Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

• Gratis WiFi

8,2

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 75

• Recenserades: 11 februari 2019

Bra läge.
    • Vistelsen var 1 natt

Jag hade meddelat både skriftligen vid bokningen och muntligen när jag checkade in att jag skulle åka väldigt tidigt innan frukosten skulle serveras. Jag blev lovad att få några iordninggjorda smörgåsar enligt mina önskemål med mig på morgonen. Detta glömdes bort. Trist! Kompressorn till kylskåpet i rummet störde oss ganska mycket på natten när vi skulle sova.

Bra läge. Finns en billigare parkering nära hotellet.

• Recenserades: 11 februari 2019

Övernattningar helg.
    • Inlämnad på mobil

Familjerum där sängarna var alldeles för mjuka. Hårtork från förr....låter men blåser inte. Det mesta på frukosten sön var tyvärr slut och tog lång tid att fylla på...

Hyfsat lugnt och rymligt rum.Priset och läget bra.Trevlig lobby.Frukost lördag lugnt och funkade bra med få gäster på plats.

• Recenserades: 6 februari 2019

Frukosten var okej.
    • Vistelsen var 1 natt

Rummet var väldigt kallt. Min kollega var tvungen att sova med mössa. Äckligt kaffe.

Frukosten var okej. Bodde där för att hotellet låg väldigt nära hallen vi skulle till. Lätt att ta sig från och till stan.

• Recenserades: 4 februari 2019

Läget och parkeringsmöjlighet.
    • Vistelsen var 1 natt

Frukosten där det mesta var slut och man fick be om påfyllning. Säng intill väggen." Luktade" i badrummet, mögel?

Läget och parkeringsmöjlighet.

• Recenserades: 20 januari 2019

För oss är detta det bästa, lugnaste, härligaste hotellet vi...
    • Vistelsen var 1 natt

Kan inte komma på något vi inte gillar.

För oss är detta det bästa, lugnaste, härligaste hotellet vi har vari på! Åker vi till Göteborg, så är det Hotel Örgryte som gäller! Mottagandet är toppen, rummen lika så, frukosten fantastisk och personalen är alltid tillmötesgående, om vi önskar något.

• Recenserades: 12 januari 2019

7,1
    Bedagat, men prisvärt boende.
    • Vistelsen var 1 natt

Hotellet ger ett slitet intryck. Behöver restaureras. Saknade "backspegel" i badrummet. Totalstopp i handfatet. Liten TV. Enstaka (=för få) galgar i garderoben.

Trevlig personal & prisvärt

• Recenserades: 8 januari 2019

7,5
    Bra läge inför en flygresa från Landvetter
    • Vistelsen var 1 natt

Bra service! Vi skulle åka till flygplatsen klockan tre på morgonen. Personalen gjorde mackor åt oss, samt ordnade fram kaffe och juice. Väldigt snällt.

• Recenserades: 8 januari 2019

Relativt nära till city.
    • Inlämnad på mobil

Skulle behöva en uppfräschning på vissa ställen.

Relativt nära till city. Lugnt läge. Helt okej rum! Om man valde bort städningen en dag, skänktes pengar istället till utsatta barn och kvinnor i Afrika! Fint!

• Recenserades: 6 januari 2019

8,8
    Sköna sängar, bra personal och bra frukost!
    • Inlämnad på mobil

Hade önskat att man bara betalade en avgift för hundarna o inte per dygn. Hade oxå önskat hundsäng o vattenskålar.

Sköna sängar, väldigt tillmötesgående personal, bra utbud till frukost o rymliga rum.

• Recenserades: 4 januari 2019

Bra att det fanns möjlighet med parkeringsplats inomhus
    • Inlämnad på mobil

Det var inte rent i badrummet, svartmögel och väldigt slitet. Smal frukostbuffé med kaffe som smakade bränt. Väldigt dyrt att ta med sig hund

Bra att det fanns möjlighet med parkeringsplats inomhus

• Recenserades: 22 december 2018

8,8
    Där är perfekt, för oss!
    • Vistelsen var 1 natt

Vi har inget negativt att säga om hotellet eller vår vistelse där.

Personalen fantastisk! Rummet perfekt! Hit kommer vi gärna igen! Alltid trevligt bemötande! Detta är vårt favoritställe i Göteborg!

• Recenserades: 22 december 2018

8,8
    Alldeles utmärkt, absolute värt pengen.
    • Vistelsen var 1 natt

Anrikt hotell med märken av tidens tand. Smutsiga frånluftsventiler och något kalla rum. Men läget, personalen och reception/resturangen gör det till ett utmärkt val för ett Göteborgsbesök.

• Recenserades: 10 december 2018

6,3
    Bor ofta på detta hotell på grund av barnbarn i närheten.
    • Inlämnad på mobil

Beställde denna gång som vanligt i god tid ett dubbelrum standard, men blev anvisad ett dubbelrum small. Trots att jag påvisade detta fick vi beskedet att hotellet var fullbelagt. Omöjligt att sova för oss som inte tillhör de småväxta. Mannen är 2meter lång. Dessutom inga extrakuddar och bara ett täcke. Vi måste vara säkra på att beställt rum är det vi får. Har bokningsbekräftelse kvar så jag är säker på min sak. Hoppas det är en engångsföreteelse. Mvh. Inga Wallnäs

Bor ofta på detta hotell på grund av barnbarn i närheten.

• Recenserades: 9 december 2018

Bra läge
    • Inlämnad på mobil

Slitet hotellrum, städutrustning i korridorerna, fullständigt kaos vid frukosten där ingen personal tog hand om placering och utbudet av mat var väldigt begränsat

Bra läge

• Recenserades: 5 december 2018

Prisvärt, med bra läge.
    • Vistelsen var 2 nätter

Luktade lite avlopp på toan då och då. Kunde varit lägre pris i p-huset.

Sängen var bra, och kylskåp på rummet, och det var en lugn miljö runt om. Bra parkeringshus, dock mot avgift.

• Recenserades: 30 november 2018

6,3
    Bra parkeringshus, positivt att man ej behövde skrapa bilen...
    • Inlämnad på mobil

Sängen var obekväm att ligga i för lakan och påslakan kliades mot huden, mycket noppror. Skulle behöva köpas in ny uppsättning sängkläder.

Bra parkeringshus, positivt att man ej behövde skrapa bilen dagen efter.

• Recenserades: 30 november 2018

4,5
    Croissanterna
    • Vistelsen var 1 natt

Det var iskallt på rummet och trots att jag pratade med receptionen två gånger var allt de kunde erbjuda en filt. De hade inga värmefläktar, inga varmvattenflaskor eller dylikt. Har mailat dem efteråt men inte hört från dem.

Croissanterna

• Recenserades: 26 november 2018

7,1
    Skön säng, trevlig personal.
    • Inlämnad på mobil

Kändes gammalt, hela badrummet behöver upprustas. Handukstork fungerade inte. Kalla golv i hela rummet. Frukostmaten tog slut hela tiden, även servetter, kaffekoppar mm.

Skön säng, trevlig personal.

• Recenserades: 26 november 2018

3,3
    Kommer aldrig att åka till detta vidriga hotell någonsin mer.
    • Inlämnad på mobil

Kallt på rummet. Vi mätte temperaturen och det var bara 14 grader på rummet. Kunde inte sova på hela natten eftersom det var så kallt. Tänkte lämna hotellet på natten men stannade kvar trots allt. Sen var det silverfiskar på porslinet och på borden bland frukosten, så ingen i vår familj åt någon frukost.

• Recenserades: 25 november 2018

Mysigt och prisvärt!
    • Inlämnad på mobil

Lite tråkigt att dubbelsängen var två ihopsatta enkelsängar som gled isär...

Mysigt hotell och väldigt prisvärt! Bra kommunikationer som snabbt tar en in till Göteborg på nolltid!

• Recenserades: 21 november 2018

5,0
    Besvikelse.
    • Vistelsen var 1 natt

Det var kallt på rummet. Frukosten tog slut långt innan sluttid. Frukosten som skulle vara varm var kall. Personalen sa att de var för få som jobbade.

• Recenserades: 20 november 2018

7,5
    Bra läge för oss och till ett bra pris.
    • Inlämnad på mobil

Saknades tvål i badkars pumpen och väggen vid sängen mot badrummet var smutsig. Gillar när örngotten går att stoppa in så att inte kudden glider ut.

Vi fick vad vi förväntade oss. Bra pris och bra hotel.

• Recenserades: 12 november 2018

Så där!
    • Inlämnad på mobil

Temperaturen. Undrade lite över viss mat på frukosten i burkar. Kändes inte som det var första dsgen det stid framme. Viss mat som leverpastej kan inte stå framme i timmar.

Frös hela tiden. Det var hyfsat rent men kändes gammalt med lite sprucken kakel och gamla gardiner.

• Recenserades: 12 november 2018

9,6
    Jag kommer att bo på Hotel Örgryte även under nästa besök i Göteborg.
    • Vistelsen var 1 natt

Jag gillar inte att man använder parfymerat rengöringsmedel när man städar hotellrummen. Sluta med det!

Jag fick en enastående serviceupplevelse. Upptäckte vid frukosten att jag hade glömt putsa mina glasögon. När jag stod där och skulle börja putsa med en flik av min skjorta, kom värdinnan fram till mig och frågade om hon fick hjälpa mig putsa glasögonen med rätt vätska. Hon fick med sig mina glasögon och försvann ut i köket och kom tillbaka med mina glasögon som nu såg helt nya ut. Detta måste vara en super-tiotaggare. Jag har berättat om mina glasögon på Hotell Örgryte för kollegor och vänner och alla tycker det är enastående. Dessutom arbetar vi med serviceutveckling inom bl.a. hotell och restauranger. Tack Booking.com och Hotell Örgryte.

• Recenserades: 6 november 2018

ok förutom frukosten
    • Vistelsen var 1 natt

Servicen av frukostpersonalen var under all kritik. Vi gäster fick hjälpa varandra då personalen både struntade i att hjälpa oss och dels inte förstod vad vi sa. Flera av gästerna kommenterade detta till varandra, den sura och otrevliga frukostpersonalen. Min son skulle försöka göra våfflor men gjorde tydligen fel, då röt en ur personalen till mot honom att han inte kunde göra så men hon visade honom inte hur han skulle göra istället. Då var det en annan av gästerna som visste hur maskinen funkade som kom och visade oss istället...

Läget, sängarna

• Recenserades: 5 november 2018

Urmysigt och behagligt.
    • Vistelsen var 2 nätter

Denna gång var dock rummet något kallt, golvet framförallt.

Alltid lika trevligt att bo hos er. Känns som hemma! :-) Familjen trivs och vi passade även på att basta och träna.

• Recenserades: 1 november 2018

7,1
    Godkänd sovplats o delar av frukost och vänlig personal.
    • Inlämnad på mobil

Garderobsdörr som nästan lossnade. Söndrig sladd till lampan vid bäddsoffan i familjerum.Elrisk! Inte så inbjudande skurna frukter och delar av smörgås pålägg. Resten av frukost OK

Läget i stan.Godkänd personal.Inga gardiner i familjerummet takfönster.

• Recenserades: 22 oktober 2018

5,6
    Bra lobby
    • Vistelsen var 2 nätter

Hygienpåsar saknades. Tvålautomaten vid tvättstället var tom. Dåligt toapapper. Sänglamporna för långt från sängen, stora och inte riktbara. Äggen var slut första dagen, inte förrän påpekande började man koka nya.

Bra lobby

• Recenserades: 21 oktober 2018

6,3
    Bra utbud på frukosten och trevlig personal.
    • Inlämnad på mobil

Ostädat rum, t ex låg det hår (inte huvudhår direkt) i handfatet på toaletten. Luktade illa från avloppet när man spolade vatten. Silverfiskar i rummet. Otroligt lyhört, låter som jordbävning när någon annan på hotellet spolar vatten. Blev inte mycket sömn till följd av detta.

Bra utbud på frukosten och trevlig personal. Ligger lite i utkanten så man störs inte av spårvagnar eller trafik.

• Recenserades: 20 oktober 2018

7,9
    Det var bra läge till mitt möte som var tidigt på morgonen. Bussen gick var 4e minut nästan utanför.
    • Vistelsen var 1 natt

Städningen av rummet kunde ha varit bättre. Det var nämligen mycket damm på ena hörnet av rummet.

Det var lugnt området och jag sov gott utan att störas.

• Recenserades: 18 oktober 2018

5,4
    Det är synd att hotellet hyr ut ett sådant här rum när hotellet för övrigt är helt ok.Vistelsen blev
    • Vistelsen var 1 natt

Rummet vi fick nr 317 var allt annat man kan önska sig och betala för döda flugor sitter krossade mot fönstret ,mycket damm och smuts runt lister och i hörnen badrummet var nog det värsta jag sett på ett hotell ,troligen inte reparerat sen 70 talet . Svartmögel och ruttet i stor skala vid insidan av badrumsdörren, dörren fuktskadad på insidan, duschdraperiet riktigt vidrigt fullt med ingrodd smuts och rödalger i nederkant .Förhoppningsvis var det här rummet ett "dåligt rum" på hotellet.

läget är lugnt och fint lätt att ta sig in till centrum utifrån ser hotellet ut att stämma överens med era bilder receptionen och frukostavdelningen helt OK

• Recenserades: 2 oktober 2018

5,0
    Skön säng
    • Vistelsen var 2 nätter

Incheckningen där man inte hittade våra bokade rum på bokade namn etc, inte hade bokat in parkering trots bekräftelse. Rum vid hissen så det lät som något fordon körde genom rummen så fort någon använde den, detta rum borde inte hyras ut så länge man inte kan isolera bättre. Inte påfyllt med toarulle på toaletten.

Skön säng

• Recenserades: 23 september 2018

8,3
    Mycket prisvärt och trevligt boende.
    • Vistelsen var 2 nätter

Trappstegen utan trappräcken till rummen var svåra att gå i för min åldrige medresenär.

Trivsamt och personligt boende. Generös frukost. Nära till buss. Sköna sängar. Trevlig och tillmötesgående personal. Centralt!

• Recenserades: 23 september 2018

5,4
    Trivseln saknades totalt. Rummet var rent, men det var också allt.
    • Vistelsen var 1 natt

Fotot från hemsidan stämde inte. Det fanns inga gardiner, ingen matta, ingen läslampa, ingen fotölj...= Det som såg trivsamt ut saknades helt - förutom sängen som var väldigt bra. Första våningen erbjöd dessutom insyn från en långbänk utanför. Där satt rökarna på morgonen. Granne till mig var - hissen - som var igång väldigt sent och mycket tidigt.

Sängen var skön, resten var mediokert

• Recenserades: 22 september 2018

9,6
    Personalen är mycket serviceinriktad,rummen prisvärda,tider...
    • Inlämnad på mobil

Personalen är mycket serviceinriktad,rummen prisvärda,tider för frukosten generösa så man har möjlighet att utföra ärenden både före och efter frukosten.Uppskattar mycket möjligheten att parkera bilen på p-platsen nära hotellet, enkelt och flexibelt. Slipper p- garage vilka för min del är olustiga, fra som ensam kvinna.

• Recenserades: 16 september 2018

Hotell Örgryte rekommenderas
    • Vistelsen var 1 natt

I frukostmatsalen blockerade kön till våffeljärnet det övriga utbudet (Förslag: flytta något till ett eller flera andra bord i närheten)

Trevlig frukostmatsal och bra utbud (men...). Kaffe/the/kaka i matsalen dygnet runt. Ljusa utrymmen.

• Recenserades: 27 augusti 2018

Allt helt perfekt
    • Vistelsen var 1 natt

Laktosfritt alternativ till frukosten det är det enda att anmärka på

Allt var mycket bra trevlig personal, fantastiskt god frukost , Fina städade rum trevligt område nära Liseberg men ändå lugnt område

Bodde här Augusti 2018

• Recenserades: 7 augusti 2018

6,7
    Nära Liseberg, tog ca 20 minuter att gå.
    • Inlämnad på mobil

De plockade aldrig undan från borden vid frukost. Gästerna fick sitta bland matrester och disk

Nära Liseberg, tog ca 20 minuter att gå. Helt ok frukost. Bra med parkering i garage.

Bodde här Augusti 2018

• Recenserades: 1 augusti 2018

Personalen var fantastisk!
    • Inlämnad på mobil

Toaletterna var inte fräsch, de borde kolla sina fogar i badrummet😕 Även ventilation på rummet var hemsk!

Personalen var fantastisk! Hjälpsam och trevliga alla vi träffade! Väldigt servicemedvetna!

• Recenserades: 1 augusti 2018

6,0
    Bra läge till stället vi skulle till
    • Vistelsen var 1 natt

Medvetna om att vi bokat billigt dubbelrum. Min bild var att vi fick ett enkelrum med stor säng vilket måste ha varit fallet. Fanns bara en lampa över en säng. Vi var två som läste. Vi betalade för att ha bilen i garaget men fel på dörren som stod öppen hela tiden men samma pris. Hittade ingen airconditioner

skön säng

• Recenserades: 30 juli 2018

Mycket bra läge och nära till bussar och lagom stort
    • Inlämnad på mobil

Att det fanns rökbalkong bredvid ett rum, som jag hade. Kommer in rök om man vill öppna fönstret.

Mycket bra läge och nära till bussar och lagom stort

• Recenserades: 30 juli 2018

5,4
    Vistelsen var ok för en natt.
    • Inlämnad på mobil

Kuddarna och extrasängen var inte alls sköna.

Kan börja med det bästa med hotellet, sängarna var supetsköna och frukosten var god. Kuddarna var tyvärr hemska, både jag, min man och barnen vaknade med huvudvärk. Det var väldigt varmt när vi var där och jag missade helt att titta efter aircondition, fanns ingen så det gick knappt att sova pga värmen. Personalen var ok, de log inte gärna men skötte sitt jobb. Frukosten var varierad och god, lite tråkig miljö att äta i, lite mörkt och dystert men det är en smaksak. Rummet var välstädat.

• Recenserades: 29 juli 2018

Härligt hotell i utmärkt läge
    • Inlämnad på mobil

Jag tycker att hotellet har ett utmärkt läge. Promenadavstånd till Liseberg och låg trafikintensitet samt tyst. Personalen var både trevlig och hjälpsam och fick oss att trivas så vi kommer tillbaka igen. Sängarna utmärkta, bra storlek på rummet plus både kylskåp och värdeskåp. Helt superb frukost, som jag vill återuppleva och bra parkeringsgarage. Supernice att kunna sätta sig i en sval bil när vädret var som det var. Dessutom fanns det en mycket god IPA att tillgå då man behövde svalka sig. Jag rekommenderar hotellet till alla som vill ha ett bra läge, bra sängar, trevlig personal och bra frukost.

• Recenserades: 25 juli 2018

9,6
    Vänligt bemötande från all personal, jättebra läge med...
    • Inlämnad på mobil

Spa avdelningen var inte så mycket utrustad och det var lite smutsigt på golven

Vänligt bemötande från all personal, jättebra läge med bussar precis utanför hotellet, sköna sängar och en härlig frukostbuffet. Nära till Liseberg!

• Recenserades: 23 juli 2018

Bra valuta för pengarna
    • Inlämnad på mobil

De kanske ska se över sin hemsida med hur nära allt var för den stämde inte riktigt. Vi fick gå längre än vad vi trodde! Speciellt till Ullevi..

Jättebra frukost och trevlig personal

• Recenserades: 17 juli 2018

7,5
    Nära till stan, god frukost och trevlig personal.
    • Inlämnad på mobil

Varmt som sjutton på det lilla rummet och sängen stod intill väggen så en av oss fick sova mot väggen.

Nära till stan, god frukost och trevlig personal.

• Recenserades: 17 juli 2018

Ok för några dagar
    • Inlämnad på mobil

Tv:n strejkade. Trasiga persienner. Dåligt med badrumskrokar. Lite tråkig inredning. Ingen safetybox fast det stod så och heller ingen AC. Ingen värme på handduks-rören, torkade dåligt.

Ok frukost. Trevligt bemötande. Ganska billigt boende. Ej så långt till Liseberg. Bra badrumsskåp.

• Recenserades: 16 juli 2018

Pris värt
    • Vistelsen var 2 nätter

Att det är en bit in till centrum om man går.

Trevlig personal. Parkerings garaget var ovanligt rymligt och smidigt att komma till. Hotellet är prisvärt för vad man får. Frukosten hade allt man behövde ej överdådig.

• Recenserades: 15 juli 2018

Nöjd
    • Inlämnad på mobil

Lite för mjuk säng men annars inget att klaga på.

Frukosten va väldigt god, busshållsplats väldigt nära. Fungerar utmärkt som övernattning vi skulle på konsert.

• Recenserades: 13 juli 2018

7,1
    Perfekt läge till Ullevi.
    • Inlämnad på mobil

Ingen vidare skön säng och bara ett täcke till två personer. Ingen AC så fruktansvärt varmt!

Perfekt läge till Ullevi. Mysigt hotell och god frukost.

• Recenserades: 11 juli 2018

Bra mysig och prisvärd.
    • Inlämnad på mobil

Jag tyckte om det mesta faktiskt

Det var bra för det gick bussar i stort sett utanför in till stan. Gillar man att gå ut och gå så kan man säkert gå in också. Det var enkelt och mysigt. Jag skulle absolut kunna tänka mig bo där igen i framtiden.

• Recenserades: 2 juli 2018

6,3
    Hade bokat rum med två enkelsängar men fick en smal...
    • Vistelsen var 1 natt

Hade bokat rum med två enkelsängar men fick en smal dubbelsäng. Var för trött att klaga. Inga skyltar vid frukosten, fick gissa vad det var för fil/yoggi.

• Recenserades: 17 juni 2018

Är jättenöjd och kommer definitivt tillbaka.
    • Inlämnad på mobil

Mycket trevligt, bekvämt och prisvärt. Smakfull och trivsam inredning. Stilrent och inte jobbigt pretentiöst. God frukost som inte var ”too much” utan precis lagom.

• Recenserades: 10 juni 2018

7,9
    Personligt trivsant hotell med suvrrän frukost!
    • Inlämnad på mobil

Läget. Långt från Gbg C och långt till närmsta hpl.

Trivsamt hotell. Mycket bra frukost! Rent och fint! Rynlig matsal. Ett minus för läget, tyvärr. Det tar ca 15 att gå (delvis uppför) från närmaste hpl. Det finns torrbastu och ånbastu! Detta marknadsförs inte så tydligt.

• Recenserades: 9 juni 2018

Bra hotell för pengarna.
    • Reser med vänner
    • Inlämnad på mobil

Golvet i rummet va smutsigt när vi kom. Samt att det va riktigt varmt i rummet, det hade varit smart att öppna fönster och/eller dragit ner rullgardinerna.

Bra läge för pengarna. Helt ok frukost. Förutom golvet i rummet så va det fräscht.

Bekvämt och mysigt.
    • Vistelsen var 2 nätter

Rummet var väldigt varmt pga hettan ute. Vi fick i alla fall hämta upp en fläkt från receptionen så det hjälpte lite. Men får man önska något är det riktig AC på rummen.

Väldigt bekväma sängar, god frukost, trevlig personal.

6,5
    Kanon frukost.
    • Inlämnad på mobil

Ingen AC på rummen, varmare än vad som är ok för att kunna somna. Fick låna en fläkt att sätta i det öppna fönstret som drog in lite friskluft blandat med cigarett rökdoft, avgasdoft och oljud utanför.

Kanon frukost.

5,8
    Mycket trevlig personal trevlig lounge bra frukost ...
    • Inlämnad på mobil

Ev saknas ventilation , rummet verkar inte klara 2 personer, men fönster kanske kan öppnas med risk för mygg kommer in

Mycket trevlig personal trevlig lounge bra frukost inte så stora rum

• Recenserades: 15 maj 2018

Städningen var ok.
    • Vistelsen var 1 natt

Muggig lukt i badrummet. Inget glutenfritt bröd, så frukosten blev inte vad jag förväntade mig. Detta drog ner hela vistelsen.

Städningen var ok. Rummets möblering var bra.

Bodde här Maj 2018

• Recenserades: 24 april 2018

Prisvärt, god frukost.
    • Vistelsen var 1 natt

Tandkräm till salu i receptionen, glömde min.. Skulle ha varit bra med information på hemsidan, om var busshållplatsen vid Centralen är. Jag virrade runt 50 minuter innan jag hittade läge L, på Södra Hamngatan.

Blåmögelost och goda små frukostbröd, valnötter till muslin, färska grönsaker.

Bodde här April 2018

• Recenserades: 29 mars 2018

7,9
    Väldigt prisvärt, och trevlig hjälpsam personal.
    • Inlämnad på mobil

Det var inte nåt extra så, ganska mörkt och lite äldre stil på hotellet. Frukosten var väldigt bas inte med några direkt alternativ.

Väldigt prisvärt, och trevlig hjälpsam personal.

• Recenserades: 26 mars 2018

6,7
    Bra läge för våra förehavanden.
    • Inlämnad på mobil

Bara ett täcke vi var två som bokat. Bad städerskan om ett extra men det nonchalerades. Däremot var killen i receptionen professionell och fixade ett extra.

Bra läge för våra förehavanden. Garage

• Recenserades: 12 mars 2018

9,6
    Mysigt och lugnt med bra läge!
    • Inlämnad på mobil

Ville ha varmare i rummet och på golvet 😊 drog elementet på max men önskade mer! Kanske lite mer fika/smörgås/frukt på kvällen... Skulle velat ha ngn bonusmöjlighet till ex när man vet att man återkommer varje månad!

Den stora Nutella burken vid frukost 😀 och möjlighet till att göra våfflor! Gott bröd! Mm. Perfekt läge med en gata full av mat, godis, prydnader o möbler! Nära till busshållplats!

• Recenserades: 5 mars 2018

Stora rum.
    • Vistelsen var 2 nätter

Bastun utdömd.Illa när man jobbat ute hela dan i Februari. Lite seg påfyllning av frukostprodukter.

Stora rum. Bra dusch. Tyst och lugnt så länge man bor mot baksidan till.Varmgarage finns.Kvälls mat bestående av soppa och macka. Nära till restauranger om man vill ha nåt annat än soppa. Mycket trevlig personal.

• Recenserades: 4 mars 2018

8,3
    Hotell Örgryte har tidigare varit familjeägt.
    • Vistelsen var 5 nätter

Hotell Örgryte har tidigare varit familjeägt. Nu har det varit ägarbyte och vissa saker var lite märkliga. Tex att man får svaret att smöret är slut två frukostar i rad? Det är väl bara att gå ut och köpa om det är slut. Jag vägrar att äta Lätta eller Becel så jag garderade mig med eget smör. Man serverar inte äggröra till frukost men man har ändå bacon, korv och köttbullar. Mycket märkligt men det gick ju att ta kokta ägg till baconet ! Jag vet inte om dom nya ägarna inte drivit hotell tidigare men dom lär sig kanske så småningom. Annars är det ett litet, trevligt hotell med bra sängar och bra standard på städningen. Helt klart prisvärt.

• Recenserades: 26 februari 2018

3,8
    Besviken
    • Vistelsen var 1 natt

Att behöva tjata till sig ett rum som redan var bokat. Avsaknad av Rumsservice. Att överenskomna önskemål inte realiseras, såsom barnsäng och undvikande av specifikt våningsplan. Inget kvitto vid utcheckning....

Boka inte närmsta tiden. Deras ägarbyte verkar ställa till det för dem, på flera sätt.

• Recenserades: 25 februari 2018

9,2
    Härlig.Vi bokar alltid Hotel Örgryte när vi är på GHS.
    • Inlämnad på mobil

Det var svårt för personalen att hinna med allt vid frukosten.Vissa saker tog slut och de hann inte fylla på eller torka rent.

Prisvärt, mysigt, trevlig personal, sköna sängar

• Recenserades: 25 februari 2018

besviken
    • Vistelsen var 1 natt

Vi är besvikna, vi har bott där förut o varit nöjda men frukosten var under all kritik, dåligt med valmöjligheter, inget skyltat, ingen äggröra, slemmig bacon, färdigskuren limpa, dåligt med yoghurt, ingen uppskuren melon,m m mm om vi åker på semester någon gång om året så är faktiskt en bra frukost något man ser fram emot. Obekväm stålsäng.

lugnt och tyst

• Recenserades: 12 februari 2018

7,9
    Bra hotellrum (320) som var rymligt,rent och snyggt.
    • Inlämnad på mobil

Efter ägarbyte har frukosten blivit mycket sämre. Har bott på hotellet ett antal gånger och denna gång var frukosten inte speciellt bra. Inga croissanter och ingen scrambled eggs till exempel.

• Recenserades: 11 februari 2018

Helt ok
    • Inlämnad på mobil

Lyhört. Hund som skällde samt att de låt som en granne borrade/sågade/rakade sig 03:00. Varje gång ngn spolade i vattenledningarna hördes de oxå.

supersköna sängar och välstädat. Jättetrevlig personal. Lite snål frukost

• Recenserades: 7 februari 2018

6,3
    Helt okej för att ha någonstans att sova för en natt.
    • Inlämnad på mobil

Tiden har stått stilla på hotell Örgryte... hela stället skulle behöva ett ansiktslyft. Rummet var kallt och toaletten minimal. Frukosten har jag inget positivt att säga om.

• Recenserades: 5 februari 2018

6,3
    Vi har bott hos er tidigare och det har varit bra men den...
    • Inlämnad på mobil

Vi har bott hos er tidigare och det har varit bra men den här gången fick vi dela på ett enkelrum pga skador i andra rum. Inte ok att ligga i en extra insatt säng. Rent för litet för två vuxna personer.

• Recenserades: 22 januari 2018

7,1
    Rätt trevlig lobby/frukostmatsal med lagom ”insutten”...

Konstig lukt på rummet

Rätt trevlig lobby/frukostmatsal med lagom ”insutten” känsla. Mycket hotell för pengarna med tanke på att vi betalade mindre än 700 för dubbelrum med frukost.

• Recenserades: 20 januari 2018

6,7
    På kvällen fanns det tillgång till soppa, bröd, lite pålägg,...
    • Vistelsen var 1 natt

Rummet behövde uppdateras rejält. Det ändes även lite ofräscht; fläckar på sittmöbler, gulnat tak och väggar som om storrökare bott där under tidigare år, dock ingen röklukt.

På kvällen fanns det tillgång till soppa, bröd, lite pålägg, kaffe och te helt utan kostnad.

• Recenserades: 11 januari 2018

Bra läge, acceptabel pris, vänliga personal, och bäst av allt var frukosten

Inget

Frukosten var utmärkt, vänliga personal, även om det är en 3-stjärnig med bra pris, ser det ut som att man har kommit till en 4-stjärnig hotel. Vi kom med familjen till detta hotel , och vill vill värmt rekommendera detta till alla som vill stanna i Göteborg en eller flera nätter.

Visar 1 – 75

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!

Gäster har även recenserat dessa boenden: