Boende Flyg Hyrbilar Flygtaxi
  3. Hotellrecensioner Bangkoks storstadsområde
  4. Hotellrecensioner Lat Krabang
  5. Recensioner av Suvarnabhumi Ville Airport Hotel

Recensioner av Suvarnabhumi Ville Airport Hotel 4 stjärnor

9/9 Moo 7 Soi Kingkaew 64, Kingkaew Road, Rachathewa, Bang Phli, Samutprakhan, 10540 Lat Krabang, Thailand

#31 av 81 hotell i Lat Krabang

• Prisvärt

• Gratis WiFi

100 % verifierade recensioner

Riktiga gäster. Verkliga vistelser. Äkta åsikter

Läs mer- öppnar en dialogruta
Skriv en recension

Visar 1 – 75

• Recenserades: 13 januari 2019

Väldigt nära flygplatsen.
    • Inlämnad på mobil

Just vårat rum saknade utsikt. Fönstret som fanns va frostat. Kanske inte hade velat se ut heller förstås. Stod ljudisolerat. Men det va det inte från korridoren iaf. Bodde bredvid hissen. Varenda ljud hördes.

Väldigt nära flygplatsen. För en mindre summa så fixades transfeer till och från flygplatsen samt tidig incheckning.

• Recenserades: 12 januari 2019

7,9
    Bra läge, pris och mat, massage, gym o pool
    • Inlämnad på mobil

Ljudet från verksamheten utanför stör. Så nästa gång bokar jag ett rum emot poolen

Bra läge, pris och mat, massage, gym o pool ( Om man ska flyga eller har flugit )

• Recenserades: 9 januari 2019

Dålig restaurang- välstädade rum
    • Inlämnad på mobil

Restaurangen var under all kritik. Otrevlig personal och dålig service. Vi fick inte ens in alla rätter vi beställt. De rätter vi fick in var sjaskiga och inte ordentligt uphettade.

Välstädade och trevliga rum.

• Recenserades: 6 januari 2019

6,3
    Killarna som tog emot oss och bar upp väskorna var...
    • Inlämnad på mobil

Vi blev ombedda att lämna rummet redan innan 10 för de var tvungna att städa. Detta trotts att utcheckningen enligt bokningen var kl 12. Vi bokade transport till flyget och de ringde från receptionen en timma innan och bad oss komma ned, när vi påpekade att det är om en timma slängde personen luren i örat. Sammanfattningsvis det finns bättre boende och det är inga 5 stjärnor på det hotellet tyvärr.

Killarna som tog emot oss och bar upp väskorna var jättetrevliga. Nära flygplatsen

• Recenserades: 5 januari 2019

9,5
    Kanon bra.
    • Inlämnad på mobil

Ok, flygplatshotell. Jag visste att det skulle bullra av avgående flyg. Helt ok. Omgivningarna ser ut som de flesta hotell nära flygplatsen.

Hotell mycket prisvärt nära flygplatsen. King size sängar, rent å snyggt. Skybar som extra bonus.

• Recenserades: 4 januari 2019

8,3
    Trevlig personal nära till restauranger och marknad.
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Executive med utsikt över poolen - Flygplatstransfer enkel väg
    • Inlämnad på mobil

Mycket ljud från flyg och bilar men det är perfekt område att vistas på nån natt om man ska vidare med flyg eller buss.

Trevlig personal nära till restauranger och marknad. Bra polområde!

• Recenserades: 3 januari 2019

Utmärkt 😄
    • Inlämnad på mobil

Spy barens matsedel där det fanns pizza som inte kunde levereras iövrigt trevligt ställe.

Allt var super. Tyvärr hann vi inte med att nyttja all servis ex. Poolen

• Recenserades: 27 december 2018

8,3
    Nära till flygplats, transfer går att boka för 100thb.
    • Inlämnad på mobil

Mycket ljud från ankommande och avgående flygplan. Det finns en sky bar uppe på taket på ett av hotellen. Får man ett tum under den så får ni räkna med att vara vaken till 01.00 på natten.

Nära till flygplats, transfer går att boka för 100thb.

• Recenserades: 24 december 2018

9,2
    Mycket välstädat, trevlig personal och trevliga rum med bra...
    • Inlämnad på mobil

Mycket välstädat, trevlig personal och trevliga rum med bra sängar. Perfekt om du ska ta ett flyg tidigt och behöver övernatta i närheten av flygplatsen.

• Recenserades: 15 december 2018

8,3
    Snabb och bra incheckning.
    • Inlämnad på mobil

Flygplanen låter mycket men det är lätt fixat med öronproppar om du tycker att det är jobbigt.

Snabb och bra incheckning. Supertrevlig personal och bra fungerande AC. Frukosten var bra med stort urval av mat. Nära till flygplatsen med bra transfer! Rekommenderar starkt!

• Recenserades: 9 december 2018

Läget va bra.
    • Inlämnad på mobil

Rest hade ok mat, men synd att personalen inte kan engelska, ville ha förrätt och varmrätt, men fick allt samtidigt fast vi sa till innan

Läget va bra.

• Recenserades: 3 juli 2018

6,7
    hotell nära flygplasten med underbar SKY bar.
    • Vistelsen var 1 natt

Sängen var hård och hårda kuddar. Gammalt och slitet hotell Toaletten/dusch ..... gammalt och ofräscht Hade inte behövt frukost.... då vi åkte tidigt mot flygplasten. Fick frukost låda innehållande frukt, soja mjölk, smörgås och vatten. Hade kunnat köpa en godare fulle på flygplasten samt att man fick mat på planet. Men ändå snällt av hotellet.

SKY baren... otroligt trevligt. Goda drinkar, snacks och trubadur. Var överraskande. Härlig vy över flygplatsen och man kunde se planen landa. Coolt. Vi fick gratis ett fruktfat/per rum serverat på Sky bar. Mkt trevligt och gott Trevliga personal vid incheckningen samt de som skötte om väskorna... Billig transfer till flygplasten som man beställde på hotellet.

Bodde här Juli 2018

• Recenserades: 28 juni 2018

6,7
    Vi väljer annat airport hotell nästa gång.
    • Vistelsen var 1 natt

Utsikt mot en bakgata med sopor trots att det fanns många rum lediga med poolvy.

Bra läge för flygresenärer. Mycket bra takrestaurang. Kändes som Booking.com-rum!

Bodde här Juni 2018

• Recenserades: 21 maj 2018

5,8
    Personalen skulle behöva skärpa sig så skulle det kunna bli trevligt.
    • Svit Premier med tillgång till pool - transfer enkel väg
    • Vistelsen var 1 natt

Myror över allt och smutsigt utanför altandörren, jord och löv och parasollen var sönder, den fick jag laga själv. Skulle ta en halv pizza till rummet och personalen trycker ner den i en liten plastlåda.

Närheten till polen direkt utanför dörren.

Bodde här Maj 2018

• Recenserades: 4 maj 2018

9,6
    Jättebra hotell.Ända nackdelen var restaurangen.
    • Inlämnad på mobil

Resturangen och maten. Vi beställde mat och fick in helt andra rätter och när vi försökte byta så förstod inte servitrisen vad vi menade pga mycket dålig engelska( obefintlig).😂

• Recenserades: 15 april 2018

Bodde här 1 natt.
    • Vistelsen var 1 natt

Mycket lyhört. Motorvägen utanför hörs väldigt mycket.

Bodde här 1 natt. Otroligt hög service. Personalen gjorde allt för att man skulle känna sig välkommen. Sköna sängar. Sky baren var ett trevligt ställe att äta på och de hade mycket god mat. Perfekt om man ska flyga vidare tidig morgon, vilket vi skulle. Det tog ca 7 minuter med taxi till flygplatsen. Jätte god frukost buffe. Fin pool.

• Recenserades: 4 april 2018

8,8
    Rumspriset har ökat även genom booking. På tre månader hade hotellet ökat priserna i skybaren 150%
    • Inlämnad på mobil

Sämsta toaletten och duschen ! Så litet att duschen var på samma plats som toaletten. Hur tänkte dom? Restaurangen på skybaren hade ny meny och ökat priserna säkert med 150% på 3 månader ! Bättre kan dom.

Bra rum och stor säng om man är två vuxna och ett barn.

• Recenserades: 26 mars 2018

8,8
    Bra val – särskilt för resa med tidigt flyg.
    • Vistelsen var 1 natt

Duschen på badrum/toalett var mycket märkligt placerad och badrummet var minimalt men för vår övernattning spelade det ingen roll.

Kom sent och åkte tidigt. Hann därför inte äta frukost men Sky baren/Restaurangen var förträffligt placerad – på taket med utsikt över flygplats och Bangkok. Vi valde hotellet för att det låg nära till flygplatsen och deras egen shuttle avgår var 30 minut dit. Kostnad: 150 bath per rum. Hjälpsam personal.

• Recenserades: 21 mars 2018

Prisvärt hotell nära flygplatsen
    • Inlämnad på mobil

Att priserna i skybaren var dyra plus att det alltid bli dyrare än vad som står i prislistan pga att det tillkommer serveringsavgift. Vill betala det som står och inte bli debiterad mer i efterhand.

Trevlig och hjälpsam personal. Bra att de hade en liten balkong eftersom jag är rökare. Sköna sängar. Bra frukost. Nära till flygplatsen. De ordnade med shuttelbuss för billig penning.

• Recenserades: 18 mars 2018

9,2
    Mysig restaurang på taket och nära till flygplatsen.
    • Vistelsen var 1 natt

Luftkonditioneringen stängdes av hela tiden så det blev väldigt varmt. Fick gå upp flera gånger på natten för att dra igång den.

Mysig restaurang på taket och nära till flygplatsen. De fixade en frukostbag som vi kunde ta med oss då vi skulle åka till flygplatsen innan frukosten öppnade. Bra!

• Recenserades: 12 mars 2018

Perfekt för en natt !
    • Vistelsen var 1 natt

Mycket stort rum (de luxe) Kanske 40 kvm. Det är ju ett flygplatshotell mestadels och läget får bedömas därefter = 10 min. till flyget :-) Otroligt sköna sängar. Ljudisolerade rum. AC mycket bra, men placerad ovanför balkongutgången. Lite irriterande varje gång man gick in/ut. Personal/service = Underbar. Och takrestaurangen var en bonus. Inte billigt, men ... :-)

• Recenserades: 5 mars 2018

9,6
    Perfekt hotell för övernattning i väntan på tidigt flyg.
    • Inlämnad på mobil

Perfekt hotell för övernattning i väntan på tidigt flyg. Rent och frächt och mycket trevligt bemötande. Blev erbjudna frukostlåda om vi inte skulle hinna äta frukost innan avfärd. Extra plus för det.

• Recenserades: 4 mars 2018

7,9
    På vårt rum var det ett mycket litet badrum och man duschade...
    • Inlämnad på mobil

Dåligt isolerade fönster gjorde att man hörde mycket av trafiken då vårt rum låg nära vägen.

På vårt rum var det ett mycket litet badrum och man duschade mellan habdfat och toastolen. Därför blev golvet väldigt blött och halt.

• Recenserades: 20 februari 2018

2,9
    Bo inte här!
    • Inlämnad på mobil

Incheckning, oförstående personal, missade ta kreditkort trots fråga. Dusch i toaletten. Takterass sjabbig, mörk, sķum väg dit, dyrt. Safety box var stängd. Transfer var 20 min sen, åkt före 6 då vi bokat. Ingen välkomstdrink som utlovats till Booking Genius!

Nära flygplatsen

• Recenserades: 10 februari 2018

7,5
    Hyfsat bra hotell för en övernattning mellan flygen på väg hem.
    • Inlämnad på mobil

Sky-baren var en stor besvikelse. Det tog lång tid att få beställa, personalen kunde knappt engelska och maten var inte god.

Bra läge när man skulle tidigt till flygplatsen! Trevligt med både pool och gym. Bra Wi-FI-möjligheter.

• Recenserades: 22 januari 2018

9,2
    Perfekt hotell dagen innan avresa från Suvarnabhumi airport
    • Vistelsen var 1 natt

Det hade varit bra om frukosten öppnade lite tidigare än 06:30 och att poolen var öppen lite längre än till 19:00.

Perfekt läge då vi hade en tidig flight dagen efter. Restaurangen (skybaren) hade väldigt god mat och trevlig atmosfär. Transfern fungerade bra då det går en minibuss varje hel och halvtimme. Rummet var rymligt och välstädat.

• Recenserades: 13 januari 2018

4,2
    Levde inte upp till våra (rätt så låga) förväntningar. Vi hade inte valt detta hotell igen.
    • Vistelsen var 1 natt

Personalen i receptionen verkade ointresserade och nonchalanta. Rummet vi fick luktade rök och var dåligt städat. Oerhört lyhört, ljud från näraliggande väg, passerande flygplan och hotellets karaokebar gjorde det svårt att sova.

Närheten till flygplatsen.

• Recenserades: 24 december 2017

7,5
    Okej för en natt eller två
    • Inlämnad på mobil

Mycket ljud ta med öronproppar, toaletter som änkelt stockas bytte rum en gång men även i det rummet blev toan stockad.

Nära flygplatsen, personalen trevlig hjälpsam med bra engelska.

• Recenserades: 15 november 2017

5,4
    Rummet var fint.
    • Vistelsen var 1 natt

Fanns 2 restauranger i närheten av Hotellet. Den ena hade väldigt dålig service och maten var ingen höjdare. Den andra var en skybar, väldigt fin utsikt men väldigt mörkt på kvällen. Mer än dubbelt så dyrt som på den andra restaurangen. Man kunde beställa transfer till flygplatsen, vilket jag gjorde. Tyvärr kom inte den i tid så det blev stressigt för oss på flygplatsen.

Rummet var fint.

Bodde här Oktober 2017

• Recenserades: 10 september 2017

5,8
    Konstigaste hotellet jag bott på. Aldrig mer!
    • Juniorsvit Premier
    • Inlämnad på mobil

Hade bokat en svit. Konstigaste sviten någonsin. Fanns inga fönster i rummet och allt var jättekonstigt. Försökte byta till ett annat rum, men då ville de ha mer pengar, trots att jag redan betalt för det dyraste rummet på hotellet.

Skybar

Bodde här September 2017

• Recenserades: 29 augusti 2017

4,6
    Jag kommer inte komma tilllbaka
    • Inlämnad på mobil

Lång väntetid för att få checka in, Billigare att ta taxi mellan flygplatsen och hotellet än att åka med hotellets transport. Ostädade rum.

Det låg nära Bangkoks flygplats.

Bodde här Augusti 2017

• Recenserades: 4 juli 2017

Fint hotell
    • Inlämnad på mobil

Frukostserveringen öppnade lite sent.

Perfekt läge att bo på om man ska iväg tidigt, ca 10 min till flygplats. Snabb transfer htl-flygplats. Rent o snyggt, stort fint rum hade jag. Kan verkligen rekommendera.

Bodde här Juli 2017

• Recenserades: 24 april 2017

8,8
    Utmärkt sätt att ta sista natten här inför tidig hemresa...
    • Inlämnad på mobil

Utmärkt sätt att ta sista natten här inför tidig hemresa från Suvarnabumi. Nära och bekväm, finns pool för barnen, restaurant, bar och bra massageställe för den som behöver, bra service, ingen stress på morgonen. Ca. 10 min transport med minibuss till flygplats och allt till mycket rimlig peng. Rekommenderar varmt för den som har tidig flyg och vill slippa stressande transport från staden i morgontrafik som kan ta tid!

Bodde här April 2017

• Recenserades: 30 januari 2017

9,2
    En natt inför hemresan från Suvarnabhumi
    • Vistelsen var 1 natt

Få alternativ på frukosten, dock helt ok. Lite hårda sängar.

Smidigt med transfer till flygplatsen, ca 5 min, 200 baht. Transfern bokades vid incheckning då man fick bestämma tid för upphämtning. Personalen var trevlig och hjälpsam. Blev uppgraderad till bättre rum då de hade några över och jag bara stannade en natt. Fantastisk mat uppe i skybaren som var rätt häftig och verkade populär bland lokalbefolkningen (lördagkväll). Fungerade bra med sen incheckning.

Bodde här Januari 2017

• Recenserades: 14 januari 2019

9,2
    Skönt avstamp innan hemresa.

Slitet badrum

Perfekt att övernatta innan flyg eller när man kommer till Bangkok ! Sköntmed pool.

• Recenserades: 7 januari 2019

Ok
    • Inlämnad på mobil

Dåligt ljudisolerat. Startande flygplan störde nattsömnen.

Stort rum

• Recenserades: 22 december 2018

9,6
    Hela hotellet inklusive skyndar o närhet till flygplatsen.
    • Inlämnad på mobil

Hårda sängar, övrigt utmärkt.

Hela hotellet inklusive skyndar o närhet till flygplatsen.

• Recenserades: 21 december 2018

8,8
    Rent och prydligt bra ventilation.
    • Inlämnad på mobil

Trafik/flygplan lite svårt att sova.

Rent och prydligt bra ventilation.

• Recenserades: 17 december 2018

7,1
    Undvik om du vill sova.
    • Inlämnad på mobil

Sov inte en blund. Lät som flygplanen körde rakt in i sovrummet - hels natten. Undvik. Annars var allt helt ok.

Undvik om du vill sova.

• Recenserades: 11 december 2018

Bekvämt rent bra sängar
    • Inlämnad på mobil

Vi hittade inte transferen på flygplatsen

Bekvämt rent bra sängar

• Recenserades: 3 december 2018

Ok för en övernattning
    • Vistelsen var 1 natt

Lite trista rum men för 1 natt OK.

Bra säng. Hotel bra om man ska flyga. Shutle service till flygplatsen för 100 baht. Bra pris.

• Recenserades: 3 november 2018

9,6
    Väldigt bra hotell nära Suvarnabhumi.
    • Inlämnad på mobil

Väldigt bra hotell nära Suvarnabhumi. Prisvärt och med en härlig skybar/restaurang. Perfekt för en natt. Transfer till/från flyg.

Bodde här November 2018

• Recenserades: 11 september 2018

8,3
    Nära flygplatsen men inget ställe att bo på mer än en natt. Men bra service av personal
    • Inlämnad på mobil

Badrummet. Golvbrunnen i duschen högsta punkten så vattnet blev kvar på golvet.

Trevlig skybar

Bodde här September 2018

• Recenserades: 12 maj 2018

Perfekt avstånd till flygplatsen.
    • Inlämnad på mobil

Perfekt avstånd till flygplatsen. Fina rum,skybaren super. Trevlig personal.

Bodde här Maj 2018

• Recenserades: 10 april 2018

5,0
    Smidigt med närhet till flygplatsen och överkomlig tranfer via hotellet
    • Inlämnad på mobil

Väldigt äckliga rum. Slitna och i stort behov av renovering. Lyhört i korridorerna, då det lät som dörren stod öppen.

Bästa pizzan på skybaren

• Recenserades: 28 mars 2018

Välstädat o tyst

Välstädat o tyst

• Recenserades: 11 mars 2018

7,9
    Bra läge vid flygplatsen.
    • Inlämnad på mobil

Perfekt läge för tidig morgonflight

• Recenserades: 9 mars 2018

nära till flygplatsen

nära till flygplatsen

• Recenserades: 8 mars 2018

Nice

Inget att klaga på.

Perfekt att övernatta innan tidig flight. Poolen och Sky Baren. Transfer till flygplatsen.

• Recenserades: 7 mars 2018

Rekommenderas varmt!
    • Inlämnad på mobil

Närheten till flygplatsen. Takbaren!

• Recenserades: 5 mars 2018

Inte 4 stjärnigt

Duschen i toaletten

Nära till Flygplatsen

• Recenserades: 4 mars 2018

Närheten till flygplatsen.
    • Inlämnad på mobil

Ung och orutinerad personal.

Närheten till flygplatsen.Trevlig personal

• Recenserades: 3 mars 2018

6,7
    Bra läge med närhet till flygplatsen.

Ljud från trafiken.

Närhet till flygplats

• Recenserades: 2 mars 2018

sköna sängar

sköna sängar

• Recenserades: 2 mars 2018

Toppen
    • Inlämnad på mobil

Perfekt läge om man ska ha nära till flygplatsen. Fint rum med skön säng och mysig skybar. Trevlig personal!!

• Recenserades: 27 februari 2018

⭐⭐⭐⭐⭐
    • Inlämnad på mobil

Personalen var super bra !!! och att det var väkldigt fint . Sköna stora sängar . Prisvärt!

• Recenserades: 22 februari 2018

Prisvärt och bra

Inget

Billigt bra personal bra mst

• Recenserades: 16 februari 2018

6,7
    Bra transfer till flygplatsen.
    • Vistelsen var 1 natt

Orent, vi hade skitiga golv .

Bra transfer till flygplatsen.

• Recenserades: 14 februari 2018

7,1
    Trist rooftop restaurang

Trist rooftop restaurang

• Recenserades: 14 februari 2018

7,5
    Perfekt för övernattning innan hemfärd till Sverige.
    • Inlämnad på mobil

Shuttlebus till Suvarnabhumi flygplats.

• Recenserades: 8 februari 2018

Okey
    • Inlämnad på mobil

Frukosten var sådär.Brödet var slut,och det komm inget nytt bröd

Nära flygplatsen.stora rumm sköna sängar

• Recenserades: 5 februari 2018

Bra men...
    • Inlämnad på mobil

Högljutt på morgonen från kl 06 då personalen använder walkie talkie, visar ingen som helst hänsyn till gästerna.

Personalen

• Recenserades: 2 februari 2018

9,6
    Mycket bra och prisvärt hotell
    • Vistelsen var 1 natt

Att vi fick in fel matbeställning. Så en av oss fick vänta länge på att den rätta maten kom

Otroligt härlig och trevlig Skybar på taket

• Recenserades: 20 januari 2018

Förväntade mej mer här
    • Inlämnad på mobil

Dåligt med presantion med som faktiskt fanns och inte fanns

Nära till flygplatsen

• Recenserades: 18 januari 2018

Väldigt litet utrymme för en kombinerad toalett och duschrum

Väldigt litet utrymme för en kombinerad toalett och duschrum

• Recenserades: 16 januari 2018

7,5
    Bra och breda sängar , nära till flygplatsen när man har ett...
    • Vistelsen var 1 natt

Bra och breda sängar , nära till flygplatsen när man har ett tidigt plan att passa.

• Recenserades: 12 januari 2018

Utmärkt

Inget

Läget när man har en tidig morgon flight. Rymligt rum. Bra restaurang.

• Recenserades: 12 januari 2018

7,5
    En mellanlandning och hotellet var perfekt!
    • Inlämnad på mobil

Hotellet ligger nära flygplatsen.

• Recenserades: 9 januari 2018

Sky baren

• Recenserades: 28 december 2017

Dåligt med sömn
    • Inlämnad på mobil

Ljudisoleringen kunde vara bättre. Hade jag vetar hur bullrigt det var hade jag aldrig bokat detta hotell

• Recenserades: 26 december 2017

Nära till flygplatsen.
    • Inlämnad på mobil

Beroende på vilket håll planen lyfter och landar kan det bli väldigt bullrigt.

Nära till flygplatsen. Pool och skybar.

• Recenserades: 10 december 2017

Bra läge för en natt

Flygtrafiken

Personalen

• Recenserades: 4 december 2017

2 nätter efter ett flyg från sverige några lata dagar

inget särskilt

stora fina rum med bra pool, nära till flygplatsen ( och sauna mycket bra..)

Bodde här November 2017

Bodde här November 2017

Visar 1 – 75

Vi matchar priset
Vi matchar priset
Låga priser • Inga bokningsavgifter • Hittat billigare? Vi återbetalar mellanskillnaden!
Bläddra i fotoalbumet för Suvarnabhumi Ville Airport Hotel