2. Hotelbeoordelingen São Tomé en Principe

Recente beoordelingen voor hotels op São Tomé en Príncipe

• Sweet Guest House

Gemiddelde beoordelingsscore: 8,6
    • Positief onderdeel van beoordeling

Na een paar weken in West Afrika waren mijn eerste nachten in dit nieuwe land in dit hotel heerlijk. Alles is goed verzorgd, schoon, snel internet, goede airco, sfeervol, mooie algemene ruimtes inclusief buitenterras en, wat ik prettig vind, is dat je met Visa kunt betalen. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Luchthaven transfer prima geregeld. Op de route naar het hotel is een ATM waar je kunt pinnen.

• Negatief onderdeel van beoordeling

Ik heb begrepen dat het via dit hotel ook mogelijk is om dagexcursies met een gids te regelen. Bij navraag was het antwoord dat zij met een aanbod kunnen komen als ik hen mijn bestemming doorgeef. Maar daar zit juist het punt, dat ik nog geen idee had wat de mogelijkheden en bezienswaardigheden zijn. Daarom is mijn advies aan hen om een excursie map te maken waardoor je je kunt orienteren en inspireren.

Beoordeeld op: 28 januari 2024 Verbleven in januari 2024
  • Mucumbli

Ponta Figo, São Tomé en Principe

Gemiddelde beoordelingsscore: 9,2
    • Positief onderdeel van beoordeling

Niets dan lof over dit fraaie resort. Mooie vrijstaande huisjes die smaakvol zijn ingericht. De ramen kunnen allemaal tegen elkaar open en zijn voorzien van gaas tegen de insekten. Het balkon heeft een mooi uitzicht over zee en 's nachts hoor je de golven. 's Ochtends hoor je de vissersbootjes uitvaren. Het restaurant heeft een prima menu en het personeel is heel gastvrij.

• Negatief onderdeel van beoordeling

Het resort biedt ook excursies en transfers aan. Deze zijn weliswaar prijzig maar goed geregeld. Ik heb me achteraf laten verrassen door de totaalprijs van een wandeling door het nationaal park: 90 euro. Ik had zelf bij het boeken ook scherper moeten zijn en me van te voren beter moeten laten voorlichten over de totaalprijs. Er is geen zandstrand maar een strand met stenen en zonder faciliteiten.

Beoordeeld op: 8 februari 2024 Verbleven in februari 2024
  • Roça Santo António Ecolodge

Gemiddelde beoordelingsscore: 7,9
    • Positief onderdeel van beoordeling

Een uitstekende kamer met prima badkamer met heet water, goed werkende airco en een lekker bed. Het complex ligt in een fraai aangelegde tuin met zwembad. Het ontbijt was uitgebreid en heerlijk. Ook het diner was uitstekend. Een aantal zeer interessante bezienswaardigheden liggen op loopafstand.

• Negatief onderdeel van beoordeling

Er hing helaas een ietwat bedrukte sfeer, alsof de fut eruit was. Het personeel probeerde er nog wel wat van te maken maar je merkte aan een aantal dingen dat er donkere wolken in de lucht hangen. Ik zag ook dat dit complex op moment van schrijven niet meer via booking.com te boeken was. Ik was ook de enige gast...

Beoordeeld op: 4 februari 2024 Verbleven in januari 2024
  • Domus Praia Jalé

Água-Côco, São Tomé en Principe

Gemiddelde beoordelingsscore: 7,7
    • Positief onderdeel van beoordeling

Het uitzicht aan het strand en het personeel is heel Aardig. In de avond als je geluk hebt kun je schildpadden spotten die eieren leggen. Het strand is fenomenaal zacht zand en lekkere zee.

• Negatief onderdeel van beoordeling

De huisjes zijn vrij basic maar dan ook echt basic. Niets mis mee maar na een lange rit wil je met kinderen (vaak) iets eten of drinken. Er is beperkt eten en drinken dus neem genoeg snacks mee. De weg er naar toe is heel slecht en als het heeft geregend heb je zeker een 4x4 nodig.

Beoordeeld op: 19 oktober 2023 Verbleven in oktober 2023
    S.V. Nederland
  • Mucumbli

Ponta Figo, São Tomé en Principe

Gemiddelde beoordelingsscore: 9,2
    • Positief onderdeel van beoordeling

Het is een mooie plek met uitzicht op de zee. Ook het eetgedeelte. Tuin eromheen ziet er mooi uit. Je kunt bij het eetgedeelte mooi zitten. De kaart is Italiaans.

• Negatief onderdeel van beoordeling

Als verbeterpunt. De huisjes hebben veen insecten/mieren. Ze liepen over het bed en onze tassen. Zeker niet erg om insecten aan te treffen maar net even iets te veel. Vergeet geen insecticide want veel muggen en er zijn veel bijen/wespen bij eetgedeelte. Wij hadden een reis klamboe meegenomen voor de kinderen. Erg handig.

Beoordeeld op: 17 oktober 2023 Verbleven in oktober 2023
    S.V. Nederland