2. Hotellrecensioner FRA

7,9

8,8

• Recenserades: 10 juli 2023

7,0
    Bra läge i en historiskt intressant stad
    • Vistelsen var 1 natt

Det var lite klurigt att ta sig till hotellet, men tack vare att parkeringen var bemannad med en kille som pratade bra engelska så hittade vi till slut. Frukosten var inget för oss skandinaver, vi saknade bröd även om det fanns alltför välgjord baguette. Frukostrummet var dock trevligt. Hotellet har en helt ljuvlig liten innegård som man behöver besöka. Läget på hotellet var bra, vilket vi hade räknat med när det ligger innanför murarna. Det finns gott om restauranger och barer, men priserna är ganska höga. Personalen på hotellet talar mycket bra engelska. Sängarna och kuddarna var okej, men vårt rum hade heltäckningsmatta vilket vi inte uppskattar samt var ganska slitet överlag. Jag skulle ändå kunna rekommendera hotellet med anledning av läget och den historiska platsen.

Bodde här juli 2023

• Recenserades: 5 augusti 2022

9,0
    Vilket läge och vilken underbar personsl
    • Vistelsen var 1 natt

Fick rum i ett hus över gatan som inte alls höll den standard vi hade förra året ( när vi bodde i huvudbyggnaden).

Guldläge med underbar personal som tog så väl hand om oss och vår hund och hjälpte till med alla våra väskor till och ftpn rummet . Bra parkering vid ringmuren med möjlighet att få transporthjälp till hotelldörren.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 17 juli 2021

7,0
    Hotellet är mycket trevligt med fräscha rum och god frukost.
    • Familjerum med utsikt över trädgården

Personalen kunde ha varit mer kunnig om vad som hände i området. Öppettider, evenemang osv. De svarade så gott de kunde.

Mycket att välja på till frukost. Hotellet ligger centralt mitt i stan. Man kunde ana ljudet från kvällslivet men det var tyst och lugnt på rummet. Sängen var bekväm och bäddsängen likaså. Portiern Jerome körde oss runt i staden när han hämtade vårt bagage och visade bra restauranger. Boka parkering med hotellet för att träffa honom (kvällstid).

Bodde här juli 2021

• Recenserades: 23 januari 2023

Underbar hotell men men det är dyrt att fika/äta i Carcassonne.
    • Tvåbäddsrum Superior

Allt var perfekt

Väldigt vacker och stämningsfull hotell. Frukosten var en av de bästa som vi fick under den 3-månaders långa resa. Allt "andas" god kvalité, man känner sig bortskämt. Personalen är helt underbar, tack"

Bodde här januari 2023

• Recenserades: 22 november 2021

5,0
    Bäst att bli hämtad hit.
    • Tvåbäddsrum Superior
    • Vistelsen var 1 natt

Ett rum som inte svarade till vad vi beställde. En när katastrofal frukost där bacon svartbrändes och kaffemaskinen spridde mjölk och kaffe alla andre ställen än ner i koppen - till en duktig anställd kunde korrigera den. Körturen genom de trånga gränderna där turister måste pressa sig upp mot dörröppningar så vi kunde hitta hotellet, var - låt oss säga - speciell...

En manager som lyssnade till våra klagomål om rummet vi tilldelades och kompenserade oss. Det värdesatte vi mycket! EN annan som var mycket hjälpsam, var portieren som ledet oss genom de extremt trånga gatorna från hotellet till parkeringen utanför muren.

Bodde här oktober 2021

• Recenserades: 8 juli 2021

Fantastiskt hotell med underbar personal på förstklassigt läge.
    • Med sällskapsdjur
    • Dubbelrum Superior
    • Vistelsen var 1 natt

Fantastisk service på underbart hotell mitt i La Cité. Underbar personal som tog hand om oss, hunden och bilen på absolut bästa sätt. Superbt läge med privat parkering och bagage delivery till och från rummet.

Bodde här juli 2021

8,0
    Mycket bra
    • Dubbelrum Superior

Bodde här september 2021

Gäster har även recenserat dessa boenden: