lund med besök på Kulturen, Lund 350-årsjubileet och goda restauranger.
    • Vistelsen var 1 natt

Den ena av de två cycklar vi lånade var supertung att trampa, men vi slapp betala för den. Bra service!

Perfekt läge, mysigt hotell, god frukost och trevlig personal. Vi fick ett superlugn rum mot innergården. cyklar att låna.

• Recenserades: 21 januari 2018

Vi kommer tillbaka

Duschdörrarna var trasiga

Hotellet låg jättebra till det var nära till allt. Trevlig personal i receptionen. Fanns ett litet minikök på hotellrummet kanon:-)

• Recenserades: 15 januari 2018

9,2
    Fint hotell på bra läge.

Ganska begränsad frukost.

Bra läge med fina och städade rum. Mycket trevlig personal. Rummen är utrustade med små kök vilket kan vara positivt. Finns även parkering i anslutning till hotellet.

• Recenserades: 9 januari 2018

8,3
    Enkelt och fräscht boende i centrum
    • Vistelsen var 2 nätter

Ingen servering utanför frukosttid. Men det behövs i och för sig inte i Lund som har så många bra caféer, barer och restauranger. Frukostmatsalen finns tillgänglig för den som vill äta/dricka något eget (det var några grupper av gäster som gjorde det).

Bra frukost. Personalen mkt aktiv att fylla på och hålla fräscht. Enkelt, rent och bekvämt boende centralt.

• Recenserades: 8 januari 2018

8,3
    God somn, bra shopping, centralt
    • Familjesvit
    • Vistelsen var 2 nätter

Gymmet var nytt men hade inte så mycket redskap. Kalla delen av frukosten var mycket bra däremot var den varma frukosten en besvikelse. Det var sega bacon, äggröran hade konstig, nästan bitter, smak och köttbullarna var dåligt stekta.

Rummet var bra och sängarna bekvämma. Köket var fint med allt vi behövde.

• Recenserades: 20 december 2017

8,3
    En riktig hotellpärla mitt i Lunds pittoreska centrum.
    • Enkelrum
    • Vistelsen var 1 natt

Trånga och svåra hotellkorridorer att gå i med lite luriga nivåskillnader.

Ett mycket stort enkelrum med lägenhetskänsla. Jättestort och trivsamt badrum, skön säng och tillgång till kök med kyl och spis. Trevlig personal och god frukost.

• Recenserades: 18 december 2017

9,2
    Att det satt en skylt/anslag på parkeringsautomaterna...
    • Inlämnad på mobil

Att det satt en skylt/anslag på parkeringsautomaterna att det fanns dygnskort för hala priset om man var boende. Lite sent att få reda på det i receptionen när man redan parkerat/betalt

• Recenserades: 8 december 2017

Läget!
    • Inlämnad på mobil

Hissen gick hela natten och man hörde t o m ”first floor”, alltså vilken våning hissen var på genom väggen. Hela natten. Ostädad och ofräsch toalett.

Läget!

• Recenserades: 16 oktober 2017

8,8
    Se till att parkera efter att du checkat in, hotellet...
    • Vistelsen var 1 natt

Se till att parkera efter att du checkat in, hotellet erbjuder parkering för 190 kronor per dygn vilket är billigare än till exempel parkeringshuset bakom hotellet.

Bodde här Oktober 2017

• Recenserades: 12 oktober 2017

Stort rum.
    • Inlämnad på mobil

Mycket dålig wifi. Parkering i 24h för 190kr. Att p-biljetten varar ”exakt” 24h, istället för att säga ett dygn och inte vara så fixerad vid exakt tidpunkt när man måste lämna parkeringen för att inte få p-bot. Lite mer flexibilitet!

Stort rum. Skön säng. Bra frukost.

Bodde här Oktober 2017

• Recenserades: 26 september 2017

Vi är mycket nöjda med vårt boende.
    • Vistelsen var 1 natt

Sängen kunde gärna ha varit lite bredare för två personer.

Ljust, trevligt rum. Förtjusande och hjälpsam ung kvinna som tog emot oss i receptionen. God frukost.

Bodde här September 2017

• Recenserades: 4 september 2017

Sängarna var fantastiska, rummet rymligt och tyst på kvällen...
    • Inlämnad på mobil

Frukostrummet kändes trångt men det var en generös frukostbuffé

Sängarna var fantastiska, rummet rymligt och tyst på kvällen och natt då det vette mot parkeringen.

Bodde här September 2017

• Recenserades: 23 augusti 2017

9,2
    Trevligt hotell med bra läge i centrala Lund.
    • Vistelsen var 2 nätter

Äggen var hårdkokta! Städningen var bra men varför var inte disken diskad när jag kom, detta var inte bra. Dessutom gick diskmaskinen igång per automatik (?) första natten. Knepigt.

Kul idé att bygga om dess hus till hotell - blev personlig inredning och touch på hela konceptet. Bra rum men eftersom jag är kortvuxen är denna typ av sängar visserligen sköna och man sover gott men de är för höga! Trevlig personal, glada och tillmötesgående.

• Recenserades: 7 augusti 2017

Centralt boende i Lund
    • Inlämnad på mobil

Sängarna är smala men ändå bekväma. Två nätter fungerar det men kanske inte längre...

Mycket centralt beläget. Bra duschrum. Bra frukost. Rummen har kök så man kan fixa mat själv om man vill . Finns t.o.m diskmaskin.

• Recenserades: 7 augusti 2017

Toppen helt enkelt!
    • Vistelsen var 1 natt

Tack för en trevlig vistelse på Hotell Nordic i Lund! Hit kommer vi gärna tillbaka! Trevligt mottagande, kände oss verkligen välkomna. Receptionisten hjälpte till med parkeringstillstånd i P-huset med direktaccess till hotellet, toppenbra! Hotellet bjöd på kaffe och te i frukostmatsalen hela dygnet (lyxigt). Toppenfint rum/studio högst upp under takåsen, litet men väldigt väldisponerat med rejält badrum, litet pentry med kyl, spis, Micro och diskbänk. Perfekt om man vill fixa nåt litet själv att äta. Enkel men jättegod och fräsch frukost.

• Recenserades: 6 augusti 2017

Fantastiskt rum med utsikt över Lund.
    • Inlämnad på mobil

Fantastiskt rum med utsikt över Lund. Underbara sängar. Bra service. God frukost. Nära till parkering. Extra plus är gångavstånd till den vackra botaniska trädgården.

• Recenserades: 4 augusti 2017

Fyra underbara dagar i Lund på ett mycket mycket trevligt hotell
    • Vistelsen var 4 nätter

Allt var bra på Hotel Nordic Lund. Personalen var vänlig och tillmötesgående. Hotellet ligger mitt i centrum, lätt att promenera överallt. Frukost var bra, likaväl rummet.

Bodde här Juli 2017

• Recenserades: 30 juli 2017

9,6
    En härlig vistelse med utmärkt frukost!
    • Inlämnad på mobil

Frukosten var superb, gott och fräsch och ett utmärkt urval att välja från! Plus för den godaste laktosfria yoghurten! Personalen fantastiskt trevlig och bra läge till restauranger och barer. Vårt rum var väldigt tyst, lugnt och skönt!

Bodde här Juli 2017

Visar 1 – 75

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!

Gäster har även recenserat dessa boenden: