Beoordelingen over Legacy Ottoman Hotel 5-sterren

Hobyar Mahallesi Hamidiye Caddesi No:16 Sirkeci, Fatih, 34112 Istanbul, Turkije

#750 van de 1.304 hotels in Istanbul

Vorstelijk verblijf op een toplocatie
    • Superior Kamer

Ik vond niets tegenvallen.

De kamer was heerlijk ruim! De lobby was heel netjes en chique, alsof je in een paleis zat! Lekker kopje koffie erbij, dat maakte het compleet!

Al met al goed.
    • Standaard Tweepersoonskamer met 1 tweepersoonsbed of 2 aparte bedden en uitzicht op de binnenplaats

Geluid van kamers was te horen. Het hotel is oud (gebouw is 110 jaar oud) en is mijns inziens aan renovatie toe (personeel geeft aan dat het niet mag, monument gebouw).

Locatie, ontbijt en personeel

Geadverteerd aan 5 sterren , maar nauwelijks 3 waard. Veel te duur betaald.
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Zeezicht

Badkamer : de badkamer was veel te klein (2x2m) voor zo'n grote kamer, slechts één wastafel met onvoldoende plaats voor toiletzak. Onvoldoende plaats om handdoeken op te hangen. Geen wc borstel. Wc papier werd één dag niet aangevuld. Douche maakt heel het kleine badkamertje nat. Geluidsisolatie : onvoldoende , vooral naar aanpalende kamers en gang toe. Op zondagochtend werden we omstreeks 05u gewekt door het geluid van wat op een krachtige dieselgenerator leek onmiddellijk naast het gebouw. Dat geluid bleef een uur lang aanhouden., Maar je vakantiedag was slecht begonnen. Zicht op zee (tegen méérprijs) : tussen de muren en de beschadigde daken van de krotten die tegen het hotel aangebouwd zijn kon je wel wat water zien, maar niet echt wat je voor die méérprijs verwacht. (Zie foto, waarop aanduiding van kamer) ontbijt : onvoldoende keuze uit vleesbeleg - al helemaal geen visbeleg -, en onvoldoende keuze in vers fruit. Ontbijttafels werden niet tijdig afgeruimd - geen frisse indruk bij het starten van je (vakantie)dag..Voor 5 sterren verwacht je véél meer. Faciliteiten : badjassen werden pas na meer dan 2 dagen aandringen (5 keer gevraagd) , verschaft , waardoor gebruik van sauna, turks bad en zwembad pas vanaf de 3e dag mogelijk werd. Gevraagde compensatie werd niet geboden. BESLUIT : als zakenreiziger ben ik 4 en 5 sterren hotels gewoon. Dit hotel is geen 5 sterren (meer) waard en heeft zijn beste tijd gehad. Beter dezelfde prijs betalen bij een hotel wat deel uitmaakt van een internationale groepering, waarbinnen eigen kwaliteitsnormen gelden.

De kamer was zeer ruim (8x4m) , het bed was zeer breed de matrassen waren bijzonder goed. Extra dekens werden prompt bezorgd. De belangrijkste bezienswaardigheden in het Fatih district liggen op max 20 minuten wandelafstand

Éénmalig

Geen airco (volgens de medewerker bij de receptie was het geen zomerseizoen dus daarom deed de airco het niet) Kamer was dus een sauna Bij aankomst wilde dezelfde medewerker dat we moesten bijbetalen ivm andere koers. Wat dus helemaal niet klopt. Fitnessruimte was zo klein. 5 loopbanden waarvan 2 het deden. Zwembad net genoeg voor 3 personen

Locatie top
    • Superior Kamer

Sparood in de minibar kost 14tl bij de locale markt zelfde sparood 1tl, hebben we een half uur voor gediscussieerd , super kleine kamers , ze willen geld voor een extra babybedje (campingbedje) Er zit geen raam in het kamer pikzwart !!!! Bedden zijn superhard!! Geen comfort kamer ruikt niet fris geen ventilatie , geen 5 sterrenhotel dit is zeer slecht

Locatie top

Beste verblijf in Istanbul

1) Grootte zwembad, 2) Ten tijde van ontbijt werden de tafels niet heel snel opgeruimd.

1) had gereserveerd voor een standaard kamer, bij aankomst te horen gekregen dat standaardkamers vol geboekt waren. Hierdoor een suite gekregen. 2) ontbijt was lekker met uitzicht op de Bosporus 3) centraal gelegen locatie, goed bereikbaar 4) vriendelijk en behulpzaam personeel

Confortabele en betaalbaare hotel 5 sterren verdiend

Geen taxi voor de deur straat is autovrij niet altijd maar een paar uur in de dag

Vriendelijk personeel en behulpzaam met alles Wegen van valiezen tot valiezen helpen inpakken zelfs 😂👍

Het hotel ligt uitstekend om de kern van Istanbul te voet te...
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Zeezicht

Het hotel ligt uitstekend om de kern van Istanbul te voet te ontdekken/bezoeken. Het hotel zelf heeft een zeer statig voorkomen en is een oase van rust in het centrum.

Dat ze mij niet gingen helpen met de koffers ik moest zelf mijn kamer opzoeken ik wist niet hoe het binnen het hotel er is helemaal niks verteld .ik kreeg me kamerpasje en moest weglopen helaas .niemand vroeg om mij te helpen .van buiten is het wel mischien 5 sterren hotel maar van binnen isnhet helaas niet zo.kamers zijn gewoon als een 3 ster hotel heel minder kwaliteit.ik raad andere mensen aan om een andere hotel te nemen en niet kijken naar de 5 ster van deze hotel!!!Dat ze mij niet gingen helpen met de koffers ik moest zelf mijn kamer opzoeken ik wist niet hoe het binnen het hotel er is helemaal niks verteld .ik kreeg me kamerpasje en moest weglopen helaas .niemand vroeg om mij te helpen .van buiten is het wel mischien 5 sterren hotel maar van binnen isnhet helaas niet zo.kamers zijn gewoon als een 3 ster hotel heel minder kwaliteit.ik raad andere mensen aan om een andere hotel te nemen en niet kijken naar de 5 ster van deze hotel!!!

Dat ze meer de arabieren interesse tonen dan andere nationaliteiten

• Beoordeeld op: 8 juli 2017

De locatie, ruime lobby maar echt het beste is de douche!

Kamer is erg donker en niet echt comfortabel, mijn kamer was niet schoongemaakt de eerste dag en ook was deze dag de airco stuk. Ik wilde heerlijk buiten werken in de avond maar het hotel had geen enkele buiten voorziening!!!!!! Geen terras of stoel, helemaal niks. 1 jongen bij het uit checken was wel bijzonder hulpvaardig, hij hielp met alle bagage etc.

De locatie, ruime lobby maar echt het beste is de douche!

• Beoordeeld op: 3 mei 2017

Mooie hotel met erg zachte matras en kussens
    • Deluxe Kamer - Uitzicht op de Stad

Bed was erg zacht, totaal niet comfortabel. Kamer was erg benauwd en warm, airco werkte niet want stond nog op "winterseizoen" ofso. Buiten was het bijna 30 graden en heel dat systeem stond nog op verwarmen. Erg jammer, heb het paar keer aangegeven en toch hebben ze het niet optijd kunnen aanpassen.

Hotel was indrukwekkend groot. Ontbijt was lekker en erg aardig personeel.

• Beoordeeld op: 3 april 2017

Locatie was top, personeel zeer vriendelijk en behulpzaam.
    • Deluxe Kamer - Uitzicht op de Stad

Geluidsoverlast was zeer storend. Naast de reguliere overlast van het verkeer, werden er plotseling midden in de nacht bouwwerkzaamheden uitgevoerd aan het aangrensde gebouw! Het ontbijt was zeer matig.

Locatie was top, personeel zeer vriendelijk en behulpzaam.

• Beoordeeld op: 7 maart 2017

Mooie hotel met een fantastische ligging

Beter werkende airco, de omschakeling van warm naar koud duurde veel te lang.

De ligging is uitstekend, bij het ontbijt een fantastische uitkijk op de galatabrug.

• Beoordeeld op: 3 januari 2017

Voor de locatie

Op de dag van onze komst stond er een bord met fruit op tafel...we zijn er de 1e dag niet aan toegekomen om dit op te eten...En 2e dag na schoonmaak van de kamer was het bord met fruit weer weggenomen...Leek een aardige service, bleek een fake te wezen...we hadden dit echt wel opgegeten...jammer...Hier wel in teleurgesteld. Verder was het oké.

Locatie was uiterst perfect en ontbijt goed.

• Beoordeeld op: 29 november 2016

Mooi hotel!

Het ontbijt was uitgebreid alleen was het warme eten bij het ontbijt, altijd koud. Verder ontbrak er een stuk gordijn in de kamer waardoor we 's nachts veel licht binnenkregen en niet konden slapen.

De locatie was super. De kamer was ruim en netjes. Een mooi hotel!

Ideale centrale ligging

Boeken in kamer aanwezig van Ahmed Hulusi

Locatie top!

Ontbijt en kamer waren goed!
    • Superior Kamer

Ontbijt en kamer waren goed!

Mooi hotel , betaalbaar , super aardige personeel die ook meerdere talen spreken

Kamer niet 5 ster waardig.

Heel klein oud kamer.

In het centrum

Ligging van het hotel is top!
    • Superior Kamer

Kan me niet echt iets bedenken wat tegenviel

Ligging van het hotel is top!

• Beoordeeld op: 11 februari 2018

chagrijnig personeel

er is geen dakterras en hotel is zeer luidruchtig

chagrijnig personeel

Super goede behalve de kamer was aan de kant van het straat veel lawaai spijtig

Kamer

Ligging was super

Prima hotel in het oude centrum

Gehorigheid van de kamers

Service gerichtheid van de lobby medewerkers

Redelijk/goed

Kamers, had iets beter verwacht

Service

• Beoordeeld op: 30 september 2017

Leuk

Alles was goed

Lokatir

Locatie perfeky

Receptie personeel te eigevijs on vriedelijk

• Deluxe Kamer - Uitzicht op de Stad

Ontbijt super Kamer was heel ruim

Redelijk

• Beoordeeld op: 20 mei 2017

Kamer was geweldig

Kamer was geweldig

• Beoordeeld op: 12 mei 2017

is zijn prijs niet waard

Kleine kamer, de kast ging niet eens open omdat het bed er voor stond...

Vriendelijke personeel

• Beoordeeld op: 7 mei 2017

Plek van het hotel

Fitness ruimte was matig .

Plek van het hotel

• Beoordeeld op: 22 maart 2017

Kamers zijn ruim en hoog.

Kamer was nog niet klaar.

Kamers zijn ruim en hoog.

• Beoordeeld op: 19 maart 2017

Geweldige locatie

Gedateerd meubilair, hygiëne laat te wensen over. Badspullen werden niet dagelijks bijgevuld.

Geweldige locatie

• Beoordeeld op: 23 februari 2017

Kamers

• Beoordeeld op: 22 januari 2017

Ik geef persoonlijk een 8 score

Wat is beter ?

Ontbijt heerlijk mag wel wat meer verschillen , kamer goed

• Beoordeeld op: 29 december 2016

Niks viel mij tegen

Geweldige service,mooie kamers. Heb mijn verblijf nog 4 nachten verlengd.

• Beoordeeld op: 5 november 2016

De omgeving van hotel ende personeel.

Kleine kamer zonder stopcontakt.

De omgeving van hotel ende personeel.

• Beoordeeld op: 27 september 2016

mooi

jaaa

• Beoordeeld op: 20 oktober 2015

Het personeel is uiterst vriendelijk, de kapper is goed, het...

De toilethouder viel bijna uit elkaar.

Het personeel is uiterst vriendelijk, de kapper is goed, het wellnessgedeelte fijn en een heerlijk ontbijtbuffet.

• Beoordeeld op: 10 maart 2015

De locatie en de architectuur van het gebouw waren goed.

De bedden waren niet lekker. Het personeel was niet goed georganiseerd en sprak geen goed engels. Airconditioning in de hotelkamers werkte niet ook was er geen raam die naar buiten keek. Schoonmaak in de kamers was slecht. Meubels in de kamer waren heel oud en versleten. Ontbijt viel tegen en de restaurant is net een lege zaal met een paar stoelen en tafels er was geen goede decoratie. Personeel was niet behulpzaam, als je iets vraagde moest je het drie keer vragen tot het gedaan werd. Als je reserveert via booking wordt er ook een hoger bedrag van je creditcard af gehaald bij mij kwam er 5% bij. Ze zeggen dat dit van de wisselkoers komt. De taxis komen ook pas na een half uur in plaats van 5 minuten wat ze zeggen. Dit hotel is geen vijf sterren waard. Zie dit maar als een maximaal 3 sterren hotel.

De locatie en de architectuur van het gebouw waren goed.

• Beoordeeld op: 5 maart 2015

Locatie, karakteristiek gebouw.

Parkeren voor de deur is niet mogelijk van 10:00 tot 18:00. Kamerdeuren hebben een kiertje aan de bovenzijde, bijna alle kamers hebben het.

Locatie, karakteristiek gebouw.

• Beoordeeld op: 9 mei 2016

Ontbijt was perfect.

Ontbijt was perfect. Kamer was erg ruim. Mooi hotel! Alles was dichtbij perfecte ligging.

• Beoordeeld op: 8 maart 2016

locatie

locatie

• Beoordeeld op: 9 februari 2016

de bedden

hamam, sauna faciliteiten

de bedden

• Beoordeeld op: 21 januari 2016

Leuke hotel langs het water en overal dichtbij.

Leuke hotel langs het water en overal dichtbij.

• Beoordeeld op: 5 januari 2016

Zo mooie gebau ,moie architect,moie lokatie

Hotelkamers niet schoon, en geen 5 ster confort,

Zo mooie gebau ,moie architect,moie lokatie

• Beoordeeld op: 31 december 2015

Sfeer en locatie was super.

Sfeer en locatie was super.

• Beoordeeld op: 17 augustus 2015

Toplocatie, mooi hotel, uitzicht

Slechte ontbijtservice, slechte schoonmaak, prijs is te hoog voor de service die je krijgt

Toplocatie, mooi hotel, uitzicht

• Beoordeeld op: 4 augustus 2015

De locatie en het ontbijt waren uitstekend.

Personeel was onvriendelijk vooral de dames bij de receptie.

De locatie en het ontbijt waren uitstekend.

• Beoordeeld op: 20 juni 2015

Het ontbijt alles is geen 5 sterren waard

• Beoordeeld op: 20 mei 2015

Heerlijk hotel mooi gelegen met prachtig uitzicht

Heerlijk hotel mooi gelegen met prachtig uitzicht

Er zijn ook 23 beoordelingen zonder commentaar. Deze beïnvloeden de algemene beoordelingsscore.

Bekijk de galerij met reizigersfoto's van Legacy Ottoman Hotel