Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi

• Gratis WiFi

8,5

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 75

• Recenserades: 4 december 2018

Frukosten var bra.
    • Vistelsen var 1 natt

Väldigt högljutt från gatan. Bad om tyst rum men det var inte speciellt tyst. Personalen var väldigt hjälpsamma med att få det tystare.

Frukosten var bra.

Bodde här December 2018

• Recenserades: 27 oktober 2018

Personalen är mycket trevliga.
    • Inlämnad på mobil

Personalen är mycket trevliga. Hotellet är välstädat och välskött. Ett trevligt, varmt och vänligt bemötande. Läget är oslagbart. Två minuters promenad från stationen och centrala Kristianstad precis runt hörnet

Bodde här Oktober 2018

• Recenserades: 15 september 2018

Prisvärt
    • Inlämnad på mobil

Hög musik från närliggande nattklubbar- kan vara störande om man vill sova tidigt- störde inte oss men bra att veta kanske!

Stort fint rum med eget bubbelbad.

Bodde här September 2018

• Recenserades: 29 augusti 2018

9,6
    Otroligt vacker matsal och jättefin frukost.
    • Inlämnad på mobil

Tråkigt rum, lite varma färger på väggar och textilier vore toppen. Åtminstone vackra tavlor vore bra. Brunt och svart är ju ej kul.

Otroligt vacker matsal och jättefin frukost. Bra med kvällskaffe och hembakat bröd som ingick i priset.

• Recenserades: 21 augusti 2018

Prisvärt, bekvämt och generösa ytor på ett klassiskt stadshotell.
    • Vistelsen var 1 natt

Garage för parkering ligger något avsides och några av p-platserna är trånga.

Trevlig personal och mycket riklig och god frukost. Ett klassisktt och stilrent hotell med högt i tak och central placering mitt i stan.

• Recenserades: 18 augusti 2018

9,2
    Vi var på stadshotellet vid samma tid i fjol. Var så nöjda att vi gärna ville återkomma i år.
    • Vistelsen var 1 natt

Ingenting som jag kan komma på.

Allt var rent och fint. Sängarna bekväma. Smakfull inredning (vackra färgkombinationer). En imponerande "check"-lista med uppgifter om allt man kan undra över, från bastu till sytråd och nål. Underbar frukost!!!

• Recenserades: 13 augusti 2018

Centralt beläget hotell
    • Inlämnad på mobil

Otroligt lyhört från gatan med mycket hög musik från en restaurang i bottenvåningen. Ganska torftig frukost.

Trevlig och hjälpsam personal. Bra centralt läge.

• Recenserades: 8 augusti 2018

8,8
    Sängarna var ganska hårda.
    • Inlämnad på mobil

Sängarna var ganska hårda. Varma rum och när man skulle vädra kom matos in i rummet. Ett väldigt centralt boende, väldigt trevlig och hjälpsam personal. Rummen var välstädade och ganska stora.

• Recenserades: 20 juli 2018

6,7
    Sköna sängar.
    • Inlämnad på mobil

Vill du sova längre? Välj ett annat hotell! Vi bodde på Stadshotellet två nätter och hade ett rum mot Västra Storgatan. Dag 1 väcktes vi 5:30 av varuleverans, varuvagnar som kördes på kullerstensgata (vi trodde det haglade...), en stund senare var det dags för soptömning och komprimering av sopor i säkert 15 minuter, som grädde på moset var det en timme senare slamtömning. Allt detta direkt nedanför vårt fönster. Dag 2 var det kl 6:45 soptömning igen (!) men denna gång av glas, sedan ytterligare en varuleverans och på det sopning av kullerstensgatan med bil som körde runt runt runt. Att det var väldigt varmt bidrog nog, det fanns ingen AC så det var nödvändigt att sova med öppna fönster. Förstår att när man bor mitt i stan kan störas av stadsljud men detta var ju löjligt!

Sköna sängar. Supergod frukost.

• Recenserades: 14 juli 2018

Väldigt fint rum.
    • Inlämnad på mobil

Mycket oljud från gatan då vårat rum vette mot torget. En trubadur utanför spelade från 19 till 22:30. Högt som bara den

Väldigt fint rum. Trevlig personal

• Recenserades: 8 juli 2018

Utmärkt boende i centralt läge
    • Vistelsen var 2 nätter

Centralt läge. Vacker interiör i intressant byggnad med historia. Välkomnande och god service. Fräscht rum med allt vi behövde. Cykelutlåning.God frukost med bra utbud. Återvänder gärna vid alla årstider.

• Recenserades: 7 juli 2018

9,6
    Var visserligen bara en natt men det var hur bra som helst...
    • Inlämnad på mobil

Inga egna parkeringplatser men det gick bra ändå ^^

Var visserligen bara en natt men det var hur bra som helst :D Hotellet ligger perfekt i centrum med nära till allt. Ett fin,fint hotell med trevlig personal.

• Recenserades: 2 juli 2018

7,9
    Trevligt centrum många roliga butiker.Mysigt hotell den gamla stilen.
    • Vistelsen var 1 natt

Väldigt störrande trafik och ingen luftkond.Inte så stor frukost.

Läget är bra mitt i city lätt att parkera bilen .Stort fint rum,Gott bröd till frukost.

• Recenserades: 11 juni 2018

Helt enkel underbar
    • Inlämnad på mobil

Allt, helt underbar personal, God mat dom fixade tidig frukost till oss, vi fick ett telefonsamtal upp på rummet när kvällsfikan var framställd, Detta kallar jag service,

• Recenserades: 3 juni 2018

8,3
    När jag påpekade detta fick jag som svar att den är lite trög, trög sa jag den går ej att rubba!!!
    • Inlämnad på mobil

Duschen gick inte att vrida ner till lägre temperatur så jag höll på att bränna mej,stod på nästan 38 grader,så termostaten var näst intill omöjlig att rubba😓

Trevlig stad! Bra frukost med varierat utbud av mat.

• Recenserades: 27 maj 2018

Härlig
    • Inlämnad på mobil

Finns inget jag inte gillade, skulle i så fall vara att kylen i rummet inte fungera men inget som störde

Skön säng, underbar personal o suverän frukost

• Recenserades: 23 maj 2018

Bra. Kan rekommenderas.
    • Vistelsen var 1 natt

Saknar tekannor och tekoppar här som på de flesta andra hotell i Sverige. Utomlands är det standard för man dricker gärna flera koppar om man ska njuta av frukosten. Vill man ha iväg gästerna snabbt, så är muggar perfekt.

Bra boende. Rent, torrt, välstädat och tyst. Bra med sill på frukostbuffén.

• Recenserades: 17 maj 2018

8,8
    Trivs jättebra, kommer gärna tillbaka
    • Vistelsen var 2 nätter

Lite roligare utbud i restaurangen, kanske möjlighet till att ta en kopp kaffe på rummet. Svårt med parkering

Läget är super, nära till shopping och restauranger. Fick ett bra rum mot gatan som vi önskade, lite mer stadspuls. Ljus och fint rum. Skönt med bra sittplatser på rummet, slipper sitta på sängen. Och vi hade tur med vädret!

• Recenserades: 16 maj 2018

9,2
    Trevligt hotell i hjärtat av Kristianstad
    • Inlämnad på mobil

Toaletten var i minsta laget...gick knappt att vända sig därinne. Frukost helt ok, men det fanns inga alternativ till vanliga mjölkprodukter. Jag föredrar havre eller sojaprodukter.

Bra läge, fin gammal byggnad, trevlig personal, skön säng

• Recenserades: 14 maj 2018

8,8
    Vi trivdes väldigt bra under denna vistelse och kommer garanterat tillbaks till detta hotell:)
    • Vistelsen var 3 nätter

Parkeringsmöjligheterna, bra om man kunde parkera med dygnsbiljett nära hotellet. Vi parkerade vid centralstationen och när vi hämtade bilen så var en sidobackspegel sönderkörd utam meddelande så denna kostnad får vi stå för själva. Kanske inte hade hjälpt ,med annan parkering men man vet aldrig?

Det centrala läget, personalen (speciellt en) som var väldigt trevlig. Väldigt bra med cyklarna som fanns för utlåning.

• Recenserades: 13 maj 2018

9,6
    Trevligt, centralt beläget hotell med gångavstånd till alla våra besöksmål.
    • Inlämnad på mobil

Hissen skulle kunna få en uppfräschning.

Personalen var väldigt trevlig, både på hotellet och i restaurangen. Som extremkänslig för ljus var det skönt med mörkläggningsgardin.

• Recenserades: 13 maj 2018

7,9
    Kvällsutsikten fr rum 102 mot rådhusets och kyrkans...
    • Inlämnad på mobil

Hade önskat mer sill på frukostbordet. Fanns bara en sort.

Kvällsutsikten fr rum 102 mot rådhusets och kyrkans ljussatta torn. Var som en fästning. Magiskt.

• Recenserades: 23 april 2018

7,1
    Lite dyrt men trevlig personal.
    • Vistelsen var 2 nätter

Sängen var otroligt hård, även min sambo som har en hård madrass hemma ansåg att den var för hård. Rummet var väldigt enkelt och det var en lite saker som var trasigt, krokar, vilket drog ner lite på känslan. Saknade även en tekokare som brukar vara vanligt på hotell rum samt diverse badrumsartiklar. Tyckte man betalade lite mer för vad man fick, men misstänker att det var läget man betalade för.

Trevlig personal och bra läge

• Recenserades: 4 april 2018

9,6
    Bra frukost, bekväma sängar.
    • Vistelsen var 1 natt

Högljutt arbete på gatan nedanför började 6.30 på morgonen, omöjligt att sova. Verkade vara något som pågått en tid och som det gärna hade kunnat informerats om från hotellets sida. Mycket stark doft av liljor i hela entrén - jobbigt för en doftallergiker som lätt får migrän.

Bra frukost, bekväma sängar. Bra bemötande.

• Recenserades: 22 mars 2018

Perfekt hotell med suveränt läge

Allt var bra.

Stor och gles matsal med bra bord osv Lagom frukost men bara lokala tidningar. Allt var bra. Kan bara klaga på tidningar och kanske avsaknad av gym. Annars som ett hotell skall vara.

• Recenserades: 12 mars 2018

6,3
    Att det är mycket natt klubbar runt omkring hotellet gör att...
    • Vistelsen var 1 natt

Att det är mycket natt klubbar runt omkring hotellet gör att det är mycket höga ljud sent inpå natten. Dessutom var det väldigt lyhört på rummen. Väldigt klen frukost.

• Recenserades: 7 mars 2018

8,8
    Charmigt gammalt hotell, liten frukost som innehöll det...
    • Inlämnad på mobil

Saknade gym, nyckeln var klumpig att ha med sig när jag skulle gå ut på stan.

Charmigt gammalt hotell, liten frukost som innehöll det mesta. Lite bitter receptionist. Sköna sängar.

• Recenserades: 24 februari 2018

8,3
    Trevliga dagar tillsammans med sonen!
    • Inlämnad på mobil

Får ont i ryggen av sängarna. Kanske dags att byta? Frukosten inte lika bra denna gång. Utsorterat och dåligt påfyllt. Syntes och märktes att maten legat framme ett bra tag. Även om vi denna gång nog inte var lika många gäster som förra gången vi bodde där måste utbudet till frukost vara lika för få som för många gäster. Jag som gäst ska inte få sämre frukost för att hotellet inte har så många gäster just då.

Hotellet ligger bra, nära till allting. Trevlig och hjälpsam personal.

• Recenserades: 20 februari 2018

Anrikt och centralt
    • Inlämnad på mobil

Gammaldags nycklar med stor klump till nyckelring som ska lämnas i receptionen när man går ut. Men å andra sidan passar de ju in i miljön...så det kanske ska vara så :-) Vi hade kyl men ingen minibar på rummet. Den saknade vi ett ögonblick...

Härligt anrik miljö med kristallkronor och knarrande parkettgolv. Vi hade till och med öppen spis på rummet. Rent och fräscht och mycket centralt läge. Passar alla som tycker om lite äldre byggnader med modern service. Man behöver inte gå långt för att äta och dricka gott. Restaurang Lilla P med samma trevliga miljö som hotellet i övrigt och lokalbetonad meny är väl värd ett besök.

• Recenserades: 16 februari 2018

7,5
    Bra övernattning till bra pris!
    • Vistelsen var 1 natt

Litet, tråkigt rum eftersom jag valde billigaste alternativet. Finns säkert finare!

Restaurangen! Trevlig personal och god mat! Fint med fri tillgång till kaffe!

• Recenserades: 11 februari 2018

Trevligt
    • Inlämnad på mobil

Det var hög musik som spelade någonstans kring hotellet men det tystnade vid 23. Jag ringde receptionen och killen som svarade var jättetrevlig och bad mig återkomma om det inte tystnat vid 23. I sådana fall skulle han se till att det blev lugnare.

• Recenserades: 9 februari 2018

7,5
    Charmigt, men lite slitet badrum
    • Inlämnad på mobil

Lite slitet badrum, duschen lossnade från stång.

Sängarna var väldigt sköna, sov gott, lugnt läge in mot gård. Charmigt. Rummet var stort och luftigt. Uppskattade konsten på väggarna samt hemmabakade kakor och kaffe. Utmärkt frukost.

• Recenserades: 29 januari 2018

Övernattar här igen nästa gång jag kommer till Kristianstad.
    • Vistelsen var 2 nätter

Trevlig personal som hjälpte mig med utskrifter av några arbetsrelaterade papper. Uppskattade att rummet har rejäl belysning vid "skrivbordet". Uppskattade också att frukost serveras tidigare än vad som är normalt på flera andra hotell. Restaurangen är något "exklusiv" och föreföll välbesökt.

• Recenserades: 22 januari 2018

6,3
    Låg kvalitet på frukostbuffén och störd sömn.
    • Inlämnad på mobil

Väldigt lyhört mellan rum/korridor. Dessutom, kl 06:30 på söndagsmorgonen drog man igång med ett stort vägarbete utanför där man tog upp varje gatusten. Efter det gick det inte sova då maskinljuden var fruktansvärda. Trist frukostbuffé med kall äggröra, brända korvar mm.

Rummet var stort och fräscht. Skön säng.

• Recenserades: 13 januari 2018

Härlig barnfri natt
    • Inlämnad på mobil

För starkt doftande blommor i entrén

Charmigt hotel som fortfarande använder vanliga nycklar till rummen. Bra att man ska lämna in den när man går ut så slipper man vara rädd för att tappa bort den.

• Recenserades: 12 januari 2018

8,8
    Saknade det hembakta brödet på frukosten :(
    • Vistelsen var 1 natt

Saknade det hembakta brödet på frukosten :( Annars rymligt rum och även badrum och sköna sängar. Dock kallt i rummet men ordnade upp sig när jag satte på värmen.

• Recenserades: 10 december 2017

Mycket prisvärt
    • Inlämnad på mobil

Inget direkt att klaga på, möjligtvis kunde frukosten serverats till 11:00 istället för 10:00.

För priset fick vi ett mycket stort rum med jacuzzi. Klart över förväntan

• Recenserades: 4 december 2017

5,0
    Maten var bra.
    • Vistelsen var 1 natt

Väldigt litet duschrum. Inget sängbord, bara en liten pall. Jag vill ha bok, glasögon och ett glas vatten på mitt sängbord.

Maten var bra. Vi åt i restaurangen

• Recenserades: 3 december 2017

9,5
    Rummet var stort o bra planerat.
    • Vistelsen var 1 natt

Avloppsdoft i badrummet. Störande med skrikande människor utanför på fredagsnatten till 04.( julbordskväll)

Rummet var stort o bra planerat. Byggnaden gammal o charmig, högt i tak. Frukosten var helt ok. Bra läge, nära till allt.

• Recenserades: 27 november 2017

7,1
    Varm och trevlig personal, men lokalen var ingen fröjd för ögat tyvärr.
    • Inlämnad på mobil

Missuppfattning. Sängarna skulle egentligen varit ihop och inte isär som de var när vi kom in i hotellrummet.

Läget är fantastiskt! God frukost! Vill rekommendera hotellet. Trivsamt men tyvärr ganska gammalt och slitet.

• Recenserades: 26 november 2017

Bra hotell med trevlig personal.
    • Vistelsen var 1 natt

En kort vistelse på ett fint äldre hotell med trevlig personal. Det var lite svårt att parkera bil, men jag hittade en ledig parkeringsruta på gatan i närheten. Jag kunde se champion league fotboll på hotellet där fanns viasat kanaler.

• Recenserades: 20 november 2017

7,5
    Helt okej hotell i bra läge.
    • Vistelsen var 1 natt

Gammal standard på badrummet, det var dock bra städat. Kuddarna var inte sköna, kändes stumma och knöliga. Kunde ha funnits lite fler alternativ vid frukosten.

Helt okej hotell i bra läge. Trevligt rum, dock med badrum i behov av renovering. Skön säng. Lite ljud från gatan/utestället nedanför så inget för den som vill ha helt tyst på rummet, var dock inga problem med öronproppar.

• Recenserades: 18 november 2017

7,5
    Personalchefen som jobbade i receptionen var oförskämd både...
    • Inlämnad på mobil

Personalchefen som jobbade i receptionen var oförskämd både mot gäster och övrig personal. Man kände sig obekväm att vistas på hotellet. Tråkigt eftersom personalen i övrigt var trevliga och hotellet var jättefint!

• Recenserades: 9 oktober 2017

Rejält och prisvärt boende
    • Vistelsen var 1 natt

Badrummet var inte toppenfräscht (plastmatta och inte kakel på väggar och golv) men ändå helt OK.

Jag gillar de flesta Stadshotell. Inte så trendig inredning, utan ganska klassiskt. Vänlig personal, rejäl frukost. Ett bra och prisvärt boende, helt enkelt.

Bodde här Oktober 2017

• Recenserades: 16 september 2017

9,2
    Vi trivdes fint på Stadshotellet! Och en fin frukost.
    • Vistelsen var 1 natt

Detta är ett gammalt fint hotell med den personliga stil som jag gärna vill ha av ett hotell. Man kan känna i väggarna att här har folk bott, haft trevligt och ätit god mat i decennier. Det är en av de två viktiga mötesplatserna i Kristianstad sedan årtionden. Härligt!

• Recenserades: 14 augusti 2017

Ett jättebra boende, med centralt läge.
    • Inlämnad på mobil

Frukosten kunde varit bättre, då allt annat kändes så lyxigt, känns det lite dåligt med juice i automat o smör i små paket. Kunde varit lite större utbud, iallafall som helg frukost.

Ett otroligt fint rum, med högt till tak och sköna sittplatser med fotpallar. Sköna sängar. En mycket fin och behaglig frukost matsal. Med ett jättegott knäckebröd.

• Recenserades: 6 augusti 2017

Frukostbullarna!
    • Inlämnad på mobil

Städningen kring / i sängen. Vår son hittade två saker i springan mellan sängarna och en under (snusprilla). Inte våra saker.

Frukostbullarna! Frukostutbudet var fräscht och stort nog. Färskpressad juice hade varit pricken över i:t. Trevlig personal.

• Recenserades: 6 augusti 2017

trevligt boende
    • Vistelsen var 4 nätter

lite varmt på rummet men det fanns ju fönster.

frukosten toppen, all personal jättetrevliga ,rummet rymligt med med 2 fåtöljer , klart prisvärt och en mycket bra restaurang .

• Recenserades: 2 augusti 2017

6,3
    Centralt läge, god frukost och nära naturområden som Naturum...
    • Inlämnad på mobil

Saknar terass/altan samt tränings möjlighet på ett gym.

Centralt läge, god frukost och nära naturområden som Naturum och Hammarsjön. Möjligheten att låna cykel. H

• Recenserades: 24 juli 2017

9,2
    Prisvärt, bra hotell centralt.
    • Vistelsen var 6 nätter
    • Inlämnad på mobil

Fanns inga avställningsytor i badrummet för ex necessär. Påfyllning av tepåsar & mjölk på rummet varje dag hade varit trevligt.

Nära city, bra med parkering, fint familjerum, med god frukost.

• Recenserades: 22 juli 2017

Utmärkt och prisvärt hotell med centralt läge.
    • Vistelsen var 1 natt

Hotellets egen parkering var krånglig att ta sig till och mkt trång.

Utmärkt läge i centrala stan. Mkt god frukost. Trevlig atmosfär! Mkt prisvärt boende.

• Recenserades: 17 juli 2017

Vi var tre familjer som anlände sent till hotellet och...
    • Inlämnad på mobil

Vi var tre familjer som anlände sent till hotellet och personalen var jätte trevliga och ordnade så att vi fick sitta ihop och beställa mat innan köket stängde.

• Recenserades: 10 juli 2017

9,2
    Centralt och klassiskt boende!
    • Inlämnad på mobil

Det enda minuset var att dusch och toalett är i olika rum vilket gör att båda var väldigt trånga.

Jättetrevligt hotell med härlig atmosfär. Känns gammalt och klassiskt men ändå fräscht. Fin frukost och trevlig personal. Perfekt centralt läge men man får räkna med lite ljud från utelivet på stan om man har rum mot gatan. Annars var rummet rymligt och har högt till tak. Är jättenöjd med vistelsen.

• Recenserades: 9 juli 2017

7,5
    Hyfsat men oljudet utifrån sänker betyget.
    • Vistelsen var 2 nätter

Ljudnivån från gatan alldeles för hög. Störde sömnen. Gamla, dåligt isolerade fönster. Typ rockkonsert utanför till kl 03:00. Hade inga öronproppar.

Sängen helt ok. Frukosten likaså.

• Recenserades: 4 juli 2017

9,6
    Så fräscht, det gamla har bevarats jättefint!

Allt var bra!

Vi blev så positivt överraskade som fick de bästa rummen på hotellet, och de var verkligen fina! Frukosten var fantastisk, precis som personalen. Supertack!!!!

• Recenserades: 4 juli 2017

Trivsamt hotel med serviceminded personal
    • Inlämnad på mobil

En förstoringspegel i badrummet hade varit bra!

Stort och trivsamt rum! Extra plus för läslamporna vid fåtöljerna👍! Kanonbra frukost, fanns allt man kunde önska!

• Recenserades: 4 juni 2017

9,6
    Bra hotell med god frukost och trevlig, serviceinriktad personal
    • Vistelsen var 1 natt

Boendet ligger centralt och nära till simhallen. Min son var där och tävlade. Personalen ändrade tiden för frukost så att vi kunde äta innan vi skulle iväg....mycket uppskattat.

Bodde här Juni 2017

• Recenserades: 22 maj 2017

2,9
    Hannah
    • Inlämnad på mobil

Slitet hotell som är i stort behov av renovering! Äckliga heltäckningsmattor och gardiner på rummet! Ingen AC! Dålig städning! Rekommenderar inte detta hotell!

• Recenserades: 18 maj 2017

8,3
    Vackra gemensamma ytor och god frukost, men lite trist rum
    • Vistelsen var 2 nätter

Rummet motsvarade inte riktigt mina förväntningar, slitet badrum och absolut ingen utsikt. Fungerade dock bra för ett par övernattningar då jag reste i jobbet. Hissen stannade en halvtrappa ner, inget problem för mig. De positiva sidorna vägde upp det negativa.

Vacker gammal byggnad och trevlig lounge. God och generös frukost som intogs i en fin matsal! Lätt att checka in och ut. Bra städat och skön säng.

Bra frukost.
    • Inlämnad på mobil

Tre av oss åt gös från menyn men den var under all kritik . Dålig fisk med en massa ben i så jag fick ett ben i halsen. Rätten var smaklös och man blev inte mätt. Två av oss tog också SOS till förrätt, det var inte heller någon rolig rätt. Jättehårda brödbitar till och man får nog vara glad att ingen plomb gick sönder. Ingen potatis till men många smörklickar som vi inte förstod vitsen med när det var så lite bröd och ingen potatis. Dyrt och tråkig,smaklös middag.

Bra frukost. Här var det gott bröd.

6,3
    Skön säng och jag blev glad av chokladen på sängen.
    • Vistelsen var 1 natt

Väldigt lyhört från gatan, ljudet läckte in från fönstret. Märkligt bemötande från personalen i receptionen, när jag bad om att få köpa tandkräm som jag glömt att ta med mig. Dels förväntade jag mig att ett hotell erbjuder den typen av tjänst, men de hade inget tandkräm. Dels tyckte han att det inte var hans ansvar att beställa hem det och till sist tyckte han att jag skulle knacka på hos en granne och be att få låna tandkräm. Det slutade med att jag borstade tänderna med tvål!

Skön säng och jag blev glad av chokladen på sängen.

7,1
    Hotellrummet var stort, fint och rent.
    • Inlämnad på mobil

Med tanke på rummets och hotellet fina standard så hade en upprustning av toaletten inte varit fel:) inte ofräsch men omodern.

Hotellrummet var stort, fint och rent.

• Recenserades: 26 april 2017

9,2
    Högt i tak, kontakt vid sängen, mycket plats runt handfatet...
    • Vistelsen var 1 natt

Skulle kunna vara mer ljudisolerat.

Högt i tak, kontakt vid sängen, mycket plats runt handfatet i badrummet, flytande tvål på väggen, supersköna fotöljer, vackert inrett.

• Recenserades: 24 april 2017

7,1
    WIFI krånglade hela tiden.
    • Vistelsen var 1 natt

WIFI krånglade hela tiden. Telefonen på rummet fungerade inte. Fanns inte vattenkokare/te/kaffe på rummet. Ingen reserverad parkering fanns fick ställa på gatan. Ingen garderob eller byrå för kläderna som fick ligga kvar i resväskan.

• Recenserades: 22 april 2017

Frukosten var utmärkt.
    • Inlämnad på mobil

Sängen var mjuk, lite nerliggad. Fick ligga i mitten av sängen. Då funkade det bra. Hade rummet ut mot gågatan, vilket gav lite ljud på morgonen. Fast det störde inte.

Frukosten var utmärkt. Rummet städat, rent och snyggt.

• Recenserades: 10 april 2017

7,9
    Saknade faktiskt croissanter till frukost då det är när jag...
    • Vistelsen var 1 natt

Saknade faktiskt croissanter till frukost då det är när jag bor på hotell som jag äter detta med nutella. Bor inte så ofta på hotell så det hade varit gott. Nutella fanns. Sängarna sköna, rummet trevligt. Skönt att det inte är heltäckningsmatta på rummet. Trevligt bemötande i receptionen.

• Recenserades: 6 april 2017

6,7
    Fint hotell men tråkig frukost
    • Vistelsen var 1 natt

Tråkigt frukost. Fanns inget "extra" alls som pannkakor, våfflor, någon god kaka som man kunde lyxa till det med och unna sig. Marmelad och sådant stod kvar i köpeburken och det fanns inget hemlagat överhuvudtaget. Äggröran var rinnig med klumpar i och såg väldigt tråkig ut. Frukostpersonalen kändes väldigt ointresserade och varken hälsade eller sa god morgon när man kom.

Fin fastighet där man behållt den gamla anrika stilen. Fick ett jättefint rymligt hörnrum med högt i tak. Rent och snyggt. Kanonläge.

• Recenserades: 28 mars 2017

En övernattning i Kristianstad innerstad
    • Vistelsen var 1 natt

En av barpersonalen kunde behöva en charmkurs, eller om hon hade en dålig dag bara. Men drinken var bra.

Trevligt gammalt klassiskt hotell med utmärkt läge.

• Recenserades: 27 mars 2017

Fantastiskt hotell med personlig touch
    • Vistelsen var 1 natt

Om något skall nämnas så var det väl lite oväsen från uteställena mittemot men inget som man inte kan leva med.

Härligt med ett hotell som inte ingår i en stor kedja. Det kändes personligt och väldigt gemytligt.

• Recenserades: 20 mars 2017

Charmigt och centralt.
    • Inlämnad på mobil

Lite för dålig ljudisolering mot gatan. Men vill man bo centralt och ha nära till restauranger så var det kanon.

Att man behållit dom gamla detaljerna vilket gav ett unikt intryck.Högt i tak och känsla av klass. 😀

• Recenserades: 5 mars 2017

7,9
    Väldigt mysigt hotell och väldigt centralt.
    • Inlämnad på mobil

Rummet var väldigt lyhört. Man hörde tydligt ute i korridoren och på gatan. Tyvärr spelades hög musik ute på gatan som gjorde att jag hade svårt att somna.

Väldigt mysigt hotell och väldigt centralt.

• Recenserades: 6 februari 2017

9,6
    Stort fint rum med sköna sängar.
    • Vistelsen var 1 natt

Frukosten kändes lite sådär, som att det varma legat lite förlänge och svalnade därför för snabbt.

Stort fint rum med sköna sängar. Sköna fåtöljer att sitta och läsa i på morgonen.

Bodde här Februari 2017

• Recenserades: 26 januari 2017

8,3
    Fin atmosfär på anrik stadshotell!
    • Vistelsen var 2 nätter

Det var stopp i avloppet i duschen när jag kom. Gav dålig lukt i badrummet. Det blev dock fixat innan nästa natt. Internet fungerade inte.

Atmosfären på hotellet. En riktig pärla! Matsalen jättefin och maten god. Läget bra. Personalen trevlig.

Bodde här Januari 2017

• Recenserades: 4 januari 2017

7,5
    Vi fick ett jättestort och fint rum.
    • Inlämnad på mobil

Frukosten kändes lite oengagerad. Lite gammalt och torrt, till exempel ost. Fanns en hel del men den kändes lite tråkig. Väldigt lite gäster vilket gjorde att personalen kändes lite trött och oengagerad.

Vi fick ett jättestort och fint rum. Kristallkrona och öppen spis.

Bodde här Januari 2017

• Recenserades: 19 december 2016

Centralt och bra läge.
    • Inlämnad på mobil

Litet frukostutbud. Brandlarmet gick mitt i natten vilket gjorde att det inte blev någon sömn. En rökmaskin på puben intill orsakade larmet. Detta kunde naturligtvis inte hotellet hjälpa men det var väldigt dålig info från nattportieren och inte ett ljud från personalen morgonen efter.

Centralt och bra läge.

Bodde här December 2016

Visar 1 – 75

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!
Bläddra i fotoalbumet för Stadshotellet Kristianstad

Gäster har även recenserat dessa boenden: