3. Hotelbeoordelingen: Pays de la Loire

#1 van de 6 hotels in Brain-sur-Allonnes

• Beoordeeld op: 19 mei 2024

Eerlijk en goed
    • Superior Tweepersoonskamer

Het warme zwembad, het lekker eten met oog voor detail, de vriendelijke mensen, de ongedwongen sfeer

• Beoordeeld op: 19 mei 2024

We voelden ons erg welkom!
    • Tweepersoonskamer met Uitzicht op de Tuin

De grootte van de kamer! Het contact met de eigenaren , het uitgebreide ontbijt en de met zorg bereide maaltijden!

• Beoordeeld op: 29 september 2023

Zeer fijn verblijf. In de omgeving zijn veel mooie dingen te zien.
    • Classic Suite

Heel weinig. Misschien wel te warm op warmere dagen. Bed is authentiek dus klein maar dit heeft ook zijn charme.

Zeer fijne en fraaie locatie. De kamer was prachtig, de badkamer van alle noodzakelijkheden voorzien. Het ontbijt is goed. Het avondeten erg lekker. Mooie wandeling rondom het chateau kunnen maken en het verwarmde zwembad is fantastisch.

• Beoordeeld op: 14 september 2023

• Superior Tweepersoonskamer

Goede vriendelijke ontvangst, grote kamer met mooie douche, goed zwembad.

• Beoordeeld op: 6 september 2023

Hartelijk ontvangst op een prachtige locatie
    • Superior Tweepersoonskamer

Heel vriendelijke ontvangst, prachtige locatie, mooie ruime kamers en lekker gegeten!

• Beoordeeld op: 18 augustus 2023

Prima verblijf, we hebben genoten
    • Superior Tweepersoonskamer

Erg uitgebreid ontbijt en zeer goed restaurant

• Beoordeeld op: 28 juli 2023

Mooi Chateau en zeker een aanrader
    • Superior Tweepersoonskamer

Er was een jong gezin met twee zeer luidruchtige kinderen. Dit hoort op een locatie als deze niet thuis (ga naar een camping en eten bij de McDonalds als je je kinderen niet kunt handelen). Een oud huis als dit is gehorig. Dit was zeer storend voor de andere gasten en wij waren niet de enige die hier enorm veel hinder van hebben gehad. Welgemeende en oprechte excuses van de eigenaresse, zo vriendelijk, maar dit was absoluut niet aan haar te verwijten maar aan de ouders van de desbetreffende kinderen......

Mooie locatie, zeer hartelijke (Nederlandse) ontvangst. Mooi in stijl verzorgt Chateau, landgoed rondom goed voor een wandeling. Zeer ruime en mooie kamer en luxe badkamer met uitzicht op de tuin. Alles keurig netjes en super schoon. Genoten van een heerlijk diner en uitgebreid ontbijt. Er kan zowel binnen als buiten gegeten worden. Wij hebben niet gezwommen maar er is een goed zwembad (handdoeken beschikbaar). En er is voldoende parkeerplek op het eigen terrein. Voor ons was dit een tussenstop en absoluut een aanrader.

• Beoordeeld op: 19 juli 2023

• Superior Tweepersoonskamer

Heerlijke omgeving en fraai kasteel met zeer ruime kamers, uiterst compleet ontbijtbuffet en prima restaurant. Wij verbleven hier 4 nachten als laaste etappe op onze terugreis. Voldoende te zien in de omgeving. Maar ook prima luieren op het landgoed zelf. Eigenaren zijn bijzonder gastvrij en behulpzaam.

• Beoordeeld op: 18 juli 2023

Vriendelijke gastvrijheid op een mooie plek in het groen
    • Superior Tweepersoonskamer

Persoonlijk - maar niemand hoeft het met me eens te zijn - hou ik meer van een beperkter ontbijt met streekproducten van hoge kwaliteit, maar dat is een keuze, natuurlijk. Dit is dan ook geen kritiek, uiteraard.

Prima overnachtingsplaats in een kasteeltje in het groen. Alles is overzichtelijk en een beetje (prettig) old school ingericht. De kamer was erg ruim en comfortabel. Aangenaam zwembad. Ontbijt OK. Beperkte kaart, maar de maaltijden (in suplement) zijn van hoge kwaliteit, evenals de wijn, die goed bij de gerechten past. De jonge eigenaar is erg vriendelijk en maakt graag tijd voor een gesprek. Een gastvrije plek, waar we graag naar terugkomen.

• Beoordeeld op: 18 juli 2023

Fantastische familiekamer!
    • Comfort Vierpersoonskamer

Alles is bevallen.

Perfecte tussenstop onderweg naar Biarritz. Zeer gastvrij ontvangen. Goed diner en ontbijt. Aanrader, ook als je niet op doorreis bent.

• Beoordeeld op: 13 juli 2023

Persoonlijk, comfortabel & heerlijk!

Alles was perfect

Chateaux de la coutanciere, een parel van een chateaux hotel gelegen in de Loire regio. Voor de liefhebbers van smaakvolle wijn, mooie uitzichten en waanzinnige kastelen ben je hier echt helemaal op je plek! Coutancière - een plek die mij ontzettend dierbaar is. Ik heb hier namelijk 13 jaar geleden een langdurig verblijf geboekt. Hier heb ik Josien, Bert & John leren kennen. Het romantische en sprookje van een chateaux hotel in combinatie met prachtige klassieke kamers en fijn up to date sanitair is geweldig. Een reis terug in de tijd met alle gemakken van nu. Na 13 jaar is dat nog steeds zo, het prachtige landgoed, de gezelligheid, bij aankomst & lekkere lokale wijnen. Dit gecombineerd met een smaakvolle menukaart van restaurant le Baron. Zorgt ervoor dat het je aan eten en drinken niet ontbreekt. Ook het ontbijt is een aanrader, betaalbaar, ruime keuze een goeie kop koffie & een lekker eitje naar keuze van John. Op deze plek voel je de warmte en liefde van die 3 hardwerkende ondernemers. Met een nieuwe aanwinst - Emily fijne gastvrijheid met de persoonlijke touch van de eigenaren maakt dit tot een uniek hotel met boeiende historie maar bovenal een heerlijk & hartelijk verblijf! We komen graag weer terug!

• Beoordeeld op: 14 juni 2023

Niets!

Ontzettend leuk kasteel met supervriendelijke en gastvrije eigenaren. Zeer sfeervol, voortreffelijk, zeer uitgebreid ontbijt en zeer goed avondeten. Heerlijke grote kamer, wij hadden nr. 1 met goede bedden en zeer ruime douche.

• Beoordeeld op: 14 mei 2023

Prachtig kasteel in mooie omgeving
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Bad

prachtig kasteel met een prachtige tuin

• Beoordeeld op: 16 september 2022

🤔

Mooie en ruime badkamer Fijne bedden en heerlijk ontbijt. Fijn dat er badhanddoeken waren voor bij het zwembad

• Beoordeeld op: 14 september 2022

heerlijk
    • Deluxe Tweepersoonskamer

mooie ligging, grote kamer, goe ontbijt buffet

• Beoordeeld op: 31 augustus 2022

Heerlijk verblijf voor 1 of 2 nachten, mooie lokatie.

niets

Mooie badkamer met prachtig bad, ontbijt goed verzorgd en zeer compleet. Mooie stijlvolle kamer, verder is lokatie zeer rustig gelegen.

• Beoordeeld op: 20 augustus 2022

• Deluxe Tweepersoonskamer

Sfeer en inrichting. Heerlijk zwembad. Directe omgeving en terrein.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2022

• Superior Tweepersoonskamer

Uitstekend ontbijt ,zeer ruime kamer met parketvloer en mooie badkamer. Vriendelijke ontvangst door de uitbaters. Een plons in het zwembad is genieten na het bezoeken van de kastelen, abdij en leuke dorpjes in de omgeving.

• Beoordeeld op: 16 augustus 2022

• Deluxe Tweepersoonskamer met Bad

Het was een hele fijne plek om even tot rust te komen na onze reis! De gastvrijheid en het ontbijt waren top!

• Beoordeeld op: 23 juli 2022

slapen en genieten als God in Frankrijk!
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Bad

Een heel klein werkpuntje; misschien eens op een brocante markt wat porselein kopen die kasteel-waardig is en niet het gewone hotelporselein.

Mooie locatie, vriendelijke Nederlandse uitbaters die ook een behoorlijk woordje frans spreken. Zeer aangenaam vertoeven aan het zwembad. Dicht bij Saumur. De kamer was echt zoals in een kasteel, badkamer prachtig en zeker in de morgen bij het ontwaken, met zicht op de mooie, grote tuin. Ontbijt eerder gewoontjes, maar er ontbreekt niks, er wordt zelfs een eitje aangeboden. Bovendien stond er een lekkere versgebakken heerlijke quiche klaar. Zeer gastvrij, een aanrader.

• Beoordeeld op: 15 juli 2022

• Vierpersoonskamer

zwembad

• Beoordeeld op: 14 juli 2022

• Familiesuite

Prachtig kasteeltje op een mooie locatie. Fijn zwembad en prima ontbijt.

• Beoordeeld op: 2 september 2021

Charmant kasteel, met zorg ingericht. Ruime, comfortabele kamer.
    • Superior Tweepersoonskamer

Onderhoud van het park...

Ruime kamer met degelijk en groot bed. Verzorgd ontbijt. Rust!

• Beoordeeld op: 26 augustus 2021

Een echte aanrader!
    • Deluxe Tweepersoonskamer met Bad

Het chateau beviel zó goed dat we nog ‘n nacht hebben bijgeboekt. Goede sfeer, warm welkom. Binnen én buiten in harmonie en stijlvol! De kamer was prachtig en de bedden waren heerlijk. Een verrassend grote en mooie badkamer met aparte details in renaissance stijl. Handig waren de kleine koelkast en waterkoker op de kamer. Ontzettend genoten van het verwarmd buiten zwembad gelegen in een rustige, groene en verassende ambiance; lekker en uitgebreid ontbijt-(buffet); gratis en veilig parkeren; ontzettend aardige Nederlandstalige eigenaren. Kortom een echte aanrader!