2. Hotellrecensioner Filippinerna
  3. Hotellrecensioner Visayas
  4. Hotellrecensioner Boracay
  5. Recensioner av Fairways and Bluewater Boracay

Recensioner av Fairways and Bluewater Boracay Den här klassificeringen speglar hur boendet mäter sig med standarden i branschen när det kommer till prisnivå, faciliteter och tjänsterna som erbjuds. Klassificeringen är baserad på boendets egna uppskattning. Använd den här klassificeringen som hjälp när du väljer boende.

Station 1, Balabag and Yapak, Yapak, 5608 Boracay, Filippinerna

8,1

• Recenserades: 7 mars 2024

Underbart hotell
    • Dubbelrum Premier

Om man ska nämna något så hade vi önskat att dom sopade balkongen när dom städade. Man drog med sig så mkt sand hem från stranden som man sedan drog in på rummet då den aldrig städades.

Underbart hotell med fantastisk utsikt över golfbanan, så harmoniskt. Ett väldigt stort hotell med många gäster, men man märkte inte av hur mkt folk det var då det är ett väldigt stor komplex. Gratis Wi-Fi på hela området som fungerar utmärkt. Vänlig och trevlig personal. Inne på området så åkte man hotellets egna ”bussar ” som körde en var man ville då det var stora ytor att ta sig mellan. Dom körde dygnet runt och man hann knappt sätta sig fören det var ens tur. Så det gick väldigt smidigt och fort. Man har läst historier innan om folk som fått vänta i över 30 min, det hände aldrig oss. Vi väntade mellan 3-8 min. Väldigt fin service. När man sedan kom till maingaten så direkt utanför så stod det E-trike och väntade om man önskade ta det ner till stranden lr D-mall. Hotellets bussar körde ner till D-mall 3 ggr om dagen om man ville åka gratis. Frukosten var över förväntan, varierande och god. 6 olika pooler som var utspridda på området, och som hade olika öppettider. Vår favorit var Lagoon som låg vid frukosten, underbar pool som alltid var så ljummen och härlig. Fantastisk personal var man än gick, man kände sig så välkommen och väl omhändertagen. Hotellet ligger lite i utkanten av station 1, men för vår del så gjorde det inget. Vi gillar att bo vid lite lugnare områden.Så otroligt smidigt att bara ta en E-trike så kom man till stranden lr D-mall. Och så var det lugnare omgivningar där vi bodde vilket vi uppskattade väldigt mkt. Snett emot hotellet så fanns det ett citymall som hade lite snabbmat och en stor mataffär med mkt bra priser. Kommer garanterat komma tillbaka.

• Recenserades: 6 mars 2024

• Vistelsen var 1 natt

Långt från centrum. Mycket transport.

Personalen är trevliga, lungt stället

• Recenserades: 21 februari 2024

8,0
    Personalen är så trevlig och tillmötesgående.

Vilken trevlig personal!

• Recenserades: 18 februari 2024

Perfekt resort med barn.
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Superior

Att det är ett stort hotell-komplex gör det lite opersonligt. Enformig frukost och mycket folk som trängdes.

Fantastisk strand och många olika pooler att välja emellan. Trots mycket folk fanns det alltid plats vid både pool och strand. Bra mat (om än lite dyr) och trevlig personal. Fint gym!

• Recenserades: 25 januari 2024

9,0
    Prisvärt och trevligt boende på Boracay!
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Superior

Boendet kräver lite flexibilitet då området är stort och man behöver ta sig med gratis shuttle-bus på området. Man bor inte vid stranden utan dit är det 10 min gång eller shuttle som gäller. Ibland behöver man vänta ca 10-15 min på transport men det funkar smidigt. Frukostbuffén var okej men inte mer. Väldigt mycket folk och inte så varierande buffé.

Prisvärt boende med rymligt och fräscht rum. Resorten är väldigt stor och vi bodde i huvudbyggnaden. Hade nära till två pooler som var trevliga. Bra (om än lite dyr) restaurang. Schysst gym. Fantastiskt fin privat strand.

Bodde här januari 2024

• Recenserades: 2 januari 2024

Bra
    • Premier Grand

Greenerna på golfbanan, frukosten var väldigt rörig, enormt mycket folk och maten föll oss inte i smaken. Omeletterna som en kock stod och gjorde var det bästa. Om man åker hit ska man vara beredd på att det kan vara enooormt mycket människor var man än går.

Mycket bra för priset på boendet. Vi hängde på Private Beach och spelade golf. Testade även på restaurangerna som var helt ok. Golfbanan var absolut godkänd, greenerna var under all kritik men i övrigt var banan fin och vi hade en mycket trevlig runda. Rummen var rena och fräscha, bra dusch och toalett, rätt stort rum och bra AC. Shuffelbussarna som gick runt på anläggningen fungerade bra för oss, fick aldrig vänta mer än 10 min.

Bodde här december 2023

• Recenserades: 21 november 2023

Service av toppklass
    • Soloresenär
    • Premier Grand

Var sjuk nästan hela vistelsen men måste säga att de är service av toppklass på hotellet. Alla är väldigt snälla och ser till att du har allt det du behöver. Bra frukost och mat på hotellet. Rummen är bra städade och stora och rymliga. Bekväma sängar.

Bodde här november 2023

• Recenserades: 4 oktober 2023

7,0
    På de stora hela tycker jag de är ett helt ok hotell med en helt underbar personal.
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Superior

Tyvärr var vi tvungna o byta rum. De var lite jobbigt för oss att behöva ta shuttlebus överallt.

Personalen var jättebra

Bodde här oktober 2023

• Recenserades: 16 april 2023

7,0
    Bra hotell som har potential att bli ännu bättre.
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Superior

Dålig frukost. Långa transportsträckor inne på området.

Fina välstädade rum. Väldigt trevlig personal. Bra pool-ytor och bra strand.

Bodde här april 2023

• Recenserades: 30 januari 2023

9,0
    Fint stort hotell lite avsides.
    • Dubbelrum/Tvåbäddsrum Superior

En bit att åka till white beach. Ibland lite blåsigt på den privata stranden då det blåser från det hållet under vintern.

Det var prisvärt och fint. Med fina pooler och en liten strand där det inte var så mycket folk. Bra service och trevlig personal så som Ammy Joy, Dodong, Carlo och Ron Ron. Lugn miljö med golfbanan och lite avsides från andra hotel. Sköna sängar mycket fin utsikt från vårt rum mot golfbana och pool.

Bodde här januari 2023

• Recenserades: 8 februari 2024

5,0
    Bara bra om du vill spela på golfbanan!
    • Premier Lucia med poolutsikt

Ingen bra frukost alls, för mycket folk på frukostarna, för mycket folk som skjutsas på shuttle bussarna som tar väldigt lång tid att åka till och från main gate eller poolerna. Vi fick inte veta att de gamla rummen från 2018 var stängda för renovering . Detta framgår inte på hemsidan och visar gamla bilder. Det gör att det blir missvisande när vi bokade Premier Lucia pool view tex.

Golfen. Vi blev uppgraderade till ett nytt rum högst upp i den nya byggnaden .

• Recenserades: 23 april 2024

• Recenserades: 23 juli 2022

Enastående
    • Reser med vänner

Bodde här juli 2022

Gäster har även recenserat dessa boenden: