3. Hotelbeoordelingen: Rhône-Alpen

Beoordelingen over Chalet Hôtel La Sapinière 3 sterren

102 Rue Mummery, Chamonix City Centre, 74400 Chamonix, Frankrijk

#101 van de 901 hotels in Chamonix

• Beoordeeld op: 18 januari 2024

Gezellig hotel met prachtig uitzicht
    • Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

De douche was splinternieuw maar er kwam weinig water uit.

Prachtig uitzicht vanuit het hotel en ontbijtruimte. Gezellig hotel met heel vriendelijk personeel.

• Beoordeeld op: 31 juli 2022

top locatie met goede srevice
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op de Bergen

Leuk sfeervol familie hotel waar ze hun best doen om je verblijf naar de zin te maken, autenthiek frans hotel netjes schoon maar met piepje en kraakje. Eigen parkeer terrein. Zit paar honderd meter van stadje maar je merkt niets van de drukte, met Bergzicht kijk je continue tegen de MontBlanc aan. Het prima onbijt buffet, brood brengen ze naar behoefte heeft als leuk vermaak dat op de goede dagen de paragliders voor de deur landen Hot tub buiten in de tuin, de eigenaar was trots op zijn nieuwe laadpaal voor zijn gasten, alleen was vergeten te vertellen dat je met zijn pas laad sessie moest activeren, dus maar in het centrum gedaan. Was even zoeken de meeste zijn van hotels en niet zichtbaar, achter bij casino rechts naast station zit een openbaar parkeer terrein met twee laadpalen rechts achterin, je kunt dan meteen de stad in lijkt soms wel een pretpark. Zijn zat leuke uitstapjes te doen kabelbaantjes, aan de andere kant van de montblanc kun je ook naar boven met dubbelle kabelbaan. Met treintje naar ijsgrotten is wel grappig , je kunt dan met trappen naar de ijsgrot enhebt mooi uitzicht, de grotten zelf moeten elk jaar veplaatst worden omdat de geltcher echt hard weg smelt. Met de trap is een pittige tripje zeker niet voor iedereen op een warme dag, beneden is een foto overzicht van montblanc in gangen in het ijs. Zelf ook 1 dag naar geneve gereden, dat is een ramp die stad hebben echt een idioot stoplichten systeem, ook de parking ontbreekt elke logica voor ons. als je dan eindelijk in het centrum bent dan had ik echt van is dit het nu ? Snel weer terug gereden.

• Beoordeeld op: 8 januari 2022

Heerlijk verblijf op loopafstand van de skilift met uitzicht op de bergen.
    • Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden

Ik kreeg op de een na laatste dag van vakantie in Chamonix corona. Mijn vriend moest naar NL voor werk en belde het hotel op om te bespreken wat de situatie was, en dat ik nog langer een kamer wilde reserveren omdat ik verplicht in quarantaine moest. Het plan was dat ik mijn kamer niet zou verlaten. Het vriendelijke personeel van het hotel reageerde in eerste instantie behulpzaam. Die avond werd ik door de baas van het hotel gebeld dat ze geen corona policy hadden met een ontbijt service voor op de kamer, en voornamelijk dat ik niet langer mocht blijven omdat ik covid in de lucht zou ademen. Ze vertelde mij dat ik die avond maar andere hotels moest bellen om zo kort dag nog een plekje te vinden. Alsof een ander hotel mij aan wil nemen als ik positief test? Daarnaast moet ik officieel op de plek blijven waar ik nu ben. Ik begrijp dat het een virus is waar mensen bang voor kunnen zijn. Maar we nemen allemaal een risico om tijdens een pandemie te gaan reizen, óók als hotel neem je dit risico(!!) er is een kans dat je gasten covid oplopen tijdens een pandemie! Ik vind het erg kwalijk dat zij hier zo op reageerde.. en bereid waren mij uit het hotel te zetten, gebaseerd op angst voor het virus. Niet bereid waren mee te denken over een mogelijke oplossing. Dit gaf mij een erg eenzaam en onwelkom gevoel. Ik had het geluk dat ik de volgende dag opgevangen kon worden door andere mensen die niet bang waren. Het hotel ging uiteindelijk gelukkig akkoord met nog één extra overnachting. Het hotel heeft erg vriendelijk personeel, dit is wat dat betreft geen klacht. Maar ik wil jullie sterk aanraden een corona-policy op te stellen. Want het onwelkom gevoel wat jullie mij gaven op het moment dat ik positief testte komt niet erg gast-vriendelijk over.

De kamers en het ontbijt waren heerlijk. Wij hadden een balkon met uitzicht op de bergen. Heel fijn wakker worden. Het personeel super vriendelijk. Er is een extra kamer waar je je ski / snowboard spullen kan drogen. Aan de overkant van het hotel kan je meteen de skilift omhoog pakken. Ideaal.

Verbleven in januari 2022

• Beoordeeld op: 4 januari 2022

• Driepersoonskamer met Uitzicht op de Bergen

Zeer vriendelijk personeel en direct aan de piste

Verbleven in januari 2022

• Beoordeeld op: 2 augustus 2021

• Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op de Bergen

De mensen waren erg sympathiek en de locatie was prachtig.

• Beoordeeld op: 18 juli 2021

• Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op de Bergen

Er was een ontbijtbuffet met fruit, kaas, hesp maar slechts 1 croissant en 1 broodje. Vonden wij te weinig voor 12 euro

De ligging, vriendelijk personeel, ruime kamer , vlak voor hotal landingsbaan parapente

• Beoordeeld op: 14 augustus 2023

• Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Uitzicht op de Bergen

Zeer oud gedateerde kamer , dubbel glas was mat. ontbijt slecht. Prijzig .

Uitzicht op de bergen . Centrum op loop afstand.

• Beoordeeld op: 9 februari 2023

• Tweepersoonskamer met 1 of 2 Bedden en Uitzicht op de Bergen

kleine kamer, duur en matig ontbijt, ligging ten opzichte van de pistes

ligging ten opzichte van het dorp, vriendelijk personeel

• Beoordeeld op: 24 september 2022

• Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Uitzicht op de Bergen

Algemeen nood aan renovatie. Ontbijt niet gezellig. Weinig brood.

Locatie en uitzicht.

• Beoordeeld op: 5 september 2022

Redelijk hotel bij centrum Chamonix
    • Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden en Uitzicht op de Bergen

Andere kamer dan geboekt gekregen. Na 2 dagen eens nagevraagd en de volgende dag een luxere kamer (die wij hadden geboekt) gekregen. Onderhoud hotel loopt wat achter. Alles piept en kraakt en heeft onderhoud en een lik verf nodig.

Locatie is prima. Centrum is makkelijk aan te lopen. Parkeerplaats voor de deur. Het personeel dat er is (weinig?) is vriendelijk.

• Beoordeeld op: 9 november 2023

• Tweepersoonskamer met Uitzicht op de Bergen