
Uit
NederlandCasa Hayhu: wat een geweldige plek! Het is prachtig aangekleed met overal mooie details.
We zijn hartelijk ontvangen en genoten van onze mooie kamer en het uitzicht op zee. De kamer had een fijne, warme douche en de shampoo en conditioner zijn heerlijk! Wij hebben er flessen van gekocht om mee naar huis te nemen.
Het ontbijt was fantastisch en ook veel. Je kreeg per persoon koffie, een sapje, een bord met fruit, yoghurt en granola en dan kon je ook nog eens iets van het menu kiezen. Al het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.
In de ochtend geniet je in alle rust van je ontbijt want dan is er vrijwel niemand. Er zijn maar 2 kamers dus hooguit de gasten van de andere kamer zijn er, en het personeel. In de middag komen er wat mensen in de beachclub chillen maar die zijn uiterlijk 18.00 weer weg en dan ben je weer (zo goed als) alleen.
Een ideale plek dus om tot rust te komen! Wij zijn gaan snorkelen bij het hotel. Je kunt ook gaan kajakken. Je krijgt je eigen bedjes om te gaan liggen/zonnen.
Het hotel ligt best een eindje van het dorp Mahahual vandaan, de weg naar Casa Hayhu is prima te doen (wel veel kuilen maar voor iedere auto oké). Je kunt bij het hotel gratis parkeren.
Mocht je naar Mahahual gaan op een dag dat de cruise er is, betaal dan in pesos, scheelt de helft :-)
Sommige mensen schreven over de geur, dat is alleen bij binnenkomst een beetje maar valt mee en op de kamer en op het strand ruik je het niet. Wel was er veel zeewier, maar dat is nou eenmaal de natuur.
Wij vonden het een fantastisch verblijf en zouden het absoluut aanraden