2. Hotellrecensioner SVE

9,7

8,7

8,1

• Recenserades: 8 april 2024

Vacker arkitektur i vacker natur och god mat

Inget

Vackra rum med utsikt. Sköna sängar. God frukost och middag. Väldigt trevligt par som äger stället.

Bodde här april 2024

• Recenserades: 23 november 2023

Ett lantligt Paradis med Gotländska tongångar
    • Resa i jobbet
    • Soloresenär
    • Vistelsen var 1 natt

Endast litet minus för dålig varmvatten på morgonen när jag skulle duscha. Tror detta beror på att det var ganska kallt just den natten, för på kvällen när jag kom var det hur bra som helst och då duschade jag en god stund med bra värme.

Underbart placerat på landet med rogivande omgivningar och inte långt ifrån kusten! Hela anläggningen var oerhört detaljrik och väl genomtänkt mycket elegant och hög standard. Alla rummet var är oerhört rymligt med soffa och plats för fler än de boende på rummet. En trappa upp till ovanvåning där dubbelsängen fanns gav en extra luftig och rymlig upplevelse. Full ståhöjd överallt och det märks överallt att man tänker detaljrikedom detta är något jag personligen uppskattar extra mycket! Mycket skön säng och extra plus för minibar med kalla drycker. Vattenkokare fanns med och Te m.m. God plats att arbeta ostört i ena änden av rummet stod ett ordentligt skrivbord. Rummet ger jag full pott på då även om det inte är hemma, så får man direkt en härlig och välkomnande känsla att här finns det många goda tankar bakom. Väl inne på receptionen och baren och matsalen överraskande de mig än en gång med samma genomgående höga kvalitet och tanke bakom hela arkitektur och design och inredning. En annan sak som jag som passerar på tjänsteresa i jobbet uppskattar är mycket i deras inredning är ifrån Gotland och skapar en extra härlig och uppfriskande stämning.

Bodde här november 2023

Lugnt, tyst, fint, rofyllt

• Recenserades: 5 augusti 2023

Ville inte lämna
    • Dubbelrum Superior – Tillgänglighetsanpassat

Fantastiskt ställe med genomtänka lösningar och mycket kärlek i varje detalj Supertrevliga ägare och personal

• Recenserades: 4 augusti 2023

Modernt hotell bland rogivande tallar
    • Familj med yngre barn
    • Dubbelrum Deluxe

Lunch och särskilt middag kostar, men håller hög kvalitet. Kan uppfattas som avsides beläget mellan Burs och Stånga, men disko och hålligång finns på så många andra ställen.

Modernt och fräscht! Få rum, alltså småskaligt. Innergård i lä. Utsikt mot tallar och natur. Vilsamt för ögonen. Frukostbuffé ingår. En km till stor badstrand.

• Recenserades: 26 juli 2023

Fantastisk mat och värdpar
    • Vistelsen var 1 natt

Lugnet, maten och vackra miljöer både inne och ute

• Recenserades: 24 juli 2023

• Vistelsen var 1 natt

Vackert beläget, snyggt inrett och makalöst god mat….välj avsmakningsmeny, den var helt fantastiskt!

• Recenserades: 15 juli 2023

Vi återkommer gärna 👍
    • Vistelsen var 1 natt

Sköna sängar i ett vackert rum. Trevligt med den lilla uteplatsen

Härlig miljö och vackert inrett. 5-rätters avsmakningsmeny var helt suveränt gott!!

• Recenserades: 11 juli 2023

• Vistelsen var 1 natt

Fantastiskt hotell, fantastisk personal och maten var gudomlig! Rekommenderas varmt

• Recenserades: 4 juli 2023

Fantastisk mat och väldigt sköna sängar
    • Dubbelrum Deluxe

Missa inte vårt absoluta favorithotell, med RIKTIGT BRA mat Vill du besöka sydöstra Gotland? Då känns det självklart att det är på Strandakar du ska bo! Eller om du bara vill äta riktigt bra mat, även då är det värt ett besök! Nu två år senare var det ÄNTLIGEN dags för oss att återigen besöka Strandakar. Hit åker man för att vila upp sig eller äta riktigt bra mat eller både och! De trevliga hotellägarna arbetar själva i verksamheten och vi träffade på dem vid frukost och incheckning. Det finns två typer av rum varav DeLuxe har ett sovloft. Känns som en riktigt bra rumslösning. Rummet är luftigt med högt i tak! Superfräscha badrum! Det är påkostade riktigt sköna sängar i alla rum. Ibland saknas det balsam på hotell, men inte här! Det är god frukost med bland annat hemmagjord müsli och hemmagjorda marmelader. Gott kaffe! Vi sov två nätter här, första kvällen åt vi från Bistromenyn. Det var bra. Andra kvällen åt vi från deras femrätters avsmakningsmenyn och herre jösses vad gott det var! Det kan jag verkligen rekommendera! Dock får du vara hungrig när du kommer, det var inte riktigt jag så jag gick därifrån proppmätt. Maten var inte bara ruggigt god utan också väldigt fint upplagt och på det hade vi en riktigt duktig servitör. De har små odlingar på hotellet och använder sig av detta i sin odling & annat närodlat vilket är ett stort plus! Jag hoppas verkligen att fler hittar hit till detta guldkorn! Det är fint i närområdet och den vackra fyren När (?) ligger nära. När vi åkte dit fick vi en himla cool känsla av att vara på savannen. Annars finns chokladtillverkning och ett gäng gårdsbutiker och orten Ljugarn inom rimligt avstånd. Vi hyrde cyklar och cyklade till Chokladstallet sist vi var här. Inom gångavstånd finns även bad och självplock av havtorn. Hotellet är som en fyrkant med en mysig innergård med uteservering i mitten. Det finns bara 12 hotellrum, samtliga med egen ingång och uteplats, så det är lugnt, skönt och bra ljudisolerat.

• Recenserades: 20 juni 2023

En oas på Gotlands östkust.
    • Vistelsen var 1 natt

Ett lugn råder över hela hotellet och naturen runtomkring. Både restaurang och rum har en mycket trivsam design. Personalen var trevlig och hjälpsam. Maten var den bästa vi ätit under vår vistelse på Gotland.

• Recenserades: 19 juni 2023

Ett mysigt boende och fantastisk mat

Lite för varmt

Bra läge nära havet med havsutsikt från uteplatsen

• Recenserades: 16 juni 2023

9,0
    Den perfekta platsen för återhämtning
    • Dubbelrum Deluxe

Fridfullt beläget familjeägt hotell i tallskog med närhet till strand och hav. Trevligt och personligt bemötande. Toppmoderna rum med stilfull design. Vi hade ett rum med sovloft. Fantastisk mat i hotellets bistro. Mycket fin frukostbuffé. Hit kommer vi gärna åter.

• Recenserades: 16 juni 2023

Fantastiskt boende i underbar miljö och en restaurang värd en omväg!
    • Dubbelrum Deluxe

Fantastiskt boende mitt i naturen! De stora fönstren och takhöjden skapade rymd och en känsla av att vara utomhus fast man var inne. De trevliga ägarna tog sig tid för alla sina gäster och bidrog med kartor och tips på sevärdheter i Närområdet. Underbart rum med sovloft och så sköna sängar att man knappt ville gå upp och äta frukost, trots att även den var fantastisk! Vi provade avsmakningsmenyn i restaurangen och det ångrade vi verkligen inte! Det var kreativ matlagningskonst på hög nivå rakt igenom, och dryckespaketet passade perfekt till rätterna. En kort promenad bort ligger fina Herta strand och pittoreska Hörte fiskeläge. Ett besök till När fyr och Närsholmen med sin savannliknande miljö är ett måste!!! Absolut ett av de bästa boendena någonsin!!!

• Recenserades: 5 juni 2023

• Dubbelrum Superior – Tillgänglighetsanpassat

ALLT! Vilket fantastiskt bemötande av ägarna och dess personal. Så trevlig atmosfär, andas hemtrevnad. Vi snicksnackade med ägarna om olika besöksmål osv, vi fick många tips. Hotellet låg trevligt inbäddat i naturen och vi såg havet mellan tallarna. Jättefin byggnad, både inne och ute. Rummet var så fint och välstädat, fanns vattenkokare och kylskåp. Frukosten hade allt man kan önska, maten fr menyn var ett kapitel för sig 10 poäng av 10. Kan varmt rekommendera er att boka rum där, känns som en "LISA FÖR SJÄLEN" att få vistas på STRANDAKAR. Tack för oss, hälsningar fr Värmland.

• Recenserades: 5 juni 2023

9,0
    Avslappnande och bra för själen
    • Familj med yngre barn

Sen frukost kl 08:30.

Frukosten var superbra. Lugnet och landskapet, man hörde en serenad av fåglar

• Recenserades: 27 maj 2023

Utmärkt

Kommer inte på något

Utmärkt alltsammans

Bodde här maj 2023

• Recenserades: 9 maj 2023

när vi ska bo på hotell på Gotland kommer vi åter
    • Dubbelrum Deluxe

mycket god frukost supersköna sängar härligt med egen uteplats mycket bra restaurang, god mat och fantastiskt med avsmakningsmenyn, härligt, man kände sig betydelsefull som gäst

Bodde här maj 2023

• Recenserades: 11 december 2022

Trevlig personal och service. God stämning o mat.
    • Vistelsen var 1 natt

Lite för varmt i rummet.

vacker både innanför och utanför!

Bodde här december 2022

• Recenserades: 30 september 2022

• Vistelsen var 1 natt

Växtbaserad mat i restaurangen gick inte att lösa. Berodde på lågsäsong enligt personalen.

De ansträngde sig för att göra växtbaserade/veganska alternativ för oss på frukosten. Rummet var jättefint! Det låg i anslutning till köksträdgården, med bekväm uteplats i direkt anslutning till rummets ingång. Nytt och fräscht.

Bodde här september 2022

• Recenserades: 14 september 2022

Relax
    • Reser med vänner
    • Dubbelrum Superior – Tillgänglighetsanpassat

Att man inte var flexibel o kunde rucka på sina principer ex. När det gällde golfpaket o greenfee. Humorlösa. Ingen tv ingen radio ingen telefon till receptionen.

Sparsmakat, nästan på gränsen till kalt. Fin utsikt. Jättegod mat

Bodde här september 2022

• Recenserades: 13 september 2022

Mycket bra
    • Vistelsen var 1 natt

Begränsad meny i restaurangen i mitten av augusti.

Trevligt bemötande.

Bodde här augusti 2022