3. Hotelbeoordelingen: Brandenburg
  4. Hotelbeoordelingen Berlijn
  5. Beoordelingen van Leonardo Royal Hotel Berlin Alexanderplatz

Beoordelingen over Leonardo Royal Hotel Berlin Alexanderplatz Dit is de officiële sterrenclassificatie die door een derde partij aan de accommodatie is gegeven - de Hotelstars Union. De accommodatie is vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van de prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Gebruik de sterrenclassificatie om uw verblijf te kiezen!

Otto-Braun-Str. 90, Friedrichshain-Kreuzberg, 10249 Berlijn, Duitsland

#116 van de 528 hotels in Berlijn

• Beoordeeld op: 13 september 2022

Perfect voor een paar dagen Berlijn!
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Hotel ligt niet zo heel ver van de Alexanderplatz en daar zijn alle openbaar vervoer verbindingen, hotel heeft parkeergelegenheid (betalend), wij hadden een ruime en nette kamer met een ruime badkamer. Smart tv aanwezig, airco aanwezig, frigo aanwezig en ook best rustig voor zo in de stad te zitten. Fijne plek voor een paar dagen Berlijn.

• Beoordeeld op: 9 september 2022

leuk
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

de kerk net naast onze kamer: klokken raam sluit niet goed af: nachtlawaai

zeer aangenaam bed

• Beoordeeld op: 7 september 2022

Merendeels okay

de check-in

ontbijt was prima counter was zwak: alleen duits geen engels

• Beoordeeld op: 5 september 2022

Uitstekend hotel
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

We hadden een airco op de kamer, maar die functioneerde maar half.

Personeel zeer vriendelijk, kamers prima en schoon.

• Beoordeeld op: 5 september 2022

Niks mis mee maar ook niet bijzonder
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Niet zo'n gezellig hotel, erg groot en weinig persoonlijk

Fijn bed

• Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Lawaai aan de straatkant, zelfs met ramen dicht

Prima
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

een klein min puntje, een aantal Nederlandse tv zenders deed het niet, daar konden ze toen ik het vroeg helaas niets aan doen, het zou de dag erna eventueel gemaakt kunnen worden maar toen gingen we al naar huis.

Het ontbijt was erg lekker

• Beoordeeld op: 4 september 2022

Dit top hotel maximaliseerde ons verblijf in Berlijn
    • Deluxe Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

er was niets dat niet beviel

prachtige kamer, goed en groot bed, heerlijke douche en een zeer goede ligging.

• Beoordeeld op: 1 september 2022

zeer comfortabel verblijf met 1 minpunt

onvriendelijk receptie personeel

comfort kamers, goede bedden

• Beoordeeld op: 29 augustus 2022

Nice
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

1. Bij aankomst stonden twee receptiemedewerkers bij de receptie. De ene (Vietnamese) was vriendelijk en servicegericht. De andere (Duitse en senior medewerkster) was kortaf, onvriendelijk. Door de laatste was dit geen plezierige 1e kennismaking. 2. Schoonmaak: Veel papiertjes e.d. in de liften (vloer) en veel vingertasten op deuren. Het dient ter aanbeveling ook later in de middag dit na te lopen. 3. Schoonmaak kamer: de grondigheid van de schoonmaak wisselde per dag. Met name in de 1e week hebben wij deze als minder ervaren: Het verschonen van het bed hebben wij na 1 week specifiek bij de receptie moeten vragen, wij kregen de indruk dat dit anders niet gebeurde, ondanks het ophangen van het bordje 'make up our room'. 4. Kwaliteit handdoeken; Vooral in de tweede week hadden wij handdoeken gekregen die door het veelvuldig wassen erg dun waren en daardoor onvoldoende water opnamen. 5. Lawaai: Dat er 'feestjes of met muziek ondersteunde meetings in de avond worden gehouden voor grotere gezelschappen prima: het is jammer dat het lawaai van gelach en muziek zo overheersend was zodat wij hier in de latere avond veel last van hadden. Een ander punt is dat een gezelschap van ca 10 personen naast een bus op het binnenplein zat te wachten om 00.30 uur. Veel gelach en lawaai: wij werden er wakker door. 6. Papieren informatie: wat biedt het hotel aan en wat is er te doen in Berlijn, was niet aanwezig op de kamer. De website van Leonardo gaf voor ons onvoldoende informatie. 7. De positionering van de receptie: wij hebben meerdere dagen ondervonden dat indien er grotere gezelschappen inchecken de hele ruimte voor de receptie tot aan de liften vol staat en je je door de mensen moet heen 'drukken' om bij de liften te komen. De ruimte is vrij krap. Daarnaast is deze situatie niet echt brandveilig.

1. Reservering kamer en rekening houden met ons verzoek voor een rustig gelegen kamer. 2. De meeste personeelsleden (wij hebben alleen te maken gehad met de receptie en de schoonmaak) was vriendelijk, klant- en servicegericht. 3. De kamer was schoon, leuk gemeubileerd met een plezierige luxere uitstraling. 4. De ontvangst op de kamer met een fles water en een schaal fruit hebben wij als prettig ervaren. 5. De centrale ligging van Leonardo bij openbaar vervoer,

• Beoordeeld op: 27 augustus 2022

Erg leuk en mooi hotel als uitvalsbasis voor een stedentrip Berlijn!
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Wij hebben tijdens ons verblijf niets gemist, en er is ons niets tegengevallen.

Erg leuk, pas gerenoveerd, designhotel met mooie kamers. Het is ook fijn dat er een buitenplaats is waar je aan het einde van de dag even kunt uitrusten van een drukke dag in Berlijn en lekker een aperitief kunt drinken voordat je de stad weer in gaat om te gaan dineren. In de bar serveren ze prima cocktails. We hebben in de avond geen gebruik gemaakt van het restaurant, maar wel in de ochtend van het uitgebreide ontbijtbuffet. De lokatie van het hotel is prima, je bent zo met het openbaar vervoer (of met een van de vele elektrische stepjes) in het centrum voor de vele bezienswaardigheden. En het gebied Prenzlauer Berg is dichtbij om in de avond bij een van de vele leuke restaurants te gaan eten. Het is ook fijn om je auto op een van de parkeerterreinen naast het hotel te kunnen parkeren. Je betaald hier wel extra voor, maar de auto staat veilig en niet zomaar langs de straat.

• Beoordeeld op: 25 augustus 2022

top! jammer van de hete kamers
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

de bedden waren wat zacht en de kamers waren erg heet

locatie

• Beoordeeld op: 23 augustus 2022

Ons verblijf was prima!

geen opmerkingen

Vriendelijk personeel en een goed ontbijt. Locatie ligt goed, alles is goed bereikbaar!

• Beoordeeld op: 21 augustus 2022

Geweldig gastvrij hotel

Kerkklokken

Alles muv de kerk die om 7 uur s ochtends gaat luiden

• Beoordeeld op: 19 augustus 2022

Heerlijk verblijf gehad in hotel en zeer geschikt voor mensen met een beperking
    • Deluxe Driepersoonskamer

We wisten pas na een dag dat er een speciale uitgang was voor mindervaliden. Was fijn geweest dat ze dat meteen verteld hadden. We betaalden 20 euro per dag voor het stallen van de auto. Best wel prijzig. Ik heb een gehandicaptenkaart dus vaak krijg je dan korting of je staat gratis. Maar parkeren in Berlijn is duur. En we snapten weinig van de airco in de kamer. Het apparaat regelde het zelf maar het was vaak warm

Het hotel is prachtig en ligt op een geweldige locatie. Het is groots. En toegankelijk voor mindervaliden. Heel vriendelijk personeel. Kamer was groot en we hadden grote bedden. Iedere dag werd er alles schoongemaakt. En er lag fruit er stond een fles water en later stonden er andere flesjes drinken. Het ontbijt was geweldig. Het ontbrak aan niks en als je bord leeg was werd het weggehaald. We hebben genoten van deze dagen in t hotel

• Beoordeeld op: 17 augustus 2022

Goed verblijf
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Zelfs met de airco was het warm. We hadden een kamer aan de zonnekant. Vraag een kamer met zicht op de binnenkoer.

Rustig. Net. lekker ontbijt. Goede locatie om Berlijn te bezoeken.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2022

Is goeie
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Ramen in de kamer waren open( en konden niet dicht ). Hierdoor hoorden we de kerk vroeg in de ochtend.

Sauna, was altijd rustig. De bedden waren ook erg goed en de dagelijkse schoonmaak. Ontbijt uitgebreid

• Beoordeeld op: 16 augustus 2022

Prima
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Mogelijkheid in hotel te dineren was er niet

Schone kamer

• Deluxe Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Soms veel drukte bij receptie met weinig personeel aanwezig, waardoor je om een korte vraag te kunnen stellen erg lang moet wachten. Inchecken ging overigens wel vlot. Personeel in bar kan niet zo goed cocktails maken :( Wifi signaal is op sommige momenten erg traag. We hebben 1 dag een fiets gehuurd (fantastisch om Berlijn per fiets te zien) en de kosten zijn acceptabel (12 euro per dag) maar het zijn erg oude beestjes die eigenlijk niet geschikt zijn voor een wat langere fietstocht.

Hotel ligt in een mooie wijk en vlak bij Alexanderplatz. Aan de voorkant van het hotel zit je aan een drukke straat, maar wij hadden uitzicht op de tuin en dat was een rustige, ruime en lichte kamer. De kamer werd iedere dag basis schoongemaakt en na 3 dagen een volledige schoonmaakbeurt, en dat was prima. Vlakbij is een tramhalte waardoor je in een paar minuten op Alexanderplatz bent. Lopend kost het je ook maar 10 minuten, dus alle voorzieningen zijn dichtbij.

• Beoordeeld op: 15 augustus 2022

Vriendelijk en goed verzorgd hotel met attent personeel.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

De tweede dag werkte de airco niet goed, we kregen de mogelijkheid om de volgende dag eventueel een andere kamer te betrekken maar de tussentijds geleverde ventilator zorgde voor voldoende frisse lucht. Bepaalde fruitstukken (meloen) waren iedere ochtend droog, verder was alles top aan het ontbijt.

De locatie was fijn en de entourage was mooi in een art deco sfeer. De hotelkamer was netjes en werd iedere dag goed schoongemaakt. Het ontbijt was uitgebreid en het personeel was vriendelijk.

• Beoordeeld op: 15 augustus 2022

Prima hotel maar wel wat ver lopen van alles.
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Het is 15 minuten lopen vanaf Alexanderplatz dus de naam is wat misleidend.

Het was een mooi en net hotel.

goed verzorgd hotel!

geen

ruime kamer met alle faciliteiten

top

netjes

• Beoordeeld op: 10 augustus 2022

Lekker verblijf in een rustige kamer en je kan zo de drukke stad in!
    • Comfort Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden

Meer aanbod snacks aan de bar

Vriendelijk personeel en lekkere bedden