2. Hotellrecensioner POR

8,5

7,7

• Recenserades: 16 september 2021

7,0
    Bra läge, men med missar
    • Par
    • Dubbelrum

Mitt missnöje hängde ihop med att rummet var beläget i en liten tillbyggnad på taket med bara ett takfönster, bristfällig ljudisolering till grannrummet en våning ned och med handfatet inne i rummet. Den ”breda dubbelsängen” var inte särskilt bred och den ”utmärkta frukosten” bestod av en kupong till ett morgonöppet bageri/café där vi fick kaffe, ett glas juice och ett bröd med marmelad eller smör. Värst av allt var emellertid de 67 trappstegen samt att stället uppenbarligen hade drabbats av Bookingsyndromet, att man har så bra betyg att man inte behöver bry sig om de små detaljerna: Det saknas en hylla i duschen, krokar i badrummet, här fanns strömbrytare utan funktion, trasiga glödlampor och ett krånglande lås i ytterdörren.

När vi planerade vår roundtrip i norra Portugal stod det tidigt klart, att Braga var en stad som måste ingå i programmet. Det blev till slut hela fem nätter i ett dubbelrum med eget badrum på Braga Bells Guesthouse. Stället hade fått bra betyg på både Booking och Tripadvisor, men jag skulle inte boka samma rum igen. Jodå, läget är fantastiskt bra, bara 50 meter från katedralen och nära stadens gågata. AC:n var stor och kraftfull men blåste över sängen. I rummet fanns ett kylskåp och tillräckligt många eluttag och vi fick massor ned handdukar.

Bodde här augusti 2021

• Recenserades: 10 november 2022

8,0
    Mycket bra
    • Reser med vänner
    • Studio med balkong
    • Vistelsen var 1 natt

Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

Bodde här november 2022

• Recenserades: 5 november 2022

7,0
    Bra
    • Reser med vänner
    • Studio med balkong
    • Vistelsen var 1 natt

Denna gäst har inte lämnat några kommentarer.

Bodde här november 2022