2. Hotellrecensioner GER

9,9

9,4

8,8

• Recenserades: 19 juli 2022

Boende på ett riktigt slott med utsikt över floden
    • Par
    • Dubbelrum
    • Vistelsen var 1 natt

Det var svårt att hitta den lilla vägen upp till slottet, ingen skylt mer än att det stod ’Privat väg’ och GPS-koordinaterna på Google Maps visade inte ända fram.

Läget med utsikt över Rhen var fantastiskt! Vill man bo på ett riktigt gammalt slott är detta något! Bara fem hotellrum, kändes nästan som att vi hade slottet för oss själva. God frukost i riddarsalen. Trevlig personal.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 8 juli 2022

En magisk upplevelse på en 800 år gammal riddarborg.
    • Par
    • Lägenhet
    • Vistelsen var 1 natt

Lite svårt att hitta infarten då bilnavigationen visade någon gammal stig, ej bilväg. Rätt infart ligger om man kommer nerifrån byn på höger sida vid sista huset, skyltat "privat weg". Fick man önska sig något så skulle det vara möjligheten att även beställa en middag på slottet,

En fantastisk, magisk 800 år gammal byggnad. Man känner sig som en slottsherre eller riddare. Allt speglar den perioden men med diskreta moderna faciliteter som hiss för att nå rummen, bekvämt boende men med ålderdomlig touch. Man befinner sig i en tidsmaskin. Begränsat antal gästrum så man bör boka i tid. Läget högt upp på bergsslutningen (110 meter ovanför Rhen) ger en helt magisk utsikt, Mycket bra frukost och vänliga tillmötesgående värdar. Frukostmatsalen är som en gammal riddarsal så det blev en självklar frukost där med en kompletterande kopp kaffe på borgterassen med utsikt över Rhen. Rekommenderas varmt. Åker man längs "Mittelrhein" måste man bara bo och uppleva detta. Bra parkering nära slottet.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 21 juni 2023

Enastående
    • Familj med yngre barn
    • Lägenhet
    • Vistelsen var 1 natt

Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

Bodde här juni 2023